En waar smaken ze naar? En waar haal je die 'pluggen'?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oost-Indische kers is ook makkelijk te telen en de bloemen zijn eetbaar:
[ afbeelding ]
Ook zijn nu op de markt "pluggen" te krijgen van verschillende planten, dan hoef je het opkweken achter glas niet zelf te doen.
Hmm, broccoli. Interessant, maar de plantjes haal je op de markt? Die heb ik bij mij nog nooit op de markt gezien.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:11 schreef Japie77 het volgende:
Klopt. Brocolli bv kan je het beste op de markt kopen. Is bij mij vorig jaar mislukt aangezien er geen bloem in kwam. Schijnt nogal specifiek opgekweekt te moeten worden. En je kan Brocolli ook goed in potten kweken.
http://www.plantaardig.co(...)-ook-goed-in-potten/
p.s. bladeren van Oostindische kers zijn ook eetbaar dacht ik.
Ok ok ok, ik ga wel even langs de super voor plastic folie (is op weet ik toevallig) en ik zet ze wel binnen. Zal Binkie leuk vinden.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:36 schreef Cat22 het volgende:
Bruut!![]()
![]()
Potje met plastic folie kan ook als kasje dienen. Lekker warm voor het raam.
Klopt. Maar potje met plastic folie kan idd ook. Zaaigrond is trouwens beter om het te laten ontkiemen dan gewone potgrond.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Neah, als er niets komt, gaat er iets anders de pot in. Hoe zit het trouwens met pepers? Net als paprika zeker?
Ik ook niet maar hier in mijn woonplaats hebben ze het op de markt is mij verteld. Of misschien bij een bio boer bij je in de buurt.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En waar smaken ze naar? En waar haal je die 'pluggen'?
[..]
Hmm, broccoli. Interessant, maar de plantjes haal je op de markt? Die heb ik bij mij nog nooit op de markt gezien.
Dat wordt lastig achteraf. Extra pokon of iets dergelijks een optie?quote:Op maandag 17 maart 2014 16:48 schreef Japie77 het volgende:
Klopt. Maar potje met plastic folie kan idd ook. Zaaigrond is trouwens beter om het te laten ontkiemen dan gewone potgrond.
Hmm. Zaterdag is er de bio markt op de Noordermarkt hier in A'dam. Ik zal eens kijken.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:49 schreef Japie77 het volgende:
Ik ook niet maar hier in mijn woonplaats hebben ze het op de markt is mij verteld. Of misschien bij een bio boer bij je in de buurt.
Ik heb nog nooit pokon gebruikt. En je hebt toch nog zaadjes over? Doe je toch gewoon nog een keer?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat wordt lastig achteraf. Extra pokon of iets dergelijks een optie?
Net als jij worden we allemaal een keer burgerlullen. JK en ik deden er alleen wat langer over.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:18 schreef stinkie het volgende:
Ik weet nog niet of ik om dit topic mortof
UIO aan het tuinieren met tips van JK
Ik blijf hier even rondhangen
Niet van de aubergines. Ik was wat enthousiast. Zal wel kijken voor zaaigrond. Maakt dat werkelijk zo veel verschil?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:26 schreef Japie77 het volgende:
Ik heb nog nooit pokon gebruikt. En je hebt toch nog zaadjes over? Doe je toch gewoon nog een keer?
Ik heb gister ook nog in een Bifi-topic gereageerdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:18 schreef stinkie het volgende:
Ik weet nog niet of ik om dit topic mortof
UIO aan het tuinieren met tips van JK
Ik blijf hier even rondhangen
Badum Tsssssss!!!!!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Net als jij worden we allemaal een keer burgerlullen. JK en ik deden er alleen wat langer over..
Nou ik doe het altijd met zaaigrond. Of het enorm veel verschil maakt weet ik niet. Belangrijkste is toch wel de temperatuur, licht en water.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:06 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Niet van de aubergines. Ik was wat enthousiast. Zal wel kijken voor zaaigrond. Maakt dat werkelijk zo veel verschil?
Groentes kweken is het tegenovergestelde van burgerlul. Het is revolutionair. Zo breek je de macht van de multinationals.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Net als jij worden we allemaal een keer burgerlullen. JK en ik deden er alleen wat langer over..
Hé, jij gaat niet vrijuit, want ik geef de schuld van dit alles aan de vermaledijde vrouwspersonen in ons leven.quote:
Schopje ErrenPee?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Hé, jij gaat niet vrijuit, want ik geef de schuld van dit alles aan de vermaledijde vrouwspersonen in ons leven.
Ooit beleefden we fabelachtige avonturen, JK. Geen land was te ver, geen drank was te sterk, geen vrouw was te raar, geen voedsel was te goor. Jongens waren we ...quote:
Je krijgt er een hoop voor terug?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Ooit beleefden we fabelachtige avonturen, JK. Geen land was te ver, geen drank was te sterk, geen vrouw was te raar, geen voedsel was te goor. Jongens waren we ...
Nu zit mijn vriendin op een ander continent om het leven van een Peruviaanse rocker te verfilmen en leg ik een moestuin aan. Het kan verkeren ...
dit klinkt als mijn eerste meet. Je weet wel, met die deuropening.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ooit beleefden we fabelachtige avonturen, JK. Geen land was te ver, geen drank was te sterk, geen vrouw was te raar, geen voedsel was te goor. Jongens waren we ...
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Je enthousiasme heeft navolging gekregen UIO, de eerste sprietjes groen in m'n superstoere kweekbak zijn te zien. Zelfs de rucola heeft zichzelf nog niet van kant gemaakt. Zou ik het dan toch kunnen? Ik zal later eens foto's maken.

Schuifje nu op een kiertje, later als ze groter worden iets meer open zetten. Verder een tip: dat soort kartonnen bakjes drogen heel snel uit. Dus eigenlijk elke dag even checken of grond vochtig is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Update #6
Ja leuk, na alle opmerkingen over kweekkastjes hier ben ik me erin gaan verdiepen. Met als resultaat project 9: Spaanse pepers in een kweekkastje:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
De instructies zijn vrij eenvoudig:
[ afbeelding ]
Net zo makkelijk leesbaar voor jullie, als voor mij zonder bril. Stap 1: Wat pot- of zaaigrond tot 2 cm onder de rand in de afzonderlijke bakjes doen:
Stap 2: De zaadjes bevrijden uit hun penibele situatie:
Stap 3: Twee of drie zaadjes per bakje. Ik doe er twee, de resterende zaadjes bewaar ik voor later:
[ afbeelding ]
Vervolgens stap 4: Aftoppen met nog wat bijgeleverde pot- of zaaigrond:
[ afbeelding ]
Stap 5: Wat water erbij:
[ afbeelding ]
Stap 6: Dekseltje erop en plaatsen in de vensterbank:
Een kind kan de was doen..
Ben er wel vanuit gegaan dat het schuifje op de deksel open moet staan (waarom heb je anders dat schuifje?). Hierover stond niets in de omschrijving.:{w .
Kosten:
Kweekkastje: ¤ 4,50 (1 + 1 gratis bij de tuinartikelen van de Hema deze week)
Zaadjes: ¤ 0,00 (gratis bij de auberginezaadjes vanwege de 1+1 gratis actie)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |