Nee dat heb je goed gehoord.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zei er daar in het begin nu een van die idioten dat ie dacht dat "The longest day" iets te maken had met Afghanistan ? Of heb ik dat verkeerd met een half oor gehoord ?
Ik snapte sowieso niet echt wat er aan de hand was. Als fitnessinstructeur zou zo'n training toch een eitje moeten zijn?quote:Op maandag 3 maart 2014 00:18 schreef sneakydesert het volgende:
Recruut Del Prado heeft volgens mij geen degelijke opvoeding gehad. Hij had er bij het zwembad incident al meteen uit moeten worden gestuurd. Achterlijke mongool
Het zou me wat zijn als het leger direct iemand wegstuurt omdat hij zich niet goed gedraagt. Hallo, het is juist de taak van het leger om mietjes om te vormen tot kerels. Helaas heeft het niet mogen baten dat ze hem nog een kans gaven.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:18 schreef sneakydesert het volgende:
Recruut Del Prado heeft volgens mij geen degelijke opvoeding gehad. Hij had er bij het zwembad incident al meteen uit moeten worden gestuurd. Achterlijke mongool
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had de indruk dat zijn ego hem heel erg in de weg zat. Hij komt over als zo'n jongen die nogal trots is op zijn spieren en dan het oppervlakkige type wat weinig heeft hoeven te incasseren. Bij het zien van het introductiefilmpje over hem had ik al mijn twijfels. Een fitnessinstructeur die junkfood eet.
Ja, dat mag best een keer maar als je dat regelmatig doet dan ben je niet goed bezig.Nope. Met fitness ontwikkel je slechts kracht en kracht is slechts een van de componenten van conditie (kracht, leningheid, souplesse, uithoudingsvermogen, explosiviteit, coördinatie). Het is niet omdat je spieren hebt om mee te showen dat je daarom een mars goed aankan, dat je daarom goed kan zwemmen etc.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik snapte sowieso niet echt wat er aan de hand was. Als fitnessinstructeur zou zo'n training toch een eitje moeten zijn?
Daarom ook dat die fitnessinstructeur en die snoboardinstructrice het niet konden bijbenen, ze hadden geen voorsprong omdat ze niet getraind waren voor datgene wat ze moesten doen. Misschien hadden ze zelfs wel mentaal een handicap wegens zelfoverschatting als ze net zo zouden hebben geredeneerd zoals jij. Bij het kijken naar dit werd mijn indruk bevestigd dat het in het leger veel meer gaat om je mentale kwaliteiten dan om de fysieke kwaliteiten waarmee je binnekomt, dat fysieke dat leren ze je wel als het mentaal goed zit, als het mentaal niet goed zit...ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou me wat zijn als het leger direct iemand wegstuurt omdat hij zich niet goed gedraagt. Hallo, het is juist de taak van het leger om mietjes om te vormen tot kerels. Helaas heeft het niet mogen baten dat ze hem nog een kans gaven.Ja oké, daarin heb je gelijk. Maar hij geeft zich op voor het programma, en vervolgens heeft hij schijt aan het gezag om het zo maar even te zeggen, en niet één keer maar meerdere malen. Ik persoonlijk vond hem maar vrij irritant, maar dat heeft ook wel zo zijn amusementswaarde voor op tv. Als hij het echt wilde, had hij het makkelijk kunnen halen. Anyway, ben benieuwd naar de volgende aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had de indruk dat zijn ego hem heel erg in de weg zat. Hij komt over als zo'n jongen die nogal trots is op zijn spieren en dan het oppervlakkige type wat weinig heeft hoeven te incasseren. Bij het zien van het introductiefilmpje over hem had ik al mijn twijfels. Een fitnessinstructeur die junkfood eet.
Ja, dat mag best een keer maar als je dat regelmatig doet dan ben je niet goed bezig.
Ik denk wel dat daar interesse voor is (al dan niet op tv). Een meisje (weet haar naam even niet meer) zei ook dat ze wilde laten zien dat ze ook andere dingen kan in plaats van met haar nagels bezig zijn en dat soort dingen (iets in die trant). Volgens mij zijn er wel survival kampen, maar daar leer je geen discipline en ben je veel fysiek bezig. Maar zoals je al zegt, voor jongeren die nooit hebben leren incasseren (dan denk ik aan gepest worden/werden) en mensen met overgewicht zou zoiets wel kunnen werken. Volgens mij komt er dan ook een stuk psychologie bij kijken, maar als iemand met overgewicht twee weken lang elke dag fysiek goed bezig is, geeft dat al resultaat.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vond hem eerlijk gezegd nogal een loser, vooral omdat je wist dat hij het waarschijnlijk wel kon maar hij simpelweg weigerde om gewoon mee te doen. Jammer. Het is maar een spelletje maar als je je opgeeft doe dan op een normale manier mee en geef gewoon toe dat het niet bij je past als blijkt dat het niet lukt. Die onzin aan het einde "als ik het zou willen dan zou ik het wel kunnen maar...". Wat een bullshit. Laat het gewoon zien of houd je mond.
Maar goed, het is wel plezant om naar te kijken inderdaad. Toch had ik liever gezien dat de sergeant en kapitein hem wel hadden doen plooien. Vanuit hun kant vond ik het einde nogal over de top, als hij toch al is weggestuurd dan heeft hij inderdaad geen reden meer om naar hen te luisteren.
Mariëlle viel me ook erg tegen aangezien het duidelijk was dat zij er niet voor ging. Rennen kan altijd nog, al is het met een slakkentempootje van 8-9 km/uur.
Gedachte die ik kreeg tijdens het kijken: zou het niet een enorm commerciëel succes zijn als het leger dit soort trainingskampen zou aanbieden voor mensen die wel wat extra discipline kunnen gebruiken? Ik denk aan jongeren die nooit hebben leren incasseren en/of teveel slacken, volwassenen die overgewicht hebben of licht obees zijn en mensen die fit willen worden (gemengde groepen in functie van capaciteiten). Volgens mij zou deze aanpak best wel vruchten afwerpen, al zou ik dan voor iets meer faciliteiten kiezen (eten, douche, slaapaccomodatie). Niet alleen ontwikkel je hopelijk wat discipline, ook word je fysiek en mentaal sterker.
Ja, maar niet zo zeer het vetpercentage zelf. Sterker nog, mensen die afvallen door intensief te sporten verliezen de eerste maanden vaak weinig gewicht om dat vervolgens in een korte tijd in te halen: extra vochtretentie, meer plasma, spieropbouw en een hoger calorisch verbruik. Vooral het mentaal de knop omzetten wat ruimte maakt om het verdere proces goed te laten verlopen is de winst die in zo'n korte tijd gehaald kan worden, al denk ik dat je dan 1-2 maanden nodig hebt.quote:Volgens mij komt er dan ook een stuk psychologie bij kijken, maar als iemand met overgewicht twee weken lang elke dag fysiek goed bezig is, geeft dat al resultaat.
Is onderofficier een officiële term?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik denk dat je héél erg ruzie gaat krijgen als je een sergeant een soldaat noemt
Jazekerquote:Op donderdag 6 maart 2014 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is onderofficier een officiële term?
Wquote:
Watquote:
Weet je wat zo gek is in het leger? Een luitenant staat hoger in de hiërarchie dan hogere onderofficier maar die luitenant heeft vaak net de opleiding voltooid terwijl die sergeant zich omhoog heeft gewerkt in de 'lagere' rangen.quote:
Ja en de onderofficier is dikwijls ouder. Je moet het zo zien: de onderofficier heeft de inhoudelijke kennis en ervaring over wat er moet gebeuren. Hij weet heel goed waar hij mee bezig is en stuurt op zijn beurt dagelijks weer de soldaten of korporaals aan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Weet je wat zo gek is in het leger? Een luitenant staat hoger in de hiërarchie dan hogere onderofficier maar die luitenant heeft vaak net de opleiding voltooid terwijl die sergeant zich omhoog heeft gewerkt in de 'lagere' rangen.
"Nu hang ik hier een beetje. Ik heb wel eens beter gehangen zeg maar"quote:
Neuh, vooral terugblik nog.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:34 schreef kamikazebanaan het volgende:
is nog niet heel lang bezig toch? schakel nu pas in namelijk
Gelul. Sowieso kan het korps alles wat lumbl kan en heeft daarnaast amfibische en sof capaciteiten. De hele verdeling para en infanteristen slaat nergens op, die para's zijn net zo goed infanterie.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
sowieso luchtmobiel > mariniers
Weinig. Je kunt om je as draaien, zodat je met je rug in de wind kan draaien. Daarnaast kan je enigzins je afdrijving beinvloeden, maar je bent vooral afhankelijk van de wind.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:44 schreef kamikazebanaan het volgende:
![]()
![]()
kan je dan echt helemaal niet sturen met dat ding of zo?
Ik gok dat hij bedoelde dat het beter is als het hele team elkaar mag omdat ze dan meer geneigd zijn om voor elkaar door het vuur te gaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:29 schreef hardstylesage het volgende:
Beetje jammer dat Carlo/Carlos; Action Hank weggestemd is...
Legerleiding die zegt dat het op lange termijn beter is om gezelligheid te hebben snap ik niet helemaal.
Dat dacht ik ook, maar sommige momenten is de groep niet serieus. Lijkt me zo iemand wel aardig. Plus, hij was echt die-hard terwijl die pas 16 isquote:Op maandag 17 maart 2014 14:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik gok dat hij bedoelde dat het beter is als het hele team elkaar mag omdat ze dan meer geneigd zijn om voor elkaar door het vuur te gaan.
Ik denk dat hij niet echt overwicht had op de oudere deelnemers en zichzelf iets te serieus nam. Misschien goed voor de missie inderdaad, maar daardoor lag hij niet echt lekker in de groep volgens mij.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:49 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar sommige momenten is de groep niet serieus. Lijkt me zo iemand wel aardig. Plus, hij was echt die-hard terwijl die pas 16 is![]()
Ik vind hem wel cool.. misschien te jong op sociaal vlak. Dat zou wel kunnen.
Het is natuurlijk beter om een stel incapabele lowlifes met een te grote bek te hebben dan een vent met inzet en bezef waar het om gaat.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik gok dat hij bedoelde dat het beter is als het hele team elkaar mag omdat ze dan meer geneigd zijn om voor elkaar door het vuur te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |