abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2014 @ 08:44:24 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_137080742
quote:
“Revoluties lijken vaak spontaan te ontstaan. Het lijkt erop alsof de burgers ineens de straat opgingen. Maar het is het werk van maanden en soms jaren van voorbereiding. Het is erg saai, totdat je een zeker punt bereikt. Dan worden massademonstraties georganiseerd of stakingen. Het is zorgvuldig gepland allemaal. Als het eenmaal begonnen is, dan is het ook in een paar weken voorbij..!”
xx
Ivan Marovic, ex-instructeur van CANVAS, (Center for Applied NonViolent Action and Strategies – Servië)

Maar ook zonder deze Prodi, die het voorbereidende en ‘waarschuwende’ werk doet, blijken deze ‘krachten achter de schermen’ zichzelf al vele malen overduidelijk te hebben laten zien. Ze deden dit in de vorm van de georganiseerde en uiterst sluw-geconstrueerde methodes van revolutie, een uiterst geraffineerde en dito georchestreerde manier van imperialisme. Dat is voor velen echter nog nieuw. Kennelijk ook voor veel Nederlandse media en/of journalisten, die kennelijk ook hun hypotheken en ‘vaste salarissen’niet in gevaar willen brengen, door ‘andersoortig nieuws’ te brengen, dat niet past in het ‘voor-de-hand-liggende-plaatje’..

Vandaar dat we graag de uitzending/reportage van het Oostenrijkse televisiestation ‘ORF-TV’ hier nogmaals plaatsen. Een reportage die door ons werd ondertiteld, zodat de Engelse tekst geen hindernis voor je hoeft te zijn. Noch voor de genoemde Nederlandse media EN journalisten.. Deze uitzending heeft de veelzeggende titel: ‘Die Revolutions-profi’s', wat in goed Nederlands dus neerkomt op ‘De revolutie-professionals’.. Mensen die kennelijk revoluties begeleiden/helpen uitvoeren als hun beroep.. En de kennis over wie dan weer achter deze groep ‘Revolutieprofs’ zit, is dan ook niet heel ver weg meer. Sterker nog, die wordt ‘gewoon’ in deze documentaire genoemd..!

bron
Kortom de opstand in Oekraine is een opgezet en georkestreerd gebeuren. Het Europeesch derde rijk moet wederom groter worden.

What's new eigenlijk ... ook de Franse revolutie is op een dergelijke manier opgestart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 24-02-2014 08:50:02 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_137080888
De vraag is: wie neemt de rol in van Stromboli, in dit poppentheater? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 februari 2014 @ 09:22:16 #3
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137081349
Maar, even terug naar de hoofdlijnen; waar ligt het initiatief en wie zijn de hoofdrolspelers op hoog niveau?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_137081367
Krijgen we in het Europeesche Derde Rijk ook van die kekke uniformpjes?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 24 februari 2014 @ 10:22:06 #5
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 24 februari 2014 @ 10:29:17 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_137082715
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:44 schreef Lambiekje het volgende:
Het Europeesch derde rijk moet wederom groter worden.
Dit wordt formeel ontkend.
pi_137082743
Wel leuk lijkt mij dat, als je in je hoofd alles spannender maakt dan dat het is.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:44:59 #8
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137083123
't Is dat ik op mijn telefoon surf, anders zou ik een plaatje posten van een aluminium hoedje.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137083356
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:44 schreef DeJori het volgende:
't Is dat ik op mijn telefoon surf, anders zou ik een plaatje posten van een aluminium hoedje.
Deze?
  maandag 24 februari 2014 @ 10:59:19 #10
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137083444
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:55 schreef J.B. het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Dank
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137083467
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:44 schreef DeJori het volgende:
Alle bewijzen zijn er, dus ik snap niet wat je hier wil ontkennen :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137083678
quote:
Kortom de opstand in Oekraine is een opgezet en georkestreerd gebeuren.
natuurlijk zullen er volop invloeden zijn die de gebeurtenissen 'sturen'...

bv kunnen er bij redelijk vreedzame betogingen ook kleine groepen aggressieve en bewapende groepen provoceren en verder geweld uitlokken...
Dat is bij de oekraine ook zeker gebeurd, waarbij overigens zulke groepen zowel afkwamen van bepaalde groepen binnen de oppositie (mogelijk de extreemrechtse Svoboda/Vaderland-groepering), maar evengoed van de zijde van de regering, die hiervoor Titushky geberuikte: Hooligan-groeperingen die zich onder de demonstranten mengden of bewust oppositieleiders in elkaar sloegen

Verder zullen er volop invloeden zijn op de politiekrachten en het leger in de Oekraine...
En zijn het welbewuste groeperingen die bevelgeving beinvloeddden, soms bewust opdracht geven tot terugtrekking van essentiele legergroepen, of een terugtrekking uit een gevechtszone, om bv zo de regering ten val te brengen..
In 2004 was dat het geval bij de Oranje Revolutie, die enkel slaagde doordat op een belangrijk moment het leger zich terugtrok en zo de pro-westerse oppositie kon winnen...
wat de reden was voor die terugtrekking is nooit geheel duidelijk geworden, ofwel economische belangen of mogelijk omkoping, of een politieke tweestrijd en afkeer vanuit het leger tov Janukowitch, die ook toen tot de verliezers behoorde (maar uiteindelijk twee jaar later alsnog de macht weer kon terugpakken, via verkiezingen)

Wat echter een beetje dom en kortzichtig is te denken, is dat 'Orkestratie' van gebeurtenissen slechts van één Zijde af zou komen ...
Punt is eerder dat er veel verschillende partijen zijn, met soms verschillende en soms deels overlappende belangen.

De EU is slechts één van verschillende partijen (Ook de amerikanen, de russen, oekrainse Oligarchen, de rijke elite daar, de Oekrainse Politieke elite, het Oekrainse leger, speciale politie-eenheden, de Berkut zijn allemaal verschillende groepen, met vaak ook verschillende belangen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 24 februari 2014 @ 11:36:04 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137084478
Alsof burgers en NGO's niet slim genoeg zijn om een dictatuur onderuit te halen. :{w

quote:
quote:
From Dictatorship to Democracy was a pamphlet, printed and distributed by Dr Gene Sharp and based on his study, over a period of forty years, on non-violent methods of demonstration. Now in its fourth edition, it was originally handed out by the Albert Einstein Institution, and although never actively promoted, to date it has been translated into thirty-one languages. This astonishing book travelled as a photocopied pamphlet from Burma to Indonesia, Serbia and most recently Egypt, Tunisia and Syria, with dissent in China also reported. Surreptitiously handed out amongst youth uprisings the world over - how the 'how-to' guide came about and its role in the recent Arab uprisings is an extraordinary tale. Once read you'll find yourself urging others to read it and indeed want to gift it.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 februari 2014 @ 11:38:05 #14
pi_137084544
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Alle bewijzen zijn er, dus ik snap niet wat je hier wil ontkennen :?
Ik ontken alles!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_137086812
Ik denk dat het een beetje een overdreven bericht is. Natuurlijk ontstaat een revolutie niet vanzelf. Er is lange tijd een onderstroom gaande. Er zijn altijd mensen die het voortouw nemen. In die zin wordt een revoluitie idd georganiseerd. Je kunt er termen als 'georchestreerd' en 'geregisseerd' voor gebruiken, maar dat klinkt wat tendentieus. Alsof het een grote poppenkast is, waarbij mensen om voor ons onbegrijpelijke redenen aan de touwtjes trekken.
pi_137088716
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat het een beetje een overdreven bericht is. Natuurlijk ontstaat een revolutie niet vanzelf. Er is lange tijd een onderstroom gaande. Er zijn altijd mensen die het voortouw nemen. In die zin wordt een revoluitie idd georganiseerd. Je kunt er termen als 'georchestreerd' en 'geregisseerd' voor gebruiken, maar dat klinkt wat tendentieus. Alsof het een grote poppenkast is, waarbij mensen om voor ons onbegrijpelijke redenen aan de touwtjes trekken.
Doel je nu op Brussel :P
pi_137088873
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doel je nu op Brussel :P
Nou die veroozaken geen revoluties. Zij proberen juist de bevolking zich waardeloos en machteloos te laten voelen en tevens willen ze iedere beweging volgen om iedere schijn van opstand in de kiem te smoren.. Nee, ik dacht meer aan multidimensionale reptillians die vanuit het binnenste der aarde een opstand in de Oekraine organiseren ofzo..
pi_137089109
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou die veroozaken geen revoluties. Zij proberen juist de bevolking zich waardeloos en machteloos te laten voelen en tevens willen ze iedere beweging volgen om iedere schijn van opstand in de kiem te smoren.. Nee, ik dacht meer aan multidimensionale reptillians die vanuit het binnenste der aarde een opstand in de Oekraine organiseren ofzo..
Brussel trekt anders behoorlijk aan de touwtjes.
pi_137089652
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Ik denk dat je rustig kunt spreken van een stille coup in een flink aantal europese landen.
Ook die schijnvertoning voor het aannemen van een europese grondwet vond ik erg vreemd. Om de grondwet te wijzijgen heb je toch een hele andere procedure? Dat kan alleen maar als de macht al overgenomen was, naar mijn bescheiden mening.
pi_137090385
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

oja?

klinkt leuk, als je het zo indrukwekkend over 'Brussel' hebt.. maar als er een overheid best wel machteloos is (zeker in de internationale politiek), is het wel de EU..
geen gezamelijk binnenlands beleid, geen budget voor bv inlichtingendiensten of 'covert' operaties, geen bevoegdheden om zich ermee te bemoeien (die bevoegdheden behouden zich alle lidstaten zelf voor, bv de duitse regering houd zich best wel stevig bezig met de Oekraine, Steinmeier was daar vrijdagochtend en trof Klitschko en Janoekowitsch om vervolgens naar Brussel te reizen en daar een noodzitting vand e EU voor te zitten waar gewoon uitgevoerd werd wat de duitsers de EU wilden laten doen, nl sankties opleggen die toen al praktisch besloten waren in Berlijn)...

'Brussel' is vooral een verzameling ambtenaren die hooguit uitvoeren wat hen opgedragen wordt... deels door de Europese Raad (de regeringen van de lidstaten) en deels stevig beinvloed door een bedrijfsmatige lobby die veel invloed uitoefent op allerhande handels- en economische wetgevingen en reguleringen.

De enige 'invloed' die je hen kunt toedichten, is dat het utieindelijk wel de EU is, die nu garant moet staan voor 20 miljard aan noodkredieten, om de Oekraine voor een staatsfaillisiement te behoeden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_137090643
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

oja?

klinkt leuk, als je het zo indrukwekkend over 'Brussel' hebt.. maar als er een overheid best wel machteloos is (zeker in de internationale politiek), is het wel de EU..
geen gezamelijk binnenlands beleid, geen budget voor bv inlichtingendiensten of 'covert' operaties, geen bevoegdheden om zich ermee te bemoeien (die bevoegdheden behouden zich alle lidstaten zelf voor, bv de duitse regering houd zich best wel stevig bezig met de Oekraine, Steinmeier was daar vrijdagochtend en trof Klitschko en Janoekowitsch om vervolgens naar Brussel te reizen en daar een noodzitting vand e EU voor te zitten waar gewoon uitgevoerd werd wat de duitsers de EU wilden laten doen, nl sankties opleggen die toen al praktisch besloten waren in Berlijn)...

'Brussel' is vooral een verzameling ambtenaren die hooguit uitvoeren wat hen opgedragen wordt... deels door de Europese Raad (de regeringen van de lidstaten) en deels stevig beinvloed door een bedrijfsmatige lobby die veel invloed uitoefent op allerhande handels- en economische wetgevingen en reguleringen.

De enige 'invloed' die je hen kunt toedichten, is dat het utieindelijk wel de EU is, die nu garant moet staan voor 20 miljard aan noodkredieten, om de Oekraine voor een staatsfaillisiement te behoeden
En dat bedoel ik dus. Je kunt moeilijk ontkennen dat de EU machtig is en steeds machtiger wordt .
pi_137090821
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus. Je kunt moeilijk ontkennen dat de EU machtig is en steeds machtiger wordt .
De 'EU' is nu juist niks, heeft helemaal niks te zeggen en geen 'mening' of eigen bevoegdheden.. Ook geen eigen inkomsten (mag nl. geen belastingen heffen)...
Ook op buitenlands beleid mag of kan de EU helemaal geen initiatieven nemen, hooguit bepaalde strategieen van de regeringen van lidstaten verder faciliteren (in geval van de Oekraine gebeurt dat overduidelijk met de duitse strategie, die de duitsers bewust liever onder een EU-paraplu uitvoeren)

De EU is enkel een perfect middel voor anderen om beleid door te voeren waarvoor _zij_ zelf niet verantwoordelijk gehouden willen worden.
Of waarvan men 'neutraler' vind dat als europees beleid voor te stellen en niet specifiek nationalistisch.

Neem bv als prima voorbeel Premier Mark Rutte die roept 'dat nederland wegens Brussel moet bezuinigen' ... dat is gewoon een leuk klinkend uitvluchtje, omdat hij niet wil toegeven dat het een 'eigen' fout is, dat nederland zélf teveel geld uitgeeft en te weinig binnenkrijgt...
Dan iets te roepen over 'Brussel' of dat het 'van de EU moet' doet het altijd leuk bij de mensen, omdat het de indruk wekt dat de 'verantwoordelijken' ergens ver weg zitten en onbereikbaar zijn...
Mocht het overigens over een of twee jaar succesvol blijken en de financieen op orde komen, was het achteraf opeens _niet_ meer beleid uit Brussel, maar natuurlijk een grootste prestatie van 'onze' regering uit Den Haag...

een Populaire politieke strategie is altijd een 'zondebok-strategie' : ergens zou dane en 'boze kracht' zitten die voroal gezichtsloos is, een enorme macht bezit en die 'de schuld aan alles is'
pi_137092618
Afgeluisterd telefoongesprek tussen Assistant Secretary of State Victoria Nuland en US Ambassador to Ukraine, Geoffrey Pyatt; vermoedelijke datum: eind januari of begin februari

quote:
Voice thought to be Nuland's: What do you think?

Voice thought to be Pyatt's: I think we're in play. The Klitschko [Vitaly Klitschko, one of three main opposition leaders] piece is obviously the complicated electron here. Especially the announcement of him as deputy prime minister and you've seen some of my notes on the troubles in the marriage right now so we're trying to get a read really fast on where he is on this stuff. But I think your argument to him, which you'll need to make, I think that's the next phone call you want to set up, is exactly the one you made to Yats [Arseniy Yatseniuk, another opposition leader]. And I'm glad you sort of put him on the spot on where he fits in this scenario. And I'm very glad that he said what he said in response.

Nuland: Good. I don't think Klitsch should go into the government. I don't think it's necessary, I don't think it's a good idea.

Pyatt: Yeah. I guess... in terms of him not going into the government, just let him stay out and do his political homework and stuff. I'm just thinking in terms of sort of the process moving ahead we want to keep the moderate democrats together. The problem is going to be Tyahnybok [Oleh Tyahnybok, the other opposition leader] and his guys and I'm sure that's part of what [President Viktor] Yanukovych is calculating on all this.

Nuland: [Breaks in] I think Yats is the guy who's got the economic experience, the governing experience. He's the... what he needs is Klitsch and Tyahnybok on the outside. He needs to be talking to them four times a week, you know. I just think Klitsch going in... he's going to be at that level working for Yatseniuk, it's just not going to work.

Pyatt: Yeah, no, I think that's right. OK. Good. Do you want us to set up a call with him as the next step?

Nuland: My understanding from that call - but you tell me - was that the big three were going into their own meeting and that Yats was going to offer in that context a... three-plus-one conversation or three-plus-two with you. Is that not how you understood it?

Pyatt: No. I think... I mean that's what he proposed but I think, just knowing the dynamic that's been with them where Klitschko has been the top dog, he's going to take a while to show up for whatever meeting they've got and he's probably talking to his guys at this point, so I think you reaching out directly to him helps with the personality management among the three and it gives you also a chance to move fast on all this stuff and put us behind it before they all sit down and he explains why he doesn't like it.

Nuland: OK, good. I'm happy. Why don't you reach out to him and see if he wants to talk before or after.

Pyatt: OK, will do. Thanks.

Nuland: OK... one more wrinkle for you Geoff. [A click can be heard] I can't remember if I told you this, or if I only told Washington this, that when I talked to Jeff Feltman [United Nations Under-Secretary-General for Political Affairs] this morning, he had a new name for the UN guy Robert Serry did I write you that this morning?

Pyatt: Yeah I saw that.

Nuland: OK. He's now gotten both Serry and [UN Secretary General] Ban Ki-moon to agree that Serry could come in Monday or Tuesday. So that would be great, I think, to help glue this thing and to have the UN help glue it and, you know, Fuck the EU.

Pyatt: No, exactly. And I think we've got to do something to make it stick together because you can be pretty sure that if it does start to gain altitude, that the Russians will be working behind the scenes to try to torpedo it. And again the fact that this is out there right now, I'm still trying to figure out in my mind why Yanukovych (garbled) that. In the meantime there's a Party of Regions faction meeting going on right now and I'm sure there's a lively argument going on in that group at this point. But anyway we could land jelly side up on this one if we move fast. So let me work on Klitschko and if you can just keep... we want to try to get somebody with an international personality to come out here and help to midwife this thing. The other issue is some kind of outreach to Yanukovych but we probably regroup on that tomorrow as we see how things start to fall into place.

Nuland: So on that piece Geoff, when I wrote the note [US vice-president's national security adviser Jake] Sullivan's come back to me VFR [direct to me], saying you need [US Vice-President Joe] Biden and I said probably tomorrow for an atta-boy and to get the deets [details] to stick. So Biden's willing.

Pyatt: OK. Great. Thanks.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26079957

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 24-02-2014 15:54:52 ]
pi_137106443
Kom op hey Lambiekje ga je nou werkelijk waar bij elke grootschalige gebeurtenis claimen dat het allemaal bij een complot hoort??
pi_137107301
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Kom op hey Lambiekje ga je nou werkelijk waar bij elke grootschalige gebeurtenis claimen dat het allemaal bij een complot hoort??
en waarom niet? het is niet voor niks op het nieuws.
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_137108516
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Dat is natuurlijk niet zo vreemd. Dat denken wel meer mensen.
pi_137108751
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo vreemd. Dat denken wel meer mensen.
Het valt me op dat sommige mensen bij elke inhoudelijke gebeurtenis gaan beweren dat er iets achter zit. Soms kunnen dingen ook gewoon gebeuren he. Helemaal dit soort dingen waarbij duizenden mensen de straat op gaan.

quote:
3s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:35 schreef new_moon het volgende:

[..]

en waarom niet? het is niet voor niks op het nieuws.
Ja en leg mij dan ff het complot uit achter de Nederlandse olympiërs die gehuldigd zijn? Want dat is ook in het nieuws :')
pi_137111299
Een artikel van iemand die na-het-feit slim wilt doen door een verhaal eromheen te verzinnen en wederom een heleboel goedgelovige mensen aantrekt die met diezelfde gefabriceerde slimheid willen paraderen.
Conscience do cost.
pi_137149031
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 22:03 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ja en leg mij dan ff het complot uit achter de Nederlandse olympiërs die gehuldigd zijn? Want dat is ook in het nieuws :')
Over 15 jaar het NL Tijdmanipulatie Complot en Nano-Doping Schandaal van Sochi 2014

Nee winnen is gewoon leuk w/
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:32:13 #30
52357 Lambiekje
pi_137151385
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 00:58 schreef new_moon het volgende:

[..]

Over 15 jaar het NL Tijdmanipulatie Complot en Nano-Doping Schandaal van Sochi 2014

Nee winnen is gewoon leuk w/
oh ik wel matchfixing voorbij zien komen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_137151404
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oh ik wel matchfixing voorbij zien komen
Heb je dat voorbij zien komen? Hoe? Waar? Wanneer?
★★★
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:47:22 #32
52357 Lambiekje
pi_137151547
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:34 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Heb je dat voorbij zien komen? Hoe? Waar? Wanneer?
een item in een krant.
pi_137151573
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een item in een krant.
Heb je een linkje? Of anders, welke krant?
★★★
pi_137151734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een item in een krant.
Kom op Lambiek, voor de draad ermee.
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:57:53 #35
52357 Lambiekje
pi_137152752
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kom op Lambiek, voor de draad ermee.
kan het niet terugvinden digitaal ..
pi_137152837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kan het niet terugvinden digitaal ..
:{
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:49:37 #37
52357 Lambiekje
pi_137157026
quote:
Gevaar: IMF denkt Oekraïne snel te kunnen adviseren

Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) stuurt waarschijnlijk op korte termijn adviseurs naar Oekraïne om het land te helpen bij het opbouwen en hervormen van de economie.

Als de baas van de centrale banken (IMF is het publieke gezicht van de BIS) langs komt met een plan voor je financiële gezondheid, dan is er reden zeer grote reden tot zorg over je nabije toekomst.

Er komt al zo’n 20 miljard (nieuwe schulden) van de EU, en de IMF wil 11 miljard “steunen”. Tja, an offer you can’t refuse, wellicht… En daarna en daarmee ben je mooi de pineut en zit je in de val! (Wuhahaha.) De val van hoge schulden aan de EU, IMF en ECB, van heftige ‘bezuinigingen’ om je economie verder te slopen, en alles omdat het zo lekker winstgevend is voor het grote geld. We kennen het uit Griekenland, Portugal, Spanje, Ierland, etc. Meter voor meter zie je de EU macht grijpen, zichzelf groter maken, anti-democratischer en faillietter. En op uw kosten uiteraard, soms wel heel duidelijk.

bron
Kortom Europa/EU is een hyperfascistisch bolwerk.
pi_137157226
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kortom Europa/EU is een vind ik een hyperfascistisch bolwerk.
Zo klopt hij Lambiekje, want met de term fascistisch is niet iedereen het eens.
Zou sowieso wat spaarzamer met dat soort termen omspringen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:09:44 #39
52357 Lambiekje
pi_137157586
Ik denk dat we sneller EU-leger-soldaten over straat hebben dan ons lief is. Om je in het gevang te zetten omdat je een liedje van Bieber hebt gedownload, een je verwarming een graad 1 te hoog hebt of wat vreemd frontst voor je webcam.
pi_137157596
Jammer dat je zelf medeplichtig bent.
Conscience do cost.
pi_137157608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:09 schreef Lambiekje het volgende:
Om je in het gevang te zetten omdat je een liedje van Bieber hebt gedownload ..
daar zouden al zware straffen op moeten staan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137157760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

daar zouden al zware straffen op moeten staan.
:D
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:21:16 #43
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_137157862
Haha ts wil revolutie tegen de EU, hij zit dus zelf in een complot.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_137208823
quote:
Als je er eenmaal in gelooft, dan hoort alles erbij. Alles is met elkaar verbonden wordt gezegd.
★★★
pi_137211585
quote:

Kortom de opstand in Oekraine is een opgezet en georkestreerd gebeuren. Het Europeesch derde rijk moet wederom groter worden.

Het probleem is dat zo een georchestreerde revolutie kan zorgen voor een echte revolutie. En je laten denken dat de EU een imperium is zorgt voor een grotere anti houding (verzetshouding)
In Egypte hebben drie revolts op het Tahirplein gezorgt voor enorme hoge opkomst nieuwe grondwet, dat was revolutionair.
De waarschuwing is om dus nooit mee te doen met een revolt of eerst revolutie, zodat er nooit een grotere kan volgen. Een eerste revolutie zorgt eral voor dat de meeste mensen emotioneel klaar zijn gestoomd voor een volgende, die zal een schaakmat kunnen veroorzaken, of anders wel een derde revolutie.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:57:11 #46
52357 Lambiekje
pi_137337143
quote:
The Rape of Ukraine: Phase Two Begins
[...]
Washington leek die afwijzing niet te willen accepteren en het gevolg is de catastrofe waar we nu in zijn aanbeland. Het blijkt dat een uiterst geheime, militaire Neo-nazi-organisatie, gelinkt is aan de NAVO (!), een doorslaggevende rol heeft gespeeld, met de doelgerichte sluipschutter-aanvallen en gewelddadigheden, die leiden tot de ineenstorting van het wettelijke gekozen overheidsapparaat. Maar het Westen lijkt nog niet tevreden met deze ineenstorting van de Oekraïne; het is nu de beurt aan de mannen van het Internationale Monetaire Fonds (IMF) om met harde condities te komen rondom het aanbod van ongeacht welke financiële hulp uit het Westen.

Het diplomatieke akkoord van eind februari
Na het fameuze en gelekte telefoongesprek van enkele weken geleden, van de VS-vice-secretaris van Buitenlandse Zaken Victoria Nuland met de VS-ambassadeur in Kiev, waarin ze de details besprak van wie zij in de nieuwe coalitie-regering in Kiev wilde, en waarin ze de EU-oplossing omschreef met een ‘Fuck the EU, ging de EU haar eigen gang. De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Frank-Walter Steinmeier stelde voor, dat hij en zijn Franse collega Laurent Fabius, naar Kiev zouden vliegen om een oplossing te vinden, vóórdat het geweld zou escaleren. De Poolse minister Radoslaw Sikorski werd gevraagd de beide mannen te vergezellen. Het gesprek in Kiev vond plaats en deze EU-delegatie was aanwezig, president Yanukovich, de drie oppositieleiders en een vertegenwoordiger van Rusland. De VS was niet uitgenodigd.

Deze interventie van de EU, zonder steun van Washington is uitzonderlijk te noemen, en toont een dieper wordende kloof, sinds de laatste twee maanden, tussen beide partijen. Feitelijk komt het erop neer dat het dit keer de EU was, die het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken een stevig ‘Fuck the US’ toebeet; de EU zou het zelf wel oplossen.. Na stevige gesprekken, kwamen ALLE genoemde partijen tot een vergelijk: er zouden nieuwe presidentiële verkiezingen komen in december 2014, een terugkeer naar de grondwet zoals die tot 2004 had gegolden en een vrijlating van oud-premier Julia Tymoshenko uit de gevangenis. Dit compromis kwam tevoorschijn na een maandenlange chaos en bleek een uitweg voor alle betrokken partijen…

En als dit nu waar is, dat UNA-UNSO feitelijk niet behoort tot de ‘Oekraïnse’ oppositie, maar feitelijk een top-secret NATO-eenheid is, die gestationeerd was in Oekraïne, dan betekent dat weer, dat het eerder genoemde diplomatieke EU-vredesverdrag gesaboteerd is door een belangrijke speler, die niet bij de diplomatieke gesprekken in Kiev op 21 februari aanwezig was, namelijk Victoria Nuland’s Ministerie van Buitenlandse Zaken.
bron / Engels
Er wordt weer mooi smerig spel gespeeld.

NAZI-europa is nimmer ontmanteld en wordt weer geïntensiveerd. Een derde wereldoorlog zal niet lang op zich wachten.
pi_137337210
En er wordt weer met Godwins gesmeten alsof het niets is :)

Nog een ander interessant stuk:

https://decorrespondent.n(...)/2600240390-7ee0687d
  maandag 3 maart 2014 @ 11:32:47 #48
33189 RM-rf
1/998001
pi_137340652
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef Lambiekje het volgende:
wordt
wat een dom en warrig stuk... men gooit allerhande dingen door elkaar, heft het op het ene moment over een kloof tussen USA en EU (die inderdaad rondom de oekraine erg duidelijk is, maar an sich niks nieuws de laatste 50 jaar, ook rondom de suez-crisis, en verschillende militaire conflicten de laatste 50 jaar, zowel binnen als buiten de 'koude oorlog' liepen de belangen van europa en de amerikanen niet altijd gelijkstaps )..

Om dan vervolgens als de 'controlerende organisatie' de NATO te noemen, die nu eenmaal enkel als samenwerkingsverband tussen Amerika en europa bestaat en dan juist zou vergen dat er een eenduidige lijn gevoerd kan worden (wat momenteel rondom oekraine niet zo is).
Evenmin is het zo dat er een duidelijke lijn zichtbaar is bij amerikanen die volgens dat artikel kennelijk zouden aanstreven op oorlog (dat is niet zo, het amerikaanse leger is momenteel behoorlijk vleugellam en heeft weinig effectieve inzet-capaciteit, zeker niet tegen rusland en op dat punt zullen de amerikanen eerder vrezen bv hun belangen in Kyrgizistan waar ze al militaire basissen hebben en ook erg belangrijke, en hun plannen deze in Oezbekistan op te gaan zetten, wat in 2012 al tot veel zorgen bij de russen leidde; voor de amerikanen 'past' het oproer in Oekraine eigenlijk niet)...

De amerikanen zullen zeker willen hun belangen in centraal azie uit te breiden, maar juist de Oekraine is daar een voor de amerikanen eerder 'wit' gebied op de kaart waar ze ook tot nu geen enkele behoefte voelen te provoceren omdat het juist daar te zichtbaar is.
Zij hebben liever een zekere 'rust' om meer in stilte hun belangen te versterken in centraal azie, of te voorkomen dat ze uit bv Afghanistan en rondom Pakistan enorm veel invloed gaan verliezen, dat is hun belangrijkste zorgengebied

Als je wilt kijken naar amerikaanse militaire en politieke manipulatie, kun je beter kijken naar Oezbekistan en Kyrgizistan (wat ook best intersant is, maar een andere politieke en ook minder zichtbaarheid dan de oekraine, waar de invloed van de europeanen groter is).
Of bv is een interssant gebied de chinese opstandige provincie Xinjiang, waar de Oeigoeren een onrustig volkje zijn dat zich best graag willen afsplitsen van china en daarin ook door butienlandse machten al opgemerkt zijn (zowel bepaalde religieuze groepen, salafisten maar ook de aandacht van amerikanen en russen hebben als drukmiddel jegens de opkomende militaire macht van de chinezen)

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 03-03-2014 15:22:00 ]
pi_137346433
quote:
militaire Neo-nazi-organisatie
:D
Conscience do cost.
  maandag 3 maart 2014 @ 16:05:56 #50
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_137348404
:')
pi_137359699
quote:

[..]

NAZI-europa is nimmer ontmanteld en wordt weer geïntensiveerd. Een derde wereldoorlog zal niet lang op zich wachten.
Hoe lang gaat het dan nog ongeveer duren?
Groot fan van User Wotte
pi_137361266
quote:

[..]

What's new eigenlijk ... ook de Franse revolutie is op een dergelijke manier opgestart.
Uiteindelijk blijkt dus dat je het precies hebt omgedraaid. De opstand was inderdaad georkestreerd. Maar niet door de EU, maar door Rusland... Het leger stond al klaar."Regel een opstand en de Krim is weer van ons" ^O^
Puik spel van Poetin :Y
Het Europeesche derde rijk is zojuist een stukje kleiner geworden :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 22:09:26 #53
249559 crew  Lavenderr
pi_137363670
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Uiteindelijk blijkt dus dat je het precies hebt omgedraaid. De opstand was inderdaad georkestreerd. Maar niet door de EU, maar door Rusland... Het leger stond al klaar."Regel een opstand en de Krim is weer van ons" ^O^
Puik spel van Poetin :Y
Het Europeesche derde rijk is zojuist een stukje kleiner geworden :')
Dat is nog geen voldongen feit.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:53:59 #54
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_137381400
Houzee.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:08:31 #55
33189 RM-rf
1/998001
pi_137381867
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is nog geen voldongen feit.
Geschiedenis is dat eigenlijk ook vrijwel nooit, het is vaak cyclisch, wat betekent dat de meeste ontwikkelingen ook een tegenreactie kennen...
In de Oekraine vond in 2004 al eerder een pro-westerse revolutie plaats die eindigde met een regime-verandring... de Oranje Revolutie.

in 2006-2007 was die al weer voorbij, de nieuwe heersers waren evenzeer corrupt en de economie ging erg slecht, al dan niet ook door bepaalde manipulaties vanuit rusland en gasblokkade's die de oekraine het laatste zetje gaven... vervolgens kwam probleemloos weer een pro-russische regering aan de macht via verder relatief democratische en eerlijke verkiezingen, omdat het volk genoeg had van die 'pro-westerse partijen'.

Er is vrijwel altijd sprake van invloedname.. niet door één, maar verschillende machts-partijen die verschillende doelen nastreven en vaak conflictuerende belangen hebben..
zowel buitenlandse partijen (Rusland, Amerika, Europa, en wat minder nog chinezen en arabieren/perzen)..
Maar evengoed binnenlandse partijen... bepaalde economische machtige personen/bedrijven die soms belangen hebben bij handel/export naar Rusland of juist naar europa..
Ook is er bv een sterke invloed van het leger en kunnen die ook een 'zijde' kiezen (momenteel is het eerder voor de pro-westerse groepen dat het leger kiest), het leger is vaak ook een doorslaggevende factor en heeft hierdoor ook natuurlijk extra macht.

Ik verwacht eigenlijk niet dat de Oekraine als ontwikkeling 'af' is... de komende tien jaren zal het zeker een aandachtsgebied blijven waar de brandstof voor conflicten eerder zal toenemen.
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 16:36:31 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_137384609
quote:
99s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:58 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hoe lang gaat het dan nog ongeveer duren?
De eerste schoten zijn gelost. Weliswaar in de lucht en bedoeld als waarschuwing.
pi_137385866
Het belangrijkste is kijken wie er voordeel heeft.

Ik zie het weer als het opnieuw beginnen van een koude oorlog: Rusland is bezig de posities in te nemen rondom de Zwarte Zee, eerst Georgië, nu Oekraïne, het zou mij niets verbazen dat over 10 jaar Turkije aan de beurt is, als daar 'opeens' een wat meer moslim-fundamentalistische regering zit die 'aangepakt' moet worden.

En natuurlijk Roemenië en Bulgarije losweken uit de EU met een paar vette kluiven, en als kroonjuweel (maar het zou ook zomaar een opstapje kunnen zijn) Griekenland en eventueel (Rusland is geduldig) wat Balkanlanden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_137397390
quote:

[..]

Dude wat leuke hersenspinsels rondstrooien is leuk, maar pas ff op met wat je allemaal zegt vanuit je luie stoel in je warme huis comfortabel volgevreten achter je PC. Nazi-europa :{w |:( :r o|O
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:20:11 #59
52357 Lambiekje
pi_137405010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef nikao het volgende:

[..]

Dude wat leuke hersenspinsels rondstrooien is leuk, maar pas ff op met wat je allemaal zegt vanuit je luie stoel in je warme huis comfortabel volgevreten achter je PC. Nazi-europa :{w |:( :r o|O
even voor je beeldvorming het is nimmer weggeweest
pi_137405023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

even voor je beeldvorming het is nimmer weggeweest
:W :W :W
Jep, en Hitler is met z'n vriendjes naar de achterkant van de maan gevlucht of niet?
pi_137405058
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef nikao het volgende:

[..]

:W :W :W
Jep, en Hitler is met z'n vriendjes naar de achterkant van de maan gevlucht of niet?
Dat was wel een erg leuke film :)
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:28:58 #62
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_137405110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er komt een vervolg.
pi_137405136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:28 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Er komt een vervolg.
I knows ;)

[offtopic]
Er is ook een bordspel van, heb het laten signeren door de regisseur :)
[/offtopic]
pi_137405147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Helaas niet alleen een film. Er zijn echt mensen als Lambiekje die dat echt geloven.

Kzie nu dat Lambiekje ook in de moon hoax gelooft, dus ik neem dan maar aan dat hij in elk geval niet in nazi's on the moon gelooft. Holle aarde dan wellicht? 8)7
pi_137405163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:32 schreef nikao het volgende:

[..]

Helaas niet alleen een film. Er zijn echt mensen als Lambiekje die dat echt geloven.

Kzie nu dat Lambiekje ook in de moon hoax gelooft, dus ik neem dan maar aan dat hij in elk geval niet in nazi's on the moon gelooft. Holle aarde dan wellicht? 8)7
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:59:04 #66
361899 thom_05
Ondertitel
pi_137406677
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het is inderdaad een poppenkast waar alleen het volk niets van afweet en denkt de waarheid te weten terwijl het achter de schermen zowel interessant als bizar iets is. Veel zogenoemde revoluties hebben plaatsgevonden omwille van een klein groepje.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:10:13 #67
pi_137406930
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:59 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een poppenkast waar alleen het volk niets van afweet en denkt de waarheid te weten terwijl het achter de schermen zowel interessant als bizar iets is. Veel zogenoemde revoluties hebben plaatsgevonden omwille van een klein groepje.
Je doet nu net of een revolutie geen revolutie is als die is georganiseerd. Maar hoe moet de bevolking in opstand komen als ze zich niet mogen organiseren?
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:09:04 #68
52357 Lambiekje
pi_137409938
quote:
Krim-crisis: de EU is een joke
De crisis op de Krim bewijst opnieuw dat de EU een tandeloze tijger is. De reacties vanuit Brussel laten lang op zich wachten en stellen weinig voor. Wat een contrast met de eurocrisis, waar de landen van de eurogroep de les gelezen wordt hun begrotingstekorten niet te overschrijden, waardoor burgers de ene lastenverzwaring na de andere over zich heen krijgen. Als het om de euro en de banken gaat doet Brussel stoer en trekken ze een grote broek aan.

EU draait alleen om de euro
In deze Krim-crisis blijkt weer eens dat het bestaansrecht van de EU alleen berust op geld. [b]Brussel is een servicekantoor voor de banken, het bedrijfsleven en de euro. De rest doet er weinig toe. Zelden gaat het in Brussel over het welzijn van de Europese burgers. Vreemd dat de eurofielen zo graag een federaal Europa willen. In al die jaren dat de EU bestaat kan ze geen vuist maken wanneer het om serieuze internationale zaken gaat. Er is geen krachtig buitenlandbeleid, geen unaniem defensiebeleid, geen gemeenschappelijk energiebeleid en op milieugebied heeft de EU ook weinig te bieden. De EU is een keizer zonder kleren, want als het er echt op aankomt geeft ze niet thuis, ondanks alle vrome praatjes, Lissabon-agenda en euforisch wensdenken.

Het is kenmerkend voor de EU dat ze zich zo afhankelijk heeft gemaakt van de Russische gasleveranties. Dertig procent van de Europese energiebehoefte aan gas is afkomstig uit Rusland. Velen hebben de EU gewaarschuwd zich niet zo afhankelijk te maken van het Russische gas. Het was tegen dovemansoren gericht. Europese landen sloten onbekommerd contracten af met Gazprom, Rusland’ s grootste gasleverancier.

Westen is hardleers
Schijnbaar beschikken onze politici in de Europese hoofdsteden en in Brussel over weinig historische kennis. Het kan ook zijn dat ze in een ontkenningsfase verkeren met betrekking tot hun houding en reactie tegenover de powerplay van Rusland. Zbigniew Brzezinski, de in Polen geboren veiligheidsadviseur van oud-president Jimmy Carter, stelde zondag op CNN dat ‘we binnen enkele jaren spijt gaan krijgen, zoals we na München in 1938 en 1939 spijt kregen, en we weten wat daarop volgde,’ als het westen niet krachtig stelling neemt tegenover Rusland. Adolf Hitler paste dezelfde truc toe als Vladimir Putin nu, op de Krim. De Sudeten-Duitsers moesten in Tsjechië gered worden en dus viel Hitler het land in 1938 binnen. Daarna volgde Polen enz.

Het is dus geen wonder dat Polen en de Baltische staten zich uitermate ongerust maken over de huidige agressieve politiek van hun grote buur, en als eersten om een zitting van de NAVO gevraagd hebben. In Brussel wordt de soep echter niet zo heet gegeten. De financiële belangen prevaleren. Daarom halfzachte reacties richting Vladimir Putin. Er is nauwelijks enige urgentie te bespeuren: de regeringsleiders komen a.s. donderdag pas bijeen. Commentaren tot nu toe zijn terughoudend en angstig.

In feite bijt de EU zich in haar eigen staart. In haar honger naar meer invloed in de voormalige Sovjet staten, om haar afzetmarkt te vergroten en goedkope arbeidskrachten naar de West-Europese landen te halen, heeft de EU verzuimd om onderhoud te verrichten in haar relatie met Rusland. De reactie van Putin is namelijk niet verwonderlijk. Het Warschaupact werd na 1989 ontmanteld en de EU sprong in het gat om de voormalige Oostbloklanden lid van de EU te maken. Vervolgens deed de NAVO daar nog een schepje bovenop door de buurlanden van Rusland lid te maken van de alliantie. Dat daarmee een Russische open zenuw geraakt werd deed er schijnbaar niet toe. Het westen, met de VS en de EU voorop, profiteerden genadeloos van de implosie van het Sovjet rijk. De opgekropte frustratie van het Russische volk en haar leiders komt er nu uit. De vernedering van Duitsland bij de capitulatie in de Eerste Wereldoorlog was de opmaat voor de Tweede Wereldoorlog. Het westen heeft weinig geleerd.

EU heeft boter op haar hoofd
De situatie in de Oekraïne is complex. De EU heeft het vuurtje in de Oekraïne opgestookt door het land te paaien met een associatieverdrag. Het bereikte akkoord tussen de oppositie en de gevluchte president Janoekovitsj, medeondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van Duitsland, Frankrijk en Polen, waarin de verregaande bevoegdheden van de president werden teruggedraaid en nieuwe verkiezingen zouden worden uitgeschreven, werd luttele dagen later in de prullenmand gegooid. De EU protesteerde niet en Moskou schoot in een kramp.

Dat alles neemt niet weg dat de acties van Putin op de Krim goedgekeurd kunnen worden. Rusland moet een halt worden toegeroepen in de meest krachtige bewoordingen en met concrete maatregelen en sancties. Rusland schendt immers het Memorandum van Budapest uit 1994 waarin de Oekraïne afstand deed van haar kernwapens in ruil voor garanties voor haar veiligheid. Ook Rusland heeft dat memorandum ondertekend en de Oekraïne verzekerd haar grenzen te respecteren.

Niemand wil een oorlog met Rusland, maar angstig wegkijken is nog erger. De geschiedenis zal zich dan herhalen, want Rusland minacht zwakte en is alleen tot de orde te roepen door zelf ook met de spierballen te rollen. Het klassieke gezegde ‘Wie de vrede lief heeft, moet zich voorbereiden op oorlog.’ is de enige taal die de Rus verstaat. Zo niet de EU. Europese leiders en hun bureau in Brussel doen niet anders dan angstig hun euro’s tellen. Waarom eigenlijk nog Europese verkiezingen in mei, en waarom zouden we überhaupt gaan stemmen?
bron
Ik loop al tijden te ropen dat we in een 1938 leven. Yeh oorlog in Europa.! Ik loop al tijden te ropen dat we in een 1938 leven.
Zie Europa is een -edit, andere term gebruiken- bolwerk en vernederd zijn eigen onderdanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 05-03-2014 18:28:56 ]
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 12:11:43 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_137409997
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik loop al tijden te ropen dat we in een 1938 leven. Yeh oorlog in Europa.! Ik loop al tijden te ropen dat we in een 1938 leven.
Zie Europa is een bolwerk en vernederd zijn eigen onderdanen.
Waar komt je quote vandaan Lambiek?
edit: ik zie het, sorry

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 05-03-2014 18:29:12 ]
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:50:53 #70
361899 thom_05
Ondertitel
pi_137410967
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je doet nu net of een revolutie geen revolutie is als die is georganiseerd. Maar hoe moet de bevolking in opstand komen als ze zich niet mogen organiseren?
Ik heb het voornamelijk over revoluties die ten goede komen van een select groepje mensen of zelfs een externe entiteit maar worden gepresenteerd als een revolutie welke vanuit het volk zelf is ontstaan terwijl dat meestal niet het geval is.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 15:27:41 #71
249559 crew  Lavenderr
pi_137415173
Het kan niet op
http://www.nu.nl/buitenla(...)11-miljard-euro.html

'het bedrag bestaat voor een deel uit leningen en wat subsidies'
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 18:07:45 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_137420651
quote:

[..]

Zie Europa is een facsistisch bolwerk en vernederd zijn eigen onderdanen.
Ik ben het niet eens met je woordkeuze maar verder ben ik het dit keer wel met je eens.

Oekraïne moet ingelijfd worden voor een groot machtig Europa.

Ach ze kunnen vast nog wel wat verzinnen om die 11 miljard bij elkaar te schrapen.
Pensioenen korten, zorg afbouwen, zorgverzekeringen omhoog, oudjes laten barsten en gewoon thuis laten wonen terwijl dat niet verantwoord meer is. Studenten zelf voor alles op laten draaien , accijnsen nog wat hoger, btw kan ook nog wel wat omhoog en zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen.

Kotsen moet je van die megalomane bende.
pi_137420838
quote:
Zie Europa is een facsistisch bolwerk en vernederd zijn eigen onderdanen.
Zeg Lambiekje, mag ik er van uitgaan dat jij ergens buiten de EU woont inmiddels? Want als het echt allemaal zo erg is als toen, zoals je maar blijft beweren, dan zou je toch wel gek zijn om hier te blijven?
Ohw wacht, alleen het feit al dat je weg kunt als je dat wilt is bewijs dat het niet zo erg is als je zegt.....
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 18:15:47 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_137420882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:14 schreef nikao het volgende:

[..]

Zeg Lambiekje, mag ik er van uitgaan dat jij ergens buiten de EU woont inmiddels? Want als het echt allemaal zo erg is als toen, zoals je maar blijft beweren, dan zou je toch wel gek zijn om hier te blijven?
Ohw wacht, alleen het feit al dat je weg kunt als je dat wilt is bewijs dat het niet zo erg is als je zegt.....
Dus alleen omdat je wel weg kunt gaan is de EU geen ramp?
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:16:44 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137420899
Als ivan marovic het zegt zal het wel waar zijn he
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137421037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus alleen omdat je wel weg kunt gaan is de EU geen ramp?
Dat zeg ik toch niet? Alleen dat het niet zo erg is als waar Lambiekje het mee vergelijkt. In welke zin zijn wij nu niet vrij zoals we toen waren? Heeft Lambiekje het koud? Heeft hij geen eten? Moet hij vrezen voor z'n leven omdat er nazi's op straat lopen die hem neer kunnen slaan/schieten als ze daar zin in hebben? Worden zijn joodse vrienden massaal afgevoerd en gedood? Etc. etc.
Totale onzin wat lambiekje loopt te verkondigen, en ik stoor me daar flink aan. Het is een gebrek aan respect voor de mensen die die tijd werkelijk hebben meegemaakt door de huidige tijd daar mee te vergelijken.
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 18:25:21 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_137421116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:22 schreef nikao het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Alleen dat het niet zo erg is als waar Lambiekje het mee vergelijkt. In welke zin zijn wij nu niet vrij zoals we toen waren? Heeft Lambiekje het koud? Heeft hij geen eten? Moet hij vrezen voor z'n leven omdat er nazi's op straat lopen die hem neer kunnen slaan/schieten als ze daar zin in hebben? Worden zijn joodse vrienden massaal afgevoerd en gedood? Etc. etc.
Totale onzin wat lambiekje loopt te verkondigen, en ik stoor me daar flink aan. Het is een gebrek aan respect voor de mensen die die tijd werkelijk hebben meegemaakt door de huidige tijd daar mee te vergelijken.
Vaak wel maar dit keer heeft hij wel degelijk een punt.
Het is gewoon bizar hoe de EU met geld loopt te smijten.
Niet te verantwoorden voor de burgers.
pi_137421145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
Het is gewoon bizar hoe de EU met geld loopt te smijten.
Niet te verantwoorden voor de burgers.
Hoe wil jij 'geld smijten' vergelijken met facisme,het onderdrukken van mensen en Nazi-praktijken??:?
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 18:28:08 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_137421197
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:26 schreef nikao het volgende:

[..]

Hoe wil jij 'geld smijten' vergelijken met facisme,het onderdrukken van mensen en Nazi-praktijken??:?
Als je hier weleens vaker leest weet je dat Lambiekje zo'n beetje elke dag gewezen wordt op zijn woordgebruik.
pi_137421667
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Het kan niet op
http://www.nu.nl/buitenla(...)11-miljard-euro.html

'het bedrag bestaat voor een deel uit leningen en wat subsidies'
Leningen, ja...

Het voelt hetzelfde als ik naar Hoog Catharijne ga en daar een tientje uitleen aan een vage junk, qua kans dat ik dat geld terugzie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 18:48:18 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_137421791
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Leningen, ja...

Het voelt hetzelfde als ik naar Hoog Catharijne ga en daar een tientje uitleen aan een vage junk, qua kans dat ik dat geld terugzie.
Het is ook gewoon schaamteloos :o
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 13:39:52 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_137445624
http://www.nu.nl/buitenla(...)ing-bij-rusland.html

Als dit gebeurt en de Krim zich aansluit bij Rusland gaan die 11 miljard er dan niet heen?
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 18:49:01 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_137455357
Voor Dijsselbloem is de souvereiniteit van ons land van minder belang

http://www.nu.nl/politiek(...)n-macht-brussel.html

'Dijsselbloem liet weten dat hij de bankenunie die momenteel in Europa wordt opgetuigd, als model ziet voor hoe je met hervormingen binnen Europa kan omgaan. Bij de bankenunie is al sprake van een 'massieve overdracht van soevereiniteit', aldus Dijsselbloem.

Ook op andere gebieden ziet hij een verregaandere Europese samenwerking voor zich, op een zelfde manier als bij de bankenunie'.
pi_137455495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
Voor Dijsselbloem is de souvereiniteit van ons land van minder belang

http://www.nu.nl/politiek(...)n-macht-brussel.html

'Dijsselbloem liet weten dat hij de bankenunie die momenteel in Europa wordt opgetuigd, als model ziet voor hoe je met hervormingen binnen Europa kan omgaan. Bij de bankenunie is al sprake van een 'massieve overdracht van soevereiniteit', aldus Dijsselbloem.

Ook op andere gebieden ziet hij een verregaandere Europese samenwerking voor zich, op een zelfde manier als bij de bankenunie'.
Ik las het net. Hebben wij burgers er ook nog iets over te zeggen??
Landverraad is het woord dat in mij opkwam.
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 18:55:25 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_137455581
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:53 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ja, dat woord schoot mij ook te binnen. Wat een boef.
Beetje bij beetje bij beetje..
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:43:13 #86
52357 Lambiekje
pi_137474234
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:53 schreef Nemephis het volgende:

[..]

wat denk jezelf ....wij als Nederlander zijn toch ook gepeopled met het referendum over onze grondwet.

Wij het volk zijn voetveeg zombieslaven voor ze.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:43:57 #87
52357 Lambiekje
pi_137474247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat woord schoot mij ook te binnen. Wat een boef.
Beetje bij beetje bij beetje..
.. wordt het duidelijk dat de EU een Fascisme 3.0 bolwerk is.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 09:01:12 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_137474469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. wordt het duidelijk dat de EU een Fascisme 3.0 bolwerk is.
Hou nou eens op met dat fascisme Biek, je hoeft dat woord niet steeds te gebruiken.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:03:13 #89
52357 Lambiekje
pi_137474502
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hou nou eens op met dat fascsisme Biek, je hoeft dat woord niet steeds te gebruiken.
.. waarom mag het beestje niet bij zijn naam genoemd worden. Wat er in EU gebeurd is dat. Het is heel naief om een woord te associeren met WO2 en godwin. Face it.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 09:06:01 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_137474545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. waarom mag het beestje niet bij zijn naam genoemd worden. Wat er in EU gebeurd is dat. Het is heel naief om een woord te associeren met WO2 en godwin. Face it.
Toch stoppen met dat woord Lambiekje. Genoeg andere termen voor handen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:07:38 #91
52357 Lambiekje
pi_137474568
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch stoppen met dat woord Lambiekje. Genoeg andere termen voor handen.
... dus je onderkent dat EU een ondemocratisch totalitair dictoriaal regime is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 09:09:19 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_137474591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't push it Lambiek :N
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:40:26 #93
52357 Lambiekje
pi_137480093
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

SPOILER
pi_137480254
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is er zo verkeerd?
Ik heb je niet gehoord klagen over Operation Paperclip.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:47:30 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137480344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

SPOILER
moet zeggen minder subtiel gebracht maar inderdaad, de EU is beslist door de politici niet echt door het volk, referendum was op zijn plaats geweest.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 13:08:49 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_137480946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat is er zo verkeerd?
Ik heb je niet gehoord klagen over Operation Paperclip.
Ik had het tegen Lambiekje Tingo, dus..
En wat Operatie Paperclip ermee te maken heeft begrijp ik niet zo goed.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 13:11:24 #97
249559 crew  Lavenderr
pi_137481040
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

moet zeggen minder subtiel gebracht maar inderdaad, de EU is beslist door de politici niet echt door het volk, referendum was op zijn plaats geweest.
We hebben een referendum gehad, daar hebben ze hun gat mee afgeveegd, weet je nog?
Die EU moest en zou er komen en is een grote megalomane bende.
pi_137481309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We hebben een referendum gehad, daar hebben ze hun gat mee afgeveegd, weet je nog?
Het beestje heeft een andere naam gekregen en werd voor de zekerheid maar via de Tweede Kamer doorgedrukt. De EU is het trouwens al sinds het Gedrocht van Maastricht.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 13:29:52 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_137481668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het beestje heeft een andere naam gekregen en werd voor de zekerheid maar via de Tweede Kamer doorgedrukt. De EU is het trouwens al sinds het Gedrocht van Maastricht.
Het moest en het zou.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:47:54 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137482233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

nee dat was voor de grondwet, niet voor het oprichten en dat we er bij gingen... toch?
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 13:49:22 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_137482276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

nee dat was voor de grondwet, niet voor het oprichten en dat we er bij gingen... toch?
Ja klopt. En daar waren we tegen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:50:48 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137482325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja klopt. En daar waren we tegen.
Juist, maar we hebben nooit zelf mogen beslissen gaan we bij de EU ja of nee, al was NL wel 1 van de grondleggers maar goed.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 13:52:04 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_137482359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Juist, maar we hebben nooit zelf mogen beslissen gaan we bij de EU ja of nee, al was NL wel 1 van de grondleggers maar goed.
Dat klopt ook. Daar vonden ze een referendum blijkbaar niet meer nodig voor en dat is gewoon doorgedrukt.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:56:29 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137482504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Daar vonden ze een referendum blijkbaar niet meer nodig voor en dat is gewoon doorgedrukt.
dat bedoelde lambiekje al waren zijn woorden wat minder, florissant
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 14:01:06 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_137482656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

dat bedoelde lambiekje al waren zijn woorden wat minder, florissant
Dat zeg ik : gewoon wat andere termen gebruiken, dan is het net zo duidelijk.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 14:11:05 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_137482986
Dit stemt toch hoopvol:

'De machthebbers in Kiev beschouwen het referendum als ongeldig en stellen dat de uitslagen vrijwel nergens zullen worden erkend. Matvijenko maakte duidelijk dat Rusland het in ieder geval wel erkent.

Ze zei ook dat het volkomen onzin is te denken dat Rusland en Oekraïne met elkaar in oorlog raken. ''We zijn er volstrekt zeker van dat er nooit oorlog komt tussen onze broederlijke naties.'' Oekraïne beschuldigde vrijdag Rusland ervan mogelijk 30.000 militairen op de Krim te hebben geconcentreerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)reid-krim-nemen.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')