Ik kreeg ook sterk het idee dat hij dat wou doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:44 schreef SjaakBauer het volgende:
Hij had beter Jopie gewoon vol op de pantoffel kunnen nemen.
Vol in de kruising.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:44 schreef SjaakBauer het volgende:
En daarna Schroederquote:Op maandag 24 februari 2014 13:44 schreef SjaakBauer het volgende:
Feli. Kun je nu weer in de zandbak gaan spelen?quote:
Hij bedacht zich op het laatste moment volgens mijquote:Op maandag 24 februari 2014 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kreeg ook sterk het idee dat hij dat wou doen.
Je moet je muil houwequote:Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef eight het volgende:
[..]
Feli. Kun je nu weer in de zandbak gaan spelen?
Ik vind het prima, dat zijn er namelijk precies 0.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hem direct ook alle gele kaarten geven die hij had verdient met zijn ellebogen.
Ik zag het zo gebeuren, toen Jopie met zijn triomfantelijke smoel naar buiten kwam.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kreeg ook sterk het idee dat hij dat wou doen.
Volgens mij houd jij er dan niet een geheel correcte kijk op naquote:Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik vind het prima, dat zijn er namelijk precies 0.
Ohjaquote:Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hij bedacht zich op het laatste moment volgens mij.
Is de KNVB overigens al klaar met het vooronderzoek naar het spandoek over Rooie Marck, van de bekerwedstrijd?
Precies 0 bewuste ellebogen hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij houd jij er dan niet een geheel correcte kijk op na
Niks van gehoord, gingen ze daar wat aan doen dan?quote:Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hij bedacht zich op het laatste moment volgens mij.
Is de KNVB overigens al klaar met het vooronderzoek naar het spandoek over Rooie Marck, van de bekerwedstrijd?
Toegegeven, het zit Feyenoord niet altijd even goed mee. Daarentegen hebben ze verleden jaar niet te klagen gehad wat betreft scheidsrechters. Of het jaar daarvoor was het. Kregen ze volgens mij 12 pingels in een seizoen mee. De één nog meer onterecht dan de anderquote:Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:
http://www.defeijenoorder.nl/nieuws/knvb-mafia/
Klopt. Maar pas op, dat mag je niet zeggen. Gisteren werd ik voor die uitspraak bijna vermoord hier op dit forum.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:50 schreef Muto het volgende:
Die KNVB doet ook alleen maar wat Fox en Studio Voetbal uitzendt. Vorige week ging zo'n NAC'er op de knie van Immers staan terwijl de bal al weg was, vergelijkbaar met de struikelpartij van BMI toen. Daar heb je dus niks over gehoord.
Vooronderzoek gestart.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:52 schreef RvLaak het volgende:
Ik heb me na de wedstrijd maar ff volledig afgesloten van alles wat voetbal was... FF afkoelen, zeg maar.
Wat is het laatste nieuws omtrent Pelle?
Fair enough... Hoe lang doen ze daar doorgaans over? Lijkt me dat Pellè er tegen Ajax sowieso bij isquote:
Bij dat moment van Immeers was het echt heel duidelijk dat het perongeluk ging.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:50 schreef Muto het volgende:
Die KNVB doet ook alleen maar wat Fox en Studio Voetbal uitzendt. Vorige week ging zo'n NAC'er op de knie van Immers staan terwijl de bal al weg was, vergelijkbaar met de struikelpartij van BMI toen. Daar heb je dus niks over gehoord.
2 dagen ofzo.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Fair enough... Hoe lang doen ze daar doorgaans over? Lijkt me dat Pellè er tegen Ajax sowieso bij is
Vol trots, na veel aandringen, meldden ze dat er een vooronderzoek gaande was. Inmiddels zijn we al wat weekjes verder...quote:Op maandag 24 februari 2014 13:48 schreef H.FR het volgende:
[..]
Niks van gehoord, gingen ze daar wat aan doen dan?
Per ongeluk?quote:Op maandag 24 februari 2014 13:54 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Bij dat moment van Immeers was het echt heel duidelijk dat het perongeluk ging.
Vooraf bepaalt dat hij niet meer dan 1 doelpunt mag maken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:55 schreef SjaakBauer het volgende:
Als je in beroep gaat doet hij toch gewoon mee zondag?
BMI struikelde ook.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:56 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Kijk het moment maar eens terug, werd 6 of 7 keer herhaald op Fox. Dat was echt niet bewust.
Dat was voor de overtreding (echt een smerige) + schelden + kapot maken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:55 schreef nostra het volgende:
Pieters kreeg vier waarvan één voorwaardelijk voor z'n rode kaart en het 'ernstig schaden van de belangen van de sectie betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen', al werd dat niet gesplitst. Twee wedstrijden?
twitter:DennisVanEersel twitterde op maandag 24-02-2014 om 13:51:36Pellè zei tegen andere media gisteren te "hopen dat de KNVB naar hem toe net zo vergevingsgezind is, als doorgaans naar hun eigen arbitrage" reageer retweet
Ja. Maar schorsing wordt dan waarschijnlijk wel hoger.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:55 schreef SjaakBauer het volgende:
quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Muto het volgende:
twitter:DennisVanEersel twitterde op maandag 24-02-2014 om 13:51:36Pellè zei tegen andere media gisteren te "hopen dat de KNVB naar hem toe net zo vergevingsgezind is, als doorgaans naar hun eigen arbitrage" reageer retweet
Boeien, seizoen is toch al naar de kloten.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja. Maar schorsing wordt dan waarschijnlijk wel hoger.
Zou kunnen, maar dat heeft ook nadelen. Meestal wordt er een schikkingsvoorstel gedaan in eerste instantie. Als Feyenoord in beroep gaat kan de straf hoger uitvallen.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:55 schreef SjaakBauer het volgende:
Maar in sommige gevallen maakt dat dus inderdaad niet meer uit. Zonder Pellè verliezen ze sowieso van Ajax. Dus kan je beter met Pellè proberen het laatste strohalmpje te grijpen.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dat heeft ook nadelen. Meestal wordt er een schikkingsvoorstel gedaan in eerste instantie. Als Feyenoord in beroep gaat kan de straf hoger uitvallen.
Gebeurd alleen bijna nooit.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dat heeft ook nadelen. Meestal wordt er een schikkingsvoorstel gedaan in eerste instantie. Als Feyenoord in beroep gaat kan de straf hoger uitvallen.
Wel man, 100%quote:Op maandag 24 februari 2014 13:56 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Kijk het moment maar eens terug, werd 6 of 7 keer herhaald op Fox. Dat was echt niet bewust.
True.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar in sommige gevallen maakt dat dus inderdaad niet meer uit. Zonder Pellè verliezen ze sowieso van Ajax. Dus kan je beter met Pellè proberen het laatste strohalmpje te grijpen.
Niet echt slimme uitspraken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Muto het volgende:
We hebben vorig jaar een periode gehad waarin we heel gemakkelijk penalty's toegewezen kregen, echter dan ging het in de wedstrijd zelf slechts om 1 incident.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Toegegeven, het zit Feyenoord niet altijd even goed mee. Daarentegen hebben ze verleden jaar niet te klagen gehad wat betreft scheidsrechters. Of het jaar daarvoor was het. Kregen ze volgens mij 12 pingels in een seizoen mee. De één nog meer onterecht dan de anderEn in De Kuip zullen ze ook niet zo snel voor een strafschop tegen Feyenoord fluiten.
En natuurlijk wordt Twente graag geholpen vanuit Zeist. Dat is al jaren zo. Ze zijn er kampioen mee geworden
Zou op zich handig zijn als we minstens 4e worden. Ik heb geen zin in die klote play-offsquote:Op maandag 24 februari 2014 13:58 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Boeien, seizoen is toch al naar de kloten.
Bazenopmerking. Pellè wat mij betreft nu al wereldvoetballer van het jaar 2014quote:
Welkom in onze wereldquote:Op maandag 24 februari 2014 14:00 schreef eight het volgende:
[..]
We hebben vorig jaar een periode gehad waar we heel gemakkelijk penalty's toegewezen kregen, echter dan ging het in de wedstrijd zelf slechts om 1 incident.
Nu zie je al wedstrijden op rij een vrij groot aantal incidenten per wedstrijd die werkelijk allemaal in het nadeel van Feijenoord vallen en dat in de belangrijkste fase van de competitie.
Precies het punt dat ik wilde maken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Muto het volgende:
Tja, je weet dat het een politieke organisatie is. Dus als je zoiets doet, moet je excuses aanbieden en verder niks meer zeggen. Wat je ook vindt.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Bazenopmerking. Pellè wat mij betreft nu al wereldvoetballer van het jaar 2014
Noord Koreaanse praktijkenquote:Op maandag 24 februari 2014 13:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Misschien wat dreigender in het strafschopgebied worden dan?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Welkom in onze wereldKrijgen nooit penalty's
Maar wanneer wel, dan zijn het er ook altijd twee per wedstrijd
Een waar woord.quote:
100 %, Hou op man. Jij vindt dat misschien, maar dat maakt het nog niet de waarheid. Je hebt de laatste dagen wel bewezen dat je alles behalve objectief naar situaties kunt kijken.quote:
Nee, zo werkt het overal. Een schikkingsvoorstel komt van de aanklager, niet de beoordelaar. Die blijft buiten het hele proces wanneer de schikking getroffen wordt.quote:
Dat dus.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het overal. Een schikkingsvoorstel komt van de aanklager, niet de beoordelaar. Die blijft buiten het hele proces wanneer de schikking getroffen wordt.
En de uitkomst van Pelle komt natuurlijk meteenquote:Op maandag 24 februari 2014 13:55 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Vol trots, na veel aandringen, meldden ze dat er een vooronderzoek gaande was. Inmiddels zijn we al wat weekjes verder...
Groep 8 gedrag.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Muto het volgende:
Het was wel Poepon hè. Als het nu een sympathieke speler was had ik het nog geloofd.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:03 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
100 %, Hou op man. Jij vindt dat misschien, maar dat maakt het nog niet de waarheid. Je hebt de laatste dagen wel bewezen dat je alles behalve objectief naar situaties kunt kijken.
Oke man.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:04 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het was wel Poepon hè. Als het nu een sympathieke speler was had ik het nog geloofd.
Ik vind het wel een leuke, maar domme uitspraak... Het garandeert zo'n beetje wel dat de KNVB voor de hoogste straf zal gaanquote:
Het is wel absurd dat een straf altijd hoger uitvalt zodra je in beroep gaat. Je moet het meteen accepteren anders gaat het je kosten. Dat is gewoon een vorm van chantage.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het overal. Een schikkingsvoorstel komt van de aanklager, niet de beoordelaar. Die blijft buiten het hele proces wanneer de schikking getroffen wordt.
Ja, dan heb je nog niks aan die evt. overwinningquote:Op maandag 24 februari 2014 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Aan de andere kant is het eigenlijk ook helemaal niet boeiend of Pellè tegen Ajax of pas daarna geschorst wordt. Ik verwacht dat hij sowieso tegen een schorsing oploopt.
Of hij er nou tegen Ajax of in een aantal wedstrijden tegen clubs uit het rechterrijtje er niet bij is, die bewuste wedstrijden verspelen we toch punten. Of we nou punten laten liggen tegen Ajax of tegen andere kutclubs, dat maakt ook niet veel uit.
Doen we veel moeite Pellè erbij te hebben voor de wedstrijd tegen Ajax, winnen we die, waarna we vervolgens punten verspelen tegen Groningen, Heracles etc.
Bullshit, want het kan net zo makkelijk lager uitvallen. Je krijgt enkel de keuze om wel of geen proces door te lopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:06 schreef eight het volgende:
[..]
Het is wel absurd dat een straf altijd hoger uitvalt zodra je in beroep gaat. Je moet het meteen accepteren anders gaat het je kosten. Dat is gewoon een vorm van chantage.
Tuurlijk kan je hem zelf over de streep trekken. Maar het wordt je niet echt makkelijk gemaakt hè?Met 3 van zulke blunders in 1 wedstrijd.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:06 schreef TLC het volgende:
ipv te zeiken over de arbitrage kan het ook geen kwaad dat Feyenoord eens naar zichzelf kijkt, want een 0-2 voorsprong en dan nog maar een half uurtje spelen mag je nooit weggeven
Is dat zo? Enig idee waar hier cijfers van te vinden zijn?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bullshit, want het kan net zo makkelijk lager uitvallen. Je krijgt enkel de keuze om wel of geen proces door te lopen.
3? Volgens mij "maar" 2. Die handsbal was imo geen penaltyquote:Op maandag 24 februari 2014 14:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je hem zelf over de streep trekken. Maar het wordt je niet echt makkelijk gemaakt hè?Met 3 van zulke blunders in 1 wedstrijd.
9 van de 10 keer is het 3+1 voorwaardelijk, wat daarna gewoon 4 wordt.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bullshit, want het kan net zo makkelijk lager uitvallen. Je krijgt enkel de keuze om wel of geen proces door te lopen.
Nope, ik ben niet van de statistiekenquote:Op maandag 24 februari 2014 14:08 schreef eight het volgende:
[..]
Is dat zo? Enig idee waar hier cijfers van te vinden zijn?
1: rood + penalty na een paar minutenquote:Op maandag 24 februari 2014 14:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
3? Volgens mij "maar" 2. Die handsbal was imo geen penalty
Dat idee heb ik dus ook.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
9 van de 10 keer is het 3+1 voorwaardelijk, wat daarna gewoon 4 wordt.
Volgens mij is het net zoals bij een boete:quote:Op maandag 24 februari 2014 14:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, ik ben niet van de statistieken. Gewoon logisch nadenken. Bij een schikking kun je namelijk geen verdediging voeren. De aanklager gaat af op zijn overweging en komt op basis daarvan met een voorstel. Bij een proces/zaak (geen idee hoe dit te noemen) kan je jezelf verdedigen en zodoende "verzachtende" omstandigheden aanbrengen.
2 dus, gezien mijn mening over de handsbal.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:11 schreef H.FR het volgende:
[..]
1: rood + penalty na een paar minuten
2: die handsbal -> armen zwaaiden in het rond, en hij komt gewoon tegen zijn arm, waardoor de bal van richting verandert. Bewust/onbewust is hier geen criterium!
3: Buitenspel in de laatste seconden.
Dat is volgens mij gewoon geel, indien niet met intentie tot verwonden. Wat het in dit geval volgens mij ook was. Was "gewoon" een te fanatiek kopduel, geel derhalve terecht en afdoende.quote:En die gele kaart van die elleboog had ook rood kunnen zijn. (of zijn de regels anders dan vorige seizoenen? Dat zou kunnen)
theorie != praktijkquote:Op maandag 24 februari 2014 14:13 schreef H.FR het volgende:
[..]
Volgens mij is het net zoals bij een boete:
1. Voorstel
2. Na bezwaar -> bezwaar afgewezen
3. Na nog een bezwaar wordt er serieus naar gekeken en wordt de boete vaak kwijtgescholden.
Zeker. Die overtreding zelf was namelijk ook al echt heel smerig.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Alsof de schorsing zo hoog wordt, Pieters kreeg er 3 inclusief rode kaart. Als je er nu 3 krijgt lijkt me dat een gegronde reden om in beroep te gaan.
Waterreusquote:Feyenoord moet aanvoerder Graziano Pellè schorsen voor de klassieker Feyenoord-Ajax van komende zondag. Dat zei Ronald Waterreus zondagavond aan tafel bij NOS Studio Voetbal. "Moeten wij elke zondag kwaad blijven op spelers die zich zo gedragen, terwijl de clubs doorgaan met niets doen?"
Pellè liep zondag na de 2-2 tegen FC Twente woedend van het veld, daarbij eerst een harde trap gevend tegen de dug-out van Twente, om vervolgens in de catacomben nog een reclamebord stuk te trappen en een lamp van een tv-ploeg omver te schoppen.
"Niet de schoonheidsprijs"
Het gedrag van Pellè verdiende volgens Waterreus "niet de schoonheidsprijs", zeker omdat hij zowel de aanvoerder als het boegbeeld van de club is. Maar het verbaasde hem vooral dat Feyenoord het gedrag van de spits niet veroordeelt. "Waarom ageren clubs niet tegen dit soort gedrag?", vroeg hij zich af.
"Natuurlijk gaat Feyenoord hem niet schorsen", reageerde NOS-voetbalcommentator Arno Vermeulen. Daarvoor is volgens hem de rol van de Italiaan veel te groot. Maar de kans dat de KNVB de komende dagen nader onderzoek zal doen naar het incident, achtte Vermeulen wel aanwezig.
De kans is volgens Vermeulen zelfs reëel dat de bond Pellè zal schorsen voor de klassieker. "En dat is toch doodzonde, dat hij straks de klassieker gaat missen. Je wilt Feyenoord toch mèt Pellè zien spelen tegen Ajax."
Waterzak
Pierre van Hooijdonk zei wel enig begrip te hebben voor de emotie van Pellè. "Feyenoord was beter, maar het wordt 2-2. Door een paar discutabele beslissingen. Op zo'n moment kook je van woede, dan snap ik dat je je frustratie kwijt moet." Maar over de manier waarop de Italiaan zijn woede uitte, had Van Hooijdonk geen goed woord over. "Trap dan tegen een waterzak aan, of schop een flesje om."
Dat Pellè achteraf ook aangaf geen spijt te hebben, schoot helemaal in het verkeerde keelgat van Van Hooijdonk. "Je moet het boetekleed niet voor 75 procent aantrekken, maar voor 100 procent."
Terechte goal?
Over de reden van Pellè's frustratie - de al dan niet terecht toegekende 2-2 - was overigens niet iedereen aan tafel het eens. "Stond Castaignos überhaupt wel buitenspel?", vroeg Jan Mulder zich af. "En zo ja: was dat dan wel hinderlijk?"
Feit is in ieder geval dat scheidsrechter Serdar Gözübüyük de goal goedkeurde en dat Feyenoord twee punten misliep.
Penalty
Gözübüyük gaf na de wedstrijd toe dat hij een fout had gemaakt, door Lex Immers geen penalty te geven toen Twente-doelman Nick Marsman hem ten val bracht. "Het zat Feyenoord niet bepaald mee", zei Van Hooijdonk daarover. Alle gasten aan tafel waren het eens over het beeld van de wedstrijd. "Feyenoord was oppermachtig en Twente was rijp voor de slacht."
Op de valreep bogen de analytici aan tafel bij Jack van Gelder zich over de mogelijkheid dat Louis van Gaal volgend seizoen trainer wordt van Feyenoord. Zondag kwam het bericht naar buiten dat de leiding van de Rotterdamse club Van Gaal hoog op de kandidatenlijst heeft staan om Ronald Koeman op te volgen. "Van Gaal is de beste die je op dit moment kunt krijgen, maar of hij én Feyenoord een perfect-match zijn waag ik te betwijfelen", zei Waterreus. En Van Hooijdonk: "Of het haalbaar is, moet je afwachten. Maar ik begrijp wel dat ze hem vragen."
Oké, dat is dan best nieuw hoor. Jarenlang was elke elleboog tegen een hoofd direct rood en 3+1 wedstrijden schorsing.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
2 dus, gezien mijn mening over de handsbal.
[..]
Dat is volgens mij gewoon geel, indien niet met intentie tot verwonden. Wat het in dit geval volgens mij ook was. Was "gewoon" een te fanatiek kopduel, geel derhalve terecht en afdoende.
Ik kan het ook vaudt hebbenquote:Op maandag 24 februari 2014 14:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Oké, dat is dan best nieuw hoor. Jarenlang was elke elleboog tegen een hoofd direct rood en 3+1 wedstrijden schorsing.
Nu ik er over nadenk, ik kan me nog geen elleboog->schorsing herinneren van dit seizoen, dus je hebt denk ik gelijk.quote:
Want wat zegt hij verkeerd?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:16 schreef RvLaak het volgende:
"Feyenoord moet Pellè schorsen"
[..]
Waterreus
Boeiend, hij heeft gewoon gelijk, en het moet maar eens klaar zijn met dat ja en amen naar de knvb toe, Feyenoord wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn.quote:
Tuurlijk heeft hij gelijk, maar je moet in principe gewoon in het holletje van de KNVB kruipen. Daar heb je namelijk baat bij. Lekker boeiend dat je daarvoor moet liegen.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Boeiend, hij heeft gewoon gelijk, en het moet maar eens klaar zijn met dat ja en amen naar de knvb toe, Feyenoord wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn.
Winnen van die neuzen geeft je seizoen nog wat kleur.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Aan de andere kant is het eigenlijk ook helemaal niet boeiend of Pellè tegen Ajax of pas daarna geschorst wordt. Ik verwacht dat hij sowieso tegen een schorsing oploopt.
Of hij er nou tegen Ajax of in een aantal wedstrijden tegen clubs uit het rechterrijtje er niet bij is, die bewuste wedstrijden verspelen we toch punten. Of we nou punten laten liggen tegen Ajax of tegen andere kutclubs, dat maakt ook niet veel uit.
Doen we veel moeite Pellè erbij te hebben voor de wedstrijd tegen Ajax, winnen we die, waarna we vervolgens punten verspelen tegen Groningen, Heracles etc.
Ik verlies liever 2x dat we bij de eerste 3 eindigen dan dat we 2x winnen en dat we play-offs moeten spelen.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:36 schreef Luni het volgende:
[..]
Winnen van die neuzen geeft je seizoen nog wat kleur.
Dat doen we altijd en we hebben er geen baat bij,quote:Op maandag 24 februari 2014 14:36 schreef H.FR het volgende:
[..]
maar je moet in principe gewoon in het holletje van de KNVB kruipen. Daar heb je namelijk baat bij. Lekker boeiend dat je daarvoor moet liegen.
*Kutturkquote:Op maandag 24 februari 2014 14:39 schreef Luni het volgende:
Die kut turk naaide ons trouwens ook thuis tegen Vitesse door geen strafschop te geven.
Ja, dan hoop je nog op enig compensatiegedrag, maargoed.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:39 schreef Luni het volgende:
Die kut turk naaide ons trouwens ook thuis tegen Vitesse door geen strafschop te geven.
DVD'tje, dit dat.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:36 schreef Luni het volgende:
[..]
Winnen van die neuzen geeft je seizoen nog wat kleur.
En het mooie is dat hij nog denkt dat zijn mening ertoe doet bij SV.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:16 schreef RvLaak het volgende:
Waterreus
En een jaar eerder nog:quote:Op maandag 24 februari 2014 14:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waterreus
Veel hypocrieter wordt het nietquote:Harry van Raaij en Ronald Waterreus vinden een straf niet nodig: “Hij zal geschorst worden voor die rode kaart, meer dan dat hoeft niet”, zegt de clubicoon tegen NUsport. “We mogen best een beetje mededogen hebben met die jongen. Hij heeft zoveel tegenslagen gehad het afgelopen jaar, ik kan me voorstellen dat je dan gefrustreerd bent als je rood krijgt bij je rentree. Bovendien zal hij de komende tijd sowieso niet in actie kunnen komen door die arm, dat is erg genoeg voor hem”
Vergelijkbaar met het systeem in de tenniswereld. Gewoon twee keer per helft of per wedstrijd een herhaling aan vragen. Heb je gelijk dan hou je je gelegenheid om te vragen om een herhaling, heb je geen gelijk verlies je een mogelijkheid.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
Ik vind het wel een interessante discussie aangaande het inbrengen van een videoref. Het verschilt vaak per sport hoe dit geïmplementeerd wordt - bij hockey gaat het enkel op aanvraag over situaties die in het penaltygebied plaatsvinden (en heb je gelijk dan behoud je het recht op videoref, zo niet dan verlies je het), bij andere sporten is het algemener toegepast.
Hoe zou het bij voetbal kunnen?
Ach... De PSV'ert...quote:Op maandag 24 februari 2014 15:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
En een jaar eerder nog:
[..]
Veel hypocrieter wordt het niet
Ze hebben gewoon gelijk, Pieters had al rood gehad en sloeg zijn eigen arm kapot. Dat is wel een goede straf hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
En een jaar eerder nog:
[..]
quote:Op maandag 24 februari 2014 15:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
En een jaar eerder nog:
[..]
Ik vind het ook een interessante discussie hoe Kate Upton mijn penis weggedeepthroated kan krijgen.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
Ik vind het wel een interessante discussie aangaande het inbrengen van een videoref. Het verschilt vaak per sport hoe dit geïmplementeerd wordt - bij hockey gaat het enkel op aanvraag over situaties die in het penaltygebied plaatsvinden (en heb je gelijk dan behoud je het recht op videoref, zo niet dan verlies je het), bij andere sporten is het algemener toegepast.
Hoe zou het bij voetbal kunnen?
Maar geen straf van de KNVB.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:11 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon gelijk, Pieters had al rood gehad en sloeg zijn eigen arm kapot. Dat is wel een goede straf hoor.
Dat laatste sowieso, ja.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:11 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met het systeem in de tenniswereld. Gewoon twee keer per helft of per wedstrijd een herhaling aan vragen. Heb je gelijk dan hou je je gelegenheid om te vragen om een herhaling, heb je geen gelijk verlies je een mogelijkheid.
Maar dit is nog minimaal 8 jaar weg vrees ik.
Momenten waarop men het zal aanvragen zullen voornamelijk buitenspelsituaties en discutabele goals zijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso, ja.
Het gevaar is echter dat het spel oponthoud oplevert - in dat geval zou het een uitkomst zijn als bijv een 4e official live meekijkt, en direct alles terugspeelt om via z'n headset te beslissen of iets terecht is of niet.
Facking hypocrietquote:Op maandag 24 februari 2014 15:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
En een jaar eerder nog:
[..]
Daar zal zij weinig moeite mee hebben. En dat heeft niets met haar kwaliteiten te maken.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik vind het ook een interessante discussie hoe Kate Upton mijn penis weggedeepthroated kan krijgen.
Punt is, het gaat nooit gebeuren. Hetzelfde geldt voor een videoref.
Niet helemaal, maar wel enigzins. De reden waarom ze flipten was anders, maar ze flipten beiden en richtten beiden schade aan.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
De situatie is totaal niet vergelijkbaar.
Gelimiteerd t.o.v. scoringskansen zou prima zijn denk ik. Dus enkel tackles in de 16 meter, buitenspel en doellijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Momenten waarop men het zal aanvragen zullen voornamelijk buitenspelsituaties en discutabele goals zijn.
Bij tackles e.d. moet je het niet willen.
Inderdaad, vrouwen zijn dol op me.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar zal zij weinig moeite mee hebben.
Klopt, eerder met het feit dat ze een grote bakkus heeft.quote:En dat heeft niets met haar kwaliteiten te maken.
Ja, uh, behalve: nee. Doellijntechnologie is de eerste innovatie in 40-45 jaar.quote:Tevens zijn ze al bezig met diverse technische hulpmiddelen bij het voetbal en zal dit alleen maar uitgebreid gaan worden.
De reden zal je niet verbazen.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:17 schreef Dekatria het volgende:
Platini is bijvoorbeeld ook al niet echt een voorstander van technologie in het voetbal
Dan kan tie niet meer gokken op wedstrijden?quote:
Wordt dan lastiger om Frankrijk op een WK/EK te krijgen inderdaad.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan kan tie niet meer gokken op wedstrijden?
Vinden jullie dat 40-45 nou nog altijd grappig? Die 'grap' is nou echt al 14051940 keer gemaakt...quote:Op maandag 24 februari 2014 15:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Inderdaad, vrouwen zijn dol op me.
[..]
Klopt, eerder met het feit dat ze een grote bakkus heeft.
[..]
Ja, uh, behalve: nee. Doellijntechnologie is de eerste innovatie in 40-45 jaar.
Dit.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:20 schreef H.FR het volgende:
[..]
Wordt dan lastiger om Frankrijk op een WK/EK te krijgen inderdaad.
Is nog altijd 40-45% grappiger dan jullie grappigste grappen.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vinden jullie dat 40-45 nou nog altijd grappig? Die 'grap' is nou echt al 14051940 keer gemaakt...
Doellijntechnologie komt/is dit seizoen ook in de Kuip op proef volgens mij.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:23 schreef Dekatria het volgende:
Het is in elk geval al positief dat ze doellijntechnologie op het komende WK gaan gebruiken. Hopelijk is daarmee de eerste stap gezet naar verdere ontwikkelingen.
Ergens hoop ik gewoon op nog zo'n rel als met Argentinië-Mexico vorige keer, kijken of er dan nog verdere stappen volgen.
Ik zou hem een boete geven.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:22 schreef Buitendam het volgende:
Nee, je gaat Pelle niet intern schorsen. Daarvoor zijn de belangen veel te groot. Maar ik zou wel íets doen om als club nog serieus voor de dag te komen. Zo'n actie is een aanvoerder van Feyenoord onwaardig.
Klopt. Gaat binnenkort naar de Arena volgens mij.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Doellijntechnologie komt/is dit seizoen ook in de Kuip op proef volgens mij.
Vanaf de Klassieker is 't in de Kuipquote:Op maandag 24 februari 2014 15:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Klopt. Gaat binnenkort naar de Arena volgens mij.
http://www.nusport.nl/voe(...)lijntechnologie.htmlquote:Tussen 2 maart 2014 en 27 april 2014 zal bij zes wedstrijden in De Kuip, inclusief de KNVB-bekerfinale, het systeem worden gebruikt.
Niet alleen daar, zo blijkt. Prima zaak.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Doellijntechnologie komt/is dit seizoen ook in de Kuip op proef volgens mij.
Oh joh, ik dacht tot en metquote:Op maandag 24 februari 2014 15:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vanaf de Klassieker is 't in de Kuip
[..]
http://www.nusport.nl/voe(...)lijntechnologie.html
Wazig, hij eindigt in de Kuip ivm de bekerfinale... Zou nu dus al in de Arena moeten zijn...quote:Op maandag 24 februari 2014 15:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Klopt. Gaat binnenkort naar de Arena volgens mij.
Kan me zo niet meer herinneren wat er toen was... Enlighten me?quote:Op maandag 24 februari 2014 15:23 schreef Dekatria het volgende:
Het is in elk geval al positief dat ze doellijntechnologie op het komende WK gaan gebruiken. Hopelijk is daarmee de eerste stap gezet naar verdere ontwikkelingen.
Ergens hoop ik gewoon op nog zo'n rel als met Argentinië-Mexico vorige keer, kijken of er dan nog verdere stappen volgen.
quote:Op maandag 24 februari 2014 15:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wazig, hij eindigt in de Kuip ivm de bekerfinale... Zou nu dus al in de Arena moeten zijn...
[..]
Kan me zo niet meer herinneren wat er toen was... Enlighten me?
Ik dacht eerst Utrecht, dan Feyenoord, daarna voor vast bij Ajax.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wazig, hij eindigt in de Kuip ivm de bekerfinale... Zou nu dus al in de Arena moeten zijn...
[..]
Kan me zo niet meer herinneren wat er toen was... Enlighten me?
Da's wel de grootste schijnoplossing die er is. Zeker als het 1/40e van zijn salaris is.quote:
Dat uiteraard ook, maar dat leek me al vanzelfsprekend. Daarbovenop een boete. En 1/40e is al snel 25k bruto. Dat doet echt wel pijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Da's wel de grootste schijnoplossing die er is. Zeker als het 1/40e van zijn salaris is.
Als je het dan toch op financiële middelen wil gooien zou ik de gemaakte schade op hem laten verhalen. In de tussentijd gewoon die aanvoerdersband een tijdje afnemen. Laat maar zien dat je Feyenoorder genoeg bent om hem überhaupt te mogen dragen.
Da's geen winnaarsmentaliteit, maar kortsluiting. Vraag me ook af waarom je die vorm van het niet kunnen verwerken van emoties zou moeten koesteren. Je hebt nu een behoorlijk probleem als ie drie wedstrijden naast de kant staat en vitesse + psv ruiken bloed.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook, maar dat leek me al vanzelfsprekend. Daarbovenop een boete.
Ik vind dat Pellè een beetje overdreef, maar ik vind ook dat we spelers met een dergelijke winnaarsmentaliteit moeten koesteren.
Tsja. Wat moet je anders doen. Kunnen we allemaal wel roomser dan de paus zijn, maar ik meen dat zelfs Suarez die gewoon iemand een stuk uit zijn schouder beet 4 dagen later weer vrolijk op het veld stond om een Europees potje te spelen. Geen enkele club gaat een speler uit zichzelf schorsen voor zo iets, laat staan voor een klassieker.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Da's wel de grootste schijnoplossing die er is. Zeker als het 1/40e van zijn salaris is.
3 wedstrijden zou zeer buitenproportioneel zijn, als je kijkt naar het Pieters incident, wat inclusief smerige tackle 3+1 was.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Da's geen winnaarsmentaliteit, maar kortsluiting. Vraag me ook af waarom je die vorm van het niet kunnen verwerken van emoties zou moeten koesteren. Je hebt nu een behoorlijk probleem als ie drie wedstrijden naast de kant staat en vitesse + psv ruiken bloed.
Ja, ook nog.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:06 schreef Caland het volgende:
Schold Pietertje trouwens ook niet met kanker toen hij die ruit kapot sloeg?
Nee, dat zou ook onzin zijn. Daarvoor zijn alleen al de financiële belangen veel te groot. Maar ik ben het met je eens dat spelers met kortsluiting dit heel makkelijk mogen blijven doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja. Wat moet je anders doen. Kunnen we allemaal wel roomser dan de paus zijn, maar ik meen dat zelfs Suarez die gewoon iemand een stuk uit zijn schouder beet 4 dagen later weer vrolijk op het veld stond om een Europees potje te spelen. Geen enkele club gaat een speler uit zichzelf schorsen voor zo iets, laat staan voor een klassieker.
Hij is toen meteen geband van FOK!.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:06 schreef Caland het volgende:
Schold Pietertje trouwens ook niet met kanker toen hij die ruit kapot sloeg?
De rel werd extra vergroot, omdat het beeld direct op het grote scherm in het stadion werd getoond. De spelers van Mexico wezen toen de ref ook op het grote scherm.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heel Mexico was nogal pissed - was naast die Ghost-goal van Lampard tegen Duitsland de voornaamste reden van de grote roep naar technologie toen.
Desalniettemin heeft het dus wel tot goeie dingen geleid. Hoop ik bijna op nog zo'n buitenspelgeval, zodat er behalve doellijntechnologie nog verdere ontwikkelingen volgenquote:Op maandag 24 februari 2014 16:09 schreef DonRaja het volgende:
[..]
De rel werd extra vergroot, omdat het beeld direct op het grote scherm in het stadion werd getoond. De spelers van Mexico wezen toen de ref ook op het grote scherm.
Eerlijk gezegd denk ik dat eerder het niet gegeven doelpunt van Engeland tegen Duitsland voor een versnelling van invoer heeft geleid.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Desalniettemin heeft het dus wel tot goeie dingen geleid. Hoop ik bijna op nog zo'n buitenspelgeval, zodat er behalve doellijntechnologie nog verdere ontwikkelingen volgen
Dat sowieso.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat eerder het niet gegeven doelpunt van Engeland tegen Duitsland voor een versnelling van invoer heeft geleid.
quote:KNVB beschermt Gözübüyük: 'Geen buitenspel'
Geschreven op 2014-02-24 om 17:13:29 | Bekeken: 8670 | Reacties: 194 | Foto: Pro Shots | Bron: KNVB.nl
Het doelpunt van Cuco Martina in de wedstrijd FC Twente – Feyenoord van zondag 23 februari heeft veel discussie losgemaakt. Coördinator scheidsrechterszaken van de KNVB Dick van Egmond legt aan de hand van de geldende richtlijnen van FIFA uit waarom de beslissing van de arbitrage de juiste was.
Op het moment dat Martina schiet, staat Castaignos in buitenspelpositie. Waarom keurt de arbitrage het doelpunt dan toch goed?
,,Dat een speler achter de laatste verdediger staat, is op zich geen reden om te fluiten voor buitenspel. Anders dan vroeger zijn de regels nu zo dat een scheidsrechter voor buitenspel fluit op het moment dat de speler die in buitenspelpositie staat ook daadwerkelijk ingrijpt in het spel of een tegenstander hindert in zijn spel. Van beide was in dit geval geen sprake en was het dus een rechtmatig doelpunt.”
Maar velen zeggen: Castaignos stond hinderlijk in de weg.
,,Ik, en met mij alle scheidsrechters, begrijp die discussie ook. Zeker omdat de regels voorheen anders waren. Maar in dit geval belemmert Castaignos het zicht van Mulder niet. Op het moment van schieten kan Mulder zowel de speler als de bal zien. Castaignos doet vervolgens ook geen poging om de bal te raken. De internationaal geldende regels van FIFA schrijven dan voor dat er geen sprake is van buitenspel.”
Maken die nieuwe regels de beoordeling niet lastiger?
,,De arbitrage moet nu ook rekening houden met de acties van de speler in buitenspelpositie. Dat vraagt nog meer van hun beoordelingsvermogen en in dat opzicht is het zeker een grotere uitdaging om de juiste keuze te maken. Zeker omdat het mensenwerk is en zij de beslissing in een fractie van een seconde moeten maken. Daarnaast zal het ook even duren voordat deze nieuwe richtlijnen bij alle voetballiefhebbers volledig duidelijk is. De regel biedt voordeel aan de aanvallende partij. Voorheen werden er nog wel eens doelpunten vanwege buitenspel afgekeurd, terwijl diegene die in buitenspelpositie stond geen enkele deelname aan het spel had. Ook bij twijfel is de richtlijn van FIFA helder: geef voordeel aan de aanvallende partij.”
Jezusquote:
Lang onderzoektwitter:KNVB twitterde op maandag 24-02-2014 om 17:43:45Ook veel vragen over onderzoek aanklager naar spandoek tijdens bekerduel #ajafey. Onderzoek loopt. Aanklager heeft Ajax extra info gevraagd reageer retweet
http://www.goal.com/nl/ne(...)noord-is-uitgeslotenquote:Toekomst
De trainer weet nog niet waar zijn toekomst ligt. Zijn vorige werkgever Feyenoord is op zoek naar een nieuwe coach, maar hoeft niet bij Been aan te kloppen. "Feyenoord is uitgesloten. Op basis van het verleden. Ik ben daar op een vervelende manier weggegaan. Dat was niet leuk. Is nog steeds niet leuk. Koeman heeft daar goed werk gedaan. Ze moeten nu op zoek naar een capabel iemand.
Ach, gelukkig is Dick als scheidsrechterbaas even waardeloos als scheids. Dat is dan wel weer consequent.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:55 schreef Caland het volgende:
Je kan toch ook niet echt gaan verwachten dat Dickie zijn eigen scheidsrechters gaat bekritiseren. Wel geinig though dat hij er helemaal aan voorbij gaat dat er vlak voor het schot nog gewoon contact is tussen de twee.
Tyfus Duitser.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
Koeman kent de spelregels niet eens. Vind je het gek dat hij niet van Twente kan winnen.
Tyfus boer.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Twente junge!
PSV![]()
![]()
Vlammend schot?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Even los van die spelregels hè, denken jullie echt dat Mulder dat vlammend schot precies geplaatst in de hoek, wel had gehouden als Castaignos er niet zou staan?
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Even los van die spelregels hè, denken jullie echt dat Mulder dat vlammend schot precies geplaatst in de hoek, wel had gehouden als Castaignos er niet zou staan?
quote:
quote:
Hard genoeg voor Mulder in ieder geval.quote:
Pisballetje. Maar niet echt rullevant.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hard genoeg voor Mulder in ieder geval.
Dat maakt geen reet uit.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Koeman riep nog dat ze moesten oppassen voor de spelers op de rand.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:48 schreef Haringkop het volgende:
Tuurlijk faalde de scheidsrechter gisteren, maar Van Hanegem heeft wel gelijk. Er stonden maar 5 Twente spelers in de 16, en 1 op de rand van de zestien tegenover 9 spelers van ons (excl. keeper). Bij de tweede paal stonden er 4 man twee van Twente te dekken, en dan Janmaat als vijfde man die de paal dekt. Terwijl de doelpuntenmaker helemaal ongedekt staat.
Dan kunnen we op iedereen boos worden, maar je zal echt de hand ook in eigen boezem moeten steken. Je mag van fullprofs toch wel wat meer organisatie verwachten.
Voor het resultaat dus niet. Maar ik geef direct toe dat Feyenoord erg benadeeld is in de eerste 5 minuten, die Marsman had gewoon rood moeten hebben en Feyenoord een penalty. Dat is niet gebeurd en daar ontsnapte Twente. Marsman ontsnapt daardoor overigens ook aan een schorsing waardoor Twente niet genoodzaakt met de tweede doelman hoeft te spelen. Dat had ze best eens enkele punten kunnen kosten.quote:
Mooi verhaal man.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor het resultaat dus niet. Maar ik geef direct toe dat Feyenoord erg benadeeld is in de eerste 5 minuten, die Marsman had gewoon rood moeten hebben en Feyenoord een penalty. Dat is niet gebeurd en daar ontsnapte Twente. Marsman ontsnapt daardoor overigens ook aan een schorsing waardoor Twente niet genoodzaakt met de tweede doelman hoeft te spelen. Dat had ze best eens enkele punten kunnen kosten.
Die reservekeeper moet dus nog slechter zijn dan Marsman. Waarschijnlijk heeft die gozer maar 1 arm ofzo?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor het resultaat dus niet. Maar ik geef direct toe dat Feyenoord erg benadeeld is in de eerste 5 minuten, die Marsman had gewoon rood moeten hebben en Feyenoord een penalty. Dat is niet gebeurd en daar ontsnapte Twente. Marsman ontsnapt daardoor overigens ook aan een schorsing waardoor Twente niet genoodzaakt met de tweede doelman hoeft te spelen. Dat had ze best eens enkele punten kunnen kosten.
Dat hele sarcastische gedoe slaat nergens op. Ook ik hou van rechtvaardigheid in het voetbal. Feyenoord (en Twente) mogen best punten verspelen, maar het moet allemaal wel zo eerlijk mogelijk gaan. Serdar Gözübüyük heeft zich behoorlijk gediskwalificeerd gisteren. Ik sluit niet uit dat hij voorlopig geen topwedstrijden meer krijgt.quote:
Twente minste tegengoals na Ajax, zo slecht is hij dus niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Die reservekeeper moet dus nog slechter zijn dan Marsman. Waarschijnlijk heeft die gozer maar 1 arm ofzo?
Die kan er echt geen klote van.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Twente minste tegengoals na Ajax, zo slecht is hij dus niet.
Leuk dat jij je verhaal wil doen hier. Echt, bedankt.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat hele sarcastische gedoe slaat nergens op. Ook ik hou van rechtvaardigheid in het voetbal. Feyenoord (en Twente) mogen best punten verspelen, maar het moet allemaal wel zo eerlijk mogelijk gaan. Serdar Gözübüyük heeft zich behoorlijk gediskwalificeerd gisteren. Ik sluit niet uit dat hij voorlopig geen topwedstrijden meer krijgt.
Graag gedaanquote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Leuk dat jij je verhaal wil doen hier. Echt, bedankt.
Wad gisteren inderdaad een baken van rust. Alles klemvast, elke uittrap op de stropdas, voetballen uitstekend. Wereldkeeper inderdaad.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. En ook het rollertje had hij niet gehad. Maar dat maakt niet uit, want Castaignos stond buitenspel. Dus hij hoefde hem niet te hebben.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Ja, dus het is nadelig voor:quote:Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien wordt er te weinig op doel geschoten.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, maar er mag wel wat aan gedaan worden ja. Neem aan dat hij geen toppers meer krijgt dit seizoen.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:49 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, dus het is nadelig voor:
1. Feyenoord
2. Ajax
3. Vitesse
4. PSV
Als dat nog niet genoeg is om zo'n scheids de rest van het seizoen vrij te geven.
Hij heeft al meer geblunderd dit seizoen (Vitesse thuis -> penalty). En ongetwijfeld ook tijdens andere wedstrijden (die ik wat minder volg en dus niet herinner). Na een goed 1e seizoen is het niks meer.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, maar er mag wel wat aan gedaan worden ja. Neem aan dat hij geen toppers meer krijgt dit seizoen.
Houd ik mij niet zo mee bezig, maar om hem dan te schorsen voor de rest van het seizoen gaat wat ver. Vind je niet?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij heeft al meer geblunderd dit seizoen (Vitesse thuis -> penalty). En ongetwijfeld ook tijdens andere wedstrijden (die ik wat minder volg en dus niet herinner). Na een goed 1e seizoen is het niks meer.
Ja, wel een beetje. Jupiler League is ook primaquote:Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Houd ik mij niet zo mee bezig, maar om hem dan te schorsen voor de rest van het seizoen gaat wat ver. Vind je niet?
Iets met een gekleurde bril.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Houd ik mij niet zo mee bezig, maar om hem dan te schorsen voor de rest van het seizoen gaat wat ver. Vind je niet?
Denk het wel. 7 minuten voetballen valt niet mee voor Otje.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:59 schreef Muto het volgende:
Jong Feyenoord 2-0 voor tegen Jong Sparta. Vormer deed weer 45 minuten mee. BMI en Sleegers hebben gescoord. Bakkal deed overigens niet mee, zal hij spierpijn hebben van gisteren?
Niet zo over De Redder!quote:Op maandag 24 februari 2014 19:59 schreef Muto het volgende:
Jong Feyenoord 2-0 voor tegen Jong Sparta. Vormer deed weer 45 minuten mee. BMI en Sleegers hebben gescoord. Bakkal deed overigens niet mee, zal hij spierpijn hebben van gisteren?
Kongolo centraal, BMI op links. Klinkt op zich prima.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:04 schreef satecl het volgende:
Overigens is Indi er weer bij zondag. Dan kan die faalhaas van een Mathijssen weer lekker banken. Weer een zorg minder.
Jammer. Die Visser kan er geen klote van.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Kongolo centraal, BMI op links. Klinkt op zich prima.
Fischer is er bij hun niet bij trouwens, en Schöne volgens mij ook al niet.
Dat is volgens mij zo'n speler die er tig wedstrijden niks van kan bakken om dan tegen Feyenoord een wereldpot te spelen. Daar hebben we dus geen last van. Zullen ze wel met Bojan/Sigthorsson/De Sa beginnen, met daarachter 0,0quote:Op maandag 24 februari 2014 20:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Jammer. Die Visser kan er geen klote van.
Zou mij niet verbazen als Kishna speelt.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is volgens mij zo'n speler die er tig wedstrijden niks van kan bakken om dan tegen Feyenoord een wereldpot te spelen. Daar hebben we dus geen last van. Zullen ze wel met Bojan/Sigthorsson/De Sa beginnen, met daarachter 0,0
Feestje op rechts, als Bojan daar staat. Kan Janmaat mooi opkomen.
Oh ja, die hebben ze ook nog hè. Tja, is die Kishna een buitenspeler dan? Of weer een spits/10 op de buitenspelersplek?quote:Op maandag 24 februari 2014 20:09 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als Kishna speelt.
Sigthorsson zal sowieso wissel staan ipv De Jong.
Kishna is een linksbuiten die ook prima als spits of rechtsbuiten kan spelen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:11 schreef H.FR het volgende:
[..]
Oh ja, die hebben ze ook nog hè. Tja, is die Kishna een buitenspeler dan? Of weer een spits/10 op de buitenspelersplek?
Aha, okee dan.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Kishna is een linksbuiten die ook prima als spits of rechtsbuiten kan spelen.
Groot talent. Heeft een beetje de Boetius weg bewandeld. Veel/lang blessureleed in de jeugd en daarna toch nog doorbreken. De vraag is natuurlijk of Kishna definitief kan doorbreken maar het is wel een heel groot talent.
Ik zou als verdediger in ieder geval liever tegenover Bojan staan dan tegenover Kishna.quote:
Zijn naam inderdaad wel eens gehoord ja. Ben benieuwd. Bojan valt in ieder geval tegen, en een nieuw talent kan dan soms wat extra's brengen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:19 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ik zou als verdediger in ieder geval liever tegenover Bojan staan dan tegenover Kishna.
Zie Boetius toen tegen Ajax.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:23 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zijn naam inderdaad wel eens gehoord ja. Ben benieuwd. Bojan valt in ieder geval tegen, en een nieuw talent kan dan soms wat extra's brengen.
Flikker eens op flapoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat staat Castaignos hinderlijk in de weg, zeg.
Wat eens kansloze, vertekende fotoquote:Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Het jochie is 14. Laat hem lekker het binkie uithangen.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:03 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat eens kansloze, vertekende foto.
Mulder is ook gewoon een waardeloze keeper.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het kunnen dat Mulder niet ingreep omdat hij er vanuit ging (misschien stom ja) dat er gefloten zou worden?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:28 schreef Shreyas het volgende:
Nee. Hij gaf Castaignos een duwtje omdat die voor hem stond en kwam daardoor op het verkeerde been te staan.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:20 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat Mulder niet ingreep omdat hij er vanuit ging (misschien stom ja) dat er gefloten zou worden?
quote:Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat die lul niet gewoon de bal het stadion uit pleurt waardoor die corner kwam.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Toch vind ik Otje Bacardi een uitstekende aankoop, Immers heeft nog nooit zo goed gespeeld.
Nice.quote:
Het is inderdaad de schuld van de KNVB dat jullie in de 2e helft werden overlopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:41 schreef eight het volgende:
[..]
Nice.
Als we de laatste 2 wedstrijden niet zo keihard waren genaaid door de KNVB hadden we nu 4 overwinningen op rij gehad.
Wat is ditquote:Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van de KNVB dat jullie in de 2e helft werden overlopen.![]()
Kom op hé, wat wordt er gehuild door alle Feyenoorders zeg. Ja die scheids zat niet mee, maar het is nou niet zo dat Feyenoord vaker de scheids tegen heeft dan PSV, Groningen, Heerenveen, Roda enz. Net alsof er een soort grote samenzwering heerst.Dat Feyenoord geen kampioen wordt hebben ze aan zichzelf te danken en aan niemand anders. Die uiterst matige start van het seizoen heeft jullie de das om gedaan, niet voor niets de slechtste uit de historie.
Dat die goal valt in de laatste minuut is zuur, maar dat gehuil op de scheids is zo kinderachtig. Verman jezelf een keer, hebben jullie niet door dat iedereen jullie uit zit te lachen om het extreme calimerogehalte?
ah, bedankt voor je bijdragequote:Op maandag 24 februari 2014 22:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van de KNVB dat jullie in de 2e helft werden overlopen.![]()
Kom op hé, wat wordt er gehuild door alle Feyenoorders zeg. Ja die scheids zat niet mee, maar het is nou niet zo dat Feyenoord vaker de scheids tegen heeft dan PSV, Groningen, Heerenveen, Roda enz. Net alsof er een soort grote samenzwering heerst.Dat Feyenoord geen kampioen wordt hebben ze aan zichzelf te danken en aan niemand anders. Die uiterst matige start van het seizoen heeft jullie de das om gedaan, niet voor niets de slechtste uit de historie.
Dat die goal valt in de laatste minuut is zuur, maar dat gehuil op de scheids is zo kinderachtig. Verman jezelf een keer, hebben jullie niet door dat iedereen jullie uit zit te lachen om het extreme calimerogehalte?
9 punten uit de laatste 6 wedstrijden toch?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:52 schreef heiden6 het volgende:
Zes punten uit de laatste zes wedstrijden.
Niet dat 9 punten uit 6 wedstrijden een goed resultaat is. Maar dat zijn 45 punten uit 25 wedstrijden evenmin. Een topclub onwaardig. Dat zijn overigens de 54 punten na 25 wedstrijden van Ajax evenzeer. Feyenoord al 30 verliespunten (!) en Ajax al 21 verliespunten.quote:
Ik geloof hem evenmin. Hij stond ook helemaal niet zo ver van de situatie en met de blik op beide spelers gericht. Over het algemeen wordt er vrij snel gefloten in dergelijke twijfelachtige 'worstelsituaties' / contact tussen speler en keeper in het strafschopgebied.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou ik overigens de enige zijn die denkt dat die Gozubyuk liegt als hij zegt dat hij die overtreding van Marsman op Immers niet zag? Ik vertrouw die ijdele gladjanus niet op zijn blauwe ogen. Scheidsrechters geven in dat soort gevallen bijna altijd een penalty, ook als het veel minder duidelijk is dat de keeper echt een overtreding begaat. Hij was gewoon laf dus..
Ik vond het wel van beide kanten ruw moet ik zeggen, Immers begon eerst met haken waardoor je erna niet meer verwacht dat marsman even aan zijn benen gaat hangen.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou ik overigens de enige zijn die denkt dat die Gozubyuk liegt als hij zegt dat hij die overtreding van Marsman op Immers niet zag? Ik vertrouw die ijdele gladjanus niet op zijn blauwe ogen. Scheidsrechters geven in dat soort gevallen bijna altijd een penalty, ook als het veel minder duidelijk is dat de keeper echt een overtreding begaat. Hij was gewoon laf dus..
Het maakt allemaal deel uit van het grote plan om Feyenoord nooit meer landskampioen te laten worden.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:24 schreef heiden6 het volgende:
Jullie impliceren hier dat Neuzebuyuk ons bewust heeft benadeeld... dat vind ik nogal wat.
De LN-delingen roeren zich.quote:Louis van Gaal: niet welkom!
Gepubliceerd op 24 februari 2014 - 12:08
Op zaterdag 1 februari maakte Ronald Koeman bekend dat hij aan het eind van het seizoen bij Feyenoord zal vertrekken. Na drie seizoenen vind hij het genoeg geweest en is klaar voor een nieuw avontuur. Direct begon de geruchtencarrousel over de nieuwe Feyenoord-trainer op volle toeren te draaien. Logisch, want welke trainer wil nou niet bij onze club aan het werk gaan?
Peter Bosz, Rene Meulensteen, Co Adriaanse, Ricardo Moniz en Marco van Basten waren enkele namen die de revue passeerden. Geen van deze trainers (zeker ‘Co de Boswachter’ niet) zijn wat ons betreft de goede kandidaten om komend seizoen voor de groep te staan als eindverantwoordelijke. Zeker ook omdat je met Jean-Paul van Gastel de opvolger al op de bank heb zitten. Iemand die de club als geen ander door en door kent! Zo moeilijk is het allemaal niet.
Direct circuleerde ook de naam van de huidige bondscoach van het Nederlands Elftal, Louis van Gaal, als nieuwe trainer in De Kuip. Net als drie jaar geleden, nadat Mario Been vertrok en voordat Ronald Koeman werd vastgelegd. Daar werden wij en vele Feyenoorders op zijn zachts gezegd niet bepaald vrolijk van. Het bleef de afgelopen weken echter bij een gerucht, ook omdat Van Gaal in de media had aangegeven dat hij graag in het buitenland wilde werken. Met als voorkeur de Engelse Premier League. Er kon opgelucht adem gehaald worden…
Tot gistermiddag dan! Nog voordat Feyenoord in Enschede tegen FC Twente moest spelen, kwam RTV Rijnmond met het bericht dat Louis van Gaal de belangrijkste kandidaat is om Ronald Koeman op te volgen. Er zouden inmiddels al een aantal gesprekken geweest zijn en Van Gaal zou niet onwelwillend tegenover een dienstverband in De Kuip staan. Technisch Directeur Martin van Geel wilde – net als de afgelopen weken – er niets over zeggen en hield zijn kaken op elkaar.
Het is voor ons niet te bevatten dat – als de berichten van RTV Rijnmond inderdaad kloppen – Feyenoord er uberhaupt over nadenkt om met Van Gaal in zee te willen gaan. We weten allemaal hoe de verstandhouding is geweest ten tijde dat hij trainer was in ‘Neerlands grootste poel des verderfs‘. Met het kleineren van Feyenoord, het roepen van ‘Wij zijn de beste van Rotterdam’ en nog meer van die rare fratsen. De haat tegen die club en Van Gaal was in die tijd enorm. Dit zijn vele Feyenoorders nog steeds niet vergeten, dat moge duidelijk zijn! Voormalige Ajacieden in De Kuip is al geen beste combinatie, maar met Van Gaal ligt dat nog veel gevoeliger.
Er zijn ook Feyenoord-supporters die voor de komst van Louis van Gaal zijn. Dat ze hem graag in De Kuip zien werken, op basis van zijn resultaten uit het verleden, is voor deze supporters de belangrijkste reden om hem volgend seizoen als trainer van Feyenoord 1 te zien. Dat kunnen we allemaal best begrijpen (iedereen heeft immers recht op zijn eigen mening), maar is de wanhoop van weer een jaar zonder prijs zo hoog opgelopen dat supporters het niet meer uitmaakt dat een Ajacied het voor het zeggen gaat krijgen bij onze prachtige club? De gedachte alleen al…
En Van Gaal zelf? Is zijn rancune (net als met Johan Cruyff in 1983) ten opzichte van de club uit ‘Neerlands grootste poel des verderfs‘ zo groot dat hij het aandurft om trainer van Feyenoord te worden, met alle gevolgen van dien? En we kunnen ons niet voorstellen dat Van Gaal is vergeten wat de Feyenoorders over hem zongen bij de bekerwedstrijd in 1995. Of gaat hij die gevoelens aan de kant zetten om op Rotterdam-Zuid te gaan werken?
En wat gaat er gebeuren met de huidige twee assistenten, Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst? Het is geen geheim dat Van Gaal altijd zijn eigen trainersstaf wil samenstellen en zodoende is de kans groot dat er dan geen plaats meer voor deze twee ras-Feyenoorders zal zijn. Is dit wat we echt willen? De zekerheid dat je met Van Gaal wel even kampioen wordt, zoals we op Feyenoord-forums en Twitter lezen, is natuurlijk onzin. Het is ook algemeen bekend dat hij zich overal mee wil bemoeien, ook over zaken waar hij helemaal geen verstand van heeft. Daarom alleen al is het onverstandig om met Louis van Gaal in zee te gaan!
Wij willen ook het beste voor Feyenoord en meedoen om het kampioenschap, maar sommige dingen moet je nu eenmaal gewoon niet doen! Dat moet de leiding van Feyenoord zich goed beseffen. Kiezen voor Van Gaal is vragen om problemen!
Ik sluit dat niet eens uit.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:24 schreef heiden6 het volgende:
Jullie impliceren hier dat Neuzebuyuk ons bewust heeft benadeeld... dat vind ik nogal wat.
Want? Feyenoord is in niet 1 topper weggespeeld. PSV en AZ krijgen ons, niet andersom.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Psv en az krijgen jullie ook nog uit. PSV gaat boven jullie eindigen Let maar op.
Hij staat synoniem voor alles wat fout is aan Ajax.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een huilies. Van Gaal is helemaal niet zo`n grote 'Ajacied'.
Omdat hij 20(!) jaar geleden trainer was bij Ajax. Volgens mij zijn er maar weinig LN-ers die in die tijd niet in de luiers zaten, laat staan dat ze zich iets kunnen herinneren van die tijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij staat synoniem voor alles wat fout is aan Ajax.
Juistquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:07 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij zijn er maar weinig LN-ers die in die tijd niet in de luiers zaten, laat staan dat ze zich iets kunnen herinneren van die tijd.
En hij had een kankerwijf, ook nog.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Happel het volgende:
[..]
een grote prijzenkast?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Angst doet rare dingen met mensen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 07:44 schreef Muto het volgende:
Al die joodjes hebben het maar druk met ons.
Na zondag zijn ze wel weer opgekrastquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Angst doet rare dingen met mensen.
Er zitten geen 14-jarige knaapies achter die site.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat hij 20(!) jaar geleden trainer was bij Ajax. Volgens mij zijn er maar weinig LN-ers die in die tijd niet in de luiers zaten, laat staan dat ze zich iets kunnen herinneren van die tijd.
Dit.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Happel het volgende:
[..]
lol bless zijn mond wordt gesnoerdquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef Muto het volgende:
Als Pellè geschorst wordt, heb ik wel vertrouwen in Te Vrede
[ afbeelding ]
Gewoon negeren. Dan is hun lol er snel vanaf.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:58 schreef eight het volgende:
dit is nu al de 3de dag op rij dat de joden hun eigen topic niet kunnen vinden
Precies, De Tequote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef Muto het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom hier altijd dus waarom nu niet, maak je niet zo drukquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:58 schreef eight het volgende:
dit is nu al de 3de dag op rij dat de joden hun eigen topic niet kunnen vinden
De baas.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef Muto het volgende:
[ afbeelding ]
Jeetje. Doe nou gewoon eens een keer normaalquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En hij had een kankerwijf, ook nog.
Tja, en wij in het stadion kunnen dan weer teringlijer tegen de scheids schreeuwen. Dan krijgt Pellè juist een schorsing.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:16 schreef Afhaalchinees het volgende:
Overigens is de knvb wel hypocriet. Ik ken mensen die voor minder een stadionverbod krijgen. Pelle krijg maximaal 2 wedstrijden. Ik wil overigens niet zeggen dat pelle heel lang geschorst moet worden.
Gewoon helemaal geen schorsing is beter.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:16 schreef Afhaalchinees het volgende:
Overigens is de knvb wel hypocriet. Ik ken mensen die voor minder een stadionverbod krijgen. Pelle krijg maximaal 2 wedstrijden. Ik wil overigens niet zeggen dat pelle heel lang geschorst moet worden.
Iets positiefs doen voor de gemeenschap in Duitsland.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Gewoon helemaal geen schorsing is beter.
Geintje joh, relax man.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jeetje. Doe nou gewoon eens een keer normaal
Was ook de enige realistische mogelijkheid.quote:
twitter:Koeman1963 twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 11:24:27De AD net gelezen! Fijn om te lezen dat ze de club uit hun stad zo steunen! http://t.co/r4mMw5kb2s reageer retweet
Koeman stookt het vuurtje vast op. Kuipers krijgt het zwaar zondag.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:
twitter:Koeman1963 twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 11:24:27De AD net gelezen! Fijn om te lezen dat ze de club uit hun stad zo steunen! http://t.co/r4mMw5kb2s reageer retweet
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:56 schreef GekkeGerrit- het volgende:
AD is eigenlijk Sparta supporter jaquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het is trouwens het AD Koeman
Maar het is toch al lang bekend dat het AD niks op heeft met Feyenoord?
Dat is pas de laatste jaren het geval.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Wordt een heftig sfeertje ja zondagquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Koeman stookt het vuurtje vast op. Kuipers krijgt het zwaar zondag.
't AD is de grootste onruststoker voor Feyenoord.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zeker. Ze zouden een voorbeeld aan de Telegraaf moeten nemen, die steunen Ajax door dik en dun.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:02 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
't AD is de grootste onruststoker voor Feyenoord.
Elke andere scheids zou het ook zwaar hebben gehad. Voordeel is dat Kuipers wel enige ervaring heeft, nationaal en internationaal gezien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat was zondag eigenlijk al bekend...
Ja, of ze zouden gewoon objectief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zeker. Ze zouden een voorbeeld aan de Telegraaf moeten nemen, die steunen Ajax door dik en dun.
Dat zou helemaal mooi zijn. Maar het blijkt voor media toch lastig om objectief te zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, of ze zouden gewoon objectief kunnen zijn.
Tukker natuurlijkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Beste die je kan hebben. Al het andere is gewoon kut.
NRC is best objectiefquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi zijn. Maar het blijkt voor media toch lastig om objectief te zijn.
Zo heb je ook duidelijke linkse (volkskrant) en rechtse (telegraaf) kranten.
True, al zou dat mbt voetbal toch iets makkelijker.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi zijn. Maar het blijkt voor media toch lastig om objectief te zijn.
Zo heb je ook duidelijke linkse (volkskrant) en rechtse (telegraaf) kranten.
Ja, maar dat is dus een uitzondering.quote:
Pelle mist de Klassieker sowieso niet, ongeacht de beslissing van de KNVB. Er is wel een kans dat hij de uitwedstrijd bij FC Groningen mist en misschien de thuiswedstrijd tegen Heerenveen en uitwedstrijd bij Heracles Almelo.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:37 schreef Gert het volgende:
Is er überhaupt echt iets kapot dan, door Pelle?
Nee, niet slim van 'm. Wel begrijpelijk, als net een mogelijke CL-plek door onder andere blunders van de scheids (maar ook door het zelf niet eerder al af te maken) om zeep is geholpen.
Maar wat een complete afgang zou het zijn als de klassieker vanwege een onnodig ingrijpen van de knvb zo gedevalueerd wordt.
KNVB heeft nog nooit iemand sec op dit soort misdragingen geschorstquote:'Voorgangers' Pellè: van gebroken hand tot kapotte deur
10:35 – De woede-uitbarsting van Graziano Pellè na afloop van FC Twente-Feyenoord was opvallend, maar niet uniek. Op de Nederlandse velden gebeurde het de laatste jaren regelmatig dat spelers hun frustratie botvierden op muren, ramen of deuren van het stadion. FCUpdate.nl pikt er vijf recente voorbeelden uit, waarbij opvalt dat de meeste incidenten werden afgedaan met een boete of openlijke excuses van de betreffende speler. De KNVB besloot niet één keer om een speler puur op basis van zijn misdragingen buiten het veld te schorsen.
De meest recente, en meest aansprekende, 'voorganger' van Pellè was Erik Pieters. De verdediger van PSV stond in januari 2013 tegen PEC Zwolle na een lange blessureperiode eindelijk weer in de basis, maar zijn rentree liep uit op een deceptie. Hij kreeg in de tweede helft, toen PSV al met 1-3 achter stond, na een stevige tackle een rode kaart voorgehouden. Bij het verlaten van het veld trapte hij tegen een muur, daarna sloeg hij een ruitje kapot. Dat had de linksback beter niet kunnen doen, want hij liep daarbij flinke snijwonden in zijn hand op en het herstel daarvan zou maanden duren. Pieters kreeg van de KNVB voor zijn rode kaart een schorsing van drie duels opgelegd. Bij het bepalen van deze strafmaat was het gedrag van Pieters bij het verlaten van het veld meegenomen, liet de voetbalbond weten.
Pieters is niet de enige speler die zichzelf uit frustratie een flinke blessure bezorgde. In maart 2009 sloeg keeper Sergio Romero zijn hand kapot op een muur in de AZ-kleedkamer. Zijn club had zojuist de bekerwedstrijd tegen NAC Breda verloren (1-2) en bij beide treffers zag Romero er niet goed uit. De keeper was dusdanig boos op zichzelf, dat hij meerdere keren wild tegen een muur sloeg. De eerste keer ging dat goed, daarna niet. Hij liep een gebroken hand op en was zes weken uit de roulatie, uitgerekend in een fase van het seizoen waarin AZ de titel veilig kon stellen. Een straf van de KNVB kreeg Romero niet en met Joey Didulica onder de lat wisten de Alkmaarders in de weken daarna alsnog beslag te leggen op het kampioenschap.
In hetzelfde stadion vond twee jaar eerder, op 22 februari 2007, een vergelijkbaar incident plaats. Ditmaal was het Mateja Kezman die zijn emoties niet onder controle had. De oud-spits van AZ was met Fenerbahçe naar Alkmaar gekomen, met als inzet een plek in de volgende ronde van de UEFA Cup. Na een 3-3 gelijkspel in Istanbul nam Fenerbahçe in Alkmaar een 0-2 voorsprong, maar AZ knokte zich terug. Drie minuten voor tijd maakte Barry Opdam de 2-2, wat voor de thuisploeg genoeg was om door te gaan. Kezman botvierde zijn frustratie vervolgens op twee schilderijen aan de muur van het stadion. Eén daarvan, met John Bosman erop, viel kapot. Een schorsing kreeg Kezman niet, wel een rekening. De Servische spits bood enkele dagen later schriftelijk zijn excuses aan, deze brief werd gepubliceerd op AZ.nl. "Ik wil mijn oprechte spijt betuigen en ik zal natuurlijk alle schade vergoeden. Door de uitschakeling van mijn team was ik zeer teleurgesteld en gefrustreerd, maar uiteraard rechtvaardigt dit niet wat ik gedaan heb", schreef hij.
Ook Teddy Chevalier had zichzelf niet altijd in de hand. Met de Fransman haalde RKC Waalwijk in de zomer 2012 een prima spits in huis, maar een makkelijke jongen was het zeker niet. Met name in de wedstrijd tegen Willem II op 23 december 2012 misdroeg Chevalier zich flink. Nadat hij in de slotfase wegens een schwalbe zijn tweede gele kaart van de wedstrijd kreeg, denderde de spits briesend richting kleedkamer. Hij spuugde onderweg naar een tegenstander en trapte een gat in een deur van de catacomben. "Belachelijk, dit gedrag is niet goed te praten. We gaan hem aanpakken", reageerde coach Erwin Koeman. Een schorsing kreeg de spits niet, buiten de ene wedstrijd uitsluiting die hij aan zijn broek kreeg als gevolg van zijn twee gele kaarten. Wel betekende het incident het begin van het einde van Chevalier bij RKC. De Fransman zou niet één keer meer scoren, raakte op een zijspoor en vertrok na het seizoen met de stille trom uit Waalwijk.
Twee maanden voordat Chevalier zijn zelfbeheersing verloor, overkwam Kevin Conboy hetzelfde. De Deen is inmiddels een belangrijk speler voor de ploeg uit Nijmegen, maar viel in zijn eerste anderhalf jaar bij NEC vooral in negatieve zin op. Alleen al in de eerste helft van het seizoen 2012/2013 werd Conboy drie keer met rood van het veld gestuurd en na zijn uitsluiting in de wedstrijd tegen Roda JC, op 27 oktober 2012, sloegen de stoppen door. Ook hij sloopte, nadat hij een grensrechter uitgefoeterd had, een deur van het stadion en moest na afloop diep door het stof. In een verklaring op de website van NEC noemde hij zijn gedrag 'niet goed te praten'. "Ik wil mijn excuses aanbieden aan de club en fans voor het gedrag wat ik door mijn teleurstelling heb geuit, want dit past niet bij NEC", schreef hij. Ook in dit geval vond de KNVB het niet nodig om een extra sanctie op te leggen.
Door: Roland Mather (bron)
Nu dus ook niet, lijkt me.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
KNVB heeft nog nooit iemand sec op dit soort misdragingen geschorst
Heeft ie al gereageerd trouwens? Hij moest voor 11e reageren of zo?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Maar nu gaat het om een speler van Feyenoord hequote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef ace_eleven het volgende:
Gelukkig. Hooguit een geldboete dus ..quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, verklaring opsturen e.d.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Heeft ie al gereageerd trouwens? Hij moest voor 11e reageren of zo?
Zullen wel een 'voorbeeld willen stellen', en na beroep aantekenen zal het AD wel weer koppen met FEYENOORD STAAT ACHTER GEDRAG PELLE / KEURT GEDRAG PELLE GOED oidquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:54 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nu dus ook niet, lijkt me.
Ik vind alleen de laatste 2 te vergelijken, vanwege de openbaarheid/recht van de KNVB om te schorsen.
Chevalier spuugt notabene ook nog
En Conboy scheld een grensrechter uit.
En dan zou Pellè wel geschorst worden?
Tegen elke evt. schorsing tot het einde in beroep.
Als ze hun lijn doortrekken wel inderdaad.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:54 schreef PIETR het volgende:
[..]
Gelukkig. Hooguit een geldboete dus ..
Laten we t hopenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als ze hun lijn doortrekken wel inderdaad.
Als ze dus in de toekomst wel spelers willen schorsen voor dergelijke dingen, dan zou ik dat aan het begin van een seizoen maar even aangeven. Omdat je de lijn dan doorbreekt.
Sjaquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Zullen wel een 'voorbeeld willen stellen', en na beroep aantekenen zal het AD wel weer koppen met FEYENOORD STAAT ACHTER GEDRAG PELLE / KEURT GEDRAG PELLE GOED oid
Ach, alsof je het AD nog serieus moet nemenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Zullen wel een 'voorbeeld willen stellen', en na beroep aantekenen zal het AD wel weer koppen met FEYENOORD STAAT ACHTER GEDRAG PELLE / KEURT GEDRAG PELLE GOED oid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |