Ik heb een paar jaar geleden wel eens een paar afleveringen gezien, weet de naam al niet meer. Alleen kijkbaar voor de echte diehard fans.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:42 schreef MPC60 het volgende:
Door dit topic eindelijk aan enterprise begonnen het is toch best vermakelijk. Is er hier iemand die die fan made star trek series heeft gezien en daar een waardeoordeel over kan geven?
Babylon 5quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:47 schreef StretchingKoala het volgende:
Ik blijf bij Babylon 5, hoop dat ze deze eens een keer op netflix zetten.
Vind ik wel hoor. Het speelt in de toekomst, spaceship, etc. Vind wel dat Seizoen 2 een beetje matig begint.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef RubenSosa het volgende:
Of het nou onder science fiction valt...
the 100
The 100 (TV Series 2014– ) - IMDb
Nu in seizoen 2. Het bevalt me zeker .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Vind ik wel hoor. Het speelt in de toekomst, spaceship, etc. Vind wel dat Seizoen 2 een beetje matig begint.Vond juist seizoen 2 sterk openen. Maar misschien komt dat omdat ik er 3 gelijk achter elkaar heb gekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het wel een enorme twist. al zat het er natuurlijk wel aan te komen...Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Die twist vind ik juist een beetje jammer, zoiets heb ik al vaker gezien. Maar ja ik kijk zoveel dat ik zo langzamerhand alles al een keer heb gezien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:26 schreef RubenSosa het volgende:
Vond juist seizoen 2 sterk openen. Maar misschien komt dat omdat ik er 3 gelijk achter elkaar heb gekeken.
Vind het wel een enorme twist. al zat het er natuurlijk wel aan te komen...
Uh ja...quote:Op donderdag 13 november 2014 21:19 schreef Tamabralski het volgende:
The Flash?
Ben nu bezig met Orphan Black. Hilarisch goed gedaan. Vraag mij nu wel af of dit maar echt 1 actrice is.
Nu je het zo kijkt, is het goed te doen of voelt het verouderd aan?quote:Op donderdag 13 november 2014 21:23 schreef Karina het volgende:
Ik heb na lang zoeken Babylon 5 compleet gevonden en ben daar aan begonnen. Ben ik wel eventjes zoet mee, inclusief de films.
En hoe bevalt het?quote:Op donderdag 13 november 2014 21:23 schreef Karina het volgende:
Ik heb na lang zoeken Babylon 5 compleet gevonden en ben daar aan begonnen. Ben ik wel eventjes zoet mee, inclusief de films.
quote:Op maandag 15 december 2014 10:40 schreef Mirel het volgende:
Nu je het zo kijkt, is het goed te doen of voelt het verouderd aan?
Prima te doen. OK het is hier en daar wat outdated wat betreft de decors/spaceships etc. maar het verhaal zit goed in elkaar. Wat ik er, nu ik het weer kijk, goed aan vind is dat het verhaal eigenlijk al vanaf de eerste aflevering begint (dat met de shadows).quote:
Qua doorlopende verhaallijn is er eigenlijk geen betere serie, vooral vanaf aflevering 10 (dacht ik) seizoen 2 tot eind seizoen 4 is het een achtbaanrit, alle afleveringen in die periode zijn ook geschreven door JMS.quote:Op maandag 15 december 2014 15:28 schreef Karina het volgende:
Wat ik er, nu ik het weer kijk, goed aan vind is dat het verhaal eigenlijk al vanaf de eerste aflevering begint (dat met de shadows).
In mijn herinnering kwam de verhaallijn van de shadows pas veel later. Viel me dus nu pas op dat het al in het begin ter sprake kwam.quote:Op maandag 15 december 2014 15:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Qua doorlopende verhaallijn is er eigenlijk geen betere serie, vooral vanaf aflevering 10 (dacht ik) seizoen 2 tot eind seizoen 4 is het een achtbaanrit, alle afleveringen in die periode zijn ook geschreven door JMS.
En voor die tijd was de cgi vanaf seizoen 2 ondanks het beperkte budget prima te noemen en vergeleken met Star Trek (DS9 en Voyager) zeer dynamisch.
