Ik had er meer van verwacht. Qua verhaal is het prima in orde. echt wel, maar alles eromheen is niet zo top notch uitgewerkt, zoals het acteerwerk en bepaalde tropes.., dat detective gebeuren wat allemaal zo simpel en gemakkelijk gaat. Hoe dat meisje ineens gilt komt zo nep over, en ze is ook een mysterieus pratend meisje met misschien wel superpowers ofzo. met haar gekke uiterlijk en haar gekke opmerkingen. Doe er dan iets serieus mee, als ze haar echt willen gebruiken dan moeten ze haar meer screentijd geven en niet gebruiken als een soort plotmachine die ineens wat mysteries rondstrooit. Ik wil dan zien hoe zij of iemand anders gekke dingen ontdekt en dan iets erover zegt aan iemand anders. Niet zomaar ineens zeggen dat de bestemming waar ze naartoe gaan niet klopt. De mensen in de scene nemen haar niet serieus netzoals wij haar niet serieus nemen, omdat we haar niet kennen en ze ineens met zulke opmerkingen komt. Het enige verschil is dat wij weten dat ze screentime heeft en dat het dus wel iets betekent
Het is iig al stukken beter dan Extant enzo, maar nog altijd wacht ik op iets wat het niveau haalt van Battlestar Galactica.

Bijvoorbeeld dat die kapitein ineens iets vertelde over de crisis die de mensen ondergaan, als ze beseffen dat alles kut is en ze vast zitten op dat schip. Adama, als 70+ wijze opa zou dat gezegd hebben terwijl hij whiskey voor zich inschenkt of een boek pakt ofzo, komt dan allemaal wijs over ofzo, alsof hij even terugdenkt of observeert en dit wil uitleggen aan mensen die het nog niet weten. Hier was het een jong gecaste knappe boy die deze opmerking even in een zin forceert. De tegenhanger in het gesprek is hier vast van op de hoogte, want ze is van vergelijkbare leeftijd als die kapitein en ze heeft die crisis vast ook ervaren.
Dus waarom zegt hij het? Omdat wij als kijkers daarover geïnformeerd moeten worden? Althans.. zo kwam het over. Expositional dialogue, bedoeld voor ons de kijker om inzicht te krijgen. Dat inzicht wil ik zelf ontdekken of in ieder geval horen in echte, organisch lopende gesprekken, niet van die gesprekken die enkel bedoeld zijn om de boel duidelijk te maken.
Er waren nog wat scenes hier en daar met verwijzingen naar boeken en films. Voorlopig snap ik de random verwijzingen zo. Bedoel niet de inhoud maar meer het nut. Het lijkt een beetje uit het niets te komen, maar het is nog vroeg om daar iets over te zeggen.
Naja, ik wacht wel op de andere eps en kijk die met plezier weg. Ik kijk nog altijd het meest uit naar de rest van het eerste seizoen van Outlander, ook gemaakt door Ron Moore Syfy is heel erg blij met Ascension, dus ik hoopte BSG kwaliteit of tenminste SGU, maar het is gewoon iets wat redelijk goed is, niet uitstekend goed. Ergens wel blij dat die baard dude die ook in Continuum hier een rol heeft, good for him
Toevallig begon ik gister aan Carnivale, waar Ron Moore ook aan meewerkte. Jezus, wat is dat goed zeg.. Dat zal m'n behoeften wel vervullen. M'n scifi fix is zo heb ik ontdekt meer een Ron Moore fix en die zal ik met Carnivale en Outlander vast wel vervullen
[ Bericht 17% gewijzigd door Mirel op 17-12-2014 08:22:00 ]