In principe kan dat inderdaad; mijn zus heeft het wel eerst netjes aan mij gevraagd, maar ik heb nergens hoeven tekenen. Ze heeft mijn naam opgegeven bij de notaris, maar ik heb daar nooit iets officieels van gezien.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:22 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik zou eens navragen of je een voogd toestemming moet vragen van tevoren als ik jou was. Zo niet, dan gewoon in t geheim een ander aanwijzen (kan volgens mij, want een voogd kan weigeren) en zolang je niet doodgaat weet je zus van niks
je kan best een brief oid achterlaten voor ze imho.quote:Op donderdag 27 februari 2014 06:55 schreef Omentielvo het volgende:
Dat in het geheim zou ik niet doen. Stel dat er iets gebeurt en de zus komt er dan achter. Buiten het verdriet van het overlijden kan de zus nooit meer vragen naar de waarom.
Nou, het komt dan dus wel eerst voor de rechter. Hij maakt de beslissing.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het staat op papier, mijn zus heeft de brief en er ligt er een thuis. Is dat niet voldoende?
De kinderen van mijn zus gaan naar de familie van haar vriend want die zijn heel erg rijk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:22 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik zou eens navragen of je een voogd toestemming moet vragen van tevoren als ik jou was. Zo niet, dan gewoon in t geheim een ander aanwijzen (kan volgens mij, want een voogd kan weigeren) en zolang je niet doodgaat weet je zus van niks
Absoluut niet vervelend bedoeld, en ik snap dat de situatie er over 10 jaar totaal anders uit kan zien waardoor het nu lastig is om een voogd te kiezen. Maar ik heb van dichtbij gezien dat bovenstaande soms tegen kan vallen;quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik hoop gewoon dat de nabestaanden goed luisteren naar de wensen van de kinderen en die waar mogenlijk is zo goed mogenlij prberen in te vullen.
Echt wtfquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
De kinderen van mijn zus gaan naar de familie van haar vriend want die zijn heel erg rijk.
Ik ben de enige tante bij wie ze logeren en zo![]()
Maar ze heeft het wel zo gezegd, nou, het speelt wel af en toe eens in mijn achterhoofd hoor, sinds ik het weet, denk ik wel wat sneller breng ze daar maar in hun vakanties
true, maar bv miss_sly die zegt haar ouders gevraagd te hebben zonder dat zij haar kind perse in huis hoeven te nemen dat kan dan nietquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik geloof dat dat klopt ja tombolafan, maar dan kun je natuurlijk wel in overleg je vader óf moeder kiezen.
Naja weet je, ik hoef die kinderen ook niet persé ( drie stuks, is veel als je er zelf geen wil )maar omdat nu al zo in your face gewoon te zeggen, van haar kant, dat vind ik pretty rude.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Echt wtfik zou de kinderen van mijn zusje krijgen wrs, (alleen voor neefje nog gevraagd aan me toen) ondanks dat ik de armste ben
We hebben het hen gevraagd, maar niets vastgelegd. Dat gaan we dan in april doen, en dan alleen mijn moeder. Komt het toch nog goedquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
true, maar bv miss_sly die zegt haar ouders gevraagd te hebben zonder dat zij haar kind perse in huis hoeven te nemen dat kan dan niet
Oh vaag. Mijn zus en zwager hebben ook alleen mij aangewezen, maar ik dacht dat dat vooral kwam omdat er op papier nog niets geregeld is tussen mij en mijn vriend. Misschien dat dit ook wel van invloed is geweest dan.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:28 schreef tombolafan het volgende:
Het is ook mogelijk om in het testament twee voogden tezamen te benoemen. Bijvoorbeeld een echtpaar. Gezamenlijke voogden hebben wel de plicht zelf het kind te verzorgen en op te voeden. Zolang de gezamenlijke voogdij duurt zijn zij ook zelf onderhoudsplichtig. Dit is een belangrijke reden om maar één voogd aan te wijzen.
nee van 0 naar 3 is best een grote stap danquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naja weet je, ik hoef die kinderen ook niet persé ( drie stuks, is veel als je er zelf geen wil )maar omdat nu al zo in your face gewoon te zeggen, van haar kant, dat vind ik pretty rude.
En ik geef eerlijk toe dat ik er geen vrije dagen en zo meer voor opneem sinds dat zo werd medegedeeld
Ik hoef ze toch niet aan te nemen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee van 0 naar 3 is best een grote stap danen ja snap ik, pas maar op dat die schoonfamilie geen toeziend voogd wordt en ze alsnog aan jou geeft
prima natuurlijk, ik wilde alleen mensen erop wijzenquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hebben het hen gevraagd, maar niets vastgelegd. Dat gaan we dan in april doen, en dan alleen mijn moeder. Komt het toch nog goed
Ja, nou ja, ik weet niet of er zoveel te erven zal zijn bij ons, hoor. Uiteraard is dat dan allemaal voor S en haar onderhoud, maar of dat nou zoveel is dat degene die haar op moet voeden niet nog bij moet leggen, vraag ik me af.quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh vaag. Mijn zus en zwager hebben ook alleen mij aangewezen, maar ik dacht dat dat vooral kwam omdat er op papier nog niets geregeld is tussen mij en mijn vriend. Misschien dat dit ook wel van invloed is geweest dan.
In praktijk zou ik er altijd naar streven de kinderen ook in huis te nemen, omdat ik weet dat mijn zus en zwager dat het liefste willen. Ook als we zelf kinderen krijgen. Financieel komt dat wel goed, aangezien de kinderen alles erven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |