abonnement Unibet Coolblue
pi_137108523
quote:
En we zijn nog lang niet klaaaaaar...

Deel 2 alweer, toch angstaanjagend hoe snel de tijd vliegt! Ooit was het december 2011 en kocht ik de bouwval. Het is alweer bijna december.....
Zo begon het vorige deel in december 2013. En nu is het alweer bijna maart 2014. 2014, het jaar waarin de tent bewoonbaar wordt!

Van de regen in de drup, van de drup naar de droogte. Van een stofput steeds dichter naar een gestuukte woning. Want de laatste puntjes worden nu afgewerkt... Bijna tijd om een stukadoor te zoeken en al de voorbereidingen tot zijn "epische climax" te laten komen.

We gaan rustig door...
Laat die handjes wapperen!
pi_137109261
Deel 3!! *O* Uiteraard blijf ik volgen.
Ben heel erg benieuwd wat het resultaat is na stucen. Gaat het trouwens om de gehele begane grond + eerste verdieping? Wat is de inrichting op de derde verdieping eigenlijk?

Vind het nog steeds lastig een beeld te vormen van jouw "flat". |:(
  maandag 24 februari 2014 @ 23:02:31 #3
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_137111753
Ik lurk mee
pi_137112507
Haha, iedereen is weer welkom! Lurkers, volgers, reageerders, vragenstellers en commentatoren.

Het stuukwerk is de woonkamer, alle muren en het plafond. Dan nog het trappenhuisje naar het souterrain... De hal, incl. plafond. Dan de trap op, ook... muur en wanden.

Eenmaal boven sta je op de overloop. De muren moeten ook daar. De slaapkamers (1 groot en 1 kleiner) moeten ook de muren gedaan. De wanden smeer ik af en plafond wordt gesausd. Wanden krijgen ook glasvlies, lekker makkelijk.

Badkamer twijfel ik of ik het plafond even laat meesmeren, ligt aan de meerprijs. Anders vul ik de naadjes en gaatjes en laat ik de naden die netjes lopen in 't zicht om daarna te rollen.

Zolder heb ik stuukwerk laten zitten, dat ziet er nog "redelijk" uit en één stuk achter de ketel heb ik zelf gestuukt voor ik de ketel ophing.

Plattegronden heb ik niet echt nee... hoe lossen we dat op.

Aan de straat heb je de hal en woonkamer met open keuken. Achter de schuifpui heb ik dan een balkon met een vaste trap, want 2 meter lager is de tuin (23,5 meter lang, ~5 breed). Huis is iets van 9 meter diep en loopt van 4,5 naar 5 meter breed.

Vaste trap in huis brengt ja naar het souterrain, zelfde oppervlak. Plafondbalken op 1,83 (woonkamer 2.80, ik ben 1,87). Daar zit het gasten toilet en een keuken. Ook de wasruimte. Momenteel heb ik daar zithoek, eethoek, slaaphoek, kastruimte etc. M'n appartement in huis.

Ga je in de hal de vaste trap op (nieuw!) dan dus de overloop... en je kijkt tegen de achterdeur aan, naar 't 2e balkon. Ruime overloop, dan de slaapkamers aan één kant. Badkamer aan de straatkant (2 en een beetje x 2 en een beetje). Bovenverdieping is een meter korter i.v.m. balkon.

Weer een vaste trap naar zolder.... heb je al Popeye benen?! Ruimte zolder, moet hem eens opmeten... maar iets van netto 5x5 ofzo en wat knieschot. Dakkapel van 4 meter erop.. stahoogte tegen de 2 meter.

Dat was hem wel :P Vanavond stond ik nog in de tuin na het fietsen en keer naar boven... ik had echt zo'n momentje van "Ja, daar ga je in je eentje wonen onderdaad :')".

Time for some changes in life :)
Laat die handjes wapperen!
pi_137112559
Ik lurk ook eens mee, geweldig om te zien wat een metamorfoses er hier langskomen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 februari 2014 @ 07:42:04 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137116611
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:17 schreef Gieliovd het volgende:

Plattegronden heb ik niet echt nee... hoe lossen we dat op.

Naar de gemeente gaan en de originele bouwtekeningen opvragen. Als er ooit iets met vergunning verbouwd is, zijn die tekeningen ook nog te vinden. Dan teken je de nieuwe maten in en zet je alle muurtjes op de juiste plek en zet je het over in AutoCAD. *O*

Zo heb ik het gedaan. Al waren de originele bouwtekeningen van mijn huis uit 1926 niet te vinden. Die zijn met dank aan onze Duitse vrienden verbrand in 1940 :'( :'(
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_137116825
Duidelijk omschreven. Fijne lange tuin trouwens! Wat ga je uiteindelijk doen met soutterain en zolder, of nog geen idee van? Ik vraag maar door he. Ik jaag je niet op hoor. ;)

Bouwtekeningen van je woning zijn wel wat waard. Zoals Fiets zegt, gemeente heeft vaak wel wat liggen als er in het verleden iets verbouwd is. Maar wellicht heb je daar al geinformeerd?
pi_137135551
Souterrain komen de motoren, die nu al 2 jaar buiten staan te verrotten. Tevens ga ik de werkbank uitbreiden en komt daar een kolomboor, misschien klein draai/freesbankje, PC, al m'n gereedschap aan borden etc... lekker hobbyen daar. Tevens blijft dus het toilet daar en misschien maak ik er ooit een badkamertje.

Mocht ik knel komen qua geld, ga ik het verhuren ;)

Zolder wordt thuiskantoor. Groot hoekbureau erin, er komt een slaapbank, tv'tje, opslagruimte. Gewoon een relaxte werkplek (ik kan veel thuiswerken als ik wil).

Ik heb één slaapkamer extra, dus wie weet hoe de wereld er over een jaar of wat uitziet. Zolder is een hele grote slaapkamer als het zou moeten.

Bouwtekeningen zitten me verder wel goed. Geen tijd om dat uit te zoeken. Ging mij er meer om dat ik een plaatje online kon zetten.

Dit weekend de laatste hand gelegd aan de meterkast ombouw zoals gezegd... zover ik moest komen voor de stukadoor voorbereidingen.


Het bestaat uit een achterwand van 12mm multiplex wat ik achter de leidingen heb aangebracht. Daar tegenaan heb ik 18mm multiplex gemaakt. Allemaal met de resterende stukken van boven (toilet ombouw, plafond afwerking.

Het lastige was weer zoals altijd dat het minimaal moet worden, de hal is niet zo breed. Er komt nog een koof, radiator komt direct naast de gasmeter, het moet deels demontabel zijn (tja, je gasmeter zou maar stuk gaan), ruimte bieden voor router, evt. NAS, WCD's, kabelversterker en zo nog ff door. Dus ik was weer lekker aan het knutselen.

De gasleiding zit weer verankerd, het is van binnen ook meteen redelijk netjes en het grote voordeel is dat je er zo even wat tegenaan schroeft. Hout = fijn.

Ben gestopt, want het aftimmeren doe ik straks in één keer.

En nu speelt project gasleiding... wordt vervolgd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gieliovd op 25-02-2014 20:29:27 ]
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:09:20 #9
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_137165636
Lurk al een tijdje mee, lijkt een beetje op het project wat ik nu zelf begonnen ben.
(soort van: we kopen een fundering, wat muren en een gaar dak en daar proberen we iets van te maken).
Ook alles als een echte "klus-autist" alleen willen doen omdat je dan weet hoe het gebeurd.

Je pakt t wel netjes aan!
Ben alleen benieuwd hoe je de afronding straks doet, hopelijk ga je niet (zoals de helft van klussend nederland) dan afraffelen omdat je resultaat wil zien.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 27 februari 2014 @ 07:22:29 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_137188414
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn als het allemaal gestuct is. Volgens mij valt er dan een hele last weg ofzo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_137206123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:09 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ben alleen benieuwd hoe je de afronding straks doet, hopelijk ga je niet (zoals de helft van klussend nederland) dan afraffelen omdat je resultaat wil zien.
Ik ben net zo benieuwd... ik heb geen idee hoe het straks gaat lopen.

Ik zit wel een beetje in de modus van "stukadoor erin, daarna ff een schilder scoren op werkspot",,, dus dan neig je wel snel naar korte klappen. En dat ga je zien.

Kan best zijn dat ik de huidige werkwijze voortzet... alles tot in de details uitwerken en dan de simpele shit wat veel werk is uitbesteden.

Want je hebt gelijk: ik ga zo wel voor resultaat. Het moet over een paar maanden af zijn.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles donderdag 27 februari 2014 @ 20:57:23 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137215071
Ik durf het zelf niet aan met Werkspot.... Heb meer vertrouwen in vaklieden die in het weekend voor het echte geld werken. Het is lastig om klussen uit handen te geven aan iemand waarvan ik niet weet hoe hij werkt. :') Zou het eeuwig zonde vinden als iemand voor vies veel geld smerig werk levert. Bij mijn stucadoor voor de badkamer zat het goed. Die maakt alles waterpas en strak. _O_ Maar die ken ik dan ook via m'n werk...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 28 februari 2014 @ 14:49:56 #13
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_137239062
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:39 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ben net zo benieuwd... ik heb geen idee hoe het straks gaat lopen.

Ik zit wel een beetje in de modus van "stukadoor erin, daarna ff een schilder scoren op werkspot",,, dus dan neig je wel snel naar korte klappen. En dat ga je zien.

Kan best zijn dat ik de huidige werkwijze voortzet... alles tot in de details uitwerken en dan de simpele shit wat veel werk is uitbesteden.

Want je hebt gelijk: ik ga zo wel voor resultaat. Het moet over een paar maanden af zijn.
Liever nog een tijdje in een "half-afbouw" wonen dan jaren spijt dat je ergens niet net dat halve dagje extra voor gepakt hebt. Hier stuitert Knutsel-Smurfin ook al dat ze toch wel zsm wil verhuizen, maar die mag nog wel een half jaartje wachten.

Ik heb altijd gemerkt dat je vaklieden scoort op feestjes / sociale gelegenheden (al is dat een beetje no-go voor de echte "fokker"). Laat her en der eens vallen dat je een goede schilder zoekt. Opeens kent iedereen wel iemand. Voordeel is dat je iemands werk dan vaak kunt controleren adhv resultaten uit het verleden.

Maar tot zover mijn raad en steuntje in de rug :P Ik lurk weer lekker verder

[ Bericht 0% gewijzigd door Knutsel-Smurf op 28-02-2014 14:50:28 (typotje) ]
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_137252408
Zit wat in. Lichaam werkt niet echt mee alleen ;)

Gelukkig heeft deze Fokker nog wel een leven, dus ook wel sociale gelegenheden. Genoeg mensen die roepen "ja ik ken nog wel een stukadoor, schilder"... en dan komt erna "maar het is niet de goedkoopste..." en dat betekent als je doorvraagt gewoon erg duur. Dat kan ik niet doen.

Het komt goed. Ik heb er morgen weer helemaal zin in. Rag dat gas erin (BAM!) en tief dan het muurtje bij het voorraam omver (wéééér die boorhamer te beitelen...).

Morgen weer aan de slag!

Lurkse en laat nog eens wat horen ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_137272709
TS ging aan de slag, gasleidingen trekken onder de toekomstige keukenplint, naar de verdieping eronder door een koof. T stuk, knietje, puntstuk, muurplaat....

En toen sloot TS de hoofdleiding aan boven het plafond in de hal.

En toen was het BAM!!!!! Het dak eraf!


En toen werd TS wakker op de ochtend voor de ga-het-gas-aansluiten dag :9
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 maart 2014 @ 15:32:46 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137273017
Je kan prima wat gas laten blazen. Doen de vrienden van Stedin ook als ze de meter vervangen. :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_137278539
Ik laat geregeld wat gas blazen, maar vandaag niet!

Ondanks mijn nachtmerries over lek geboorde gasleidingen boven 't gips plafond en koppelingen die ik niet in elkaar zou krijgen, zit het gehele gasleiding systeem nu in elkaar!

Ik had een tijdelijke muurplaat boven het plafond in de hal gemaakt, zodat de nieuwe leiding voor de ketel op zolder aangesloten kon worden. Daar liep 15mm koper naartoe in de meeste bizarre bochten. Ik heb dat vervangen voor 20mm alupex met mantel.

De leiding in het plafond lag er allang, maar was niet aangesloten. De muur moest nog ingefreesd worden, de keuken voorzien van een nieuwe wand. Etc. etc.

Vandaag was dan toch het moment:



Het gas in de keuken aangelegd, met knietje, T stuk om naar het souterrain ook alvast een leiding beschikbaar te hebben en nog een muurplaat binnen de maat van het carrousel kastje wat er nog komt. Dat bouw ik t.z.t. wel af met een kraan, of een stuk slang naar boven met een tweede muurplaat. Dat zien we nog wel.

In het souterrain was het een klein drama, dus uiteindelijk maar de koof gesloopt om de leiding erdoor te wurmen tussen de muurplaat, T stukken en spaghetti 12mm koper.



Uiteindelijk daar alles in elkaar geperst en nog even gecontroleerd of mijn koppelingen leverancier nog open was mocht het mis gaan. Toen de hal aangepakt. Alle kranen open en de leiding doorgeknipt.

Leidingen gekalibreerd en de koppeling ertussen gekregen met veel moeite. Had namelijk de leiding al vastgezet verderop in het plafond. Foutje.



Met zenuwen de kraan weer open en na een minuut was het met een doffe tik allemaal weer op druk (b-klep). De meter bleef gelijk en de koppelingen na het nalopen met lek-opspoor-spray ook goedgekeurd! Druk erop, plafond weer dicht. Volgende klus!



Op de foto ook mooi de meterkast zichtbaar met interessante vormen.

In de hal begonnen met de binnenkant van het plafond van het overstekende deel boven de voordeur buiten te isoleren en te voorzien van een "deksel".

Morgen wil ik het muurtje bij het voorraan gaan vellen. Kijken of ik die 3000 lange radiator in m'n eentje aan de kant krijg :')


[ Bericht 27% gewijzigd door Gieliovd op 01-03-2014 18:50:23 ]
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 maart 2014 @ 21:58:17 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137287295
Blijft een genot om je vakmanschap te zien. Tis allemaal zo mooi. :9 leiding die perfect de hoek volgen. Omnomnom. :9 vond het jammer dat ik maar twee alupex koppelingen had om te persen. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_137287988
:@ thanks Fiets, ik doe m'n best om netjes + goed + snel + duurzaam + efficiënt met materiaal te werken...

Het snel schiet er soms bij in 8)7

Maar doet me goed dat mensen er van genieten kunnen :) Als ik volk over de vloer krijg dan hebben ze er meestal geen oog voor en die hebben zoiets van "waarom duurt het allemaal zo lang??? Buisje, pijpie, draadje... plankie."
Laat die handjes wapperen!
  zondag 2 maart 2014 @ 21:46:42 #20
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_137326131
Wellicht ben ik dan ook een idioot maar juist de bouwmomenten waarin je nu zit vind ik het mooiste om te zien. Hoe pakt iemand dit aan? Hoe werkt iemand dat erin?

Tipje voor je radiator: maak een helling van 2 of 3 balkjes. Kan je de onderkant "naar voren laten glijden" en leg je hem op ze rug op de balken. En schuif je hem zo verder aan de kant tot je hulp krijgt om die lel naar buiten te bonjouren. (Ik heb hier lopen vloeken op een 280x50 in me uppie, wilde bijna de oudijzerboer dat ding voor niets geven als ik mocht toekijken hoe hij hem zou vermorzelen met de kraan).

Keep up the hard work!!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:47:36 #21
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_137326172
2 hondjes eronder kan btw ook. (Plankje met 4zwenkwielen)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:08:38 #22
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137327350
Gelukkig zijn er meer inventieve zielen op aarde! Daar wordt ik altijd blij van.

Wat ik heb gedaan, is de radiator optillen en op hardboard plaatjes gezet. Dat is spiegelglad aan de bovenkant. Mooi ingepakte radiator gleed erover als boter.

Aan de andere kant opgetild en hem een kwartslag gedraaid, 50 cm van de muur geschoven en klaar. Kon ik aan het werk.

Hondjes heb ik niet, heb nog op de site van Praxis gekeken maar was te beroerd 2 keer ¤9,99 uit te geven.. "gebruik ik toch nooit meer"... Je kent het wel.

Al met al ligt het muurtje in de voortuin.

Stap voor stap:


Voor de oplettende kijkers, ik ben iemand die leeft volgens Murphy's Law dus ik heb de radiator maar even voorzien van een "flikker om beveiliging" met een kar en een paar wigjes.



Eerst maar eens lekker de stofzuiger onder de rand door gehaald na het verwijderen van de planken onder 't muurtje... om een bus pur erin leeg te spuiten. Eerst de grote gaten maar volgestopt met glaswol.

Grappig, aan de linkerkant stond de spouwmuur gewoon los van de linkermuur. Dus daar tochtte het lekker. Purrrrrr.



Helaas kom ik in dit huis altijd weer wat nieuws tegen als ik wat sloop of open trek...


En om 14:00 waren de Duracelletjes schoonleeg.... :')

Al met al toch wel weer wat gedaan.
- Gasleidingen gelegd
- Gas definitief aangesloten
- Half plafond definitief geïsoleerd en gesloten
- Muurtje gesloopt
- Muurtje verwijderd
- Kieren afgepurd
- Opgeruimd
- Beneden keuken weer ingeruimd en afgetimmerd
- De was :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Gieliovd op 02-03-2014 22:19:56 ]
Laat die handjes wapperen!
  maandag 3 maart 2014 @ 07:52:48 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137336528
Ik wandelde gisterenavond nog langs en het is al zo'n ander gezicht nu al dat spul uit het midden van de woonkamer is. :Y

Ik heb nog steeds echt diep respect voor je doorzettingsvermogen.
***
  maandag 3 maart 2014 @ 19:14:46 #24
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137354843
We naderen het moment dat er grote veranderingen gaan plaatsvinden.... :D

Ik zou vanavond troep gaan ruimen met hulp, maar m'n hoofd werkt niet mee ;(
Laat die handjes wapperen!
pi_137358616
Lekker bezig weer!
  maandag 3 maart 2014 @ 20:55:30 #26
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_137359532
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:36:57 #27
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137361775
Bwahaha, wat een clowns. Pur is mooi man :)

Net eerst maar eens 2 oude deuren en de oude trap op MP gezet. Kijken of iemand ze wil ophalen. Zo niet, enkeltje grofvuil. De trap misschien in de tuin als plantenstandaard.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:18:29 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_137371366
quote:
12s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:14 schreef Gieliovd het volgende:
We naderen het moment dat er grote veranderingen gaan plaatsvinden.... :D
Ik ben benieuwd! :P
Je hebt het tempo er nog aardig in zitten kerel, voorjaar in de kop? ;)
^O^ ^O^ ^O^
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:44:19 #29
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137393105
Haha, ach het nadert een climax dus dat jeukt wel.

'T moet af binnenkort want ik ben dat stressen zat en m'n lichaam wil ook niet langer. Dus het is OF stoppen, of alles uitbesteden of nog ff doorknallen.

Druk door de week, kan niet door. Anders ging ik 's avonds nog wel ff wat doen. Carrièretijger + (zoals iemand anders zei) klus-autist + sociaal leven :')
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:28:08 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_137398462
niks mis met autisten O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 21:28:45 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137428653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, ach het nadert een climax dus dat jeukt wel.

'T moet af binnenkort want ik ben dat stressen zat en m'n lichaam wil ook niet langer. Dus het is OF stoppen, of alles uitbesteden of nog ff doorknallen.

Druk door de week, kan niet door. Anders ging ik 's avonds nog wel ff wat doen. Carrièretijger + (zoals iemand anders zei) klus-autist + sociaal leven :')
Het is bijna net als seks; je werkt er heel lang naar toe .. :9
pi_137430278
Respect als je, zelfs met die tantra technieken, het 2,5 jaar volhoudt met je meiske om ernaartoe te werken _O-

Straks wordt het huis wel pure porno, dat dan weer wel.

Als ik nu rondloop met m'n zaklamp dan denk ik wel aaaah nice bijna klaar *O* 8)7
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 22:14:58 #33
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137431525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:54 schreef Gieliovd het volgende:
Respect als je, zelfs met die tantra technieken, het 2,5 jaar volhoudt met je meiske om ernaartoe te werken _O-
_O-

quote:
Straks wordt het huis wel pure porno, dat dan weer wel.

Als ik nu rondloop met m'n zaklamp dan denk ik wel aaaah nice bijna klaar *O* 8)7
U gaat in ieder geval de goede kant op ! :9
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:53:22 #34
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_137521960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, ach het nadert een climax dus dat jeukt wel.

'T moet af binnenkort want ik ben dat stressen zat en m'n lichaam wil ook niet langer. Dus het is OF stoppen, of alles uitbesteden of nog ff doorknallen.

Druk door de week, kan niet door. Anders ging ik 's avonds nog wel ff wat doen. Carrièretijger + (zoals iemand anders zei) klus-autist + sociaal leven :')
Zo extreem herkenbaar :').
(Ik doe er nog een hobby-piloot-opleidinkje naast in de avonduren en delen van de weekenden, want anders heb ik niet genoeg te doen :'))

Maar het ziet er super uit, je ziet het gewoon vooruit springen. Kan niet wachten tot bij jou ook de stukadoor komt toveren.

Wel altijd leuk om te zien waar anderen tegenaan lopen, veel herkenbare shit en ook wel weer goed voor de inspiratie van hoe je dingen kunt oplossen :D
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_137523528
Aah, nog een herkenningspunt. Vliegbrevet staat hoog op de "ToDo" lijst.

Springen, tja.. soms wel, soms niet. Ik kan ook niet wachten!

Het muurtje is weg, de muur erachter is kaal... de scheuren uitgekrabt en schoongezogen.

De oude trap is deze morgen verkocht en opgehaald, RUIMTE _O_

En dan ben ik op zolder als een malle gaan opruimen, dus daar is alles weer spik en span. Stofzuiger erdoor. Morgen de eerste lading spullen halen in de noordkop. Tevens komend weekend zo veel mogelijk verplaatsen van de slaap- en woonkamerverdieping naar zolder. Want ja, er ligt zo veel zooi (hout, gipsplaat, zakken puin, zakken hout, trespa, leidingen, stoelen, dozen, emmers, platen, zakken, kratten, tegels etc. etc. etc. etc.) dat de stukadoor zijn kont niet kan keren.

Ik krijg als het goed is een dag een beetje hulp van 2 vrienden, dus dat scheelt een hoop.

Ik denk dat m'n volgende woning een gelijkvloers appartement wordt. Man, man, man. Sta je in het souterrain, moet je weer naar zolder. Trap, kamer, trap, overloop, trap :Z

De lijst bevat:
- Schoorsteen voorzien van deksels
- Lat op schuifpui stijl monteren waartegen gestuukt moet worden
- Scheuren vullen
- Vloer-muur verbinding purren
- Glijstang douche ophangen. zodat de laatste gipsplaat in de overloop erop kan.

Als dat klaar is...

Alle ruimtes waar gestuukt moet worden leeg maken. Dat wordt een hel van een klus.

Als er dan gestuukt is/wordt dan ga ik in tussentijd:
- CV leidingen souterrain aanleggen
- CV leidingen in souterrain aansluiten aan woonkamer
- CV circuit op zolder pers-klaar maken
- Plafond op zolder laatste deel isoleren bij rookgasdoorvoer

En als het dan droog is.....

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Laat die handjes wapperen!
pi_137527812
Klinkt als een plan!

Dusss... de stukadoor is gepland?? Of heb je al iemand op het oog die op kort termijn kan starten?

En als het droog is... komt het leukere werk (vind ik dan): afwerken!
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 10:57:22 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137538521
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:23 schreef Gieliovd het volgende:

[...]

Als er dan gestuukt is/wordt dan ga ik in tussentijd:
- CV leidingen souterrain aanleggen
- CV leidingen in souterrain aansluiten aan woonkamer
- CV circuit op zolder pers-klaar maken
- Plafond op zolder laatste deel isoleren bij rookgasdoorvoer

En als het dan droog is.....

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
- Behangen
- Schilderen
- Plinten monteren
- Omlijsting om de kozijnen monteren
- Schuren van al het houtwerk
- Schilderen
- Schuren van al het houtwerk
- Aflakken
- Heel iets lichtjes opschuren van al het houtwerk
- Aflakken
- Definitieve vloerbedekking aanbrengen
- Wonen

Dus je hoeft niet bang te zijn dat je je verveeld ;) *O*
pi_137588015
Ha! Vervelen Vonk, nééé dat is het bezwaar niet ;)

Meer volgorde :) Hoe ga ik het aanpakken....

Ik denk eerst maar alles (boven en beneden) aftimmeren, schuren en dan de schilder laten komen.

Denk dat ik er eerst maar eens nieuwe stucloper op smijt als de stukadoor is geweest haha. Dat kijkt een stuk rustiger denk ik.

Helaas hele week weer geen tijd.... Fukkeduk.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 23 maart 2014 @ 17:34:47 #39
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_138079681
Heb je vorderingen gemaakt?
  zondag 23 maart 2014 @ 17:39:25 #40
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138079809
Goed! Alweer een kleine 2 weken geleden sinds de laatste update. Kwam er steeds niet aan toe, of gewoon geen zin... Drukke weken achter de rug. Sinds het nieuwe jaar eigenlijk al f*cking druk op 't werk ook... prettig! 8)7

Maar er is zeker weer wat gebeurd!!!

De afgelopen weken staan in het kader van het afwerken van de puntjes op mijn lijstje getiteld "Klussen voor de stukadoor erin kan".

2 weken geleden kreeg ik op zaterdag bezoek van twee goede vrienden. Het weekend ervoor kwam ik zondag nacht thuis met een flinke autolading vol dozen met spullen die al 2,5 jaar in opslag stonden. Die stonden een week in de woonkamer, dus moesten naar zolder! Kort erna kwam lading 2. Tja... een mens verzamelt wat :')

Back to business!
Vorige zaterdag:
- Trap verkocht en is opgehaald (RUIMTE)
- Shitload materiaal verzaagd en versneden en in puinzakken gestopt
- Shitload materiaal, dozen, materieel naar zolder gebracht uit woonkamer
- Slaapkamers leeg gehaald, naar zolder. Stofzuiger erdoor
- Opgeruimd en geordend
- ???

Zondag kan ik me niet meer herinneren :X

Deze zaterdag:
- Vrijdagavond Peugeot Partner vol geladen met puinzakken en plaatmateriaal. Dat was echt veel!! Tot het nokkie vol met spaanplaat, schrootjes, puin, 300 kilo gipsplaat restjes...
- Zaterdagmorgen na een thermoskan koffie leeg te trekken, om 08:55 als 7e in de rij aangesloten bij de stort; ze deden erg relaxed en hele busje leeg kunnen trekken *O* Hele woonkamer opeens weer ruim *O*
- In de morgen maar eens begonnen met de douche af te maken, dan kon de wand dicht op de overloop. De reden dat ik de wand nog open had spreekt voor zich:


Aan de andere kant, in de badkamer, had ik alweer sinds een maand of 6 een oude douchekop met een stuk schakeldraad aan 't plafond hangen (aan de muurplaat van de regendouche). Werd tijd dit op te lappen... :P

Nice!


Isolatie erin en dicht gejast. Uiteraard Praxis heen en weer voor één plaat 8)7


De glazen deuren liepen voor geen meter. Lekte, rechter deur bewoog in z'n profielen... werd er niet happy van -O- Dus maar eens opnieuw afgesteld. Loopt een stuk beter nu. Oja, en het lekt vrijwel niet meer.

- Nieuwe klus, badkamer klaar. Miscellaneous opruim klussen gedaan en zoeken naar materiaal. Leuk als je mensen krijgt en alles naar zolder moet voor de stuukmaardoor. Kan je dus niks meer vinden :N
- Nieuwe klus begonnen. Teringzooi geruimd in de woonkamer en de lange muur aangepakt. De aansluiting met de vloer zat nog vol met oude resten stuukwerk, en het regende al 2 jaar zand als ik boven aan het werk was (vloer-muur aansluiting). Ik zeg PUR POWERRRR



En toen was het na uren stofzuigen en kloten alweer zondag!
- Eerst maar begonnen met een lat op de schuifpui te monteren. De laatste 10 cm van de achtergevel is gemetseld en is een beetje grillig van vorm. Lat er tegen, kan de stukadoor er mooi IN stuken. Gelijk afgewerkt met een lat 44, stucwerk valt er 10 mm in straks als het aan mij ligt.


- Boven weer een bende gemaakt en de laatste stucresten weggebikt, gelijk aan beneden de vloer aansluiting schoongemaakt en volgepurd.



Alles is heerlijk ruim boven!!!

Tussendoor nog een muur glad gemaakt waar nog wat stucrestjes zaten, stofzuigen, ruimen, diverse gaten gepurd en zo vliegen de dagen voorbij.

En ja, toen was het zondag en is dit de status:


Het komt erop neer dat ik het PUR gebeuren weer moet afsteken en snijden, opruimen, gereedschap naar zolder en dan kan de stukadoor erin?????

:o :o :o :o

Had ik al gezegd dat de ruimte echt epic is??? GROOT _O_

[ Bericht 49% gewijzigd door Gieliovd op 23-03-2014 18:13:55 ]
Laat die handjes wapperen!
  zondag 23 maart 2014 @ 17:58:10 #41
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_138080443
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:39 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
:')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  PR/Manusje van alles zondag 23 maart 2014 @ 20:38:07 #42
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138087715
Voorstrijken laat je door de stukmaareeneinddoor doen?

Best bijzonder om delen van het huis te zien die nog niet eerder voorbij zijn gekomen hier! :D :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138093566
Je schiet lekker op ;)
  zondag 23 maart 2014 @ 22:58:10 #44
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138097703
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Voorstrijken laat je door de stukmaareeneinddoor doen?

Best bijzonder om delen van het huis te zien die nog niet eerder voorbij zijn gekomen hier! :D :D
Voorstrijken schijnen die stukadoors nogal verdeelde meningen over te hebben, dus ik dacht ik laat hen dat wel doen. Maar nu je het zegt is dat eigenlijk onzin. Dat metselwerk moet sowieso voorgestreken worden, dus dan kan ik dat net zo goed zelf doen. Scheelt weer een dag arbeid en droogtijd.

Hmm maar eens over nadenken en kijken welke prut ik nodig heb.

Verder, welke delen zijn nieuw dan?
Laat die handjes wapperen!
  zondag 23 maart 2014 @ 23:07:03 #45
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138098199
Betocontact, al heeft elke stucer zijn eigen idee/mening/mengsel hierover.

Mijn stucer heeft een mix van roze/geel/zand/engelenspuug.
Staat er dan ook op dat die mix gebruikt word en levert zelf aan.
Scheelt me een euro per m2 als ik het zelf opsmeer. Uiteraard kreeg ik weer commentaar dat het TE netjes was, HD namelijk elk deukje/gaatje nagelopen met een kwastje.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 23 maart 2014 @ 23:21:02 #46
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138098879
Ja maar het punt is dus weer voor mij als perfectionist...

Je hebt Betocontact, je hebt Forbo universeel primer, stucprimer, voorstrijk dit, dat zus zo links rechts....

Wat is nou het juiste product?

Ik wil best een jerrycan halen, paar uurtjes rollen en mijn hele huis roze toveren. Maar dan moet het wel EN geld schelen EN het juiste zijn.

Vooral dat engelenspuug van je :P
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles maandag 24 maart 2014 @ 06:06:21 #47
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138103927
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:58 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Voorstrijken schijnen die stukadoors nogal verdeelde meningen over te hebben, dus ik dacht ik laat hen dat wel doen. Maar nu je het zegt is dat eigenlijk onzin. Dat metselwerk moet sowieso voorgestreken worden, dus dan kan ik dat net zo goed zelf doen. Scheelt weer een dag arbeid en droogtijd.

Hmm maar eens over nadenken en kijken welke prut ik nodig heb.

Verder, welke delen zijn nieuw dan?
Knauf voorstrijk, gele prut. 15 euro ex per 5 liter bij onze klus-turk. Je kan ook aan je stucadoor vragen wat hij wil. Het is wel klote werk, voorstrijken van baksteen / metselwerk. :') spettert zo.

[ Bericht 10% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 24-03-2014 06:43:01 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles maandag 24 maart 2014 @ 06:40:45 #48
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138103989
Nou ja, ik zie nu hele ruimtes. :D ipv gedeeltes
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138108041
Inderdaad leuk om eens wat meer foto's van andere delen / ruimtes te zien.

Gaat lekker zo te zien. Volgens mij ziet het er na het stucen al bijna af uit!
Je kijk er heel erg naar uit, he? :)
  maandag 24 maart 2014 @ 18:23:48 #50
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_138123602
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 06:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Knauf voorstrijk, gele prut. 15 euro ex per 5 liter bij onze klus-turk. Je kan ook aan je stucadoor vragen wat hij wil. Het is wel klote werk, voorstrijken van baksteen / metselwerk. :') spettert zo.
Idd stukadoor vragen of het scheelt wanneer je zelf voorstrijkt.

Voorstrijken stelt geen zak voor, ook niet met ruwe muren. Ik denk dat het hele huis voorstrijken nog geen uurtje werk is. :s)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_138124010
Ff rollertje met meuk, inderdaad een uurtje werk.

Ben je nou nog niet klaar :P

c_/
met een koekje
  maandag 24 maart 2014 @ 18:40:13 #52
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_138124384
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:32 schreef koffielepel het volgende:
Ff rollertje met meuk, inderdaad een uurtje werk.

Ben je nou nog niet klaar :P

c_/
Nix rollertje. Hiermee ben je zo klaar. *)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_138124712
Ik heb mevrouw Koffielepel het huis doorgestuurt. Je mag je weer melden als alles een kleurtje heeft :P

c_/
met een koekje
pi_138125334
Nog niet klaar nee ;) Duurt nog wel ff.

Aftimmeren, afwerken... schuren, lakken, latexen en al die meuk. Keuken... Vloeren, vensterbanken, CV, schakelmateriaal....

En de vloer op de begane wordt ook nog een verhaal apart.

Punt is.... ik doe geen fuck doordeweeks. Elke dag 6 uur uit bed en 1800-1900 weer thuis.

Carrière maken zeiden ze op de beroepsopleiding. Vergeten te melden dat er meer is in het leven zoals verbouwen, relaties, sociaal leven... Fok!

En dan is het zaterdag en kom ik zo uit bed }:| oO< :O :{ en na een thermoskan c_/ koffie :? :{ en als we dan op dreef zijn ~O> 8)7 om eind van het weekend weer :Z }:| te zijn.
Laat die handjes wapperen!
pi_138126295
Ik begrijp het hoor vriend, ik ben ook al ruim 3 jaar bezig en het gaat hier om nog wel even duren.

De meeste mensen hebben geen idee hoeveel werk het is en wat het mentaal en fysiek van je vraagt.

Ik zou het iig niet snel nog een keer zo doen :)

c_/
met een koekje
pi_138130802
Nog een keer :')

In lijn met de NSS dan maar dit:


Grappig trouwens in het verlengde van wat je schrijft. Vrienden van me hebben eind vorig jaar getekend voor hun nieuwbouw. Sinds vorige week ligt de dekvloer erin, dak erop, metselwerk klaar, trappen erin, ramen erin, deur... Vrijwel alles.

In een paar maanden. Komen wij aan 8)7
Laat die handjes wapperen!
  maandag 24 maart 2014 @ 22:51:42 #57
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138138810
Herkenbaar, zeker voor ons klus autisten..
Alles zelf willen doen, en het MOET perfect, hoelang dat ook duurt.

Ben al 8 maanden bezig (huis uit 62, slopen tot casco, en weer opbouwen).
Maar als je dan na een weekend hard werken even op je kist gaat zitten met een biertje en je werk ziet, pricesless..

En ja ik zou het wss zo weer doen, maar eerst een jaar (of half jaar, maand, weekje ;) ) rust als het af is straks.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_138139587
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Herkenbaar, zeker voor ons klus autisten..
Alles zelf willen doen, en het MOET perfect, hoelang dat ook duurt.

Ben al 8 maanden bezig (huis uit 62, slopen tot casco, en weer opbouwen).
Maar als je dan na een weekend hard werken even op je kist gaat zitten met een biertje en je werk ziet, pricesless..

En ja ik zou het wss zo weer doen, maar eerst een jaar (of half jaar, maand, weekje ;) ) rust als het af is straks.
8 maanden :D 8 maanden?!???

Kom maar terug als je in jaren kan tellen.

Ik weet nog goed toen ik op 8 maanden zat, toen kon ik de wereld nog aan en als ik het me goed herinner had ik al mijn haar nog...

8 maanden,... :N

:P

c_/
met een koekje
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:44:22 #59
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138148885
Bedankt voor deze opbeurende woorden :(
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_138162569
G8dver de g8dver stond een A3 vol tekst hier, gooi ik dat tabblad dicht.

Anyway... iets over 130 m² voorstrijken in een uur wat niet kan etc.

Zal van de week een emmer of wat halen.

Help mij even:

SPS project voorstrijk, 20 kilo emmer ¤38 ex....
quote:
Economische, wit dekkende grondlaag met fijne kwartskorrels op basis van acrylaatdispersie, voor alle sierpleisters. Met name geschikt voor projecttoepassingen.

Economische, wit dekkende grondlaag met fijne kwartskorrels voor alle sierpleisters, op basis van acrylaatdispersie. Breed inzetbaar, uitermate geschikt voor projecttoepassingen. Zorgt voor een goede hechting van de afwerklaag en vermindert de zuigende werking van de ondergrond. Weer- en alkalibestendig. Voor binnen en buiten.

Zorgt voor goede hechting van de afwerklaag
Economisch in gebruik
Vermindert de zuigkracht van de ondergrond
Dringt goed in de ondergrond
Heft kleurverschillen op
Is ademend, alkali- en weerbestendig
Knauf Stuc-primer, 15 kilo, ¤37 ex....
quote:
Stuc-Primer is binnen toepasbaar. Voor het gronderen van sterk of onregelmatig zuigende ondergronden.
Met Knauf Stuc-Primer worden sterk of onregelmatig zuigende steenachtige ondergronden binnenshuis voorbehandeld. Het niet voorbehandelen
van de ondergrond kan leiden tot verbranding van
de pleister, dit zal een slechte hechting van de
pleister en kwaliteitsverlies tot gevolg hebben.
Knauf Stuc-Primer vermindert de zuiging van de
ondergrond en de aan te brengen gipspleister.
Welke....

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:44 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Bedankt voor deze opbeurende woorden :(
Het is niet kwaad bedoeld, ben ik van overtuigd ;) We dollen graag een beetje :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Gieliovd op 25-03-2014 18:07:48 ]
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:13:59 #61
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_138162960
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:01 schreef Gieliovd het volgende:
G8dver de g8dver stond een A3 vol tekst hier, gooi ik dat tabblad dicht.

Anyway... iets over 130 m² voorstrijken in een uur wat niet kan etc.

Zal van de week een emmer of wat halen.

Help mij even:

SPS project voorstrijk, 20 kilo emmer ¤38 ex....

[..]

Knauf Stuc-primer, 15 kilo, ¤37 ex....

[..]

Welke....

[..]

Het is niet kwaad bedoeld, ben ik van overtuigd ;) We dollen graag een beetje :)
Ik zou toch je stukadoor vragen welke te gebruiken. Ze willen anders nog wel eens moeilijk doen met eventuele garantiegevalletjes. ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 maart 2014 @ 18:39:58 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138163724
Ik zou knauf nemen. Omdat knauf. :D en inderdaad. 130 m2 in een uurtje. :')_!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138163883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:13 schreef boertie het volgende:

[..]

Ik zou toch je stukadoor vragen welke te gebruiken. Ze willen anders nog wel eens moeilijk doen met eventuele garantiegevalletjes. ;)
Als die stuukmaardoor Knauf als excuus gebruikt geen garantie te leveren, dan wijs ik hem meteen de deur.

Misschien maar beter ook gewoon gerenommeerd merk te pakken.

Ik trek de stoute schoenen nog maar eens een paar uurtjes aan. FF troep naar zolder sjouwen maar.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 25 maart 2014 @ 18:51:05 #64
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138164209
Ziet er zeer goed uit Gieliovd!!
Leuk, weer een topic om te volgen :)

Heerlijk al dat geklus en gehobby hier *O* _O_

Enne, dat met die douche... dat is zo herkenbaar.. is het BIJNA af... toch nog even 6 of zelfs (in mijn geval) 12 maanden laten "slingeren" 8)7

Maar 't is mooi geworden zeg! Echt sjiek allemaal.
pi_138164341
Thanks, ach de douche deed het. Moest altijd wel lachen om mijn regendouche :P

Straks komt mijn 300 ronde echte regendouche nog tegen het plafond, als het gestuct en/of gesausd is.
Laat die handjes wapperen!
pi_138165250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:13 schreef boertie het volgende:
Ik zou toch je stukadoor vragen welke te gebruiken. Ze willen anders nog wel eens moeilijk doen met eventuele garantiegevalletjes. ;)
Zal nooit vergeten het gezicht van de stucadoor die voor het eerst een nieuw goedje gebruikte. Eén of ander vaag merk. Een uur nadat alle wanden in de spachtelputz zaten kwam er een groene waas door. Na anderhalf uur waren alle muren pimpel groen. Die gast heeft werkelijk slecht geslapen die nacht. De volgende morgen aren alle muren wit bijgetrokken. :D
Jeroentje.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:48:21 #67
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_138169877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:01 schreef Gieliovd het volgende:
Help mij even:

SPS pro voorstrijk, 20 kilo emmer ¤38 ex....

[..]

Knauf Stuc-primer, 15 kilo, ¤37 ex....

[..]

Welke....
Knauf stucprimer moet je geloof ik 1 op 3 verdunnen met water; dat zou mogal kunnen schelen in het oppervlak dat je per kilo doet...
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 maart 2014 @ 20:50:37 #68
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138169986
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:48 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Knauf stucprimer moet je geloof ik 1 op 3 verdunnen met water; dat zou mogal kunnen schelen in het oppervlak dat je per kilo doet...
kán je verdunnen. Ik dacht maximaal 1 op 1. Maar 1 op 3 kan natuurlijk ook... zal iets minder werken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138170036
Klopt, 1:1 tot 1:3 verdunnen volgens Knauf, maximaal 60m² per emmer van 15 kilo bij 1:3 verdund. 2 emmertjes mee dus. Ze geven aan 100 gram per m².

Heb nog wat Forbo 099 staan, smeer ik dat ook wel ergens weg. Mooi roze is niet lelijk.

Volgens mij moest je die andere prut ook verdunnen. Maar goed, ik kies de Knauf wel. Nou nog ff een gaatje vinden om 't te halen in Schiedam.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 maart 2014 @ 21:05:35 #70
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138170720
Maar je hebt dus 130 vierkante meter aan metselwerk? ben je wel een middagje aan kwijt, voorstrijken. En doe een wegwerp overall aan. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138172981
Oorspronkelijke berekening van 103 geloof ik. Is een wandje bij gekomen van zo'n 3.

Dan nog nieuwe gipswand van zo'n 12 en nog een van 6. Tikt lekker aan.

Wegwerp overall is wel een idee... ik zie mezelf alweer onder de troep. Waar ik die weer vandaan moet halen is een tweede. Anders maar 'n gewone in de was ;)

Is best een groot huis hoor. Hoge plafonds en de "lange muur" is toch tegen de 9 meter. Dus ja :)

Laat die handjes wapperen!
pi_138174075
Volgens mij koop je voor een paar euro van die schilder-wegwerp-overalls bij de gamma.

En anders naakt, dat zou ik doen :P

c_/
met een koekje
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:57:45 #73
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138179471
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou knauf nemen. Omdat knauf. :D en inderdaad. 130 m2 in een uurtje. :')_!
Een uur?!?!?
Ik fix dat in 5 minuten.

Ingrediënten:
-2 potten voorstrijk
-Stevig stuk vuurwerk (bij voorkeur Poolse import, moet toch een beetje in de "beunhazen-stuc-sfeer" blijven).
-aansteker

En dat alles INCLUSIEF garantie


(Namelijk dat het een immense grafbende wordt).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 maart 2014 @ 07:50:18 #74
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138182564
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
Oorspronkelijke berekening van 103 geloof ik. Is een wandje bij gekomen van zo'n 3.

Dan nog nieuwe gipswand van zo'n 12 en nog een van 6. Tikt lekker aan.

Wegwerp overall is wel een idee... ik zie mezelf alweer onder de troep. Waar ik die weer vandaan moet halen is een tweede. Anders maar 'n gewone in de was ;)

Is best een groot huis hoor. Hoge plafonds en de "lange muur" is toch tegen de 9 meter. Dus ja :)

[ afbeelding ]
Het is namelijk zonde van je goede werkkleding. Net als egaline over je benen werpen als je met je mixer iets te scheef in de kuip staat te porren. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138203369
Goede werkkleding... de kleding die ik al 2 jaar draag is ontstaan uit versleten spijkerbroeken en bij allemaal hangt m'n kont eruit en m'n rechter knie scheurt steeds verder open.

Spettertje meer of minder ;)

Oja: ze staan er hoor:


Als het ff kan vrijdag, anders zaterdag poetsen.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 26 maart 2014 @ 23:09:38 #76
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_138212134
Die twee lachen je toe of niet? ;)
pi_138212938
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:09 schreef ueberduitser het volgende:
Die twee lachen je uit of niet? ;)
Fixed

:P
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:29:54 #78
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_138231841
Na komend weekend verwachten we nu wel foto's van Gielovd met een roze kapsel >:)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_138231955


Iesse geel.

En mijn kop ga je hier niet zien, dan komt er geen hond meer op dit topic :+
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles donderdag 27 maart 2014 @ 18:23:28 #80
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138233567
Mooi geel is niet roze...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 18:36:29 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138233953
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:33 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

Iesse geel.

En mijn kop ga je hier niet zien, dan komt er geen hond meer op dit topic :+
Dat van ons was roze; dan zie je er ook niet meer uit :P
En wij moesten het plafond voorstrijken !

Wanneer komt de stukadoor ?
pi_138234343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:09 schreef Gieliovd het volgende:
Goede werkkleding... de kleding die ik al 2 jaar draag is ontstaan uit versleten spijkerbroeken en bij allemaal hangt m'n kont eruit en m'n rechter knie scheurt steeds verder open.
Een overall heb ik nooit aan bij het klussen.
Ik zweer bij van die werkbroeken waar je van die losse kniebeschermers in kunt doen, ongemerkt steun je vaker op je knieen dan je denkt.
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 18:51:09 #83
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138234430
Ziet er
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:33 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

Iesse geel.

En mijn kop ga je hier niet zien, dan komt er geen hond meer op dit topic :+
lol :D
Maareh... dat gele he... dat heb ik nu ook bij mij op de pas geplaatste muurtjes...
Is dát nu de voorstrijk? Ik meende dat dat juist ontiegelijk roze was :?
Of is de ene voor muur, en de andere voor plafond(platen?)

Ik vond het al vreemd uitzien, en het lijkt net alsof het alleen maar geler wordt :X

En verder: keep up the good work! :7
pi_138236327
@ Vonk: ik heb ook Forbo 099 dispersieprimer staan. Dat is roze. Tevens heb ik blauwe voorstrijk voor tegellijm staan. Ook leuk.

De stukadoor - die moet ik nog vinden. Van mij mag hij maandag beginnen.

Sta nu op marktplaats met klus, maar krijg allemaal Ahmeds en "klussenbedrijven" die reageren. Ik wil kwaliteit en geen gelul... voor een nette prijs. Iemand die snelle knaken wil verdienen hoeft bij mij niet te komen.

Ik haat het zo om dingen uit te besteden als je niet weet waar je aan toe bent.

@ bluemoon: die zijn erg prettig ja. Had ik ook moeten kopen. Ik kan niet op m'n knieën zitten zonder goede kussentjes dus die draag ik het hele huis door. Heb hele slechte gewrichten helaas.

@ Atmoz: thanks.

Je hebt erg veel soorten materiaal. Die gele is wss Knauf Stuc-primer. Die roze kan goed Forbo 099 zijn. Zo heb je nog veel meer soorten. Je hebt diepgrond, stabilisator, primer, voorstrijk, hechtprimer etc. etc. Spul voor op beton is anders dan op baksteen. Beton daar hecht stukwerk weer slecht op en baksteen zuigt direct al 't vocht eruit waardoor het verbrandt en niet goed uithardt. Dan flikkert het van de muur.

In dat spul voor op beton zit dan vaak weer kwartszand... voor de hechting.

Ik heb één stuk muur waar het oude stucwerk nog op zit. Dat is geen kalk maar zandcement rommel. Dat wil ik dus met mijn Forbo 099 prutje. Forbo zegt: Het versterken van de toplaag van enigszins afzandende wanden en vloeren.

Dat is dus mijn doel. Smeer 't er lekker op, dan bindt het de korrels en zandt het minder af.

Die kleur: zou best kunnen dat het door UV enzo geler wordt.

Ga morgen aan de slag, ben benieuwd :9 Eerst ff die PUR wegsnijden overal, blokkwast kopen (voor 't kaderen bij plafond) en kijken of ik ergens een stok voor die roller kan vinden. En dan ~O>

Exacte wetenschap die smeersels _O-
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 19:46:50 #85
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138236585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:41 schreef Gieliovd het volgende:
@ Vonk: ik heb ook Forbo 099 dispersieprimer staan. Dat is roze. Tevens heb ik blauwe voorstrijk voor tegellijm staan. Ook leuk.

De stukadoor - die moet ik nog vinden. Van mij mag hij maandag beginnen.

Sta nu op marktplaats met klus, maar krijg allemaal Ahmeds en "klussenbedrijven" die reageren. Ik wil kwaliteit en geen gelul... voor een nette prijs. Iemand die snelle knaken wil verdienen hoeft bij mij niet te komen.

Ik haat het zo om dingen uit te besteden als je niet weet waar je aan toe bent.

@ bluemoon: die zijn erg prettig ja. Had ik ook moeten kopen. Ik kan niet op m'n knieën zitten zonder goede kussentjes dus die draag ik het hele huis door. Heb hele slechte gewrichten helaas.

@ Atmoz: thanks.

Je hebt erg veel soorten materiaal. Die gele is wss Knauf Stuc-primer. Die roze kan goed Forbo 099 zijn. Zo heb je nog veel meer soorten. Je hebt diepgrond, stabilisator, primer, voorstrijk, hechtprimer etc. etc. Spul voor op beton is anders dan op baksteen. Beton daar hecht stukwerk weer slecht op en baksteen zuigt direct al 't vocht eruit waardoor het verbrandt en niet goed uithardt. Dan flikkert het van de muur.

In dat spul voor op beton zit dan vaak weer kwartszand... voor de hechting.

Ik heb één stuk muur waar het oude stucwerk nog op zit. Dat is geen kalk maar zandcement rommel. Dat wil ik dus met mijn Forbo 099 prutje. Forbo zegt: Het versterken van de toplaag van enigszins afzandende wanden en vloeren.

Dat is dus mijn doel. Smeer 't er lekker op, dan bindt het de korrels en zandt het minder af.

Die kleur: zou best kunnen dat het door UV enzo geler wordt.

Ga morgen aan de slag, ben benieuwd :9 Eerst ff die PUR wegsnijden overal, blokkwast kopen (voor 't kaderen bij plafond) en kijken of ik ergens een stok voor die roller kan vinden. En dan ~O>

Exacte wetenschap die smeersels _O-
Wow, dat is me inderdaad nogal speciaals spul allemaal zeg...
Ik heb daar nooit echt bij stilgestaan, maar het kan dus zomaar foutgaan als je 't verkeerde goedje uitkiest voor een bepaalde klus. Je moet het maar weten allemaal!!

Hier op de gang (ik zie het nu toevallig staan) heeft ook nog niemand een emmertje Knauf Betokontakt achter gelaten... Daar loopt allemaal rood/bruin spul uit. Lijkt wel of dat ding lekt ofzo. Waar is dat voor? Want die kleur kom ik nergens tegen hier in huis :?

En dat verhaal met die klussenbedrijven/snel geld verdieners komt me bekend voor ja. Ik heb d'r zelf nu ook mee te maken, maar ben gelukkig via Werkspot.nl toch een goeie tegen gekomen... Alleen waarschijnlijk niet bij jou uit de buurt (ik zit hier in 't zuiden des lands)
pi_138236704
Doet eens niet zo onnodig citeren }:|

:+

Betocontact is voor niet-zuigende ondergronden, glad... daarmee maak je het hechtend voor je pleister. Als je op glad beton het verkeerde goedje smeert dan pleurt je sierpleister er zo weer af :')

@ klussentoko's: ik heb slechte ervaringen met dingen uitbesteden.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 20:18:30 #87
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138237966
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:49 schreef Gieliovd het volgende:
Doet eens niet zo onnodig citeren }:|

Oh, is dat niet gangbaar hier? (ben ik volgens mij echt de hele tijd aan het doen, ook in m'n eigen topic)
Gewoon zoals jij doet met dat "@" is de "standaard"?

Hmzz, wat heb je dan voor negatieve ervaringen? Is eens iets niet goed gegaan?
pi_138238551
- Dakdekkers - 7 keer lek, tot ik een ander in de arm nam... Zou ¤¤ terugkomen, maar kreeg in de plaats doodsbedreigingen ^O^

- Tegels - heel veel zelf moeten dirigeren en laten corrigeren.

- Idee om badkamer geheel uit te besteden ivm tijd --> gruwelijk dure aanbiedingen.

- Glaszetters - snel en goed werk --> wel vloer schade.

- Schuifpui - prachtige pui --> wel lekkage, roosters verkeerde kleur, transportschad

- Schilderwerk buiten --> nooit afgemaakt, zeer slechte hechting, slordig, dingen vergeten, bellen.

Dusz.... uitbesteden }:|
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles donderdag 27 maart 2014 @ 23:01:01 #89
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138247131
Hoe heb je die mensen 'gevonden'? marktplaats?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138247471
Marktplaats, Werkspot, Kluswebsite...

Je doet je best referenties te controleren... ik kom hier niet vandaan dus heb geen netwerk of kennissen.. dus ja. Je moet wat.

Tja, je moet wat. Idem met de stukadoor... ik vraag om me heen, ik kijk op 't net. Tijd zal 't leren.

Een stukadoor uit de buurt is ook geen garantie voor goed werk. Een lokale tegelzetter wilde ook de badkamer met rotband stuken in plaats van met stucmortel voor natte ruimten.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles donderdag 27 maart 2014 @ 23:19:35 #91
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138248094
Rotband in de badkamer. Lolololo.

Ik kan vragen of mijn stucmaardoor ook voor zichzelf bijklust... Hij is 100% betrouwbaar, net als zijn werk.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138274148
Vanmorgen vol enthousiasme begonnen, al gauw kwam ik tot de conclusie dat mijn plan om direct te beginnen met voorstrijken niet ging lukken.

Alles stond in de weg en boven de voordeur moest ik nog een oplossing vinden voor een opstaand stukje muur. Dus deksel gemaakt, stellage eronder, isoleren...

Vervolgens om 13:0o begonnen met voorstrijken. Werd helemaal niks, dus ben eerst een verfrooster gaan halen zodat niet de halve emmer over de vloer ging. Blokkwast erbij... de laatste.

Om 19:00 weer gestopt dus een uur of 5 gekliederd.



Welkom in mijn gele huis ;) Het ziet er raarrrrrr uit!

Morgen het laatste deel afmaken waar ik de fut niet meer voor had. Rot stuk boven de trap enzo.

Woonkamer is zo goed als klaar, hal, grote slaapkamer, kleine voor 3/4.... overloop voor de helft.

Heb ook wat reactie op m'n advertentie maar dat schiet nog niet echt op. De prijzen lopen nu al uiteen van ¤1000 tot ¤4500 voor het totaal 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Gieliovd op 28-03-2014 20:17:02 ]
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles vrijdag 28 maart 2014 @ 20:19:48 #93
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138274599
Die prijzen. :') echt. Wat.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138275036
Echt he... Jammer vind ik dat.

Doe nou gewoon eens eerlijk. Je mag een leuke boterham verdienen voor goed werk... maar ja.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:49:23 #95
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_138276136
Ik snap alleen niet waarom iedereen met een kwast gaat lopen kloten om de voorstrijk erop te krijgen. Een drukspuit werkt vele malen makkelijker en sneller. Je moet het niet gaan vergelijken met verf. :?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_138276622
Ik gebruik een brede vachtroller, de blokkwast waar ik aangrenzende vlakken niet moet raken.

Spuit is leuk, kost me weer een paar tientjes en kan ik alleen beneden gebruiken gezien ik boven de rest niet laat stuken en die gele meuk niet op m'n ramen en platen hoef te hebben ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_138277927
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:41 schreef Gieliovd het volgende:
@ bluemoon: die zijn erg prettig ja. Had ik ook moeten kopen. Ik kan niet op m'n knieën zitten zonder goede kussentjes dus die draag ik het hele huis door. Heb hele slechte gewrichten helaas.
Ik haal ze voor het klussen wel eens bij Wildkamp weg, ik weet niet of er eentje bij je in de buurt zit ?
Af en toe hebben ze een zooi in de aanbiedingsbak liggen, de "normale" maten zijn al snel weg natuurlijk, maar een riem doet wonderen ;)
Hier ¤15 per stuk.
http://www.wildkamp.nl/Ne(...)ZuvUO8/1?PageSize=10
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:29 schreef Gieliovd het volgende:
- Idee om badkamer geheel uit te besteden ivm tijd --> gruwelijk dure aanbiedingen.
Dat heeft een collega van mij ook gedaan, hij wilde het niet zelf doen ivm: kost veel tijd, dochters en vrouw gaan dan zeuren etc. (en hij is ook gewoon 2 weken vrij als hij niet offshore is, net als ik)
Kosten ¤15000 8)7 , en dat was in een gewoon rijtjeshuis, ex huurwoning, verder geen dure materialen gebruikt ofzo
pi_138290134
Precies... Ik verkoos alsnog om het zelf te doen en dus een klap geld bespaard.

@Wildkamp: zal eens ff kijken straks. Ik ben door m'n broeken heen thuis haha. De pijpen rollen er allemaal vanaf.

Ik ga weer aan de slag.
Laat die handjes wapperen!
pi_138290421
Protip: koop een werkbroek :Y

Zie het als een stuk gereedschap, je krijgt er geen spijt van.

Ik gebruik kniestukken die in mijn werkbroek passen, sindsdien geen last meer van m'n knieën :)
Met name die kniestukken waren zo'n "had ik dit maar eerder gedaan" aankoop.

c_/
met een koekje
pi_138305827
Op m'n werk, toen ik geregeld nog meeliep in de fabriek met de monteurs, droeg ik die broeken ook altijd met kussens erin. Heerlijk was dat ja. Moet ik toch maar eens gaan zoeken. Beetje dom dat ik al 2,5 jaar loop te kloten.

Zoals gezegd stond het weekend in het kader van voorstrijken!

Vrijdag was ik vrij gezien ik mezelf aan het vergeten ben en veel te druk ben op 't werk. Ik zat alweer dik boven de 40 uur in 4 dagen. Maar ja, die schrijven en een dag vrij nemen, dat mag niet.

Vanmorgen doorgegaan met m'n karwei en om een uur of 3 was ik helemaal klaar met alle kamers inclusief nastrijken van de plafond - wand aansluiting.

Ik begon dus met kaal metselwerk:


En na een uur of 8 staat het huis er zo bij, om maar te beginnen met dezelfde muur:




Zoals je ziet heb ik ook de witte gipsplaten in de Stuc-primer gezet ook al zou het eigenlijk in de Putzprimer moeten. Nou, na enig onderzoek is het enige verschil dat er kwartszand in verwerkt zit. Verder is het ook een kunststofdispersie.

Gieliovd maakt dus gewoon zijn eigen Putsprimer.


Wat een rotklus met alle schuine hoeken, kleine dingetjes en het feit dat ik niet alles onder de plak wilde krijgen.

KLAARIE! Stukadoor komt u maar.

Leuk trouwens voor de mensen die volgen.... Ik had gelezen dat ik zo'n 60 m² kon doen met één emmer, als ik deze 1:3 zou verdunnen. Dus ik heb 2 emmers meegenomen, ¤90 verder.

Ik ben begonnen met 1:2,5 verdunnen... later 1:2.... Ik heb er iets van dik 120-130m² mee volgesmeerd en sommige delen best dik. En er zit nog één vijfde deel in de emmer. In de eerste emmer :')

Anyway....

Ik ben maar gaan stofzuigen. Alles netjes "stofvrij" en zo ruim mogelijk. Moest die bouwzuiger met stoffilter (papieren cartridge) 4 keer uitkloppen omdat hij niks meer deed. K*tsysteem is dat.

ZONDAG VRIJ *O*
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')