abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2014 @ 08:44:24 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_137080742
quote:
“Revoluties lijken vaak spontaan te ontstaan. Het lijkt erop alsof de burgers ineens de straat opgingen. Maar het is het werk van maanden en soms jaren van voorbereiding. Het is erg saai, totdat je een zeker punt bereikt. Dan worden massademonstraties georganiseerd of stakingen. Het is zorgvuldig gepland allemaal. Als het eenmaal begonnen is, dan is het ook in een paar weken voorbij..!”
xx
Ivan Marovic, ex-instructeur van CANVAS, (Center for Applied NonViolent Action and Strategies – Servië)

Maar ook zonder deze Prodi, die het voorbereidende en ‘waarschuwende’ werk doet, blijken deze ‘krachten achter de schermen’ zichzelf al vele malen overduidelijk te hebben laten zien. Ze deden dit in de vorm van de georganiseerde en uiterst sluw-geconstrueerde methodes van revolutie, een uiterst geraffineerde en dito georchestreerde manier van imperialisme. Dat is voor velen echter nog nieuw. Kennelijk ook voor veel Nederlandse media en/of journalisten, die kennelijk ook hun hypotheken en ‘vaste salarissen’niet in gevaar willen brengen, door ‘andersoortig nieuws’ te brengen, dat niet past in het ‘voor-de-hand-liggende-plaatje’..

Vandaar dat we graag de uitzending/reportage van het Oostenrijkse televisiestation ‘ORF-TV’ hier nogmaals plaatsen. Een reportage die door ons werd ondertiteld, zodat de Engelse tekst geen hindernis voor je hoeft te zijn. Noch voor de genoemde Nederlandse media EN journalisten.. Deze uitzending heeft de veelzeggende titel: ‘Die Revolutions-profi’s', wat in goed Nederlands dus neerkomt op ‘De revolutie-professionals’.. Mensen die kennelijk revoluties begeleiden/helpen uitvoeren als hun beroep.. En de kennis over wie dan weer achter deze groep ‘Revolutieprofs’ zit, is dan ook niet heel ver weg meer. Sterker nog, die wordt ‘gewoon’ in deze documentaire genoemd..!

bron
Kortom de opstand in Oekraine is een opgezet en georkestreerd gebeuren. Het Europeesch derde rijk moet wederom groter worden.

What's new eigenlijk ... ook de Franse revolutie is op een dergelijke manier opgestart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 24-02-2014 08:50:02 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_137080888
De vraag is: wie neemt de rol in van Stromboli, in dit poppentheater? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 februari 2014 @ 09:22:16 #3
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_137081349
Maar, even terug naar de hoofdlijnen; waar ligt het initiatief en wie zijn de hoofdrolspelers op hoog niveau?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_137081367
Krijgen we in het Europeesche Derde Rijk ook van die kekke uniformpjes?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 24 februari 2014 @ 10:22:06 #5
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 24 februari 2014 @ 10:29:17 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_137082715
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:44 schreef Lambiekje het volgende:
Het Europeesch derde rijk moet wederom groter worden.
Dit wordt formeel ontkend.
pi_137082743
Wel leuk lijkt mij dat, als je in je hoofd alles spannender maakt dan dat het is.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:44:59 #8
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137083123
't Is dat ik op mijn telefoon surf, anders zou ik een plaatje posten van een aluminium hoedje.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137083356
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:44 schreef DeJori het volgende:
't Is dat ik op mijn telefoon surf, anders zou ik een plaatje posten van een aluminium hoedje.
Deze?
  maandag 24 februari 2014 @ 10:59:19 #10
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137083444
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:55 schreef J.B. het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Dank
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137083467
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:44 schreef DeJori het volgende:
Alle bewijzen zijn er, dus ik snap niet wat je hier wil ontkennen :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137083678
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 08:44 schreef Lambiekje het volgende:
Kortom de opstand in Oekraine is een opgezet en georkestreerd gebeuren.
natuurlijk zullen er volop invloeden zijn die de gebeurtenissen 'sturen'...

bv kunnen er bij redelijk vreedzame betogingen ook kleine groepen aggressieve en bewapende groepen provoceren en verder geweld uitlokken...
Dat is bij de oekraine ook zeker gebeurd, waarbij overigens zulke groepen zowel afkwamen van bepaalde groepen binnen de oppositie (mogelijk de extreemrechtse Svoboda/Vaderland-groepering), maar evengoed van de zijde van de regering, die hiervoor Titushky geberuikte: Hooligan-groeperingen die zich onder de demonstranten mengden of bewust oppositieleiders in elkaar sloegen

Verder zullen er volop invloeden zijn op de politiekrachten en het leger in de Oekraine...
En zijn het welbewuste groeperingen die bevelgeving beinvloeddden, soms bewust opdracht geven tot terugtrekking van essentiele legergroepen, of een terugtrekking uit een gevechtszone, om bv zo de regering ten val te brengen..
In 2004 was dat het geval bij de Oranje Revolutie, die enkel slaagde doordat op een belangrijk moment het leger zich terugtrok en zo de pro-westerse oppositie kon winnen...
wat de reden was voor die terugtrekking is nooit geheel duidelijk geworden, ofwel economische belangen of mogelijk omkoping, of een politieke tweestrijd en afkeer vanuit het leger tov Janukowitch, die ook toen tot de verliezers behoorde (maar uiteindelijk twee jaar later alsnog de macht weer kon terugpakken, via verkiezingen)

Wat echter een beetje dom en kortzichtig is te denken, is dat 'Orkestratie' van gebeurtenissen slechts van één Zijde af zou komen ...
Punt is eerder dat er veel verschillende partijen zijn, met soms verschillende en soms deels overlappende belangen.

De EU is slechts één van verschillende partijen (Ook de amerikanen, de russen, oekrainse Oligarchen, de rijke elite daar, de Oekrainse Politieke elite, het Oekrainse leger, speciale politie-eenheden, de Berkut zijn allemaal verschillende groepen, met vaak ook verschillende belangen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 24 februari 2014 @ 11:36:04 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137084478
Alsof burgers en NGO's niet slim genoeg zijn om een dictatuur onderuit te halen. :{w

quote:
quote:
From Dictatorship to Democracy was a pamphlet, printed and distributed by Dr Gene Sharp and based on his study, over a period of forty years, on non-violent methods of demonstration. Now in its fourth edition, it was originally handed out by the Albert Einstein Institution, and although never actively promoted, to date it has been translated into thirty-one languages. This astonishing book travelled as a photocopied pamphlet from Burma to Indonesia, Serbia and most recently Egypt, Tunisia and Syria, with dissent in China also reported. Surreptitiously handed out amongst youth uprisings the world over - how the 'how-to' guide came about and its role in the recent Arab uprisings is an extraordinary tale. Once read you'll find yourself urging others to read it and indeed want to gift it.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 februari 2014 @ 11:38:05 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137084544
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Alle bewijzen zijn er, dus ik snap niet wat je hier wil ontkennen :?
Ik ontken alles!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137086812
Ik denk dat het een beetje een overdreven bericht is. Natuurlijk ontstaat een revolutie niet vanzelf. Er is lange tijd een onderstroom gaande. Er zijn altijd mensen die het voortouw nemen. In die zin wordt een revoluitie idd georganiseerd. Je kunt er termen als 'georchestreerd' en 'geregisseerd' voor gebruiken, maar dat klinkt wat tendentieus. Alsof het een grote poppenkast is, waarbij mensen om voor ons onbegrijpelijke redenen aan de touwtjes trekken.
pi_137088716
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat het een beetje een overdreven bericht is. Natuurlijk ontstaat een revolutie niet vanzelf. Er is lange tijd een onderstroom gaande. Er zijn altijd mensen die het voortouw nemen. In die zin wordt een revoluitie idd georganiseerd. Je kunt er termen als 'georchestreerd' en 'geregisseerd' voor gebruiken, maar dat klinkt wat tendentieus. Alsof het een grote poppenkast is, waarbij mensen om voor ons onbegrijpelijke redenen aan de touwtjes trekken.
Doel je nu op Brussel :P
pi_137088873
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doel je nu op Brussel :P
Nou die veroozaken geen revoluties. Zij proberen juist de bevolking zich waardeloos en machteloos te laten voelen en tevens willen ze iedere beweging volgen om iedere schijn van opstand in de kiem te smoren.. Nee, ik dacht meer aan multidimensionale reptillians die vanuit het binnenste der aarde een opstand in de Oekraine organiseren ofzo..
pi_137089109
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou die veroozaken geen revoluties. Zij proberen juist de bevolking zich waardeloos en machteloos te laten voelen en tevens willen ze iedere beweging volgen om iedere schijn van opstand in de kiem te smoren.. Nee, ik dacht meer aan multidimensionale reptillians die vanuit het binnenste der aarde een opstand in de Oekraine organiseren ofzo..
Brussel trekt anders behoorlijk aan de touwtjes.
pi_137089652
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Ik denk dat je rustig kunt spreken van een stille coup in een flink aantal europese landen.
Ook die schijnvertoning voor het aannemen van een europese grondwet vond ik erg vreemd. Om de grondwet te wijzijgen heb je toch een hele andere procedure? Dat kan alleen maar als de macht al overgenomen was, naar mijn bescheiden mening.
pi_137090385
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

oja?

klinkt leuk, als je het zo indrukwekkend over 'Brussel' hebt.. maar als er een overheid best wel machteloos is (zeker in de internationale politiek), is het wel de EU..
geen gezamelijk binnenlands beleid, geen budget voor bv inlichtingendiensten of 'covert' operaties, geen bevoegdheden om zich ermee te bemoeien (die bevoegdheden behouden zich alle lidstaten zelf voor, bv de duitse regering houd zich best wel stevig bezig met de Oekraine, Steinmeier was daar vrijdagochtend en trof Klitschko en Janoekowitsch om vervolgens naar Brussel te reizen en daar een noodzitting vand e EU voor te zitten waar gewoon uitgevoerd werd wat de duitsers de EU wilden laten doen, nl sankties opleggen die toen al praktisch besloten waren in Berlijn)...

'Brussel' is vooral een verzameling ambtenaren die hooguit uitvoeren wat hen opgedragen wordt... deels door de Europese Raad (de regeringen van de lidstaten) en deels stevig beinvloed door een bedrijfsmatige lobby die veel invloed uitoefent op allerhande handels- en economische wetgevingen en reguleringen.

De enige 'invloed' die je hen kunt toedichten, is dat het utieindelijk wel de EU is, die nu garant moet staan voor 20 miljard aan noodkredieten, om de Oekraine voor een staatsfaillisiement te behoeden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_137090643
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

oja?

klinkt leuk, als je het zo indrukwekkend over 'Brussel' hebt.. maar als er een overheid best wel machteloos is (zeker in de internationale politiek), is het wel de EU..
geen gezamelijk binnenlands beleid, geen budget voor bv inlichtingendiensten of 'covert' operaties, geen bevoegdheden om zich ermee te bemoeien (die bevoegdheden behouden zich alle lidstaten zelf voor, bv de duitse regering houd zich best wel stevig bezig met de Oekraine, Steinmeier was daar vrijdagochtend en trof Klitschko en Janoekowitsch om vervolgens naar Brussel te reizen en daar een noodzitting vand e EU voor te zitten waar gewoon uitgevoerd werd wat de duitsers de EU wilden laten doen, nl sankties opleggen die toen al praktisch besloten waren in Berlijn)...

'Brussel' is vooral een verzameling ambtenaren die hooguit uitvoeren wat hen opgedragen wordt... deels door de Europese Raad (de regeringen van de lidstaten) en deels stevig beinvloed door een bedrijfsmatige lobby die veel invloed uitoefent op allerhande handels- en economische wetgevingen en reguleringen.

De enige 'invloed' die je hen kunt toedichten, is dat het utieindelijk wel de EU is, die nu garant moet staan voor 20 miljard aan noodkredieten, om de Oekraine voor een staatsfaillisiement te behoeden
En dat bedoel ik dus. Je kunt moeilijk ontkennen dat de EU machtig is en steeds machtiger wordt .
pi_137090821
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus. Je kunt moeilijk ontkennen dat de EU machtig is en steeds machtiger wordt .
De 'EU' is nu juist niks, heeft helemaal niks te zeggen en geen 'mening' of eigen bevoegdheden.. Ook geen eigen inkomsten (mag nl. geen belastingen heffen)...
Ook op buitenlands beleid mag of kan de EU helemaal geen initiatieven nemen, hooguit bepaalde strategieen van de regeringen van lidstaten verder faciliteren (in geval van de Oekraine gebeurt dat overduidelijk met de duitse strategie, die de duitsers bewust liever onder een EU-paraplu uitvoeren)

De EU is enkel een perfect middel voor anderen om beleid door te voeren waarvoor _zij_ zelf niet verantwoordelijk gehouden willen worden.
Of waarvan men 'neutraler' vind dat als europees beleid voor te stellen en niet specifiek nationalistisch.

Neem bv als prima voorbeel Premier Mark Rutte die roept 'dat nederland wegens Brussel moet bezuinigen' ... dat is gewoon een leuk klinkend uitvluchtje, omdat hij niet wil toegeven dat het een 'eigen' fout is, dat nederland zélf teveel geld uitgeeft en te weinig binnenkrijgt...
Dan iets te roepen over 'Brussel' of dat het 'van de EU moet' doet het altijd leuk bij de mensen, omdat het de indruk wekt dat de 'verantwoordelijken' ergens ver weg zitten en onbereikbaar zijn...
Mocht het overigens over een of twee jaar succesvol blijken en de financieen op orde komen, was het achteraf opeens _niet_ meer beleid uit Brussel, maar natuurlijk een grootste prestatie van 'onze' regering uit Den Haag...

een Populaire politieke strategie is altijd een 'zondebok-strategie' : ergens zou dane en 'boze kracht' zitten die voroal gezichtsloos is, een enorme macht bezit en die 'de schuld aan alles is'
pi_137092618
Afgeluisterd telefoongesprek tussen Assistant Secretary of State Victoria Nuland en US Ambassador to Ukraine, Geoffrey Pyatt; vermoedelijke datum: eind januari of begin februari

quote:
Voice thought to be Nuland's: What do you think?

Voice thought to be Pyatt's: I think we're in play. The Klitschko [Vitaly Klitschko, one of three main opposition leaders] piece is obviously the complicated electron here. Especially the announcement of him as deputy prime minister and you've seen some of my notes on the troubles in the marriage right now so we're trying to get a read really fast on where he is on this stuff. But I think your argument to him, which you'll need to make, I think that's the next phone call you want to set up, is exactly the one you made to Yats [Arseniy Yatseniuk, another opposition leader]. And I'm glad you sort of put him on the spot on where he fits in this scenario. And I'm very glad that he said what he said in response.

Nuland: Good. I don't think Klitsch should go into the government. I don't think it's necessary, I don't think it's a good idea.

Pyatt: Yeah. I guess... in terms of him not going into the government, just let him stay out and do his political homework and stuff. I'm just thinking in terms of sort of the process moving ahead we want to keep the moderate democrats together. The problem is going to be Tyahnybok [Oleh Tyahnybok, the other opposition leader] and his guys and I'm sure that's part of what [President Viktor] Yanukovych is calculating on all this.

Nuland: [Breaks in] I think Yats is the guy who's got the economic experience, the governing experience. He's the... what he needs is Klitsch and Tyahnybok on the outside. He needs to be talking to them four times a week, you know. I just think Klitsch going in... he's going to be at that level working for Yatseniuk, it's just not going to work.

Pyatt: Yeah, no, I think that's right. OK. Good. Do you want us to set up a call with him as the next step?

Nuland: My understanding from that call - but you tell me - was that the big three were going into their own meeting and that Yats was going to offer in that context a... three-plus-one conversation or three-plus-two with you. Is that not how you understood it?

Pyatt: No. I think... I mean that's what he proposed but I think, just knowing the dynamic that's been with them where Klitschko has been the top dog, he's going to take a while to show up for whatever meeting they've got and he's probably talking to his guys at this point, so I think you reaching out directly to him helps with the personality management among the three and it gives you also a chance to move fast on all this stuff and put us behind it before they all sit down and he explains why he doesn't like it.

Nuland: OK, good. I'm happy. Why don't you reach out to him and see if he wants to talk before or after.

Pyatt: OK, will do. Thanks.

Nuland: OK... one more wrinkle for you Geoff. [A click can be heard] I can't remember if I told you this, or if I only told Washington this, that when I talked to Jeff Feltman [United Nations Under-Secretary-General for Political Affairs] this morning, he had a new name for the UN guy Robert Serry did I write you that this morning?

Pyatt: Yeah I saw that.

Nuland: OK. He's now gotten both Serry and [UN Secretary General] Ban Ki-moon to agree that Serry could come in Monday or Tuesday. So that would be great, I think, to help glue this thing and to have the UN help glue it and, you know, Fuck the EU.

Pyatt: No, exactly. And I think we've got to do something to make it stick together because you can be pretty sure that if it does start to gain altitude, that the Russians will be working behind the scenes to try to torpedo it. And again the fact that this is out there right now, I'm still trying to figure out in my mind why Yanukovych (garbled) that. In the meantime there's a Party of Regions faction meeting going on right now and I'm sure there's a lively argument going on in that group at this point. But anyway we could land jelly side up on this one if we move fast. So let me work on Klitschko and if you can just keep... we want to try to get somebody with an international personality to come out here and help to midwife this thing. The other issue is some kind of outreach to Yanukovych but we probably regroup on that tomorrow as we see how things start to fall into place.

Nuland: So on that piece Geoff, when I wrote the note [US vice-president's national security adviser Jake] Sullivan's come back to me VFR [direct to me], saying you need [US Vice-President Joe] Biden and I said probably tomorrow for an atta-boy and to get the deets [details] to stick. So Biden's willing.

Pyatt: OK. Great. Thanks.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-26079957

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 24-02-2014 15:54:52 ]
pi_137106443
Kom op hey Lambiekje ga je nou werkelijk waar bij elke grootschalige gebeurtenis claimen dat het allemaal bij een complot hoort??
pi_137107301
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Kom op hey Lambiekje ga je nou werkelijk waar bij elke grootschalige gebeurtenis claimen dat het allemaal bij een complot hoort??
en waarom niet? het is niet voor niks op het nieuws.
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')