abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2014 @ 19:32:51 #1
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_147579107
Een quote van de meneer die (soort van) een kleine rol heeft in deze serie :7
quote:
"The exploration of space will go ahead, whether we join in it or not, and it is one of the great adventures of all time, and no nation which expects to be the leader of other nations can expect to stay behind in this race for space."

quote:
In 1963, the U.S. government launched a covert space mission sending hundreds of men, women and children on a century-long voyage aboard the starship Ascension to populate a new world. Nearly 50 years into the journey, as they approach the point of no return, a mysterious murder of a young woman causes the ship’s population to question the true nature of their mission.

Tricia Helfer - known and loved by million as Cylon Number Six in Battlestar Galactica- is part of the cast. She will play Viondra Denniger, a beautiful, manipulative and dangerous power broker on the Ascension.

Brian Van Holt - star of Cougar Town and The Bridge - will play William Denninger, captain of the ship and Viondra's husband. A natural leader, William quickly rose through the ranks after playing a heroic role in a fire early in the spacecraft's voyage. While his professional life is solid, William's marriage to Viondra is anything but.

Andrea Roth, star of Rescue Me, will play Juliet Bryce, head doctor of the Ascension. Her relationship with her daughter, Nora (played by Jacqueline Byers) is difficult and strained. Nora, for her part, is a young woman under intense pressure to follow in the family's footsteps of being a doctor despite her own dreams.

Rounding out the cast are Brandon P. Bell as First Officer Oren Gault, who was born on the lower decks of the ship to maintenance workers and must investigate the aforementioned murder; Tiffany Lonsdale as Chief Astronomer Emily Vanderhaus, the older sister of the murder victim; and PJ Boudousque (Pretty Little Liars) as one of the ship's maintenance workers.

Ascension is created and written by Philip Levens (Smallville), who will also serve as Executive Producer and Showrunner.
Beter OP komt later wel.

Een goede quote van de makert:
quote:
Creator Philip Levens said that "Ascension will explore how technology has evolved on the ship and the way morality is still rooted in an early '60s, pre-Civil Rights Act view [of] humanity. Issues of class — the ship is divided into decks, with people in positions of power living on the upper ones — will also come into play. There's much more of a sense of obeying your parents because, you know, for the ship to really work, everybody has to cooperate. The murder is kind of the starting of the unravelling, so to speak. And kids start to question choices made by their grandparents. There's a thing on board the ship called 'the crisis'. It's this existential dilemma that everyone has to go through when they realize that, you know, their life has been circumscribed for them. You know, everybody they ever know or ever will know is already around them. So there's lots of issues like that kind of play [as] a coming of age thing with the kids and their parents".[37] "Because the series is set on a ship that is self-contained and self-sustained, the people have evolved and developed differently than they would have if they'd remained on Earth. Not only is the technology different, but they think differently, too"
Dat gezegd, de gasten van Extant hadden ook hun diepe bedoelingen verteld in interviews en we weten hoe dat is afgelopen :') Dat gezegd lijkt Syfy heel positief in deze serie te zijn, alsof weer iets zoals BSG hebben. Hopelijk hebben ze gelijk :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_147656012
Eerste deel gezien van de drie, leuk, interessant en dat einde maakt me nieuwsgierig naar morgen!
  woensdag 17 december 2014 @ 00:54:04 #3
87680 Mirel
pi_147660075
Ik had er meer van verwacht. Qua verhaal is het prima in orde. echt wel, maar alles eromheen is niet zo top notch uitgewerkt, zoals het acteerwerk en bepaalde tropes.., dat detective gebeuren wat allemaal zo simpel en gemakkelijk gaat. Hoe dat meisje ineens gilt komt zo nep over, en ze is ook een mysterieus pratend meisje met misschien wel superpowers ofzo. met haar gekke uiterlijk en haar gekke opmerkingen. Doe er dan iets serieus mee, als ze haar echt willen gebruiken dan moeten ze haar meer screentijd geven en niet gebruiken als een soort plotmachine die ineens wat mysteries rondstrooit. Ik wil dan zien hoe zij of iemand anders gekke dingen ontdekt en dan iets erover zegt aan iemand anders. Niet zomaar ineens zeggen dat de bestemming waar ze naartoe gaan niet klopt. De mensen in de scene nemen haar niet serieus netzoals wij haar niet serieus nemen, omdat we haar niet kennen en ze ineens met zulke opmerkingen komt. Het enige verschil is dat wij weten dat ze screentime heeft en dat het dus wel iets betekent :P

Het is iig al stukken beter dan Extant enzo, maar nog altijd wacht ik op iets wat het niveau haalt van Battlestar Galactica. :')

Bijvoorbeeld dat die kapitein ineens iets vertelde over de crisis die de mensen ondergaan, als ze beseffen dat alles kut is en ze vast zitten op dat schip. Adama, als 70+ wijze opa zou dat gezegd hebben terwijl hij whiskey voor zich inschenkt of een boek pakt ofzo, komt dan allemaal wijs over ofzo, alsof hij even terugdenkt of observeert en dit wil uitleggen aan mensen die het nog niet weten. Hier was het een jong gecaste knappe boy die deze opmerking even in een zin forceert. De tegenhanger in het gesprek is hier vast van op de hoogte, want ze is van vergelijkbare leeftijd als die kapitein en ze heeft die crisis vast ook ervaren.

Dus waarom zegt hij het? Omdat wij als kijkers daarover geïnformeerd moeten worden? Althans.. zo kwam het over. Expositional dialogue, bedoeld voor ons de kijker om inzicht te krijgen. Dat inzicht wil ik zelf ontdekken of in ieder geval horen in echte, organisch lopende gesprekken, niet van die gesprekken die enkel bedoeld zijn om de boel duidelijk te maken.

Er waren nog wat scenes hier en daar met verwijzingen naar boeken en films. Voorlopig snap ik de random verwijzingen zo. Bedoel niet de inhoud maar meer het nut. Het lijkt een beetje uit het niets te komen, maar het is nog vroeg om daar iets over te zeggen.

Naja, ik wacht wel op de andere eps en kijk die met plezier weg. Ik kijk nog altijd het meest uit naar de rest van het eerste seizoen van Outlander, ook gemaakt door Ron Moore Syfy is heel erg blij met Ascension, dus ik hoopte BSG kwaliteit of tenminste SGU, maar het is gewoon iets wat redelijk goed is, niet uitstekend goed. Ergens wel blij dat die baard dude die ook in Continuum hier een rol heeft, good for him :)

Toevallig begon ik gister aan Carnivale, waar Ron Moore ook aan meewerkte. Jezus, wat is dat goed zeg.. Dat zal m'n behoeften wel vervullen. M'n scifi fix is zo heb ik ontdekt meer een Ron Moore fix en die zal ik met Carnivale en Outlander vast wel vervullen :P

[ Bericht 17% gewijzigd door Mirel op 17-12-2014 08:22:00 ]
pi_147664569
Ik vond dat schip echt bol staan van de clichés. Zo'n kastesysteem met "Upper decks" vs "Lower decks" is echt vreselijk standaard in dit type series bijvoorbeeld. Het enige interessante vond ik eigenlijk het einde, dus hopen dat het vanaf daar beter wordt.
Had liever gehad dat ze SGU niet gecancelled hadden in plaats van al die nieuwe dingen die ze de laatste tijd produceren, dat begon eindelijk echt leuk te worden na een stroef begin. Naast Helix is er weinig boeiends geweest aan nieuwe series op Syfy de laatste tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 17 december 2014 @ 12:16:33 #5
87680 Mirel
pi_147666206
Helix is ook kak.

Maar goed, de komende tijd zullen er series bij komen. Check een van m'n posts in het scifi topic, had een lijstje met 6 nieuwe in de maak. Waaronder Foundation op HBO!
pi_147667493
Op zich een best leuk verhaal, maar waarom nou weer zo slecht gemaakt, zo jammer. Die dialogen soms, tjongejongejonge. ;( En acteerwerk ook niet best.
pi_147667771
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:16 schreef Mirel het volgende:
Helix is ook kak.

Maar goed, de komende tijd zullen er series bij komen. Check een van m'n posts in het scifi topic, had een lijstje met 6 nieuwe in de maak. Waaronder Foundation op HBO!
Ach ik vond het wel aardig, zeker vergeleken met de rest van de series die Syfy de laatste tijd lanceert. Wat relatief recente sci-fi (achtige) series betreft vind ik Orphan Black en Utopia (hoewel dat niet écht sci-fi is) er wel bovenuit springen.

Maar goed, ik heb straks twee weken vakantie, dus Ascension pak ik nog wel even mee in de hoop dat het nog wat beter wordt :P
  Moderator woensdag 17 december 2014 @ 17:15:28 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_147674557
Ik zat te kijken en zeg tegen degene die meekeek, wedden dat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja hoor :')

Tevens moet ik steeds aan Love Boat denken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 17 december 2014 @ 19:08:05 #9
87680 Mirel
pi_147677840
Zo'n social experiment vind ik opzich niet zo erg. De Vaults in Fallout vind ik ook erg fascinerend. :) Hopelijk zal er nog iets met ruimte komen, zou leuk zijn :P
pi_147688416
Waarom zou je zoiets doen? Wat heb je er aan?
Beetje Cube achtig.

Maar wel leuk tot nu toe.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  donderdag 18 december 2014 @ 01:03:20 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_147694867
De enige overeenkomst met BSG is dat Six meedoet :')

Matig tot nu toe, het einde belooft meer, maar wel raar dat een negert XO is als men in de jaren '60 is blijven hangen, en ook nog eens van de "lower decks" komt, maar misschien wordt dat nog uitgelegd later. Hij had ook een brandwond, dus misschien daarom? :P
Best wel optimistisch om een nummering aan het topic te gegeven, TS. *O*
Denk je dat we meer dan 1 topic kunnen vollullen over 3 eps, of dat het opgepikt wordt als een volwaardige serie, zoals met BSG gebeurde? Moet de kwaliteit wel verbeteren ben ik bang...

[ Bericht 11% gewijzigd door Pek op 18-12-2014 01:16:40 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 18 december 2014 @ 07:53:31 #12
87680 Mirel
pi_147697056
Van Continuum deed ik ook #1 en dat topic is nooit volgepraat, maar de serie kreeg wel seizoenen :P
  donderdag 18 december 2014 @ 19:35:57 #13
28033 Pek
je moet wat
pi_147715055
2 en 3 ook binnen, eens kijken of het beter wordt :)
  donderdag 18 december 2014 @ 20:20:28 #14
87680 Mirel
pi_147716690
2 vond ik wel leuk. Binnen het level van kwaliteit is de serie prima te doen :P
  donderdag 18 december 2014 @ 20:55:40 #15
28033 Pek
je moet wat
pi_147718360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:08 schreef Mirel het volgende:
Zo'n social experiment vind ik opzich niet zo erg. De Vaults in Fallout vind ik ook erg fascinerend. :) Hopelijk zal er nog iets met ruimte komen, zou leuk zijn :P
Ben nu halverwege deel 2 en de term: "Overseer" is gevallen, dus het lijkt er op dat minimaal één Fallout fan tussen de schrijvers zit :P
  donderdag 18 december 2014 @ 21:55:06 #16
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_147721146
Woooow deel 3 _O_
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 19 december 2014 @ 01:17:14 #17
87680 Mirel
pi_147729900
Ok deel 3 was serieus goed :D Deed me denken aan The Quiet Earth.
pi_147741949
Net twee en drie even gekeken. Zeker drie was inderdaad prima.
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 14:46:31 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_147742295
De cliffhanger van deel drie was op zijn zachtst gezegd interessant.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 21 december 2014 @ 16:10:05 #20
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_147805379
Wanneer komt het vervolg is daar al iets over bekend?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_147806872
Er moet echt een vervolg komen, want het einde was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is mijn mening, wat vonden jullie?
pi_147837692
Ik vind het toch minder "interessant" nu ze

SPOILER
  maandag 22 december 2014 @ 13:10:51 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147839306
ik vond het wel lekker wegkijken, geen top acteerprestaties maar wel lekker tempo er in
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 22 december 2014 @ 13:13:37 #24
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_147839397
ik vind het weer veel te far fetched. Teveel typicasting.....te gereguleerd....in die zin niet geloofwaardig. Er is geen programma op die schaal dat generaties overleefd en er is geen bedrijf die op een schaal van 100 jaar op basis van die kutincidentjes zo ingrijpt als de tuthola director met een oh zo 'hidden' agenda...manmanman wat zijn we ver afgedwaald van de BSG kwalitiet, rauw, compromisloos, tot op het bot in de sociale spanningen en religies ingeleefde schrijvers.... Dit wil nog steeds teveel van meerdere walletjes eten. De enige spannende verhaallijn lijkt het gekonkel van six die zich op een hele mooie plek heeft weten te neuken in de mini samenleving. maar no way in hell dat er in die 50 voorgaande jaren geen serieuze issues zijn geweest. Alleen al de manier waarop men daar sneaky, -met elkaar neukend, omgaat zou zóó veel aanleiding tot geweld, anarchie en moord geven dat dit quasi geordend naief groepje er gewoon niet bij me in gaat.... Die Kapitein is nog dommer dan Kirk ;(

Verder wel heel benieuwd hoor, zeker na de cliffhanger die het toch wat meer SF dan Big Brother/Utopia lijkt te gaan maken.....

BSG krijgt onderhand mythische betekenis!, over 5000 jaar is het een religie geworden :+
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 22 december 2014 @ 14:39:41 #25
87680 Mirel
pi_147842145
De visuals waren wel kwalitiet, vooral die ene uit Defiance, Tricia Helfer en die ene jonge :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')