abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137268691
quote:
Chronologie: Onrust in Oekraïne

In de Oekraïense hoofdstad Kiev verzetten duizenden demonstranten zich sinds november tegen de regering van president Viktor Janoekovitsj. Een overzicht van de gebeurtenissen tot nu toe.

21 februari: Na een hele nacht onderhandelen meldt president Janoekovitsj dat hij vervroegde verkiezingen uitschrijft. Ook belooft hij een terugkeer naar de grondwet van tot 2004, waarin is een beperktere macht voor de president is vastgelegd. De oppositie gaat akkoord.

21 februari: De Amerikaanse vicepresident Joe Biden geeft even na middernacht (Nederlandse tijd) te kennen dat de VS bereid zijn tot sancties tegen Oekraïne.

20 februari: Aan het einde van de middag maakt de oppositie melding van zeker 100 doden die zijn gevallen bij gevechten tussen betogers en ordetroepen sinds het breken van de wapenstilstand.

20 februari: Na een rustige nacht blijkt het bestand van korte duur. In de ochtend breken toch weer gevechten uit. Verslaggevers melden dat er opnieuw doden vallen.

19 februari: Een dag na de escalatie van het geweld, is het Onafhankelijkheidsplein in Kiev opnieuw toneel van confrontaties tussen ordetroepen en aanhangers van de oppositie. Westerse landen dreigen met sancties, en de Europese Unie kondigt een spoedzitting aan van de ministers van Buitenlandse Zaken.

In de avond sluiten oppositieleiders Vitali Klitsjko en Arseni Jatsenjoek een bestand met Janoekovitsj, waarbij de president hen een wapenstilstand belooft.

18 februari: Dodelijke confrontaties vinden plaats in het centrum van Kiev. Daarbij komen zeker 26 demonstranten en agenten te overlijden en raken honderden mensen gewond.

Het geweld laait op nadat het parlement een grondswetwijziging om de macht van de president in te perken voor zich uit heeft geschoven. Demonstranten verdenken president Viktor Janoekovitsj van een deal met Moskou. De oproerpolitie moet flink geweld gebruiken om de demonstranten van het onafhankelijkheidsplan te vegen.

16 februari: Demonstranten staken hun bezetting van het stadhuis van Kiev in ruil voor de vrijlating van 234 gevangen gezette demonstranten. Het wordt alom gezien als een stap richting vrede.

31 januari: Activist Dmytro Bulatov, vermist sinds 22 januari, duikt weer op met zware verwondingen, waaronder een deels afgesneden oor. Volgens de activist was hij ontvoerd door een pro-Russische groepering.

28 januari: De premier en regering treden af en het parlement neemt een harde antidemonstratiewet aan. Dit met het doel de onrust in het Oost-Europese land te beteugelen.

22 januari 2014: Twee demonstranten overlijden na beschoten te zijn bij de bestorming van een wegversperring.

17 december: Russische president Vladimir Poetin zegt voor 15 miljard te gaan investeren in Oekraïne. Volgens president Janoekovitsj zou dit geen politieke gevolgen hebben.

1 december: 300.000 demonstranten gaat de straat op, de grootste groep demonstranten in het land sinds de de Oranjerevolutie in 2004. De activisten bezetten het stadhuis.

30 november: De oproerpolitie valt een een groep demonstranten aan, er worden 35 mensen vastgezet. Beelden van bebloede en gewonde demonstranten gaan de hele wereld over.

21 november 2013: De regering van president Janoekovitsj maakt bekend dat het een aantal overenkomsten met de Europese Unie verbreekt en de banden met Rusland aanhaalt. De eerste demonstranten gaan de straat op.
quote:
Overgangspresident in Oekraïne

Oekraïne heeft een overgangspresident. Het is parlementsvoorzitter Toertsjinov. Het parlement heeft hem in een stemming tijdelijk de bevoegdheden van president gegeven.

Toertsjinov wil dat er zo snel mogelijk een regering van nationale eenheid komt. Hij zegt dat het erg belangrijk is dat de parlementariërs het voor dinsdag eens worden over een nieuw kabinet.

Afzetten
Gisteren werd president Janoekovitsj afgezet door het parlement. Hij weigert zich daarbij neer te leggen en spreekt van een staatsgreep.

Ook minister Kozhara van Buitenlandse Zaken is door het parlement naar huis gestuurd. De bondgenoot van president Janoekovitsj was nauw betrokken bij de beslissing van Janoekovitsj om het samenwerkingsverband met de Europese Unie niet te tekenen.

Tegen oud-minister Klimenko en de voormalige topman van justitie loopt een arrestatiebevel. De nieuwe minister van Binnenlandse Zaken, Arsen Avakov, zegt dat zij worden verdacht van "grove misdaden tegen het Oekraïense volk".
According to December 2013 polls (by three different pollsters) between 45% and 50% of Ukrainians supported Euromaidan, while between 42% and 50% opposed it.

Live blog van RT
pi_137268740
@DeParo

Context.
Veel westelijker kan lwiv niet liggen lijkt me maar in eerdere postings ging het over oost
pi_137268773
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:58 schreef opgebaarde het volgende:
@DeParo

Context
Hopelijk :) :).
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:05:45 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137268901
quote:
Leuk streampje. Ze slopen iets nu. Waar is dit?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137269053
Wat is de stand van zaken?
Zonder wrijving geen glans
pi_137269066
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Leuk streampje. Ze slopen iets nu. Waar is dit?
Dat was Charkov
pi_137269141
jimmcdoo twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 13:10:44 Thousands of people have risen in Kharkov, with cries of "Arm yourselves!" reageer retweet
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:17:28 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:20:50 #10
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_137269247
ach duizenden mensen de straat op. In een miljoenenstad...

hier in Haelen gaan er straks ook duizenden de straar op. OK, het is carnaval maar toch.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:27:52 #12
58560 Oksel
Gezellig.
pi_137269428
Goed, Rusland bezet 'De Krim', een eiland wat bij Oekraïne hoort maar voornamelijk Russisch is. Want Rusland is niet blij met de pro-EU wending in de hoofdstad Kiev.

Waarom zou de EU zich hier mee bemoeien?
pi_137269462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:27 schreef Oksel het volgende:
Goed, Rusland bezet 'De Krim', een eiland wat bij Oekraïne hoort maar voornamelijk Russisch is. Want Rusland is niet blij met de pro-EU wending in de hoofdstad Kiev.

Omdat Oekraïne veel te onbelangrijk is voor de EU.

Waarom zouden wij ons er mee bemoeien, met risico op een grootschalige oorlog? Bij ons zit veel meer oestrogeen, bij de Russen neemt het testosteron en de Vodka de overhand.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:30:57 #14
58560 Oksel
Gezellig.
pi_137269507
Nouja, dat vroeg ik me dus ook af..
pi_137269508
quote:

Waarom zou je het annexeren van een gebied en het aantasten van de soevereiniteit van een staat niet veroordelen?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:31:21 #16
58560 Oksel
Gezellig.
pi_137269519
Omdat WW3?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:31:35 #17
58560 Oksel
Gezellig.
pi_137269522
En omdat Oekraine != EU?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:31:54 #18
58560 Oksel
Gezellig.
pi_137269529
En omdat Krim eigenlijk nooit bij Oekraine had moeten horen?
pi_137269548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:31 schreef Oksel het volgende:
Omdat WW3?
Welnee, als Rusland hun echt gaat bezetten, dan maken ze heel Oekraine kapot.

En wij (Europa, en de VS) gaan toekijken met popcorn en bier. Misschien dat Obama nog wat mooie toespraken gaat houden, met de standaard maar oh zo charmante glimlach van hem.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:33:08 #20
58560 Oksel
Gezellig.
pi_137269554
Ok. Want ik sterf graag over een jaar of 50 zonder een WW meegemaakt te hebben.
pi_137269605
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:31 schreef Oksel het volgende:
Omdat WW3?
Hi5
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:35:47 #22
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137269609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:33 schreef Oksel het volgende:
Ok. Want ik sterf graag over een jaar of 50 zonder een WW meegemaakt te hebben.
Vergeet het.
pi_137269625
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:35 schreef Westerling het volgende:

[..]

Vergeet het.
:')
pi_137269666
The pro Russian crowds attacking government buildings in #Kharkov are actually beating officials they are pulling out

Af en toe te zien op http://lifenews.ru/watch-live

zaterdag 1 maart 2014 @ 13:39:48 #25
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_137269710
quote:

Das dezelfde gedachtengang als pré-ww2. Hitler viel het Rijnland binnen, en nu viel Poetin Zuid-Ossetie binnen om volgens eigen zeggen de Russen te beschermen. De geallieerden doen niks. Citaat van Bush in 2008: "The United States takes this matter very seriously [...] Georgia is a sovereign nation and its territorial integrity must be respected."
Dezelfde respons wanneer Rusland Krimea binnenvalt, in 1938 was dat dus Sudetenland. De lafheid van het Westen zal ons alleen maar naar een derde wereldoorlog brengen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:42:47 #26
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137269773
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')
Tsja, het gaat dus echt niet 50 jaar lang voortkabbelen. Of het letterlijk het label WW3 zal krijgen weet ik niet, maar het gaat nog wel een keer knallen.
pi_137269797
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:42 schreef Westerling het volgende:

[..]

Tsja, het gaat dus echt niet 50 jaar lang voortkabbelen. Of het letterlijk het label WW3 zal krijgen weet ik niet, maar het gaat nog wel een keer knallen.
Welnee, al die hysterie is nergens op gebaseerd .

Ook dit met Oekraïne gaat gewoon met een sisser aflopen.
pi_137269806
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
Welnee, als Rusland hun echt gaat bezetten, dan maken ze heel Oekraine kapot.

En wij (Europa, en de VS) gaan toekijken met popcorn en bier. Misschien dat Obama nog wat mooie toespraken gaat houden, met de standaard maar oh zo charmante glimlach van hem.
Dat gaan ze niet doen. Dan neemt niemand ze nog serieus de komende 20 jaar net als de afgelopen 20 jaar.

Voor zover ik weet zijn de Russen niet echt oorlogszuchtig?? Ze hebben alleen last van een minderwaarheidscomplex en zijn als de dood dat straks er gewoon met ze wordt gelachen. Met deze gedachte gang kun je inderdaad de godwin's law wel boven water gaan halen :p
pi_137269852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:45 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Dat gaan ze niet doen. Dan neemt niemand ze nog serieus de komende 20 jaar net als de afgelopen 20 jaar.

Voor zover ik weet zijn de Russen niet echt oorlogszuchtig?? Ze hebben alleen last van een minderwaarheidscomplex en zijn als de dood dat straks er gewoon met ze wordt gelachen. Met deze gedachte gang kun je inderdaad de godwin's law wel boven water gaan halen :p
Alsof Rusland het ook maar iets interesseert dat ze serieus worden genomen of niet..

Russen zijn een combinatie van veel testosteron en Vodka, en meer ook niet. Putin kan ook niet anders dan denken in geweld.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:48:47 #30
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137269879
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee, al die hysterie is nergens op gebaseerd .

Ook dit met Oekraïne gaat gewoon met een sisser aflopen.
Jij denkt dat de geschiedenis nu ineens, precies nu jij leeft, zal stoppen zich te herhalen en er vanaf nu geen grote conflicten meer zullen zijn? Dat zou best wel raar zijn.

Ik heb het niet over Oekraine, het gaat over de komende 50 jaar. En dan staan de indicatoren niet best qua opkomende neergaande machten, sociale omstandigheden en verdeling van grondstoffen.

Ik ben overigens de rust zelve, ben nergens hysterisch over.
pi_137269905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:48 schreef Westerling het volgende:

[..]

Jij denkt dat de geschiedenis nu ineens, precies nu jij leeft, zal stoppen zich te herhalen en er vanaf nu geen grote conflicten meer zullen zijn? Dat zou best wel raar zijn.

Ik heb het niet over Oekraine, het gaat over de komende 50 jaar. En dan staan de indicatoren niet best qua opkomende neergaande machten, sociale omstandigheden en verdeling van grondstoffen.

Ik ben overigens de rust zelve, ben nergens hysterisch over.
Dat de geschiedenis zich gaat blijven herhalen, is verre van altijd correct.

Landen zijn veel te afhankelijk van elkaar om nog echt grote oorlogen te kunnen en willen starten.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:53:21 #32
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137269998
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat de geschiedenis zich gaat blijven herhalen, is verre van altijd correct.

Landen zijn veel te afhankelijk van elkaar om nog echt grote oorlogen te kunnen en willen starten.
Vandaar dat de grote conflicten steeds zeldzamer maar groter worden. Want wat je zegt klopt opzich, maar zodra er toch een conflict uitbreekt loopt het veel sneller uit de klauwen. Door die (economische) afhankelijkheden.
Afhankelijkheid kan overigens ook juist een reden zijn om een oorlog/confict te starten (denk aan grondstoffen). Maargoed we dwalen. Laat ik het erop houden dat mijn voorspelling staat.
pi_137270018
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:47 schreef theunderdog het volgende:
Alsof Rusland het ook maar iets interesseert dat ze serieus worden genomen of niet..

Russen zijn een combinatie van veel testosteron en Vodka, en meer ook niet. Putin kan ook niet anders dan denken in geweld.
Daarom is het ook een groot roestig pauper land waar de levensverwachting onder voornamelijk mannen nog steeds daalt. Al geloof ik dat dat de laatste 3 jaar lichtjes is gekeerd.
pi_137270046
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:53 schreef Westerling het volgende:

[..]

Vandaar dat de grote conflicten steeds zeldzamer maar groter worden. Want wat je zegt klopt opzich, maar zodra er toch een conflict uitbreekt loopt het veel sneller uit de klauwen. Door die (economische) afhankelijkheden.
Afhankelijkheid kan overigens ook juist een reden zijn om een oorlog/confict te starten (denk aan grondstoffen). Maargoed we dwalen. Laat ik het erop houden dat mijn voorspelling staat.
Och, ik moet ook toegeven dat er in principe maar weinig voor nodig is.

Ik bedoel, als Rusland echt Oekraine gaat binnenvallen, dan hoeft de VS zich er alleen maar mee te bemoeien en je bent al snel richting een grootschalige oorlog.
pi_137270056
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:53 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Daarom is het ook een groot roestig pauper land waar de levensverwachting onder voornamelijk mannen nog steeds daalt. Al geloof ik dat dat de laatste 3 jaar lichtjes is gekeerd.
Tja, ik kan dat begin alleen maar toejuichen.
pi_137270075
Dat Rusland de Krim wil annexeren lijkt me niet onlogisch.. ben benieuwd hoe daar op zal worden gereageerd door het Westen. Laat ze lekker in hun sop gaar koken, zou ik denken.. maar dat zal wel niet gebeuren
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:00:01 #37
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137270190
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Och, ik moet ook toegeven dat er in principe maar weinig voor nodig is.

Ik bedoel, als Rusland echt Oekraine gaat binnenvallen, dan hoeft de VS zich er alleen maar mee te bemoeien en je bent al snel richting een grootschalige oorlog.
Ik denk niet eens in directe zin. Ik zat hier toevallig heel hypothetisch aan te denken.

Ik vermoed dat dat in eerste instantie gewoon in de Oekraine zou worden uitgevochten, denk dat geen van beiden nieuwe fronten zou willen openen. Maar dan in de jaren daarna zijn de spanningen dusdanig gestegen dat t link wordt.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:00:25 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137270202
De OP mag ook wel een update krijgen denk ik?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137270274
quote:
Referendum
Aksenov heeft zaterdag ook bekendgemaakt dat de inwoners van de Krim op 30 maart in een referendum mogen bepalen of de Krim een autonome republiek in Oekraïne moet blijven, of dat aansluiting bij Rusland de voorkeur heeft.
Het referendum zou oorspronkelijk op 25 mei worden gehouden. De premier heeft de volksraadpleging vervroegd wegens : noodzaak''. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de politieke omwenteling op het Oekraïense vasteland en de militaire situatie op de Krim.
De premier zei ook dat militairen van de Russische Zwarte Vloot, die in de haven van Sebastopol in het zuidwesten van de Krim ligt, belangrijke gebouwen in de hoofdstad Simferopol bewaken.
Hij zei er alle vertrouwen in te hebben dat die militairen de publieke orde kunnen bewaken. Politieke instanties en veiligheidsdiensten zouden zoals gebruikelijk functioneren.
Volgens de Oekraïense grenspolitie heeft het Russische leger ook de controle over het internationale vliegveld in Simferopol en de veerdienst van de Krim naar de Kaukasus. Alle vluchten van en naar de luchthaven van Simferopol zijn overigens geschrapt.
Op de Krim is al sinds eind 18e eeuw een van de grootste Russische marinebasis. Bij de onafhankelijkheid van Oekraïne eind 1991 kregen Kiev en Moskou slaande ruzie over de overwegend Russische Krim en de marinebasis van Sebastopol. Dat werd in 1997 bijgelegd met een verdrag.
Rusland heeft zo in en rond Sebastopol zijn marinecomplex gehandhaafd. Er zijn naar schatting meer dan honderd marinevaartuigen, dertig marinevliegtuigen, meer dan honderd pantservoertuigen en 16.000 man personeel gestationeerd.
pi_137270427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:20 schreef BeamofLight het volgende:
ach duizenden mensen de straat op. In een miljoenenstad...

hier in Haelen gaan er straks ook duizenden de straar op. OK, het is carnaval maar toch.
In Haelen gaan er geen duizenden mensen de straat op want die wonen er niet eens man!

In Heitse gaan er ook geen duizenden de straat op en dat dorp is toch aanzienlijk groter dan Haelen. Althans de laatste keer dat ik keek dan :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137270437
Alhoewel, vorig jaar was het wel druk op het Plein Festijn hier :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:21:13 #42
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137270818
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:02 schreef Straatklinker het volgende:
Aksenov heeft zaterdag ook bekendgemaakt dat de inwoners van de Krim op 30 maart in een referendum mogen bepalen of de Krim een autonome republiek in Oekraïne moet blijven, of dat aansluiting bij Rusland de voorkeur heeft.
Het referendum zou oorspronkelijk op 25 mei worden gehouden. De premier heeft de volksraadpleging vervroegd wegens : noodzaak''. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de politieke omwenteling op het Oekraïense vasteland en de militaire situatie op de Krim.
De premier zei ook dat militairen van de Russische Zwarte Vloot, die in de haven van Sebastopol in het zuidwesten van de Krim ligt, belangrijke gebouwen in de hoofdstad Simferopol bewaken.
Hij zei er alle vertrouwen in te hebben dat die militairen de publieke orde kunnen bewaken. Politieke instanties en veiligheidsdiensten zouden zoals gebruikelijk functioneren.
Volgens de Oekraïense grenspolitie heeft het Russische leger ook de controle over het internationale vliegveld in Simferopol en de veerdienst van de Krim naar de Kaukasus. Alle vluchten van en naar de luchthaven van Simferopol zijn overigens geschrapt.
Op de Krim is al sinds eind 18e eeuw een van de grootste Russische marinebasis. Bij de onafhankelijkheid van Oekraïne eind 1991 kregen Kiev en Moskou slaande ruzie over de overwegend Russische Krim en de marinebasis van Sebastopol. Dat werd in 1997 bijgelegd met een verdrag.
Rusland heeft zo in en rond Sebastopol zijn marinecomplex gehandhaafd. Er zijn naar schatting meer dan honderd marinevaartuigen, dertig marinevliegtuigen, meer dan honderd pantservoertuigen en 16.000 man personeel gestationeerd.
Die uitslag wordt waarschijnlijk aansluiting bij Rusland dan. De vraag is of Kiev dit zal accepteren?
pi_137270846
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA1Q1E820140301

quote:
(Reuters) - Ukraine accused Russia on Saturday of sending thousands of extra troops to Crimea and placed its military in the area on high alert as the Black Sea peninsula appeared to slip beyond Kiev's control.

[..]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:24:42 #44
242666 BeamofLight
pi_137270909
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

In Haelen gaan er geen duizenden mensen de straat op want die wonen er niet eens man!

In Heitse gaan er ook geen duizenden de straat op en dat dorp is toch aanzienlijk groter dan Haelen. Althans de laatste keer dat ik keek dan :)
als je dan toch bijdehand wil doen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leudal_(gemeente)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:26:13 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137270963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die uitslag wordt waarschijnlijk aansluiting bij Rusland dan. De vraag is of Kiev dit zal accepteren?
de Oekraïners moeten verhuizen uit het oosten, en snel ook, anders gaat Poetin door naar Kiev met het leger , en dan gaan er echt veel doden vallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:27:02 #46
396550 Richestorags
pi_137270982
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de Oekraïners moeten verhuizen uit het oosten, en snel ook
Want? Een slachting is aanstaande?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:31:58 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137271137
In Charkiv wordt momenteel de Russische vlag opgehangen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137271182
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alsof ze een keus hebben :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:33:45 #49
396550 Richestorags
pi_137271197
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Alsof ze een keus hebben :')
Waarschijnlijk niet :P
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:36:50 #50
242666 BeamofLight
pi_137271278
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:31 schreef BlaZ het volgende:
In Charkiv wordt momenteel de Russische vlag opgehangen.
wereldnieuws en totaal onverwacht. Echt, waar komt dit vandaan dan??????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')