Heb een tuin op het zuiden, maar tien meter verder staan 5 woonlagen. Pak wel wat zon hier, maar pas later in het seizoen. Weet niet of dat nu al kan. Er groeit trouwens wel een enorme druif hier. Toen we voor het eerst de woning kwamen bekijken zat deze tjokvol.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Tomaten zijn veel dankbaarder, mits je ze op het zuiden kan zetten, in een emmer een plant, paar kilo tomaten haal je er van af, en veel lekkerder dan gekochte
Aha. Hoe groot is de kans dat ze toe zullen slaan? Moet ik daar nu al preventieve maatregelen voor nemen? En zo ja, waar moet ik aan denken?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:12 schreef hoas het volgende:
Nadeel van sla is dat de bladluizen er gek op zijn.
Kans is wel groot, voorkomen kan bijna niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Aha. Hoe groot is de kans dat ze toe zullen slaan? Moet ik daar nu al preventieve maatregelen voor nemen? En zo ja, waar moet ik aan denken?
Ik heb er niet zo veel last van, als ze er al zitten helpt spuiten met een plantenspuit met was afwasmiddel wel.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Aha. Hoe groot is de kans dat ze toe zullen slaan? Moet ik daar nu al preventieve maatregelen voor nemen? En zo ja, waar moet ik aan denken?
Hij is niet volledig afgesloten, maar de verpakking zei afsluiten met een glazen deksel. In ieder geval tot half maart. Ik vermoed dat dat is vanwege de kou? Deksel eraf is natuurlijk maar een kleine moeite.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:02 schreef Cat22 het volgende:
Ik zie een gesloten kattenbak..... Krijgen je zaadjes wel genoeg licht?
Bedankt! Aardbeien een optie?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:18 schreef Ludd het volgende:
Leuke op.![]()
Ik heb helaas alleen een balkon tot mijn beschikking, wel vol op het zuiden, dus moet keuze maken m.b.t. wat te verbouwen.
Er komen sowieso veel tomaten op. Met tomaten proef je echt het grootste verschil met wat je in de supermarkt kan kopen.
Ik denk dat ik dit jaar ga voor een grote diversiteit aan tomaten, en daarnaast wat zomerfruit.
Mijn vriendin is drie weken weg. Dan ga je rare dingen doen. Ik geef haar de schuld van dit alles.quote:
Liever geen bestrijdingsmiddelen natuurlijk, maar ik zal me er eens in verdiepen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:04 schreef hoas het volgende:
[..]
Kans is wel groot, voorkomen kan bijna niet.
Gewoon als je ze ziet bestrijden met spruzit, is in ieder geval lichter dan de zooi die de boeren gebruiken.
Wist je trouwens dat in groenten een bepaald percentage residu bestrijdingsmiddel toegestaan is? Iets met politiek enzo.
http://europa.eu/legislat(...)checks/l21289_nl.htm
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:14 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo veel last van, als ze er al zitten helpt spuiten met een plantenspuit met was afwasmiddel wel.
Ik heb eerder last van rupsen die koolplanten kaal vreten. Daar helpt eigenlijk alleen insectengaas tegen.
En terecht!quote:Op zondag 2 maart 2014 12:23 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mijn vriendin is drie weken weg. Dan ga je rare dingen doen. Ik geef haar de schuld van dit alles.
Ik vermoed dat het woord 'glazen' (lees: doorzichtig) er staat vanwege de lichtinval.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hij is niet volledig afgesloten, maar de verpakking zei afsluiten met een glazen deksel. In ieder geval tot half maart. Ik vermoed dat dat is vanwege de kou? Deksel eraf is natuurlijk maar een kleine moeite.
Heeft ze de kat meegenomen, hahahahaquote:Op zondag 2 maart 2014 12:23 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mijn vriendin is drie weken weg. Dan ga je rare dingen doen. Ik geef haar de schuld van dit alles.
Ze hielden mijn kat in ieder geval tegen. Hopelijk werkt het ook tegen jongere, meer avontuurlijke katten.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik moest lachen om de afweertralies tegen de buurkat![]()
Maar leuk idee! Succes!
Dat snap ik, maar ik had nog geen beter idee. Plastic folie in plaats van een rooster is wel een idee. Ben nu op weg naar huis. Als ik thuis ben, zal ik het bekijken.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:58 schreef Cat22 het volgende:
Ik vermoed dat het woord 'glazen' (lees: doorzichtig) er staat vanwege de lichtinval.
Eigenlijk ben je nu bezig met een mini-kasje. En heb je ooit een donkere kas gezien? Licht én warmte, dat hebben ze nodig. Dus dan zul je iets moeten fabrieken wat ook licht binnen laat.
Een beetje kattenbak heeft een rooster waarin het filter gaat. Kun je dat eruit slopen en daar plastic dolie in plakken? Dat zou misschien al genoeg zijn, al is een volledig plastic overkapping nog beter. En de bak natuurlijk ergens zetten waar hij zoveel mogelijk zonlicht vangt. Deksel helemaal eraf laten zal nu nog te koud zijn en dan verdampt het vocht aan de oppervlakte te snel, dus dat is geen goed plan.
Nee, ze is vrijdag vertrokken voor drie weken naar Peru voor een filmopdracht. Twaalf uur vliegen overleeft die oude kat niet.quote:
De opening staat naar de zon gekeerd. Verder nog niet aan toe gekomen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:49 schreef Cat22 het volgende:
Heeft je sla inmiddels meer licht?Anders kun je lang wachten.
Anders ik wel. Bedenk me net dat ik vorig jaar van iemand een paprikaplantje heb gekregen en die staat nog in de vensterbank. Die zal ik straks ook in de tuin planten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:14 schreef Onnozelaar het volgende:
Wat een leuk topic! Ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat oogsten.
Paprika gaat echt niet lukken zonder kas, en de aardbeien zijn voor volgend jaar.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Anders ik wel. Bedenk me net dat ik vorig jaar van iemand een paprikaplantje heb gekregen en die staat nog in de vensterbank. Die zal ik straks ook in de tuin planten.
En ik heb een aardbeienpakket gekocht.
Dan blijft hij mooi in de vensterbank staan. En voor een kasje heb ik echt geen ruimte.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:55 schreef hoas het volgende:
Paprika gaat echt niet lukken zonder kas, en de aardbeien zijn voor volgend jaar.
Mooiste is een plekje voor een kasje, dan heb je veel meer mogelijkheden.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Leuk UIO! Ik herken er mijn eigen pogingen tot het ontwikkelen van groene vingers in. Het is wel te hopen dat het jou beter af gaat. Ik heb het opgegeven toen mijn peterselieplant zelfmoord heeft gepleegd en zichzelf van de vensterbank heeft geworpen. (de hoe?-vraag is nog altijd onopgelost in deze lopende zaak)
Ik ga mijn stinkende best doen c_c. En weet je zeker dat het geen moord was? Hier in huis loopt een wezen rond dat ik zonder enig voorbehoud van plantenmoord zou verdenken in voorkomend hypothetisch geval.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Leuk UIO! Ik herken er mijn eigen pogingen tot het ontwikkelen van groene vingers in. Het is wel te hopen dat het jou beter af gaat. Ik heb het opgegeven toen mijn peterselieplant zelfmoord heeft gepleegd en zichzelf van de vensterbank heeft geworpen. (de hoe?-vraag is nog altijd onopgelost in deze lopende zaak)
Ik zal een blik naar buiten werpen. Zogezegd.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef MissBliss het volgende:
Goed topic!
Ik kan je aardbeien aanraden, die doen het altijd heel goed op mijn franse balkon! (Wat natuurlijk evenveel zon krijgt als jouw tuin).
Ja, ze staan er nu nietquote:Op woensdag 5 maart 2014 18:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zal een blik naar buiten werpen. Zogezegd..
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De opening staat naar de zon gekeerd. Verder nog niet aan toe gekomen.
Er staat wel iets. En ik heb staan zwaaien, uitbundig zelfs, maar geen reactie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:37 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ze staan er nu niet
Maar ik zal naar je zwaaien dan.
Het zal misschien wel kunnen en mijn vriendin is dol op courgettes, maar ik vind er niets aan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:19 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
Misschien kun je ook een bak/emmer courgettes kweken? (Kan dat, mensen-met-groene-vingers?) Een plantje levert genoeg op voor een hele zomer, als ik me niet vergis.
Dat is de kerstboom nog.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er staat wel iets. En ik heb staan zwaaien, uitbundig zelfs, maar geen reactie..
Misschien moeten we een tijdstip afspreken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er staat wel iets. En ik heb staan zwaaien, uitbundig zelfs, maar geen reactie..
Als je de tuin in ontwikkeling met eigen ogen wil zien, mag je altijd aanbellen buuf. Het is vrij toegankelijk. Mits ik thuis ben uiteraard.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:09 schreef MissBliss het volgende:
Misschien moeten we een tijdstip afspreken.
Dat wil ik welquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Als je de tuin in ontwikkeling met eigen ogen wil zien, mag je altijd aanbellen buuf. Het is vrij toegankelijk. Mits ik thuis ben uiteraard.
Gewoon proberen Yvonne. Doe ik toch ook. En er zijn hier op FOK! genoeg ervaringsdeskundigen die je met raad kunnen ondersteunen als het faliekant mis dreigt te gaan. Hoop ik.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:14 schreef yvonne het volgende:
Ik juich dit project van harte toe, alleen gaan planten al spontaan dood als ik er alleen maar naar kijk.
Ik heb anders vorig jaar in mijn achtertuin een stuk of, pak em beet 15 paprikas geoogst van 4 planten. Het rood worden duurde wel een eeuwigheid maar groen kan je ze ook eten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:55 schreef hoas het volgende:
[..]
Paprika gaat echt niet lukken zonder kas, en de aardbeien zijn voor volgend jaar.
Mooiste is een plekje voor een kasje, dan heb je veel meer mogelijkheden.
Hey Yvonne! Zag je net in een ander topic.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:14 schreef yvonne het volgende:
Ik juich dit project van harte toe, alleen gaan planten al spontaan dood als ik er alleen maar naar kijk.
Ik denk niet dat een courgetteplant het goed zal doen in een emmer aangezien hij heel groot word maar wie weet. Je kan het altijd proberen. Ik ga zelf dit jaar voor het eerst brocolli proberen in een pot/emmer, Vorig jaar voor het eerst geprobeerd in de volle grond maar helaas mislukt. Geen idee waarom.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien kun je ook een bak/emmer courgettes kweken? (Kan dat, mensen-met-groene-vingers?) Een plantje levert genoeg op voor een hele zomer, als ik me niet vergis.
Als schimmel groente is ben ik dáár wel heel goed inquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hey Yvonne! Zag je net in een ander topic.![]()
![]()
Groente kweken is het mooiste wat er is. De tegenhanger van oorlog.![]()
Schimmels zijn een hele eigen klasse in de biologie, niets gemeen met plantenquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als schimmel groente is ben ik dáár wel heel goed in
Kan me herinneren dat het plantje van mij best wel wat mini-paprika's opleverde. Qua smaak verder niet heel bijzonder.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:25 schreef Japie77 het volgende:
Ik heb anders vorig jaar in mijn achtertuin een stuk of, pak em beet 15 paprikas geoogst van 4 planten. Het rood worden duurde wel een eeuwigheid maar groen kan je ze ook eten.
Dank je wel!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:26 schreef Japie77 het volgende:
Supervet topic trouwens! Groente kweken is mijn grootste hobby. Doe het nu ongeveer een jaar of 5 maar ben nog steeds een beginner. Maar als ik je ergens mee kan helpen graag. Begint bij mij nu ook al weer onwijs te kriebelen.![]()
Veel succes. Hou ons op de hoogte!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:31 schreef Japie77 het volgende:
Ik denk niet dat een courgetteplant het goed zal doen in een emmer aangezien hij heel groot word maar wie weet. Je kan het altijd proberen. Ik ga zelf dit jaar voor het eerst brocolli proberen in een pot/emmer, Vorig jaar voor het eerst geprobeerd in de volle grond maar helaas mislukt. Geen idee waarom.
Zo is dat.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar de ervaring van dit alles: onbetaalbaar.
Je hebt me geïnspireerd UIO. Ik ga van mijn balkon/vuilopslag/sterfbed van alle eerdere planten die gestorven zijn door verwaarlozing weer een zomerparadijsje proberen te maken.quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar de ervaring van dit alles: onbetaalbaar.
Leuk! En lekker.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Update #2!
Na krulsla en boontjes is het tijd voor projecten 3 en 4: Eindelijk fruit.![]()
Eerst maar eens een plakje daarvoor zien te vinden:
[ afbeelding ]
In die grijze bak naast de katten-krulsla-bak staan een paar campanula's. Leuk sier-onkruid, maar om daar nou zo'n hele bak voor op te offeren? Dat gaat er dus uit. Maar wat gaat erin?
[ afbeelding ]
Juist. Een kersenboompje. Tasty, volgens de omschrijving. Kersen, daar was ik als kind al gek op! En een mooie bloesem erbij. Win win. Maar wellicht niet als je hem niet eens flink wat water geeft voor hem te planten:
[ afbeelding ]
Kan vast geen kwaad, al schudt Binkie van nee:
[ afbeelding ]
Alsof hij een grote kenner is, hij weet alleen maar wat van planten afbreken..
Eerst maar eens de plantenbak ontdoen van de campanula's, terwijl Binkie toekijkt vanaf aangrenzende plantenpotten en wat ik dus eigenlijk niet wil:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hoe dan ook, een paar minuten verder en het boompje staat naar mijn wensen:
[ afbeelding ]
Het ziet er alleen wel wat leeg uit. Gelukkig was ik ook zo slim om naast het kersenboompje ook wat vossenbesjes bij Tuincentrum Osdorp te kopen voor wat kleur en opvulling (en kennelijk zijn ze ook eetbaar):
[ afbeelding ]
Nou dat staat goed:
[ afbeelding ]
Kosten:
Kersenboompje bij Tuincentrum Osdorp: ¤ 16,95
Twee vossenbesjes bij hetzelfde tuincentrum: ¤ 7,98
Tramrit naar en van Osdorp: Gratis (heb een abonnement voor heel Amsterdam)
Met groenten en fruit toch hoop ik.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Je hebt me geïnspireerd UIO. Ik ga van mijn balkon/vuilopslag/sterfbed van alle eerdere planten die gestorven zijn door verwaarlozing weer een zomerparadijsje proberen te maken.
Het is een variëteit (zie mij eens vakjargon gebruikenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:03 schreef valentijn101 het volgende:
Moet een boom niet in de volle grond staan?(Vroeg de plantennoob
)
Ik ben dus niet zo'n fan van courgettes.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Leuk project!Wij krijgen altijd zelf gekweekte courgettes van vrienden van ons. Lekkerrrr.
Die bak is zeker tien keer zo groot als het bakje waar hij in kwam. En verder dus een kleine variëteit voor balkons en zo.quote:Is die bak voor de kersenboom niet te klein trouwens?
1. Zie mijn eerdere opmerkingen. En als het echt te klein blijkt, verzinnen we iets anders.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:05 schreef Japie77 het volgende:
Leuk! En lekker.
Een paar dingen:
1. Ik vraag me af hoe goed een kersenboom het kan doen in een pot aangezien bomen flinke wortels nodig hebben. Het is weliswaar niet een hele kleine pot maar toch. Maar goed je kan het proberen. Veel beter is natuurlijk om een boom in de volle grond te zetten.
2. Ik denk dat een kersenboom enorm veel zon nodig heeft. Hoeveel zon krijg je op die plek?
3. Als je die deksel van de kattenbak op dat kweekkasje laat zitten komt er nooit iets omhoog. Het heeft licht nodig. Misschien kan je er een glasplaat opleggen? Ik kweek het gewoon binnen in de vensterbank op. Krijg je minder licht maar heb je wel een betere temperatuur.
4. En vossenbessen hebben een erg zure grond nodig om het goed te doen.
Ik ben echt een nieuweling op dit gebied, dus kun je mij uitleggen waarom een vroeg voorjaar daar goed voor is? Als het voorjaar een paar weken later is, is de bloei en groei toch ook gewoon een paar weken later?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu het voorjaar zo vroeg begint hoop ik dat het wat wordt met mijn perzikken boompjes dit jaar
vroeger in blad, vroeger in bloei, langer tijd om te rijpen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ben echt een nieuweling op dit gebied, dus kun je mij uitleggen waarom een vroeg voorjaar daar goed voor is? Als het voorjaar een paar weken later is, is de bloei en groei toch ook gewoon een paar weken later?
Of denk ik veel te simpel?
Ja, dat klinkt logisch.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
vroeger in blad, vroeger in bloei, langer tijd om te rijpen.
Na dat enthousiasme van jou gezien te hebben, moét ik wel. Al komen er ook sierbloemen bij, want ik heb de hoop dat 2014 het jaar wordt waarin ik iets bloemigs in leven houd.quote:
Lieve c_c, ik wens jou al het mogelijke levende bloemigs toe dat een mens zich kan wensen. Laat dat duidelijk zijn. Maar een goede sier maken, is ook alleen maar een goede sier.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Na dat enthousiasme van jou gezien te hebben, moét ik wel. Al komen er ook sierbloemen bij, want ik heb de hoop dat 2014 het jaar wordt waarin ik iets bloemigs in leven houd.
Bednakt! En daar maak ik mij geen zorgen over. 's Nachts is hij gewoon binnen en over iets heen springen heb ik hem nog nooit zien doen. Dat kost energie.quote:Goed bezig UIO! Ik weet niet hoe enthousiast Binkie 's avonds is, maar is zou mijn mormel er voor aan zien om 's nachts over de spijlen heen te springen en de kattenbak te gebruiken zoals hij bedoeld is.
Ik heb sinds eergisteren een stuk of tien Redcat-topics van jou gelezenquote:Op maandag 10 maart 2014 20:16 schreef Cat22 het volgende:
Door zulke topics krijg ik zin in tuinieren en een kampeerbus.
En ik houd niet eens van tuinieren. Of kamperen.![]()
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb sinds eergisteren een stuk of tien Redcat-topics van jou gelezen.
Buurkatten weten wel beter dan mijn tuin te bezoeken.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:15 schreef Cat22 het volgende:
Open slabak!![]()
![]()
![]()
Schitterend dat je Binkie vertrouwt maar in hoeverre vertrouw je bezoekende buurkatten?![]()
Ik vertrouw mijn eigen katten zo ver als ze kunnen springen. En dat is heeeeeeeeeeeeeel veel vertrouwen.![]()
En toch blijf je volhouden dat Binkie niet springt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:34 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Buurkatten weten wel beter dan mijn tuin te bezoeken..
We hebben groen! In de niet vernietigde krulsla-kattenbak:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:23 schreef Cat22 het volgende:
En toch blijf je volhouden dat Binkie niet springt?![]()
TVP voor foto's van vernietigde slabak
54???? Hoeveel ruimte heb je dan wel niet? Ga je alleen tomatenplanten kweken??quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb 54 plastic koffiekopjes met in elk 1 tomatenzaadje op een zonnig warm plekje staan, verschillende soorten.
Denk dat max de helft wat wordtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
54???? Hoeveel ruimte heb je dan wel niet? Ga je alleen tomatenplanten kweken??
De krulslakattenbak ziet al aardig groen.quote:
Ruim voor je gaat serveren. Want kattenbakkrulsla klinkt niet zo fris.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De krulslakattenbak ziet al aardig groen.. Maar wanneer moet ik gaan ompotten?
Ik heb de bak uiteraard wel grondig gereinigd voor gebruik.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:01 schreef Cat22 het volgende:
Ruim voor je gaat serveren. Want kattenbakkrulsla klinkt niet zo fris.
Dank je wel! Ook voor de tips. Al was ik niet van plan om munt te planten.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:56 schreef Brighteyes het volgende:
Dit moet uiteraard gevolgd worden! Wat een wereld-topic, nu al!
Tipje mijnerzijds... Laat je niet verleiden die framboos in de grond te zetten mocht hij uit zijn pot groeien want hij woekert als een gek en komt dan ineens op de vreemdste plaatsen op.Ditzelfde geld trouwens ook voir munt. Ook nooit zomaar los piten, altijd in een pot!
Erg leuk ook om zelf te doen.quote:
Klopt. Brocolli bv kan je het beste op de markt kopen. Is bij mij vorig jaar mislukt aangezien er geen bloem in kwam. Schijnt nogal specifiek opgekweekt te moeten worden. En je kan Brocolli ook goed in potten kweken.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oost-Indische kers is ook makkelijk te telen en de bloemen zijn eetbaar:
[ afbeelding ]
Ook zijn nu op de markt "pluggen" te krijgen van verschillende planten, dan hoef je het opkweken achter glas niet zelf te doen.
Neah, als er niets komt, gaat er iets anders de pot in. Hoe zit het trouwens met pepers? Net als paprika zeker?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:39 schreef Japie77 het volgende:
Tipje voor je:
Die Aubergine gaat niet opkomen zo, veel te koud. Dat is een van de meest warmteminnende planten. Koop een vensterbankkasje en probeer ze daarin op te kweken. Geld ook voor paprika, komkommer, tomaat, courgette.
Bruut!quote:Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Neah, als er niets komt, gaat er iets anders de pot in. Hoe zit het trouwens met pepers? Net als paprika zeker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |