Dat verwacht ik ook,en ik denk dat de Russen doen wat ze zeggen. Dan nemen ze de hele Krim met geweld en dan is het klaar. Dan komt de EU met sancties waar Rusland zich toch niks van aantrekt.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet denk ik. En dan is de vraag wat de Russen doen.
Lees nu weer her en der dat het een hoax zou zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
En nu dat ultimatum van de Russen; ik ben benieuwd hoe de Oekraïners daarop reageren.
Nou, het journaal meld het alsof het waarheid is.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:23 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lees nu weer her en der dat het een hoax zou zijn.
Dat had het verschil gemaakt inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
Gelukkig hebben we nog net op tijd onze tanks afgeschaft.
Nogal ja, we treden namelijk indien dat nodig zou zijn op in groepsverband. Dus 2 tankbataljons met leopard2a6 tanks zou een welkome versterking zijn van de Navo in West-Europa.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat had het verschil gemaakt inderdaad.
http://intellihub.com/polish-tanks-mobilized-border-ukraine/quote:The conflict in Ukraine begins to expand as countries allied with the European Union are rattling sabers with Russia over control of the struggling country. It was reported by multiple sources yesterday, that Poland is now involved with the conflict, as they began massing troops and tanks along their border with Ukraine.
Poland’s Prime Minister Donald Tusk said on Sunday it was essential to prevent Russia’s seizure of Crimea expanding into a wider regional conflict.
“We should be able to stop Russia in its aggressive moves precisely in order to avoid a conflict,“ Tusk told reporters on Sunday after an extraordinary meeting with party leaders.
However, the European Union and western powers are just as guilty of creating conflict as Russia is.
Vladimir Putin has responded to these comments, saying that his fear of “violence from ultra-nationalists” prompted him to make his recent military decisions.
“This is the red alert, this is not a threat, this is actually a declaration of war to my country,’’ Ukraine’s Prime Minister Arseniy Yatsenyuk told reporters in English, a day after Russia’s parliament approved the deployment of troops to Ukraine.
“If President Putin wants to be the president who started a war between two neighboring and friendly countries, between Ukraine and Russia, he has reached his target within a few inches. We are on the brink of the disaster.” he added.
Een rivier is geen obstakel meer als vroeger. tegenwoordig heb je airdrop en daar zijn de russen best bedreven in. denk aan de vdv en hun airdroppable tanksquote:Op zondag 2 maart 2014 10:50 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, de Russen kunnen alleen een grootschalige confrontatie winnen, als ze snel genoeg handelen. Oekraïne wordt verdeeld door een enorme rivier. De Russen kunnen alleen de oorlog snel beëindigen in hun voordeel als ze snel genoeg over die rivier steken. Maar Oekraïne kan die rivier makkelijk verdedigen met zijn staand leger en reservisten al zouden de Russen met alles komen, totdat er Westers hulp komt.
Je onderschat hoe breed die rivier is en je hebt niet zo veel aan airdrops als je niet door de verdediging kunt breken, want je airdrops hebben ook gewoon voorraden nodig.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:37 schreef thesystem het volgende:
[..]
Een rivier is geen obstakel meer als vroeger. tegenwoordig heb je airdrop en daar zijn de russen best bedreven in. denk aan de vdv en hun airdroppable tanks
Dmv de airdrop drop je de eerste troepen en je kunt ze ook blijven bevoorraden met airdrop.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:38 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je onderschat hoe breed die rivier is en je hebt niet zo veel aan airdrops als je niet door de verdediging kunt breken, want je airdrops hebben ook gewoon voorraden nodig.
Dat klopt, maar dat laat gelijk zien dat je geen enorme leger achter een leger kunt airdroppen en daar gaat het om.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef thesystem het volgende:
[..]
Dmv de airdrop drop je de eerste troepen en je kunt ze ook blijven bevoorraden met airdrop.
Je snapt hopelijk dat de Russen en Oekraïners ongeveer dezelfde uitrusting hebben, dus dit kun je niet met de eerste Golfoorlog vergelijken.quote:Luchtverdediging is zo uit te schakelen met bijvoorbeeld de KH58. Kijk naar hoe het in de Irak ging kwa lucht afweer....
Dat snap ik. Maar dat gaat het heel moeilijk als je onder constante vuur staat.quote:Hoe breed een rivier ook is, zodra je een deel van de oever aan een kant bezet kunnen genie troepen een brug bouwen.
Jij moet minder gamenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:58 schreef FoXje het volgende:
Regen van kruisraketten en 24/7 stealth aanvallen op Russisch grondgebied, zou Vladimir dat fijn vinden? Zal wel niet gebeuren, maar zouden de VS zo'n plan klaar hebben liggen?
Ik MOET helemaal niets. Maar de VS zou toch militair kunnen ingrijpen. Niet dat ze dat gaan doen.quote:
Je moet anders wel ademhalen; alhoewel dat van mij dan weer niet hoeft.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:11 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik MOET helemaal niets. Maar de VS zou toch militair kunnen ingrijpen. Niet dat ze dat gaan doen.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je moet anders wel ademhalen; alhoewel dat van mij dan weer niet hoeft.
quote:
lok quotequote:
Ga er maar vanuit dat die plannen er al jaren liggen, maar dat het niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:58 schreef FoXje het volgende:
Regen van kruisraketten en 24/7 stealth aanvallen op Russisch grondgebied, zou Vladimir dat fijn vinden? Zal wel niet gebeuren, maar zouden de VS zo'n plan klaar hebben liggen?
De Russen zijn daar niet de enige in. Bijna alle nucleaire grootmachten hebben een zogenaamde second strike capability, de Amerikanen en de Britten bijvoorbeeld in de vorm van de onderzeevloot.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:07 schreef marsmello het volgende:
De Russen hebben in de koude oorlog een systeem ontwikkelt dat zelfs als je alle militaire installaties in een keer zou treffen, de ICBMs alsnog gelanceerd zouden worden. Reageert op seismische activiteit en overdruk sensoren in de buurt van hun militaire installaties.
Dit systeem genaamd Perimeter zou nu nog operationeel zijn.
Voor Nederland is airdrop misschien een probleem....voor landen als Rusland en Amerika een stuk minder. Als je alleen al ziet wat je uit de lucht kunt gooien met een C17/IL76 is het een stuk minder moeilijk om een voetstuk te creeeren. Van daaruit is het de taak van de ondersteunende eenheden. Ja, het is en blijft niet makkelijk maar een stuk makkelijker als vroeger.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |