SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door mosselmossel op 27-02-2014 07:18:08 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat klinkt wel heel echt ja.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:42 schreef pijll het volgende:
Ik ook. 7056. Twee startnummers op 1 dag. Ik ben net een echte hardloperHoewel bij mij het startgeld voor mijn volgende wedstrijd ook al is afgeschreven en die is pas in mei!
Daar heb je een punt. En eigenlijk maakt het me ook niet zo veel uit wat er op staat. Het ding is functioneel en ik had er nog een nodig dus dat kwam mooi uit.quote:Je traint voor de 20, zo heet de wedstrijd nou eenmaal. Geen woord gelogen."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Leuk rokjesloop. Ik wil wel komen KIJKEN.
En uiteraard met geschoren benen. Dat spreekt voor zich.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Zwabber die loopt als een pinguin. Hopelijk poep je niet als een pinguin, als ik die pinguin-docu mag geloven![]()
![]()
Heb me ingeschreven voor mn eerste evenementde mini marathon van Rotterdam. Een vriend van me doet ook mee.
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet."Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"![]()
Boeien! Superleuke manier om ervaring op te doen! Veel plezier!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende:
Heb me ingeschreven voor mn eerste evenementde mini marathon van Rotterdam. Een vriend van me doet ook mee.
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dank je, heb er ook wel zin in. Voor die tijd maar juiste kleding kopen in mn joggingbroek en standaard sportshirtje aan de start verschijnen vind ik niksquote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:22 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Boeien! Superleuke manier om ervaring op te doen! Veel plezier!
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
En dat wordt zelfs een marathon, zie ik! (Nee, echt!)quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:56 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel echt ja.Hoewel bij mij het startgeld voor mijn volgende wedstrijd ook al is afgeschreven en die is pas in mei!
Ik zou 'm graag lopen, hou wel van ludieke loopjes. Maar helaas, het is een sponsorloop, dus dat ga ik niet doen. Ik heb wat schroom om andere mensen te laten betalen voor mijn hardlopen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:02 schreef Corniel het volgende:
Leuk rokjesloop. Ik wil wel komen KIJKEN.![]()
Het gaat om het gevoel dat je een keer een wedstrijd gelopen hebt. Mijn eerste loopje was bij een lokale atletiekvereniging. Met een klein groepje aan de start en gaan, ik ging dood op het eind (want veel te hard gestart achter al die ervaren loper aan) maar vond het geweldig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende:
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet.
Er bestaat niet zoiets als "de juiste kleding". Gewoon dragen waar jij je goed bij voelt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:28 schreef PeuRac het volgende:
Dank je, heb er ook wel zin in. Voor die tijd maar juiste kleding kopen in mn joggingbroek en standaard sportshirtje aan de start verschijnen vind ik niks
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Nee joh, dan loop ik de 10km.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:31 schreef pijll het volgende:
[..]
En dat wordt zelfs een marathon, zie ik! (Nee, echt!)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ja, de 10 van de marathon. Saai parcours wel, van de marathon van de Hoorn marathon. De 10 en de 21 lijken me wel erg mooi.quote:![]()
Vooral het stuk over de dijk is mooi. (Ik werk op het industrieterrein waar omheen gelopen wordt dus alleen daarom wil ik hem al lopen) Maar dat maakt het ook erg weersafhankelijk. Met wind vanaf het Markermeer en regen lijkt het me geen pretje om daar te lopen dus zit er niets anders op dan duimen voor een zonnetje en een redelijke temperatuur.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:38 schreef pijll het volgende:
[..]
Ja, de 10 van de marathon. Saai parcours wel, van de marathon van de Hoorn marathon. De 10 en de 21 lijken me wel erg mooi."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Alleen als hij bedreigd wordt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:07 schreef Quoi het volgende:
Zwabber die loopt als een pinguin. Hopelijk poep je niet als een pinguin, als ik die pinguin-docu mag geloven![]()
Leuk! Gewoon van genieten, ondanks het parcours, het gaat toch leuk worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende:
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet.![]()
![]()
Tofquote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende:
Dat is de middag voor de echte marathon en is 4.2km, beetje saai parcours, maar ach dat boeit niet.
F means you're fucked![]()
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende:
Heb me ingeschreven voor mn eerste evenementde mini marathon van Rotterdam.
Leuk!
![]()
Peu! Jij hier?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:16 schreef PeuRac het volgende:
Tof zeg!Eerste evenement bij een marathon en ook nog eens met een vriend lopen; doe je goed!!
Veel plezier vast
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik zit een beetje in dubio over welke training ik vanavond ga volgen.
De marathongroep gaat 4-8-4-8-4 minuten op DL3 lopen. Supernuttige snelheidstraining voor de marathon.
Maar de oud-olympiër (4x100m estafette in Barcelona) van mijn gewone loopgroep gaat een baantraining geven met daarin 15x200. Dat is een leuke training natuurlijk, maar minder handig voor de marathonvoorbereiding.
Twijfeltwijfel...F means you're fucked![]()
Waarvoor ben je aan het trainen?quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:24 schreef YUR het volgende:
De marathongroep gaat 4-8-4-8-4 minuten op DL3 lopen. Supernuttige snelheidstraining voor de marathon.
Maar de oud-olympiër (4x100m estafette in Barcelona) van mijn gewone loopgroep gaat een baantraining geven met daarin 15x200. Dat is een leuke training natuurlijk, maar minder handig voor de marathonvoorbereiding.
Twijfeltwijfel...En hoe reageert je lijf op die 200'tjes, in combinatie met je andere trainingen die je moet gaan lopen...
Ik ga vanavond misschien ook iets nieuws doen, een pyramideloopje ofzo... weet alleen nog niet goed of ik dat op afstand moet doen of op tijd...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Tsja...ik weet dat ik op de baan altijd veel harder loop dan nuttig is. Al heb ik volgens mij nog niet eerder zo'n training gedaan.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:27 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Waarvoor ben je aan het trainen?En hoe reageert je lijf op die 200'tjes, in combinatie met je andere trainingen die je moet gaan lopen...
Ik ga vanavond misschien ook iets nieuws doen, een pyramideloopje ofzo... weet alleen nog niet goed of ik dat op afstand moet doen of op tijd...F means you're fucked![]()
Geeft hij wel vaker die trainingen of niet? Dan zou je die natuurlijk ook na je marathon kunnen doen... Maar volgens mij heb je al besloten om die baantraining te gaan doenquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Tsja...ik weet dat ik op de baan altijd veel harder loop dan nuttig is. Al heb ik volgens mij nog niet eerder zo'n training gedaan.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik neig juist naar de normale trainingquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:35 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Geeft hij wel vaker die trainingen of niet? Dan zou je die natuurlijk ook na je marathon kunnen doen... Maar volgens mij heb je al besloten om die baantraining te gaan doen
Ik weet niet of ze die training vaker gaat geven...ze is geen trainster, gewoon een loopster uit mn groepF means you're fucked![]()
Haha... lang leve het digitaal interpreteren van lettersquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik neig juist naar de normale training
Ik weet niet of ze die training vaker gaat geven...ze is geen trainster, gewoon een loopster uit mn groep![]()
Oei, dat maakt het nog moeilijker, maar gewoon vragen of ze na de marathon het nog een keer doet, doet ze vast wel voor je
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja, misschien doe ik dat wel. Maar ook weer niet te lang na de marathon, want dan zit ik alweer in de voorbereiding voor de volgendequote:Op woensdag 26 februari 2014 08:39 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Haha... lang leve het digitaal interpreteren van letters![]()
Oei, dat maakt het nog moeilijker, maar gewoon vragen of ze na de marathon het nog een keer doet, doet ze vast wel voor je
Als je het zo bekijkt, dan gaat het nooit uitkomenquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, misschien doe ik dat wel. Maar ook weer niet te lang na de marathon, want dan zit ik alweer in de voorbereiding voor de volgende
Afstand of tijd maakt natuurlijk niet uitquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:27 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Waarvoor ben je aan het trainen?En hoe reageert je lijf op die 200'tjes, in combinatie met je andere trainingen die je moet gaan lopen...
Ik ga vanavond misschien ook iets nieuws doen, een pyramideloopje ofzo... weet alleen nog niet goed of ik dat op afstand moet doen of op tijd...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hee yuki! Hoe gaat het bij jou nu met lopen? Weer back on track?quote:Op woensdag 26 februari 2014 07:54 schreef Yuki het volgende:
[..]
Peu! Jij hier?
Tof zeg!Eerste evenement bij een marathon en ook nog eens met een vriend lopen; doe je goed!!
Veel plezier vastSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Yur ik zou voor de marathontraining gaan. Zo zijn er altijd wel leuke alternatieven te bedenken. Niet miepen en trainen voor die 13e!
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 26-02-2014 09:11:43 ]![]()
Het zal de 14e wel rustig zijn op de Coolsingelquote:Op woensdag 26 februari 2014 09:03 schreef Quoi het volgende:
Yur ik zou voor de marathontraining gaan. Zo zijn er altijd wel leuke alternatieven te bedenken. Niet miepen en trainen voor die 14e!
quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Het zal de 14e wel rustig zijn op de CoolsingelMinor detail.
![]()
Met slim ^quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:03 schreef Quoi het volgende:
Yur ik zou voor de marathontraining gaan. Zo zijn er altijd wel leuke alternatieven te bedenken. Niet miepen en trainen voor die 13e!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nadeel van marathon training, het moeten lopen anders red je het niet stress. Alleen dan loop je ook weer met minder plezier en daar doe je het toch eigenlijk voor? Dus ja in dit geval gewoon afwegen waar je het meeste plezier uit haalt. Die marathontraining hangt echt niet af van 1 loopje. Dus als je het maar niet al te vaak doet, gewoon even wat anders doen is niks mis mee en kan juist je juist wat meer plezier brengen.quote:![]()
Daar is ook wat voor te zeggen. Als je een x echt geen zin hebt kan het ook anders, maar als je twijfelt en de opties lijken beide leuk, dan zou ik voor datgene gaan wat het meest bijdraagt aan het beoogde doel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Nadeel van marathon training, het moeten lopen anders red je het niet stress. Alleen dan loop je ook weer met minder plezier en daar doe je het toch eigenlijk voor? Dus ja in dit geval gewoon afwegen waar je het meeste plezier uit haalt. Die marathontraining hangt echt niet af van 1 loopje. Dus als je het maar niet al te vaak doet, gewoon even wat anders doen is niks mis mee en kan juist je juist wat meer plezier brengen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Snap ik. Maar Yur heeft geen stress en zit niet op een dood punt. Dan zou ik gewoon de focus houdenquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Nadeel van marathon training, het moeten lopen anders red je het niet stress. Alleen dan loop je ook weer met minder plezier en daar doe je het toch eigenlijk voor? Dus ja in dit geval gewoon afwegen waar je het meeste plezier uit haalt. Die marathontraining hangt echt niet af van 1 loopje. Dus als je het maar niet al te vaak doet, gewoon even wat anders doen is niks mis mee en kan juist je juist wat meer plezier brengen.Maar hey: ALLES mag
![]()
![]()
Gisteren een op papier zware training gehad die in de praktijk wel meeviel.
Eens kijken of ik mn totaal van vorige week kan overtreffen![]()
![]()
Geen stress en geen dood punt, dan zou ik juist de leukste van de twee pakken. Die focus raak je echt niet zo snel kwijt. Zo zie je maar weer iedereen is anders en denkt er net weer wat anders over.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Snap ik. Maar Yur heeft geen stress en zit niet op een dood punt. Dan zou ik gewoon de focus houdenMaar hey: ALLES mag
![]()
![]()
Zo, ik heb besloten: het is vroeg-naar-huis-dag, want het is vroeg-naar-huis-weerNiet dat ik ga lopen, maar daar gaat het niet om
![]()
![]()
Goed zoquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:51 schreef hatsaflats het volgende:
Zo, ik heb besloten: het is vroeg-naar-huis-dag, want het is vroeg-naar-huis-weerNiet dat ik ga lopen, maar daar gaat het niet om
Hier misschien hetzelfde, alleen dan duik ik mijn bed weer in, want voel me beetje ziekjes
![]()
![]()
Oei, ik wilde net voorstellen om eventueel een biertje op een terrasje te doen vanmiddagquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed zoHier misschien hetzelfde, alleen dan duik ik mijn bed weer in, want voel me beetje ziekjes
![]()
![]()
Oef. Dat is verleidelijk. Ik ga voorlopig nog doorbikkelen tot iig 13:00 uur hier. Houd me op de hoogte van je plannenquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:56 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oei, ik wilde net voorstellen om eventueel een biertje op een terrasje te doen vanmiddag![]()
![]()
Zeg! Wel beter blijven hoor! Ik duld geen afzegging volgende week!quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed zoHier misschien hetzelfde, alleen dan duik ik mijn bed weer in, want voel me beetje ziekjes
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mijn plan was tot 15:00. Maar ik weet niet of dat gaat lukken - vandaag is traag.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oef. Dat is verleidelijk. Ik ga voorlopig nog doorbikkelen tot iig 13:00 uur hier. Houd me op de hoogte van je plannen![]()
Ik geef er liever nu aan toe, zodat ik volgende week fit ben. Nu mag het onder het kopje taperen gaan vallen, zoiets.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zeg! Wel beter blijven hoor! Ik duld geen afzegging volgende week!![]()
Hey Murm! Gaat goed, ben zeker back on trackquote:Op woensdag 26 februari 2014 08:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hee yuki! Hoe gaat het bij jou nu met lopen? Weer back on track?
Net een rustig rondje gelopen met m'n buurvrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe gaat het lopen bij jou? Ook lekker bezig, volgens mij
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hey, ik wist niet dat je nog op Fok kwamquote:Op woensdag 26 februari 2014 07:54 schreef Yuki het volgende:
[..]
Peu! Jij hier?
Veel plezier vast![]()
Dank je, komt goed!"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
Nou, ik ben er ook zo één geworden: ik wilde net gaan lopen, maar kwam erachter dat mijn Garmin leeg is. Dus nu wacht ik tot de batterij weer vol is
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Vanochtend weer gelopen. 8km lekker ontspannen, zonder ergens op te letten.
Een stuk lekkerder gelopen dan zondag, maar het is nog steeds niet zoals het zou moeten zijn. Merkte trouwens wel dat de laatste 2 kilometers een stuk lekkerder liepen dan de eerste 5-6. Geen idee hoe dat kwam eigenlijk![]()
![]()
Ik heb nog nooit een marathon gelopen, maar als ik NU spontaan zou gaan rennen zou ik denk ik wel een marathon uit kunnen lopen in 4:30 ofzo. Aan de andere kant heb ik deze arrogantie ook wel eens tentoongespreid richting loopmaatjes die er wel eentje hebben gelopen, en die vertellen mij allemaal om dit verhaal nog eens te houden als ik in september mijn eerste marathon heb gelopen. En ik vrees dat ze toch wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Nadeel van marathon training, het moeten lopen anders red je het niet stress. Alleen dan loop je ook weer met minder plezier en daar doe je het toch eigenlijk voor? Dus ja in dit geval gewoon afwegen waar je het meeste plezier uit haalt. Die marathontraining hangt echt niet af van 1 loopje. Dus als je het maar niet al te vaak doet, gewoon even wat anders doen is niks mis mee en kan juist je juist wat meer plezier brengen.
Kortom, mijn arrogantie maakt ook langzaam plaats voor 'ik-moet-trainen' stress![]()
![]()
Ik heb echt alles behalve ik-moet-trainen-stress
Het is meer ik-wil-lopen-stress
Dat ken ikquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:58 schreef YUR het volgende:
Het is meer ik-wil-lopen-stress
Ik heb mezelf heel plechtig beloofd het rustig aan te doen met lopen dit jaar en langzaam op te bouwen.![]()
![]()
Ik heb medelijden met je.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:58 schreef YUR het volgende:
Het is meer ik-wil-lopen-stress![]()
![]()
Thanksquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je.Ik loop er voor bij deskundigen...
Verstandigquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat ken ik
Ik heb mezelf heel plechtig beloofd het rustig aan te doen met lopen dit jaar en langzaam op te bouwen.
Da's best herkenbaar jaquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ja, verstand en gevoel hè?
Ik wil ook lopen! Maar morgenavond pas en dan is het heuveltraining. De laatste zware training voor de CPC, dan zaterdag of zondag (ligt aan het weer) nog een duurloopje van een kilometer of 10 en dan moet het gebeuren.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik loop als alles goed gaat vrijdag 16 km, zondag nog 8 km en dan misschien dinsdag nog met de groep mee een interval-training. Vrijdag voor de CPC skip ik dan.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:37 schreef mosselmossel het volgende:
Ik wil ook lopen! Maar morgenavond pas en dan is het heuveltraining. De laatste zware training voor de CPC, dan zaterdag of zondag (ligt aan het weer) nog een duurloopje van een kilometer of 10 en dan moet het gebeuren.
En: ik wil niet ziek wordenIk ben momenteel qua werk bezig met quarantaine-plaatsing van medicatie, misschien laat ik mezelf gewoon tot 9 maart in quarantaine plaatsen.
![]()
Wat is het verste wat je nu gelopen hebt dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:55 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een marathon gelopen, maar als ik NU spontaan zou gaan rennen zou ik denk ik wel een marathon uit kunnen lopen in 4:30 ofzo. Aan de andere kant heb ik deze arrogantie ook wel eens tentoongespreid richting loopmaatjes die er wel eentje hebben gelopen, en die vertellen mij allemaal om dit verhaal nog eens te houden als ik in september mijn eerste marathon heb gelopen. En ik vrees dat ze toch wel gelijk hebben.
Kortom, mijn arrogantie maakt ook langzaam plaats voor 'ik-moet-trainen' stressIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Boeit helemaal niks wat je nu nog gaat doen, hoogstens je moraal nog verder opkrikken. Je hebt een perfecte voorbereiding achter de rugquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:37 schreef mosselmossel het volgende:
Ik wil ook lopen! Maar morgenavond pas en dan is het heuveltraining. De laatste zware training voor de CPC, dan zaterdag of zondag (ligt aan het weer) nog een duurloopje van een kilometer of 10 en dan moet het gebeuren.en tijdens de CPC ga je ons en jezelf verrassen
![]()
![]()
Ik heb eigenlijk maar een slechte voorbereiding op de Sallandtrail. Gelukkig maandag nog wel vrij gemakkelijk die 21km kunnen maken maar dat is nog maar de 3e x die afstand, en dat was op de vlakke weg. Volgend weekend dus in het bos met andere ondergrond en heuvels enzo. Maar ik laat me niet kennen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Booeeeh beterschapquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik loop als alles goed gaat vrijdag 16 km, zondag nog 8 km en dan misschien dinsdag nog met de groep mee een interval-training. Vrijdag voor de CPC skip ik dan.
En: ik wil niet ziek wordenIk ben momenteel qua werk bezig met quarantaine-plaatsing van medicatie, misschien laat ik mezelf gewoon tot 9 maart in quarantaine plaatsen.
![]()
![]()
Mij valt het uitbreiden van HM richting M toch vies tegen. En die HM liep ik relatief eenvoudig.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:55 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een marathon gelopen, maar als ik NU spontaan zou gaan rennen zou ik denk ik wel een marathon uit kunnen lopen in 4:30 ofzo. Aan de andere kant heb ik deze arrogantie ook wel eens tentoongespreid richting loopmaatjes die er wel eentje hebben gelopen, en die vertellen mij allemaal om dit verhaal nog eens te houden als ik in september mijn eerste marathon heb gelopen. En ik vrees dat ze toch wel gelijk hebben.
Kortom, mijn arrogantie maakt ook langzaam plaats voor 'ik-moet-trainen' stress![]()
hier ook.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mij valt het uitbreiden van HM richting M toch vies tegen. En die HM liep ik relatief eenvoudig.
Zozeer zelfs dat ik er voorlopig helemaal klaar mee benInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Het is dat ik mezelf een te grote loser vind als ik zonder gegronde reden stop (lees, ik moet minimaal een been breken ofzo) anders had ik er denk ik een week of 3 geleden ook mee gestopt. Ik vind het zowel fysiek als mentaal behoorlijk zwaar.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hier ook.
Zozeer zelfs dat ik er voorlopig helemaal klaar mee ben![]()
Ik train sinds een paar weken mee met de "kwaliteitsgroep" van mijn loopgroep - subgroepjes jwz - die is opgesteld in het kader van de Looptrainer 4 cursus van 2 trainers. Komt erop neer dat er prestatiegerichter wordt getraind, en de trainingen ook wat pittiger zijn dan normaal. Nu kreeg ik zojuist m'n gepersonaliseerde tijden in de mail, gebaseerd op m'n 10k-tijd en 1000m-tijd, en nouja, ik mag pittig gaan trainen de komende tijd. Geen intervallen meer langzamer dan 4:50/km![]()
![]()
Eindelijk dat luie zweet eruitquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:35 schreef hatsaflats het volgende:
Ik train sinds een paar weken mee met de "kwaliteitsgroep" van mijn loopgroep - subgroepjes jwz - die is opgesteld in het kader van de Looptrainer 4 cursus van 2 trainers. Komt erop neer dat er prestatiegerichter wordt getraind, en de trainingen ook wat pittiger zijn dan normaal. Nu kreeg ik zojuist m'n gepersonaliseerde tijden in de mail, gebaseerd op m'n 10k-tijd en 1000m-tijd, en nouja, ik mag pittig gaan trainen de komende tijd. Geen intervallen meer langzamer dan 4:50/km
Mij lijkt vooral het tempo moeilijk. Een HM kun je nog redelijk op je tandvlees lopen, maar een M doe je toch op een hartslag die je 4 uur kunt volhouden. Dat heb ik een keer 25km gedaan, ging prima, maar bij die hartslag loop ik wel een tempo van 6.40 of zo dus dan red je een tijd van 4.30 al niet eens, laat staan als je nog verval hebt. Dus ik zal toch efficienter moeten worden als ik voor de marathon ga trainen, hopelijk gaat dat vanzelf door meer trainingskilometers.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is dat ik mezelf een te grote loser vind als ik zonder gegronde reden stop (lees, ik moet minimaal een been breken ofzo) anders had ik er denk ik een week of 3 geleden ook mee gestopt. Ik vind het zowel fysiek als mentaal behoorlijk zwaar.
[ Bericht 6% gewijzigd door La_Tramposa op 26-02-2014 15:05:35 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
blessureleed deed me dat besluitenquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is dat ik mezelf een te grote loser vind als ik zonder gegronde reden stop (lees, ik moet minimaal een been breken ofzo) anders had ik er denk ik een week of 3 geleden ook mee gestopt. Ik vind het zowel fysiek als mentaal behoorlijk zwaar.een maand voor de marathon geen 30 km kunnen lopen wegens pijn in de knie was het voor mij wel duidelijk.
Ook het complete gebrek aan plezier deed het 'm.
Nu weer vol goede moed op pad en ik moet zeggen, ik heb er zowaar weer wat plezier in
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Plezier hebben en houden in het lopen lijkt me wel heel belangrijk, juist tijdens een marathon training inderdaad! Je moet al zoveel lopen, als je dat met tegenzin doet kan het nooit prettig zijn denk ik.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Het is zulk mooi weer, ik heb de week vrij en ik had er zin in, dus voor vandaag had ik een mooi loopje gepland. Een keer bewust een stuk langzamer dan normaal, en dan een kilometer of 15.
Ik ging van start met ongeveer 5:50 min/km en het ging helemaal nergens naar. Na een kilometer deden mijn benen al zeer en ik ging vervolgens onbewust nog langzamer lopen, op een gegeven moment zat ik boven de 6 min/km. Versnellen lukte op de één of andere manier ook niet meer, heb het nog wel even geprobeerd maar het tempo zakte meteen weer in.
De volgende keer ga ik toch weer wat sneller, langzamer gaan dan je "comfort zone" is ook vervelend, dan loop ik nog liever te hard. Ik vermoed dat op dit tempo mijn looptechniek (voor zover aanwezig) en -houding minder zijn, het gaat dan meer richting slenteren dan lopen. Ik heb het rondje dan ook maar ingekort, want ik had er ook helemaal geen aardigheid in. Volgende keer beter:
http://www.endomondo.com/workouts/301438886/14083692It has to mean something
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:03 schreef Cynic het volgende:
Het is zulk mooi weer, ik heb de week vrij en ik had er zin in, dus voor vandaag had ik een mooi loopje gepland. Een keer bewust een stuk langzamer dan normaal, en dan een kilometer of 15.
Ik ging van start met ongeveer 5:50 min/km en het ging helemaal nergens naar. Na een kilometer deden mijn benen al zeer en ik ging vervolgens onbewust nog langzamer lopen, op een gegeven moment zat ik boven de 6 min/km. Versnellen lukte op de één of andere manier ook niet meer, heb het nog wel even geprobeerd maar het tempo zakte meteen weer in.
De volgende keer ga ik toch weer wat sneller, langzamer gaan dan je "comfort zone" is ook vervelend, dan loop ik nog liever te hard. Ik vermoed dat op dit tempo mijn looptechniek (voor zover aanwezig) en -houding minder zijn, het gaat dan meer richting slenteren dan lopen. Ik heb het rondje dan ook maar ingekort, want ik had er ook helemaal geen aardigheid in. Volgende keer beter:
http://www.endomondo.com/workouts/301438886/14083692Hèhè, eindelijk iemand met een vergelijkbare hartslagquote:
En een mooi blokje om, of eigenlijk lijken het meer 2 blokjes op elkaar, alleen dan niet helemaal recht
Zou het een idee zijn om in de OP (hehe, OpeningsPost) voortaan ook een lijstje met alle gangbare afkortingen te plaatsen? En misschien voor de n00bs als ik ook uitleggen hoe een pyramidetraining, een 15x 200 of een 2-4-6-8-10 (ik roep maar wat, geen idee dus) in zijn werk gaat?
OT: Straks weer even de deur uit om te kijken of ik het ga redden, die 7x 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen. Ben erg bang van niet, maar dat maakt verder ook niet uit natuurlijk. Een andere optie is om gewoon eens te kijken hoe lang ik het intussen vol kan houden om te rennen. Soort Coopertestje?Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:15 schreef flipsen het volgende:
Zou het een idee zijn om in de OP (hehe, OpeningsPost) voortaan ook een lijstje met alle gangbare afkortingen te plaatsen? En misschien voor de n00bs als ik ook uitleggen hoe een pyramidetraining, een 15x 200 of een 2-4-6-8-10 (ik roep maar wat, geen idee dus) in zijn werk gaat?
OT: Straks weer even de deur uit om te kijken of ik het ga redden, die 7x 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen. Ben erg bang van niet, maar dat maakt verder ook niet uit natuurlijk. Een andere optie is om gewoon eens te kijken hoe lang ik het intussen vol kan houden om te rennen. Soort Coopertestje?![]()
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Te hoog, te laag?quote:
Ik heb daar nog niet zoveel verstand van...It has to mean something
dat is niet te zeggen als we niets weten over jouw maximale hartslag etc. Maar het is erg laag, voor veel mensen is 127 al een ritje naar de supermarkt op de fietsquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Te hoog, te laag?
Ik heb daar nog niet zoveel verstand van...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als ik uit m'n stoel opsta is m'n hartslag al hoger...quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Te hoog, te laag?
Ik heb daar nog niet zoveel verstand van...
Maar hartslag is voor iedereen anders. Leeftijd, volume van je hart, conditie, hoe hard je loopt, alles telt mee.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
De OP is al zo gigantischquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:15 schreef flipsen het volgende:
OT: Straks weer even de deur uit om te kijken of ik het ga redden, die 7x 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen. Ben erg bang van niet, maar dat maakt verder ook niet uit natuurlijk. Een andere optie is om gewoon eens te kijken hoe lang ik het intussen vol kan houden om te rennen. Soort Coopertestje?
Ja doei.![]()
En niet up to date met wie loopt waar en wanneerquote:
Ach, een spoilertje meer of minder? Maar ik vind het wel leuk om te weten hoe ervaren mensen trainen en dan begrijp ik nog weinig van een 15x 200. Of een pyramidetraining. En mijn "7x 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen" kan vast ook korter omschreven wordenquote:Om maar te zwijgen over LDL (toch?) of nog gekker (maar die heb ik even gegoogled, wel grappig): een VFF
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Ik heb dat nog niet nagekeken. Normaal loop ik iets harder en dan zit ik rond 140. Maximale wat ik tot nu toe met Garmin gemeten heb is 168, en toen was ik zo hard mogelijk (cooper) aan het lopen en voelde het alsof ik dood gingquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
dat is niet te zeggen als we niets weten over jouw maximale hartslag etc. Maar het is erg laag, voor veel mensen is 127 al een ritje naar de supermarkt op de fiets
It has to mean something
Gewoon meelezen, vragen als je't niet weet en onthouden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ach, een spoilertje meer of minder? Maar ik vind het wel leuk om te weten hoe ervaren mensen trainen en dan begrijp ik nog weinig van een 15x 200. Of een pyramidetraining. En mijn "7x 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen" kan vast ook korter omschreven wordenOm maar te zwijgen over LDL (toch?) of nog gekker (maar die heb ik even gegoogled, wel grappig): een VFF
Waarom zou je dat korter willen omschrijven, trouwens? En 15x200 is ook niet 'universeel', hier kan wandelrust, jogrust, stilstarust tussen zitten van ik weet niet hoeveel seconden of minuten. Kortom: beetje zinloos, als je 't mij vraagt.Ja doei.![]()
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon meelezen, vragen als je't niet weet en onthouden.
Waarom zou je dat korter willen omschrijven, trouwens? En 15x200 is ook niet 'universeel', hier kan wandelrust, jogrust, stilstarust tussen zitten van ik weet niet hoeveel seconden of minuten. Kortom: beetje zinloos, als je 't mij vraagt.wat is LDL, CPC?
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Vanavond snelheidstraining hierVolgens mij rondjes rennen op beoogd 5K tempo met een minuut stilstarust. Hopelijk is het beter weer dan de laatste keer dat we diezelfde training op die locatie deden
![]()
Ja doei.![]()
En als in het volgende deel een n00b dezelfde vragen stelt? En daarna weer iemand? Het is nou niet bepaald een serie waar je eerst even vanaf 10 delen terug gaat lezenquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon meelezen, vragen als je't niet weet en onthouden.Voor de ervaren lopers ongetwijfeld, voor de newbies wel handig. Vandaar beter in een spoiler in de OP dan dat de zoveelste newbie voor de zoveelste keer vraagt waar CPC voor staat (die weet ik dan toevallig).quote:Kortom: beetje zinloos, als je 't mij vraagt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
QUIZvraag!
Voor de pro's onder ons. Wat betekenen de volgende afkortingen?
UTMB?
TbtS?
DtD?
GR20?
UHT?
CCC?
ZLDL?Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
LangeDuurLoop of LangzameDuurLoopquote:
CityPierCity (is een wedstrijd in Den Haag/Scheveningen volgend weekend)Oei, maar 1 uit 7quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:33 schreef Frsh het volgende:
QUIZvraag!
UTMB?
TbtS?
DtD? > Dam tot Dam
GR20?
UHT?
CCC?
ZLDL?
![]()
HM en M wist ik dan weer wel
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Alleen die twee weet ikquote:Op woensdag 26 februari 2014 15:33 schreef Frsh het volgende:
QUIZvraag!
UTMB?
TbtS?
DtD? dam tot dam
GR20?
UHT?
CCC?
ZLDL? zeer lange duurloop
En je vergeet: TdFIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Ik ook
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
das de tour de francequote:Op woensdag 26 februari 2014 15:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Alleen die twee weet ik
En je vergeet: TdF
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Een piramidetraining spreekt overigens redelijk voor zich; een training waarin je ofwel tempo, ofwel duur/afstand tot een piek laat komen, en dan weer afbouwt.
Zelf ben ik vanuit het coachen gewend om ' voor minuten te schrijven en '' voor seconden, dus
8x1'30''R betekent 8 keer 1 minuut hard, 30 seconden rust. Maar in het hardlopen werkt iedereen bijna wel met minuten, dus 2-4-6-8-6-4-2, 2 R betekent dan 2 minuten, 4 minuten, 6 minuten etc. met elke keer 2 minuten rust tussen door.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
YUR, leg eens uit aub? 4-8-4-8-4 op DL3?? Is dat 3x 4 minuten voluit pezen en 8 minuten rust?quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:24 schreef YUR het volgende:
Twijfeltwijfel...Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Hehe, voor hardlopers nietquote:
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Poef, ik weet ze ook allemaal niet hoor.
MAAR....als daar behoefte aan is, neem vooral het initiatief.![]()
quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Een piramidetraining spreekt overigens redelijk voor zich; een training waarin je ofwel tempo, ofwel duur/afstand tot een piek laat komen, en dan weer afbouwt.
Zelf ben ik vanuit het coachen gewend om ' voor minuten te schrijven en '' voor seconden, dus
8x1'30''R betekent 8 keer 1 minuut hard, 30 seconden rust. Maar in het hardlopen werkt iedereen bijna wel met minuten, dus 2-4-6-8-6-4-2, 2 R betekent dan 2 minuten, 4 minuten, 6 minuten etc. met elke keer 2 minuten rust tussen door.![]()
Mee eens. Alleen voor trailers wil het nog wel eens wat anders betekenen.quote:
TbtS is een trail in Zeeland, UHT is in Utrecht. Maar voor ons asfaltlopers zijn de meeste van die afko's oninteressant.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: