Uitgaande van normaal consumentenspul zou ik me hier geen zorgen om maken. Als je meer dan 16A trekt in een kamertje wordt het toch erg warm, ik verwacht niet dat dat het geval is.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:15 schreef JTT het volgende:
Aangezien er maar geen nieuw deel kwam zelf maar geopend.
Want mijn vraag is dus nog steeds of ik uit jullie posts de conclusie kan trekken dat al die apparaten op een stopcontact veilig is.
(Klik)
Mooi zo!quote:Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uitgaande van normaal consumentenspul zou ik me hier geen zorgen om maken. Als je meer dan 16A trekt in een kamertje wordt het toch erg warm, ik verwacht niet dat dat het geval is.
Daarom heb ik laatst de stekkerblokjes vervangen voor een grote stekkerdoos.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:45 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn antwoord staat. Hoe meer stekkerverbindingen, hoe slechter en onveiliger.
Verder, reeds bij feedback gevraagd om sticky
Hebben ze vast en zeker in de bouwmarkt welquote:Op zondag 2 maart 2014 11:37 schreef -Spring het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren een schoolstoeltje gekocht op de rommelmarkt. Bij één poot ontbreekt het dopje waardoor we m nog niet binnen op het laminaat kunnen zetten. Zijn zulk soort losse dopjes ergens te koop?
[ link | afbeelding ]
Thanks! Dat vermoedde ik ook, maar een kennis vertelde me dat ie er al eens naar heeft gezocht maar niet kon vinden. Morgen zelf nog maar eens kijken.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hebben ze vast en zeker in de bouwmarkt wel; ik meen ze al eens te hebben zien liggen.
Als er geen dopjes te vinden zijn, zal het zoiets worden idd. Maar ik hoop eigenlijk op een kant en klaardere oplossing.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Anders zelf wat improviseren? Stukje plastic of hard rubber, vastplakken of iets insmelten?
Bij verpas.nl hebben ze die: http://www.verpas.nl/b-in(...)en-kogelvloerdoppen/ Ook te krijgen met vilt en kogelschaniertjes, dan beschadigt je vloer niet en zit je niet te tobben met losrakende viltjes.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:13 schreef -Spring het volgende:
Thanks! Dat vermoedde ik ook, maar een kennis vertelde me dat ie er al eens naar heeft gezocht maar niet kon vinden. Morgen zelf nog maar eens kijken.
We hebben nu een grijzige inrichting en die wil ik ook in de tafel terugvinden. Het liefst zonder op de natuurwetten te moeten vertrouwenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Teak wordt vanzelf grijs, kwestie van een paar maanden in de zon zetten... Of bedoel je dat niet?
http://www.floorfriendly.nl/skin1/images/languages/NL/meten1.pdfquote:Op zondag 2 maart 2014 11:37 schreef -Spring het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren een schoolstoeltje gekocht op de rommelmarkt. Bij één poot ontbreekt het dopje waardoor we m nog niet binnen op het laminaat kunnen zetten. Zijn zulk soort losse dopjes ergens te koop?
[ link | afbeelding ]
Kiezelmozaiekquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:32 schreef xaban06 het volgende:
Wij willen onze badkamer renoveren (lees: nieuwe tegels).
Dit vinden wij erg mooi:
http://www.dejongsanitair(...)12/03/stoneage21.jpg
http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/5508_kiezelvloer_1.jpg
Hoe heet dat precies?
Ik kwam het bij toeval ergens tegen, 80 euro per m2, is dat niet heel erg duur?
Ik ben bang dat wanneer ik een draaf eruit trek, dat ik deze niet meer terug krijg. Heb zowel een nylon als 'ijzeren' trekveer gekocht.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:27 schreef Gieliovd het volgende:
Nylon trekveer aan een van de draden. Een draad terugtrekken.
Fase draad erbij binden, trekveer terug trekken.
Tadaaaa.
Zwart als fase, zeker voor frituurpan van >2000 watt niet.
Daarvoor knoop je de draad aan de trekveer. Gaat-ie er uit, dan zit je trekveer er in.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat wanneer ik een draaf eruit trek, dat ik deze niet meer terug krijg. Heb zowel een nylon als 'ijzeren' trekveer gekocht.
Talkpoeder op zowel de nylon trekveer als de te trekken draad helpt ook. Wel een tweepersoons klus dus, één trekt, ander betalkt de draad. En dan heel gelijkmatig proberen te trekken, niet rukken, dan schiet mogelijk de draad uit de trekveer.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:21 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben bang dat wanneer ik een draaf eruit trek, dat ik deze niet meer terug krijg. Heb zowel een nylon als 'ijzeren' trekveer gekocht.
Ombuigen en het koper-op-koper vastsolderen.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
dan schiet mogelijk de draad uit de trekveer.
Beetje een laat antwoord, maar gaat dat er tegen je kozijn aan niet heel raar uitzien? in mijn ervaring loopt bij een nieuwbouwwoning de voorzijde tegel vlak door in het kozijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:14 schreef xaban06 het volgende:
Wij willen onze badkamers opnieuw laten tegelen, zowel vloer als de wanden.
Het betreft een woning van 1 jaar oud, alles is dus gewoon netjes recht en geen leidingen in het zicht. Het scheelt een hoop als we tegel op tegel doen in plaats van de huidige tegels eerst te verwijderen.
Heeft dit nog nadelen of kan het prima?
Wat bedoel je precies, dat de tegel en kozijn op 1 lijn lopen? En met een tegel erop dat de tegel zeg maar uitsteekt? Nee, dat is niet het geval. Pas wanneer ik tegel op tegel ga doen, zal de kozijn en tegels ongeveer een gelijke hoogte (diepte?) hebben.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Beetje een laat antwoord, maar gaat dat er tegen je kozijn aan niet heel raar uitzien? in mijn ervaring loopt bij een nieuwbouwwoning de voorzijde tegel vlak door in het kozijn.
Nee, ik bedoel, straks ben ik halverwege en raakt de draad/trekveer los. Dan ben ik nog verder van huis.quote:Op maandag 10 maart 2014 06:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daarvoor knoop je de draad aan de trekveer. Gaat-ie er uit, dan zit je trekveer er in.
Ok, dan valt het wel mee, als de tegels voorbij het kozijn gaan steken wordt het wel lelijk vind ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, dat de tegel en kozijn op 1 lijn lopen? En met een tegel erop dat de tegel zeg maar uitsteekt? Nee, dat is niet het geval. Pas wanneer ik tegel op tegel ga doen, zal de kozijn en tegels ongeveer een gelijke hoogte (diepte?) hebben.
Volgens mij juist wel:quote:Op maandag 10 maart 2014 10:55 schreef whY... het volgende:
In mijn 'nieuwe' huis zit in de hal beneden een wantschakelaar en boven zit er ook 1 maar deze hebben geen Hotel schakeling, je kans de elke keer maar op 1 plek het licht aan zetten. Volgens mij kan ik met 2 zwart en 1 bruin geen hotel maken ofwel?
Toch maar eens stoeien dan. Ik krijg elke keer dat of het licht aanblijft tijdens schakelen of dat het maar op 1 plek werkt afhankelijk van de stand van de schakelaar of boven of begane grond.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Volgens mij juist wel:
http://huis-en-tuin.infon(...)eling-aanleggen.html
[ afbeelding ]
Je moet ook wel wisselschakelaars hebben, als het oudere schakelaars zijn, zijn het mogelijk "aan-uit" schakelaars.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:42 schreef whY... het volgende:
[..]
Toch maar eens stoeien dan. Ik krijg elke keer dat of het licht aanblijft tijdens schakelen of dat het maar op 1 plek werkt afhankelijk van de stand van de schakelaar of boven of begane grond.
De hele discussie staat en valt een beetje bij de inhoud van het bad .quote:Op maandag 10 maart 2014 12:42 schreef Atmoz het volgende:
Wat denken jullie van onderstaande constructie?
Ik wil graag een verhoogd vloertje (soort vlonder) maken van 15cm hoog waar straks een 2 persoons bad op kan staan. De ondergrond is nog vrij ruwe beton omdat daar in de eigenlijke situatie nog een cementdekvloer overheen moest komen. Dit stukje vloer is dus ook dieper dan de rest van de ruimtes. (hieraan zie je dus dat er nog wat in/op moet komen)
Aangezien ik dus een vlonder ga bouwen laat ik dat extra betonlaagje weg. Ik heb gisteren een hele stapel multiplex latten laten zagen uit 2 planken. Deze latjes zijn 15cm breed en 122cm lang. Ik heb ze op de kopse kant gezet zodat ik die 15cm hoogte verkrijg. Allemaal 15cm uit elkaar. (dus vrij stevig lijkt me).
Mijn vragen nu: als ik op dat raamwerk weer een plaat multiplex leg van 18mm dik, en daar bovenop een plaat fermacell (heb gehoogd dat ik dat moet gebruiken als ik erop wil betegelen), is dat dan stevig genoeg voor zo'n bad (met 6 stelpootjes, dus best wel een punt-belasting!!)
En hoe krijg ik eventuele oneffenheden uit die plaat? Moet ik op die fermacell nog wat egaline smeren en mooi glad/waterpas uitstrijken?
Of hebben jullie een heel ander idee omtrent dit klusje? Wat doe ik goed en/of fout?
De tips zijn heel erg welkom, want ik ben er "as we speak" me bezig....
Alvast bedankt.
Gr,
Atmoz
Ok. Beetje logisch ook. Excuus voor mijn onvolledigheid.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]
De hele discussie staat en valt een beetje bij de inhoud van het bad .
Nee, dat weet ik helaas nog niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:04 schreef DroogDok het volgende:
Weet je nu al waar de poten van het bad komen te staan? Dan kan je waar nog extra versteviging aanbrengen.
1000 liter is alsnog heel veel voor een bad! Kost je al snel een uur om te vullen...quote:Op maandag 10 maart 2014 13:48 schreef Atmoz het volgende:
Het bad is ongeveer 180x120x70 (=1512 liter) maar dat is wel HEEEEL ruim bemeten.
Ik denk eerder zo'n 1000 liter/kg ofzo... Misschien nog minder!
Klopt, dat lijkt me zelf ook wat veel. Zo veel zal het dus ook niet zijn waarschijnlijk. Maar beter iets te veel dan te weinig berekendquote:Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
1000 liter is alsnog heel veel voor een bad! Kost je al snel een uur om te vullen...
Thanks!quote:Op maandag 10 maart 2014 18:15 schreef Gieliovd het volgende:
Hardheid van die platen is 30 N/mm² Brinell (wtf is dat). Dat zou m'n enige angst zijn, door de piekbelasting. Maar zo te zien loopt dat ook wel los.
Lijkt me geen probleem. Die verhogers is sterk zat, betonplex ook.
Ik zeg doen.
Nou, aangezien er eigenlijk (in de originele situatie zoals die bedoeld was) nog een cementdekvloer op moest komen, hebben ze de "ruwbouw" hoe het nu is (waar ik mijn vlonder op ga maken) nog redelijk ruw gelaten. Die ondergrond is dus niet echt super recht. (af en toe een bobbeltje erin). Daardoor zijn mijn staande liggers niet allemaal precies even hoog. Ik schat dat er soms wel 3mm hoogteverschil is tussen de verschillende liggers. Ik kan daar wel een plaat multiplex op monteren, en daarop weer een fermacell, maar misschien trekt en buigt dat toch allemaal iets mee waardoor het bij (punt) belasting toch wat meegeeft en de tegels scheuren?! Of valt dat wel mee? Ik heb hier -zoals je ziet- echt 0,0 ervaring mee...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:23 schreef Gieliovd het volgende:
Naja zou niet weten waarom niet, maar fermacell is zo recht als een "plank" dus wat wil je eraan egaliseren?
Oke, dat is in ieder geval mooi om te horen!quote:Reken ook dat je met tegellijm ook heel wat oneffenheden kunt egaliseren he. Goed uitkammen op vloer en tegel en je zuigt ze zo aan elkaar.
Sowieso moet je dan YMvK kabel gebruiken; maar die moet dan wel degelijk vast gezadeld worden of door pvc buizen gelegd worden; maar ook die pvc buizen moeten dan wel voldoende vastgezet zijn. Qua doorsnede moet je genoeg hebben aan een kabel 3x2,5mm².quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:14 schreef Atmoz het volgende:
Welke draad/kabel kan ik het beste gebruiken om 3500 watt @230 volt doorheen te sturen?
De kabel moet van de 3e etage naar de meterkast op de begane grond, en tevens door allerlei pvc leidingen heen...
Bestaat hier soepele, maar wel dikke + geaarde kabel voor?
De kabel moet ook door sommige stukken waar geen pvc buis ligt...
Je zult wel moeten uitvlakken. Je wilt natuurlijk geen wipwap flonder hebben staan.quote:
2,5mm2 draad in volledig gesloten pijp of een kabel van 2,5mm2 het maakt dan niet uit of het YMvK is of XMvK.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:14 schreef Atmoz het volgende:
Welke draad/kabel kan ik het beste gebruiken om 3500 watt @230 volt doorheen te sturen?
De kabel moet van de 3e etage naar de meterkast op de begane grond, en tevens door allerlei pvc leidingen heen...
Bestaat hier soepele, maar wel dikke + geaarde kabel voor?
De kabel moet ook door sommige stukken waar geen pvc buis ligt...
Eerst plaatsen. De stukadoor kan er dan tegenaan stucen en bovendien beschadig jij het stucwerk niet met achteraf plaatsen.quote:Op maandag 17 maart 2014 08:03 schreef MrSubtle het volgende:
Wat is handiger... Eerst vensterbank plaatsen of eerst stukadoren?
OK bedanktquote:Op maandag 17 maart 2014 17:10 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Eerst plaatsen. De stukadoor kan er dan tegenaan stucen en bovendien beschadig jij het stucwerk niet met achteraf plaatsen.
ik vind het nogal situatie afhankelijk eigenlijk. Ik heb het zo voorbereid dat ik ná de stukadoor aftimmerde. Bewuste keuze ivm lijstwerk etc.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:10 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Eerst plaatsen. De stukadoor kan er dan tegenaan stucen en bovendien beschadig jij het stucwerk niet met achteraf plaatsen.
+quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Sowieso moet je dan YMvK kabel gebruiken; maar die moet dan wel degelijk vast gezadeld worden of door pvc buizen gelegd worden; maar ook die pvc buizen moeten dan wel voldoende vastgezet zijn. Qua doorsnede moet je genoeg hebben aan een kabel 3x2,5mm².
Als je de kabel door de grond moet leggen dan moet hij voldoende diep liggen en voorzien zijn van een aardscherm.
+quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:46 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Je zult wel moeten uitvlakken. Je wilt natuurlijk geen wipwap flonder hebben staan.
Dus vloer eronder vlakken of flonder aanpassen aan ondergrond.
Thanks allemaalquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:46 schreef Noodels het volgende:
[..]
2,5mm2 draad in volledig gesloten pijp of een kabel van 2,5mm2 het maakt dan niet uit of het YMvK is of XMvK.
Bij XMvK is de buitenmantel dunner dus makkelijker in pijp te trekken en je mag open bochten gebruiken.
Soepel snoer ala VMvL of RmRL is niet de bedoeling.
Geen idee, ik wilde het snel af hebben. En dit is de eerste keer dat ik zoiets doe.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:13 schreef koffielepel het volgende:
dat is een creatieve oplossing zeg.
waarom ben je niet begonnen met egaline?
Dat zei de klusser wat vanmorgen bij me was ook al. Ik dacht dat het met balken (veel) duurder zou worden... Alhoewel: deze 2 platen kosten ook wel wat.. pfffew, een heel verschil met MDFquote:en waarom multiplex op de zijkant? Je had ook balken o.i.d.kunnen leggen, was een stuk sneller
Geen probleem hoorquote:Niet om het af te kraken hoor, gewoon nieuwsgierig naar de overwegingen
Dat hoeft volgens de klusser niet meer. Het is (gelukkig) al recht genoeg allemaal.quote:Uitvullen kun je eventueel doen met vulplaatjes, die zijn vormvast tot 10 ton ofzo. Ik heb ze van milli-max maar er zijn diverse merken.
Dat moet omdat zoiets veel mooier isquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom moet je vloer zo'n enorm stuk omhoog?
Ben zeer benieuwd naar de details! heb je al een topic waar we je kunnen volgen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dat moet omdat zoiets veel mooier is![]()
Het is niet héél veel hoger.. De planken zijn 15cm hoog. En de vloer waar ze op liggen zal zeker zo'n 5 cm dieper liggen dan de rest v/d kamer. Nu kan ik er mooi LED verlichting in bouwen (de rand) en dan ziet 't mijns inziens heel netjes en strak/modern uit![]()
En het verlaagde plafond dadelijk (ter grote van de vlonder) past dan ook in het geheel.
Mvg,
Atmoz
Ja, maar daar reageert niemandquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd naar de details! heb je al een topic waar we je kunnen volgen?
We hebben in K&W vrij veel lurkers !quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ja, maar daar reageert niemandtopic is zowat dood aan 't bloeden... staat onderaan bij K&W ergens
Ahja, zoiets dacht ik al... veel views, weinig postsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
We hebben in K&W vrij veel lurkers !en dan zaken topics wat snel weg; maar dat is geen reden dat we het niet willen volgen hier in K&W !
Tja hmzzz... en nu dan? Dit gaat niet lukken ofwat?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:44 schreef tiho1 het volgende:
Dus je klusser spijkert eerst een spaanplaat van tien mm in de kopse kant van je multiplex en gaat daarop een wandplaat monteren ? Klinkt logisch allemaal voor een badkamervloer.
Klopt, spaanplaat zal HEEL slecht tegen vocht kunnen, maar is het niet zo dat het waterdicht wordt gemaakt door die Knauf plaat in combinatie met de tegels? Ik weet het ook niet he... denk je dat dit onverantwoord is?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:02 schreef RemcoDelft het volgende:
@Atmoz: je weet wat spaanplaat doet als het nat wordt he...? Ik weet dat ze er hele keukens van maken, maar bij lekkage kan je dan precies zien waarom het totaal ongeschikt is.
Multiplex was inderdaad ook mijn idee.... Maarja, dit heeft hij dus gehaald...quote:Waarom niet gewoon een betonvloertje storten op multiplex, en daarop verderbouwen?
Ja, daarom twijfel ik dus nu ook zo...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:18 schreef koffielepel het volgende:
ik vind, en echt met alle respect, de constructie vreemd.
Balkjes, lewisplaat,beetje beton en je kan alle belasting kwijt.
het zal allemaal wel goed gaan maar het is allemaal wel ad-hoc. Uiteraard moet jij afgaan op jouw klusser maar het komt nu over alsof je de problemen niet voor bent.
Nogmaals, niet lullig bedoeld
valt best mee hoor, ik lig er niet wakker van. Maar ik ga niet bij jou in badquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:40 schreef Atmoz het volgende:
Thanks beide
Ik ga er inderdaad eens goed over nadenken!
Had niet voor niets zelf 18mm multiplex + fermacell in gedachte(ofja, gehoord, gelezen, etc..)
Shit zoiets eigenlijk he
WAAAT??? niet???quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:54 schreef koffielepel het volgende:
[..]
valt best mee hoor, ik lig er niet wakker van. Maar ik ga niet bij jou in bad
't Is geen garantie voor succes... Het kan goed gaan, maar als het fout gaat ben je achteraf op slopershoogte om het te herstellen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:18 schreef Atmoz het volgende:
Klopt, spaanplaat zal HEEL slecht tegen vocht kunnen, maar is het niet zo dat het waterdicht wordt gemaakt door die Knauf plaat in combinatie met de tegels? Ik weet het ook niet he... denk je dat dit onverantwoord is?
Welke kant uit? Ik heb die dunnere boor waarmee ik het gat doorgeboord heb al gebruikt om van bovenaf eruit proberen te slaan, maar dat lukt niet. Die boor is nu ook al kapotquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef MrSubtle het volgende:
met een hamer voorzichtig tegen tikken, vooral in de lengte richting ook
zo tegen de boor slaan en ook ZACHTJES tegen de zijkant om en om dus --> [___/____/____/____/____/____/>quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Welke kant uit? Ik heb die dunnere boor waarmee ik het gat doorgeboord heb al gebruikt om van bovenaf eruit proberen te slaan, maar dat lukt niet. Die boor is nu ook al kapot
In mijn ervaring sloopt het de punt. Als-ie er roodgloeiend uitkomt is het gebeurd...quote:
Daarom dus niet duwen. Je kan de machine net zo goed met een hand vasthouden. Ik boor altijd in vloeren bij bedrijven om zware machines te ankeren en als je pech hebt zit er overal betonijzer. Ook 30 mm staven en daar gaat een goede boor echt door. Niet binnen twee minuten. Maar hij gaat erdoor. Vooral niet duwen. En 50 keer redt een kwalitatieve boor dat wel.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In mijn ervaring sloopt het de punt. Als-ie er roodgloeiend uitkomt is het gebeurd...
En dan een anker naast de machine in de grond slaan? Als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet. Het ijzer doet zijn werk nog prima om het gat heen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik dit Google, kom ik geen mensen tegen die er simpelweg doorheen boren met een SDS-plus boorhamer. En dat is maar goed ook, want die wapening zit er niet voor niets!
Mooie boel als jij de wapening sloopt bij het plaatsen van zware machines... Daarvoor hebben ze detectoren bedacht, zodat je naast de wapening kan boren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |