abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137177973

6 juni 1944: D-Day. Tienduizenden jonge soldaten worden op de stranden van Normandië gedropt om de Duitsers te verdrijven. In De Langste Dag starten dertig Nederlandse jonge helden een loodzware training, zodat zij deze ervaring kunnen herbeleven.

De kandidaten worden verdeeld in twee teams: de parachutisten en de infanteristen. En alleen de állersterkste worden geselecteerd voor een echte militaire operatie in Normandië.

Één ding is zeker. Die plek bij de laatste twintig krijgen ze niet cadeau…

Elke zondag 20:25

Heeft volgens mij veel weg van een eerdere productie van BNN: De Slag om Arnhem
Echt een aanradertje: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1250914
  roze vrijdag 28 februari 2014 @ 14:18:04 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137237887
Ik ga kijken _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_137317835
Vanavond :)
pi_137322027
Topshow
pi_137322216
Wat een groep :')
  zondag 2 maart 2014 @ 20:37:45 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_137322314
Zei er daar in het begin nu een van die idioten dat ie dacht dat "The longest day" iets te maken had met Afghanistan ? Of heb ik dat verkeerd met een half oor gehoord ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_137322608
Wat een triest zooitje..
"That rug really tied the room together".
  zondag 2 maart 2014 @ 20:54:01 #8
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_137323243
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zei er daar in het begin nu een van die idioten dat ie dacht dat "The longest day" iets te maken had met Afghanistan ? Of heb ik dat verkeerd met een half oor gehoord ?
Nee dat heb je goed gehoord.

Dacht dat dit een serieus programma was, maar ze hebben gewoon een oh oh Cherso cast bij elkaar gezet.
Met de gebruikelijke gay en lompe wijven.
#FreeHat
pi_137323327
De Slag om Arnhem was wel wat serieuzer inderdaad.
Daar zat ook een overdreven homo in maar die deed nog een beetje zijn best.
pi_137324100
Beetje trieste groep, maar toch wel vermakelijk om te kijken...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_137324393
Dikke jankwijven :'). Gooi jezelf weg.
pi_137324729
Wat blijven ze netjes tegen die fitnesspipo... niks geen gescheld of fysiek contact
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_137324827
Er zit wel wat goed spul bij die "recruten", maar een aantal zijn een regelrechte belediging voor de nagedachtenis van de para's en infanteristen van '44.
"That rug really tied the room together".
pi_137333486
Recruut Del Prado heeft volgens mij geen degelijke opvoeding gehad. Hij had er bij het zwembad incident al meteen uit moeten worden gestuurd. Achterlijke mongool :r
pi_137346636
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:18 schreef sneakydesert het volgende:
Recruut Del Prado heeft volgens mij geen degelijke opvoeding gehad. Hij had er bij het zwembad incident al meteen uit moeten worden gestuurd. Achterlijke mongool :r
Ik snapte sowieso niet echt wat er aan de hand was. Als fitnessinstructeur zou zo'n training toch een eitje moeten zijn?
pi_137421221
Ik heb gisternacht gekeken naar de eerste aflevering, ik vond het best wel grappig: stel verwende jongeren die eens lekker stevig worden aangepakt door een sergeant. :)
Er zitten/zaten gelukkig ook een paar mensen in de groep met wie je wel aan een veldslag deel zou kunnen nemen - na voldoende training - maar god, wat zijn een paar mensen toch door het ijs gezakt. Met name die fitness-instructeur en die snowbordinstructrice (Mariëlle).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137421412
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:18 schreef sneakydesert het volgende:
Het zou me wat zijn als het leger direct iemand wegstuurt omdat hij zich niet goed gedraagt. Hallo, het is juist de taak van het leger om mietjes om te vormen tot kerels. Helaas heeft het niet mogen baten dat ze hem nog een kans gaven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had de indruk dat zijn ego hem heel erg in de weg zat. Hij komt over als zo'n jongen die nogal trots is op zijn spieren en dan het oppervlakkige type wat weinig heeft hoeven te incasseren. Bij het zien van het introductiefilmpje over hem had ik al mijn twijfels. Een fitnessinstructeur die junkfood eet. :N
Ja, dat mag best een keer maar als je dat regelmatig doet dan ben je niet goed bezig.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik snapte sowieso niet echt wat er aan de hand was. Als fitnessinstructeur zou zo'n training toch een eitje moeten zijn?
Nope. Met fitness ontwikkel je slechts kracht en kracht is slechts een van de componenten van conditie (kracht, leningheid, souplesse, uithoudingsvermogen, explosiviteit, coördinatie). Het is niet omdat je spieren hebt om mee te showen dat je daarom een mars goed aankan, dat je daarom goed kan zwemmen etc.
Daarom ook dat die fitnessinstructeur en die snoboardinstructrice het niet konden bijbenen, ze hadden geen voorsprong omdat ze niet getraind waren voor datgene wat ze moesten doen. Misschien hadden ze zelfs wel mentaal een handicap wegens zelfoverschatting als ze net zo zouden hebben geredeneerd zoals jij. Bij het kijken naar dit werd mijn indruk bevestigd dat het in het leger veel meer gaat om je mentale kwaliteiten dan om de fysieke kwaliteiten waarmee je binnekomt, dat fysieke dat leren ze je wel als het mentaal goed zit, als het mentaal niet goed zit...
#NoDAPL
pi_137422880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou me wat zijn als het leger direct iemand wegstuurt omdat hij zich niet goed gedraagt. Hallo, het is juist de taak van het leger om mietjes om te vormen tot kerels. Helaas heeft het niet mogen baten dat ze hem nog een kans gaven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had de indruk dat zijn ego hem heel erg in de weg zat. Hij komt over als zo'n jongen die nogal trots is op zijn spieren en dan het oppervlakkige type wat weinig heeft hoeven te incasseren. Bij het zien van het introductiefilmpje over hem had ik al mijn twijfels. Een fitnessinstructeur die junkfood eet. :N
Ja, dat mag best een keer maar als je dat regelmatig doet dan ben je niet goed bezig.
Ja oké, daarin heb je gelijk. Maar hij geeft zich op voor het programma, en vervolgens heeft hij schijt aan het gezag om het zo maar even te zeggen, en niet één keer maar meerdere malen. Ik persoonlijk vond hem maar vrij irritant, maar dat heeft ook wel zo zijn amusementswaarde voor op tv. Als hij het echt wilde, had hij het makkelijk kunnen halen. Anyway, ben benieuwd naar de volgende aflevering.
pi_137423487
Ik vond hem eerlijk gezegd nogal een loser, vooral omdat je wist dat hij het waarschijnlijk wel kon maar hij simpelweg weigerde om gewoon mee te doen. Jammer. Het is maar een spelletje maar als je je opgeeft doe dan op een normale manier mee en geef gewoon toe dat het niet bij je past als blijkt dat het niet lukt. Die onzin aan het einde "als ik het zou willen dan zou ik het wel kunnen maar...". Wat een bullshit. Laat het gewoon zien of houd je mond. :)
Maar goed, het is wel plezant om naar te kijken inderdaad. Toch had ik liever gezien dat de sergeant en kapitein hem wel hadden doen plooien. Vanuit hun kant vond ik het einde nogal over de top, als hij toch al is weggestuurd dan heeft hij inderdaad geen reden meer om naar hen te luisteren.
Mariëlle viel me ook erg tegen aangezien het duidelijk was dat zij er niet voor ging. Rennen kan altijd nog, al is het met een slakkentempootje van 8-9 km/uur.

Gedachte die ik kreeg tijdens het kijken: zou het niet een enorm commerciëel succes zijn als het leger dit soort trainingskampen zou aanbieden voor mensen die wel wat extra discipline kunnen gebruiken? Ik denk aan jongeren die nooit hebben leren incasseren en/of teveel slacken, volwassenen die overgewicht hebben of licht obees zijn en mensen die fit willen worden (gemengde groepen in functie van capaciteiten). Volgens mij zou deze aanpak best wel vruchten afwerpen, al zou ik dan voor iets meer faciliteiten kiezen (eten, douche, slaapaccomodatie). Niet alleen ontwikkel je hopelijk wat discipline, ook word je fysiek en mentaal sterker.
#NoDAPL
pi_137424031
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vond hem eerlijk gezegd nogal een loser, vooral omdat je wist dat hij het waarschijnlijk wel kon maar hij simpelweg weigerde om gewoon mee te doen. Jammer. Het is maar een spelletje maar als je je opgeeft doe dan op een normale manier mee en geef gewoon toe dat het niet bij je past als blijkt dat het niet lukt. Die onzin aan het einde "als ik het zou willen dan zou ik het wel kunnen maar...". Wat een bullshit. Laat het gewoon zien of houd je mond. :)
Maar goed, het is wel plezant om naar te kijken inderdaad. Toch had ik liever gezien dat de sergeant en kapitein hem wel hadden doen plooien. Vanuit hun kant vond ik het einde nogal over de top, als hij toch al is weggestuurd dan heeft hij inderdaad geen reden meer om naar hen te luisteren.
Mariëlle viel me ook erg tegen aangezien het duidelijk was dat zij er niet voor ging. Rennen kan altijd nog, al is het met een slakkentempootje van 8-9 km/uur.

Gedachte die ik kreeg tijdens het kijken: zou het niet een enorm commerciëel succes zijn als het leger dit soort trainingskampen zou aanbieden voor mensen die wel wat extra discipline kunnen gebruiken? Ik denk aan jongeren die nooit hebben leren incasseren en/of teveel slacken, volwassenen die overgewicht hebben of licht obees zijn en mensen die fit willen worden (gemengde groepen in functie van capaciteiten). Volgens mij zou deze aanpak best wel vruchten afwerpen, al zou ik dan voor iets meer faciliteiten kiezen (eten, douche, slaapaccomodatie). Niet alleen ontwikkel je hopelijk wat discipline, ook word je fysiek en mentaal sterker.
Ik denk wel dat daar interesse voor is (al dan niet op tv). Een meisje (weet haar naam even niet meer) zei ook dat ze wilde laten zien dat ze ook andere dingen kan in plaats van met haar nagels bezig zijn en dat soort dingen (iets in die trant). Volgens mij zijn er wel survival kampen, maar daar leer je geen discipline en ben je veel fysiek bezig. Maar zoals je al zegt, voor jongeren die nooit hebben leren incasseren (dan denk ik aan gepest worden/werden) en mensen met overgewicht zou zoiets wel kunnen werken. Volgens mij komt er dan ook een stuk psychologie bij kijken, maar als iemand met overgewicht twee weken lang elke dag fysiek goed bezig is, geeft dat al resultaat.
pi_137424371
Gewoon niet op tv natuurlijk. Ik zou het zelf ook wel willen doen als het een maand of twee maanden duurt en het niet al teveel kost wat m.i. wel mogelijk is (het personeel werkt toch al en moet toch oefenen, faciliteiten kunnen vast wel goedkoop worden geregeld door de overheid (de ene hand die de andere hand helpt)).

quote:
Volgens mij komt er dan ook een stuk psychologie bij kijken, maar als iemand met overgewicht twee weken lang elke dag fysiek goed bezig is, geeft dat al resultaat.
Ja, maar niet zo zeer het vetpercentage zelf. Sterker nog, mensen die afvallen door intensief te sporten verliezen de eerste maanden vaak weinig gewicht om dat vervolgens in een korte tijd in te halen: extra vochtretentie, meer plasma, spieropbouw en een hoger calorisch verbruik. Vooral het mentaal de knop omzetten wat ruimte maakt om het verdere proces goed te laten verlopen is de winst die in zo'n korte tijd gehaald kan worden, al denk ik dat je dan 1-2 maanden nodig hebt.
#NoDAPL
pi_137426956
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat je héél erg ruzie gaat krijgen als je een sergeant een soldaat noemt ;)
pi_137437332
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ik denk dat je héél erg ruzie gaat krijgen als je een sergeant een soldaat noemt ;)
Is onderofficier een officiële term?
#NoDAPL
pi_137451322
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is onderofficier een officiële term?
Jazeker :)
pi_137458911
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

W
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Wat
quote:

[..]

Weet je wat zo gek is in het leger? Een luitenant staat hoger in de hiërarchie dan hogere onderofficier maar die luitenant heeft vaak net de opleiding voltooid terwijl die sergeant zich omhoog heeft gewerkt in de 'lagere' rangen.
#NoDAPL
pi_137464512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Weet je wat zo gek is in het leger? Een luitenant staat hoger in de hiërarchie dan hogere onderofficier maar die luitenant heeft vaak net de opleiding voltooid terwijl die sergeant zich omhoog heeft gewerkt in de 'lagere' rangen.
Ja en de onderofficier is dikwijls ouder. Je moet het zo zien: de onderofficier heeft de inhoudelijke kennis en ervaring over wat er moet gebeuren. Hij weet heel goed waar hij mee bezig is en stuurt op zijn beurt dagelijks weer de soldaten of korporaals aan.

De officier heeft minder inhoudelijke kennis dan de onderofficier, en is vooral bezig met algemene aansturing van een eenheid en is grotendeels bezig met personeelszorg en bijvoorbeeld projecten voor de langere termijn.
pi_137555893
Zo weer
  zondag 9 maart 2014 @ 20:30:57 #28
123170 alors
zlata1234
pi_137556372
Is Patrick weer zwanger?
know'm sayin?
word? word.
pi_137556435
is dat opgewonde standje van vorige week al weg? :r
pi_137556455
Die is er vorige week uitgeknikkerd toch?
  zondag 9 maart 2014 @ 20:51:15 #31
123170 alors
zlata1234
pi_137557758
Leukerd, die Renzo.
know'm sayin?
word? word.
pi_137557949
Doe mij maar #teamparachutisten
pi_137558027
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef tralalala het volgende:
Doe mij maar #teamparachutisten
sowieso luchtmobiel > mariniers
  zondag 9 maart 2014 @ 21:04:37 #34
123170 alors
zlata1234
pi_137558632
'Ik drink nog liever mijn eigen kots op, dan weet ik wat erin zit' _O-
know'm sayin?
word? word.
pi_137558859
Tjezus :')
  zondag 9 maart 2014 @ 21:16:51 #36
123170 alors
zlata1234
pi_137559359
Knap van haar
know'm sayin?
word? word.
pi_137559384
In de boom _O-
pi_137559385
op de camping _O_

die landing _O-
  zondag 9 maart 2014 @ 21:18:00 #39
123170 alors
zlata1234
pi_137559433
Getver :{
know'm sayin?
word? word.
pi_137559480
Megan is wel aantrekkelijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_137559769
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:17 schreef tralalala het volgende:
In de boom _O-
"Nu hang ik hier een beetje. Ik heb wel eens beter gehangen zeg maar"

:')
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_137562117
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef marcodej het volgende:
Megan is wel aantrekkelijk.
is dat die blonde lingerieverkoopster? O+
pi_137604420
Die Patricia Mokkosi (modeleerlinge) toch. Ze is ermee gestopt omdat ze niet zichzelf wou opdrukken. Angelique Bos valt af omdat ze een beetje pijn heeft aan haar voet. Zwak van deze porseleinen poppetjes.

Hoe vet is het als je ineens uit een vliegtuig mag springen? _O_
Blijkbaar wel nog enigszins riskant voor amateurs, drie mensen die verkeerd landden: tussen 2 caravans dus geluk gehad, aan een boom blijven hangen, ernstige blessure opgelopen. Je kan toch sturen met die parachutes?

[ Bericht 32% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-03-2014 01:09:34 ]
#NoDAPL
pi_137813371
Zo weer
pi_137814118
^O^ leuk programma :)
pi_137814368
is nog niet heel lang bezig toch? schakel nu pas in namelijk
pi_137814418
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:34 schreef kamikazebanaan het volgende:
is nog niet heel lang bezig toch? schakel nu pas in namelijk
Neuh, vooral terugblik nog.