abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:29:45 #1
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137196695


True Detective (TV Series 2014– ) - IMDb

A 17-year hunt for a serial killer in Louisiana begins with Detectives Rust Cohle (Matthew McConaughey) and Martin Hart (Woody Harrelson) joining the search in this eight-episode anthology series.

Detective Rust Cohle (Matthew McConaughey)

Rust Cohle is a Louisiana State Police detective who transferred out of Texas law enforcement. A cerebral, intense thinker, he holds a negative view of society which sometimes puts him at odds with his partner, Martin Hart, and the rest of the force.

Detective Martin Hart (Woody Harrelson)

Partner of Rust Cohle, Marty is the more conservative of the pair. While he may not always understand Rust's methods, he respects his partner's commitment to police work and will run interference between Rust and their commanding officer. Marty has two daughters with his wife, Maggie.

Maggie Hart (Michelle Monaghan)

A nurse at the local hospital, Maggie is married to Louisiana State Police detective Martin Hart. They met in college and now have two daughters together. Intelligent and outspoken, her instincts are as sharp as her husband's.

Detective Maynard Gilbough (Michael Pots)


Detective Thomas Papania (Tory Kittles)


Recurring:

Lisa Tragnetti (Alexandra Daddario)


Major Ken Quesada (Kevin Dunn)

Ken Quesada is a Major with the Louisiana State Police and the direct superior of detectives Rust Cohle and Marty Hart.

Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137196784
Ik herhaal mijn vraag maar even. Wie staat er nu die klassefoto? Rust of Marty?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:37:01 #3
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137196944
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik herhaal mijn vraag maar even. Wie staat er nu die klassefoto? Rust of Marty?
Marty toch? Lijkt me niet dat Rust is opgegroeid in Louisiana.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137196998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:37 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Marty toch? Lijkt me niet dat Rust is opgegroeid in Louisiana.
Oke, dat leek mij ook.

Hoe kan het dan dat hij zijn eigen klasgenoten niet herkend?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137197119
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:29 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Nee, dat eerste bedoelde ik :P.
Ik kan zo snel geen filmpje vinden, waar je haar ook daadwerkelijk ziet (tenzij alleen de hele aflevering ofzo), maar ik dacht dus dat Hart's tweede minnares een oudere versie is van dat meisje waarover ze het in onderstaande scène hebben:


Hoor het graag van iemand als ik fout zit. :)
Tails tell tales
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:44:09 #6
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137197240
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:41 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik kan zo snel geen filmpje vinden, waar je haar ook daadwerkelijk ziet (tenzij alleen de hele aflevering ofzo), maar ik dacht dus dat Hart's tweede minnares een oudere versie is van dat meisje waarover ze het in onderstaande scène hebben:


Hoor het graag van iemand als ik fout zit. :)
Als je op r/truedetective kijkt zie je hem er op de voorpagina staan.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:44:14 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137197246
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:41 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik kan zo snel geen filmpje vinden, waar je haar ook daadwerkelijk ziet (tenzij alleen de hele aflevering ofzo), maar ik dacht dus dat Hart's tweede minnares een oudere versie is van dat meisje waarover ze het in onderstaande scène hebben:


Hoor het graag van iemand als ik fout zit. :)
dat is die Beth idd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137197938
Hahaha :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:07:37 #9
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137198035
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:04 schreef Discombobulate het volgende:
Hahaha :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ja.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137198037
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:04 schreef Discombobulate het volgende:
Hahaha :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :Y _O-
Tails tell tales
pi_137198403
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik herhaal mijn vraag maar even. Wie staat er nu die klassefoto? Rust of Marty?
geen van beiden.
pi_137198506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:18 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

geen van beiden.
dan snap ik het niet meer. Dat werd in het vorige topic toch beweer?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137198848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

dan snap ik het niet meer. Dat werd in het vorige topic toch beweer?
Het leek er in ieder geval op, maar waar dat vandaan kwam begreep ik ook al niet.

Ik vind al dat gedoe hier met/over die klassenfoto maar stom eigenlijk }:| *stampt wat op de vloer* Misschien beter om daar spoilers van te maken?
Tails tell tales
pi_137198998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

dan snap ik het niet meer. Dat werd in het vorige topic toch beweer?
Dat zou kunnen, maar het is niet correct.
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:41:47 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137199205
van reddit:

quote:
That's Rianne Olivier's class photo isn't it? If 10-11-87 is when Gerhart was found dead, then this definitely could mean there is more than one murder victim in that photo. I just watched the episode when the photo is found at Olivier's grandfather (episode 3 for those wondering) and Rust references how small the school is.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137202331
quote:
3s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:41 schreef Re het volgende:
van reddit:

[..]

Begrijp ik nu iig iets over de "herkomst" van die foto, thnx ^O^
Tails tell tales
pi_137227234
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar even voor mijn beeld. staat Rust of Marty nou op die klassefoto?
Marty
pi_137233214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 01:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Marty
Nee, dat kan niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137243557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet.
Hoezo niet.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:25:35 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137244008
interview met Michelle:

quote:
Now that Maggie and Marty are divorced, is Marty’s family still going to be part of the plot going forward?

You mean my family? As in, my mother and father and that sort of thing?

Sure. I was wondering mainly about your daughters, Audrey and Maisie, but Marty’s father-in-law—Maggie’s father—did show up earlier in the series, living in a big waterfront house and complaining about “kids these days.” Let’s put them all on the table.

Yes, yes. Our family—everybody—is still going to be part of the plot going forward.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137245413
Las net een interview met schrijver Nic Pizzolatto over de laatste 2 afleveringen. Daar zaten toch wel wat spoilers in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137268099
Übervet zeg, die mythologie erachter. Vooral ook omdat het helemaal niet zo uitgesproken is. In het begin dacht ik dat ze gewoon op zoek waren naar 'yet another' satanische moordenaar en dat dat vooral een backstory was om zich op het leven van twee detectives te kunnen focussen.

En dat is natuurlijk ook zo, maar mooi dat al die symboliek zo van toepassing is op Cohle en Hart en dat dat langzaam op de voorgrond komt.
Amen.
pi_137268293
Kan me zo voorstellen dat er hier best veel mensen zitten, die ook gek van díe serie zijn, dus: Hannibal is ook weer begonnen! *O*
Tails tell tales
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:39:35 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137268300
De Wie-is-de-Mol theorieën vallen allemaal in het niet bij alle symbolieken en zaken die de kijkers van True Detective naar boven weten te peuteren. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137270991
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoezo niet.
Hij is van 1956 of 1957.
pi_137272609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:27 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Hij is van 1956 of 1957.
Volgens mij moet hij in die serie juist een stuk jonger zijn,
pi_137273044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij moet hij in die serie juist een stuk jonger zijn,
In het begin (toen het nog "1995" was in de serie) vertelde Hart iets over "jong gezin, de veertig naderend".
Daarvan kun je z'n serie-leeftijd dan min of meer afleiden.

Ik blijf het trouwens fascinerend vinden hoe bepaalde stukken tekst telkens nog een keer ergens anders terugkomen, in een andere context. Zoals Cohle die Ledoux citeert, maar ook Beth die Cohle citeert, en neef Tuttle die ook iemand (staat me even niet meer bij wie precies) citeerde.
(George R.R. Martin doet dit in zijn boeken ook (Game of Thrones), in de TV-serie zie je daar nauwelijks iets van terug en dat vind ik jammer, want dat soort dingen maakt zijn boeken veel beter dan de serie, vanwege de stille hints en dingen waarvan je achteraf denkt "dat had ik moeten zien aankomen".)
Ik vraag me nu daarom ook de hele tijd af of de quotes die twee keer terugkomen in True Detective, ook hints zijn naar de oplossing van het mysterie.
pi_137274778
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:33 schreef Gwywen het volgende:

[..]

In het begin (toen het nog "1995" was in de serie) vertelde Hart iets over "jong gezin, de veertig naderend".
Daarvan kun je z'n serie-leeftijd dan min of meer afleiden.

Ik blijf het trouwens fascinerend vinden hoe bepaalde stukken tekst telkens nog een keer ergens anders terugkomen, in een andere context. Zoals Cohle die Ledoux citeert, maar ook Beth die Cohle citeert, en neef Tuttle die ook iemand (staat me even niet meer bij wie precies) citeerde.
(George R.R. Martin doet dit in zijn boeken ook (Game of Thrones), in de TV-serie zie je daar nauwelijks iets van terug en dat vind ik jammer, want dat soort dingen maakt zijn boeken veel beter dan de serie, vanwege de stille hints en dingen waarvan je achteraf denkt "dat had ik moeten zien aankomen".)
Ik vraag me nu daarom ook de hele tijd af of de quotes die twee keer terugkomen in True Detective, ook hints zijn naar de oplossing van het mysterie.
Hmmm, zei hij dat, dan zou dat het wat onwaarschijnlijk maken inderdaad dat ze klasgenoten zijn.
pi_137276341
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hmmm, zei hij dat, dan zou dat het wat onwaarschijnlijk maken inderdaad dat ze klasgenoten zijn.
Waar komt dat hele gerucht eigenlijk vandaan?
Het lijkt me sowieso nogal onwaarschijnlijk, Hart zou dan zijn (vermoorde) klasgenoten toch wel hebben herkend, of Cohle zou er op de een of andere manier wel achter gekomen zijn dat Hart ook op die school had gezeten.
pi_137291480
Rust _O_

Heb elke aflevering al tig keer gezien en Rust blijft me verbazen, wat een ontzettend interessant personage. :D

For real ik ben echt geobsedeerd gewoon. :)

Als amateur natuurkundige las ik laatst een item over membrane, aka M-theory, en ik moet toch zeggen dat het meer waarheid betreft dan dat we denken.

Sowieso m'n favo serie atm. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 2 maart 2014 @ 17:13:03 #31
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137313640
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:45 schreef Discombobulate het volgende:

For real ik ben echt geobsedeerd gewoon. :)
(...)
Sowieso m'n favo serie atm. :D
Ik heb laatst over deze serie gedroomd.
Ben er kennelijk ook nogal mee bezig. :P
pi_137313826
Rust is de Yellow King. Die Leboux herkent hem en begint tegen hem te praten en herkent hem.

Hij heeft een kruis op zijn kamer, terwijl hij niet gelovig is? (meer voor meditatie)

Tijdens het eerste etentje met de familie van Hart, kijken de meisjes ook continu naar hem en fluisteren dingen tegen elkaar.

Hij maait hun gras, terwijl hij nooit contact wilde.

Pas daarna komen er problemen met dat dochtertje, ze is introvert geworden en maakt al die tekeningen en zet ze die poppen op een rare manier weg.

En dat meisje dat gered is van Leboud, schrikt ook gigantisch panisch terwijl ze terugdenkt aan de Yellow King. Ze kijkt Rust recht aan en lijkt hem te herkennen?

Rust begrijpt de moordenaar ook wel erg goed en kan zich er wel erg goed in inleven. Echter door excessief drugsgebruik, alcoholisme, 'have you ever had blackouts from drinking?, 'It is hard to trust a man who cannot trust himself with a beer, don't you think?', heeft hij niet door dat hij op zichzelf jaagt.

Voorbeeld: Ze interviewen een moeder in het begin van de moord die lijkt op de eerste moord en hij loopt ineens rechtstreeks naar de schuur en kijkt in de hoek waar zo'n bosje takjes staat.

Ook bij de eerste moord scene weet hij al allerlei info over die dame, qua gebit etc die hij nog niet had kunnen zien

Hij heeft allerlei voorwerpen als geweien, takjes etc gewoon in zijn kamer liggen? Dat zijn toch bewijsmaterialen die hij helemaal niet daar mag hebben liggen.

Ben wel benieuwd of hij Beth heeft ontmoet bij toeval of dat dit is opgezet door Rust. Beth lijkt ook duidelijk bij de gebruiken van de clan bekend te zijn. Ze was vriendin van Dora Lang, en van die engeltjes en duiveltjes op die kastjes van haar. En ze duikt ook wel echt op die Marty en verzint steeds dingen om hem verder bij zijn vrouw vandaan te drijven. (Je mag in mn kont neuken bijv :P )

Verder is het vrij helder toch dat Rust af en toe een freak is. Hij raadt aan een meisje zelfmoord te plegen, is super manipulatief, en hij heeft wel meer donkere teksten.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:40:12 #33
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_137317197
Goede post. Zit zeker wat in. Het grappige is dat Peter R de Vries commentaar had over het feit dat Cohle al dingen wist, zoals dat gebit, terwijl hij het nog niet gezien had. Als het klopt wat jij zegt, dan lult Peter R in ieder geval uit zijn nek.
Bedankt Hans.
pi_137317289
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:40 schreef bascross het volgende:
Goede post. Zit zeker wat in. Het grappige is dat Peter R de Vries commentaar had over het feit dat Cohle al dingen wist, zoals dat gebit, terwijl hij het nog niet gezien had. Als het klopt wat jij zegt, dan lult Peter R in ieder geval uit zijn nek.
Juist niet toch?
Tails tell tales
  zondag 2 maart 2014 @ 18:49:21 #35
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_137317518
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:42 schreef Forbry het volgende:

[..]

Juist niet toch?
Jawel. Peter R was bij DWDD en vond het één van de fouten in de serie. Het ging namelijk over fouten bij misdaadseries die hij als misdaadjournalist opmerkt.
Bedankt Hans.
pi_137317892
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:49 schreef bascross het volgende:

[..]

Jawel. Peter R was bij DWDD en vond het één van de fouten in de serie. Het ging namelijk over fouten bij misdaadseries die hij als misdaadjournalist opmerkt.
Ah, op die manier... nee, dan heb je gelijk. ^O^
Tails tell tales
  zondag 2 maart 2014 @ 19:09:49 #37
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137318279
Verhaal lijkt toch duidelijk waar het naartoe gaat nu.
Rust heeft op eigen houtje z'n onderzoek gevoerd.
Tuttle en de grijze agent behoren tot de slechten.
In de preview van de volgende aflevering lijkt het er ook op dat Rust Marty bewijs levert dat dienst dochter misbruikt geweest is "there's something you gonna have to look at" (waarschijnlijk door schoonvader van Marty).
pi_137319852
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:09 schreef DeMessias het volgende:
Verhaal lijkt toch duidelijk waar het naartoe gaat nu.
Rust heeft op eigen houtje z'n onderzoek gevoerd.
Tuttle en de grijze agent behoren tot de slechten.
In de preview van de volgende aflevering lijkt het er ook op dat.....sssssssssshhhhhhhhhhhhh(poilers).
pi_137320463
Glenn Fleshler - IMDb

De man op de grasmaaier gaat nog terugkomen volgens z'n IMDb-pagina haha.
pi_137321569
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:49 schreef bascross het volgende:

[..]

Jawel. Peter R was bij DWDD en vond het één van de fouten in de serie. Het ging namelijk over fouten bij misdaadseries die hij als misdaadjournalist opmerkt.
Ja, maar in die post staat toch hetzelfde als wat Peter zei?

quote:
Ook bij de eerste moord scene weet hij al allerlei info over die dame, qua gebit etc die hij nog niet had kunnen zien
Overigens vertelde hij die dingen (over onder andere het gebit) gewoon pas nadat hij het lijk van dichtbij bekeken had. Dus Peter zat sowieso al fout daarmee.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:38:54 #41
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137322370
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:17 schreef watheet het volgende:
Rust is de Yellow King. Die Leboux herkent hem en begint tegen hem te praten en herkent hem.

Hij heeft een kruis op zijn kamer, terwijl hij niet gelovig is? (meer voor meditatie)

Tijdens het eerste etentje met de familie van Hart, kijken de meisjes ook continu naar hem en fluisteren dingen tegen elkaar.

Hij maait hun gras, terwijl hij nooit contact wilde.

Pas daarna komen er problemen met dat dochtertje, ze is introvert geworden en maakt al die tekeningen en zet ze die poppen op een rare manier weg.

En dat meisje dat gered is van Leboud, schrikt ook gigantisch panisch terwijl ze terugdenkt aan de Yellow King. Ze kijkt Rust recht aan en lijkt hem te herkennen?

Rust begrijpt de moordenaar ook wel erg goed en kan zich er wel erg goed in inleven. Echter door excessief drugsgebruik, alcoholisme, 'have you ever had blackouts from drinking?, 'It is hard to trust a man who cannot trust himself with a beer, don't you think?', heeft hij niet door dat hij op zichzelf jaagt.

Voorbeeld: Ze interviewen een moeder in het begin van de moord die lijkt op de eerste moord en hij loopt ineens rechtstreeks naar de schuur en kijkt in de hoek waar zo'n bosje takjes staat.

Ook bij de eerste moord scene weet hij al allerlei info over die dame, qua gebit etc die hij nog niet had kunnen zien

Hij heeft allerlei voorwerpen als geweien, takjes etc gewoon in zijn kamer liggen? Dat zijn toch bewijsmaterialen die hij helemaal niet daar mag hebben liggen.

Ben wel benieuwd of hij Beth heeft ontmoet bij toeval of dat dit is opgezet door Rust. Beth lijkt ook duidelijk bij de gebruiken van de clan bekend te zijn. Ze was vriendin van Dora Lang, en van die engeltjes en duiveltjes op die kastjes van haar. En ze duikt ook wel echt op die Marty en verzint steeds dingen om hem verder bij zijn vrouw vandaan te drijven. (Je mag in mn kont neuken bijv :P )

Verder is het vrij helder toch dat Rust af en toe een freak is. Hij raadt aan een meisje zelfmoord te plegen, is super manipulatief, en hij heeft wel meer donkere teksten.
Of het is juist de bedoeling dat de kijker dit gaat denken, dat we bewust op het verkeerde been worden gezet.

Toen die twee donkere agenten (kan even niet op hun namen komen, die die interviews afnemen) begonnen te suggereren dat Cohle er zelf achter zit, kreeg ik eigenlijk al meteen het gevoel dat het dus juist niet zo is.

De serie laat juist zo veel aan het denkwerk van de kijker over dat ze echt de clou niet voortijdig gaan verklappen.

Maar dat Cohle een enigma is ben ik met je eens.
En dat hij persoonlijk betrokken is, is voor mij ook vrijwel zeker.

Ik vermoed ook dat hij helemaal nooit opgehouden is met undercoverwerk. Misschien is die hele "overplaatsing" naar Louisiana wel onderdeel van z'n undercoverwerk.
pi_137322469
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:38 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Of het is juist de bedoeling dat de kijker dit gaat denken, dat we bewust op het verkeerde been worden gezet.

Toen die twee donkere agenten (kan even niet op hun namen komen, die die interviews afnemen) begonnen te suggereren dat Cohle er zelf achter zit, kreeg ik eigenlijk al meteen het gevoel dat het dus juist niet zo is.

De serie laat juist zo veel aan het denkwerk van de kijker over dat ze echt de clou niet voortijdig gaan verklappen.

Maar dat Cohle een enigma is ben ik met je eens.
En dat hij persoonlijk betrokken is, is voor mij ook vrijwel zeker.

Ik vermoed ook dat hij helemaal nooit opgehouden is met undercoverwerk. Misschien is die hele "overplaatsing" naar Louisiana wel onderdeel van z'n undercoverwerk.
Dat laatste inderdaad, ik denk wel dat hij denkt dat Marty er meer mee te maken heeft, maar inderdaad dat is afwachten.
pi_137322568
We gaan het allemaal zien. :D

Ben echt wel benieuwd naar de nieuwe aflevering. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:44:54 #44
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_137322716
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:23 schreef owl. het volgende:

[..]

Ja, maar in die post staat toch hetzelfde als wat Peter zei?
Peter zei dat het een fout in de serie was. Als blijkt dat Cohle er iets mee te maken heeft en het daardoor wist, dan is het geen fout van de serie.

quote:
Overigens vertelde hij die dingen (over onder andere het gebit) gewoon pas nadat hij het lijk van dichtbij bekeken had. Dus Peter zat sowieso al fout daarmee.
Zo ver ik weet was het hoofd nog in precies dezelfde positie en kon hij het nooit gezien hebben.
Bedankt Hans.
pi_137323366
Dat was bijzonder slecht werk van Peter R de Vries en DWDD. Ze lieten daar twee scenes zien die achter elkaar geplakt waren, maar waar dus wel wat tijd tussen zat.
pi_137326078
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:44 schreef bascross het volgende:

[..]

Peter zei dat het een fout in de serie was. Als blijkt dat Cohle er iets mee te maken heeft en het daardoor wist, dan is het geen fout van de serie.

[..]

Zo ver ik weet was het hoofd nog in precies dezelfde positie en kon hij het nooit gezien hebben.
Hij kan het wel gezien hebben hoor, ze zit voorover gebogen maar haar gezicht is wel zichtbaar. Volgens mij reikte hij zelfs in beeld naar haar mond met zijn hand, waarschijnlijk om een lip op te trekken en dan heb je een prima zicht op haar tanden zonder haar hoofd te hoeven verplaatsen.
pi_137333179
Is hij nou gelekt? IMDB heeft user scores...
Ik krijg nog geld van je.
pi_137335031
Gezien de erg lovende reacties over deze serie ga ik er aan beginnen. Ik vind het alleen nog steeds erg jammer dat het niet gewoon allemaal op één kanaal kan (Netflix).
If not now, then when.
pi_137336178
Dat is weer een zeer sterke en interessante aflevering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137336998
Idd een sterke aflevering. De vaart zat er ook goed in vergeleken met de voorgaande afleveringen. Het had op een gegeven moment wel een vrij hoog "buddy cop" gehalte tussen Cohle en Hart.
  maandag 3 maart 2014 @ 09:33:10 #51
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137337623
Oscar voor Matthew McConaughey en later misschien een Emmy voor de vertolking van Rust?
pi_137337813
Grappig om te zien dat McConaughey een religieus man is, dat wist ik niet. Pleit overigens ontzettend voor zijn vertolking van Rust. Die Emmy mag ie ook wel hebben, ja.
pi_137339552
Mooi einde.



Dit klopt dus.
pi_137341648
DAMN :D

Nu wil ik ook gelijk de conclusie zien :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:53:33 #55
133369 Jivis
Critikut
pi_137342892
Benieuwd naar de finale. Het lijkt erop dat ze nog wel een hoop moeten 'wrappen' in één aflevering.

Zou ook zomaar kunnen dat het verhaal van die conspiracy verder gaat in het volgende seizoen, natuurlijk.

Ben wel bang dat Cohle en Hart met een zelfmoordactie bezig zijn...
Amen.
pi_137345402
MATTHEW MCCOUHNY WINT BESTE ACTEUR OSCAR!!!

Helaas niet voor True Detective, maar voor Dallas Buyers Club. :(
  maandag 3 maart 2014 @ 14:28:09 #57
302853 themole
graaft totaal door.
pi_137345445
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
DAMN :D

Nu wil ik ook gelijk de conclusie zien :P
Idd, moeten we nog een week wachten. :(
Niet altijd serieus
pi_137351636
Heerlijk creepy muziekje ook op 't eind bij de lawnmower man. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137352389
Gilbough en Papania lijden dus ook aan de "detective's curse".
pi_137352871
spannende eps :9 kan niet wachten tot volgende week!
  maandag 3 maart 2014 @ 18:36:03 #61
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_137353559
Grappig dat het grasmaaien steeds weer terug komt... Die bolle op de grasmaaier is nu 2 keer voorbij gekomen. Tussendoor heeft Rust, Marty's gras gemaaid waar zij dan weer ruzie over kregen.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_137353623
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 06:16 schreef DeParo het volgende:
Dat is weer een zeer sterke en interessante aflevering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137353673
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:36 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Grappig dat het grasmaaien steeds weer terug komt... Die bolle op de grasmaaier is nu 2 keer voorbij gekomen. Tussendoor heeft Rust, Marty's gras gemaaid waar zij dan weer ruzie over kregen.
Time is a flat circle. In een van de de laatste scènes zien we dan ook een cirkelvormige baan in het gras.
pi_137354522
Ook bijna dezelfde conversatie als 17 jaar eerder.
Verlaten locatie >> oorzaak orkaan >> ik woon hier niet >> heb een contract met de parish >> en de detectives zijn er alweer vandoor.
  maandag 3 maart 2014 @ 19:28:06 #65
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_137355487
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:40 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Time is a flat circle. In een van de de laatste scènes zien we dan ook een cirkelvormige baan in het gras.
idd. Dat is ook de kracht van deze serie. ook de quotes die steeds weer herhaald worden..
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_137355966
Mooi contrast van Gilbough en Papaia over hoe hun bij de lawnmower guy aan de zaak beginnen zeg maar, net zoals Rust en Hart in 95'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137356108
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:28 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

idd. Dat is ook de kracht van deze serie. ook de quotes die steeds weer herhaald worden..
Ik vond de laatste 5 minuten dan ook wel mooi in beeld gebracht. Eerst Gilbough en Papania die nietsvermoedend aan Errol de weg vragen (detective's curse). En dan de cirkelvormige banen in het gras (time is a flat circle).
  maandag 3 maart 2014 @ 20:01:08 #68
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_137357130
Prima aflevering. Kan niet wachten tot de laatste aflevering. Ik ben benieuwd hoe ze dat in één uur gaan stoppen.

Het Tuttle/Childress netwerk is aardig uitgebreid. Zo is een agent in ep5 waarin een die gevangene die over de yellow king praat ook een Childress.

Ik denk na deze aflevering dat Marty niets van dat netwerk af weet, maar Maggie of haar vader.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  maandag 3 maart 2014 @ 20:18:33 #69
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137357867
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:58 schreef The_Playmaker het volgende:
Gilbough en Papania lijden dus ook aan de "detective's curse".
Haha ja, dat dacht ik ook meteen
Ok stelletje hokboeren
pi_137357918
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:38 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet, zijn reactie doet inderdaad lijken dat hij zeer geschokt is, maar ook een beetje alsof hij wel wost van het bestaan van de cult maar niet dit soort zaken.

Maggie is ws zelf misbruikt net als haar dochter de tekening zegt wat dat betreft ook erg veel.
pi_137358336
Goede aflevering weer zeg! Ik kreeg chills op het eind na die zin.

Verder is 5 nog steeds de beste aflevering aller tijden _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 3 maart 2014 @ 21:29:10 #72
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137361355
De preview belooft veel voor volgende week!
Vond ep. 7 wel kort, 50 minuten maar.
Is die van volgende week mss extra lang?

Wat ik niet helemaal begrijp is dat Rust met die grasmaaivent gesproken heeft, toen heeft hij die littekenkop toch gezien?
Lijkt me niks voor Rust om zoiets te vergeten.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:57:41 #73
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_137362763
Wat een geniale serie dit zeg..Zit zo verschrikkelijk goed in elkaar. En dan heb ik nog het idee alsof ik de helft van de verwijzingen en hints mis.
pi_137362773
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:29 schreef Gwywen het volgende:
De preview belooft veel voor volgende week!
Vond ep. 7 wel kort, 50 minuten maar.
Is die van volgende week mss extra lang?

Wat ik niet helemaal begrijp is dat Rust met die grasmaaivent gesproken heeft, toen heeft hij die littekenkop toch gezien?
Lijkt me niks voor Rust om zoiets te vergeten.
Misschien weet hij het al lang en lokt hij Marty in de val door neppe theorieën, en is hij de Yellow King.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137365009
Deze serie wordt echt alsmaar beter naarmate je er vaker naar kijkt! :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:42:54 #76
69994 seto
-|||--------|||-
pi_137365494
Wederom een iets zwakkere aflevering, ben benieuwd of de finale het nog kan redden.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_137365632
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:42 schreef seto het volgende:
Wederom een iets zwakkere aflevering, ben benieuwd of de finale het nog kan redden.
_O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 3 maart 2014 @ 23:10:52 #78
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137366599
quote:
11s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:57 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Misschien weet hij het al lang en lokt hij Marty in de val door neppe theorieën, en is hij de Yellow King.
Dat betwijfel ik. Welke reden zou hij hebben om Marty in de val te lokken? (Zelfs als hij The Yellow King zou zijn?)
Ik heb ergens het idee dat Maggie er op de een of andere manier meer van weet, het lijkt net of ze Rust op de een of andere manier wil beschermen, en Marty erbuiten wil houden.

Wat die oude vrouw allemaal gezegd heeft moet ik even laten bezinken. Eerst denk je: alles wat ze zegt "makes sense", dan zegt die jongere vrouw daarna dat ze dement is en maar wat maalt.
Voor Rust zit er een logica in wat ze zegt, maar die opmerking over dementie kan er wel eens op wijzen dat niet alles wat ze gezegd heeft waar is.

Waarom waren Papania en Gilbough nou op zoek naar een kerkje? Zochten ze dat kerkje waar Cohle en Hart ook geweest zijn?
pi_137366861
dat kerkje ben ik ook benieuwd naar.
pi_137367134
pi_137367668
Wat is de rol van Maggie? Dat is toch niet enkel bezorgdheid om Marty?
pi_137367956
Op Reddit merkte iemand overigens nog wel op dat er toch iets niet klopt met de link tussen 'scarred face' en de 'landmower'

Die oude vrouw werkte daar tussen 1940 en 1959 en wist dat er iemand schaafwonden dankzij zijn vader opgelopen had. Dat betekent dat die persoon toch zeker in de 60 moet zijn.
pi_137368008
Nog zo veel vragen, maar nog maar een aflevering. Hopelijk wordt het verhaal wel afgerond in plaats van een open eind.
pi_137370376
Ik denk dat niet alles verklaard zal worden hoor. Zal wel wat open blijven voor interpretatie en speculatie en dat is ook precies wat zo'n seriefinale nodig heeft. Ik hoop wel op een spectaculaire spetterende climax, maar niet eentje die woord voor woord alles uitlegt.
Goede aflevering verder, vond hem niet geweldig, zeker de scene op de boot had ik meer van verwacht.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_137370572
Ik vond deze aflevering juist sterk, al was het puur vanwege de relatie tussen Cohle en Hart.

- Cohle die voor het eerst echt interesse toont in het leven van Hart. Zelfs Hart schrikt ervan. Ik vond de scène die daarop volgde erg sterk. Beide mannen vertellen over hun huidige leven en je ziet hoe eenzaam ze eigenlijk zijn. Cohle doet niks anders dan zuipen en werken terwijl Hart zelf voor z'n eten moet zorgen en op datingsites zit. Vooral voor Hart is het een groot verschil met vroeger.

- Cohle die de hulp van Hart nodig heeft. Waar hij in de voorgaande afleveringen Hart nooit echt serieus nam als detective (without me there is no you), heeft hij nu zijn hulp nodig. Hij is zelfs onder de indruk van Hart's speurwerk.

- beide mannen hebben een vrij serieus incident gehad waar een baby bij betrokken was. Cohle schoot een junk neer die meth aan een baby gaf en beland in een psychiatrische inrichting. Hart vind een babylijkje in een magnetron en neemt ontslag.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:28:32 #86
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137371467
Ik dacht bij die grasmaaier eerder aan een spiraal dan aan een flat circle.
pi_137372346
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi einde.

[ afbeelding ]

Dit klopt dus.
Hij had alleen geen groene oren.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:08:59 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137374585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Hij had alleen geen groene oren.
zijn gehoorbeschermende koptelefoon of hoe zo'n ding ook heet (die die de vorige keer wel op had), al denk ik niet dat hij een major verdachte is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:26:43 #89
69994 seto
-|||--------|||-
pi_137376801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 05:37 schreef The_Playmaker het volgende:
- Cohle die voor het eerst echt interesse toont in het leven van Hart. Zelfs Hart schrikt ervan. Ik vond de scène die daarop volgde erg sterk. Beide mannen vertellen over hun huidige leven en je ziet hoe eenzaam ze eigenlijk zijn. Cohle doet niks anders dan zuipen en werken terwijl Hart zelf voor z'n eten moet zorgen en op datingsites zit. Vooral voor Hart is het een groot verschil met vroeger.
Dit was inderdaad wel heel goed.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:13:09 #90
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137378111
Ik ben erg tevreden met hoe het verhaal aan het aflopen is en dat gekke theorieën - Rust en Cohle als hoofdverdachte - nu naar de prullenmand verwezen kunnen worden.
pi_137379172
Eensch! Sowieso begreep ik de speculaties over Marty of Rust die erbij betrokken zijn niet bepaald. Het was eigenlijk nergens op gebaseerd. De betrokkenheid van de schoonpa van Marty vond ik al helemaal absurd verzonnen, die heb je welgeteld 2 minuten in beeld gezien in aflevering twee! Om dan nu tot slot Maggie nog ff als verdachte te zien..... :|W

Ik verwacht in de laatste aflevering niet ineens een gigantische plottwist ofzo, maar wel een epische finale met misschien niet zo'n heel happy end :o.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:49:24 #92
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_137379300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:13 schreef DeMessias het volgende:
Ik ben erg tevreden met hoe het verhaal aan het aflopen is en dat gekke theorieën - Rust en Cohle als hoofdverdachte - nu naar de prullenmand verwezen kunnen worden.
Dat was ook een te kansloze twist geweest waar M Night Shyamalan zich nog voor kapot had geschaamd.
Ik ga naar huis.
pi_137379555
Inmiddels ook helemaal bij en zeker een geweldige serie, dat openingsnummer blijft ook fantastisch en luister ik iedere keer volledig af. Ik moet wel zeggen dat ik deze aflevering iets minder vond, het kon me op de een of andere manier niet constant boeien. Tempo had wel wat hoger gemogen, al waren de laatste 10 minuten dan wel weer sterk.

Mijn favorieten blijven toch episode 4, met die lange actiescène, en 5. Ben benieuwd naar volgende week. Jammer dat deze serie maar 8 afleveringen per seizoen kent. Lijkt me ook moeilijk om voor het volgende seizoen weer zo'n geweldige cast te vinden, want McConaughey is hier echt fenomenaal.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:07:02 #94
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137379969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:46 schreef Flugel83 het volgende:
Eensch! Sowieso begreep ik de speculaties over Marty of Rust die erbij betrokken zijn niet bepaald. Het was eigenlijk nergens op gebaseerd. De betrokkenheid van de schoonpa van Marty vond ik al helemaal absurd verzonnen, die heb je welgeteld 2 minuten in beeld gezien in aflevering twee! Om dan nu tot slot Maggie nog ff als verdachte te zien..... :|W

Ik verwacht in de laatste aflevering niet ineens een gigantische plottwist ofzo, maar wel een epische finale met misschien niet zo'n heel happy end :o.
De schoonvader/iemand in de familie lijkt me dan wel weer betrokken wegens het vreemde gedrag van Marty's oudste dochter Audrey (als kind: de tekeningen die ze maakt, de poppen in haar kamer, het wat extreme pubergedrag op latere leeftijd).
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:11:04 #95
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137380104
Ik vind het sowieso tof dat steeds meer Hollywoodacteurs in goede series gaan spelen.
Vroeger was de scheiding tussen TV-acteurs en filmsterren veel meer aanwezig en voeldenvelen zich te goed om op TV te schitteren.
Ik denk dat we in dit opzicht wel het nodige te danken hebben aan betaalzenders als HBO die zich toeleggen op kwaliteitsseries. :)
pi_137380972
Ik vermaak me tegenwoordig inderdaad meer met series dan die 5-10 goede films die er elk jaar nog uit komen.

Een serie is niet altijd even goed, maar omdat je de karakters kent en nieuwsgierig bent blijft het altijd veel meer boeien.
pi_137382698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:46 schreef Flugel83 het volgende:
Eensch! Sowieso begreep ik de speculaties over Marty of Rust die erbij betrokken zijn niet bepaald. Het was eigenlijk nergens op gebaseerd. De betrokkenheid van de schoonpa van Marty vond ik al helemaal absurd verzonnen, die heb je welgeteld 2 minuten in beeld gezien in aflevering twee! Om dan nu tot slot Maggie nog ff als verdachte te zien..... :|W

Ik verwacht in de laatste aflevering niet ineens een gigantische plottwist ofzo, maar wel een epische finale met misschien niet zo'n heel happy end :o.
Ik denk dat beide mannen er rekening mee houden dat het slecht kan aflopen. Marty die Maggie bedankt voor alles wat ze gedaan heeft. Zelfs bij haar komt het over als afscheid nemen. Cohle die tegen Hart zegt dat hij hoopt dat de oude vrouw niet gelijk heeft (de dood is niet het einde).
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:49:58 #98
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_137385014
quote:
McConaughey stopt met HBO-serie
Toegevoegd: maandag 3 mrt 2014, 21:44
Update: maandag 3 mrt 2014, 21:45
Acteur Matthew McConaughey stopt na het eerste seizoen met de HBO-hitserie True Detective. Dat bevestigt de acteur in een interview met de Amerikaanse website E!Online.

McConaughey speelt samen met Woody Harrelson in de serie. Er zijn acht True Detective-afleveringen. De maker van de serie werkt al aan een vervolg, hoewel HBO dat de serie nog niet officieel heeft vernieuwd.

De acteur won gisteravond de Oscar voor beste acteur voor zijn rol in de film Dallas Buyers Club. In True Detective speelt hij een geobsedeerde agent. Volgende week is de laatste aflevering.

Bron: http://nos.nl/artikel/618652-mcconaughey-stopt-met-hboserie.html
Of kom ik nu met oud nieuws?

Sta ik van te kijken, misschien betekend dat ook wel Rust er niet zo fraai vanaf gaat komen in de finale. In ieder geval zonde, is toch de acteur de vooral het begin van de serie kleur heeft gegeven.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:00:46 #99
302853 themole
graaft totaal door.
pi_137385342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:49 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Of kom ik nu met oud nieuws?

Sta ik van te kijken, misschien betekend dat ook wel Rust er niet zo fraai vanaf gaat komen in de finale. In ieder geval zonde, is toch de acteur de vooral het begin van de serie kleur heeft gegeven.
Het idee was dacht ik dat elk seizoen het verhaal op zichzelf stond.
Niet altijd serieus
pi_137386066
Als ik het me goed herinner was er een quote ergens in aflevering 5:

''Cohle, you couldn't manage to get shot?''

Toen gaf hij antwoord: ''Next time''.

Ik denk dat het een stille hint was naar wat we mogelijk in aflevering 8 gaan zien, dat Cohle er dit keer minder goed vanaf komt.
pi_137386435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:49 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Of kom ik nu met oud nieuws?

Sta ik van te kijken, misschien betekend dat ook wel Rust er niet zo fraai vanaf gaat komen in de finale. In ieder geval zonde, is toch de acteur de vooral het begin van de serie kleur heeft gegeven.
Ik denk dat Cohle het niet overleeft. Het zou passen bij zijn opvattingen over geloof. Hij zegt zelf dat hij niet religieus is maar wel mediteert over de de tuin van Getsemane. Waar Jezus wist dat Hij gekruisigd zou worden maar niets deed omdat Hij wist dat het noodzakelijk was. Volgens mij weet Cohle dat hij zichzelf moet "opofferen" om een einde te maken aan alles.
pi_137386546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:34 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Ik denk dat Cohle het niet overleeft. Het zou passen bij zijn opvattingen over geloof. Hij zegt zelf dat hij niet religieus is maar wel mediteert over de de tuin van Getsemane. Waar Jezus wist dat Hij gekruisigd zou worden maar niets deed omdat Hij wist dat het noodzakelijk was. Volgens mij weet Cohle dat hij zichzelf moet "opofferen" om een einde te maken aan alles.
In de laatste episode, bij het naar buiten gaan van die woning van die demente vrouw, zegt Cohle toch ook dat het voor hem gaat eindigen met dood? Of doelde hij ergens anders op?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:44:08 #103
69994 seto
-|||--------|||-
pi_137386693
Ik denk eerder dat Hart dood zou gaan.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:02:58 #104
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137387200
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:00 schreef themole het volgende:

[..]

Het idee was dacht ik dat elk seizoen het verhaal op zichzelf stond.
Zo had ik het ook begrepen inderdaad.
Nieuw seizoen, nieuwe spelers.
pi_137387639
Op zichzelf nog best een goede aflevering (vooral relatie Cohle-Hart vond ik erg sterk), maar gezien in het licht van de rest van de serie en mijn verwachtingen, vond ik de laatste aflevering aardig tegenvallen (helaas)...

Hoop dat de finale geen teleurstelling zal zijn.
Tails tell tales
pi_137387710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:13 schreef DeMessias het volgende:
Ik ben erg tevreden met hoe het verhaal aan het aflopen is en dat gekke theorieën - Rust en Cohle als hoofdverdachte - nu naar de prullenmand verwezen kunnen worden.
Ik ben normaal nooit zo fan van allerlei wilde theorieën, maar van wat ik er van gelezen heb vond ik sommige in dit geval verhaaltechnisch gezien best mogelijk en "spannender" en "intelligenter" dan waar het nu op af lijkt te stevenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 04-03-2014 18:28:09 ]
Tails tell tales
pi_137388188
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:38 schreef Blaxje het volgende:

[..]

In de laatste episode, bij het naar buiten gaan van die woning van die demente vrouw, zegt Cohle toch ook dat het voor hem gaat eindigen met dood? Of doelde hij ergens anders op?
Die vrouw zei dat de dood niet het einde betekende. Cohle gaf alleen maar aan dat hij hoopte van wel, dat hij hoopte dat die vrouw het op dit punt fout had.
Tails tell tales
pi_137388207
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:38 schreef Blaxje het volgende:

[..]

In de laatste episode, bij het naar buiten gaan van die woning van die demente vrouw, zegt Cohle toch ook dat het voor hem gaat eindigen met dood? Of doelde hij ergens anders op?
Hij zegt dat hij hoopt dat de vrouw ongelijk heeft. Ze zei namelijk dat de dood niet het einde is. Iemand als Rust hoopt juist dat de dood het einde van alles betekent.

Ik vond het ook opvallend dat Cohle zei dat hun hele leven tot nu toe een cirkel van geweld en ontaarding is geweest. Dat hij dat daar "een eind aan wilde maken". Cohle gelooft juist dat tijd een platte cirkel is dus je blijft altijd hetzelfde doen. Het komt bij mij over dat hij de zaak wil oplossen, wetende dat het zijn leven gaat kosten. Daarom hoopt hij ook dat de vrouw ongelijk heeft, dat na zijn dood alles voor hem wel ophoud. Hij wil niet meer vastzitten in die platte cirkel.
pi_137388598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:46 schreef Flugel83 het volgende:
Eensch! Sowieso begreep ik de speculaties over Marty of Rust die erbij betrokken zijn niet bepaald. Het was eigenlijk nergens op gebaseerd. De betrokkenheid van de schoonpa van Marty vond ik al helemaal absurd verzonnen, die heb je welgeteld 2 minuten in beeld gezien in aflevering twee! Om dan nu tot slot Maggie nog ff als verdachte te zien..... :|W

Ik verwacht in de laatste aflevering niet ineens een gigantische plottwist ofzo, maar wel een epische finale met misschien niet zo'n heel happy end :o.
Hoe verklaar je dan het gedrag van die dochter? Of zat die ook op een Tuttle school?

Ik ben het met je eens dat schoonvader per aflevering onwaarschijnlijker geworden is omdat die maar in één aflevering voorgekomen is. Maar nogmaals dat gedrag van die dochter moet toch een band hebben met de zaak.
pi_137388649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:49 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Of kom ik nu met oud nieuws?

Sta ik van te kijken, misschien betekend dat ook wel Rust er niet zo fraai vanaf gaat komen in de finale. In ieder geval zonde, is toch de acteur de vooral het begin van de serie kleur heeft gegeven.
Het was vooraf bekend dat een nieuw seizoen een nieuwe cast en verhaallijn heeft, dus ik verbaas me over dit NOS artikel.
pi_137389535
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 05:37 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik vond deze aflevering juist sterk, al was het puur vanwege de relatie tussen Cohle en Hart.

- Cohle die voor het eerst echt interesse toont in het leven van Hart. Zelfs Hart schrikt ervan. Ik vond de scène die daarop volgde erg sterk. Beide mannen vertellen over hun huidige leven en je ziet hoe eenzaam ze eigenlijk zijn. Cohle doet niks anders dan zuipen en werken terwijl Hart zelf voor z'n eten moet zorgen en op datingsites zit. Vooral voor Hart is het een groot verschil met vroeger.

- Cohle die de hulp van Hart nodig heeft. Waar hij in de voorgaande afleveringen Hart nooit echt serieus nam als detective (without me there is no you), heeft hij nu zijn hulp nodig. Hij is zelfs onder de indruk van Hart's speurwerk.
Pluspunten van deze aflevering inderdaad ^O^
Minpunten (voor mij): lawn mower guy (inderdaad, velen dachten het al) als de man met de littekens, de scène op de boot en wederom was het een aflevering waar nog maar weinig van de zo briljante duistere en "filosofische" sfeer van eerdere afleveringen over was. Net als in de vorige aflevering doet het opeens enigszins "standaard/gewoontjes" aan allemaal vind ik en juist dat "vreemde" vond/vind ik zo leuk aan TD.
Tails tell tales
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:23:05 #112
69994 seto
-|||--------|||-
pi_137389734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Pluspunten van deze aflevering inderdaad ^O^
Minpunten (voor mij): lawn mower guy (inderdaad, velen dachten het al) als de man met de littekens, de scène op de boot en wederom was het een aflevering waar nog maar weinig van de zo briljante duistere en "filosofische" sfeer van eerdere afleveringen over was. Net als in de vorige aflevering doet het opeens enigszins "standaard/gewoontjes" aan allemaal vind ik en juist dat "vreemde" vond/vind ik zo leuk aan TD.
Helemaal mee eens.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_137390047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:37 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij hoopt dat de vrouw ongelijk heeft. Ze zei namelijk dat de dood niet het einde is. Iemand als Rust hoopt juist dat de dood het einde van alles betekent.

Ik vond het ook opvallend dat Cohle zei dat hun hele leven tot nu toe een cirkel van geweld en ontaarding is geweest. Dat hij dat daar "een eind aan wilde maken". Cohle gelooft juist dat tijd een platte cirkel is dus je blijft altijd hetzelfde doen. Het komt bij mij over dat hij de zaak wil oplossen, wetende dat het zijn leven gaat kosten. Daarom hoopt hij ook dat de vrouw ongelijk heeft, dat na zijn dood alles voor hem wel ophoud. Hij wil niet meer vastzitten in die platte cirkel.
Ohja. :@
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:18:51 #114
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137392037
Is die vent op de grasmaaier nou George Remus!?!?! :D (Boardwalk Empire)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:35:56 #115
69994 seto
-|||--------|||-
pi_137392736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:18 schreef Gwywen het volgende:
Is die vent op de grasmaaier nou George Remus!?!?! :D (Boardwalk Empire)
Yep.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:39:34 #116
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137396136
Ik vond de laatste 2 afleveringen ook wat minder.
Nog steeds vrij sterk, maar de onheilspellende sfeer van de afleveringen ervoor ontbrak er 'n beetje aan.

Aflevering 5 steekt er wat mij betreft bovenuit. Aflevering 4 met de fantastische eindscene is een goede tweede.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:55:50 #117
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_137400011
Het is de laatste twee afleveringen wat minder donker en gemijmer van Rust, maar de ontwikkeling die plaatsvindt vind ik behoorlijk boeiend. Zien waar deze mannen terecht zijn gekomen, het onderzoek van Rust..l

Daarnaast is een complot dat loopt tot de gouverneur van de staat waarbij kinderen systematisch worden ontvoerd, ver-? en vermoord toch behoorlijk sinister.

Sowieso vind ik het mooi dat het echte detective werkt weer even terug was in deze aflevering 7. Ook dat vond ik sterk aan de eerste afleveringen.

Ps, vaste prik: aflevering af kijken en dan nog een paar keer de intro. Verdomd wat is die goed!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_137403139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het was vooraf bekend dat een nieuw seizoen een nieuwe cast en verhaallijn heeft, dus ik verbaas me over dit NOS artikel.
Dus dat.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_137403371
Sowieso vind ik anthology formaat veel beter voor een serie als deze.
Het echt een verhaal dat verteld wordt op tv ipv een 'tv-serie' of hoe ik het ook uitleg moet leggen. :P

Ben nu al echt zeer benieuwd naar seizoen twee, ook al is het nog niet voorbij, kan niet wachten welke twee acteurs ze er voor gaan vinden. _O_

Ik hoop op een setting ergens in Alaska ofzo, ergens waar het altijd sneeuwt. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137403522
Het is ook moeilijker om een bepaalde sfeer in een show te houden als het ingedeeld in verschillende tijdsperiodes. De schrijver gaf zelf toe dat ze daarmee een risico namen maar hij wilde de show in 3 hoofdstukken delen: aflevering 1-3, aflevering 4-6 en uiteindelijk 7-8. Aflevering 6 was voor velen een mindere alevering maar was noodzakelijk om dat tweede hoofdstuk af te sluiten.

2012 Cohle is niet 2002 of 1995 Cohle. Maggie and Marty zijn ook veranderd. Zelfs de omgeving is veranderd, mede dankzij Katrina.

Ik denk overigens dat het gevaar van alle mogelijke theorieën is dat een show uiteindelijk alleen maar kan tegenvallen. Soms willen of verwachten we als kijker meer dan dat de schrijver eigenlijk van plan is. Dan gaan we overal op letten en creëren onze eigen theorieën. Nic Pizzolatto heeft zelf aangegeven dat True Detective geen echte whodunnit is. Het gaat meer om de ontwikkeling van de beide hoofpersonages tijdens hun zoektocht naar de dader(s).

Daarom doet de serie me heel erg denken aan de film "Zodiac". Daar ging het ook niet om het vangen van de Zodiac Killer maar de ontwikkeling van de hoofdpersonage (Jake Gyllenhaal) door de jaren heen tijdens zijn speurtocht.

[ Bericht 5% gewijzigd door The_Playmaker op 05-03-2014 01:08:28 ]
  woensdag 5 maart 2014 @ 01:18:56 #121
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137403674
Duurt de laatste aflevering langer?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 5 maart 2014 @ 02:32:44 #122
206322 Seam
Pillz-E
pi_137404111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 01:03 schreef The_Playmaker het volgende:
Het is ook moeilijker om een bepaalde sfeer in een show te houden als het ingedeeld in verschillende tijdsperiodes. De schrijver gaf zelf toe dat ze daarmee een risico namen maar hij wilde de show in 3 hoofdstukken delen: aflevering 1-3, aflevering 4-6 en uiteindelijk 7-8. Aflevering 6 was voor velen een mindere alevering maar was noodzakelijk om dat tweede hoofdstuk af te sluiten.

2012 Cohle is niet 2002 of 1995 Cohle. Maggie and Marty zijn ook veranderd. Zelfs de omgeving is veranderd, mede dankzij Katrina.

Ik denk overigens dat het gevaar van alle mogelijke theorieën is dat een show uiteindelijk alleen maar kan tegenvallen. Soms willen of verwachten we als kijker meer dan dat de schrijver eigenlijk van plan is. Dan gaan we overal op letten en creëren onze eigen theorieën. Nic Pizzolatto heeft zelf aangegeven dat True Detective geen echte whodunnit is. Het gaat meer om de ontwikkeling van de beide hoofpersonages tijdens hun zoektocht naar de dader(s).

Daarom doet de serie me heel erg denken aan de film "Zodiac". Daar ging het ook niet om het vangen van de Zodiac Killer maar de ontwikkeling van de hoofdpersonage (Jake Gyllenhaal) door de jaren heen tijdens zijn speurtocht.
Ja daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de creepy scenes uit Zodiac mis ik hier een beetje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:31:17 #123
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_137405129
Ik las ook in een interview met Pizzolatto dat het helemaal niet de bedoeling was om op het einde een enorme twist uit de hoge hoed te toveren. Dus theorieën over de betrokkenheid van Rust/Marty of familie kunnen sowieso wel de kast in
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:39:08 #124
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_137406254
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het was vooraf bekend dat een nieuw seizoen een nieuwe cast en verhaallijn heeft, dus ik verbaas me over dit NOS artikel.
Oh, ik ben pas later ingestapt en moet dit dan ook gemist hebben. Wel een goed concept wat lang door kan gaan.
pi_137410672
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137412682
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 02:32 schreef Seam het volgende:

[..]

Ja daar moest ik ook meteen aan denken. Maar de creepy scenes uit Zodiac mis ik hier een beetje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van alle scènes die we tot nu toe gezien hebben vind ik daarom ook de openingsscène nog steeds de meest interessante.

We zien twee schaduwen in het donker, dan de boom en vervolgens vuur. Tot nu toe is de gehele show gefilmd vanuit het oogpunt van Hart en Cohle (en soms Maggie en de 2 donkere agenten). We zagen kort Ledoux in zijn gasmasker aan het eind van aflevering 3 en het gezicht van Errol aan het eind van aflevering 7. Maar dat was het dan qua "bad guys". We zagen ook geen enkele keer flashbacks van de moorden, alleen maar foto's of de crime scene (aflevering 1).

Als Errol degene is die Dora Lange vermoord heeft dan zou hij moeiteloos zo'n meid kunnen dragen. Dat geld ook voor Ledoux. Het zijn beide grote sterke kerels. Maar de 2 schaduwen in de openingsscène sluipen door het donker. Het lijkt wel alsof de een de ander ondersteunt. Ledoux en Errol zijn veel groter dan Dora Lange. Wat als de openingsscène een fragment is uit de laatste aflevering? Dat de 2 schaduwen Cohle and Hart zijn? Het zou passen in de "time is a flat circle" theorie dat de show begint met één van de laatste scènes. Want tot nu toe hebben we inderdaad geen enge scènes gezien van de moorden dus is het vreemd dat de schrijver de serie begint met zo'n donkere scène met de "mogelijke daders". Dan had hij dat later wel vaker gedaan.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:46:01 #128
206322 Seam
Pillz-E
pi_137433244
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_137437237
Hoe dan ook, wat wel opmerkelijk is in dat filmpje is dat Cohle zegt dat hij dat filmpje al heel vaak heeft bekeken (hij moest immers weten of iemand z'n masker zou afzetten), maar als hij dat filmpje aan Hart laat zien dan wendt hij zich af om vervolgens midden voor de Yellow Sign op de garagepoort te gaan staan. Wellicht is dat een manier geweest van de makers om iets te suggereren.
  donderdag 6 maart 2014 @ 01:38:44 #130
148823 znarch
ondertitel
pi_137437423
Nog maar 2 afleveringen gezien maar alvast een tvp.

Traag maar wag een bazenserie zeg. ^O^
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 6 maart 2014 @ 05:40:51 #131
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137437827
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 01:21 schreef DeParo het volgende:
Hoe dan ook, wat wel opmerkelijk is in dat filmpje is dat Cohle zegt dat hij dat filmpje al heel vaak heeft bekeken (hij moest immers weten of iemand z'n masker zou afzetten), maar als hij dat filmpje aan Hart laat zien dan wendt hij zich af om vervolgens midden voor de Yellow Sign op de garagepoort te gaan staan. Wellicht is dat een manier geweest van de makers om iets te suggereren.
ik dacht dat Cohle dat gewoon deed om Hart rustig te kunnen laten kijken. Hij hoefde niet zo nodig te zien hoe Hart reageerde.
pi_137439431
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 05:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

ik dacht dat Cohle dat gewoon deed om Hart rustig te kunnen laten kijken. Hij hoefde niet zo nodig te zien hoe Hart reageerde.
idd. In dit topic wordt het allemaal veel ingewikkelder gemaakt dan het is :P

weer een heerlijke aflevering, ben benieuwd wie die andere gemaskerde mannen zijn en wat voor verrassingen we nog te zien gaan krijgen. Toch lijkt het allemaal een wat minder gecompliceerde zaak te zijn dan we dachten, een moord door een soort sekte en dus geen verrassing dat cohle of hart, of zelfs maggie of haar vader, er zelf achter zaten.

Erg jammer dat het maar een eenmalig iets is van dit bazenduo want wat een fantastische serie is het toch, ongeacht wat we volgende week nog te zien krijgen
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:22:25 #134
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_137440430
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_137440998
quote:
HBO intro's sowieso _O_
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:13:33 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_137443200
Bedankt Hans.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:50:57 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137451816
De Volkskrant heeft True Detective ook ontdekt en is lyrisch:
http://www.volkskrant.nl/(...)ctive-zo-sterk.dhtml
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137453134
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 05:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

ik dacht dat Cohle dat gewoon deed om Hart rustig te kunnen laten kijken. Hij hoefde niet zo nodig te zien hoe Hart reageerde.
Nou ja ik zie geen enkele reden voor hem om dat te doen, hij kan ook rustig kijken terwijl hij met z'n gezicht naar Hart staat, of elders in de ruimte.
pi_137453144
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:50 schreef golfer het volgende:
De Volkskrant heeft True Detective ook ontdekt en is lyrisch:
http://www.volkskrant.nl/(...)ctive-zo-sterk.dhtml
Ze maakten hiervoor al reclame voor de serie op de site en op die manier heb ik de serie min of meer ontdekt haha :P :P.
pi_137455007
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:50 schreef golfer het volgende:
De Volkskrant heeft True Detective ook ontdekt en is lyrisch:
http://www.volkskrant.nl/(...)ctive-zo-sterk.dhtml
Helaas een hoop onzin en verheerlijking.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_137456066
The Yellow King?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137469267
quote:
Ik zocht naar een nieuwe serie om te kijken en zat te twijfelen tussen the blacklist en true detective. Episode 1 van true detective binnengehaald en tijdens het intro al verkocht.
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:37:20 #143
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_137469798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:23 schreef yukon het volgende:

[..]

Ik zocht naar een nieuwe serie om te kijken en zat te twijfelen tussen the blacklist en true detective. Episode 1 van true detective binnengehaald en tijdens het intro al verkocht.
Je bent blijkbaar niet de enige:

http://www.nme.com/news/various-artists/75908
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:55:25 #144
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137474407
Ha, een vriend stuurt me dit

  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:34:07 #145
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137475080
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:55 schreef DeMessias het volgende:
Ha, een vriend stuurt me dit

[ afbeelding ]
Subtiel _O_
pi_137476408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:55 schreef DeMessias het volgende:
Ha, een vriend stuurt me dit

[ afbeelding ]
:?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137476535
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:39 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

:?
Er ontgaat je een nogal groot ding, Sherlock.
pi_137476627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:55 schreef DeMessias het volgende:
Ha, een vriend stuurt me dit

[ afbeelding ]
:D _O_ Geweldig.
pi_137476630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:45 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Er ontgaat je een nogal groot ding, Sherlock.
Heh.
Jullie doelen toch niet op King op dat bord?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137476928
Tails tell tales
pi_137476941
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 05:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

ik dacht dat Cohle dat gewoon deed om Hart rustig te kunnen laten kijken. Hij hoefde niet zo nodig te zien hoe Hart reageerde.
Dit.
Tails tell tales
pi_137477068
quote:
Beste intro ooit weet ik (nog) niet (zou ik eerst over na moeten denken), maar hij is wel érg goed inderdaad :Y

HBO is daar sowieso erg sterk in. Game of Thrones, Carnivale, True Blood... hebben ook hele toffe intro's vind ik. :)
Tails tell tales
pi_137477155
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:49 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Heh.
Jullie doelen toch niet op King op dat bord?
Notice king...

Leuk gedaan! _O_
Tails tell tales
pi_137477805
Moest bij dat bord gelijk denken aan



en



Arrested Development (TV Series 2003–2013) - IMDb. :D
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:17:43 #155
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137481237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dit.
Ik zat later nog te denken, waarschijnlijk ook omdat Cohle het niet zo nodig nóg een keer hoefde te zien - wat weer een punt in zijn voordeel is.
pi_137481423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zat later nog te denken, waarschijnlijk ook omdat Cohle het niet zo nodig nóg een keer hoefde te zien - wat weer een punt in zijn voordeel is.
Dat speelde volgens mij ook mee idd :Y
Tails tell tales
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:09:59 #157
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137482939
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat speelde volgens mij ook mee idd :Y
Voor degenen die nog steeds denken dat Rust ermee te maken heeft, denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137495705
net de 1e aflevering gezien maar be nnog niet overtuigd...
pi_137498577
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 21:47:19 #160
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137498702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef casper019 het volgende:
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
Wat denk je zelf?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 7 maart 2014 @ 23:04:19 #161
206322 Seam
Pillz-E
pi_137501547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef casper019 het volgende:
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_137502522
:D
Conscience do cost.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 23:28:59 #163
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_137502559
Niet zoveel Facebooken en Appen tijdens de afleveringen. 8)7
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_137504349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef casper019 het volgende:
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
Niet op die lui letten, de serie is gewoon niet te volgen. Wij volgen het al een tijdje en het blijft gewoon een raadsel wie wie is en hoe alles zit.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 00:34:35 #165
256829 Sokz
Livin' the life
pi_137504905
Ligt inderdaad an de serie en niet aan jullie
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:15:07 #166
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_137507722
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef casper019 het volgende:
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
Hahahaha prachtig _O-
.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:52:43 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137509881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef casper019 het volgende:
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
Hoe kom je daar nou bij :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137510480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:28 schreef Keano het volgende:
Niet zoveel Facebooken en Appen tijdens de afleveringen. 8)7
Dit.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  zaterdag 8 maart 2014 @ 15:40:04 #169
256829 Sokz
Livin' the life
pi_137514497
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
pi_137514951
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef Sokz het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
Laten we het hopen :')
Tails tell tales
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:41:28 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137515941
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef Sokz het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
Waarschijnlijk ben je wel de enige met die afwijking. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:00:18 #172
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_137516518
Was ook niet mijn eerste gedachte.
Bedankt Hans.
pi_137516580
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef Sokz het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
Jesus Christ :')
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137516634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:43 schreef casper019 het volgende:
ik vnd t een beetje verwarrend, maar klopt het dat er steeds tussen het heden en verleden word geswitched? (zeg maar die ondervraag scenes)
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef Sokz het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
_O- _O- _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:16:04 #175
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137517011
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef Sokz het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_137521044
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef Sokz het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij dat 'dead is not the end' aan necrofilie dacht?
Ik dacht aan Bob Dylan. Misschien wel hetzelfde :P,
anonieme razernist
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:28:37 #177
256829 Sokz
Livin' the life
pi_137521123
Oh dus pedofilie is wel normaalste zaak van de wereld maar necrofilie is echt ondenkbaar?
pi_137522005
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:28 schreef Sokz het volgende:
Oh dus pedofilie is wel normaalste zaak van de wereld maar necrofilie is echt ondenkbaar?
Daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het gewoon een heel erg vreemde/vergezochte associatie bij die zin. De betekenis was wat mij betreft ook wel erg duidelijk (gezien het hele verhaal, alle filosofische opmerkingen, rol van religie, etc.).

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 08-03-2014 19:59:45 ]
Tails tell tales
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:20:27 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137523339
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:28 schreef Sokz het volgende:
Oh dus pedofilie is wel normaalste zaak van de wereld maar necrofilie is echt ondenkbaar?
Wie beweert dat?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137523653
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Wie beweert dat?
Omdat die kinderen ontvoert en verkracht worden door die cult.

Maar volgens mij heeft 'death not being the end of it' een andere betekenis, het gaat denk ik gepaard met Rust's filosofie over Neitsche's eternal recurrence, 'time is a flat circle' etc.
Misschien foreshadowed het Rust's dood wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137523872
"Death not being the end of it" is gewoon "death not being the end of it"... en een Rust die hoopt van wel (net als ikzelf :) )... wat necrofilie hiermee van doen heeft? :')
Tails tell tales
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:31:14 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137523892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:26 schreef Discombobulate het volgende:

Omdat die kinderen ontvoert en verkracht worden door die cult.

Maar wie beweert dat dat wel normaal is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:28:23 #183
256829 Sokz
Livin' the life
pi_137526109
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar wie beweert dat dat wel normaal is?
Niemand lol maar dat is in de serie toch wat er gebeurd of iig wat de kijker weet dat er gebeurd
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:32:52 #184
256829 Sokz
Livin' the life
pi_137526326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:30 schreef Forbry het volgende:
"Death not being the end of it" is gewoon "death not being the end of it"... en een Rust die hoopt van wel (net als ikzelf :) )... wat necrofilie hiermee van doen heeft? :')
Dno dacht dat 'death not being the end of it' hintte op de mensen die 'carcosa' gezien hebben.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:41:42 #185
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_137526741
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:55 schreef DeMessias het volgende:
Ha, een vriend stuurt me dit

[ afbeelding ]
_O_ _O_
pi_137527851
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:32 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dno dacht dat 'death not being the end of it' hintte op de mensen die 'carcosa' gezien hebben.
Dat denk ik ook :Y, maar dat verandert die betekenis verder niet en dat heeft toch ook nog steeds niks met necrofilie te maken? :)
Tails tell tales
  zondag 9 maart 2014 @ 00:36:33 #187
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_137533653
>:O
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_137535960
  zondag 9 maart 2014 @ 08:38:52 #189
133369 Jivis
Critikut
pi_137536681
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:15 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
What the...
Amen.
pi_137537012
Vannacht de laatste keer Cohle :'( :'(
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  zondag 9 maart 2014 @ 11:00:45 #191
400532 Forbry
Tja ...
pi_137538582
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:15 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
Als ze uiteindelijk toch niks dat "dochter-lijntje" doen, zou ik het wel heel raar/teleurstellend vinden...
Tails tell tales
pi_137538640
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:00 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als ze uiteindelijk toch niks dat "dochter-lijntje" doen, zou ik het wel heel raar/teleurstellend vinden...
Dat zou inderdaad erg raar en onlogisch zijn.
pi_137551422


The Yellow King
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  zondag 9 maart 2014 @ 22:03:10 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137562633
Dit kwam ook nog even ter sprake in True Detective:

http://www.people.com/people/article/0,,20793232,00.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137571581
Ik ben zeker niet ontevreden over de laatste aflevering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 maart 2014 @ 06:39:22 #196
202546 Baszh
The Dude abides
pi_137571631
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad erg raar en onlogisch zijn.
Niks mee gedaan, was gewoon een beetje een verknipte meid, niet zo gek met zo'n vader die zijn familie verwaarloosd en de hele tijd rondneukt.

Mooie finale, vond die hallucinatie van Cohl wel een beetje vreemd, weet niet goed wat dat moest betekenen. Vond dit wel een leuke interpretatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Baszh op 10-03-2014 06:45:28 ]
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 10 maart 2014 @ 07:53:25 #197
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137571937
Graag alles in spoilertags tot morgen :)
  maandag 10 maart 2014 @ 09:31:18 #198
302853 themole
graaft totaal door.
pi_137573195
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:39 schreef Baszh het volgende:

[..]

Niks mee gedaan, was gewoon een beetje een verknipte meid, niet zo gek met zo'n vader die zijn familie verwaarloosd en de hele tijd rondneukt.

Mooie finale, vond die hallucinatie van Cohl wel een beetje vreemd, weet niet goed wat dat moest betekenen. Vond dit wel een leuke interpretatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet altijd serieus
pi_137575761
It's over..

Damn, wat een serie _O_
Seizoen 2 mag van mij heel snel komen. :p
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137576509
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:27:23 #201
28033 Pek
je moet wat
pi_137579712
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 07:53 schreef DeMessias het volgende:
Graag alles in spoilertags tot morgen :)
:') Het is uitgezonden, punt.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_137580421
Mooi einde, helaas wel erg open.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_137580926
Emmy-waardige performance van McConaughey
  maandag 10 maart 2014 @ 14:13:26 #204
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137581156
Mooi einde :)
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137581533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dit.
nee hoor dat was vanwege het feit dat Cohle het geen tweede keer wou aanzien.
pi_137581717
Wel een leuk optrekje...dat van Errol.
Ik krijg nog geld van je.
pi_137586288
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:45 schreef Blaxje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ja, tot het eind van de aflevering ook gedacht van nu komt er nog iets boven water.

Verder een fantastische laatste aflevering! ^O^
pi_137586769
Heb met tranen in m'n ogen de laatste paar minuten gekeken. Wat een aflevering, wat een acteurs, wat een seizoen, wat een serie.

Wat geven jullie True Detective uiteindelijk? Ik, een 9,5.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137586835
Al moet ik wel zeggen, de theorieën op het internet gingen een stuk vergaander dan het uiteindelijke eind _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137587010
Hier een uitleg van schrijver Nick Pizzolatto waarom hij voor dit einde gekozen heeft (ik zal het in spoiler tags zetten aangezien sommige het einde nog niet gezien hebben):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door The_Playmaker op 10-03-2014 18:03:22 ]
pi_137587574
En de schrijver over seizoen 2:
quote:
Okay. This is really early, but I'll tell you (it's about) hard women, bad men and the secret occult history of the United States transportation system.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:39:37 #212
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137588696
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef The_Playmaker het volgende:
En de schrijver over seizoen 2:

[..]

Ben benieuwd :P.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137588808
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef The_Playmaker het volgende:
En de schrijver over seizoen 2:

[..]

Klinkt erg gaaf.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 10 maart 2014 @ 18:49:12 #214
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137589077
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:42 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klinkt erg gaaf.
Het schijnt wel zo te zijn dat verschillende acteurs uit het eerste seizoen in het tweede seizoen terugkomen, net zoals bij American Horror Story.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137589191
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:49 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Het schijnt wel zo te zijn dat verschillende acteurs uit het eerste seizoen in het tweede seizoen terugkomen, net zoals bij American Horror Story.
Pfft, wat hoop ik dat Matthew McConaughey terug komt, maar dat zal vast niet.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 10 maart 2014 @ 18:59:42 #216
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137589492
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:52 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Pfft, wat hoop ik dat Matthew McConaughey terug komt, maar dat zal vast niet.
Nee, hij heeft echt gezegd dat het eerste seizoen ook zijn laatste zal zijn :P.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137590151
Woody Harrelson en Matthew McConaughey keren sowieso niet terug. Qua cast hoeven ze wat mij betreft niet dezelfde acteurs/actrices te gebruiken zoals bij American Horror Story. De beschrijving van seizoen 2 klinkt al interessant!
  maandag 10 maart 2014 @ 19:31:37 #218
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_137590824
Wat een vet einde zeg _O_
Toen Cohle door dat civil war fort heenliep zat ik echt met kippenvel te kijken.
Ik vind het jammer dat er niet meer boven water is gekomen over het hele Tuttle/Childress netwerk en ik had ook het idee dat Maggie en die kinderen er meer van wisten. Maar aan de andere kant is het ook leuk om zelf te kunnen speculeren.

Maar wat een geweldige serie zeg! Geweldig geacteerd, prachtige beelden en geweldige muziek ook.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_137590873
Ik vind Matthew Mccounaughey echt een fucking icoon nu, jesus wat heeft hij Rust goed neergezet..

Wie zouden jullie als detectives willen zien in seizoen 2?
Ik zat zelf te denken aan Jake Gyllenhaal :) ( Prisoners _O_ )
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137592868
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind Matthew Mccounaughey echt een fucking icoon nu, jesus wat heeft hij Rust goed neergezet..

Wie zouden jullie als detectives willen zien in seizoen 2?
Ik zat zelf te denken aan Jake Gyllenhaal :) ( Prisoners _O_ )
DiCaprio _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137593067
Die laatste scene was echt erg goed!
pi_137593418
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind Matthew Mccounaughey echt een fucking icoon nu, jesus wat heeft hij Rust goed neergezet..

Wie zouden jullie als detectives willen zien in seizoen 2?
Ik zat zelf te denken aan Jake Gyllenhaal :) ( Prisoners _O_ )
Robert de Niro, Sarah Jessica Parker en Wil Smith :P
(Nee, ik heb geen idee.)
anonieme razernist
pi_137593430
Die eindscene uit Ep 3 vind ik nog steeds geniaal. 2012 Rust die poppetjes uit blikjes bier snijdt met een monoloog, en uiteindelijk Reggie Ledoux met die enge muziek eronder _O_
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:25:17 #224
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_137593513
Wat een geweldige serie en voor mij genoeg voldoening aan het eind. Er is nog genoeg over voor interpretatie en om je fantasie op los te laten....Ik kan me niet voorstellen dat seizoen 2 dit zelfs gaat evenaren. Wat een serie, wat een cast en wat een verhaal _O_ *O* ^O^
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
  maandag 10 maart 2014 @ 20:40:04 #225
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_137594268
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind Matthew Mccounaughey echt een fucking icoon nu, jesus wat heeft hij Rust goed neergezet..

Wie zouden jullie als detectives willen zien in seizoen 2?
Ik zat zelf te denken aan Jake Gyllenhaal :) ( Prisoners _O_ )
Morgan Freeman en Brad Pitt
Bale en Caine 8-)
  maandag 10 maart 2014 @ 20:51:22 #226
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_137594884
Ik vrees wel 'n beetje dat Woody en Matthew de lat erg hoog hebben gelegd voor de opvolgers.
Kan eigenlijk alleen nog maar een teleurstelling worden. Maar wie weet.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_137594984
De laatste aflevering riep meer vragen op dan dat die beantwoordde (begreep voor mijn gevoel ook lang niet alles) en was imo minder "speciaal" dan ik op basis van aflevering 1-5 had verwacht/gewild, maar vond ik tóch wel heel erg goed/boeiend.

Rust O+ _O_ (maar vond dat Woody Harrelson het als Marty ook erg goed deed ^O^ )

Al met al: beste serie sinds tijden, MEER van dit graag! *O*

Ben SUPER benieuwd naar seizoen 2 (info klinkt wel goed)! :D
Tails tell tales
pi_137596067
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
Heb met tranen in m'n ogen de laatste paar minuten gekeken. Wat een aflevering, wat een acteurs, wat een seizoen, wat een serie.

Wat geven jullie True Detective uiteindelijk? Ik, een 9,5.
Altijd lastig cijfers (aan series) geven. Deze serie (dit seizoen dan) verdient wel een 9 denk ik. Ik heb ontzettend van de sfeer, de dialogen, de setting, de soundtrack en het personage Rust genoten :)
Tails tell tales
pi_137596117
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef Discombobulate het volgende:

Wie zouden jullie als detectives willen zien in seizoen 2?
Benicio Del Toro en Javier Bardem.

pi_137596127
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:27 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

nee hoor dat was vanwege het feit dat Cohle het geen tweede keer wou aanzien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:17 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zat later nog te denken, waarschijnlijk ook omdat Cohle het niet zo nodig nóg een keer hoefde te zien - wat weer een punt in zijn voordeel is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat speelde volgens mij ook mee idd :Y
Tails tell tales
  maandag 10 maart 2014 @ 21:15:26 #231
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_137596362
Mag ik even zeggen dat dit één van de beste series is die ik ooit heb mogen aanschouwen. Wat een acteerwerk en wat een conversaties. Hulde! _O_
  maandag 10 maart 2014 @ 21:20:28 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137596743
De manier waarop de Errol sprak, geen domme jongen maar erg intelligent.

Vet einde, prachtig acteerwerk en mooie prestatie hoe de partnership tussen die 2 onbreekbaar was.

The lights are winning *O*
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137596796
Leuk hoor al die suggesties voor mannelijke acteurs, maar:

http://starcasm.net/archives/262592

(google maar voor andere/meer bronnen)
Tails tell tales
  maandag 10 maart 2014 @ 21:25:23 #234
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_137597105
Wat een geweldig geacteerde serie was dit zeg _O_ . Goed eind ook.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_137598954
Zo, dat was leuk. geweldig geacteerd (ik heb de neiging om de regisseur daar de schuld van te geven) en hoeveel sfeer kun je in een paar gangen proppen simpelweg door er een boel takken in te plaatsen. Op naar seizoen twee.

Toch nog een keer herkijken over een paar maanden. Maar dan wel met Engelstalige ondertitels want dat zuidelijke geleuter vind ik soms best moeilijk te verstaan.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:57:25 #236
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_137599057
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Viel me op dat Marty hetzelfde deed toen die sherrif de video te zien kreeg.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:53 schreef Forbry het volgende:
De laatste aflevering riep meer vragen op dan dat die beantwoordde
Ja, een beetje een open eind, en zo hoort het ook bij een serie als dit.
Als alle losse eindjes vastgeknoopt zouden zijn zou een serie niet blijven hangen, nu blijft er almaar iets schuren.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Wie zouden jullie als detectives willen zien in seizoen 2?
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:11 schreef Mokkebank het volgende:
Benicio Del Toro en Javier Bardem.
Wel goeie keus, maar niet samen. Ik vind hen te veel "hetzelfde".
Ik kan op dit moment eigenlijk niemand bedenken, vind de suggesties van de anderen wel goed!
pi_137599191
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:31 schreef Mr_DG het volgende:
Wat een vet einde zeg _O_
Toen Cohle door dat civil war fort heenliep zat ik echt met kippenvel te kijken.
Ik vind het jammer dat er niet meer boven water is gekomen over het hele Tuttle/Childress netwerk en ik had ook het idee dat Maggie en die kinderen er meer van wisten. Maar aan de andere kant is het ook leuk om zelf te kunnen speculeren.

Maar wat een geweldige serie zeg! Geweldig geacteerd, prachtige beelden en geweldige muziek ook.
Op een gegeven moment hoor je de verslaggeefster zeggen dat de FBI nog geen link heeft weten te leggen tussen Tuttle en Errol. In Amerika is het héél moeilijk om een senator te pakken, vooral in het zuiden. Marty realiseert dat beter dan Cohle die al het kwaad wil pakken. Een senator heeft veel macht en veel vrienden die hem beschermen. Ze proberen in 2012 een zaak op te lossen die lang geleden plaatsvond. Dan heb je toch wel erg sterk bewijs nodig. Op de videoband droegen alle mannen een masker dus daar heb je weinig aan. Zelfs Johnnie Joanie bevestigt dat ze een masker droegen toen hij dacht dat hij "droomde". Errol was altijd de enige die herkenbaar was vanwege zijn littekens. En de meeste betrokkenen zijn allemaal dood (Errol, Reggie en Dewal Ledoux, Billy Lee Tuttle, Billy Childress) dus die kunnen je ook niet verder helpen. Al die rijke machtige personen die betrokken waren zijn gewoon niet te pakken. Errol was letterlijk "het gezicht" van het kwaad maar niet het grote brein.

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Playmaker op 10-03-2014 22:05:56 ]
pi_137600487
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:57 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Viel me op dat Marty hetzelfde deed toen die sherrif de video te zien kreeg.

Ja, een beetje een open eind, en zo hoort het ook bij een serie als dit.
Als alle losse eindjes vastgeknoopt zouden zijn zou een serie niet blijven hangen, nu blijft er almaar iets schuren.

Eerste: ja, mij ook.

Tweede: oneens. Zelf had ik toch liever geen open einde gehad of in ieder geval geen einde zoals dit, wat op het laatst alleen juist nieuwe vragen opriep... maar goed, ik kan er ook wel weer mee leven verder gelukkig :)
Tails tell tales
  maandag 10 maart 2014 @ 22:28:05 #239
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_137600695
Laatste episode zojuist as we speak gezien. Had vandaag m'n abonnement van HBO binnengekregen dus hoefde hem niet te downloaden. Lekker chill. Maar jezus christus zeg wat een epische finale. Echt aan de buis gekluisterd gewoon. Had een barricade voor m'n slaapkamerdeur gebouwd van tevoren zodat ik zeker wist dat ik niet lastiggevallen zou worden tijdens het kijken. En ja, echt van m'n stoel geblazen. Niets eens zozeer van deze laatste episode maar het hele seizoen in het algemeen is van zo'n torenhoog niveau. Die hele duistere sfeer, cinematografie, goed uitgediepte personages, acteerprestaties, muziek. Voor mij de beste serie van het jaar en eigenlijk ook wel m'n meest favoriete serie ooit samen met Breaking Bad. Nooit gedacht dat ik nog een serie zou zien die ik net zo wreed als Breaking Bad zou vinden maar het is gebeurd. Hands down voor True Detective.

[ Bericht 2% gewijzigd door Atmosphere72 op 10-03-2014 22:40:18 ]
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_137601162
Ik vond het acteerwerk van McC erg goed hoor, maar heb wel het idee dat de lijn tussen de kwaliteit van het acteerwerk en het feit dat Rust gewoon een ontzettend interessant (zo geschreven) karakter was wel erg dun...
Tails tell tales
pi_137601164
Fantastische afsluiter. Ik ga de serie oprecht missen; met name de urenlange discussies die ik de afgelopen weken met mensen heb gehad in pubs en coffee bars over de serie en de filosofie erachter.

Daarnaast dit:

quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:51 schreef DO2 het volgende:
Ik vrees wel 'n beetje dat Woody en Matthew de lat erg hoog hebben gelegd voor de opvolgers.
Kan eigenlijk alleen nog maar een teleurstelling worden. Maar wie weet.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:42:37 #242
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_137601427
quote:
Ik ga de serie oprecht missen; met name de urenlange discussies die ik de afgelopen weken met mensen heb gehad in pubs en coffee bars over de serie en de filosofie erachter.
Ik heb deze legendarische serie al aan zoveel mensen in mijn omgeving aangeraden de afgelopen tijd maar nog niemand heeft het gezien. Mensen weten echt niet wat ze missen...
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_137601448
Tja, de lat ligt ERG hoog nu idd, maar we zullen het zien...

Ik vind het erg moeilijk om mijn meest favoriete series tot nu toe, waaronder BB, te vergelijken met TD. Dit waren ook maar 8 afleveringen natuurlijk, waar BB 5 seizoenen had. Op zich is TD iets wat mij qua "type" serie (obv sfeer enzo) wel nóg meer aanpsreekt dan BB :Y
Tails tell tales
pi_137601573
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:42 schreef Atmosphere72 het volgende:

[..]

Ik heb deze legendarische serie al aan zoveel mensen in mijn omgeving aangeraden de afgelopen tijd maar nog niemand heeft het gezien. Mensen weten echt niet wat ze missen...
Ik ben IRL ook een wandelend TD-reclameblok, ook hier vooralsnog zonder al te veel succes...
Tails tell tales
  maandag 10 maart 2014 @ 22:46:45 #245
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137601631
We zitten niet te wachten op female lead detectives :{
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 10 maart 2014 @ 22:46:48 #246
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_137601633
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben IRL ook een wandelend TD-reclameblok, ook hier vooralsnog zonder al te veel succes...
Ja precies, echt heel vreemd...
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 10 maart 2014 @ 22:47:39 #247
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137601668
TD is nog niet zo'n hype geworden als GoT
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_137601745



_O_ _O_
  maandag 10 maart 2014 @ 22:51:03 #249
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137601841
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_137601886
Haha, zo'n slechte film toen. Zulk goed werk nu :D
  maandag 10 maart 2014 @ 22:52:56 #251
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137601940
Matthew is sowieso de laatste jaren érg goed bezig. Een van de beste , als niet dé beste acteur nu.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_137602035
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:52 schreef Smoofie het volgende:
Matthew is sowieso de laatste jaren érg goed bezig. Een van de beste , als niet dé beste acteur nu.
Ik heb hem altijd al wel goed gevonden, maar sinds Killer Joe is hij gewoon legendarisch bezig in alles.
Echt vet om te zien.

Kan inmiddels ook echt niet meer wachten op Interstellar!
  maandag 10 maart 2014 @ 22:55:29 #253
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137602088
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef Smoofie het volgende:
Ik zit niet te wachten op female lead detectives :{
Dit bedoelde je.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 10 maart 2014 @ 22:55:46 #254
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137602098
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:54 schreef glannie het volgende:

[..]

Ik heb hem altijd al wel goed gevonden, maar sinds Killer Joe is hij gewoon legendarisch bezig in alles.
Echt vet om te zien.

Kan inmiddels ook echt niet meer wachten op Interstellar!
Dat einde van Killer Joe _O-.

Lincoln Lawyer was ook erg goed. En de huidige bios films van hem natuurlijk ook :Y.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_137602139
Ja, klopt idd. Lincoln Lawyer was ook goed. Was die voor Killer Joe nog?
  maandag 10 maart 2014 @ 22:58:06 #256
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137602221
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:56 schreef glannie het volgende:
Ja, klopt idd. Lincoln Lawyer was ook goed. Was die voor Killer Joe nog?
Yup.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 10 maart 2014 @ 22:59:45 #257
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137602312
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:55 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dit bedoelde je.
Wij hebben een dubbele persoonlijkheid :@.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 10 maart 2014 @ 23:02:12 #258
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137602421
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Wij hebben een dubbele persoonlijkheid :@.
Haha, ok. Touché. :D

Ik geef je overigens wel gelijk dat er maar weinig actrices zijn die een dergelijke rol aankunnen. Ik hoef geen vrouwen omdat het vrouwen zijn, maar wil gewoon de beste acteerprestaties zien.
Ok stelletje hokboeren
pi_137602454
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:55 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dit bedoelde je.
Jij wel? :)

Het is stom, I know, maar ik ben zelf een vrouw en zit daar ook niet per se op te wachten om eerlijk te zijn. Op zich zou ik het wel eens leuk vinden hoor, met 2 vrouwelijke detectives in de hoofdrol, maar ik kan helaas niet ontkennen, dat de kans dat ik het daardoor bij voorbaat al minder ga vinden, aanwezig is. Aan de andere kant, het zou het seizoen voor mij wel extra goed/bijzonder maken, als het -tegen mijn eigen vooroordelen in- dan tóch heel goed wordt, dat die vrouwelijke detectives echt wel hele interessante karakters blijken te zijn. :)
Tails tell tales
  maandag 10 maart 2014 @ 23:09:28 #260
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_137602741
quote:
Kan inmiddels ook echt niet meer wachten op Interstellar!
Is nog weinig over bekend helaas... Slechts 1 trailer maar ik heb nu al zo'n voorgevoel dat het dé film van 2014 gaat worden voor mij.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_137602771
Deze serie. _O_
pi_137602818
Laatste episode was wel ok, maar niet super vond ik.

Iets teveel loose ends en niet overmatig spannend, maar het hele seizoen was prachtig. ^O^

Vooral het einde van een paar afleveringen bezorgde mij dikke kippenvel. En die vecht- en vluchtscene met die biker was bijv. ook heerlijk!

Goed geacteerd, uitmuntend gefilmd, mooie serie. ^O^
Jack does it in real time...
  maandag 10 maart 2014 @ 23:16:00 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_137602988
True Detective - Season 1
Ook het nieuwste parade paard van HBO voldoet weer aan alle kenmerken die werk van de Amerikaanse betaalzender zo herkenbaar maakt. Het belangrijkste is natuurlijk het verhaal. In deze op dat gebied unieke serie (de hele reeks werd door slechts één schrijver geschreven en door één regisseur geregisseerd) is het verhaal erg spannend en goed opgebouwd. Het gebruik van flashbacks werkt verrassend goed.
Het tempo en de zuidelijke sfeer gaan goed samen. Het duurt dan wel even voordat je je echt "thuis voelt" in de serie maar door dat tempo en die sfeer wil je steeds weer terug gaan naar de wereld van Marty Hart en Rust Cohle.
Die rollen worden op onnavolgbare wijze vertolkt door Woody Harrelson en Matthew McConaughey (die de in Hollywood heersende trend voortzetten van film acteurs die in kwalitatief hoogstaande tv series spelen). Vooral laatstgenoemde is subliem, in iedere scene is het genieten van z`n ingetogen acteerwerk en het personage dat hij van Cohle maakt.
"Helaas" (want eigenlijk is het juist één de sterke punten) duurt de reeks maar acht afleveringen en ben je er doorheen voor je er erg in hebt.
HBO zet haar zegereeks van de afgelopen jaren voort met dit crime drama (dat trouwens één van de mooiste credit sequences ooit heeft!) waar de kwaliteit aan alle kanten van af druipt.

9,5/10
pi_137603167
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:16 schreef Timo20 het volgende:
True Detective - Season 1
Ook het nieuwste parade paard van HBO voldoet weer aan alle kenmerken die werk van de Amerikaanse betaalzender zo herkenbaar maakt. Het belangrijkste is natuurlijk het verhaal. In deze op dat gebied unieke serie (de hele reeks werd door slechts één schrijver geschreven en door één regisseur geregisseerd) is het verhaal erg spannend en goed opgebouwd. Het gebruik van flashbacks werkt verrassend goed.
Het tempo en de zuidelijke sfeer gaan goed samen. Het duurt dan wel even voordat je je echt "thuis voelt" in de serie maar door dat tempo en die sfeer wil je steeds weer terug gaan naar de wereld van Marty Hart en Rust Cohle.
Die rollen worden op onnavolgbare wijze vertolkt door Woody Harrelson en Matthew McConaughey (die de in Hollywood heersende trend voortzetten van film acteurs die in kwalitatief hoogstaande tv series spelen). Vooral laatstgenoemde is subliem, in iedere scene is het genieten van z`n ingetogen acteerwerk en het personage dat hij van Cohle maakt.
"Helaas" (want eigenlijk is het juist één de sterke punten) duurt de reeks maar acht afleveringen en ben je er doorheen voor je er erg in hebt.
HBO zet haar zegereeks van de afgelopen jaren voort met dit crime drama (dat trouwens één van de mooiste credit sequences ooit heeft!) waar de kwaliteit aan alle kanten van af druipt.

9,5/10
Dit klinkt zo Volkskrant _O-

Verder deel ik je mening geheel!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 10 maart 2014 @ 23:20:34 #265
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_137603210
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:16 schreef Timo20 het volgende:
True Detective - Season 1
Ook het nieuwste parade paard van HBO voldoet weer aan alle kenmerken die werk van de Amerikaanse betaalzender zo herkenbaar maakt. Het belangrijkste is natuurlijk het verhaal. In deze op dat gebied unieke serie (de hele reeks werd door slechts één schrijver geschreven en door één regisseur geregisseerd) is het verhaal erg spannend en goed opgebouwd. Het gebruik van flashbacks werkt verrassend goed.
Het tempo en de zuidelijke sfeer gaan goed samen. Het duurt dan wel even voordat je je echt "thuis voelt" in de serie maar door dat tempo en die sfeer wil je steeds weer terug gaan naar de wereld van Marty Hart en Rust Cohle.
Die rollen worden op onnavolgbare wijze vertolkt door Woody Harrelson en Matthew McConaughey (die de in Hollywood heersende trend voortzetten van film acteurs die in kwalitatief hoogstaande tv series spelen). Vooral laatstgenoemde is subliem, in iedere scene is het genieten van z`n ingetogen acteerwerk en het personage dat hij van Cohle maakt.
"Helaas" (want eigenlijk is het juist één de sterke punten) duurt de reeks maar acht afleveringen en ben je er doorheen voor je er erg in hebt.
HBO zet haar zegereeks van de afgelopen jaren voort met dit crime drama (dat trouwens één van de mooiste credit sequences ooit heeft!) waar de kwaliteit aan alle kanten van af druipt.

9,5/10
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, mooi geschreven!
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_137603262
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:11 schreef DeeBee het volgende:
Laatste episode was wel ok, maar niet super vond ik.

Iets teveel loose ends en niet overmatig spannend, maar het hele seizoen was prachtig. ^O^

Vooral het einde van een paar afleveringen bezorgde mij dikke kippenvel. En die vecht- en vluchtscene met die biker was bijv. ook heerlijk!

Goed geacteerd, uitmuntend gefilmd, mooie serie. ^O^
Ik vond dat stukje voorafgaand aan de confrontatie met Errol (die ik dan weer erg vond tegenvallen) toch aardig spannend... die setting ook _O_

Ik vond afleveringen 3-5 uiteindelijk het beste denk ik en vond aflevering 6, op een hele andere manier, toch ook wel erg goed. :) (Maar goed, uiteindelijk moet je de serie/dit seizoen natuurlijk gewoon als één geheel zien).
Tails tell tales
pi_137603565
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vond dat stukje voorafgaand aan de confrontatie met Errol (die ik dan weer erg vond tegenvallen) toch aardig spannend... die setting ook _O_

Ik vond afleveringen 3-5 uiteindelijk het beste denk ik en vond aflevering 6, op een hele andere manier, toch ook wel erg goed. :) (Maar goed, uiteindelijk moet je de serie/dit seizoen natuurlijk gewoon als één geheel zien).
Die ene aflevering van het vinden van Ledoux (en zijn dood), die vind ik het best.

En dit is voor de vrouwen: (zelfs als hetero man zie ik in dat hij er niet slecht uitziet _O- )

“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137603758
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Die ene aflevering van het vinden van Ledoux (en zijn dood), die vind ik het best.

En dit is voor de vrouwen: (zelfs als hetero man zie ik in dat hij er niet slecht uitziet _O- )

[ afbeelding ]
Ik vind het niet zo'n knappe man (vooral qua gezicht dan, zo langwerpig), maar sexy/aantrekkelijk? In bepaalde rollen, waaronder die van Cohle, wel :Y

(Binnen bepaalde grenzen, val ik meer op karakters dan uiterlijk. Dat karakter máákt het uiterlijk dan ;) ).
Tails tell tales
pi_137603881
Ik vond het gesprek in de auto tussen Cohle and Marty over Maggie ook heel erg sterk. Eerst verwijt Cohle Marty dat het zijn schuld is dat Maggy hun vriendschap gebrruikt heeft om een breuk te forceren. En daarna Cohle die gewoon toegeeft dat hij niet tegenstribbelde toen Maggy hem gebruikte. "Everybody's got a choice". Met andere woorden, hij koos ervoor om sex te hebben met Maggy. Lekker recht voor z'n raap.

En die locatie scènes op het laatst waren erg mooi. Als we alle locaties uit de show nog één keer te zien krijgen. Prachtig in beeld gebracht. _O_
pi_137603900
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:38 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik vond het gesprek in de auto tussen Cohle and Marty over Maggie ook heel erg sterk. Eerst verwijt Cohle Marty dat het zijn schuld is dat Maggy hun vriendschap gebrruikt heeft om een breuk te forceren. En daarna Cohle die gewoon toegeeft dat hij niet tegenstribbelde toen Maggy hem gebruikte. "Everybody's got a choice". Met andere woorden, hij koos ervoor om sex te hebben met Maggy. Lekker recht voor z'n raap.

En die locatie scénes op het laatst waren erg mooi. Als we alle locaties uit de show nog één keer te zien krijgen. Prachtig in beeld gebracht. _O_
Ja, dat gesprek vond ik ook één van de hoogtepunten van deze aflevering en die locaties/beelden inderdaad... wow! :Y
Tails tell tales
  maandag 10 maart 2014 @ 23:47:11 #271
6941 APK
Factual, I think.
pi_137604216
Mooie serie, maar dat gedoe in het fort vond ik over the top in de laatste uitzending.
Knap dat ze allebei dat gebeuren na kunnen vertellen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 10 maart 2014 @ 23:54:29 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_137604455
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:19 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dit klinkt zo Volkskrant _O-

:D! zo Volkskrant? daar wil je ook niet voor schrijven :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 00:03:17 #273
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_137604802
quote:
Die ondertiteling had je soms wel kunnen gebruiken. Bij die laatste zinnen toch een paar keer terug moeten luisteren voor ik door had wat ie nou zei
pi_137605560
Ondertiteling is gewoon te vinden hoor mensen, had het ook even nagelezen voor de laatste paar zinnen :D

Goede serie, einde wel gewoon recht toe recht aan, had eigenlijk wel verwacht dat Cohle dood zou gaan.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_137606518
Stilte is de enige juiste respons van mijn kant voor de kwaliteit van deze serie.

Nog steeds ben ik trouwens benieuwd naar het verhaal van die kinderen, hoe kan het dat ze kennis hadden van die cult of is dat toeval?
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:02:56 #276
206322 Seam
Pillz-E
pi_137607074
Verhalend vond ik de finale maar matig. Audiovisueel wel erg sterk. Heerlijke score en prachtige shots en met name de binnenkant van het fort fantastisch aangekleed, erg sfeervol.
Wel een zeer sterke finale, maar ik had liever een heftiger einde gezien. Juist grappig dat de schrijver voor zo'n hoopvol einde gekozen heeft. Ik hoopte heel even dat de serie zouden eindigen dat de moordenaar nog bleef leven en Rust en Marty beide doodgingen door.
Desalniettemin wel een erg toffe serie hoor, sowieso het beste van dit jaar, maar een echte klassieker in mijn ogen niet. De pretentieuze pseudosymboliek erachter (volgens sommigen) doet mij in elk geval hard cringen. Sommigen maken er zoveel meer van dan dat het werkelijk was/is.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:06:24 #277
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137607847
Mooie afsluiter van een zeer degelijke serie. Aflevering 4 blijft voor mij het hoogtepunt.
9/10.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:15:44 #278
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_137607956
Diepe buiging voor de acteerprestaties in deze serie. _O_
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_137608936
Wat jammer zeg, vond het langzaam leuker worden, maar kakte langzaam weer in. Ook snap je meestal bij series in het begin niet goed wie wie is, ik dacht dat komt langzaam wel, maar het bleef gewoon allemaal zwaar ingewikkeld.

Snap het nu bijna allemaal hoe het zat, maar had het liever al gesnapt tijdens het kijken. Ook waren sommige afleveringen gewoon langdradig, met alleen op het einde een cliffhanger.

Van mij krijgt deze serie een...

8.
pi_137608945
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:25 schreef De_Nater het volgende:
Stilte is de enige juiste respons van mijn kant voor de kwaliteit van deze serie.

Nog steeds ben ik trouwens benieuwd naar het verhaal van die kinderen, hoe kan het dat ze kennis hadden van die cult of is dat toeval?
Dit ook, er werd veel niet uitgelegd na tijd.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:02 schreef Seam het volgende:
De pretentieuze pseudosymboliek erachter (volgens sommigen) doet mij in elk geval hard cringen. Sommigen maken er zoveel meer van dan dat het werkelijk was/is.
En dit :P

[ Bericht 33% gewijzigd door JDx op 11-03-2014 10:14:01 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:49:41 #281
423395 bt2
Live every day to the fullest!
pi_137609376
Iemand de finale gezien? Vindt het wel irritant dat Carcosa etc. niet wordt uitgelegd. En 'time is a flat circle'.
pi_137609665
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:25 schreef De_Nater het volgende:
Stilte is de enige juiste respons van mijn kant voor de kwaliteit van deze serie.

Nog steeds ben ik trouwens benieuwd naar het verhaal van die kinderen, hoe kan het dat ze kennis hadden van die cult of is dat toeval?
Ik denk dat het een soort onbewuste kennis van ze was. Die vrouw zegt ook dat 'hij overal is' en aangezien die cult familie zoveel aftakkingen heeft en die familie ook al erg lang in dat gebied zijn gangetje gaat, denk ik dat het ook doorloopt in allerlei levens die er eigenlijk niet direct wat mee te maken hebben.
Voor Marty was 'hij' inderdaad overal, ook in zijn eigen huis en gezin, zonder dat hij dat direct door had of überhaupt ooit door gaat hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:49 schreef bt2 het volgende:
Iemand de finale gezien? Vindt het wel irritant dat Carcosa etc. niet wordt uitgelegd. En 'time is a flat circle'.
Rust legde dat over de tijd toch al eerder uit aan die detectives? En Errol zei geloof ik dat die half ondergrondse bunker Carcosa was.
pi_137609736
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef Timo20 het volgende:

[..]

:D! zo Volkskrant? daar wil je ook niet voor schrijven :')
Probeer de Gelderlander. Ik heb tot zover maar één keer meegemaakt dat ze daarin een accurate observatie over een film of televisieprogramma publiceerden. Als ik jouw recensies lees heb ik de indruk dat je in je eentje de hele afdeling media daar kunt overnemen. (Poging tot compliment.)
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137610405
Ik vond het allemaal een beetje te gemakkelijk allemaal. Na dingen zoals de slotscène van E03 en alle kleine aanwijzingen en theorieën had ik een stuk meer verwacht dan deze cliché afsluiting. Agent 1 wordt bijna vermoord, weet zich terug te vechten; agent 2 komt op tijd om agent 1 te redden, wordt zelf bijna vermoord maar op het nippertje gered door agent 2. Uiteindelijk komt de politie erbij en zij ontwaken allebei in het ziekenhuis. Familie er gezellig bij en het is weer een redelijke happy ending. Ten slotte nog van die standaard fly-over bird's-eye view beelden van de verschillende locaties, iets wat ik totaal niet bij de algemene cinematografie van TD vond passen.

Het algehele niveau van TD was zoveel hoger dan de finale. Onwaardige afsluiting van een geniale serie.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:49:34 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137612244
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef psychedelicate het volgende:
Ik vond het allemaal een beetje te gemakkelijk allemaal. Na dingen zoals de slotscène van E03 en alle kleine aanwijzingen en theorieën had ik een stuk meer verwacht dan deze cliché afsluiting. Agent 1 wordt bijna vermoord, weet zich terug te vechten; agent 2 komt op tijd om agent 1 te redden, wordt zelf bijna vermoord maar op het nippertje gered door agent 2. Uiteindelijk komt de politie erbij en zij ontwaken allebei in het ziekenhuis. Familie er gezellig bij en het is weer een redelijke happy ending. Ten slotte nog van die standaard fly-over bird's-eye view beelden van de verschillende locaties, iets wat ik totaal niet bij de algemene cinematografie van TD vond passen.

Het algehele niveau van TD was zoveel hoger dan de finale. Onwaardige afsluiting van een geniale serie.
of je begrijpt de hele serie niet, dat kan ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137612809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef psychedelicate het volgende:
Ik vond het allemaal een beetje te gemakkelijk allemaal. Na dingen zoals de slotscène van E03 en alle kleine aanwijzingen en theorieën had ik een stuk meer verwacht dan deze cliché afsluiting. Agent 1 wordt bijna vermoord, weet zich terug te vechten; agent 2 komt op tijd om agent 1 te redden, wordt zelf bijna vermoord maar op het nippertje gered door agent 2. Uiteindelijk komt de politie erbij en zij ontwaken allebei in het ziekenhuis. Familie er gezellig bij en het is weer een redelijke happy ending. Ten slotte nog van die standaard fly-over bird's-eye view beelden van de verschillende locaties, iets wat ik totaal niet bij de algemene cinematografie van TD vond passen.

Het algehele niveau van TD was zoveel hoger dan de finale. Onwaardige afsluiting van een geniale serie.
Moet hier helaas mee eens zijn. Ik vond het niet slecht, de laatste aflevering, maar het voelde erg 'gehaast' en inderdaad een beetje cliché in vergelijking met de geniale eerdere episodes.

Hele toffe serie verder. Ik verheug me op seizoen 2.
Conscience do cost.
pi_137612863
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

of je begrijpt de hele serie niet, dat kan ook
Dit dus. Er zijn kijkers die zelfs denken dat het einde met religie te maken heeft en dat Rust "het geloof heeft gevonden" maar dat is complete onzin. De schrijver zegt zelf dat het niks met religie te maken had maar met nihilisme.

Ik vind het vrij grappig dat wat door iedereen als "aanwijzingen" werd gezien door de schrijver nog niet eens zo bedoeld werd. Ik lees nu nog mensen klagen over dat één van de kinderen vroeger misbruikt was en dat dat niet uitgelegd is. De schrijver en producent zagen dat dus helemaal anders:
quote:
I never read into what she was doing as having any relation to the crimes or the cult. I read Audrey’s behavior as being the direct result of an inattentive father. Seeking male attention in other places, or even seeking to get into trouble, perhaps, to get the attention of her father; it was not related to the killings or anyone around them. I don’t even remember seeing the spiral in her room. The general chatter around those things is great, but it’s probably the kind of chatter that wouldn’t have happened had all those episodes been released at once. The anticipation-speculation that comes with a weekly schedule is a double-edged sword. Because people have more time to talk about things, some crazy ideas get a lot of attention.
En dat er kijkers zijn die het een cliché einde vonden. Het komen met een grote plot twist of het laten overlijden van een van de hoofdpersonages was pas enorm cliché geweest. Of het ineens oprollen van het hele netwerk. En wat voor happy end is er dan? Beide mannen leven nog maar de grote mannen zoals Tuttle konden niet gepakt worden en zullen ook nooit gepakt worden.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:10:57 #288
133369 Jivis
Critikut
pi_137614500
Heb opzich wel genoten van de finale, maar ik zat de hele tijd te wachten op de mindblowin' twist die maar niet kwam. Maar goed, dat is natuurlijk ook een soort 'vloek' die je als serie over je heen krijgt wanneer het allemaal zo diep geanalyseerd wordt op teh interwebs. Dan kun je de kijker nog heel moeilijk tevreden stellen.

Toch zelden een serie gezien die me zo aan het denken zette.
Amen.
pi_137614502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:12 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Dit dus. Er zijn kijkers die zelfs denken dat het einde met religie te maken heeft en dat Rust "het geloof heeft gevonden" maar dat is complete onzin. De schrijver zegt zelf dat het niks met religie te maken had maar met nihilisme.

Ik vind het vrij grappig dat wat door iedereen als "aanwijzingen" werd gezien door de schrijver nog niet eens zo bedoeld werd. Ik lees nu nog mensen klagen over dat één van de kinderen vroeger misbruikt was en dat dat niet uitgelegd is. De schrijver en producent zagen dat dus helemaal anders:

[..]

En dat er kijkers zijn die het een cliché einde vonden. Het komen met een grote plot twist of het laten overlijden van een van de hoofdpersonages was pas enorm cliché geweest. Of het ineens oprollen van het hele netwerk. En wat voor happy end is er dan? Beide mannen leven nog maar de grote mannen zoals Tuttle konden niet gepakt worden en zullen ook nooit gepakt worden.
Het feit dat een schrijver moet uitleggen hoe het zit zegt ook iets.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:11:56 #290
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_137614543
ik vond het een goede aflevering van een geweldige serie. Maar ik had er meer van verwacht. Het werd allemaal zo specifiek opgebouwd dat er wel een mind-blowing einde moest komen. Maar uiteindelijk is het een redelijke standaard zaak gebleken zonder al te veel verrassingen.

Hoe dan ook, het was een super serie, maar had nog net wat meer kunnen zijn.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:21:42 #291
133369 Jivis
Critikut
pi_137614816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:12 schreef The_Playmaker het volgende:

Ik vind het vrij grappig dat wat door iedereen als "aanwijzingen" werd gezien door de schrijver nog niet eens zo bedoeld werd. Ik lees nu nog mensen klagen over dat één van de kinderen vroeger misbruikt was en dat dat niet uitgelegd is. De schrijver en producent zagen dat dus helemaal anders:

[..]

Kan best zijn, maar dat vond ik eigenlijk wel een van de meest plausibele theorieën die ik zag rondwaren. Aan de ene kant weten we dat er kinderen worden misbruikt door een cult en aan de andere kant gedraagt dat dochtertje van Marty zich vreemd en maakt obscure tekeningen/vieze scenes met poppen. Dan is 1+1 toch 2.
Amen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:24:11 #292
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_137614882
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:21 schreef Jivis het volgende:

[..]

Kan best zijn, maar dat vond ik eigenlijk wel een van de meest plausibele theorieën die ik zag rondwaren. Aan de ene kant weten we dat er kinderen worden misbruikt door een cult en aan de andere kant gedraagt dat dochtertje van Marty zich vreemd en maakt obscure tekeningen/vieze scenes met poppen. Dan is 1+1 toch 2.
des te vreemder dat de makers dat helemaal niet bewust erin geplaatst hebben.

Maar dat is net als met Lost zo, overal zijn coole en plausibele theorieën bedacht en dan valt het uiteindelijke antwoord meestal tegen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:25:08 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137614911
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:21 schreef Jivis het volgende:

[..]

Kan best zijn, maar dat vond ik eigenlijk wel een van de meest plausibele theorieën die ik zag rondwaren. Aan de ene kant weten we dat er kinderen worden misbruikt door een cult en aan de andere kant gedraagt dat dochtertje van Marty zich vreemd en maakt obscure tekeningen/vieze scenes met poppen. Dan is 1+1 toch 2.
het misbruik door de cult en de onnoemelijke hoeveelheid slachtoffers en de serialkiller en zijn lust om te doden hoeven elkaar niet te bijten... er werden ook kinderen misbruikt die niet werden vermoord (die travestiet, en zij in het gesticht) en er waren mensen die wel in carcosa waren geweest die niets met de moorden te maken hadden (Miss D of hoe heet ze)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:27:23 #294
133369 Jivis
Critikut
pi_137614970
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:25 schreef Re het volgende:

[..]

het misbruik door de cult en de onnoemelijke hoeveelheid slachtoffers en de serialkiller en zijn lust om te doden hoeven elkaar niet te bijten... er werden ook kinderen misbruikt die niet werden vermoord (die travestiet, en zij in het gesticht) en er waren mensen die wel in carcosa waren geweest die niets met de moorden te maken hadden (Miss D of hoe heet ze)
Dat is natuurlijk waar, maar in het interview dat The_Playmaker hierboven met de regisseur post staat dat die Audrey's gedrag niet zag als iets dat met de cult te maken had.

Nu is dat wel de regisseur en niet de schrijver, dus wellicht weet die niet de hele gedachtegang van Nic Pizzolatto.
Amen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:31:20 #295
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137615072
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar, maar in het interview dat The_Playmaker hierboven met de regisseur post staat dat Audrey's gedrag niet zag als iets dat met de cult te maken had.
nee maar het zegt iig iets over dat de cult en de seriemoordenaar met/naast elkaar bestaan, en ach, dat de suggestie werd gewekt maakt het nog niet plausibel :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137615079
Waarom loopt iedereen toch te zaniken over de afwezigheid van een twist of het zogenaamde clichématige einde? De hele serie is een fenomenale character study van Rust en Marty; het gaat om hun drijfveren, conflicten en (existentiële) twijfels, die allemaal samenkomen in de laatste aflevering. De zaak is 'opgelost', maar hoeveel scheuren zijn nou echt gedicht? Het kwaad heeft vele gezichten, en uiteindelijk is maar een enkele in dit geval te grazen genomen, waarbij de andere 'gezichten' onaangetast in het duister blijven. Rust en Marty weten dit, maar zullen zich vast moeten houden aan die spaarzame lichtpunten, ook al wordt het omgeven door het donker. Dit geldt niet alleen voor de zaak, maar ook voor de eenzaamheid in het bestaan, die ze in het gezicht staart.

Ik snap echt to-taal niet de noodzaak van een of andere twist in het verhaal.
pi_137615101
quote:
The general chatter around those things is great
Leuk hoe mensen dankzij het internet hun ideeën kunnen spuien en soms (vaak) blijkt dat ze veel meer achter bepaalde zaken zoeken dan de makers bedoelden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137615377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Waarom loopt iedereen toch te zaniken over de afwezigheid van een twist of het zogenaamde clichématige einde? De hele serie is een fenomenale character study van Rust en Marty; het gaat om hun drijfveren, conflicten en (existentiële) twijfels, die allemaal samenkomen in de laatste aflevering. De zaak is 'opgelost', maar hoeveel scheuren zijn nou echt gedicht? Het kwaad heeft vele gezichten, en uiteindelijk is maar een enkele in dit geval te grazen genomen, waarbij de andere 'gezichten' onaangetast in het duister blijven. Rust en Marty weten dit, maar zullen zich vast moeten houden aan die spaarzame lichtpunten, ook al wordt het omgeven door het donker. Dit geldt niet alleen voor de zaak, maar ook voor de eenzaamheid in het bestaan, die ze in het gezicht staart.

Ik snap echt to-taal niet de noodzaak van een of andere twist in het verhaal.
Dit inderdaad. De makers hadden nooit de intentie om het origineelste seriemoordenaar verhaaltje met de beste twists te maken. Het is een karakterstudie.

Ik vond de laatste aflevering prachtig. Het hele stuk vanaf dat ze aankwamen bij het huis van die dikke was erg spannend en creepy en ik heb nog gelachen om de slurpende Marty en de middelvingers in het ziekenhuis.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:00:49 #299
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_137615959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Waarom loopt iedereen toch te zaniken over de afwezigheid van een twist of het zogenaamde clichématige einde? De hele serie is een fenomenale character study van Rust en Marty; het gaat om hun drijfveren, conflicten en (existentiële) twijfels, die allemaal samenkomen in de laatste aflevering. De zaak is 'opgelost', maar hoeveel scheuren zijn nou echt gedicht? Het kwaad heeft vele gezichten, en uiteindelijk is maar een enkele in dit geval te grazen genomen, waarbij de andere 'gezichten' onaangetast in het duister blijven. Rust en Marty weten dit, maar zullen zich vast moeten houden aan die spaarzame lichtpunten, ook al wordt het omgeven door het donker. Dit geldt niet alleen voor de zaak, maar ook voor de eenzaamheid in het bestaan, die ze in het gezicht staart.

Ik snap echt to-taal niet de noodzaak van een of andere twist in het verhaal.
omdat er vaker naar gehint wordt dat er meer aan de hand is, Cole die tript, zelf verdacht wordt etc., de hoofdrolspelers die zelf afleveringen lang ondervraagd worden? Er gehint wordt naar een complete cult met allerlei onbekende figuren waar we nooit iets van te zien krijgen? Niet zo vreemd dat er meer van verwacht wordt dan er uiteindelijk aan de hand blijkt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:22:54 #300
133369 Jivis
Critikut
pi_137616714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:00 schreef planethugo het volgende:

[..]

omdat er vaker naar gehint wordt dat er meer aan de hand is, Cole die tript, zelf verdacht wordt etc., de hoofdrolspelers die zelf afleveringen lang ondervraagd worden? Er gehint wordt naar een complete cult met allerlei onbekende figuren waar we nooit iets van te zien krijgen? Niet zo vreemd dat er meer van verwacht wordt dan er uiteindelijk aan de hand blijkt.
Overkoepelende cult-verhaallijn gaat in het volgende seizoen wel verder, neem ik aan.
Amen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:23:53 #301
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137616740
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef psychedelicate het volgende:
Ik vond het allemaal een beetje te gemakkelijk allemaal. Na dingen zoals de slotscène van E03 en alle kleine aanwijzingen en theorieën had ik een stuk meer verwacht dan deze cliché afsluiting. Agent 1 wordt bijna vermoord, weet zich terug te vechten; agent 2 komt op tijd om agent 1 te redden, wordt zelf bijna vermoord maar op het nippertje gered door agent 2. Uiteindelijk komt de politie erbij en zij ontwaken allebei in het ziekenhuis. Familie er gezellig bij en het is weer een redelijke happy ending. Ten slotte nog van die standaard fly-over bird's-eye view beelden van de verschillende locaties, iets wat ik totaal niet bij de algemene cinematografie van TD vond passen.

Het algehele niveau van TD was zoveel hoger dan de finale. Onwaardige afsluiting van een geniale serie.
Een 'gelukkig' einde was het niet hoor, eerder bitterzoet ;).
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')