Seizoen 1 heeft dan ook wel erg veel stand-alone afleveringen maar toch worden daar al veel zaadjes geplant voor het vervolg. CGI en decors zijn in dat seizoen ook wel erg matig.quote:Op maandag 15 december 2014 15:40 schreef Karina het volgende:
[..]
In mijn herinnering kwam de verhaallijn van de shadows pas veel later. Viel me dus nu pas op dat het al in het begin ter sprake kwam.
Ja dat was echt begintijd van CGI op tv (volgens mij zelfs de eerste serie die er gebruik van maakte). Spacebattles werden gelijk zoveel spectaculairder en levendiger (ruimte werd 3d).quote:Ik denk ook idd dat het voor die tijd er heel goed uitzag maar beetje moeilijk om je dat nu nog voor te stellen dat het zo goed was, als je series van tegenwoordig kijkt.
Je kunt ze gewoon er na kijken, al is the Gathering eigenlijk de pilotquote:Op maandag 15 december 2014 15:57 schreef Karina het volgende:
Overigens, weet 1 van jullie of je de films gewoon NA de serie kunt kijken of tussendoor ergens? Ik heb ze jaren geleden al een keer gezien maar misschien leuker/beter om ze in de serie op de goede 'plek' te kijken
Txquote:Op maandag 15 december 2014 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kunt ze gewoon er na kijken, al is the Gathering eigenlijk de pilot
Wil je niet gespoilered worden dan is dit de juiste volgorde
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 december 2014 10:40 schreef Mirel het volgende:
Ik lees net over Ballistic City. Klinkt tof. Even een rijtje van toffe scifi:
In ontwikkeling:
Foundation op HBO
Westworld op HBO
The Expanse op SyFy
Childhood's End op SyFy
Ballistic City op AMC
Old Man's War op SyFy
Letter 44 op SyFy
Bijna uit:
12 Monkeys op SyFy (15 januari)
TV / Ascension #1 - The exploration of space will go ahead (morgen!!!)
Er worden nog wat dingen genoemd, SyFy heeft schijnbaar duizend nieuwe shows, maar deze vielen mij het meest op. Killjoys bijv. lijkt me niet hoge kwaliteit maar gewoon 'redelijk'En Pax Romana klinkt ook belachelijk, netzoals dat ene Reddit verhaal.
[..]
Nu je het zo kijkt, is het goed te doen of voelt het verouderd aan?
Reboot schijnt er ook aan te komen en met "Big Budget" (al is dat wel vaker geroepen)quote:Op maandag 15 december 2014 16:16 schreef Karina het volgende:
[..]
TxIk had namelijk op een gegeven moment het idee dat ik iets had gemist, dat zal in de pilot film zitten dan denk ik (weet even niet meer wat).
Had er al iets over gelezen inderdaad. Lijkt me wel tof, mits er wat van de oude cast meedoen natuurlijk, voor het nostalgische gevoel.quote:Op maandag 15 december 2014 20:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Reboot schijnt er ook aan te komen en met "Big Budget" (al is dat wel vaker geroepen)
http://screenrant.com/babylon-5-movie-reboot/
Helaas zijn er al een paar dood, grootste gemis wat mij betreft is wel Andreas Katsulas (G'Kar)quote:Op maandag 15 december 2014 20:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Had er al iets over gelezen inderdaad. Lijkt me wel tof, mits er wat van de oude cast meedoen natuurlijk, voor het nostalgische gevoel.
Ah dat wist ik niet dat hij was overleden. Vind hem ook een van de leukste rollen hebben. Al kan ik om Londo ook altijd wel lachen.quote:Op maandag 15 december 2014 21:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Helaas zijn er al een paar dood, grootste gemis wat mij betreft is wel Andreas Katsulas (G'Kar)
Peter Jurasik als Londo zou zeker nog kunnen
De scene's met Londo en G'Kar zijn de beste, die vulden elkaar perfect aan.quote:Op maandag 15 december 2014 21:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet dat hij was overleden. Vind hem ook een van de leukste rollen hebben. Al kan ik om Londo ook altijd wel lachen.
Wat een baasquote:Op maandag 15 december 2014 21:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
De scene's met Londo en G'Kar zijn de beste, die vulden elkaar perfect aan.
Ook wel de 2 beste acteurs van de serie
[ afbeelding ]
Het op en afschminken duurde zolang dat Katsulas zo zijn rookpauzes nam
Heb hem half gekeken, maar het sprak me totaal niet aan dus ik heb hem weer uitgezet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:09 schreef Monolith het volgende:
Even de eerste aflevering van Ascension gekeken. Vond het niet heel erg bijzonder. Aardige plottwist nog wel op het eind, dus wie weet wordt het nog wat.
Damn... dit zou al sinds 2009 ofzo worden verfilmd. Eerst door Roland Emmerich (van Independence Day).quote:Op maandag 15 december 2014 10:40 schreef Mirel het volgende:
Ik lees net over Ballistic City. Klinkt tof. Even een rijtje van toffe scifi:
In ontwikkeling:
Foundation op HBO
Roland Emmerich is nu niet bepaald een pré zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Damn... dit zou al sinds 2009 ofzo worden verfilmd. Eerst door Roland Emmerich (van Independence Day).
Ik hoop echt zo dat hier nu echt eens werk van wordt gemaakt.
Eens. Ik heb een keer een interview met hem gezien waarin hij sprak over zijn plannen... hij wilde toen onder meer het verhaal zo aanpassen dat het allemaal in een kortere tijd kan afspelen. Foundation beslaat als verhaal namelijk zo'n 300 jaar, en dat is qua acteurs natuurlijk lastig. Vanzelfsprekend zou dat het hele verhaal verkrachten.quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Roland Emmerich is nu niet bepaald een pré zou ik zeggen.
Tja, maar zo is bij Dune ook maar een deel verfilmt, en dat niet slecht (zeker niet voor die tijd en dat budget)quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Eens. Ik heb een keer een interview met hem gezien waarin hij sprak over zijn plannen... hij wilde toen onder meer het verhaal zo aanpassen dat het allemaal in een kortere tijd kan afspelen. Foundation beslaat als verhaal namelijk zo'n 300 jaar, en dat is qua acteurs natuurlijk lastig. Vanzelfsprekend zou dat het hele verhaal verkrachten.
Wat dat betreft is het wel goed om te zien dat men nu kijkt naar de mogelijkheden voor een serie. Dat lijkt me een veel betere vorm, waarin je ook het verhaal geen geweld hoeft aan te doen.
Dat is bij Deep Space Nine ook zo. Voyager en Enterprise vind ik ook aanraders. Verder Stargate en misschien Atlantis. Beide nooit afgekeken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:00 schreef __Saviour__ het volgende:
TNG is de eerste twee seizoenen wel afzien. Maar daarna stijgt het niveau flink.
Volgens mij had Atlantis wel een sluitend einde, dacht dat alleen Stargate SG-1 dat niet had maar dat was later opgelost via films.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:38 schreef Solstice1 het volgende:
Het verhaal van Stargate Atlantis is bij mijn weten nooit afgemaakt, jammer genoeg...
Min of meer. Van Atlantis zou eigenlijk ook nog een afsluitende film komen, maar die is net als de serie gecanceld.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:51 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Volgens mij had Atlantis wel een sluitend einde, dacht dat alleen Stargate SG-1 dat niet had maar dat was later opgelost via films.
Ik wacht hier inmiddels al zo lang op dat het me bijna niet meer uitmaakt door wie, waar en in welke vorm.quote:
Ik bedoelde het positiefquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik wacht hier inmiddels al zo lang op dat het me bijna niet meer uitmaakt door wie, waar en in welke vorm.
Bovendien, zo slecht is HBO toch niet?
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik bedoelde het positief.
Het enige waar ik op hoop is een hoog tempo net zoals in de boeken.
Juist niet! Van HBO mag je doorgaans hoge kwaliteit verwachten...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik wacht hier inmiddels al zo lang op dat het me bijna niet meer uitmaakt door wie, waar en in welke vorm.
Bovendien, zo slecht is HBO toch niet?
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:26 schreef Mirel het volgende:
Waar ik niet op hoop is zinloze seks- en geweldscenes.
Dat -aan de andere kant- dan ook wel weer ja...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:28 schreef Fir3fly het volgende:
Met HBO krijg je dat er wel een beetje bij natuurlijk.
Maar dan zullen ze sowieso een hoop vrouwelijke karakters moeten verzinnen want die zijn er vrijwel niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |