abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137092020
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

komen toch nieuwe verkiezingen , dan kan er toch ook een rusland gezinde persoon meedoen
Alsof er veel kiezers zullen opdagen in het Oosten nu ze gezien hebben wat hun stem waard is...

quote:
Vadim Kolesnichenko, a member of parliament from Crimea and one of Ukraines most staunchly pro-Russian politicians, read out the resolution to the delegates. The cohesion and security of Ukraine is under threat, he said. Five atomic power stations and 15 nuclear reactors have come under direct threat from extremists and terrorists. As long as the revolutionaries refuse to lay down their arms and surrender government buildings, the local authorities in Crimea and eastern Ukraine will ignore all their decisions and take responsibility for maintaining constitutional order on themselves.

The document amounted to a secession; at the very least, it marked a total rejection of the revolutionary governments legitimacy. Alexei Pushkov, the most senior Russian delegate at that summit, wrote on his Twitter feed: There is not a gram of separatism at the summit in Kharkiv. The main point of the statements is that we do not intend to split up the country. We want to preserve it. In his next post, he added, A summit took place here of five [Ukrainian] regions against violence, chaos and collapse.

The part of the summits resolution that will worry the West, however, was its call for citizens to form militias in Crimea and eastern Ukraine in cooperation with the regional security structures. On the eve of Saturdays summit, Kolesnichenko, the Crimean lawmaker, suggested that such militias were needed to resist what he characterized as a fascist rebellion prepared by Western instructors. In an interview with Russias state-run paper of record on Friday, he posed a rhetorical question: If I were to tell you that after the opposition comes to power Nazi terrorist groups will appear on the border with Russia, would you believe me?

Many of the people at the rally in Sevastopol were not just ready to believe. They were convinced of the imminent nationalist invasion. What scared them most were the right-wing political parties and militant groups that have played a role in Ukraines revolution. What do you think theyre going to do with all those weapons they seized from police in Kiev? Theyre going to come here and make war, said Sergei Bochenko, who identified himself as the commander of a local militia group in Sevastopol called the Southern Russian Cossack Battalion.
http://world.time.com/201(...)fight-the-revolution
  maandag 24 februari 2014 @ 15:21:26 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137092151
*O* *O* *O* *O*

quote:
ma 24 feb 2014, 05:30
’Een held sterft nooit’
AMSTERDAM - Terwijl Janoekovitsj kort ervoor in zijn luxe-regeringsjet de stad was ontvlucht en zijn aartsvijand Julia Timosjenko nog in haar cel zat in Charkov, heerste er dit weekend in het centrum van Kiev voor het eerst iets van een feestelijke sfeer.

Er zongen vogels; te midden van de barricades, de stinkende stapels verbrande autobanden en ander puin.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137092166
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als datzelfde parlementsgebouw omsingelt is door oproermakers kun je moeilijk van een democratische beslissing spreken.
Dat soort dingen heb je in elke democratie en in Oekraïne een stuk extremer dan in een land als Nederland. Volledige democratie heb je nergens en is een illusie.

Natuurlijk stond er een bepaalde druk op de parlementsleden. Maar alleen als de protestanten door een groot deel van de bevolking gesteund worden kunnen ze zoiets voor elkaar krijgen, alleen dan is de druk groot genoeg. En ik geloof dat dat is wat nu gebeurt is in Oekraïne. Of denk jij dat het meerendeel van de bevolking nog steeds tevreden is over Janoekovitsj?
pi_137092514
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:21 schreef Basterds het volgende:

[..]

Of denk jij dat het meerendeel van de bevolking nog steeds tevreden is over Janoekovitsj?
Nee, maar die zijn zeker niet blij met de coup.
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
  maandag 24 februari 2014 @ 15:34:09 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137092564
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:21 schreef Basterds het volgende:

[..]

Dat soort dingen heb je in elke democratie en in Oekraïne een stuk extremer dan in een land als Nederland. Volledige democratie heb je nergens en is een illusie.

Natuurlijk stond er een bepaalde druk op de parlementsleden. Maar alleen als de protestanten door een groot deel van de bevolking gesteund worden kunnen ze zoiets voor elkaar krijgen, alleen dan is de druk groot genoeg. En ik geloof dat dat is wat nu gebeurt is in Oekraïne. Of denk jij dat het meerendeel van de bevolking nog steeds tevreden is over Janoekovitsj?
Dat ben ik geheel met je eens.

Je bekijkt het denk ik te zwart-wit. In het oosten van het land lijkt de meerderheid het niet met Janoekovitsj eens te zijn, maar ook niet met de protestanten.

Welk percentage van de bevolking op de hand is van de rebellen is voorlopig onduidelijk. Ik denk dat de locatie van het parlementsgebouw in deze wel degelijk invloed heeft op de besluitvorming en niet noodzakelijkerwijs de opinie van de meerderheid vertegenwoordigt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137092943
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:32 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Nee, maar die zijn zeker niet blij met de coup.
Hoe bedoel je dat?

Kijk, ik volg Oekraïne ook alleen maar vanachter mijn laptop en tv in Nederland en ben dus ook volledig afhankelijk van de berichten die ik doorkrijg maar ik heb nou niet het idee dat Janoekovitsj heel populair is. Zelfs zijn eigen partij moet hem niet meer!

En als dit al een coup is, dan is het hoogstens een tijdelijke coup, in mei kan de bevolking zijn stem weer laten horen. We zullen zien hoe (democratisch) die verkiezingen verlopen....
pi_137093047
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:44 schreef Basterds het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?

Kijk, ik volg Oekraïne ook alleen maar vanachter mijn laptop en tv in Nederland en ben dus ook volledig afhankelijk van de berichten die ik doorkrijg maar ik heb nou niet het idee dat Janoekovitsj heel populair is. Zelfs zijn eigen partij moet hem niet meer!

En als dit al een coup is, dan is het hoogstens een tijdelijke coup, in mei kan de bevolking zijn stem weer laten horen. We zullen zien hoe (democratisch) die verkiezingen verlopen....
Nee, hij is niet populair. Maar de voormalige aanhangers van hem hebben nog veel minder graag deze coup.
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_137093103
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Je bekijkt het denk ik te zwart-wit. In het oosten van het land lijkt de meerderheid het niet met Janoekovitsj eens te zijn, maar ook niet met de protestanten.
Maar dan is er dus in ieder geval steun voor het afzetten van Janoekovitsj. Wat er daarna komt, daar kan de bevolking zich in mei over uitspreken.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:03:10 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137093575
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:48 schreef Basterds het volgende:

[..]

Maar dan is er dus in ieder geval steun voor het afzetten van Janoekovitsj. Wat er daarna komt, daar kan de bevolking zich in mei over uitspreken.
Het volk is het in ieder geval eens dat er wat moet gebeuren aan de corruptie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:06:08 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137093675
het land lijkt me erg verdeeld en het is te hopen dat verkiezingen niet worden geboycot maar aan de andere kant lijkt me dat wel wat er gaat gebeuren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137095181
een reactie op rtlz die ik wel de moeite waard vind om hier te posten.

quote:
Dat wordt een bodemloze put.
Oekraine gaat een periode van ongekende instabiliteit tegemoet.
Geen enkele politieke stroming kan momenteel simpel de leiding nemen - miljoenen mensen op straat hebben namelijk geleerd dat zij zelf macht kunnen uitoefenen. Dat is het kenmerk van elke revolutionaire situatie.
De mensen zijn de oligarchen zat die het land kapot hebben gemaakt. En de meeste partijen zijn gekoppeld aan elkaar bestrijdende oligarchen en de diverse buitenlandse belangen :

- De Partij van de Regio's die nu is verjaagd steunde op oostelijk oligarchen (waar de zware industrie is gehuisvest) en Rusland.
- De partij van Timochenko steunt op andere oligarchen en de VS, maar is meer dan besmet met corruptie en maffia. Ze hebben zich nu wel in het centrum van de macht gezet.
- De partij van boxer Klitchko, die steunt op een gasbaron en sterke banden heeft met Duitsland is wel populair door het pro-EU standpunt, maar wordt buiten gesloten mede door de VS.

Tegelijk zijn de meest georganiseerde krachten op straat de uiterst rechtse clubs die dwepen met de Oekraïense SS uit de 2e WO, die anti-Russisch, anti-Joods, anti-links en ook anti-EU zijn. Die krachten hebben wel degelijk grote invloed door de afwezigheid van progressieve georganiseerde krachten.

Intussen worden de eerste wetten aangenomen die zullen leiden tot verdere verdeeldheid van het land. Zo is de wet die Russisch als 2e taal accepteert onmiddellijk ingetrokken.....
Ondertussen is een stille maar zekere bewapening aan de gang zowel van uiterst rechts in het westen, als in de zuid-oostelijke provincies.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)eeft-snel-geld-nodig
pi_137096215
quote:
Het begrotingstekort en het tekort op de lopende rekening zijn gestegen tot circa 8 procent van het bruto binnenlands product (bbp). De schulden van Oekraïne staan voor ruim 40 procent van het bbp, meer dan drie keer zo veel als in 2007, kort voor de economische crises losbarstten
Het lijkt me dan nogal overdreven om over een bankroet te gaan praten, aangezien de schulden van bv. Nederland véél hoger zijn ( 72% ) , ze moeten natuurlijk wel het tekort verminderen zodat de schuld niet teveel stijgt
pi_137096877
IMF gaat de Oekraïne steunen. :r

Dit gaat OOK ons geld kosten.

En Poetin is de lachende derde. *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door fokky100 op 24-02-2014 17:51:37 ]
Bats boem lucht dicht
  maandag 24 februari 2014 @ 18:01:59 #64
323876 michaelmoore
pi_137097397
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:45 schreef fokky100 het volgende:
IMF gaat de Oekraïne steunen. :r

Dit gaat OOK ons geld kosten.

En Poetin is de lachende derde. *O*
zijn harde werkers, die kunnen we wel gebruiken in Europa
Ik heb ze liever dan de turken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137097435
Bij Poetin spelen ook sentimenten mee. Als hij af en toe helder nadenkt is Oekraïne misschien ook weer niet zoveel waard.
pi_137097542
Er is maar 1 plek waar janoekovitsj thuishoort en dat is het Internationaal Strafhof in Den Haag om zich te verantwoorden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 24 februari 2014 @ 18:17:23 #67
323876 michaelmoore
pi_137097834
Maar Poetin is nog niet klaar met zijn streken
  maandag 24 februari 2014 @ 18:23:03 #68
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137097986
quote:
Rusland: regering Kiev onwettig

maandag 24 feb 2014, 15:56 (Update: 24-02-14, 17:08)

De Russische premier Medvedev trekt de legitimiteit van de nieuwe machthebbers in Oekraïne ernstig in twijfel. Hij heeft kritiek op de erkenning door westerse landen van "functionarissen die door een gewapende opstand aan de macht zijn gekomen".

Medvedev gaf in Moskou een toelichting op het besluit om de ambassadeur uit Kiev terug te roepen. De premier veroordeelde het afzetten van president Janoekovitsj en maakte duidelijk dat Rusland niet van plan is zaken te doen met de nieuwe leiders in het buurland. Gisteren zei de Oekraïense interim-president Toertsjinov nog dat hij in gesprek wil met Moskou.

"De levens van Russen en de Russische belangen in Oekraïne staan op het spel", zei Medvedev, die ook verklaarde dat hij niet goed begrijpt wat er nu precies gebeurt in Kiev. "We hebben daar niemand om mee te praten en we hebben grote twijfels over de legitimiteit van de overheidsinstellingen".

Kalasjnikovs
Medvedev beschreef leden van de oppositie die hebben deelgenomen aan de straatprotesten als "mannen met zwarte maskers die met hun kalasjnikovs Kiev aan stukken snijden". "Het is moeilijk voor ons om met zo'n regering samen te werken, maar sommige andere landen denken daar anders over. Het lijkt me een dwaling om een regering die via een gewapende opstand aan de macht komt, wettig te noemen".

Het Russische ministerie van Defensie heeft bekendgemaakt dat Ruslands hoogste generaal Gerasimov heeft gebeld met de Amerikaanse luchtmachtgeneraal Breedlove over Oekraïne. Volgens het persbureau Interfax hebben beiden hun zorg over de toestand in het land uitgesproken.

Kiev
In Kiev staan de barricades op het Onafhankelijkheidsplein nog steeds overeind. De betogers weten niet van wijken, omdat de nieuwe machthebbers zich nog moeten bewijzen.

Oud-premier Joelia Timosjenko lijkt kort na haar vrijlating nu aan de touwtjes te trekken. Achter de schermen worden de belangrijkste posten verdeeld. Waarnemend president Toertsjinov jaagt in een hoog tempo nieuwe wetten door het parlement en schaft andere af, zoals de bepaling dat het Russisch de officiële tweede taal is in veel regio's.

Volgens waarnemers aast Timosjenko op het presidentschap en is het de vraag wie naar voren wordt geschoven als premier. De betogers wachten de gang van zaken af. Popster Ruslana blogt dat een regering van nationaal wantrouwen in de maak is.
Say what?
  maandag 24 februari 2014 @ 18:25:16 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137098045
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:23 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Sjezus, wat een retoriek. Lijkt N-Korea wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 februari 2014 @ 18:51:17 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137098983
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sjezus, wat een retoriek. Lijkt N-Korea wel.
vooral omdat de beelden boekdelen spraken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137099229
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:07 schreef TLC het volgende:
Er is maar 1 plek waar janoekovitsj thuishoort en dat is het Internationaal Strafhof in Den Haag om zich te verantwoorden.
_O- Ook al zou alles waar zijn, dan nog zouden Obama, Bush, Blair enz. veel meer misdaden hebben gepleegd.
pi_137099359
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 18:57 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

_O- Ook al zou alles waar zijn, dan nog zouden Obama, Bush, Blair enz. veel meer misdaden hebben gepleegd.
Ja maar juffrouw, hij doet het ook :'( :'( :'( :'( :'(
pi_137099516
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:01 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ja maar juffrouw, hij doet het ook :'( :'( :'( :'( :'(
Het is gewoon hypocriet, dezelfde figuren hoor je niet over Obama enz. terwijl die veel erger zijn.
pi_137099543
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:04 schreef WitteMuur het volgende:

[..]

Het is gewoon hypocriet, dezelfde figuren hoor je niet over Obama enz. terwijl die veel erger zijn.
Obama laat niet zijn eigen bevolking doodschieten als ze het niet eens worden droeftoeter
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137099596
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:05 schreef TLC het volgende:

[..]

Obama laat niet zijn eigen bevolking doodschieten als ze het niet eens worden droeftoeter
Hij pleegt oorlogsmisdaden tegen de bevolking van andere landen, dat het niet zijn eigen bevolking is maakt niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')