Ik heb nog nooit een gerecht gemaakt waar het voor nodig is. Google leert me dat het vooral in paella gebruikt wordt.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet het ook niet puur eten he. Het moet door gerechten.
Ja, want saffraanquote:Op zondag 23 februari 2014 17:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een gerecht gemaakt waar het voor nodig is. Google leert me dat het vooral in paella gebruikt wordt.
Wat me verbaast is dat de geur/smaak ook niet erg sterk over komt. Het is wel vies, maar niet enorm intens. Gezien de prijs ga ik er vanuit dat het in kleine hoeveelheden gebruikt wordt, ik vraag me dan af, of het wel echt een invloed op de smaak heeft.
Ja, wordt met de hand geknipt. Voor 1 kilo saffraan zijn 180.000 bloemen nodig!quote:Op zondag 23 februari 2014 18:01 schreef Yi-Long het volgende:
Is er ook een goede reden WAAROM het zo duur is?
http://lmgtfy.com/?q=waarom+is+saffraan+zo+duurquote:Op zondag 23 februari 2014 18:01 schreef Yi-Long het volgende:
Ah oki, thanksquote:Op zondag 23 februari 2014 18:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, wordt met de hand geknipt. Voor 1 kilo saffraan zijn 180.000 bloemen nodig!![]()
Nee man is gewoon fonkie van de overheid toch.quote:Op zondag 23 februari 2014 18:01 schreef Yi-Long het volgende:
Omdat het duur is.quote:Op zondag 23 februari 2014 18:51 schreef madeliefff het volgende:
Waarom verschijnen er steeds toppics over saffraan.
Hoeveel kost een abonnement?quote:Op zondag 23 februari 2014 19:24 schreef erikkll het volgende:
Er staat een artikel in de quest over saffraan deze maand!
Kan maar 8 dagen per jaar geplukt worden, en moet met de hand. En dan zijn het dus die stomme stampertjes, waar er 3 van in 1 bloem zitten, en 2-4 bloemen per plantje.quote:Op zondag 23 februari 2014 18:01 schreef Yi-Long het volgende:
Losse verkoop 5,45quote:Op zondag 23 februari 2014 19:30 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Hoeveel kost een abonnement?
Da's omdat het te duur is.quote:Op zondag 23 februari 2014 19:52 schreef MichaelScott het volgende:
Ik heb gehoord dat je het nooit puur moet eten.
Ja dat had ik ook gelezen.quote:Op zondag 23 februari 2014 19:24 schreef erikkll het volgende:
Er staat een artikel in de quest over saffraan deze maand!
Voor dat geld kun je maar weinig saffraan kopen!quote:Op zondag 23 februari 2014 19:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Losse verkoop 5,45
jaarabonnement 59,95
Voor het beste maandblad van Nederland!
Gewoon omdat je het niet kunt betalen zeker.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:33 schreef Cinderellaaa het volgende:
Nog nooit geproefd of gekocht.
Geef mij maar gewoon sambal, ook al is dat geen kruid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |