Jij vindt dat zielig, en dat begrijp ik heel goed.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Krim-Tataren niet nee. De Wolga-Tataren hebben blijkbaar geen grote problemen met Russen.
Overigens is het gewoon een beetje zielig om de Russen als volk de schuld te geven van de daden van een Georgiër, iets van 75 jaar terug...
Hoe vaak heb je dit al gezegd man?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja? Waarom mag de Krim niet bij Rusland gaan horen als de bevolking dat wil?
Goed.....dan zetten wij vanaf morgen de grens achter Elten, Antwerpen en Brugge, wegens culturele verbodenheid....quote:
Alsof Poetin uberhaupt WEET dat Buma iets geroepen heeft. Die krijgt dat volgens mij niet eens te horen. Poetin heeft echt wel wat beters te doen dan te luisteren naar elk nietszeggend land in deze tijden.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het CDA doet niets anders door te stellen dat "Rusland terug in haar hok moet".
Alsof Poetin zich iets aantrekt van wat Buma krijst.
Hand in hand lopen op straat is inderdaad niet per wet illegaal maar ik weet wel zeker dat als je dat doet je wordt aangevallen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het is niet tegen homos, je kunt homo zijn in rusland, je kunt je vriend kussen in rusland, je kunt hand in hand lopen als man en man in rusland. Maar dus propaganda, inderdaad.. promotiemateriaal richten aan kinderen is een wet tegen.
Mag ik je ook herinneren aan hoe overal filmpjes werden verzameld van mensen die homos aanvielen via een date-advertensie en dat werd gebruikt om kracht te zetten onder dat rusland tegen homos was? Dat is dus die hardnekkige demonizatie, zo gaat dat tewerk. Je kunt hier ook wel wat filmpjes van gasten die meisjes inelkaar slaan verzamelen en dan de wereld in sturen dat nederlanders vrouwenhaters zijn.
Je kan het ook gewoon iets diplomatieker aanpakken. Rutte noemt de situatie "zorgelijk"; Buma zegt dat "Rusland terug in haar hok moet". Dan kies ik liever de kant van Rutte. Rutte hanteert namelijk diplomatieke taal.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Maar moeten ze dan maar niets zeggen/doen?
ja prachtig, opperhypocriet amerika's beroepsleugenaar kerry die het weer even verdraait.quote:Russia could be expelled from the G8 and face economic sanctions, unless President Vladimir Putin halts his “incredible act of aggression”
Niemand zegt dat het niet per se mag, maar dit kan ook op een diplomatieke manier bereikt worden. Waarom is hier een inval voor nodig - zonder dat er mensenrechten schendingen zijn - en waarom moet de internationale stabiliteit hiervoor in gevaar gebracht worden?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja? Waarom mag de Krim niet bij Rusland gaan horen als de bevolking dat wil?
Omdat dat gewoon een erg goed argument is.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dit al gezegd man?
Daarom doet Buma ook een Wildersje: onnodig schreeuwen terwijl hij weet dat de tegenstander toch niet naar hem luistert.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alsof Poetin uberhaupt WEET dat Buma iets geroepen heeft. Die krijgt dat volgens mij niet eens te horen. Poetin heeft echt wel wat beters te doen dan te luisteren naar elk nietszeggend land in deze tijden.
Slechte vergelijking..quote:Op zondag 2 maart 2014 19:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Goed.....dan zetten wij vanaf morgen de grens achter Elten, Antwerpen en Brugge, wegens culturele verbodenheid....
dus niet HEEL Belgie, alleen maar een stukje Noord- enn Noordwest Vlaanderen
Zij hebben gewoon pech. De Krim is in handen van de Russen. Die Russen hebben geen enkele behoefte om de Tataren lastig te vallen maar de Tataren gaan zielig doen. Maar ja, dikke pech voor hen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vindt dat zielig, en dat begrijp ik heel goed.
Vanuit een Nederlands inteelt dorpje kun je je daar onmogelijk in inleven.
Nogmaals, het is volstrekt logisch dat jij op die manier denkt.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij hebben gewoon pech. De Krim is in handen van de Russen. Die Russen hebben geen enkele behoefte om de Tataren lastig te vallen maar de Tataren gaan zielig doen. Maar ja, dikke pech voor hen.
Oud nieuws.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef RVer het volgende:
Oekraïne dreigt militaire hulp in te roepen
http://www.nu.nl/buitenla(...)-hulp-in-roepen.html
Tja, zo kun je stellen dat iedereen pech heeft. Ook de Russen in Oekraïne bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij hebben gewoon pech. De Krim is in handen van de Russen. Die Russen hebben geen enkele behoefte om de Tataren lastig te vallen maar de Tataren gaan zielig doen. Maar ja, dikke pech voor hen.
Dan lijkt het me, hoe vreemd dit ook klinkt, eigenlijk juist dat Oekraïne hierin eigenlijk fout zit en niet Poetin? Als het grootste deel van het volk daar bij Rusland wil horen maar Oekraïne houdt dit op de een of andere manier tegen dan is dat juist bezetting.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Voor de veel aanwezige fascisten. Ze willen gewoon bij Rusland.
Wat is de betere oplossing? Een referendum houden mag niet en als de regering zich gelijk onafhankelijk verklaard en de daarbij horende personen er uit gooit valt het leger aan.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het niet per se mag, maar dit kan ook op een diplomatieke manier bereikt worden. Waarom is hier een inval voor nodig - zonder dat er mensenrechten schendingen zijn - en waarom moet de internationale stabiliteit hiervoor in gevaar gebracht worden?
Als ze nog enig respect willen krijgen van mensen met intellect niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Maar moeten ze dan maar niets zeggen/doen?
Heeft Belgie opeens een anti-Nederlandse leider verkozen? Hebben wij een marinebasis in Antwerpen?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Goed.....dan zetten wij vanaf morgen de grens achter Elten, Antwerpen en Brugge, wegens culturele verbodenheid....
dus niet HEEL Belgie, alleen maar een stukje Noord- enn Noordwest Vlaanderen
quote:
Omdat veel nog steeds vinden dat het slecht is wat Rusland doet, terwijl het moreel correct is.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus daarom hang je hier de hele dag rond met hetzelfde argument?
Ben je een bot ofzo? Produceer eens nieuwe zinnen.
Om vervolgens tegenstanders te laten aftuigen door de pro-mensen? Enge bedoening daarquote:Op zondag 2 maart 2014 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja prachtig, opperhypocriet amerika's beroepsleugenaar kerry die het weer even verdraait.
Echte versie: Rusland goed bezig door bescherming te bieden aan het krim na daar expliciet door het krim om gevraagd te zijn.
Weinig. Maar hier roepen ze dat Russen tegen Tataren zouden zijn en ook dat Russen minderheden onderdrukken. Dat beeld is vertekend.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat hebben de Wolga-Tataren hiermee te maken dan?
Een baas van een kerel, en bovendien wakkert het de woede van de CNN-sletjes hier flink aan.quote:Waarom heb je Poetin als UI ?
Moreel correct is in the eye of the beholder.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Omdat veel nog steeds vinden dat het slecht is wat Rusland doet, terwijl het moreel correct is.
Ik weet 100% zeker van niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hand in hand lopen op straat is inderdaad niet per wet illegaal maar ik weet wel zeker dat als je dat doet je wordt aangevallen.
Ja, dat klopt maar dat wordt zoals altijd verdraait door het westen. Zo ook met Abchazië en Zuid-Ossetië in de oorlog tussen Rusland en Georgië.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:14 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Dan lijkt het me, hoe vreemd dit ook klinkt, eigenlijk juist dat Oekraïne hierin eigenlijk fout zit en niet Poetin? Als het grootste deel van het volk daar bij Rusland wil horen maar Oekraïne houdt dit op de een of andere manier tegen dan is dat juist bezetting.
Dat doet de Rusland niet..quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Om vervolgens tegenstanders te laten aftuigen door de pro-mensen? Enge bedoening daar
Ach, Amerika is sowieso hypocriet. Dat land valt om de zoveel jaar andere landen binnen maar als een ander land iets doet, begint Amerika meteen de krijsen. Taak is dat Nederland niet in deze hypocrisie meegaat maar gewoon neutraal blijft en de handelsrelatie met de Russen vasthoudt en verbetertquote:Op zondag 2 maart 2014 19:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja prachtig, opperhypocriet amerika's beroepsleugenaar kerry die het weer even verdraait.
Echte versie: Rusland goed bezig door bescherming te bieden aan het krim na daar expliciet door het krim om gevraagd te zijn.
Dat weet je helemaal niet - het Kiev bestuur zat er nog geen week. Dus dit is reinste speculatie. Het gebied is al voor een groot deel autonoom. Misschien zou Oekraïne ze wel nog meer autonomie geven op termijn.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is de betere oplossing? Een referendum houden mag niet en als de regering zich gelijk onafhankelijk verklaard en de daarbij horende personen er uit gooit valt het leger aan.
Waarom? De Oekraïnische nationalisten haten hen tot op het bot, willen dat ze hun kinderen geen Russische namen geven, ontkennen de sterke culturele banden tussen beide landen, hebben taalrechten van Russisch-taligen ingetrokken.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, zo kun je stellen dat iedereen pech heeft. Ook de Russen in Oekraïne bijvoorbeeld.
Volgens die logica is het ook fout dat we Friesland niet onafhankelijk laten zijn. De Krim is aan Oekraïne geschonken en is hun eigendom, ongeacht waar de mensen die er wonen zich betrokken bij voelen. Bovendien zijn het weliswaar etnisch russen, maar de meeste mensen zijn gewoon in Oekraïne geboren.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:14 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Dan lijkt het me, hoe vreemd dit ook klinkt, eigenlijk juist dat Oekraïne hierin eigenlijk fout zit en niet Poetin? Als het grootste deel van het volk daar bij Rusland wil horen maar Oekraïne houdt dit op de een of andere manier tegen dan is dat juist bezetting.
Ik heb niemand dat beeld zien uiten eerlijk gezegd. Hooguit dat sommige Tataren dat vinden, maar dat kun je hen echt niet verwijten met de geschiedenis.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weinig. Maar hier roepen ze dat Russen tegen Tataren zouden zijn en ook dat Russen minderheden onderdrukken. Dat beeld is vertekend.
Ik ben geen CNN-sletje.quote:Een baas van een kerel, en bovendien wakkert het de woede van de CNN-sletjes hier flink aan.
Nee, we maker gewoon gebruik van een voor ons zwakke politieke situatie en zijn er slechts om onze economische belangen te bewaren en de orde op niveau te houden.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heeft Belgie opeens een anti-Nederlandse leider verkozen? Hebben wij een marinebasis in Antwerpen?
Dat is geen speculatie. De regering waarschuwde dat er hard tegen separatisme zou worden opgetreden en een referendum mag niet. Ze willen niet meer autonomie maar gewoon bij Rusland.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet - het Kiev bestuur zat er nog geen week. Dus dit is reinste speculatie. Het gebied is al voor een groot deel autonoom. Misschien zou Oekraïne ze wel nog meer autonomie geven op termijn.
Krijgt de VS gas van Rusland dan?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Rusland moet heel snel de gaskraan dicht gaan draaien. Vooral VS zijn grote bakkes mag wel eens gesnoerd worden.
"Rusland in economisch isolement".....![]()
Kan, geen bezwaar tegen per séquote:Op zondag 2 maart 2014 19:19 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ben geen CNN-sletje.
Maar vind dat geilen op Poetin wel een beetje gay. Wil je ook een sterke man als leider ?
Van wie dan? Lijkt mij dat de NAVO niet echt zin heeft om in te grijpen. Het is een beetje Oekraine pappen en nathouden.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef RVer het volgende:
Oekraïne dreigt militaire hulp in te roepen
http://www.nu.nl/buitenla(...)-hulp-in-roepen.html
De mensen in Friesland willen niet onafhankelijk, in de Krim wel.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens die logica is het ook fout dat we Friesland niet onafhankelijk laten zijn. De Krim is aan Oekraïne geschonken en is hun eigendom, ongeacht waar de mensen die er wonen zich betrokken bij voelen. Bovendien zijn het weliswaar etnisch russen, maar de meeste mensen zijn gewoon in Oekraïne geboren.
Ik denk dat dat niet gebeurd als pvv aan de macht komt, die hebben met de russen nog wel wat appeltjes te schillen (daar de pvv het zionisme aanhangt) (ja echt ja, lees je in waar geert vandaan komt en door wie hij gebacked wordt)quote:Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach, Amerika is sowieso hypocriet. Dat land valt om de zoveel jaar andere landen binnen maar als een ander land iets doet, begint Amerika meteen de krijsen. Taak is dat Nederland niet in deze hypocrisie meegaat maar gewoon neutraal blijft en de handelsrelatie met de Russen vasthoudt en verbetert
Nog iemand die maar weinig weet en daarom het Amerikaanse buitenland beleid wel goed vind.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:19 schreef Tchock het volgende:
De Amerika-haat is trouwens wel vrij hilarisch hier.
Ze zijn vrij om te verhuizen hoor, niemand dwingt ze om te blijven maar moet dan meteen het hele gebied meegenomen worden ondanks dat het totaal fout is in internationaal recht.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie. De regering waarschuwde dat er hard tegen separatisme zou worden opgetreden en een referendum mag niet. Ze willen niet meer autonomie maar gewoon bij Rusland.
De haat is meer jegens de Amerikaanse regering, en terecht.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:19 schreef Tchock het volgende:
De VS is net zoals met het conflict in Syrië vrij slecht bezig.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:19 schreef Tchock het volgende:
Je kunt misschien andere users hier woorden in de mond schuiven en afschilderen als dom maar mij niet. Ga iemand anders vervelen. Ik merk alleen op dat de Amerikahaat hier hilarisch is. Niets meer, niets minder.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nog iemand die maar weinig weet en daarom het Amerikaanse buitenland beleid wel goed vind.
De Kosovaren zijn ook vrij om naar Albanië te verhuizen toch moest dat ook onafhankelijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:21 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ze zijn vrij om te verhuizen hoor, niemand dwingt ze om naar Rusland te gaan.
Kerry is inderdaad echt een staatsmongool eerste klas.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:21 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
De VS is net zoals met het conflict in Syrië vrij slecht bezig.
Waarom zou de PVV Rusland dwars willen zitten?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet gebeurd als pvv aan de macht komt, die hebben met de russen nog wel wat appeltjes te schillen (daar de pvv het zionisme aanhangt) (ja echt ja, lees je in waar geert vandaan komt en door wie hij gebacked wordt)
Nou nou wat hilarisch...quote:Op zondag 2 maart 2014 19:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt misschien andere users hier woorden in de mond schuiven en afschilderen als dom maar mij niet. Ga iemand anders vervelen. Ik merk alleen op dat de Amerikahaat hier hilarisch is. Niets meer, niets minder.
Nee, niet direct (al profiteren ze wel mee)...quote:
quote:Op zondag 2 maart 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De haat is meer jegens de Amerikaanse regering, en terecht.
Ach, of die haat terecht is of niet kun je jaren over debatteren. Waarbij beide kanten wel iets te zeggen hebben. Daar wil ik ook verder totaal niet over beginnen. Wat me opvalt, is dat het bij sommige mensen zo diep zit dat ze geen drie woorden over welk onderwerp dan ook kunnen reppen voor het er weer bij gesleept moet worden. Dat vind ik vrij triest en vrij grappig.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:21 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
De VS is net zoals met het conflict in Syrië vrij slecht bezig.
Zelfbeschikking van een volk dat geen land heeft is wat anders dan mensen die in een grensgebied wonen en denken van hey joh waarom wordt dit gebied niet gewoon Russisch.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Kosovaren zijn ook vrij om naar Albanië te verhuizen toch moest dat ook onafhankelijk.
Nou, laten we niet doen alsof Rusland altijd en alleen de waarheid verteld.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat klopt maar dat wordt zoals altijd verdraait door het westen. Zo ook met Abchazië en Zuid-Ossetië in de oorlog tussen Rusland en Georgië.
Ken jij het begrip relevantie?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ach, of die haat terecht is of niet kun je jaren over debatteren. Waarbij beide kanten wel iets te zeggen hebben. Daar wil ik ook verder totaal niet over beginnen. Wat me opvalt, is dat het bij sommige mensen zo diep zit dat ze geen drie woorden over welk onderwerp dan ook kunnen reppen voor het er weer bij gesleept moet worden. Dat vind ik vrij triest en vrij grappig.
Waarom?quote:
Kosovaren zijn Albanezen, ze hebben dus wel dergelijk een land namelijk Albanië.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:23 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Zelfbeschikking van een volk dat geen land heeft is wat anders dan mensen die in een grensgebied wonen en denken van hey joh waarom wordt dit gebied niet gewoon Russisch.
Maar een volk heeft niet alles te zeggen over het gebied waarin ze wonen, hoe graag ze ook onafhankelijk willen zijn. Bekend voorbeeld natuurlijk is Quebeck.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:23 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Zelfbeschikking van een volk dat geen land heeft is wat anders dan mensen die in een grensgebied wonen en denken van hey joh waarom wordt dit gebied niet gewoon Russisch.
Je kan ook gewoon neutraal zijn ipv de kant van Amerika of Rusland te kiezen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:24 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe VS-haat zo uitmond in Rusland-liefde. Ik vind ze persoonlijk beide nogal kut..
Je kunt zo zwart wit denken maar er zijn nogal wat factoren waarom rusland hier in zn recht staat en daarom best daar een pluim verdiend, net als voor syrië.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:24 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ik zie eigenlijk niet hoe VS-haat zo uitmond in Rusland-liefde. Ik vind ze persoonlijk beide nogal kut..
Alsof we in een Star Wars-film zitten manquote:Op zondag 2 maart 2014 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon neutraal zijn ipv de kant van Amerika of Rusland te kiezen.
Kan, kan.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon neutraal zijn ipv de kant van Amerika of Rusland te kiezen.
Ik wil naam maken als soldaat in de annexatie van Belgiëquote:Op zondag 2 maart 2014 19:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom?
Vind je dat spannend en avontuurlijk en romantisch?
Zou als je soldaat onder zo een machtige sterke man willen dienen en dan een medaille en een ai over je bol willen krijgen?
Ken je de Europese geschiedenis van de 20ste eeuw? Toen hadden we veel sterke mannen en nationalisme.![]()
![]()
![]()
Dan heeft Rusland ook geen inkomsten meer he.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Rusland moet heel snel de gaskraan dicht gaan draaien. Vooral VS zijn grote bakkes mag wel eens gesnoerd worden.
"Rusland in economisch isolement".....![]()
Waarom mag de Krim niet beslissen om bij Rusland te gaan horen?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alsof we in een Star Wars-film zitten manIk vind het absurd dat Rusland zijn buurland invalt zonder aanleiding, dat maakt mij niet pro-Amerika óf neutraal.
Ja, dat is schandalig.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef MouzurX het volgende:
Er moet wel bij gezegd worden dat de Russen die taalrechten nog maar een paar jaar hadden.
Klopt ja de Quebec zaak is een goed voorbeeld. Maar mensen hier kunnen zelfbeschikking niet los zien van etnische groepen die al een land bezitten. Zelfbeschikking wordt inderdaad gezien onder omstandigheden als legitieme reden om af te scheiden wanneer er sprake is van gewelddadige onderdrukking. Wanneer er al sprake is van een zekere mate van autonoom-bestuur(en waarborg voor taal en cultuur etc.) dan is afscheiding niet gelegitimeerd, laat staan een inval van de buurstaat.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar een volk heeft niet alles te zeggen over het gebied waarin ze wonen, hoe graag ze ook onafhankelijk willen zijn. Bekend voorbeeld natuurlijk is Quebeck.
Generaal IPA35.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik wil naam maken als soldaat in de annexatie van België.
Dus je bent tegen de onafhankelijkheid van Kosovo?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:27 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Wanneer er al sprake is van een zekere mate van autonoom-bestuur(en waarborg voor taal en cultuur etc.) dan is afscheiding niet gelegitimeerd, laat staan een inval van de buurstaat.
Samen met die andere drie leden van de Veiligheidsraad. Alle vijf landen zijn een onderdeel van het probleem.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:24 schreef Roarzcorp. het volgende:
In zijn recht staat ? ze vallen gewoon een ander land binnenquote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je kunt zo zwart wit denken maar er zijn nogal wat factoren waarom rusland hier in zn recht staat en daarom best daar een pluim verdiend, net als voor syrië.
De bevolking van de Krim wil bij Rusland horen, dat zou moeten kunnen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:28 schreef TLC het volgende:
[..]
In zijn recht staat ? ze vallen gewoon een ander land binnen
Omdat een gebied zichzelf niet onafhankelijk kan verklaren van het land waar het bij hoort zonder toestemming. Zie ook hier. De soevereine macht ligt niet bij een provincie, deelstaat, gebied of volk. Komt nog bij dat heel veel Krimeanen (?) ook helemaal geen onderdeel van Rusland wíllen zijn. Een autonome republiek is dan nog logischer.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom mag de Krim niet beslissen om bij Rusland te gaan horen?
Ik schrik er eerlijk gezegd bijna van. Dat je kritisch op Amerika moet zijn: logisch.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:19 schreef Tchock het volgende:
Gelukkig zit je niet in de politiek, dat scheelt weer een hoop extra ellendequote:Op zondag 2 maart 2014 19:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bevolking van de Krim wil bij Rusland horen, dat zou moeten kunnen.
Precies. En alles wat anderen doen is ook geoorloofd, want Amerika...!quote:Op zondag 2 maart 2014 19:29 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Ik schrik er eerlijk gezegd bijna van. Dat je kritisch op Amerika moet zijn: logisch.
Maar bij veel mensen hier op dit forum slaat het helemaal door naar het andere uiterste en gaan ze volledig aan de kant staan van de vijand van Amerika, wie dat ook is en ongeacht wat die ook doet.
De meerderheid wel en dat is wat telt, anders heb je een dictatuur van de minderheid.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat een gebied zichzelf niet onafhankelijk kan verklaren van het land waar het bij hoort zonder toestemming. Zie ook hier. De soevereine macht ligt niet bij een provincie, deelstaat, gebied of volk. Komt nog bij dat heel veel Krimeanen (?) ook helemaal geen onderdeel van Rusland wíllen zijn. Een autonome republiek is dan nog logischer.
Ok.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bevolking van de Krim wil bij Rusland horen, dat zou moeten kunnen.
Waarom zou het niet moeten kunnen?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef TLC het volgende:
[..]
Gelukkig zit je niet in de politiek, dat scheelt weer een hoop extra ellende
Mwau, het hangt er een beetje vanaf hoe zo,n argumentatie gebracht word.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En alles wat anderen doen is ook geoorloofd, want Amerika...!
Kom je uit die regio ofzo?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus je bent tegen de onafhankelijkheid van Kosovo?
en toch.......als ze een Barbarossaatje uithalen.....is de uitkomst twijfelachtig aat best.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef De_Guidance het volgende:
Duitsland is rijker en machtiger dan Rusland.
De wil van de meerderheid hoeft niet doorgedrukt te worden als die een te erge inbreuk maakt op rechten van anderen. Dat is iets anders dan een dictatuur van de minderheid. Overigens vraag ik me af of de meerderheid van de Oekraïners de Krim kwijt zou willen - die moet je natuurlijk ook meewegen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De meerderheid wel en dat is wat telt, anders heb je een dictatuur van de minderheid.
Ben je ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo, Slovenië, Kroatië enz?
Mwuah. Duitsland mag niet zomaar eigen kernwapens produceren want dan moet het het NPT-verdrag ontbinden. Een groot en sterk militair Duitsland roept bij andere landen toch wel herinneringen op.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef De_Guidance het volgende:
Militair gezien niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:30 schreef De_Guidance het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |