Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spreekt best voor zichzelf als je daar aan komt rijden. Je moet voorbij de 1e slagboom rijden (links van je) en dan dus aanbellen bij de 2e slagboom.
[..]
Ehm ik heb nu vakantie ivm de Carnavals gekte in Brabant, dus vandaar nu vol aan de bak. Best dure maanden gehad in januari en februari. Daarnaast heb ik maar 3 dagen college per week.
Hoe laat ben je in Raamsdonksveer? Ik ben daar maandag ook namelijk
Zo, laatste auto afgeleverd. Als ik straks terug ben in Maastricht heb ik vandaag 13,5 uur gewerkt, persoonlijk record Ik ben vanmiddag trouwens toch maar gewoon in Haarlem in een koffiezaak gaan zitten met een krantje. 's middags al eens langsgegaan (was midden in het centrum) om te kijken of mevrouw thuis was, maar niemand deed open. Kom ik daar om 17.00 aan, zegt ze dat ze al vanaf 14.30 thuis was, ja daaaaaag
Overigens geen werk gekregen voor maandag. Jammer, had het wel verwacht ivm carnaval.
Spreekt best voor zichzelf als je daar aan komt rijden. Je moet voorbij de 1e slagboom rijden (links van je) en dan dus aanbellen bij de 2e slagboom.
[..]
Ehm ik heb nu vakantie ivm de Carnavals gekte in Brabant, dus vandaar nu vol aan de bak. Best dure maanden gehad in januari en februari. Daarnaast heb ik maar 3 dagen college per week.
Hoe laat ben je in Raamsdonksveer? Ik ben daar maandag ook namelijk
HBO zeker wij krijgen in ehv maar 1 weekje...
Uurtje of 11 in Raamsdonksveer verwacht ik, auto om 12 uur afleveren in Breda. Kan ook iets later dan 11 gaan, maar dan geeft hij me een advies vanuit Roosendaal als volgt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gaan we dus niet doen hé, dan pak ik wel een bus eerder om het met 2 bussen te kunnen doen ;')
Uurtje of 11 in Raamsdonksveer verwacht ik, auto om 12 uur afleveren in Breda. Kan ook iets later dan 11 gaan, maar dan geeft hij me een advies vanuit Roosendaal als volgt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gaan we dus niet doen hé, dan pak ik wel een bus eerder om het met 2 bussen te kunnen doen ;')
O! ik ben er ook rond 11 uur. Als ik je tegen mocht komen zal ik je wel even een lift geven over dat terrein daar
Ik had vanochtend iets wat ik eigelijk nog nooit heb gemerkt in een auto. Stel je rijdt op een rood stoplicht af, wat ik dan doe is de koppeling instappen zet hem in z'n 1 (laat de koppeling niet opkomen) en rem voor het licht. Vervolgens rijdt ik netjes weg in z'n 1 als het weer groen wordt. Maar in die Peugeot van vanochtend was het niet mogelijk om de auto in z'n 1 te zetten als de auto niet stil stond. Vaag toch? of heb ik een rare rijstijl?
Op vrijdag 28 februari 2014 21:08 schreef zazzel het volgende: Ik had vanochtend iets wat ik eigelijk nog nooit heb gemerkt in een auto. Stel je rijdt op een rood stoplicht af, wat ik dan doe is de koppeling instappen zet hem in z'n 1 (laat de koppeling niet opkomen) en rem voor het licht. Vervolgens rijdt ik netjes weg in z'n 1 als het weer groen wordt. Maar in die Peugeot van vanochtend was het niet mogelijk om de auto in z'n 1 te zetten als de auto niet stil stond. Vaag toch? of heb ik een rare rijstijl?
Op vrijdag 28 februari 2014 21:08 schreef zazzel het volgende: Ik had vanochtend iets wat ik eigelijk nog nooit heb gemerkt in een auto. Stel je rijdt op een rood stoplicht af, wat ik dan doe is de koppeling instappen zet hem in z'n 1 (laat de koppeling niet opkomen) en rem voor het licht. Vervolgens rijdt ik netjes weg in z'n 1 als het weer groen wordt. Maar in die Peugeot van vanochtend was het niet mogelijk om de auto in z'n 1 te zetten als de auto niet stil stond. Vaag toch? of heb ik een rare rijstijl?
Dat doe ik ook altijd, heb ik ook zo geleerd. Vage auto dus.
Op vrijdag 28 februari 2014 21:08 schreef zazzel het volgende: Ik had vanochtend iets wat ik eigelijk nog nooit heb gemerkt in een auto. Stel je rijdt op een rood stoplicht af, wat ik dan doe is de koppeling instappen zet hem in z'n 1 (laat de koppeling niet opkomen) en rem voor het licht. Vervolgens rijdt ik netjes weg in z'n 1 als het weer groen wordt. Maar in die Peugeot van vanochtend was het niet mogelijk om de auto in z'n 1 te zetten als de auto niet stil stond. Vaag toch? of heb ik een rare rijstijl?
Heb ik ook wel eens gehad, maar dan alleen als ik 'm op een hogere snelheid alvast in de 1 wil zetten. Misschien een soort beveiliging tegen terugschakelen naar een veel te lage versnelling?
Op vrijdag 28 februari 2014 21:19 schreef RenaultSport het volgende: Blijven fransen hea Aansluiting past niet op 4min na --) uurtje extra alsof we die nog niet hadden vandaag:p
Mijn auto kan het, mijn vaders auto kan het, mijn moeders auto kan het, mijn zus' auto kan het. Allemaal Frans.
Grappig, toen ik eerder vanavond naar huis liep zag ik nog een lesauto waarmee de leerling naar de eerste versnelling schakelde in plaats van de derde. Oeps
Moest voor EW eens een verrotte Golf Plus rijden die als je vanuit z'n vrij recht naar voren schakelde naar de eerste ging en niet naar de derde. Was wel een leuke verassing na het optrekken..
Op vrijdag 28 februari 2014 21:08 schreef zazzel het volgende: Ik had vanochtend iets wat ik eigelijk nog nooit heb gemerkt in een auto. Stel je rijdt op een rood stoplicht af, wat ik dan doe is de koppeling instappen zet hem in z'n 1 (laat de koppeling niet opkomen) en rem voor het licht. Vervolgens rijdt ik netjes weg in z'n 1 als het weer groen wordt. Maar in die Peugeot van vanochtend was het niet mogelijk om de auto in z'n 1 te zetten als de auto niet stil stond. Vaag toch? of heb ik een rare rijstijl?
Is vrij normaal. Dat doen de synchromesh ringen in de versnellingsbak. Die zorgen dat de in- en uitgaande assen van de bak mijn of meer gelijk lopen. Nooit doordrukken trouwens, krijg je serieuze schade van.
Als je nog eens zoiets hebt, even naar vrij schakelen, op laten komen (synchromesh gelijk) en dan kan ie er wel in.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op vrijdag 28 februari 2014 21:46 schreef Kiprollade het volgende: Je zou maar in een 5-bak instappen met de R op de plek van de 6e versnelling en denken dat het een 6-bak is
Ik wil een universeel systeem voor de R. De ene keer moet je duwen, dan een ring optrekken, dan een knopje indrukken, dan zit 'ie op de plaats van de zes... Ik moet elke keer weer uitvielen hoe het werkt verdorie.
Op vrijdag 28 februari 2014 21:46 schreef Kiprollade het volgende: Je zou maar in een 5-bak instappen met de R op de plek van de 6e versnelling en denken dat het een 6-bak is
mijn ma's C1 en pa's Zafira hebben dat probleem dus. Maar wederom, synchromesh ringen blokkeren dat schakelen. Die krijg je er echt niet in.
Althans, normaal gesproken. Had laatst een Ford Connect waar het wel kon gelukkig had ik het in de gaten voor ik de koppeling op liet komen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Zo, dat was Parijs. Werkdag begon om 0615 en is nog steeds bezig, tot half 12 denk ik. Ik was aan de late kant in Düsseldorf waar ik de Jaguar XJ moest ophalen, omdat Duitsers ook voor treinen blijken te springen. Ik moest uiteindelijk in 4,5 uur tijd 480km afleggen naar Parijs, daar was ik dan ook precies op tijd. Een kwartiertje later was meneer al gereed en kon ik de laatste 300+ km afleggen. Inmiddels rol ik Rotterdam binnen met de trein, nog even geduld hebben op het verlossende biertje!
Ik heb wel een keer gehad dat ik lekker van de invoegstrook doortufte naar de linkerbaan aangezien het zondag was en niemand opschoot. Wil ik doorschakelen naar z'n 6, schakel in naar z'n 3, bijna een Marrokaan met beshtelbuush (natuurlijk een aftanse Vito, want Mercedes... ) in de kofferbak.
Het antwoord is al gegeven, waarom blijf je hierover doorvragen? Het is gewoon vereist om gladgeschoren aan de bak te gaan. Als je dat niet wilt, dan incasseer je een waarschuwing en bij de volgende keer dat ze het zien ben je weg. Ze hebben zat andere mensen om uit te kiezen, een maat van me wacht ook met smart op dit werk en heeft er alles voor over. Zit nou niet zo te mierenneuken en hak die knoop door.