abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137251797
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:04 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk maar een merkwaardige plaats voor een marinehaven. De Turken kunnen eenvoudig de deur dicht gooien als ze dat willen. Moermansk ligt veel beter.
We mogen best aannemen dat daar afspraken over zijn en beide partijen goed weten hoe een blokkade zou aflopen. Bovendien is die haven in Sebastopol van strategische waarde doordat het dichtbij de Kaukasus ligt. Uitgaande van een open Bosporus is het bovendien dichtbij belangrijke handelsroutes en conflicthaarden. Dat heb je allemaal minder snel vanuit Moermansk alhoewel die ook veel belangrijker wordt nu de noordelijke routes minder lang dichtgevroren zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137251976
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:04 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk maar een merkwaardige plaats voor een marinehaven. De Turken kunnen eenvoudig de deur dicht gooien als ze dat willen. Moermansk ligt veel beter.
De Turken kunnen wat precies dichtgooien? Toegang tot de Middelandse Zee? Alleen als ze een tweede Gallipoli willen natuurlijk. Dat zullen de Turken niet doen.
pi_137252093
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:10 schreef Woestijnvos het volgende:
De VS heeft dit allemaal georchestreerd . 1 stap dichter bij de NWO.
Mooi toch? Dankzij de VS leef je überhaupt in vrijheid vandaag de dag. Wel wordt je zo nu en dan eens afgeluisterd, maar dat is gewoon nevenschade.

Ik moet er niet aan denken om onder Russische of Chinese heerschappij te moeten leven. Dan liever die schietgrage cowboys.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:18:33 #54
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137252185
21.13 uur - Stop provocaties
De interim-president van Oekraïne, Aleksandr Toertsjinov, geeft op dit moment een toespraak op de televisie. Hij heeft Rusland beschuldigd van agressie en riep president Vladimir Poetin op om te stoppen met zijn provocaties en al zijn troepen terug te roepen. Volgens Toertsjinov probeert Poetin een gewapend conflict te veroorzaken.
pi_137252212
Cold War Part 2
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137252309
Zal allemaal toch wel meevallen of niet?
pi_137252329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:21 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik hoop dat het zonder geweld gaat.
pi_137252386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:19 schreef TLC het volgende:
Cold War Part 2
Een mini cold war is al veel langer van kracht. Om invloed in de Kaukasus, Oost-Europa, etc. wordt al een geruime tijd om 'gevochten'.
pi_137252457
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:22 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een mini cold war is al veel langer van kracht. Om invloed in de Kaukasus, Oost-Europa, etc. wordt al een geruime tijd om 'gevochten'.
Denk jij dat het echt nog uit de hand gaat lopen?

Of zal het hier wel een beetje bij blijven?
pi_137252561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:19 schreef Automatisch het volgende:
21.13 uur - Stop provocaties
De interim-president van Oekraïne, Aleksandr Toertsjinov, geeft op dit moment een toespraak op de televisie. Hij heeft Rusland beschuldigd van agressie en riep president Vladimir Poetin op om te stoppen met zijn provocaties en al zijn troepen terug te roepen. Volgens Toertsjinov probeert Poetin een gewapend conflict te veroorzaken.
hij kan moeilijk wat anders roepen. Paar dagen blaffen voor de vorm en dan dankzij allerlei geld beloftes om oekranie er bovenop te helpen het accepteren. Westen gaat echt niet Rusland tarten hier gezien het belang van die haven voor de Russen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_137252602
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit blijft het wel ongeveer :P
pi_137252644
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dit blijft het wel ongeveer :P
Dat denk ik ook, hysterisch gedoe allemaal.
pi_137252668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:

Ik moet eerlijk bekennen dat dit van één van de zeldzame gevallen is waar ik totaal geen peil op kan trekken. En voor zover ik lees, hebben meer analisten moeite om te voorzien wat er gaat gebeuren. Rusland is onberekenbaar, en het Westen wilt voorlopig, voor zover ik kan gadeslaan, zijn handen niet branden aan Oekraïne. Dan heb ik het natuurlijk op militair vlak.

Destijds met Georgie bleef het ook bij woorden.
pi_137252720
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:28 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat dit van één van de zeldzame gevallen is waar ik totaal geen peil op kan trekken. En voor zover ik lees, hebben meer analisten moeite om te voorzien wat er gaat gebeuren. Rusland is onberekenbaar, en het Westen wilt voorlopig, voor zover ik kan gadeslaan, zijn handen niet branden aan Oekraïne. Dan heb ik het natuurlijk op militair vlak.

Destijds met Georgie bleef het ook bij woorden.
Dat laatste is cynisme neem ik aan?
pi_137252735
Je weet het niet, ik kan me iemand herinneren die een uur geleden nog riep: Er is geen invasie, er komt geen invasie.

Van Europa hoeven we niks te verwachten.
pi_137252823
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat laatste is cynisme neem ik aan?
Nee. Ik doelde op de rol van het Westen. Men sprak destijds ook met harde woorden, maar verder dan dat wilde het Westen niet gaan.
pi_137252877
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:29 schreef theNull het volgende:
Je weet het niet, ik kan me iemand herinneren die een uur geleden nog riep: Er is geen invasie, er komt geen invasie.

Van Europa hoeven we niks te verwachten.
Die durven niks :')
pi_137252940
Misschien dat de VS nog wat actie onderneemt maar die hebben ook geen baad bij een oorlog met Rusland
pi_137252995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:21 schreef alwaysonhold het volgende:
Dat ligt eraan, hoeveel ellende kun je verdragen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137253002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:30 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Nee. Ik doelde op de rol van het Westen. Men sprak destijds ook met harde woorden, maar verder dan dat wilde het Westen niet gaan.
Landen als Polen nemen zo'n dreiging veel serieuzer dan toentertijd de omgeving van Georgië, misschien dat de VS en West-Europese landen weer langer wachten, maar andere landen zijn wel degelijk geneigd in te grijpen.
pi_137253075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Landen als Polen nemen zo'n dreiging veel serieuzer dan toentertijd de omgeving van Georgië, misschien dat de VS en West-Europese landen weer langer wachten, maar andere landen zijn wel degelijk geneigd in te grijpen.
Wat willen de Polen uithalen tegen 150.000 gemobiliseerde Russische soldaten?
pi_137253178
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat willen de Polen uithalen tegen 150.000 gemobiliseerde Russische soldaten?
Vechten mocht het nodig zijn.
pi_137253195
Ben benieuwd of Rusland het oosten van Oekraine ook binnen valt. Daar zijn ze namelijk ook erg russisch ingesteld.
pi_137253213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:33 schreef DeParo het volgende:
Voor polen is de situatie in Oekraïne inderdaad veel belangrijker, maar ik twijfel of de Krim voor Polen een existentieel geval is. Men is allang blij dat West-Oekraïne weer in de handen van de westersgezinden is. En Europa is veel te zwak als blok om daadkrachtig te kunnen optreden in Oekraïne. De VS blijft een twijfelgeval, maar Obama + Kerry lijken niet zin te hebben om een tweede Koude Oorlog te starten.

Leuk je weer te zien DeParo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')