Zuid-Holland volgens mij, maar ik denk ook telkens aan Belgie.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:11 schreef vaarsuvius het volgende:
Leuk Belgisch pakje heeft ze aan, of is het Duits?
Computerstoring.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:19 schreef thettes het volgende:
Maar hoe komt dat water? Gisteren was het prima en vandaag is het gewoon droog. Wel vrij warm inderdaad..
Installatie deed het vanochtend niet (software probleem)quote:Op zondag 2 maart 2014 13:19 schreef thettes het volgende:
Maar hoe komt dat water? Gisteren was het prima en vandaag is het gewoon droog. Wel vrij warm inderdaad..
quote:Op zondag 2 maart 2014 13:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ze kunnen net zo goen badpakken aantrekken.
hij ligt erin... doorrammen.. gek gevoel... lekker rijden... Naar welk hoogtepunt leidt dit Diaantje?quote:
Ze houdt ook van hakken. Ik weet niet of je daar blij van wordt.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:39 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
hij ligt erin... doorrammen.. gek gevoel... lekker rijden... Naar welk hoogtepunt leidt dit Diaantje?
Denk het niet, als er eenmaal plassen liggen moet de baan echt een paar uur rust krijgen om weer op te vriezen. Tenminste, dat is mijn ervaring met buitenbanenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:59 schreef Cootz het volgende:
Zou het nog beter worden in de loop van de middag?
Weersomstandigheden (10 graden en zonnetje) werken ook niet mee.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Denk het niet, als er eenmaal plassen liggen moet de baan echt een paar uur rust krijgen om weer op te vriezen. Tenminste, dat is mijn ervaring met buitenbanen
Dan denk ik dat van der Weijden gaat winnen...quote:Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Denk het niet, als er eenmaal plassen liggen moet de baan echt een paar uur rust krijgen om weer op te vriezen. Tenminste, dat is mijn ervaring met buitenbanen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
quote:Op zondag 2 maart 2014 14:06 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dan denk ik dat van der Weijden gaat winnen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
(Zonder spoiler was ie écht sterk geweest)
Maar wel wind en redelijk droge lucht.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Weersomstandigheden (10 graden en zonnetje) werken ook niet mee.
Grotere kans op windwakken jaquote:Op zondag 2 maart 2014 14:10 schreef Montov het volgende:
Met wind is het toch lastiger voor de bovenlaag om aan te vriezen?
Bij natuurijs is het zo dat als er eenmaal ijs ligt dat wind de ijsaangroei bevordert doordat het de warmte die vrij komt bij het bevriezen van water beter afvoert. (Overigens bij natuurijs kan wind wel nadelig werken als er turbulentie ontstaat in het water onder het ijs, maar dat speelt met kunstijs niet.)quote:Op zondag 2 maart 2014 14:10 schreef Montov het volgende:
Met wind is het toch lastiger voor de bovenlaag om aan te vriezen?
Ja da's waar. Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat droge wind ook voor beter ijs zorgt op semi-overdekte banen zoals in Utrecht.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:14 schreef Wombcat het volgende:
Natuurijs vriest van onderen aan, kunstijs van boven. Da's wel een essentieel verschil.
3km is het na de herstart.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:27 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben wel benieuw hoe het ijs aanvoelt. Het is door het bedrijf aangelegd dat ook de ijsbaan van Flevonice (die 5 km baan). Daar vond ik het heel vreemd ijs. Het klonk en voelde hol aan en soms zaten er golven in het ijs. Iemand op de baan in Amsterdam geschaatst?
Ik heb er geschaatst. Het leek inderdaad een beetje golvend en toen ik er was was het heel zacht. Maar gisteren was ik ook in het stadion en zag het er op het oog echt veel beter uit. De tijden waren ook prima voor een buitenbaan op zeeniveau toch?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:27 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben wel benieuw hoe het ijs aanvoelt. Het is door het bedrijf aangelegd dat ook de ijsbaan van Flevonice (die 5 km baan). Daar vond ik het heel vreemd ijs. Het klonk en voelde hol aan en soms zaten er golven in het ijs. Iemand op de baan in Amsterdam geschaatst?
Het is zijn vader, die heet ook Jacques de Koningquote:Op zondag 2 maart 2014 14:43 schreef Felagund het volgende:
Ik dacht dat die oudschaatser Jacques de Koning de scheidsrechter was.
Eh precies andersom toch?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:14 schreef Wombcat het volgende:
Natuurijs vriest van onderen aan, kunstijs van boven. Da's wel een essentieel verschil.
Ik bedoel: natuurijs bevriest eerst aan de bovenkant, wordt dan dikker doordat het water onder het ijs ook bevriest.quote:
twitter:HersmanM twitterde op zondag 02-03-2014 om 13:41:09Na 1500m volgt een zeer spannende strijd op de 5km voor de titel en wk startplekken. Schouten maakt goede indruk om zich daarin te mengen. reageer retweet
Irene Schouten heeft een PR dat 20 seconden langzamer is dan de overige 7 dames op de 5km.twitter:
Ja precies, nu snap ik hoe je de eerste zin bedoelde...quote:Op zondag 2 maart 2014 14:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoel: natuurijs bevriest eerst aan de bovenkant, wordt dan dikker doordat het water onder het ijs ook bevriest.
Kunstijs bevriest eerst aan de onderkant, en wordt dikker doordat ze erbovenop weer water doen.
Dat PR is wel 4 jaar oud.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:57 schreef Montov het volgende:
twitter:HersmanM twitterde op zondag 02-03-2014 om 13:41:09Na 1500m volgt een zeer spannende strijd op de 5km voor de titel en wk startplekken. Schouten maakt goede indruk om zich daarin te mengen. reageer retweet
Irene Schouten heeft een PR dat 20 seconden langzamer is dan de overige 7 dames op de 5km.twitter:
Verweij had hier Kramer namelijk wel verslagen, en dat was Kramer op een NK Allround nog nooit gebeurd volgens mij...quote:Op zondag 2 maart 2014 15:09 schreef Kowloon het volgende:
Mooie tijd van Verweij.Jammer dat het toernooi onthoofd is zonder Kramer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |