SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet doen alsof ik niets heb gedaan manquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:49 schreef Patroon het volgende:
Okkie, in een week Mallorca ga je nnatuurlijk geen 2 maanden voorjaar goedmaken.
Wat steek je allemaal in je smoel dat je dan nóg een duur dieet nodig heb?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:04 schreef Oksel het volgende:
3-4 uur / week gefietst, 3x sportschool + 1x schaatsen
Ach, je kent het wel. bbq's en speciaalbierquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat steek je allemaal in je smoel dat je dan nóg een duur dieet nodig heb?
Ja mijn zwakke punt ook. Maar ik sport nog niet de helft daarvan en val langzaam maar steady wel af.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, je kent het wel. bbq's en speciaalbier
810 als budget geen kut uitmaakt. Echt value is het niet vergeleken met de 800, maar dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:28 schreef MCH het volgende:
Welke Garmin (nummer graag) moet een toerder op een racefiets kopen als budget geen rol speelt? 800?
Wacht maar tot de eerstvolgende Vreeswijk-meet inclusief bier en ballen. Dan is al dat afvallen van dit jaar voor niks geweest.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja mijn zwakke punt ook. Maar ik sport nog niet de helft daarvan en val langzaam maar steady wel af.
Morgen start een clubgenoot in de Ronde van Groningen. Deze heeft hij in 2009 gewonnen. Daarna met fietsen gestopt, best gegroeid (110kg bij 1m80 ong). Hij is weer keihard gaan trainen een half jaar terug. 25Kg afgevallen en werd in Annen 4e achter 3 continentale renners. Wat een talent. Afvallen is gewoon keihard sportenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja mijn zwakke punt ook. Maar ik sport nog niet de helft daarvan en val langzaam maar steady wel af.
Goed voor je hart.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Morgen start een clubgenoot in de Ronde van Groningen. Deze heeft hij in 2009 gewonnen. Daarna met fietsen gestopt, best gegroeid (110kg bij 1m80 ong). Hij is weer keihard gaan trainen een half jaar terug. 25Kg afgevallen en werd in Annen 4e achter 3 continentale renners. Wat een talent. Afvallen is gewoon keihard sporten
810 natuurlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:28 schreef MCH het volgende:
Welke Garmin (nummer graag) moet een toerder op een racefiets kopen als budget geen rol speelt? 800?
Tommeke, verknoei nou niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 08:12 schreef Tommeke het volgende:
In Annen deed toen niemand mee bij de elite. NWVG, Kannibaal en Stormvogels waren op trainingskamp en die 4 koplopers zijn nog ingehaald door de kopgroep van de amateurs die 3 minuten later startten...
Misschien kan oksel hem inhuren als personal trainer.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tommeke, verknoei nou niet.
Ik vind het wel knap hoe iemand zo snel kan afvallen.
Hahaha zo had ik op de openingskoers bij de club vorige week ook 4e kunnen worden bij de elite, want er deden er maar 3 mee.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sorry, ik zit vervelend te doenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zitten er maar weinig elite renners op je club, of vinden de andere ergens anders trainen een beter idee?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hahaha zo had ik op de openingskoers bij de club vorige week ook 4e kunnen worden bij de elite, want er deden er maar 3 mee.
Nee ze zaten met 12 man op Mallorca.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:32 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zitten er maar weinig elite renners op je club, of vinden de andere ergens anders trainen een beter idee?
Nee joh, dan moet je er waarschijnlijk echt moeite voor doen. Sportvasten is toch veel makkelijkerquote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien kan oksel hem inhuren als personal trainer.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:36 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee joh, dan moet je er waarschijnlijk echt moeite voor doen. Sportvasten is toch veel makkelijker
Lekkerquote:
Worst van een user die in Noorwegen gekregen, Cider zelf meegenomen van vakantie en het bier was gewoon Warsteinerquote:
Knap werk! Hoeveel waren er? Enne 2e overall of van de amateurs?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:53 schreef Patroon het volgende:
Het harde werken wordt beloond. Vandaag 2e bij de amateurs in Sleen!!
Klasse!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:53 schreef Patroon het volgende:
lekker bezig!!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:53 schreef Patroon het volgende:
Thuis ff verslag. Wij reden als amateurs apart. Elites starten 2u later pas. Stonden 60 man aan de start.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Knap werk! Hoeveel waren er? Enne 2e overall of van de amateurs?
Doe es koersverslagje?
Goed gedaan man, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thuis ff verslag. Wij reden als amateurs apart. Elites starten 2u later pas. Stonden 60 man aan de start.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:53 schreef Patroon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door the_critic op 01-03-2014 15:35:06 ]everyone's a critic...
even you ! !
goed werk!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:34 schreef MarcoD het volgende:
vandaag 14e en 2 euro gewonnen. Was erg druk aan de start (zal wel man of 90/100 zijn geweest), had snel genoeg door dat alles wel weer terug gereden zou worden. Zodoende de hele koers rustig gehouden en beetje in het het midden van het pak gereden. Laatste rondjes mezelf beter gepositioneerd, om vervolgens in de laatste ronde na het viaduct tot de finish vol in de 'wind' ipv in de lange sliert richting finish te rijden. Laatste 100 meter zat ik op mijn tandvlees te bijten en echt alles eruit te persen om positie te houden, was net iets te lang om het op deze manier te doen.
Misschien niet de slimste tactiek maar heb wel 2 hele euro's terug in me zak.
Nu omloop kijken[ afbeelding ]
Klasse patroon!
Gefeliciteerd met je tweede plek patroon!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:43 schreef Patroon het volgende:
Omdat die baby foto's niks met fietsen te maken Critic. Iets voor OUD
Gelukkig heb je nu een nepfiets uit china besteldquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:41 schreef Oksel het volgende:
Goed bezig Patroon. En inderdaad, kut Bianchi. Dat wordt drama.
Gelijk ontslaan als je achter de Nederlandse kopman aan gaat rijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
Sep reed als een kip zonder kop maar is de nouveau Flandrién.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:07 schreef Patroon het volgende:
Graag ff in spoiler. Ik moet de koers nog zien.
Je kan ook gewoon van een wielerforum waarvan je kan verwachten dat uitslagen zoals deze genoemd gaan worden wegblijven. Maar daar ben je dan te dom voor.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef Patroon het volgende:
Die had ik gemist. Dus jammer dat het ff herhaald wordt, als ik juist vraag het ff in een spoiler te doen. Zegt wat over Knut.
Je bent zelf dikquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:00 schreef Oksel het volgende:
Honger! Gvd, die dikke schoonfamilie van me zit de hele dag snoep, vers brood met veel vlees, andere vette shit en taart te eten.
Liter water wegtikken? Moet je straks wel pissen, maar hongergevoel is wel weg dan.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:00 schreef Oksel het volgende:
Honger! Gvd, die dikke schoonfamilie van me zit de hele dag snoep, vers brood met veel vlees, andere vette shit en taart te eten.
Tour pekske.. dus bij OUD zeiden ze, plaats dat maar in dat fietstopic..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:43 schreef Patroon het volgende:
Omdat die baby foto's niks met fietsen te maken Critic. Iets voor OUD
+1 voor de Lotto Quote (hoewel ik die IAM ook erg netjes vind!)quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
Tjonge wat een koers op de Belg. En wat is het pekske van Lotto ontzettend soigné dit seizoen.![]()
Goed gedaan MarcoD.
En gelukt? Maak je de rest van je fiets ook meteen goed schoon? balhoofd enzo? ligt nu toch uit elkaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
goed werk!
Fiets ligt half uit elkaar. Trapas was wel toe aan vervanging want hij draajt wat korrelig zegmaar. Linkerkant is los alleen rechts nog. Die zit zo vast dat ik de sleutel ff moet verlengen met een pijp.
Ben lekker later naar dat trouwfeest gegaan. Nu zeg maar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
Tjonge wat een koers op de Belg. En wat is het pekske van Lotto ontzettend soigné dit seizoen.![]()
Goed gedaan MarcoD.
Mooi manquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:19 schreef Patroon het volgende:
Oke ff verslagje:
Vanochtend met 2 ploeggenoten richting Sleen gereden. Lekker volgepropt in de auto, beetje praten over fietsen.![]()
Daar aangekomen, nummertjes opgehaald, omkleden en 20min voor de start warm fietsen. De wedstrijd was 60km verdeeld over 5 ronde van 12 km, de wegen waren erg smal en ze waren nog aardig nat/modderig. Bij de start stond ik aardig achteraan, omdat ik geen zin had om 10min te kauwkleumen. Na de start direct tussen de renners door naar voren gereden en plaats genomen in de waaier. Ben de gehele koers voorin gebleven omdat de wegen zo smal waren dat naar voren rijden niet veel tijd/stress kost, mooi mijn werk in de waaier gedaan. Helaas stond er niet voldoende wind, dat het makkelijk brak, ik durf te beweren dat als dat wel het geval zou zijn geweest ik er bij zat, ik zat gewoon attent goed voorin constant. In de 3e ronde probeerde ik nog wat op te zetten, maar kreeg niemand mee. 4e ronde trokken ze nog eens flink door en het leek eindelijk te bereken, 10man 100-200m los, waar ik ook bij zat. Helaas draaiden we snel weer voor de wind en sloot het pakt weer aan.
De laatste ronde kwamen aardig wat renners naar voren gezet. De finishweg was ongeveer 1,5km lang en erg smal, ik moest dus daarvoor al voorin zitten, voordat we die weg indraaien. Dit lukte, ik reed ongeveer op plek 6 de laatste rechte weg op. Wind pal tegen. Langszij kwam Harko Kievit (klasbak en lang) pikte dus mooi zijn wiel en liet die niet meer los. Wind op kop, dus wachten, wachten wachten. Hij kreeg de ruimte en ging vanaf positie 3 aan. Ik positie 4 nog steeds in zijn wiel. 1 renner voorbij, 2 renner voorbij...doortrekken, uit het zadel, kwam er nog naast maar niet genoeg. 2e. De finish lag net na een flauwe bocht met modder/nattigheid. Nog aardig link dus.
Daarna met de ploeggenoten nog 1,5u getraind.
Prima koers, prima sportdag
1e: Harko Kievit 1h 08m 11.213
2e: Patroon + 00.149
3e: Bert Lip + 00.219
4e: Binne de Haan + 00.275
5e: Frank Strohm + 00.352
6e: Gert de Veen + 00.406
7e: Rochéz Harbers + 00.519
8e: Peter van der Hooft + 00.734
9e: Gerrit Wonder + 00.986
10e: Maurice Zaal + 01.298
11e: Albert de Vries + 01.472
12e: Han Peeneman + 01.560
13e: Rob Bonting + 01.680
14e: Theo Sieling + 01.787
15e: Jorrit Douwes + 01.862
16e: Sander Snijder + 02.347
17e: Mark van der Kolk + 02.584
18e: Jos Wolfkamp + 02.587
Ha Jos Wolfkamp klop gegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker ook KOM van jou afgepakt ?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/activities/116836779
![]()
![]()
![]()
Goed bezig weer, jouw gemiddelde gaat ook wel omhoog he? Ik heb die Lezyne road drive.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:52 schreef ddx het volgende:
Lekker stuk gefietst vandaag, tot ik lekke band kreeg.
Nieuwe binnenband erin en pompen maar, had pomp er niet echt zin meer in
Met veel moeite nog wat lucht in gekregen en maar besloten om trein voor laatste stuk te pakken. (station Breukelen was vlakbij)
Moest nml stukje fietsen wat ik niet echt ken/weinig zin om daar met lege band te staan in het donker.
http://www.strava.com/activities/116972906
Iemand tips voor goede pomp ?
Zat aan lezyne te denken, maar die hebben 10 soorten handpompjes :
http://www.lezyne.com/en/products/hand-pumps
Je kan imo net zo makkelijk ultralight butyl pakken, ik vind het maar gedonder geven met die latex biba's. Ze zijn erg kostbaar en als je ze er niet precies netjes in legt knalt ze met oppompen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:55 schreef Patroon het volgende:
Gaaf hoor!
Ik ga veloflexjes bestellen met latex biba's. Schijnt te bollen als tubes.
Gemiddelde gaat wel omhoog ja, zal straks op nieuwe fiets en in zomer helemaal lekker gaanquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed bezig weer, jouw gemiddelde gaat ook wel omhoog he? Ik heb die Lezyne road drive.
Oke, bedankt voor de tip. Dunwandig en licht van ultralight butyl zijn ook de eigenschappen van latex, maar geen nadelen met omleggen, dat komt idd nogal precies.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan imo net zo makkelijk ultralight butyl pakken, ik vind het maar gedonder geven met die latex biba's. Ze zijn erg kostbaar en als je ze er niet precies netjes in legt knalt ze met oppompen.
Vroeger waren er gene ultra light butyls dus toen was dit de shit om te hebben.
nee. Heb ff een pijp nodig om de sleutel te verlengen. Maar verder ging het soepelquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:15 schreef MarcoD het volgende:
[..]
En gelukt? Maak je de rest van je fiets ook meteen goed schoon? balhoofd enzo? ligt nu toch uit elkaar.
Tof alleen lelijk achterwiel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat smoelt toch wel hé?
Wat vind jij Jort?
[ afbeelding ]
Weet ik nog niet. Verder geen ervaring met veloflex maar denk dat de lekbestendigheid overeenkomt. Het is een mooiweer wedstrijdbandje. Ik ga er ook niet mee trainen, ze zijn enkel voor koersen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:09 schreef Tommeke het volgende:
Tres soignee Kaas!
Rijden ze ook lekker? Hoe zijn die dingen qua lekbestendigheid in vergelijking met Veloflexen?
Hahahaquote:Op zondag 2 maart 2014 02:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Morgen janken na een flinke nederlaag bedoel je
Tuinstoelenquote:Op zondag 2 maart 2014 02:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Pelle gaat morgen weer statiefjes trappen jonguh
wat?quote:
Waar vind ik die room dan?quote:
Wat is eigenlijk je fietsdoel?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:01 schreef ddx het volgende:
[..]
Gemiddelde gaat wel omhoog ja, zal straks op nieuwe fiets en in zomer helemaal lekker gaan
Baal wel dat ik het rondje niet kon afmaken vandaag, andere keer nieuwe poging maar.
Mooi fietsje btw![]()
Goed gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:37 schreef FastFox91 het volgende:
4de geworden bij het Haags Regio Kampioenschap en ik ben ontevreden. Na de winst van vorige week wil je niet minder. Net geen premie.
Rijden in de kopgroep is leuk, maar ik moet nog veel leren zoals eerst van het bordje van een ander eten en laat het niet aankomen op een sprint als je niet kan sprinten.
Kan je tegenwoordig ook al trainingen winnen?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:45 schreef forty-two het volgende:
http://www.strava.com/activities/117157984
Er wordt serieus gereden bij EP, en als je ergens als eerste je wiel over een streep drukt dan is dat toch een lekker gevoel waar je blij mee mag zijn?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan je tegenwoordig ook al trainingen winnen?
Ja. Echt goed geregeld. Wij hebben onze sponsoren eigenlijk alleen maar voor goedkope kleding. Je betaalt 100 euro en krijgt daar afhankelijk van het aantal wedstrijden en trainingen wat je doet een pakket kleding.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:39 schreef Patroon het volgende:
Ziet er mooi uit. Goed geregeld dat jullie die krijgen!
Ja. Te gay haha. Gelukkig reed ik d'r toen niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:23 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Leer die mannen wel eens even normaal poseren.
Ja, meneer van der laan, man van de foto mevrouw.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is die met zwet accountant kleren aan he? Als het ff zo uit komt rij ik in zijn wiel want hij kan goed rijden heb ik al gezien.
Bedankt voor de tip!
Die man op die gele fiets is ook wel goed toch?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:24 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja, meneer van der laan, man van de foto mevrouw.
http://www.mijnalbum.nl/Album=CBSPWGQF#IBZ6GE4N dit is een beter foto van die man met witte cannondale.
je kan lid worden van een fietsclub? Volgens mij zit swift daar.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:42 schreef rabobankie het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee hier en ben dit weekend weer voor het eerst op de fiets gestapt. Ik heb tot nu toe alleen nog voor mijzelf gereden, maar wil in de toekomst wellicht ook wedstrijden gaan rijden. Vorig jaar was mijn eerste jaar op de fiets en heb ik ongeveer 25 ritjes gereden.
Zijn hier mensen die in de buurt van Leiden in groepjes trainen en waar ik wellicht een keer mee kan rijden? Zodat ik mij kan meten enerzijds en anderzijds ervaring opdoe met het rijden in een groepje (op snelheid). Ik ga er vanuit dat ik met de betere van jullie nog niet lang kan bijblijven, maar mijn 15e tijd van vorig jaar op de Cauberg in de Boogie's Extreme houdt mij hoopgevend
Swift of Avanti, die laatste hebben een gloednieuw parcours langs de N11.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:42 schreef rabobankie het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee hier en ben dit weekend weer voor het eerst op de fiets gestapt. Ik heb tot nu toe alleen nog voor mijzelf gereden, maar wil in de toekomst wellicht ook wedstrijden gaan rijden. Vorig jaar was mijn eerste jaar op de fiets en heb ik ongeveer 25 ritjes gereden.
Zijn hier mensen die in de buurt van Leiden in groepjes trainen en waar ik wellicht een keer mee kan rijden? Zodat ik mij kan meten enerzijds en anderzijds ervaring opdoe met het rijden in een groepje (op snelheid). Ik ga er vanuit dat ik met de betere van jullie nog niet lang kan bijblijven, maar mijn 15e tijd van vorig jaar op de Cauberg in de Boogie's Extreme houdt mij hoopgevend
Wil je nog meer "klimmetjes"? Want in dat stuk zitten natuurlijk nog een paar mogelijkheden om de heuvelrug over te steken en weer terug.quote:
Ja hoor. Hoogtemeters moet ik in de benen krijgen voor het col d'viaduct des doods van Sloten.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wil je nog meer "klimmetjes"? Want in dat stuk zitten natuurlijk nog een paar mogelijkheden om de heuvelrug over te steken en weer terug.
Nog een paar toegevoegd zonder weinig extra kms om.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja hoor. Hoogtemeters moet ik in de benen krijgen voor het col d'viaduct des doods van Sloten.
Die van mij heb ik gewoon via internet, er staat wel een omtrek van je hoofd wat voor maat je moet hebben. En het komt niet heel nauw want een helm kun je ook nog strakker of losse draaien.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:29 schreef nickhguitar het volgende:
Als ik een nieuwe helm wil kopen kan ik dan het beste naar de fietsenzaak of kan je deze ook prima via internet kopen? Of is een helm echt iets wat je precies moet passen? Ik heb eigenlijk geen idee
Ik heb een aantal helmen gepast in de winkel. Online kan je ze iets goedkoper vinden, maar een aantal zaten totaal niet lekker. Heb je wat fietsmaatjes waar je misschien een aantal mag passen?quote:Op maandag 3 maart 2014 09:29 schreef nickhguitar het volgende:
Als ik een nieuwe helm wil kopen kan ik dan het beste naar de fietsenzaak of kan je deze ook prima via internet kopen? Of is een helm echt iets wat je precies moet passen? Ik heb eigenlijk geen idee
Ik heb mijne uit de winkel omdat ik een rare kop heb. Je kan via internet gokken maar ik raad het niet aanquote:Op maandag 3 maart 2014 09:29 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe danquote:Op maandag 3 maart 2014 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kano je zou nog 1 extra lus kunnen maken voor je onder de snelweg door gaat bij maarn maar dan komt er wel 7 km bij denk ik.
quote:Op maandag 3 maart 2014 09:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb mijne uit de winkel omdat ik een rare kop heb. Je kan via internet gokken maar ik raad het niet aan
Pfff, futurumshop, salden, mantel. Dat zijn wel goede. En kwaliteit? Wat bedoel je? Of het geen nepperij is?quote:Op maandag 3 maart 2014 09:46 schreef nickhguitar het volgende:
[..]Heb je een bepaalde site voor me? Ik heb er nu al een stuk of 10 op google, maar ik weet niet of het kwaliteit is
Is er een soort 'top'site waar je voor al je wielrenspullen terecht kunt?
Mijn favorite is http://www.bike-discount.de/quote:Op maandag 3 maart 2014 09:46 schreef nickhguitar het volgende:
[..]Heb je een bepaalde site voor me? Ik heb er nu al een stuk of 10 op google, maar ik weet niet of het kwaliteit is
Is er een soort 'top'site waar je voor al je wielrenspullen terecht kunt?
Nog steeds niet genoegquote:Op maandag 3 maart 2014 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
klik
HEb een paar overbodige punten verwijderd
Ja dat maakt me nog niet eens uit, maar meer om de kwaliteit van de helm, aangezien deze nog wel van belang is tijdens een eventuele val o.i.d.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pfff, futurumshop, salden, mantel. Dat zijn wel goede. En kwaliteit? Wat bedoel je? Of het geen nepperij is?
Hij had gewoon geen zin om te koersenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een blessure had? Of viel dat allemaal wel mee?
Ik maak 'm straks wel effkes in strava routeplanner, daar kan je wel meer doen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nog steeds niet genoeg![]()
Maar hier
https://maps.google.nl/ma(...)20,21,22,23&t=m&z=15
Alleen ga je dan rechts weer omhoog op de Maarsbergseweg en na de afdaling gelijk links de Maarnse grindweg op zoals in je eerdere route.
Zo erg is 't ook weer niet allemaal. Voel er nu weinig van. Dan moet ik zondag toch wel weer wat kunnen zou je zeggen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een blessure had? Of viel dat allemaal wel mee?
Dat was het jaquote:
Nu neemt Marco je in de zeik.quote:
Alle helmen met een keur zijn goed. Duurdere zijn alleen wat lichter, beter geventileerd en comfortabeler. En wellicht wat beter.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat maakt me nog niet eens uit, maar meer om de kwaliteit van de helm, aangezien deze nog wel van belang is tijdens een eventuele val o.i.d.
Niets, tenzij het echt koud is, dan een bacalavadingestquote:Op maandag 3 maart 2014 10:10 schreef nickhguitar het volgende:
Oké, heb bijna m'n bestelling compleet. Wat hebben jullie onder de helm met koud weer? Gewoon een soort bandana, of echt thermal muts o.i.d.?
quote:Op maandag 3 maart 2014 10:10 schreef nickhguitar het volgende:
Oké, heb bijna m'n bestelling compleet. Wat hebben jullie onder de helm met koud weer? Gewoon een soort bandana, of echt thermal muts o.i.d.?
Ik zou voor je eerste helm maar naar een goede FM gaan want de modellering van de schaal verschilt nogal tussen diverse merken. Zo zit een Bell mij als gegoten, maar een Giro hoef ik nooit op te zetten vanwege de drukpunten.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:29 schreef nickhguitar het volgende:
Nice:) een soort beanie dus, ga even kijkenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik draag zoiets al maanden onder de helm ook bij temperaturen rond de 10 graden ideaal. Heb geen last koude oren, oordoppen blijven goed zitten.
Nog geen helm, ik heb ook een bijzonder hoofd, net als Kanovinniequote:Op maandag 3 maart 2014 10:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Als het koud is draag ik gewoon een muts die je anders ook draagt eronder.
Voor welke helm heb je gekozen?
Dan heb jij eenzelfde type hoofd als ik, Bell zit prima, Giro is een ramp.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou voor je eerste helm maar naar een goede FM gaan want de modellering van de schaal verschilt nogal tussen diverse merken. Zo zit een Bell mij als gegoten, maar een Giro hoef ik nooit op te zetten vanwege de drukpunten.
Volgens mij zitten er rond Leersum een paar stukken onverhard en slecht fietspad in, maar de Hoogstraat en de Ruitenberg heb je nu goed. Overigens kun je ook wat mooier langs de Vecht, strak naar Muiderberg fietsen ipv midden door Hilversum, en ik denk dat het in km's niets uitmaakt. Succes.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
klik
HEb een paar overbodige punten verwijderd
Meestal rij ik gewoon een beetje kriskras rond. Ik weet dat ik zeist-hilversum-weesp ongeveer moet aanhouden en dan komt 't meestal wel goed.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er rond Leersum een paar stukken onverhard en slecht fietspad in, maar de Hoogstraat en de Ruitenberg heb je nu goed. Overigens kun je ook wat mooier langs de Vecht, strak naar Muiderberg fietsen ipv midden door Hilversum, en ik denk dat het in km's niets uitmaakt. Succes.
OSM dient alleen als kaart, hier kan je zelf routes in maken door bijv. basecamp te gebruiken. Gewoon oudere toertochten opzoeken en deze zelf gaan fietsen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nice:) een soort beanie dus, ga even kijken
[..]
Nog geen helm, ik heb ook een bijzonder hoofd, net als KanovinnieDus ga maar naar de winkel, lijkt me beter:P
Laatste vraag van mijn kant; Ik ben een beetje aan het spelen met mijn navi (Teasi One), en heb een paar sites gevonden waar routes opstaan, deze kun je dan in .gpx op je navi zetten (GPSTracks, GPStrails), mijn vraag is; zijn er meer van dit soort sites? En hoe werkt OSM precies? Staan daar ook routes op die je kunt downloaden?
Nee is niet goed.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:53 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/routes/193163
Tadaa!
Kan je dat misschien effe in google uitplotten? Snap 't nietquote:Op maandag 3 maart 2014 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee is niet goed.
Bij Maarsbergseweg omhoog.
Hoe doe ik een speldenknop laten vallen in die google kaart?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je dat misschien effe in google uitplotten? Snap 't niet
Heb jij die gekocht of ben je van plan te kopen of verkoop je die? Volgens mij is dat niet duur.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:57 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Isaac 51cm, Quasar wielen, full carbon, Ultegra compact. Smal stuur, korte crank. Inc. computer & pedalen. Richtprijs 650.
Die verkoop ikquote:Op maandag 3 maart 2014 11:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Heb jij die gekocht of ben je van plan te kopen of verkoop je die? Volgens mij is dat niet duur.
Merci voor deze reactie!!quote:Op zondag 2 maart 2014 18:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er wordt serieus gereden bij EP, en als je ergens als eerste je wiel over een streep drukt dan is dat toch een lekker gevoel waar je blij mee mag zijn?
Maar omdat het geen echt wedstrijd werk is telt het niet voor frieslands rijzende ster en doe je![]()
Ik wilde je net complimenteren met je toffe prestatie van gisteren, maar dat doe ik nu maar niet meer.
Aan de andere kant is het nu dus ook geen ramp meer als je tweede bent boven op een berg/sprint na Patroon. Immers is het geen wedstrijd dus telt het voor hem niet mee en ben je dus eerstequote:Op maandag 3 maart 2014 11:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
Merci voor deze reactie!!
Beetje jammer Patroon.. beetje respect voor mensen die gewoon recreatief fietsen zou wel gepast zijn! Je bent zelf ook pas 2 maanden geen toerder meer..
Elke helm die in Nederland verkocht wordt voldoet aan CE, dus daarmee kun je een smak maken en dan moet ie je beschermen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat maakt me nog niet eens uit, maar meer om de kwaliteit van de helm, aangezien deze nog wel van belang is tijdens een eventuele val o.i.d.
Iig niet route fietsen die ik Zaterdag heb gedaan rond Rhenen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:09 schreef kanovinnie het volgende:
Aanstaande zondag ga ik vanaf Rhenen naar huis rijden. Ik heb nu de amerongseberg en dan de leersumseberg (heet die zo?) erin. Waar zit die ruiterberg/pad/heuvel ookweer? Kan iemand die er effkes inslepen?
Eens kijken of ik een PR kan plaatsen
Wordt je wel sterk van. en 106 kilo is best zwaar. Je zegt krachtsport, wat is je vetpercentage dan ongeveer? Want als je niet nog (flink) wat kan afvallen dan blijft het zwaar.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:34 schreef Questular het volgende:
Als ik zo die Strava overzichten bekijk ben ik ten eerste onder de indruk van de hoeveelheid km's die jullie kunnen afleggenMaar het geringe hoogteverschil valt me ook op, gisteren voor het eerst weer eens een stukje gefiets 20 km (ik ben echt een beginner) maar wel iets meer dan 400 meter moeten "klimmen", het voordeel/nadeel van in Zuid-Limburg wonen
Berg op rijden vreet mn energie echt op, en zwaartekracht werkt aardig in mijn nadeel vergeleken met de gemiddelde renner, 1.85 meter groot en 106 kg zwaar (dankzij krachtsport)
Hehequote:Op maandag 3 maart 2014 11:38 schreef ddx het volgende:
[..]
Iig niet route fietsen die ik Zaterdag heb gedaan rond Rhenen.
Heb eigenlijk alle echte klimmetjes gemist.
En toen ik wat herkende. (Grebbeberg) had ik geen zin/tijd meer ivm terugtocht.
Mocht ik mn meisje kunnen overhalen om ook eindelijk eens een racer te kopen....quote:Op maandag 3 maart 2014 11:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die verkoop ik![]()
Is ook speciale Fok! prijs
vet% kan nog wel een klein beetje omlaag maar dan moet je denken aan net iets onder de 100 kg, och ja bergaf ben ik niet te stoppenquote:Op maandag 3 maart 2014 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wordt je wel sterk van. en 106 kilo is best zwaar. Je zegt krachtsport, wat is je vetpercentage dan ongeveer? Want als je niet nog (flink) wat kan afvallen dan blijft het zwaar.
Heuveltjes zou ik ook wel wat meer doen, maar daar heb ik niet echt de mogelijkheden toe.
[..]
HeheMisschien doe ik de grebbeberg ook nog effkes
Pas maar op, hoop massa=langere remwegquote:Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef Questular het volgende:
[..]
vet% kan nog wel een klein beetje omlaag maar dan moet je denken aan net iets onder de 100 kg, och ja bergaf ben ik niet te stoppen
Ik weet nog goed dat ik hier vol trots vertelde de Amerongseberg bedwongen te hebben.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:44 schreef ddx het volgende:
Lastige dat ik het daar in de buurt niet echt ken, dus vanaf Amersfoort bordjes Rhenen aan het volgen was.
En 1 poging gedaan om nog wat te klimmen, wat op een soort bospaadje uitkwam.
(1 afslag eerder genomen en ik had de Amerongseberg gehad)
Ja, en mooi fietsje hoorquote:Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mocht ik mn meisje kunnen overhalen om ook eindelijk eens een racer te kopen....
Zou wel leuk zijn, dan weet je dat ie goed terecht komt!
Probeer dit eens:quote:Op maandag 3 maart 2014 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
Die mooi spatbordjes hebben wel 4 mooie beschadigingen achtergelaten op mijn frame
Mooie prijs Okkie.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, en mooi fietsje hoorVind 'm alleen niet heel licht. 8kg ofzo gok ik.
quote:Op maandag 3 maart 2014 07:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Swift of Avanti, die laatste hebben een gloednieuw parcours langs de N11.
Ja ik ben op de hoogte van die fietsclub, maar het is voor mij momenteel nog een iets te grote stap om gelijk lid te worden van een fietsclub. Ik doe ook nog een andere sport en dat wil ik nog niet gelijk opgeven. Ik wil wel 2 a 3 keer per week gaan fietsen en wie weet sluit ik wel toevallig aan bij iemand in z'n wiel van dit forumquote:Op maandag 3 maart 2014 05:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je kan lid worden van een fietsclub? Volgens mij zit swift daar.
Oke oke, dat was idd niet zo netjes van me.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
Merci voor deze reactie!!
Beetje jammer Patroon.. beetje respect voor mensen die gewoon recreatief fietsen zou wel gepast zijn! Je bent zelf ook pas 2 maanden geen toerder meer..
Eentwee doet het op een halve long.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:22 schreef Oksel het volgende:
D1 is voor pussy's
Ik herinner me nog heel goed dat na de Marmotte Eentwee tegen me zei; godverdomme, heb ik daarvoor al die saaie trage kuttrainingen in D1 gedaan, jij fietst gewoon harder de Marmotte en traint als een idioot.
Ofzo. Iets in die strekking.
Je kan ook zonder gelijk lid te worden een keer mee met swift.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:15 schreef rabobankie het volgende:
[..]
[..]
Ja ik ben op de hoogte van die fietsclub, maar het is voor mij momenteel nog een iets te grote stap om gelijk lid te worden van een fietsclub. Ik doe ook nog een andere sport en dat wil ik nog niet gelijk opgeven. Ik wil wel 2 a 3 keer per week gaan fietsen en wie weet sluit ik wel toevallig aan bij iemand in z'n wiel van dit forum
Trouwens, zijn jullie echt voorstander van D1 training? Want ik las laatst dat er een onderzoek was waaruit bleek dat D1 alleen zin had als je 6 uur of meer achter elkaar fietst. Ik heb eigenlijk nog nooit D1 getraind en doe alleen maar HIT. Meestal worden deze trainingen voor mij dan ook tussen de 1,5 en 3 uur.
Mooi fietsje, zal is meten wat de afmetingen van de fiets van mijn vriendin zijn. Denk dat deze net ff te groot is.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:57 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Isaac 51cm, Quasar wielen, full carbon, Ultegra compact. Smal stuur, korte crank. Inc. computer & pedalen. Richtprijs 650.
Die score kun je de 30e verbeterenquote:Op maandag 3 maart 2014 11:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
.
maargoed, ik ben nog nooit hoger dan 100 meter geweest dus ik zou 't ook niet weten
Pardon?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:34 schreef muzas het volgende:
Fraumuzas wil mss ook wel. Maar ben bang dat 51cm te klein is voor dr.
Utreg onder voorbehoud, we moeten eerst eens zien of het weer okay is.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:35 schreef janatwork het volgende:
Ik ben er de 29ste en 30ste ook bij. Is het vertrek de 29ste nou uit Rotterdam of uit Utrecht?
175 is mooi voor deze fiets.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:34 schreef muzas het volgende:
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:34 schreef muzas het volgende:
Duurdere helmen hebben vaak verschillende maten tov. dingen van 50 euro die vaak one size zijn. Daardoor zitten ze vaak beter en zijn de dus veiliger.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alle helmen met een keur zijn goed. Duurdere zijn alleen wat lichter, beter geventileerd en comfortabeler. En wellicht wat beter.
En als het weer niet okay is?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Utreg onder voorbehoud, we moeten eerst eens zien of het weer okay is.
siert je, dat je hier toch op terug komtquote:Op maandag 3 maart 2014 12:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke oke, dat was idd niet zo netjes van me.
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Probeer dit eens:
http://www.strava.com/activities/59019835
Dan ga ik denk ik met de trein heen op zaterdag, regel een slaapplek in de stayokay en ga zaterdagavond maastricht in. Beter iig dan op zondagmorgen om 5 uur van huis.quote:
Je hoeft het toch niet meteen op te geven?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:15 schreef rabobankie het volgende:
[..]
[..]
Ja ik ben op de hoogte van die fietsclub, maar het is voor mij momenteel nog een iets te grote stap om gelijk lid te worden van een fietsclub. Ik doe ook nog een andere sport en dat wil ik nog niet gelijk opgeven. Ik wil wel 2 a 3 keer per week gaan fietsen en wie weet sluit ik wel toevallig aan bij iemand in z'n wiel van dit forum
Je hebt voor hetzelfde geld een B&B op loopafstand. Hoef je niet met 4 op een zaaltje.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga ik denk ik met de trein heen op zaterdag, regel een slaapplek in de stayokay en ga zaterdagavond maastricht in. Beter iig dan op zondagmorgen om 5 uur van huis.
Moeten we die niet ff reserveren? Met afzegoptie? Ook een beetje kut als we daar zaterdagavond aankomen en het is vol ofzoquote:Op maandag 3 maart 2014 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt voor hetzelfde geld een B&B op loopafstand. Hoef je niet met 4 op een zaaltje.
Boah week van voor moet wel lukken.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moeten we die niet ff reserveren? Met afzegoptie? Ook een beetje kut als we daar zaterdagavond aankomen en het is vol ofzo
Dankje. Kan ook best lief zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:51 schreef the_critic het volgende:
[..]
siert je, dat je hier toch op terug komt
Ik moet sowieso vrij nemen, dus als het zaterdag geen top weer is gooi ik mijn fiets in de auto rij ik naar Maastricht en fiets ik daar een korter rondje, er kunnen 3 fietsen + mensen in mijn auto. En ik kan mensen oppikken bij Leiden centraal.quote:
Dat is wel een goed plan, ik kan alleen pas smiddags.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:59 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik moet sowieso vrij nemen, dus als het zaterdag geen top weer is gooi ik mijn fiets in de auto rij ik naar Maastricht en fiets ik daar een korter rondje, er kunnen 3 fietsen + mensen in mijn auto. En ik kan mensen oppikken bij Leiden centraal.
Maar hoe werkt dat dan? Dan sluit je je gewoon aan in de rij bij de club of zo zonder dat iemand jequote:Op maandag 3 maart 2014 12:31 schreef janatwork het volgende:
[..]
Je kan ook zonder gelijk lid te worden een keer mee met swift.
Ik zweer bij D1 trainingen. Je hebt ze gewoon nodig om een basis op te bouwen. Die snelheid komt later wel.
Voetballenquote:Op maandag 3 maart 2014 13:12 schreef rabobankie het volgende:
interessant stuk over D1 en HIT training: http://www.theroar.com.au(...)r-quantity-training/ en waar ik mij wel in kan vinden.
[..]
Maar hoe werkt dat dan? Dan sluit je je gewoon aan in de rij bij de club of zo zonder dat iemand je
kent? Kan me niet voorstellen dat opeens iemand bij ons op het voetbalveld staat zonder dat iemand hem kent en die gaat meetrainen namelijk, al zijn het ook wel 2 verschillende werelden uiteraard.
Ok, nou we zien het tegen die tijd wel. Indien het slecht weer is ga ik denk met de trein die richting op of ik rij met jou mee.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:59 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik moet sowieso vrij nemen, dus als het zaterdag geen top weer is gooi ik mijn fiets in de auto rij ik naar Maastricht en fiets ik daar een korter rondje, er kunnen 3 fietsen + mensen in mijn auto. En ik kan mensen oppikken bij Leiden centraal.
quote:Op maandag 3 maart 2014 13:12 schreef rabobankie het volgende:
interessant stuk over D1 en HIT training: http://www.theroar.com.au(...)r-quantity-training/ en waar ik mij wel in kan vinden.
[..]
Maar hoe werkt dat dan? Dan sluit je je gewoon aan in de rij bij de club of zo zonder dat iemand je
kent? Kan me niet voorstellen dat opeens iemand bij ons op het voetbalveld staat zonder dat iemand hem kent en die gaat meetrainen namelijk, al zijn het ook wel 2 verschillende werelden uiteraard.
Daarom ben ik lid geworden van een studentenwielrenvereniging. Alles is vrijblijvend. Jammer dat Leiden er geen heeft. Maar wat janatwork zegt is ook wel een goede. Gewoon meefietsen met de rustige groepjes en dan word je vanzelf overgehaald om je aan te melden.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:15 schreef rabobankie het volgende:
[..]
[..]
Prima. Wat hebben ze daar wel en niet qua spullen? Beetje zonde om een handdoek mee te nemen als je die niet nodig hebt enzo.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
Zal ik anders even die B&B opzoeken waar ik vorig jaar zat? Die was wel oké, ze hadden een Senseo op de kamer zodat je smorgens een bakkie kon zetten en de mevrouw had mij eerst op een kamer beneden ingedeeld. Maar toen ik vertelde dat ik vroeg ging slapen ivm een fietstocht anderdaags heeft ze me op zolder gelegd omdat de buurvrouw de tv hard had staan tot een uur of 11 omdat ze wat dovig was.![]()
Pff volgens mij wel handdoekie maar k vraag het anders wel efkes, dan vraag ik ook even wat met ontbijt kost pp.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prima. Wat hebben ze daar wel en niet qua spullen? Beetje zonde om een handdoek mee te nemen als je die niet nodig hebt enzo.
Mijn standaard (waar de fiets in staat) heeft een beschadigingen achter gelaten op mijn frame. Aardige schuurplekken waar de lak weg lijkt te zijn. Komt denk ik van het schoonmaken, elke keer als ik schoonmaak leun ik wellicht iets op de fiets welke dan in het standaard hangt waardoor hij wellicht schuurt. Voor mijn volgende fiets haal ik een standaard waar ik de band in kan zetten ipv dat ik hem moet ophangen.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
Die mooi spatbordjes hebben wel 4 mooie beschadigingen achtergelaten op mijn frame
Ik heb onder mijn bovenbuis ook allemaal krassen van de kabel. Maar dat is niet zichtbaar. Vind dit wel jammer.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:56 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mijn standaard (waar de fiets in staat) heeft een beschadigingen achter gelaten op mijn frame. Aardige schuurplekken waar de lak weg lijkt te zijn. Komt denk ik van het schoonmaken, elke keer als ik schoonmaak leun ik wellicht iets op de fiets welke dan in het standaard hangt waardoor hij wellicht schuurt. Voor mijn volgende fiets haal ik een standaard waar ik de band in kan zetten ipv dat ik hem moet ophangen.
quote:Op maandag 3 maart 2014 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pff volgens mij wel handdoekie maar k vraag het anders wel efkes, dan vraag ik ook even wat met ontbijt kost pp.
Begin kon ik me er ook wel erg druk om maken, nu niet meer zo heel erg. Begin februari ook gevallen behoorlijk beschadigingen op het frame kan me er niet zo druk meer om maken. Ding is om te fietsen, onderhoud van de slijtage onderdelen zijn stukken belangrijker dan het frame.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb onder mijn bovenbuis ook allemaal krassen van de kabel. Maar dat is niet zichtbaar. Vind dit wel jammer.
Achja, het is iets om te gebruiken en je houd hem niet jarenlang knap als je 'm veel gebruikt.
Jij ging ook de joop zoetemelk rijden toch? Heb je je koksbuis en muts op? Zo nee, waar herken ik je dan aan?quote:Op maandag 3 maart 2014 13:25 schreef janatwork het volgende:
[..]Je kan toch praten? De eerste keer dat ik mee ging heb ik even de club gebeld, gevraagd wanneer er trainingen waren, naar het clubhuis gefietst, aan de bar gevraagd wie mij verder kon helpen, die persoon een hand gegeven, mij voorgesteld, gevraagd hoe het in zijn werk ging en welke route we gingen rijden, op de fiets gestapt en mee gefietst.
Is allemaal echt niet zo spannend. Er fietsen vaak nieuwe mensen mee, sommige zie je 1 keer en nooit weer, sommige komen vaker terug en worden lid.
Oh das opzich niet erg want ik kon ook al met Gripper meerijden waarschijnlijk (tot Utrecht) en dan ga ik vanaf daar met de trein. Maar tis makkelijker met jou mee. Dan kom ik tot Purmerend en in ruil voor een zak autodrop misschien zelfs tot huisquote:Op maandag 3 maart 2014 14:17 schreef keesfietst het volgende:
Ben bang van niet, hebben allebei geen grote auto tot onze beschikking dus dat is al krap met twee man.
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh das opzich niet erg want ik kon ook al met Gripper meerijden waarschijnlijk (tot Utrecht) en dan ga ik vanaf daar met de trein. Maar tis makkelijker met jou mee. Dan kom ik tot Purmerend en in ruil voor een zak autodrop misschien zelfs tot huis![]()
Ach, als ik gewoon vanaf utrecht naar huis ga met de trein en dan even terug fietsen om uit te checken op Hilversum kost 't geeneens zo veel.
Gripper kon toch niet ?quote:Op maandag 3 maart 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh das opzich niet erg want ik kon ook al met Gripper meerijden waarschijnlijk (tot Utrecht) en dan ga ik vanaf daar met de trein. Maar tis makkelijker met jou mee. Dan kom ik tot Purmerend en in ruil voor een zak autodrop misschien zelfs tot huis![]()
Ach, als ik gewoon vanaf utrecht naar huis ga met de trein en dan even terug fietsen om uit te checken op Hilversum kost 't geeneens zo veel.
Ojaquote:
Nee, met de trein naar Utrecht, dan naar Maastricht fietsen en terug met de trein de volgende dag.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:38 schreef ddx het volgende:
Fiets je toch naar huis ?
Maareh heb ik iets gemist/wat is het plan precies ?
Ja dat was het aanvankelijke plan.Met tussendoor dan nog Ivo's 200.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, met de trein naar Utrecht, dan naar Maastricht fietsen en terug met de trein de volgende dag.
Nog steeds toch?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat was het aanvankelijke plan.Met tussendoor dan nog Ivo's 200.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |