Spoed vergadering op maandag houdenquote:Op zondag 2 maart 2014 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verhofstadtje ook niet.
De EU gaat hoe dan ook op z'n bek.
Ja alleen in plaats daarvan heeft de plaatselijke regering op de Krim Rusland om hulp gevraagd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Oekraïne heeft natuurlijk ook gewoon het recht om die Rusische basis weg te bonjouren. De Krim is grondgebied van Oekraïne, en Rusland bezet het momenteel.
Groningenquote:Op zondag 2 maart 2014 09:43 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ja, en wij hebben nooit wat aan onze eigen energievoorziening gedaan want dat is links gelul.
En terecht. Er is geen enkele reden om stappen tegen Rusland te nemen.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:43 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ja, en wij hebben nooit wat aan onze eigen energievoorziening gedaan want dat is links gelul.
Je hebt gelijk. Het was een overdreven van mij om zo'n bewering te maken, zonder dat ik daar nu bron voor kan vinden. Overigens staat er 'ZHIDY' (in het cyrillisch) op de deur. Een scheldwoord voor Joden in Oekraine.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je beweert dat tientallen synagogen in rook op zijn gegaan en komt aanzetten met een met graffity besmeurde synagoge en een bron waarin melding wordt gemaakt van een synagoge die kleine schade heeft opgelopen als gevolg van een brandbom?
Edit: op die deur staat ook niet het woord Joden zie ik nu.
Waarom vraagt Oekraïne trouwens niet van de navo om eens wat vluchten boven de krim uit te voeren? Vanwege verkenningenquote:Op zondag 2 maart 2014 09:38 schreef RVer het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin nu wel in zn broek pist van angst
Niet ingrijpen = gezichtsverliesquote:Op zondag 2 maart 2014 09:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Spoed vergadering op maandag houdenterwijl de rest nu al bezig is.
Welke journalisten.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens journalisten wel en in maart komt er een referendum.
UKR heeft een behoorlijke geschiedenis als het gaat om antisemitisme.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:45 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het was een overdreven van mij om zo'n bewering te maken, zonder dat ik daar nu bron voor kan vinden. Overigens staat er 'ZHIDY' (in het cyrillisch) op de deur. Een scheldwoord voor Joden in Oekraine.
Dat heeft de NAVO al geprobeerd met Syrië. Na twee neergeschoten toestellen zijn ze er snel mee opgehouden. Zullen ze het boven een Russische marinebasis durven denk je?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom vraagt Oekraïne trouwens niet van de navo om eens wat vluchten boven de krim uit te voeren? Vanwege verkenningen
De Russen zullen ze niet neerschieten maar het zou wel een signaal af geven.
Verder kan de navo natuurlijk wat schepen sturen voor "humanitaire" hulp. Dus het zelfde trucje als putin uit halen.
Zeker, en die gaan helemaal niet de prijs verhogen als ze het absolute monopolie hebbenquote:Op zondag 2 maart 2014 09:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En terecht. Er is geen enkele reden om stappen tegen Rusland te nemen.
quote:Op zondag 2 maart 2014 09:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom vraagt Oekraïne trouwens niet van de navo om eens wat vluchten boven de krim uit te voeren? Vanwege verkenningen
De Russen zullen ze niet neerschieten maar het zou wel een signaal af geven.
Verder kan de navo natuurlijk wat schepen sturen voor "humanitaire" hulp. Dus het zelfde trucje als putin uit halen.
Maakt niet uit de navo is nu belangrijker, de eu gaat over financiële steun.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Spoed vergadering op maandag houdenterwijl de rest nu al bezig is.
Los daarvan is het aannemelijk dat de mensen op Krim niet echt zitten te wachten op NAVO-hulp.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat heeft de NAVO al geprobeerd met Syrië. Na twee neergeschoten toestellen zijn ze er snel mee opgehouden. Zullen ze het boven een Russische marinebasis durven denk je?
Dat is anders niet gebeurtquote:Op zondag 2 maart 2014 09:47 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Zeker, en die gaan helemaal niet de prijs verhogen als ze het absolute monopolie hebben![]()
![]()
Bron?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat heeft de NAVO al geprobeerd met Syrië. Na twee neergeschoten toestellen zijn ze er snel mee opgehouden. Zullen ze het boven een Russische marinebasis durven denk je?
Dat spreekt voor zich. Ik laat mij even meevoeren met het waanidee dat Oekraïne nu werkelijk bedreigd wordt door Rusland.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Los daarvan is het aannemelijk dat de mensen op Krim niet echt zitten te wachten op NAVO-hulp.
Je bent de twee turkse toestellen alweer vergeten?quote:
42% wel die minderheid moet ook beschermt worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Los daarvan is het aannemelijk dat de mensen op Krim niet echt zitten te wachten op NAVO-hulp.
Waar komt die 42% vandaan?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
42% wel die minderheid moet ook beschermt worden.
Ik denk dat daar ook pro-Russische mensen bijzitten. En hoezo beschermd, de Russen vallen niemand aan?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
42% wel die minderheid moet ook beschermt worden.
Ik vraag mij af in hoeverre dit geldt voor alle krijgsmachtonderdelen van Oekraïne. Een Oekraïense soldaat zou nou nooit de trekker overhalen op een Russische collega. Tenzij de regering de nazi-hordes uit west-Oekraïne uitdost in uniformen en op de Russen af stuurt.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:36 schreef Halcon het volgende:
[..]![]()
![]()
Mooi die praatjes vanuit Kiev over mobiliseren. Het blijkt in de praktijk zoveel in te houden als overlopen naar de Russen.
Russische vlagt is al geheven op dat schip.
Die zijn daar nu juist om de orde te handhaven. Na het afzetten van een "dictator" is het vaak een ongeorganiseerde chaos (dat was ook zo in bv Libie en Irak), dus veel kwaad kan dat natuurlijk niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 09:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik denk dat daar ook pro-Russische mensen bijzitten. En hoezo beschermd, de Russen vallen niemand aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |