quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:47 schreef IPA35 het volgende:
Ik verklaar het Huis Saoed tot terroristische organisatie.
quote:
Wahabi'squote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:41 schreef Slayage het volgende:
wie deze mensen ook zijn![]()
![]()
![]()
https://www.facebook.com/photo.php?v=681637788565647
een nietszeggende container begrip, maar russischtaligen, mogelijk isisquote:
ISIS ja, staat er ook bij.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
een nietszeggende container begrip, maar russischtaligen, mogelijk isis
http://www.syrianperspect(...)yrian-arab-army.htmlquote:This is my map created on March 7th, when the SAA begantheir ferocious assault on Jund al-Sham’s positions in western and southern Al-Zara.
Not even 24 hours after the creation of my map, the Syrian Arab Army – backed by the NDF and SSNP – stormed Hannaya and began their rapid liberation of this area. Air supremacy proved vital, due to the geographical volatility of the hills encompassing this village. In pure SAA fashion, this battle was sudden and well-planned. The SAA is now overlooking the historical Krak de Chevaliers, located in the predominately Sunni populated village of Al-Hosn (not to be confused with Ammar al-Hosn, located next to it and also in Wadi al-Nasara), where a rare species of parasitic bacteria from Jund al-Sham inhabit this castle.
quote:'Meer dan 146.000 doden in oorlog Syrië'
De burgeroorlog in Syrië heeft al aan meer dan 146.000 mensen het leven gekost.
Dit heeft het Observatorium voor Mensenrechten donderdag laten weten. Het conflict begon drie jaar geleden met betogingen voor meer democratie.
Onder de slachtoffers zijn bijna 74.000 burgers en bijna 35.000 militairen van het regeringsleger van president Bashar al-Assad. Ook kwamen bijna 34.000 opstandelingen om het leven.
Zo'n drieduizend lijken konden niet worden geïdentificeerd. Volgens waarnemers kan het ware dodental nog hoger liggen.
Neemt niet weg dat het aantal aardig bij waarheid zal liggen, met gemiddeld enkele tientallen doden per dag, dan zit je al snel op 100k na ruim 3 jaar. Met gemiddeld bedoel ik: de ene dag vallen er 200, de andere 20, en dat zijn nog voorzichtige getallen voor dergelijk groot land waar van noord tot zuid wordt gevochten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
http://www.novini.nl/wie-(...)or-de-mensenrechten/
Het is betrouwbaarder dan SANA en syrian perspective.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
http://www.novini.nl/wie-(...)or-de-mensenrechten/
No clue.quote:
problemen voor wie?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:53 schreef expans het volgende:
Vraag me af wanneer hun alles is shirk gedachte problemen gaat opleveren.
Religieuze psychopaten uit Tsjetsjenie die zich aansluiten by religieuze psychopaten uit het midden oosten om in Syrie weerloze burgers te executeren.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:41 schreef Slayage het volgende:
wie deze mensen ook zijn![]()
![]()
![]()
https://www.facebook.com/photo.php?v=681637788565647
de wahabis willen zelfs de tombe van de profeet vernietigen dus wat wat is een trukse soldaats graf in hun ogen? zoals je zegt alles is shirk en ze zijn al geruime tijd wat dat betreft aan het huishouden daaro, maar ook in libie zijn de wahabi's bezig geweest bvquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:12 schreef expans het volgende:
[..]
Ons.
Als ze de tombe willen vernielen, er zijn daar nog Turkse soldaten.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
een trukse daf uit istanbul!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:
ik begrijp nu pas dat er een klein stukje turkse grond is daaro en dat er idd 25 turkse soldaten zitten, oh boy!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:12 schreef expans het volgende:
[..]
Ons.
Als ze de tombe willen vernielen, er zijn daar nog Turkse soldaten.
TRT: "ISIS sloopt onze tombe!1!"quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik begrijp nu pas dat er een klein stukje turkse grond is daaro en dat er idd 25 turkse soldaten zitten, oh boy!
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
TRT: "ISIS sloopt onze tombe!1!"
Rejup Taeyb Irdogun: "Bombardeer Damascus!11!"
quote:
On 5 August 2013 the Syrian civil war had promted Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan to publicly state that “The tomb of Suleyman Shah [in Syria] and the land surrounding it is our territory. We cannot ignore any unfavorable act against that monument, as it would be an attack on our territory, as well as an attack on NATO land....Everyone knows his duty, and will continue to do what is necessary”.[6] The Statement confirmed that Turkey viewed the subject Tomb as Sovereign Territory of the Republic of Turkey.quote:
Maar wie de neuk is Suleiman shah?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
On 5 August 2013 the Syrian civil war had promted Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan to publicly state that “The tomb of Suleyman Shah [in Syria] and the land surrounding it is our territory. We cannot ignore any unfavorable act against that monument, as it would be an attack on our territory, as well as an attack on NATO land....Everyone knows his duty, and will continue to do what is necessary”.[6] The Statement confirmed that Turkey viewed the subject Tomb as Sovereign Territory of the Republic of Turkey.
had isis nou turkije al de oorlog verklaart?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
wikiquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wie de neuk is Suleiman shah?
Maar je hoort wel vaker mensen roepen dat er in Syrië geïntervenieerd moet worden vanwege 'de opkomst van islamitisch terrorisme/"al-qaida"'.
Geniale logica.
quote:The Tomb of Suleyman Shah is the supposed burial place of Suleyman Shah, the grandfather of Osman I, the founder of the Ottoman Empire. He is believed to have drowned in the Euphrates River in modern-day Syria, and an Ottoman tomb in or near Qal'at Ja'bar has been associated with Suleyman Shah.[1] In accordance with Article 9 of the Treaty of Ankara (1921) signed between France and Turkey, the tomb "shall remain, with its appurtenances, the property of Turkey, who may appoint guardians for it and may hoist the Turkish flag there."[2][3][4] In 1973, the location of the tomb was flooded by construction of Tabqa Dam to create Lake Assad. At that time, the tomb was moved to a new location north of Qal'at Ja'bar.[5]
Syria Crisis and the Tomb
On 5 August 2013 the Syrian civil war had promted Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan to publicly state that “The tomb of Suleyman Shah [in Syria] and the land surrounding it is our territory. We cannot ignore any unfavorable act against that monument, as it would be an attack on our territory, as well as an attack on NATO land....Everyone knows his duty, and will continue to do what is necessary”.[6] The Statement confirmed that Turkey viewed the subject Tomb as Sovereign Territory of the Republic of Turkey.
Weeniequote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
had isis nou turkije al de oorlog verklaart?
Ik had het al gevonden, heb zelfs het verdrag zitten lezenquote:
vaag dit, maar feit is dat daar wel turkse soldaten zitten... ik houd me hart vastquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik had het al gevonden, heb zelfs het verdrag zitten lezen.
Maar serieus, dat ding is zelfs al eens verplaatst (met behoud van rechten). Is toch duidelijk dat het om (privaatrechtelijk) eigendom gaat? Om verkrijgt men op magische wijze soevereiniteit over een onafgebakend stuk grond omdat de gebouwtjes daarop staan? Of ligt er nu een stukje Turks grondgebied op de bodem van een Syrisch stuwmeer?
Waren er geen versterkingen gestuurd?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
vaag dit, maar feit is dat daar wel turkse soldaten zitten... ik houd me hart vast
is dat zo?quote:
Blijkbaar niet, maar hoorde eerder wat over die tombe. Nou ja, misschien zou dat een slim iets zijn?quote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
tja politiciquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:50 schreef expans het volgende:
[..]
Het gaat trouwens om een gebied van 8000 m2 en is op 25/30 km van de grens af. Zal vast wel een of andere QRF klaar staan.
Maar even serieuzer; de laatste tijd hoor je niks omtrent Turkije (ook door interne issues) maar wel opvallend dat het zo speelt na het bezoek aan Iran.
Ik denk dat ik gelijk krijg en dat ze een of andere deal hebben afgesloten met elkaar.
Davutoglu ging volgens mij, kort daarna Erdo zelf.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:02 schreef IPA35 het volgende:
Wat was er in Iran dan? Nog iets relevants?
Wel allemaal vage bronnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:05 schreef expans het volgende:
maar ik lees ook weer dat de YPG en SAA alweer wat ruzie hebben.
quote:Radicale ISIS weg uit westen Syrië
Toegevoegd: vrijdag 14 mrt 2014, 20:01
Update: vrijdag 14 mrt 2014, 20:13
De radicale rebellenbeweging ISIS heeft zich teruggetrokken uit twee westelijke provincies in Syrië. De ISIS-strijders raakten omstreden omdat ze de afgelopen maanden geregeld felle strijd voerden met andere verzetsgroepen tegen president Assad.
Sinds het begin van dit jaar hebben botsingen tussen ISIS-milities en andere rebellengroepen 3000 levens gekost en de opstand tegen Assad verzwakt.
Bolwerken
De ISIS-strijders hebben zich nu teruggetrokken in hun bolwerken in het oosten van Syrië en de buitenwijken van de stad Aleppo, meldt het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten, de strijd in Syrië op de voet volgt.
Een andere militante rebellengroepering, het aan al-Qaida gelieerde al-Nusra, heeft bemiddeld in de aftocht van ISIS uit de provincies Idlib en Latakia.
Ervaren strijders
Aanvankelijk waren de andere rebellen blij met de hulp van ISIS in het verzet tegen Assad, vanwege de aanwezigheid van veel ervaren buitenlandse strijders.
De ISIS-milities legden de burgers in de door hen bezette gebieden een steng-islamitische levenswijze op. Uiteindelijk raakte ISIS in het westen van Syrië verzwakt door de strijd met andere rebellen en door het grote aantal overlopers naar andere milities.
voor de verandering eens goed nieuwsquote:
quote:Turkey ready to respond any attack to Suleyman Shah tomb in Syria, FM Davutoğlu says
VAN
Print Page Send to friend »
Share
[Turkey ready to respond any attack to Suleyman Shah tomb in Syria, FM Davutoğlu says]
Foreign Minister Ahmet Davutoğlu has reiterated that Turkey has the right to take all precautions to protect the tomb of Süleyman Shah in Syria following clashes around the shrine, which is recognized as Turkish territory.
“As of now, there has been no [move on] our soldiers or our land there. But in the event of such a threat, we are ready to take all sorts of precautions,” Davutoğlu told reporters in the eastern province of Van on March 14.
His statement came after clashes between opposition groups the Free Syrian Army (FSA) and the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) intensified in the region and the al-Qaeda-affiliated organization took control of a nearby town. The Tomb of Suleyman Shah, who was the founder of the Seljuk Empire in Anatolia and died in 1086, is located in the governorate of Aleppo. The tomb sits 25 kilometers from the Turkey-Syria border and remains under Turkish sovereignty under a 1921 treaty signed between Turkey and France, which was then the colonial power in Syria. That agreement was renewed after Syria gained independence in 1936.
Any attack against the tomb either from “the regime, from radical groups of from anybody” would be subjected to retaliation from Turkey, which would take all measures for the protection of that land, Davutoğlu said.
The Turkish Foreign Ministry, General Staff and the National Intelligence Organization (MİT) held a meeting on March 13 on the security issue of the tomb, said the minister, noting that the prime minister and the president were also informed.
A Turkish flag flies over the tomb and a small garrison of around 25 troops is permanently stationed there.
March/14/2014
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]Is die serieus? Suleiman wie eigenlijk?
Vader van Osman, stichter van het Ottomaanse Rijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]Is die serieus? Suleiman wie eigenlijk?
dit is toch al geruime tijd gaandequote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:12 schreef Intellectueel het volgende:
Overigens zijn Hezbollah & SAA zojuist Yabroud binnengevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |