abonnement Unibet Coolblue
pi_137170476
ik ben zwanger van ons 1e kindje en ben druk in mijn hoofd met plannen, Vandaag hadden manlief en ik het weer een keer over voogden en ik merk dat ik het moeilijk vind...

Vroeger zei ik altijd dat mijn zus voogd zou worden van mijn kind(eren) als er iets met ons zou gebeuren, maar nu ik zwanger ben merk ik dat ik daar toch iets minder zeker van ben.
Wij kiezen haar als voogd maar haar man krijgt ook met ons kind te maken en dat zie ik absoluut niet zitten... hij en ik kunnen totaal niet met elkaar overweg, maar daarnaast gelooft hij ook dat slaan werkt.... ik wordt al misselijk bij het idee dat ik mijn kind daar achterlaat...
maar het is wel mijn zus... ik twijfel of zij op kan voeden zoals wij graag willen, en ik twijfel of ik haar wel om de juiste redenen overweeg als voogd...
( ze is ongewenst kinderloos, en ik heb zoiets, van het is mijn zus en dan.heeft ze nog iets... verkeerde reden zoals mijn man al zegt.. )

aan de andere kant staan vrienden van ons, die hebben een zoontje, en hun visie op opvoeden is gelijk aan die van ons... eerlijk en consequent, ik zou hun ook gerust een weekend op laten passen...
maarja vrienden komen en gaan.... al vaak zat meegemaakt dat het toch uit elkaar groeit...

wat ik eigenlijk wil vragen: wat zijn voor jullie de redenen geweest om de voogd te kiezen die jullie gekozen hebben...
S. 2014
J. 2016
pi_137171280
Wij hebben gekozen voor degene die het dichtst bij ons staan qua manier van opvoeden en hoe we zelf in het leven staan.
Plus bij wie wij het fijn zouden vinden mocht er met ons iets zijn waar ons kindje terecht zou komen.
(In geval van overlijden of als we tijdelijk de zorg niet aan zouden kunnen)
En voor ons niet onbelangrijk, zij zijn degenen die er ook rekening mee houden dat als wij er niet meer zouden zijn, dat ook de familie nog wel ons kindje zullen zien.
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:50:22 #3
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137171347
Pfff da's een goeie. Zat er laatst toevallig (weer) over te peinzen, of liever gezegd mijn hersens over te kraken.
Vrienden zijn in onze omgeving al uit de kleine kinderen omdat ik pas op latere leeftijd zwanger raakte.
En hebben min of meer aangegeven niet weer in de kleine kind(eren) te willen zitten.
2 vriendinnen zouden wel willen maar gezien hun kijk op opvoeding staat die eigenlijk mijlenver van de onze af.
Mijn oudste broer is gewenst kinderloos, dus die valt ook al af.
Mijn jongste broer is schizofreen en met de rest van de familie hebben we eigenlijk geen tot weinig contact.
Ik vind het verschrikkelijk om (nog) geen voogd te hebben. Je weet tenslotte maar nooit.
Maar tot op heden is er eigenlijk geen goede keuzemogelijkheid. :{
Rayen 2½ jaar!
pi_137171953
Sowieso kun je 1 persoon aanwijzen als toeziend voogd, die hoeft t kind niet per se op te vangen/voeden maar zal er op toezien dat t kind goed opgevangen wordt, en wellicht het tijdelijk in huis nemen, maar erna een goed gezin uitzoeken bijvoorbeeld :)

Het wordt per april ook nog eens makkelijker een voogd aan te wijzen:
http://www.benthemgratama(...)n-wordt-eenvoudiger/
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137172368
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:02 schreef tombolafan het volgende:
Sowieso kun je 1 persoon aanwijzen als toeziend voogd, die hoeft t kind niet per se op te vangen/voeden maar zal er op toezien dat t kind goed opgevangen wordt, en wellicht het tijdelijk in huis nemen, maar erna een goed gezin uitzoeken bijvoorbeeld :)

Het wordt per april ook nog eens makkelijker een voogd aan te wijzen:
http://www.benthemgratama(...)n-wordt-eenvoudiger/
oh dat is idd een stuk makkelijker.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:11:34 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137172408
Wij hebben idd geen voogd gekozen want geen idee in welke situatie wij en anderen zich dan bevinden. Wij hebben mijn zus gevraagd degene te zijn die er, mocht het ooit voorkomen, dan voor zorgt dat ze op de beste plek terecht komen. Of zij dat nou zelf zijn of mijn ouders of zijn ouders of zijn zus of nog weer heel iemand anders zal dan vanzelf wel blijken.
***
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:30:38 #7
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137173391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:02 schreef tombolafan het volgende:
Sowieso kun je 1 persoon aanwijzen als toeziend voogd, die hoeft t kind niet per se op te vangen/voeden maar zal er op toezien dat t kind goed opgevangen wordt, en wellicht het tijdelijk in huis nemen, maar erna een goed gezin uitzoeken bijvoorbeeld :)

Het wordt per april ook nog eens makkelijker een voogd aan te wijzen:
http://www.benthemgratama(...)n-wordt-eenvoudiger/
Bedankt voor de link ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_137173690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:02 schreef tombolafan het volgende:
Sowieso kun je 1 persoon aanwijzen als toeziend voogd, die hoeft t kind niet per se op te vangen/voeden maar zal er op toezien dat t kind goed opgevangen wordt, en wellicht het tijdelijk in huis nemen, maar erna een goed gezin uitzoeken bijvoorbeeld :)

Het wordt per april ook nog eens makkelijker een voogd aan te wijzen:
http://www.benthemgratama(...)n-wordt-eenvoudiger/
Goed om te weten! Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat wij (nog) niks geregeld hebben op dit gebied terwijl onze dochter al ruim 5 jaar is. Nu met het tweede kindje onderweg speelt dit ook veel bij mij, maar heel eerlijk zou ik het ook niet een, twee, drie weten. Maar deze info biedt weer andere perspectieven ^O^
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_137174092
Het is bij ons onlangs geregeld omdat wij het samenlevingscontract nog moesten doen en daarbij meteen de testamenten hebben op laten maken.
Scheelt een hoop dat het straks makkelijker is ipv dat eerst tussenkomst van de notaris nog moet.
Zou bij mij denk ik dan ook eerder blijven liggen en het alleen mondeling geregeld te hebben.
pi_137175072
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben idd geen voogd gekozen want geen idee in welke situatie wij en anderen zich dan bevinden. Wij hebben mijn zus gevraagd degene te zijn die er, mocht het ooit voorkomen, dan voor zorgt dat ze op de beste plek terecht komen. Of zij dat nou zelf zijn of mijn ouders of zijn ouders of zijn zus of nog weer heel iemand anders zal dan vanzelf wel blijken.
Als je niets vastlegt komen de kinderen onder jeugdzorg te vallen, die dan de voogdij ook hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137175687
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je niets vastlegt komen de kinderen onder jeugdzorg te vallen, die dan de voogdij ook hebben.
nee hoor.. niet persee

quote:
Wie zorgt er voor de kinderen als de ouders overlijden?

Ouders kunnen bij testament of bij notariële akte 1 of 2 personen aanwijzen als voogd voor het geval zij zelf komen te overlijden. Soms hebben de ouders van tevoren met een familielid of vriend afgesproken dat deze dan de voogdij op zich neemt. Bij overlijden van de ouders krijgt die persoon de verantwoordelijkheid voor de kinderen. Om die verantwoordelijkheid daadwerkelijk op zich te kunnen nemen, moet hij of zij eerst een bereidverklaring afleggen op de griffie van de rechtbank.

Voogdij niet in testament vastgelegd

Als de ouders niet in hun testament hebben vastgelegd door wie zij de kinderen willen laten opvoeden na hun dood, neemt de rechter die beslissing. De rechter die over de voogdij moet beslissen, raadpleegt in dat geval de families. Samen met hen wordt dan bekeken wat de beste oplossing is. In de meeste gevallen wordt de voogdij in onderling overleg geregeld. Maar soms kan de rechter niet meteen een oplossing vinden, bijvoorbeeld omdat er meerdere geschikte voogden zijn. De rechter kan dan de Raad voor de Kinderbescherming om advies vragen.

Niemand wil of kan de voogdij op zich nemen

Het komt voor dat er niemand in de familiekring of vriendenkring de voogdij over de kinderen op zich wil of kan nemen. In zo'n situatie krijgt een voogdijinstelling het gezag over de kinderen. De instelling zal proberen een geschikt pleeggezin te vinden of het kind te begeleiden bij het zelfstandig wonen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137176901
Dat moeten wij ook nog regelen. Hier is het redelijk simpel eigenlijk: ik heb geen broers of zussen. Ouders vinden we "te oud" en te zeer betrokken. Qua vrienden vind ik het lastig omdat die soms komen en gaan en er is niemand waar we allebei 100 vertrouwen in hebben. Dus dan blijft mijn schoonzusje over. We moeten het alleen nog even vragen.
pi_137178559
Wij hebben toevallig vandaag de concept testamenten ontvangen! Nog geen kinderen (wel een kinderwens) en laten opnemen dat we dit in een codicil kunnen opnemen.. We hebben namelijk ook op het moment geen idee wie we zouden moeten kiezen.. (Zijn zus en ouders zijn nogal van het 'schreeuwen' en 'schelden' waar ik niet van hou! en zijn broer en vrouw in zichzelf gekeerd. Hun manier van opvoeden staat ons wel meer aan... Ook mijn ouders zouden nog een optie zijn) lastig dus!
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:35:52 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137180608
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je niets vastlegt komen de kinderen onder jeugdzorg te vallen, die dan de voogdij ook hebben.
Het staat op papier, mijn zus heeft de brief en er ligt er een thuis. Is dat niet voldoende?
***
pi_137181091
Wij vinden dit ook nog heel moeilijk.
Onze ouders vinden we te oud (nu al eind 50). Mijn broertje is vrijgezel en zien wij niet zomaar als verzorger.
Mijn zus en haar vriend hebben al deels de zorg over zijn kinderen en mijn zus en ik klikken niet zo. Mijn man kan haar ook niet uitstaan.
Mijn beide schoonzusjes hebben een relatie met een gewelddadige man (incidenten zogezegd). Daarbij heeft de ene haar financiën nu niet op orde en woont in Engeland.
De ander heeft wel al 2 kinderen met die ene man maar er is geen sprake van samenwonen of iets.
Heb wel vriendinnen in een relatie en 1 daarvan krijgt binnenkort een kindje. De ander is getrouwd en wil ooit wel kinderen. Hen zou ik wel vertrouwen met mijn kind...maar ik denk dat mijn man hem liever in de familie houdt en daarbij moeten vrienden je kind ook wel vaak genoeg zien. Dat is nu ook niet.

Trouwens, herkennen jullie dit: dat gevoel dat je je uiteindelijke keuze aan mensen zal moeten uitleggen/verantwoorden. Wanneer je iets hebt besloten.
Zeker wanneer je inderdaad besluit je kind bij goede vrienden 'te laten' als er iets gebeurt?
pi_137182428
ja dat herken ik wel vencodark.

ik weet dat als ik mijn zus niet kies daar gezeik op ontstaat, maar het is ons kind en bij mijn zwager heb ik gewoon een heel naar gevoel en dat is belangrijker....

maar ik ga er vooral vanuit dat het niet nodig zal zijn
S. 2014
J. 2016
pi_137183471
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het staat op papier, mijn zus heeft de brief en er ligt er een thuis. Is dat niet voldoende?
nee, het moet nu nog via de notaris en per april kan het dus ook simpeler (zie link in een eerdere post).

En volgens mij is het zo dat als je niets geregeld hebt de rechter weliswaar beslist waar de kinderen heen gaan, maar dan kan het zijn dat ze tot die beslissing in een pleeggezin komen, ik zoek t even na. kan t nu ff niet vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door tombolafan op 26-02-2014 23:41:07 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137184211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ja dat herken ik wel vencodark.

ik weet dat als ik mijn zus niet kies daar gezeik op ontstaat, maar het is ons kind en bij mijn zwager heb ik gewoon een heel naar gevoel en dat is belangrijker....

maar ik ga er vooral vanuit dat het niet nodig zal zijn
Hier ook. Wel met het verschil dat mij zus en haar vriend de meest fatsoenlijke en stabiele relatie hebben. En hij heeft zelf al 2 kinderen. Verstand zou zeggen dat ons zoontje daar het beste af is. Maar er komen ook andere dingen bij kijken.
Nu zou ik niet kunnen beslissen. Ik wil gewoon niet dat hij bij haar opgroeit. Zij zal dat niet begrijpen.

Wij wachten nog even tot we wel zeker zijn van bepaalde mensen. Tot die tijd hopen dat er niets met ons gebeurt.
pi_137184331
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nee, het moet nu nog via de notaris en per april kan het dus ook simpeler (zie link in een eerdere post).

En volgens mij is het zo dat als je niets geregeld hebt de rechter weliswaar beslist waar de kinderen heen gaan, maar dan kan het zijn dat ze tot die beslissing in een pleeggezin komen, ik zoek t even na. kan t nu ff niet vinden
Ik heb weleens gehoord dat als er met beide ouders iets gebeurt en er is niets geregeld, en aan beide kanten zijn er nog grootouders die nog niet te oud zijn (geen 70+ ofzo) en daartoe in staat zijn etc: de kleinkinderen naar de ouders van de dochter gaan.
Staat mij iets van bij. Geen idee in hoeverre dat klopt hoor.
pi_137184775
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat als er met beide ouders iets gebeurt en er is niets geregeld, en aan beide kanten zijn er nog grootouders die nog niet te oud zijn (geen 70+ ofzo) en daartoe in staat zijn etc: de kleinkinderen naar de ouders van de dochter gaan.
Staat mij iets van bij. Geen idee in hoeverre dat klopt hoor.
wat ik vooral vind overal is dat de rechter beslist wie van de mensen die zichzelf aanbieden de beste keus is.

Maar nou ja, als beide ouders overlijden heeft iedereen wel iets belangrijkers aan zn hoofd lijkt me :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137185038
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

wat ik vooral vind overal is dat de rechter beslist wie van de mensen die zichzelf aanbieden de beste keus is.

Maar nou ja, als beide ouders overlijden heeft iedereen wel iets belangrijkers aan zn hoofd lijkt me :{
De rechter kijkt dan vooral naar praktische zaken en de relatie met de betrokkenen denk ik.
Heel zakelijk eigenlijk: financiën, woonomstandigheden, leeftijd, ervaring misschien met kinderen, werk, alleenstaand of vaste relatie.
Zo bekeken is, nogmaals, mijn zus de beste keuze. Maar hoe zij is, hoe zij in het leven staat en welke opvattingen zij heeft, dat wil ik niet voor mijn zoontje.
Maar dat zou ik nooit kunnen uitleggen want dan breek ik haar hart denk ik.
pi_137185256
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

De rechter kijkt dan vooral naar praktische zaken en de relatie met de betrokkenen denk ik.
Heel zakelijk eigenlijk: financiën, woonomstandigheden, leeftijd, ervaring misschien met kinderen, werk, alleenstaand of vaste relatie.
Zo bekeken is, nogmaals, mijn zus de beste keuze. Maar hoe zij is, hoe zij in het leven staat en welke opvattingen zij heeft, dat wil ik niet voor mijn zoontje.
Maar dat zou ik nooit kunnen uitleggen want dan breek ik haar hart denk ik.
ik zou eens navragen of je een voogd toestemming moet vragen van tevoren als ik jou was. Zo niet, dan gewoon in t geheim een ander aanwijzen (kan volgens mij, want een voogd kan weigeren) en zolang je niet doodgaat weet je zus van niks :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137188337
Dat in het geheim zou ik niet doen. Stel dat er iets gebeurt en de zus komt er dan achter. Buiten het verdriet van het overlijden kan de zus nooit meer vragen naar de waarom.
pi_137188438
//spuit 11 :+
pi_137188446
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 07:29 schreef Dyre het volgende:
//spuit 11 :+
Sorry. Voor drie uur ben ik nooit op mijn best en snap ik sarcasme en grapjes niet :D
pi_137188456
Ik had een reactie getypt, voordat ik braaf verder had gelezen. Het antwoord was dus al gegeven en ik heb mijn reactie snel weer weggehaald :D

Ging dus over mezelf, had niets met jouw reactie te maken ;)
pi_137188526
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:22 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik zou eens navragen of je een voogd toestemming moet vragen van tevoren als ik jou was. Zo niet, dan gewoon in t geheim een ander aanwijzen (kan volgens mij, want een voogd kan weigeren) en zolang je niet doodgaat weet je zus van niks :7
In principe kan dat inderdaad; mijn zus heeft het wel eerst netjes aan mij gevraagd, maar ik heb nergens hoeven tekenen. Ze heeft mijn naam opgegeven bij de notaris, maar ik heb daar nooit iets officieels van gezien.
Er is vastgelegd dat -als er iets met mijn zus en zwager gebeurd- ik beslis waar de kinderen naar toe gaan. Mijn zus zou graag zien dat ze in dat geval bij mij en mijn vriend komen wonen, maar ze vertrouwt erop dat ik vooral de beste beslissing voor de kinderen maak, mocht dat geen optie zijn.

Overigens hebben een andere zwager en schoonzus ons hetzelfde gevraagd, dus het is niet te hopen dat die 4 ooit in hetzelfde vliegtuig stappen ofzo.

Beide stellen hadden in principe ook andere opties (broers/zussen, opa's/oma's), maar gaven inderdaad aan dat ze het gevoelsmatig het meest eens zullen zijn met onze opvoeding (ook al hebben we zelf nog geen kinderen). Dat lijkt me ook zo'n beetje de beste reden, mits het praktisch gezien ook te regelen is.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137188602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 06:55 schreef Omentielvo het volgende:
Dat in het geheim zou ik niet doen. Stel dat er iets gebeurt en de zus komt er dan achter. Buiten het verdriet van het overlijden kan de zus nooit meer vragen naar de waarom.
je kan best een brief oid achterlaten voor ze imho.

Kans is natuurlijk klein dat er iets gebeurd, en als het echt ruzie zal veroorzaken...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137188694
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het staat op papier, mijn zus heeft de brief en er ligt er een thuis. Is dat niet voldoende?
Nou, het komt dan dus wel eerst voor de rechter. Hij maakt de beslissing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137188702
Voor de meiden is er niets geregeld, voor Bram gaan we de broer van J en mijn broer in het gezagsregister bijschrijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_137191244
Wij zijn in de loop van de tijd tot de conclusie gekomen dat degene die wij in eerste instantie als voogd wilden vragen nu voor ons absoluut niet meer eerste keus zou zijn. Dus ik vindt zoiets lastig.

Momenteel zou het voor de kinderen het beste zijn om naar mijn moeder en haar vriend te gaan. Ze hebben daar eigen kamertjes en zijn daar ook het meest thuis. Ook zouden ze gewoon op hun eigen school kunnen blijven.

Mocht dit niet meer kunnen omdat mijn moeder te oud is of overleden is dan zou mijn beste vriendin wat mij betreft een goede optie zijn. Maar je zadeld iemand nogal ergens mee op he..ineens 2 kinderen erbij.

Ik hoop gewoon dat de nabestaanden goed luisteren naar de wensen van de kinderen en die waar mogenlijk is zo goed mogenlij prberen in te vullen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:31:21 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137191453
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:22 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik zou eens navragen of je een voogd toestemming moet vragen van tevoren als ik jou was. Zo niet, dan gewoon in t geheim een ander aanwijzen (kan volgens mij, want een voogd kan weigeren) en zolang je niet doodgaat weet je zus van niks :7
De kinderen van mijn zus gaan naar de familie van haar vriend want die zijn heel erg rijk.
Ik ben de enige tante bij wie ze logeren en zo _O-
Maar ze heeft het wel zo gezegd, nou, het speelt wel af en toe eens in mijn achterhoofd hoor, sinds ik het weet, denk ik wel wat sneller breng ze daar maar in hun vakanties :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137191506
wij moeten het ook nog "vast laten leggen"
we moeten sowieso ons testament gaan regelen en dan wil ik wat op laten nemen dat we
op elk moment kunnen aanpassen/aanvullen...
Eigenlijk wil ik dan elk jaar herzien of de persoon die we gekozen hadden nog steeds geschikt is op dat moment. Er veranderd zoveel in een jaar... kwa ontwikkeling van het kind, gezinsuitbreiding bij ons of bij de gekozen persoon waardoor het ineens een stuk minder logisch is voor die persoon te kiezen.
Maar ik blijf het een lastige keus vinden, want eigenlijk vind ik niemand goed genoeg :@
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137191644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik hoop gewoon dat de nabestaanden goed luisteren naar de wensen van de kinderen en die waar mogenlijk is zo goed mogenlij prberen in te vullen.
Absoluut niet vervelend bedoeld, en ik snap dat de situatie er over 10 jaar totaal anders uit kan zien waardoor het nu lastig is om een voogd te kiezen. Maar ik heb van dichtbij gezien dat bovenstaande soms tegen kan vallen;

Beide ouders verongelukt en niets geregeld bij de notaris, maar wel ooit aan een broer en schoonzus gevraagd of zij in zo'n geval voor de kinderen (2 en 5 :'( ) wilden zorgen. Dit hebben die broer en schoonzus ook uitgelegd aan de rechter, maar opa en oma (beide in de 60, van de andere kant) waren het er niet mee eens en hebben alles op alles gezet om te zorgen dat de kinderen naar hen zouden gaan. Hun woorden: "Die kinderen zijn alles wat we nog hebben van onze zoon."

Natuurlijk mag je hopen dat je nabestaanden je wensen respecteren en het beste doen voor de kinderen, maar ik denk niet dat je moet onderschatten wat zo'n situatie met je nabestaanden doet...

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, dat sowieso :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137191733
Ow maar voor nu is het zo dat de andere opa's en oma's weten dat de kinderen naar mijn moeder gaan
En dat zal geen enkel probleem opleveren hoor.

En nee het staat niet vast bij de notaris, maar ik durf mijn hand er voor in het voor te steken dat daar geen gezeik van komt.
pi_137192136
We hebben mijn ouders gevraagd. Niet om S in huis te nemen, want ze zijn al ouder, maar om te kijken wat de beste oplossing is als het nodig is. Ik ben ervan overtuigd dat mijn moeder absoluut het welzijn van S vooropstelt. Van mijn schoonouders betwijfel ik dat ten zeerste. Vooral mijn schoonmoeder lijkt me in staat tot een gedachtegang zoals hierboven beschreven. En ik wil gewoon niet dat S bij oude mensen, haar opa's en oma's opgroeit.
Op zich lijkt mijn zusje me het prettigste, die hebben een heel leuk gezin en daar is S ook heel erg thuis. Maar ja, die hebben dus zelf al drie jongens, dus geen idee of ze dan ruimte en geld hebben om nog een vierde kind in huis te nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137192676
Hoi! Wat op de vorige pagina ook is gezegd is ook wat ik heb onthouden: omdat de rechter een onbevooroordeelde beslissing wil nemen wordt het kind tijdelijk in een onbekende omgeving geplaatst zodat het kind in elk geval niet beïnvloed wordt door familie die misschien iets anders wil dan de ouders.

Ik heb toevallig net bij de rechtswinkel gevraagd of dit klopt en hoe het zit met het toevoegen van deze clausule in het testament. Ik hoop dat het inderdaad in april versoepeld wordt, want een testament opmaken is best duur en dat is nu nog nodig voordat je die voogdijclausule kunt toevoegen.

Mijn situatie is trouwens net omgekeerd GM: mijn beste vriendin schoot als eerste door mijn hoofd, maar haar vriend zie ik niet als voogd voor F. Mijn schoonzus en haar vriend staan daarentegen in bijna alles mbt kinderen hetzelfde als wij, ze zijn wat strenger en voorzichtiger maar daar kan ik wel mee leven. We hebben hen dus gevraagd of zij voor F willen zorgen als wij er niet meer zouden zijn.
Dit is nog niet vastgelegd, ik wacht eerst het antwoord van de rechtswinkel even af.
pi_137192888
Ik dacht dat als je een stel aanwijst als voogd zij het kind ook in het gezin op 'moeten' nemen? Dat alleen als je 1 iemand aanwijst het een soort toeziend voogd wordt die puur beslist waar het kind het best heen kan? :@

Dus een echtpaar (bv ouders) puur als verantwoordelijke aanwijzen kan dan niet...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137192929
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

De kinderen van mijn zus gaan naar de familie van haar vriend want die zijn heel erg rijk.
Ik ben de enige tante bij wie ze logeren en zo _O-
Maar ze heeft het wel zo gezegd, nou, het speelt wel af en toe eens in mijn achterhoofd hoor, sinds ik het weet, denk ik wel wat sneller breng ze daar maar in hun vakanties :D
Echt wtf _O- ik zou de kinderen van mijn zusje krijgen wrs, (alleen voor neefje nog gevraagd aan me toen) ondanks dat ik de armste ben :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137192932
Ik geloof dat dat klopt ja tombolafan, maar dan kun je natuurlijk wel in overleg je vader óf moeder kiezen.
pi_137192998
"Eén voogd hoeft het kind niet zelf te verzorgen en op te voeden en hoeft zelf ook niet het levensonderhoud van het kind te bekostigen.
De voogd kan het geld dat kinderen erven gebruiken om de kosten van het levensonderhoud en de verzorging te betalen.
De voogd hoeft dus niet zijn eigen vermogen aan te spreken als hij/zij de zorg voor andermans kinderen op zich neemt.
De voogd moet voor het aanspreken van het vermogen van de kinderen wel toestemming krijgen van de kantonrechter. Jaarlijks moet hij aan de kantonrechter rekening en verantwoording afleggen over het gebruik van het geld. Dit kan bijvoorbeeld door een simpele vermogensopstelling aan het einde van het jaar. Ook aan het einde van de voogdij moet dit gebeuren.

Het is ook mogelijk om in het testament twee voogden tezamen te benoemen. Bijvoorbeeld een echtpaar. Gezamenlijke voogden hebben wel de plicht zelf het kind te verzorgen en op te voeden. Zolang de gezamenlijke voogdij duurt zijn zij ook zelf onderhoudsplichtig. Dit is een belangrijke reden om maar één voogd aan te wijzen.

Ook de benoeming van een reserve voogd is mogelijk, voor het geval de voogd niet meer in staat is om voor de kinderen te zorgen of dat niet meer wil."

http://www.mathijsenenweijs.nl/site/familierecht/kinderen.html
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137193027
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik geloof dat dat klopt ja tombolafan, maar dan kun je natuurlijk wel in overleg je vader óf moeder kiezen.
true, maar bv miss_sly die zegt haar ouders gevraagd te hebben zonder dat zij haar kind perse in huis hoeven te nemen dat kan dan niet ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137193067
Ik zelf ben van mening dat de keuze iets moet zijn waar jij je in het kader van het opgroeien van je kind het beste bij voelt.
En als dat nou net niet degene is die je familie is dan so be it. Het gaat om jouw kindje(s).
Uiteraard in overleg met degene die je als voogd zou zien.
Zo hebben wij eerst onze vraag gesteld en uitgelegd hoe en waarom we tot deze keus zijn gekomen.
En daarna hebben we ze ook ruimte gegeven om er over na te denken of ze dit willen.

Maar ook stel dat wij om wat voor reden niet goed voor ons kind kunnen zorgen, en Bureau Jeugdzorg bepaalt dat het kind uit huis geplaatst moet worden. Dan weet ik dat het kind bij de voogd terecht komt.
Geeft mij een net iets prettiger gevoel dan bij een pleeggezin.

Het is een vervelende materie om over na te denken. En ik ben blij dat die regels versoepelt worden zodat het makkelijker is een voogd te beschrijven. Ookal is het voor ons niet nodig omdat wij net alles beschreven hebben.
Niet dat het zo vaak voorkomt dat er gebruik van gemaakt van hoeft te worden. Maar scheelt een hoop gedoe lijkt mij als de wens van de ouders duidelijk is.
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:31:42 #44
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137193075
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Echt wtf _O- ik zou de kinderen van mijn zusje krijgen wrs, (alleen voor neefje nog gevraagd aan me toen) ondanks dat ik de armste ben :+
Naja weet je, ik hoef die kinderen ook niet persé ( drie stuks, is veel als je er zelf geen wil )maar omdat nu al zo in your face gewoon te zeggen, van haar kant, dat vind ik pretty rude.
En ik geef eerlijk toe dat ik er geen vrije dagen en zo meer voor opneem sinds dat zo werd medegedeeld :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137193102
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

true, maar bv miss_sly die zegt haar ouders gevraagd te hebben zonder dat zij haar kind perse in huis hoeven te nemen dat kan dan niet ;)
We hebben het hen gevraagd, maar niets vastgelegd. Dat gaan we dan in april doen, en dan alleen mijn moeder. Komt het toch nog goed :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137193107
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:28 schreef tombolafan het volgende:
Het is ook mogelijk om in het testament twee voogden tezamen te benoemen. Bijvoorbeeld een echtpaar. Gezamenlijke voogden hebben wel de plicht zelf het kind te verzorgen en op te voeden. Zolang de gezamenlijke voogdij duurt zijn zij ook zelf onderhoudsplichtig. Dit is een belangrijke reden om maar één voogd aan te wijzen.
Oh vaag. Mijn zus en zwager hebben ook alleen mij aangewezen, maar ik dacht dat dat vooral kwam omdat er op papier nog niets geregeld is tussen mij en mijn vriend. Misschien dat dit ook wel van invloed is geweest dan.

In praktijk zou ik er altijd naar streven de kinderen ook in huis te nemen, omdat ik weet dat mijn zus en zwager dat het liefste willen. Ook als we zelf kinderen krijgen. Financieel komt dat wel goed, aangezien de kinderen alles erven.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_137193133
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Naja weet je, ik hoef die kinderen ook niet persé ( drie stuks, is veel als je er zelf geen wil )maar omdat nu al zo in your face gewoon te zeggen, van haar kant, dat vind ik pretty rude.
En ik geef eerlijk toe dat ik er geen vrije dagen en zo meer voor opneem sinds dat zo werd medegedeeld :P
nee van 0 naar 3 is best een grote stap dan _O- en ja snap ik, pas maar op dat die schoonfamilie geen toeziend voogd wordt en ze alsnog aan jou geeft :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:34:21 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137193145
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nee van 0 naar 3 is best een grote stap dan _O- en ja snap ik, pas maar op dat die schoonfamilie geen toeziend voogd wordt en ze alsnog aan jou geeft :+
Ik hoef ze toch niet aan te nemen?
:D
Serieus, opa en oma daar hebben een landgoed, die nemen zo per kind een nanny en klaar ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137193157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben het hen gevraagd, maar niets vastgelegd. Dat gaan we dan in april doen, en dan alleen mijn moeder. Komt het toch nog goed :)
prima natuurlijk, ik wilde alleen mensen erop wijzen :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137193160
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh vaag. Mijn zus en zwager hebben ook alleen mij aangewezen, maar ik dacht dat dat vooral kwam omdat er op papier nog niets geregeld is tussen mij en mijn vriend. Misschien dat dit ook wel van invloed is geweest dan.

In praktijk zou ik er altijd naar streven de kinderen ook in huis te nemen, omdat ik weet dat mijn zus en zwager dat het liefste willen. Ook als we zelf kinderen krijgen. Financieel komt dat wel goed, aangezien de kinderen alles erven.
Ja, nou ja, ik weet niet of er zoveel te erven zal zijn bij ons, hoor. Uiteraard is dat dan allemaal voor S en haar onderhoud, maar of dat nou zoveel is dat degene die haar op moet voeden niet nog bij moet leggen, vraag ik me af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137193183
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

prima natuurlijk, ik wilde alleen mensen erop wijzen :@
Ja, fijn dat je dat deed, want dat wist ik niet. Bedankt dus!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137193192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh vaag. Mijn zus en zwager hebben ook alleen mij aangewezen, maar ik dacht dat dat vooral kwam omdat er op papier nog niets geregeld is tussen mij en mijn vriend. Misschien dat dit ook wel van invloed is geweest dan.

In praktijk zou ik er altijd naar streven de kinderen ook in huis te nemen, omdat ik weet dat mijn zus en zwager dat het liefste willen. Ook als we zelf kinderen krijgen. Financieel komt dat wel goed, aangezien de kinderen alles erven.
zou mijn streven ook zijn :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137193199
Als je voogd bepaalt in je testament kan je ook bewindvoerdergebeuren regelen.
Tot de 23e is de bewindvoerder hier verantwoordelijk en kan over gelden beschikken uit de erfenis ten bate van de opvoeding van ons kind dan.
pi_137193210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik hoef ze toch niet aan te nemen?
:D
Serieus, opa en oma daar hebben een landgoed, die nemen zo per kind een nanny en klaar ^O^
hahaha was een grapje he :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137193232
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, fijn dat je dat deed, want dat wist ik niet. Bedankt dus!
^O^ graag gedaan
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_137193284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ik weet niet of er zoveel te erven zal zijn bij ons, hoor. Uiteraard is dat dan allemaal voor S en haar onderhoud, maar of dat nou zoveel is dat degene die haar op moet voeden niet nog bij moet leggen, vraag ik me af.
Ja, dat ligt ook aan de situatie natuurlijk. En de leeftijd van de kinderen. Op dit moment zouden de kinderen bij ons in huis komen wonen en zou het ouderlijk huis dus verkocht kunnen worden (of andersom). Dan heb je het ineens wel over flinke bedragen natuurlijk.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:38:35 #57
381212 Gulara
From the future
pi_137193290
1 april gaat in de agenda. Wij weten wie we als voogd willen. Maar wat fijn dat het versoepelt wordt. Ik vind het namelijk best kwalijk dat je een hoop geld (en rompslomp) moet betalen om aan te geven wat er met Jouw kindje gebeurt wanneer je komt te overlijden.
pi_137193452
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat ligt ook aan de situatie natuurlijk. En de leeftijd van de kinderen. Op dit moment zouden de kinderen bij ons in huis komen wonen en zou het ouderlijk huis dus verkocht kunnen worden (of andersom). Dan heb je het ineens wel over flinke bedragen natuurlijk.
Nou, daar moet toch echt ook eerst een hypotheek van afbetaald worden, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137193605
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

prima natuurlijk, ik wilde alleen mensen erop wijzen :@
Ik bedoelde het net ook niet wijsneuzig hoor! :*
pi_137193777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, daar moet toch echt ook eerst een hypotheek van afbetaald worden, hoor.
Ja snap ik. Ik ken de precieze regels ook niet, maar ik denk dat financiën in zo'n situatie niet het grootste probleem zullen zijn (volgens mij komen de kinderen ook in aanmerking voor een wezenuitkering).

Er moet heel wat gebeuren wil ik mijn neefjes niet in huis nemen en opvoeden in zo'n geval, dat was meer m'n punt :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:59:20 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137193970
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:24 schreef tombolafan het volgende:
Ik dacht dat als je een stel aanwijst als voogd zij het kind ook in het gezin op 'moeten' nemen? Dat alleen als je 1 iemand aanwijst het een soort toeziend voogd wordt die puur beslist waar het kind het best heen kan? :@

Dus een echtpaar (bv ouders) puur als verantwoordelijke aanwijzen kan dan niet...
Geen idee hoe het precies in onze testamenten verwoord is, maar zo hebben wij het dus wel kunnen regelen. Van zowel mijn man als van mij wordt een naast familielid benoemd tot voogd, en ze moeten onderling maar bedenken waar het kind (de kinderen) op dat moment het beste kunnen wonen.

Overigens hebben we de betreffende personen niet gevraagd, omdat iemand die in een testament wordt aangewezen als voogd verder geen verplichting heeft dit te accepteren, en er op het moment van opmaken van het testament nog geen sprake was van kinderen.
KuikenGuppy
pi_137193975
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:54 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja snap ik. Ik ken de precieze regels ook niet, maar ik denk dat financiën in zo'n situatie niet het grootste probleem zullen zijn (volgens mij komen de kinderen ook in aanmerking voor een wezenuitkering).

Er moet heel wat gebeuren wil ik mijn neefjes niet in huis nemen en opvoeden in zo'n geval, dat was meer m'n punt :)
Dat snap ik wel, maar je moet je er ook niet op verkijken. Als je net aan rondkomt, kan een extra kind financieel best nog lastig worden. En wil je je dan in allerlei bochten moeten wringen om rond te komen, terwijl je zelf misschien wel bewust keuzes hebt gemaakt om te zorgen dat je financieel wat ruimer zit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:04:51 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137194147
Anw is anders een best bedrag per maand, voor een kind...
KuikenGuppy
pi_137194430
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar je moet je er ook niet op verkijken. Als je net aan rondkomt, kan een extra kind financieel best nog lastig worden. En wil je je dan in allerlei bochten moeten wringen om rond te komen, terwijl je zelf misschien wel bewust keuzes hebt gemaakt om te zorgen dat je financieel wat ruimer zit?
Laat ik voorop stellen dat ik inderdaad iemand ben die er graag voor zorgt dat financieel alles lekker ruim is, zodat onvoorziene kosten geen groot probleem vormen (liever 2 kinderen als ik die alles kan geven, dan 4 en elk dubbeltje om moeten draaien).

Maar gezien de situatie waar we het nu over hebben, wil ik me best in een paar bochten wringen om mijn dan ouderloze neefjes op te vangen :Y
ANW is inderdaad enkele honderden euro's per maand en daarnaast schat ik dat er andere familieleden zijn die ook bij kunnen springen waar nodig.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:27:37 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137194717
Ja ( note :,de halfwezenuitkering bestaat niet meer)

Hier zijn mijn beste vriend en goede vriendin voogd . Zij hebben geen relatie.
Maar ik vertrouw hen meer dan wie dan ook dat ze voor mijn kinderen de juiste beslissing nemen.
Ik moest destijds voor Arwen een voogd aanwijzen en heb hen gevraagd. Vanzelf sprekend opnieuw gevraagd voor Oliver.
Hij heeft bij zijn vriendin ( nu verloofde ook gezegd dat hij voogd is en gelukkig klikken wij ook erg goed en staat zij er ook achter. Arwen heeft ze zelf gevraagd of dat zij haar speciale oom en tante willen zijn O+

Weet je vriendschappen komen en gaan, maar ook met familie kan het vreemd lopen. En hoewel ik wel zussen heb was de een destijds in een situatie dat ik echt niet haar daar wilde hebben. Andere zus toont weinig interesse in mijn kinderen. Mijn ouders zijn te oud. M zijn ouders ook geval dat ik uit mijn graf /as zou rijzen. En familie van D zijn geweldig maar ik kan me geen betere voogden voorstellen dan die ik nu heb.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:37:13 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_137194993
Toeziend voogd bestaat niet meer.
Als je 2 mensen toewijst als voogd, dan moeten ze allebei voogdij accepteren. Dus als je een echtpaar/koppel of bijv 2 zussen benoemt, dan moeten zij dat dus ook samen accepteren. Anders vervalt het en wordt alsnog door rechter bepaald. Je kunt wel een volgorde aanbrengen. Bijv eerst je moeder en als die er niet meer is je zus (of zoiets dan).

Een voogd kan op het moment supreme altijd weigeren. Ook later als deze zijn taak niet meer kan of wil vervullen kan deze de taak neerleggen. Het is niet voor levenslang.
Mensen kunnen ook bezwaar aantekenen tegen de voogdij benoeming (bijv stel je hebt je zus aangewezen en je ouders zijn het daar niet mee eens). Uiteindelijk beslist dan alsnog de rechter. Deze zal echter rekening houden met de wensen van de ouders van de kinderen en je zal met zwaarwegende redenen moeten komen waarom hiervan afgeweken zou moeten worden.

Een voogd hoeft niet de kinderen in huis te nemen. Hij/zij beslist namens jou in het belang van het kind wat de beste oplossing is.

Een voogd of de omgeving hoef je niet op de hoogte te brengen. Doorgeven van naam en geboortedatum is voldoende. Dan staat het in het testament.

Wij hebben voor een zusje van mij gekozen. Zij heeft geen relatie, woont klein, maar zij is wel degene die de kinderen en ons het beste kent en (hopelijk nooit) een passende beslissing kan nemen in belang van de kinderen. Zij is op de hoogte, de rest van de familie niet.

Verder hebben wij bewindvoering voor de kinderen vast laten leggen. De bewindvoering ligt bij een onafhankelijk bureau, niet bij mijn zusje. Dit voorkomt dat derden misbruik van haar kunnen maken.

Tegelijkertijd hebben we 2 volmachten laten maken (die hebben niks met testamenten te maken). Dit houdt in dat als er met een van ons beiden iets gebeurt waardoor je niet meer handelingsbekwaam bent (bijv hersenletsel, coma oid), de ander mag tekenen namens degene die dat niet meer kan, zonder dat er bewindvoering aan te pas hoeft te komen (denk aan verkoop huis etc).
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:39:15 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_137195049
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Geen idee hoe het precies in onze testamenten verwoord is, maar zo hebben wij het dus wel kunnen regelen. Van zowel mijn man als van mij wordt een naast familielid benoemd tot voogd, en ze moeten onderling maar bedenken waar het kind (de kinderen) op dat moment het beste kunnen wonen.

Overigens hebben we de betreffende personen niet gevraagd, omdat iemand die in een testament wordt aangewezen als voogd verder geen verplichting heeft dit te accepteren, en er op het moment van opmaken van het testament nog geen sprake was van kinderen.
Maar dat betekent dus wel dat als 1 van de 2 weigert, de hele constructie niet doorgaat en de rechter alsnog beslist
pi_137195250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
Anw is anders een best bedrag per maand, voor een kind...
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:17 schreef twist02 het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik inderdaad iemand ben die er graag voor zorgt dat financieel alles lekker ruim is, zodat onvoorziene kosten geen groot probleem vormen (liever 2 kinderen als ik die alles kan geven, dan 4 en elk dubbeltje om moeten draaien).

Maar gezien de situatie waar we het nu over hebben, wil ik me best in een paar bochten wringen om mijn dan ouderloze neefjes op te vangen :Y
ANW is inderdaad enkele honderden euro's per maand en daarnaast schat ik dat er andere familieleden zijn die ook bij kunnen springen waar nodig.
Ik zou het ook met alle liefde over hebben voor mijn zus, maar ik denk dat je er gewoon niet te licht over moet denken. In het ergste geval heb je een heleboel jaren dat je voor dat extra kind/die extra kinderen moet zorgen. Ja, wellicht willen er andere familieleden bijspringen, maar willen en kunnen ze dat jaren achter elkaar?
En de ANW kan best een prima bedrag zijn, maar blijft het dat ook?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind financiën niet het belangrijkste, integendeel, maar het zou ook niet verstandig zijn (denk ik) om dat als onbelangrijk aan de kant te schuiven van "dat komt wel goed".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137196182
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het ook met alle liefde over hebben voor mijn zus, maar ik denk dat je er gewoon niet te licht over moet denken. In het ergste geval heb je een heleboel jaren dat je voor dat extra kind/die extra kinderen moet zorgen. Ja, wellicht willen er andere familieleden bijspringen, maar willen en kunnen ze dat jaren achter elkaar?
En de ANW kan best een prima bedrag zijn, maar blijft het dat ook?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind financiën niet het belangrijkste, integendeel, maar het zou ook niet verstandig zijn (denk ik) om dat als onbelangrijk aan de kant te schuiven van "dat komt wel goed".
Daar heb je ook helemaal gelijk in! :Y

Het hele onderwerp is iets waar je niet licht over moet denken, en financiën zijn daar zeker onderdeel van!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 27 februari 2014 @ 13:57:41 #70
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137197708
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:37 schreef Asyniur het volgende:
Toeziend voogd bestaat niet meer.
Als je 2 mensen toewijst als voogd, dan moeten ze allebei voogdij accepteren. Dus als je een echtpaar/koppel of bijv 2 zussen benoemt, dan moeten zij dat dus ook samen accepteren. Anders vervalt het en wordt alsnog door rechter bepaald. Je kunt wel een volgorde aanbrengen. Bijv eerst je moeder en als die er niet meer is je zus (of zoiets dan).

Een voogd kan op het moment supreme altijd weigeren. Ook later als deze zijn taak niet meer kan of wil vervullen kan deze de taak neerleggen. Het is niet voor levenslang.
Mensen kunnen ook bezwaar aantekenen tegen de voogdij benoeming (bijv stel je hebt je zus aangewezen en je ouders zijn het daar niet mee eens). Uiteindelijk beslist dan alsnog de rechter. Deze zal echter rekening houden met de wensen van de ouders van de kinderen en je zal met zwaarwegende redenen moeten komen waarom hiervan afgeweken zou moeten worden.

Een voogd hoeft niet de kinderen in huis te nemen. Hij/zij beslist namens jou in het belang van het kind wat de beste oplossing is.

Een voogd of de omgeving hoef je niet op de hoogte te brengen. Doorgeven van naam en geboortedatum is voldoende. Dan staat het in het testament.

Wij hebben voor een zusje van mij gekozen. Zij heeft geen relatie, woont klein, maar zij is wel degene die de kinderen en ons het beste kent en (hopelijk nooit) een passende beslissing kan nemen in belang van de kinderen. Zij is op de hoogte, de rest van de familie niet.

Verder hebben wij bewindvoering voor de kinderen vast laten leggen. De bewindvoering ligt bij een onafhankelijk bureau, niet bij mijn zusje. Dit voorkomt dat derden misbruik van haar kunnen maken.

Tegelijkertijd hebben we 2 volmachten laten maken (die hebben niks met testamenten te maken). Dit houdt in dat als er met een van ons beiden iets gebeurt waardoor je niet meer handelingsbekwaam bent (bijv hersenletsel, coma oid), de ander mag tekenen namens degene die dat niet meer kan, zonder dat er bewindvoering aan te pas hoeft te komen (denk aan verkoop huis etc).
Goede post en food for thought ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137200074
Als ons iets mocht overkomen dan gaat Roy naar een huis met verstandelijk gehandicapten. Dit hebben wij pas laten vastleggen. Ook omdat Roy uiteindelijk daar ook naartoe zal verhuizen. (al mag dat nog heel lang duren voordat het zover is)

Roy in een ander gezin willen we niemand "aandoen" omdat de opvoeding zwaar is.

m'n schoonzus was een optie ook omdat zei bekend is met gehandicapten en verpleegkundige is bij gehandicapten. Maar die heeft ook haar eigen gezin met 2kinderen. Als je Roy daar dan ook nog eens bijzet... Dan word het wel heel druk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_137206097
Mijn broer heeft ons gevraagd om voogd te worden van zijn (ongeboren) kindje en eventueel volgende kinderen.
Maar heeft erbij ook gezegd dat het iets tijdelijks is omdat wij op dit moment de enige zijn waarbij het kind goed opgevangen kan worden. (stabiele situatie enzo) Alleen de afstand is te groot. (wij wonen in het noord Brabant, zij in noord Holland) En ze hebben in de toekomst misschien betere opties daarin.
En mijn man en ik willen onze toekomstige kinderen om dezelfde reden niet bij broer en schoonzus achterlaten. Je haalt zo'n kind dan toch helemaal uit zijn vertrouwde omgeving.
Maar we vinden dat hele tijdelijke voogd wel een beetje scheef. Ik weet niet zo goed of we dat dan wel moeten accepteren. Mijn man wil het niet doen als het alleen maar tijdelijk is.
We moeten er iig nog even mee om de tafel zitten. Want het is niet niks natuurlijk. Even de regeltjes doorlezen zal iig wel helpen denk ik.
pi_137206801
Zo zijn wij ook gevraagd als voogden, voor het kind van mijn zwager en schoonzus, Wij wonen aan de andere kant van het land en zien/spreken hun nauwelijks. Het kind is nu 3 en we hebben hem hooguit 5x gezien. Bovendien maken we er niet bepaald een geheim van dat we geen kinderen willen.
Voor mij dus echt een raadsel waarom ze ons hebben gevraagd.

We hebben dus ook nee gezegd, het lijkt mij beter dat iemand voor het kind gaat zorgen die dicht bij hem staat, die hij goed kent, en waarbij hij in zijn eigen buurt kan blijven, en waar hij ook gewenst is.
pi_137206977
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:46 schreef vencodark het volgende:

Trouwens, herkennen jullie dit: dat gevoel dat je je uiteindelijke keuze aan mensen zal moeten uitleggen/verantwoorden. Wanneer je iets hebt besloten.
Zeker wanneer je inderdaad besluit je kind bij goede vrienden 'te laten' als er iets gebeurt?
Ik weet dat mijn familie ook maar één belang voorop heeft staan als zoiets aan de orde komt: dat van S. Mijn schoonfamilie ben ik daar niet zo zeker van. Die zullen zich wel gepasseerd voelen. Een van de redenen waarom we mijn ouders/moeder als beslissingsbevoegde aan willen wijzen. Hebben we nu geen gedoe en weten we zeker dat er in geval van nood naar het beste voor onze dochter wordt gekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137207274
Iemand die nu nog niet zo geschikt is/lijkt kan dat over een paar jaar wel zijn.

Wij dropten de vraag bij mijn zusje en haar man toen onze zoon 2 maanden oud was, en dat werd afgehouden, wat vervelend was, want we zagen op dat moment mijn zusje als ideale voogd indien ons iets zou overkomen (mijn oudste was toen eigenlijk nog net te jong en onvolwassen).
Een paar weken later bleek dat mijn zusje en haar man gingen scheiden, dus we begrepen het hoe en waarom van de afwijzing wel.

Afgelopen zomer kochten we ons huis, gingen we trouwen en moesten we toch bij de notaris zijn (aankoop huis, huwelijkse voorwaarden), en ondertussen was mijn oudste zoon wel dusdanig volwassen geworden dat het ons niet meer dan logisch leek hem te vragen als voogd als ons iets zou overkomen.

Om echter te voorkomen dat hij zowel qua zorg als qua financiën de verantwoordelijkheid zou hebben (en dus wellicht een opstandige puber zou moeten vertellen dat hij geen dure fiets zou mogen kopen), hebben we mijn zusje wel als bewindvoerder gevraagd, en dat vond ze geen enkel probleem (tijdelijke opvang overigens ook niet, want de jongste is natuurlijk niet de enige die ineens wees is als wij wegvallen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137215323
Mijn zus bepaalt als wij tegelijk overlijden en andersom is dat ook zo. Van beide kanten omdat de ander als beste wordt gezien in het bepalen wat goed zal zijn voor de kinderen. Is vastgelegd bij de notaris.

Volmachten hebben we nog niet, dat is wel een goed punt. Dat hoeft dus niet vanzelf te gaan bij huwelijk en partnerschap realiseer ik me nu.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137219566
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:46 schreef vencodark het volgende:

Trouwens, herkennen jullie dit: dat gevoel dat je je uiteindelijke keuze aan mensen zal moeten uitleggen/verantwoorden. Wanneer je iets hebt besloten.
Zeker wanneer je inderdaad besluit je kind bij goede vrienden 'te laten' als er iets gebeurt?
Ja... wij hebben mijn ouders gevraagd (als er 1 vastgelegd moet worden, zal dat mijn moeder zijn, want die is echt van het regelen) of zij erop willen toezien dat de kinderen goed terecht komen.
Maar we hebben het niet officieel vastgelegd en dat zou ik dan wel weer willen.

Ik heb schoonfamilie die al drama kan maken om kleine dingen qua "erfenis" en ik voorzie nogal wat getouwtrek, zeker als het niet vastligt.
Volgens mij hebben we het ze wel verteld. Maar ik ben bang dat als puntje bij paaltje komt, ze dat ineens vergeten zijn.
Wat dat betreft klinkt het wel goed dat je het per april makkelijker kan vastleggen, toch nog maar eens over hebben met mn man. Eigenlijk zou ik het liefst vastleggen waar ik ze zeker NIET wil hebben ;).
En hoewel mijn schoonfamilie best ok is, is dat naar mijn idee niet de beste plek.
Maar als ik iemand zou moeten aanwijzen die ik echt zou willen vragen... lastig...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 februari 2014 @ 22:14:09 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137219756
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 06:55 schreef Omentielvo het volgende:
Dat in het geheim zou ik niet doen. Stel dat er iets gebeurt en de zus komt er dan achter. Buiten het verdriet van het overlijden kan de zus nooit meer vragen naar de waarom.
Huh? Dus jij zou iedereen gaan uitleggen waarom je voor een bepaald persoon als voogd gekozen hebt omdat ze zich misschien gepasseerd zouden kunnen voelen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_137220440
Ik heb mijn beste vriendin wel ingelicht ja. Denk dat ze anders zou verwachten dat het op haar neer zou komen en als ze haar beste vriendin net heeft verloren lijkt de emotionele achtbaan me al groot genoeg.
Maar je vroeg het helemaal niet aan mij :+
pi_137223864
Ik wenste dat ik niet gereageerd had. Ik ben hier slecht in en trek me terug. Sorry voor mijn post
pi_137224445
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:26 schreef Omentielvo het volgende:
Ik wenste dat ik niet gereageerd had. Ik ben hier slecht in en trek me terug. Sorry voor mijn post
Dat is toch helemaal niet nodig, 1 tegenovergestelde mening maakt niet dar de jouwe slecht is...

Ik snap jouw gedachtegang ook hoor... Ik kan niet meer uitleggen waarom ik de ene boven de ander verkoos... En ik zou mij kunnen indenken dat dit vragen oproept...
S. 2014
J. 2016
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 februari 2014 @ 07:31:55 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137228576
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb mijn beste vriendin wel ingelicht ja. Denk dat ze anders zou verwachten dat het op haar neer zou komen en als ze haar beste vriendin net heeft verloren lijkt de emotionele achtbaan me al groot genoeg.
Maar je vroeg het helemaal niet aan mij :+
ik denk dat het ook helemaal aan je situatie ligt :)

Wij hebben gekozen om een persoon als voogd aan te wijzen die geen familie is. Mocht ons iets overkomen, dan ben ik ervan overtuigd dat hij doet wat op dat moment het beste is voor Isa. En het kan heel goed dat op dat moment bij mijn ouders, mijn zusje of bij mijn schoonbroertje is. Ik ben van mening dat ik daarmee niemand passeer, maar juist een stukje rust breng in een moeilijke situatie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_137232644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:38 schreef Risu het volgende:
Mijn broer heeft ons gevraagd om voogd te worden van zijn (ongeboren) kindje en eventueel volgende kinderen.
Maar heeft erbij ook gezegd dat het iets tijdelijks is omdat wij op dit moment de enige zijn waarbij het kind goed opgevangen kan worden. (stabiele situatie enzo) Alleen de afstand is te groot. (wij wonen in het noord Brabant, zij in noord Holland) En ze hebben in de toekomst misschien betere opties daarin.
En mijn man en ik willen onze toekomstige kinderen om dezelfde reden niet bij broer en schoonzus achterlaten. Je haalt zo'n kind dan toch helemaal uit zijn vertrouwde omgeving.
Maar we vinden dat hele tijdelijke voogd wel een beetje scheef. Ik weet niet zo goed of we dat dan wel moeten accepteren. Mijn man wil het niet doen als het alleen maar tijdelijk is.
We moeten er iig nog even mee om de tafel zitten. Want het is niet niks natuurlijk. Even de regeltjes doorlezen zal iig wel helpen denk ik.
Ik snap je gevoel erbij wel, het voelt een beetje tweede keus ('we vinden je wel geschikt maar praktisch gezien eigenlijk niet), maar ik vind de opmerking van je broer zo gek niet eigenlijk. Ben het wel met hem eens.

Het is goed mogelijk dat iemand die nu geschikt is dat over een paar jaar niet meer is of andersom. Broers en zussen die nu nog te jong zijn bijvoorbeeld (wat Leandra al aangeeft), of je ouders die over een aantal jaar te oud zijn. Niet dat ze dan niet meer zouden kunnen bepalen wat voor je kind het beste is, maar naast de stabiele thuissituatie gaat voor mij het belang van de omgeving met de jaren toenemen. Dat kind als hij groter is, naar school gaat en vriendjes heeft, ten minste in de vertrouwde omgeving kan blijven. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar iemand die dat kan bieden.
pi_137233600
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:26 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel erbij wel, het voelt een beetje tweede keus ('we vinden je wel geschikt maar praktisch gezien eigenlijk niet), maar ik vind de opmerking van je broer zo gek niet eigenlijk. Ben het wel met hem eens.

Het is goed mogelijk dat iemand die nu geschikt is dat over een paar jaar niet meer is of andersom. Broers en zussen die nu nog te jong zijn bijvoorbeeld (wat Leandra al aangeeft), of je ouders die over een aantal jaar te oud zijn. Niet dat ze dan niet meer zouden kunnen bepalen wat voor je kind het beste is, maar naast de stabiele thuissituatie gaat voor mij het belang van de omgeving met de jaren toenemen. Dat kind als hij groter is, naar school gaat en vriendjes heeft, ten minste in de vertrouwde omgeving kan blijven. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar iemand die dat kan bieden.
Toch vind ik dat lastig. Dichter bij huis (maar nog steeds niet echt in dezelfde omgeving) zijn de broer en zus van B met hun gezin te vinden. Zij kennen S echter heel slecht, want ze zien haar zelden, alleen op verjaardagen. Contact is er minimaal, ook weinig initiatief van beide kanten. Bovendien passen zij qua opvoeding heel slecht bij ons.
Mijn zus woont verder weg, maar we zien hun veel vaker, ze kennen S veel beter en S is gek op hen, en op haar jongste neefje die even oud is als zij is. Mijn ouders wonen daar ook in de buurt. Qua omgang met de kinderen passen ze veel beter bij ons. Dus daar is het echt een veel betere optie, ook al is het 100 km verder weg. En dan denk ik dat ik een goede, fijne, stabiele thuisomgeving belangrijker vind dan dat ze in dezelfde omgeving blijft wonen, maar de thuisomgeving toch minder is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137235028
Met dat laatste ben ik het wel eens. De thuisbasis is t belangrijkst.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137238227
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:33 schreef klumsy het volgende:

Maar ik blijf het een lastige keus vinden, want eigenlijk vind ik niemand goed genoeg :@
Dit dus.
Er is bij iedereen wel een bezwaar.
pi_137238513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch vind ik dat lastig. Dichter bij huis (maar nog steeds niet echt in dezelfde omgeving) zijn de broer en zus van B met hun gezin te vinden. Zij kennen S echter heel slecht, want ze zien haar zelden, alleen op verjaardagen. Contact is er minimaal, ook weinig initiatief van beide kanten. Bovendien passen zij qua opvoeding heel slecht bij ons.
Mijn zus woont verder weg, maar we zien hun veel vaker, ze kennen S veel beter en S is gek op hen, en op haar jongste neefje die even oud is als zij is. Mijn ouders wonen daar ook in de buurt. Qua omgang met de kinderen passen ze veel beter bij ons. Dus daar is het echt een veel betere optie, ook al is het 100 km verder weg. En dan denk ik dat ik een goede, fijne, stabiele thuisomgeving belangrijker vind dan dat ze in dezelfde omgeving blijft wonen, maar de thuisomgeving toch minder is.
Oh helemaal eens hoor!

Het ging mij ook om de verder gelijke gevallen die een stabiele thuisbasis hebben en kunnen geven, overeenkomstig qua opvoeding etc. Waarin je verder gaat kijken. Dan zou de voorkeur denk ik uitgaan naar diegene die het dichtst bij ons woont, afhankelijk van de leeftijd van het kind. Onze omgeving vind ik bij een dreumes nog niet belangrijk, maar bij een puber des te meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 28-02-2014 14:43:32 ]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:53:31 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137239220
Ik vind het maar lastig.
We hebben mijn schoonzus en man het wel eens gevraagd.
Ze hebben er al drie, wonen groot, het zou makkelijk gaan financieel en qua ruimte.
Maar ze zijn wel van de no nonsense, iets te nuchtere aanpak.
Zelfs mijn schoonvader ziet duidelijk het verschil. Dat wij meer knuffelen, uitspreken dat we van Ollie houden, meer aandacht aan hem besteden.
Maar ik zou niet weten wie dan. Mijn man's vrienden voeden anders op dan wij.
Mijn vriendinnen zouden meer op onze manier opvoeden denk ik maar zijn nog single en hun leven is niet ingericht op een kind.
Mijn moeder zou best geschikt zijn maar ze is nu al 65 dus mja ook niet echt een optie.

Overigens zijn wij ook de eerste optie voor schoonzus. Ze hebben beloofd dat we dan het huis er bij krijgen dus dan kunnen we ze in ieder geval allemaal herbergen :P
Maar 3 kinders er bij zou ik tzt toch even van moeten slikken geloof ik maar het absoluut wel doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137243389
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:53 schreef laziness het volgende:
Mijn vriendinnen zouden meer op onze manier opvoeden denk ik maar zijn nog single en hun leven is niet ingericht op een kind.
Maar dat leven is er op aan te passen als ze dat willen toch?
pi_137249527
Blijkt de voogd die wij op t oog hebben al voogd is voor dr zusjes kinderen, nu zit ik in dubio, want vraag je t dan wel of niet?!
S. 2014
J. 2016
pi_137249942
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Blijkt de voogd die wij op t oog hebben al voogd is voor dr zusjes kinderen, nu zit ik in dubio, want vraag je t dan wel of niet?!
Als diegene voor jou de aangewezen persoon is, waarom niet?! De kans dat zij/hij ál die kinderen onder haar/zijn hoede krijgt is volgens mij bizar klein.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_137258024
Wij hebben gekozen voor Pax zijn beste vriend. Ook een fokker :+

Hij zal het allemaal heel anders doen dan ik het zou doen maar zal ze nooit tekort doen en is gewoon geweldig hij kan ze heel veel meegeven en heeft een geweldige visie op het leven + de kinderen vinden hem ook tof O+
pi_140223520
Ik vond het wel een kick waard ja :7

http://www.rechtspraak.nl(...)ag-na-overlijden.pdf
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_140308466
Overigens kun je met dat formulier ook 2 voogen opgeven die na elkaar voogd zijn en dus niet per se samen.

Kwestie van formulier invullen, geboorte akte opvragen (kan digitaal) erbij stoppen, en dan alles opsturen *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_140308506
Ik ben ook erg blij dat ik dit nu geregeld heb. Hele fijne oplossing zo.
Met een meidenkwartet
pi_140321279
Dat maakt het een stuk makkelijker om te regelen ja. Maar ik kom er gewoon niet uit wie we als voogd zouden moeten aanwijzen...

Mijn zus is op zich de meest voor de hand liggende optie: zij woont in dezelfde stad (maar wel zo ver weg dat de kinderen naar een andere school zouden moeten enz.), en haar opvoedstijl ligt het dichtst bij die van ons - al is ze in veel dingen wel strenger. Maar ze is ook alleenstaande moeder van drie kinderen. Er dan nog eens twee bij, dat vind ik nogal wat.

Mijn broer en zijn vrouw wonen hier ongeveer een uur vandaan, en die zien we niet heel vaak. Qua opvoedstijl zou het wel gaan, denk ik, al zijn ze in veel dingen ook wel heel anders dan wij. Maar zij zitten financieel erg moeilijk nu, en ik denk niet wij een noemenswaardige erfenis hebben.

Dan is er nog mijn schoonzusje en haar man, die een kleine anderhalf uur bij ons vandaan wonen. Zij hebben ook drie kinderen, en ik ben dol op ze, maar hou helemaal niet van de manier waarop zij hun kinderen opvoeden.

Geschikte vrienden hebben we eigenlijk ook niet...
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:11:08 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140323627
De kans dat het nodig is is heel klein, maar alleen al om te voorkomen dat er, als het toch nodig is, gezeur over komt en/of de nabestaanden in hun onwetendheid toch kiezen voor degenen die jij het minst geschikt acht zou ik wel iemand aanwijzen, en persoonlijk zou ik degene aanwijzen die ik het meest geschikt acht (maar ik zou wel vragen of die persoon ertoe bereid zou zijn).

En ik weet niet of jullie een koop- of huurhuis hebben, maar als het een koophuis is kun je natuurlijk prima een ORV afsluiten waardoor het huis bij jullie beider overlijden iig vrij is, dat kan degene die de zorg op zich moet nemen daar met zijn/haar gezin lastenvrij wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140330215
Ze hoeven toch ook niet per se bij diegene te wonen? De voogd moet ervoor zorgen dat de kinderen goed terecht komen, bij de voogd zelf of bij wie de voogd geschikt acht. :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')