Dit doen we al wel. 2 krabpalen in woonkamer. Vol kattenzooi. Ene kat is iedere dag minstens een uur met de ipad bezig, ze krijgen echt veel aandacht als we er wel zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als zij dat willen, dan kan jij een automatische eetbak kopen, dat 's nachts open gaat en is het probleem opgelost.
Maar ik vermoed toch dat zij ook je aandacht willen....
De katten zijn nacht (schemer)dieren, dus het is logisch dat zij 's nachts actief zijn. Zeker jonge katten. Verder zou een "normaal" kattengedrag zijn om een paar uur per dag bezig zijn met het zoeken naar het voedsel /jagen, het territorium markeren/beschermen (dus een poosje lopen en aan de dingen krabben) enz enz.
Hebben je katten genoeg speeltjes, krabpallen ed? Je kan ook hun eten verstoppen zodat zij moeten "werken" voor hun voer. Of een voerpuzzel kopen, dan zij zijn ook een tijdje mee bezig.
Probeer de voermomenten overdag te veranderen: eerder voeren. Of als dat niet werkt, juist later. Ik snap dat jij werkt, dus een automatische voerbak is dan misschien handig.
Verder is het verstandig om minimaal 30 min per dag met je kat actief te spelen. Goed ter voorkoming van overgewicht / suikerziekte bij je kat en goed voor hem om zijn energie kwijt te raken.
Speelt ie candy crush?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit doen we al wel. 2 krabpalen in woonkamer. Vol kattenzooi. Ene kat is iedere dag minstens een uur met de ipad bezig, ze krijgen echt veel aandacht als we er wel zijn.
Voerautomaat dachten we ook al aan. Eens proberen.
Hebben we ook al geprobeerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:24 schreef Harajuku. het volgende:
Je hebt ook voerballen waar je brokken in kan doen, misschien vinden ze dat wel interessant
Probeer eens 'n voerpuzzel (wat DDA al zei) of een activity board, die kun je eventueel ook zelf maken maar je hebt ze in verschillende moeilijkheidsgraden. Mijn minder slimme poes snapt ze lang niet allemaal, maar de simpelere activity boards welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hebben we ook al geprobeerd.
De dikke kat die alles op eet vind dat te lastig. Dat is ook precies degene die het meest en het hardst loopt te janken iedere nacht
IPad is goed voor hersengymnastiek, maar het is niet echt actief bewegen. Rennen achter een laser lampje oid is toch beter voor de lijn! (en om de kat moe te maken).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit doen we al wel. 2 krabpalen in woonkamer. Vol kattenzooi. Ene kat is iedere dag minstens een uur met de ipad bezig, ze krijgen echt veel aandacht als we er wel zijn.
Voerautomaat dachten we ook al aan. Eens proberen.
Kijk, tofquote:Op maandag 3 maart 2014 19:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als ik zelf een pup heb, ga ik zo vaak mogelijk naar buiten. Nooit kranten gebruikt oid. Na het wakker worden, direct naar buiten. Na het spelen, direct buiten. Eten, buiten. Gekke 5 minuten, buiten. Eigenlijk in de periodes dat de pup niet aan het slapen is, rennen wij elk kwartier naar buiten.De eerste week of 2 in ieder geval, daarna wordt het steeds minder. Ik neem dat ook de eerste 3-4 weken dat de pup in huis is vakantie om zsm zindelijk te krijgen (en andere dingen aanleren uiteraard).
Hoor vandaag van de baas bij Beaphar dat ik een betaald pup zorgverlof mag nemen als het zo ver is.Mmmm, zal wel een grapje zijn
Jammer
![]()
9 weken = 9 minuten lopen hou ik ook een beetje aan, maar met de laatste pup liep ik toch al gauw 30 min toen zij 20 weken oud was, dus dat moet je per geval bekijken.
Nou, ik ga lekker dog dansen met mijn doggie! Fijne avond
Ik nam ze altijd gelijk mee het bed in. Trap naast het bed, Billy ging als ie wat moest zelf de plasmat op 's nachts, maar daar was ie bij de fokker al aan gewend.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk, tofThnx. En hoe doe je dat 's nachts? Wil niet met een bench gaan werken. Als de pup 's nachts jankt, laten janken? Toch eruit? Beneden laten? Naast je bed?
En mag de pup gewoon op de bank/het bed? Als hij volwassen is vinden wij dat ook geen enkel probleem. Maar ik las weer ergens wat over rangorde ofzoMaar mijn hond mag gewoon op de bank enzulks
Gelijk mee het bed in als ie niet zindelijk is 's nachts lijkt me niet een heel goed ideequote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik nam ze altijd gelijk mee het bed in. Trap naast het bed, Billy ging als ie wat moest zelf de plasmat op 's nachts, maar daar was ie bij de fokker al aan gewend.
Sjon ging lekker onder het bed pissen en schijten
Nou er heeft hier dus nog nooit een pup in bed gezeken, zelfs Sjon niet, ze pissen ook niet in hun eigen mand hoor, ja in de bench mss als ze er niet uit kunnenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gelijk mee het bed in als ie niet zindelijk is 's nachts lijkt me niet een heel goed ideeSlaap ik straks in de zeik.
Ik werk wel met een bench (vroeger met een puppy ren). Als hij eventjes jankt, wacht ik het af. Als het een drama queen hysterie dreigt te worden, dan gaan wij naar buiten. Je moet eigenlijk drama queen hysterie zien te voorkomen, niet zo ver laten komen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kijk, tofThnx. En hoe doe je dat 's nachts? Wil niet met een bench gaan werken. Als de pup 's nachts jankt, laten janken? Toch eruit? Beneden laten? Naast je bed?
En mag de pup gewoon op de bank/het bed? Als hij volwassen is vinden wij dat ook geen enkel probleem. Maar ik las weer ergens wat over rangorde ofzoMaar mijn hond mag gewoon op de bank enzulks
Dus wel 's nachts eruit?! Dat zei ik, toen zei de fokker "neee, neee want dan kun je voortaan elke dag gaan!" Ik haat een bench, ik heb er echt haat tegen. Na die 3 weken ga je er dus 's nachts niet meer uit? Of verleng je het steeds een uur langer?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik werk wel met een bench (vroeger met een puppy ren). Als hij eventjes jankt, wacht ik het af. Als het een drama queen hysterie dreigt te worden, dan gaan wij naar buiten. Je moet eigenlijk drama queen hysterie zien te voorkomen, niet zo ver laten komen.
Als het toch een drama queen geval is, dan begin ik eerst met de bench bij de bed en dan wordt het elke nacht (als het goed gaat) steeds verder weg verschoven.
Verder ga ik sowieso eerste 2-3 weken 's nachts om uur of 2 en om uur of 6 met de pup naar buiten. Of als ik hem hoor, ik slaap heel licht![]()
Qua wel of niet op de bank, dat moet je zelf weten. Je moet wel consequent zijn, dus niet 1 keer wel op de bank en de andere keer niet. Hoewel je de hond natuurlijk wel kan aanleren dat hij bijv niet op de bank mag als er bezoek is oid. En de hond moet wel op je commando van de bank afgaat.
De rangorde theorie is achterhaald (vind ik). De hond moet goed onder appèl zijn, maar je hoeft hem niet te domineren. De hond moet het leuk vinden om naar jou te luisteren, niet bang voor je zijn!
Nee, want de hond wil op gegeven moment 's nachts ook gewoon doorslapen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus wel 's nachts eruit?! Dat zei ik, toen zei de fokker "neee, neee want dan kun je voortaan elke dag gaan!"
Na 2-3 weken intenstief nachtrust gebrek (waarin ik mijzelf vervloek dat ik een pup genomen hebquote:Ik haat een bench, ik heb er echt haat tegen. Na die 3 weken ga je er dus 's nachts niet meer uit? Of verleng je het steeds een uur langer?
quote:En oke check. Drama Queen voorkomen.
En als mijn hond op de bank ligt past er nog bezoek bij (big ass bank) en anders schuift het bezoek maar in
Jij hebt goeie tips btwthnx!
Mooi! Dan gaan we dat dus wel gewoon doen. Laatste plasje om 23u, wekkertje op 2 en 6u en dan er weer uit rond 08/09.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee, want de hond wil op gegeven moment 's nachts ook gewoon doorslapen.Het is te vergelijken met een kind, bij een baby moet je 's nachts wel opstaan, een kind van 8 kan de nacht wel doorslapen. Je kan van een pup van 8 weken niet verwachten dat hij de hele nacht zijn plas/poep kan ophouden. En zijn behoefte laten doen in de bench/de kamer/ je bed lijkt mij niet bevorderlijk voor het zindelijk worden.
[..]
Na 2-3 weken intenstief nachtrust gebrek (waarin ik mijzelf vervloek dat ik een pup genomen heb), is het meestal niet meer nodig om 's nachts op te staan. En kan het puppenkind uur of 6-7 doorslapen zonder drama queen hysterie of zonder alles onder te plassen.
[..]
Daar kan je letterlijk alles drogen wat je kleine reepjes /stukjes kan snijdenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:48 schreef Qwea het volgende:
ik heb net een droogmachine besteld, lekker snackjes maken voor de pup /trut. Afgezien van kipfilet drogen, wat mag zo'n pupje nog meer? (Waar hij dus op kan knagen)
Oh ik droog alles behalve vis en pens gewoon op de logeerkamer met het raam op een kier want ik heb geen schuur en dat is geen enkel probleemquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik raad thuis niks aan, ik zou het gewoon lekker ergens in de schuur oid doen.
Pens, oeh, ff kijken waar ik dat haal. Ik heb de poelier al gebeld voor kippennekken, magen en leverquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Daar kan je letterlijk alles drogen wat je kleine reepjes /stukjes kan snijden![]()
Voor een volwassen hond hou ik aan: kan je het snackje met een snoeischaar doorknippen dan is het ook veilig voor de hond om te knagen. Bij een pupje: kan je het met een gewone schaar doorknippen, dan is het veilig om te knagen. Uiteraard moet de hond/pup er op kauwen en niet hap slik doorslikken!
Je kan kipfilet drogen, reepje rundervlees of lamsvlees. Liefst geen varkensvlees ivm te vet, ziekte van Aujeszky, Trichinella enz enz (in principe moet het Nederlandse vlees vrij zijn van Aujesky en trichinellose maar je weet het nooit). Terwijl ik dit opschrijf, realiseer ik mij plots dat ik dan eigenlijk ook geen paardenvlees of wild moet geven ivm Trichinella... Nou ja, in Nederland komt het officieel niet voorDus reepjes paardenvlees of hert mag je rustig laten drogen. Ook vis kan je uiteraard drogen. Verder: kippenekken (ik zou met kippennekken beginnen, en later, als Link groot is, mag je kalkoennekken en ganzennekken geven). Ook kan je kippenmagen drogen. En pens
Dan zal Link heel erg van je houden.
Maar de buren misschien niet zo (afhankelijk van of zij jouw droogmachine kunnen ruiken of niet
)
Ik ook, en gedroogd want dat is voor kleintjes leuk kauwspul.quote:
Ik weet niet hoe autistisch je bent,(ik dus welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Pens, oeh, ff kijken waar ik dat haal. Ik heb de poelier al gebeld voor kippennekken, magen en leverSardientjes ga ik ook ff scoren, stomme vraag ws, maar sardientjes uit blik? Of bij de visboer vandaan?
Ik ga een link topic openen als ik terug ben van de tandarts
Tips, tips, jeej, tips.
Ik droog het allemaal wel in mijn schuur. Die staat vrij van shizzleachter in de tuin
Don't even go there met Qquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:59 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe autistisch je bent,(ik dus wel) daardoor veel plezier van het gebruik van een keukenweegschaal bij het bereiden van barf /snacks, K.V.V.
Betere indicatie wat erin verdwijnt,en bij zelf samenstellen wat betreft de verhoudingen dan op het oog .
Ergquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:59 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe autistisch je bent,(ik dus wel) daardoor veel plezier van het gebruik van een keukenweegschaal bij het bereiden van barf /snacks, K.V.V.
Erg laxerend? Heb jij nog andere tips dan?quote:Betere indicatie wat erin verdwijnt,en bij zelf samenstellen wat betreft de verhoudingen dan op het oog .
O ja en orgaanvlees ,zoals levertjes ,hart ,nieren etc maag? werkt laxerend (ook gedroogd)
Erg laxerend niet ,afhankelijk hoeveel je geeft .quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
ErgVraag oh-oh maar
(Wit tabje, remember oh-oh?
)
Keukenweegschaal heb ik sowiesoWeeg mijn eigen shizzle ook af.
[..]
Erg laxerend? Heb jij nog andere tips dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door JerryLee op 04-03-2014 17:52:01 ]I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:39 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Erg laxerend niet ,afhankelijk hoeveel je geeft .![]()
Maar je bemerkt het gewoon als je met je zakje klaarstaat of er meer dan 15 % orgaan in is gegaan .
Tip : Gewoon spiervlees drogen kan je niet fout aan ,enkel de calorieën .
Nekken,poten ,luchtpijpen etc bevat weer (kraakbeen ) dus calciumbron dus kans op te harde poep .
Al doende leert men vanzelf de verhoudingen die voor jou hond het meest geschikt zijn .
Ze hebben een lekkere snelle stofwisseling dus het resultaat laat niet lang op zich wachten .
...en verse visKom even in mijn topic verder lullen danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want je tips zijn geniaal
Spiervlees ga ik onthouden!
En die siloconen dingen ga ik ook kopen. Ff zoeken waar ik de mini scoor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Datquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit is echt een van mijn favoriete topics in 10 jaar fok.
quote:En dankzij de posts rondom Link weet ik dat een pup geen optie voor mij is, hoe leuk het me ook lijkt.
Zo kan je ijsjes in de zomer makenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:39 schreef JerryLee het volgende:
SPOILER1
Om verdere topic vervuiling tegen te gaan / ff in een spoiler
je kan ook K.V.V in je drogertje doen als beloning.
Ik gebruik zelf mini ijsblokjesvormen .(siliconen )
Je vult ze met K.V.V
Vriest ze in ,haal je de bevroeren dobbelsteentjes eruit enen die doe je in je droger .
Doordat ze allemaal dezelfde maat hebben ,kan je ook een uniforme droogtijd aanhouden
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit is echt een van mijn favoriete topics in 10 jaar fok .
quote:
K.V.V Alertquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zo kan je ijsjes in de zomer maken![]()
Maar je ontdooit dus eerst KVV en vriest het opnieuw in? Het is dan eigenlijk niet echt gezond ivm groei van de bacteriën. Je droogt het daarna wel in, dat beperkt de bacteriële groei enigszins, maar toch. Bovendien gaan er vitamines en aminozuren verloren door meerdere malen invriezen.
Eigenlijk is het beter om een vleesmolen te kopen en zelf van (beter dierleven 3 sterren) vers vlees en organen KVV maken en dat dan eventueel invriezen enz enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
Ik eet zelf (als ik het vlees eet) bij voorkeur diervriendelijk vlees, en zou dat ook graag aan mijn hond willen geven. Helaas is er erg weinig aanbod qua diervriendelijk KVV.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:03 schreef JerryLee het volgende:
SPOILER|Eens,pas het enkel toe als ik op dat moment niet aan bepaald spiervlees kan komen Tevens enkel voor beloninkjes ,dat zijn er hier =/- 4 per dag. Minder dan 5 gram .Meestal haal ik vers bij de Marokkaanse slager.We hebben een Hobart N50 met vleesmolen accessoire Zijn lever en nieren trouwens geen opslagbron van niet gewenste stoffen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[K.V.V Alert]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JerryLee op 05-03-2014 12:07:49 ]I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:01 schreef JerryLee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verzuip alle plantenquote:Op donderdag 6 maart 2014 11:47 schreef LekkerApart het volgende:
Hallo DDA,
Ik heb ook een vraagje. Diverse orchideeënkwekers, de site van Russischblauw (met uitgebreide plantenlijst) en Amerikaanse dierenwelzijnsorganisaties zeggen dat orchideeën niet giftig zijn voor katten. Maar op diverse fora kom ik verhalen tegen van katten die overleden zijn door het eten van orchideeën?
Nu neemt een van onze katten graag een hapje uit (buiten)planten. Verder heb ik geen echte binnenplanten, de meeste verzuip/verdroog ik. Maar de orchidee die ik heb gekregen vind ik erg mooi, alleen is die nu giftig of niet?
Niet laten likken, want ook de onderhuidse hechtingen kan zij prima uitlikken met als gevolg een open, ontstoken wond! Haal anders een Medical petshirt bij je dierenarts. Of een kraagje. Of je kan haar zelf een baby-rompertje aanmeten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat van die orchideeën ben ik ook wel benieuwd naar wij hebben er ook 2 staan en onze katjes vinden ze geweldig.
Onze poes is gisteren gesteriliseerd, en het wondje zag er gisteren mooi uit. Geen bloed. Nu keek ik net en zag een streepje bloed. Op de wond (onderhuids gehecht met oploshechtingen). Kan dit kwaad? Of is het normaal. Voor de rest lijkt ze totaal geen pijn te hebben ook niet als ik voorzichtig langs de wond voel.. Ze wast zich wel, maar komt niet aan de wond verder eet ze goed.
Edit: ik zag haar net wel de wond wassen.. heb haar laten stoppen.
Ik zal het goed in de gaten houden. Ben zelf ook ziek thuis dus kan er niet even uit om een kraag te halen of een shirtje. Maar goed kan jet iig vandaag en morgen overdag goed in de gaten houden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Niet laten likken, want ook de onderhuidse hechtingen kan zij prima uitlikken met als gevolg een open, ontstoken wond! Haal anders een Medical petshirt bij je dierenarts. Of een kraagje. Of je kan haar zelf een baby-rompertje aanmeten.
Een streepje bloed is geen reden tot paniek. Als zij druppels bloed gaat verliezen, terug naar je dierenarts. Of als zij sloom is, niet wil eten, ziek oogt.
Je heb natuurlijk van die uitzonderingsgevallenquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:26 schreef oh-oh het volgende:
Ik vraag me trouwens altijd af waarom mijn honden oud water en regenwater duizend keer lekkerder vinden dan vers water![]()
Oh en ik vraag me ook af hoe Beaphar gedacht had dat ze dat water met mondwater gingen drinken![]()
Ik denk dat ze liever omkomen van de dorst, hoe lang kan ik het laten staan zonder dat er gewonden vallen denk je?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je heb natuurlijk van die uitzonderingsgevallen![]()
Beaphar chihuahua's drinken het wel.Naakte Chinezen hebben wij niet tot onze beschikking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |