Supervers en lekker. B. heeft ook lekker mee gesmikkeld.quote:
Niet over de overgang beginnen hier hequote:Op woensdag 26 februari 2014 23:28 schreef borisz het volgende:
Youp. Zijn kop zegt al genoeg bij PenW
Sterkte danquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:40 schreef Vork het volgende:
Vanmiddag een gesprek met het UWV (je weet wel, zo'n gesprek die zij voor me hebben ingepland en bevestigd). Ik ben benieuwd of daar nog iets uit gaat komen, of ze misschien mee willen denken, of dat ik straks 3 kwartier lang kritiek en commentaar krijg. Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste.
Dat type 'begeleider' heb je dus ook en blijkbaar heeft hij daar ervaring mee.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:22 schreef Bluezz het volgende:
Waarom zou je kritiek en commentaar krijgen, Vork?
Helaas hoor je dat de laatste tijd vaak.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat type 'begeleider' heb je dus ook en blijkbaar heeft hij daar ervaring mee.
Sterkte.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:40 schreef Vork het volgende:
Vanmiddag een gesprek met het UWV (je weet wel, zo'n gesprek die zij voor me hebben ingepland en bevestigd). Ik ben benieuwd of daar nog iets uit gaat komen, of ze misschien mee willen denken, of dat ik straks 3 kwartier lang kritiek en commentaar krijg. Ik hoop het eerste, ik vrees het laatste.
Ik ben er inderdaad al wel een aantal keren geweest en ik heb ook pogingen gedaan om ze te bellen. Dat ging niet altijd even succesvol. De eerste keer dat ik er kwam voor werk (tenminste dat was mijn insteek, zij dachten dat ik voor gratis geld kwam en daarvan de sfeer niet beter) ben door de eerste 'begeleider' naar iemand anders doorverwezen om van me af te zijn. Die iemand anders was tot nu toe de enige normale persoon die ik daar heb getroffen. De laatste paar jaar hebben ze helemaal geen vaste contactpersonen meer. Je kunt er niemand rechtstreeks bereiken en vragen (die je uitsluitend via de werkmap, je weet wel dat o zo succesvolle internetgebeuren van de dat de helft van de tijd plat ligt) worden beantwoord door wie daar op dat moment tijd voor of zin in heeft (soms dus ook dagen later pas). Telefonisten doen hun best om je vooral niet door te verbinden.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Dat type 'begeleider' heb je dus ook en blijkbaar heeft hij daar ervaring mee.
Weet je ook al wat? Ik heb namelijk nog 1 of 2 porties garnalen over straks.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond hier ook iets met grote verse garnalen.
Ik heb er ook nog net 2 verstuurd. Ook een beetje om mijn goede wil om te werken te benadrukken, maar ook omdat ik opzich ook wel graag wil werkenquote:Op donderdag 27 februari 2014 12:13 schreef Lonaa het volgende:
Net trouwens 2 sollicitaties de deur uit gedaan! 1 als afwashulp/bediening, 1 als winkelmedewerker bij de V&D.
Nee, nog niet. Ik moet eerst nog even naar de visboer voor een begeleidend stukje lekkere vis. De garnalen zijn alleen een extraatje erbij.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:18 schreef Lonaa het volgende:
Weet je ook al wat? Ik heb namelijk nog 1 of 2 porties garnalen over straks.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 11:28 schreef Vork het volgende:
...over dat ik geen vrijwilligerswerk mag doen in een uitkeringssituatie omdat dat teveel op werk zou lijken
Het zijn een paar mooie stukjes kabaljauwfilet geworden die ik op de huid ga bakken.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:20 schreef golfer het volgende:
Nee, nog niet. Ik moet eerst nog even naar de visboer voor een begeleidend stukje lekkere vis. De garnalen zijn alleen een extraatje erbij.
Verder gaat het iets worden met puree van geroosterde aubergine erbij.
Klinkt goedquote:Op donderdag 27 februari 2014 14:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zijn een paar mooie stukjes kabaljauwfilet geworden die ik op de huid ga bakken.
Van de schalen van de garnalen een lekker sausje getrokken. (eerst even gebakken en geflambeerd in grand marnier).
De aubergines liggen nu in de oven te roosteren en daar ga ik straks met wat gebakken sesamzaad en knoflook, olijfolie en ras el hanout een pureetje van maken.
Behalve die cream cheesesaus (mijn lactose-intolerantie protesteert daar tegen) klinkt het ook allemaal lekker.quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Meer boodschappen gedaan en zin om te koken.
Vanavond pasta met paddenstoelen, garnalen, spinazie en een saus van cream cheese, cognac en verse kruiden.
Morgen een fish stew die al tijden op mijn lijstje staat met garnalen, kabeljauw en victoriabaars. Bouillon getrokken van o.a. garnalenschillen, venkel en tomaten. Met vers gebakken brood!
Altijd goed!quote:
Mijn lichte lactose-intolerantie ook, maar, maar, het is zo lekker. Dus dan maar een beetje buikpijn.quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Behalve die cream cheesesaus (mijn lactose-intolerantie protesteert daar tegen) klinkt het ook allemaal lekker.
Ja, ik had ook helemaal niets aan dat gesprek. Ik kan dus gewoon op mijn krent gaan zitten en een keer per week een sollicitatiebrief sturen. That's it. Zij komen niet in actie verder. Het is de situatie en daar kan niemand wat aan veranderen.quote:
quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:55 schreef minilot het volgende:
Dat wordt keihard moestuinbakken in de tuin bouwen!![]()
Ik heb al best veel toffe zaden besteld voor dingen die ik wil gaan kweken.. Gele aardbeitjes, jujubes, gele bietjes, sojabonen (edamame!), limoenklaver, Franse radijsjes, enzovoorts..
Ik las ergens dat de sociale dienst het spijtig vindt dat mensen pas ná hun WW bij hun kunnen aankloppen omdat zij veel meer jobcoaches etc hebben om mensen echt te helpen. Bij het UWV deden ze namelijk niet zo veel om mensen echt te helpen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:01 schreef Vork het volgende:
Ja, ik had ook helemaal niets aan dat gesprek. Ik kan dus gewoon op mijn krent gaan zitten en een keer per week een sollicitatiebrief sturen. That's it. Zij komen niet in actie verder. Het is de situatie en daar kan niemand wat aan veranderen.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:55 schreef minilot het volgende:
Wow! Ik check net het rooster voor de komende dagen en het blijkt dat ik na vandaag pas dinsdag weer hoef te werken!![]()
Ineens een heel lang weekend! Jeempie!![]()
Dat wordt keihard moestuinbakken in de tuin bouwen!![]()
Ik heb al best veel toffe zaden besteld voor dingen die ik wil gaan kweken.. Gele aardbeitjes, jujubes, gele bietjes, sojabonen (edamame!), limoenklaver, Franse radijsjes, enzovoorts..
Oeh, succes!quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:24 schreef morgane het volgende:
Byebye bijbaantje! Nog 3 weken bakker bart, daarna een weekje vakantie en na de vakantie concentreren op mn ondertitelopdrachten bij 1 werkgever en hard op zoek naar andere opdrachtgevers. Dan dus alleen nog een 0-urencontract en hopelijk over een tijdje mn eigen vertaal/redactiebureautje. Spannend!!
Ja, pas als je zo erg diep bent gezonken en de bodem van de put hebt geraakt, dan pas komt er misschien eens iemand helpen. Maar ook dat is niet altijd even handig. Als ik hier de bijstand in zou moeten, dan komt dat in het geval van Arnhem gewoon neer op verplicht 5 sollicitaties per dag sturen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik las ergens dat de sociale dienst het spijtig vindt dat mensen pas ná hun WW bij hun kunnen aankloppen omdat zij veel meer jobcoaches etc hebben om mensen echt te helpen. Bij het UWV deden ze namelijk niet zo veel om mensen echt te helpen.
Aaaah, leuk zeg. En spannend inderdaad! Wel jammer dat ik je nu niet meer aan de telefoon zal krijgen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:24 schreef morgane het volgende:
Byebye bijbaantje! Nog 3 weken bakker bart, daarna een weekje vakantie en na de vakantie concentreren op mn ondertitelopdrachten bij 1 werkgever en hard op zoek naar andere opdrachtgevers. Dan dus alleen nog een 0-urencontract en hopelijk over een tijdje mn eigen vertaal/redactiebureautje. Spannend!! Mi
Wat een idioot systeem is het soms toch ook hè?quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:40 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja, pas als je zo erg diep bent gezonken en de bodem van de put hebt geraakt, dan pas komt er misschien eens iemand helpen. Maar ook dat is niet altijd even handig. Als ik hier de bijstand in zou moeten, dan komt dat in het geval van Arnhem gewoon neer op verplicht 5 sollicitaties per dag sturen.
Eikels met bladpeterselie? Apart recept.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:45 schreef Lonaa het volgende:
3 supermarkten later heb ik mijn bladpeterselie. Eikels.
Ja, duh, daarom zat er al een 'quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:01 schreef golfer het volgende:
http://www.encyclo.nl/begrip/zaadlijst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |