quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:30 schreef Klokov het volgende:
Voor degene die het interessant vinden, ik heb van een aantal wetenschappelijke artikelen m.b.t. kettlebelltraining de samenvatting (Engels) gepost. Wanneer je het hele artikel wil lezen kan je het beste via scholar.google.nl op de titel zoeken. Mocht je er niet uitkomen, stuur een dm.SPOILER: Kettlebell training for musculoskeletal and cardiovascular health: a randomized controlled trialOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Effects of weightlifting vs. kettlebell training on vertical jump, strength, and body compositionOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kettlebell swing training improves maximal and explosive strengthOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mechanical demands of kettlebell swing exerciseOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transference of kettlebell training to strength, power, and enduranceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kettlebell Turkish Get-Up: Training Tool for Injury Prevention and Performance EnhancementOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had eerder ook een aantal artikelen gelezen maar wist niet zo goed welke bronnen betrouwbaar waren en zijn bevestigd in de wetenschap. Niet alle wetenschappelijke artikelen zijn even betrouwbaar of juist.SPOILER: Comparison of two-hand kettlebell exercise and graded treadmill walking: effectiveness as a stimulus for cardiorespiratory fitness.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hallo allemaal,
Ik kwam per toeval dit topic tegen. Ik ben een Kettlebell instructeur, opgeleid in de stijl van Pavel Tsatouline, de RKC manier.
Er bestaan veel onduidelijkheden mbt kettlebell training, en de gevarieerde informatie die op websites te vinden is, is niet altijd correct of duidelijk. (dat heb ik in dit topic ook al terug kunnen zien)
Mocht er iemand nog vragen hebben over kettlebell training en / of instructie hoor ik het graag.
Ik zal dit topic toevoegen aan de favorieten.
@OP, mocht je nog goede links willen hebben naar degelijke kettlebell instructie en websites dan kan ik nog wel een lijstje sturen.
Groet,![]()
Van harte welkom,quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:56 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Hallo allemaal,
Ik kwam per toeval dit topic tegen. Ik ben een Kettlebell instructeur, opgeleid in de stijl van Pavel Tsatouline, de RKC manier.
Er bestaan veel onduidelijkheden mbt kettlebell training, en de gevarieerde informatie die op websites te vinden is, is niet altijd correct of duidelijk. (dat heb ik in dit topic ook al terug kunnen zien)
Mocht er iemand nog vragen hebben over kettlebell training en / of instructie hoor ik het graag.
@OP, mocht je nog goede links willen hebben naar degelijke kettlebell instructie en websites dan kan ik nog wel een lijstje sturen.
Groet,
Elke relevante toevoeging aan de OP is van harte welkom. Mooi dat we nu naast enthousiastelingen ook een instructeur in het topic hebben. De instructies zitten volgens mij al wel snor maar ik heb nog geen kettlebellgerelateerde site gevonden die er echt tussenuit sprong, wellicht dat jij er een paar weet?
Wat zijn de meest voorkomende onduidelijkheden m.b.t. kettlebelltraining en welke daarvan ben je in dit topic ook tegengekomen?Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Helemaal eens eigenlijk met wat hierboven al staat. Het werk van Pavel, enter the kettlebell en Simple & Sinister kan je alles leren wat je moet weten om te oefenen (zoals je in het boek leert je traint niet je oefent). Belangrijk is geduld te hebben en niet te overhaasten. Spendeer 3-6 maanden aan de basis (get-up, swing en (goblet)squat.
Natuurlijk valt niet alles uit een boekje te leren, maar dat is een prima begin. Als je tegen problemen aan loopt, laat je je techniek nakijken door een instructeur ( via video of een of meerdere lessen.) En kun je weer verder.
Ik doe dat vaak op die manier. Sommigen willen een volledige beginnersworkshop, sommigen leggen eerst zelf de basis en willen dit fine-tunen in losse lessen.
Goede informatie vindt je op:
Www.Strongfirst.com
Www.dragondoor.com
Geoff Neupert heeft hele goede tips en programma's (ik volg zelf nu kettlebell Strong).
Www.chroniclesofstrenght.com
Alle misvattingen zijn hier al genoemd denk ik. Blijf vooral weg bij de Aerobics kettlebell. Ik geef vaak genoeg les aan iemand, die aangeeft wel eens getraind te hebben ermee. Dit blijkt dan een 6 kilo kettlebell te zijn geweest en dan vinden ze het gek dat kettlebell weinig deed. Na een uurtje instructie swingt diegene met 16 kg of meer. Dat geldt ook voor de vrouwen overigens.
En dat is de volgende misser: Veel vrouwen zijn bang dat ze erg gespierd worden van zware kettlebell training, terwijl dit eerder atletisch wordt, en juist de rondingen geeft die met aerobics of de crosstrainer bereikt zouden moeten worden.Veel mannen daarentegen bang dat ze geen spieren kunnen kweken hiermee. (mijn dubbel 24 en 32 zeggen van wel). De beste resultaten komen bij de zwaardere gewichten. Daarvoor moet je eerst de basis leggen met de lichtere. Eerst kracht, dan de rest zeg maar. (strongfirst)
[ Bericht 4% gewijzigd door HardstyleKettlebell op 08-10-2014 08:53:44 ]![]()
Nice. Ik hoop een betere versie als de mijne. Ik heb zo onding met een breder handvat (steekt net buiten de bell uit) waardoor je er elke keer net mee tegen de binnenkant van je benen tikt. Of je moet heel wijd gaan staan.
![]()
Ik herken trouwens dat wat je zegt over aerobics. Ik heb zelf een workshop gevolgd voor de basis. Hierna kon je ook meedoen met kettlebelltrainingen maar deze hadden een veel te grote focus op conditie. Waren trouwens wel gewoon gecertificeerde instructeurs. Mooi om te zien dat jij het anders doet, loopt het een beetje?
Together We Will Live Forever
Ik snap het wel, het is populairder de aerobics versie. Trekt meer mensen dus meer geld. En mensen geloven nog steeds dat je om af te vallen lichte gewichten met veel herhalingen moet maken. Terwijl je veel meer afvalt en tegelijkertijd sterker wordt als je kort en zwaar traint, puur voor kracht. Bovendien, hoe sterker je bent, hoe meer gewicht je kunt gebruiken, hoemeer je dus verbrand enz.
Jazeker doe ik het anders dus. Ik geef les volgens de RKC manier. Dus "without the dishonor of aerobics" zoals Pavel zou zeggen.
![]()
Welkomquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:56 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Hallo allemaal,
Groet,
Waar heb je dat gedaan als ik vragen mag? Zou het zelf ook wel tof vinden.![]()
Kost wel een boel geld volgens mijquote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:20 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Welkom
Waar heb je dat gedaan als ik vragen mag? Zou het zelf ook wel tof vinden.Together We Will Live Forever
In Duitsland. Het kost inderdaad wel wat, maar ach, passie hè. En hier in Nederland was ook een cursus, maar dat is geen HKC/RKC van Pavel. Daarvoor moet je vaak naar Denemarken of Duitsland. Maar je krijgt er wel iets bijzonders voor terug.
![]()
Je geeft de mensen hier goed advies trouwens Klokov, goed werk. Alles eens door gelezen en ik ben het vaak eens met je adviezen. Wat doe jij momenteel voor programma? Train je met een bepaald doel?
Ik zag dat je ook al met dubbels hebt gewerkt, gaaf he? Let wel op, met dubbels is de squat de basis, niet de swing zoals met enkele. Kettlebell Strong van geoff Neupert is echt goud als je verder wil met dubbel. Super instructie, en een super programma. (voor diegenen die al vertrouwd zijn met 24 kg of zwaarder enkel)![]()
Ik doe mijn best. Ik ben recent weer terug gegaan naar de basis. Swings en tgu's. Ergens in de week doe ik een dag met wat meer variatie. Ik wil nu voornamelijk echt een zware tgu correct uitvoeren.Together We Will Live Forever
Klinkt goed, terug naar de basis is nooit verkeerd. Als je simple en sinister doet heb je die get-up zo te pakken.![]()
Vraagje. Ik zie Amerikanen vaak een overhead achtige swing doen met de kettlebell. Waarom zou je dat doen, dat lijkt me echt vragen om problemen?![]()
In de RKC zeggen we, wil je boven je hoofd dan snatch je. De swing is een hip snap. Als je recht bent, is de swing in principe klaar, dus waarom nog verder door. Lijkt me zonde van de tijd.
Daarbij, met beide handen boven je hoofd in 'een omgekeerde V' is het moeilijk je schouders naar beneden te houden, wat voor problemen kan zorgen.
Als je mobiliteit het toelaat, kun je het doen. Ligt aan je doel. Vind je het leuk, doe wat je wil. Maar voor effectiviteit kun je beter snatchen. Heb het waarom van de american swing nooit gesnapt. Ik zou hem ook niet leren aan mijn leerlingen.![]()
Dank u. Ik was absoluut niet van plan dit te gaan doen hoor. Voorlopig ben ik nog voorzichtig aan het snatchen met 16 en ben ik weer met de basis bezig met een 20.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:37 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
In de RKC zeggen we, wil je boven je hoofd dan snatch je. De swing is een hip snap. Als je recht bent, is de swing in principe klaar, dus waarom nog verder door. Lijkt me zonde van de tijd.
Daarbij, met beide handen boven je hoofd in 'een omgekeerde V' is het moeilijk je schouders naar beneden te houden, wat voor problemen kan zorgen.
Als je mobiliteit het toelaat, kun je het doen. Ligt aan je doel. Vind je het leuk, doe wat je wil. Maar voor effectiviteit kun je beter snatchen. Heb het waarom van de american swing nooit gesnapt. Ik zou hem ook niet leren aan mijn leerlingen.
(Heb net een paar weken die overstap gemaakt).
Dat artikel vind ik best ruk trouwens. Heleboel bla bla nergens echt to the point. Maar het verbaasde me niet dat Crossfit genoemt werd trouwensAls ik mag geloven wat ik daar over gelezen heb en gezien..
![]()
Wat je nog wel kan doen is het gebruiken als een staande plank. Swing hem boven je hoofd en houd hem daar vast, en span alles aan. (staande plank).![]()
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:58 schreef HardstyleKettlebell het volgende:
Wat je nog wel kan doen is het gebruiken als een staande plank. Swing hem boven je hoofd en houd hem daar vast, en span alles aan. (staande plank).Together We Will Live Forever
32kg kettlebell is binnen voor 82 euro incl van de Benifit-shop. Kettlebell is netjes afgewerkt en ik hoef het handvat ook niet meer te schuren. Voorafgaand aan de levering ben ik gebeld met de vraag of ik thuis was. Voor het nieuwe deel zet ik hem tussen aan te raden webshops.Together We Will Live Forever
Ik sluit dit topic wel.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
Forum Opties Forumhop: Hop naar: