Ja, en je merkt gewoon dat mensen dat helemaal niet willen, en dat is nou de crux van de EU, en dat is nou wat iedereen je hier probeert uit te leggen. Maar je weigert gewoon in te zien dat sommigen niks moeten hebben van jouw supranationalistische behemoth van een Unie.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je dit topic had gelezen of over wat meer algemene kennis had beschikt had je geweten dat de EU is voortgekomen uit de EEG en de daaropvolgende EG omdat die niet voldeden, in de zin dat landen daarin nog teveel nationalistisch dachten ipv supranationalistisch. De EU-verdragen zorgen ervoor dat dat gebeurt.
Maar ik denk dat daar juist voor jou en anderen de schoen wringt, er wordt gedacht dat het inleveren van bepaalde nationale bevoegdheden per definitie slecht is, terwijl nauwelijks beredeneerd kan worden waarom dat zo zou zijn.
Ja een handelsorganisatie van 3 landen vergelijken met een statenverband van 28 landen. Je argumenten worden er niet beter op.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:08 schreef Voorschrift het volgende:
Maar goed, als Mercosur je niet uitkomt, dan maar NAFTA, ook een prima voorbeeld hoe het wel kan.
Want ik had het over het aantal landen?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja een handelsorganisatie van 3 landen vergelijken met een statenverband van 28 landen. Je argumenten worden er niet beter op.
Nee, dat zeg ik helemaal niet, maar het valt me wel op dat ze alleen maar roepen en niet met steekhoudende argumenten komen. Dan lijkt het wel heel erg op onderbuikgeroeptoeter.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en je merkt gewoon dat mensen dat helemaal niet willen, en dat is nou de crux van de EU, en dat is nou wat iedereen je hier probeert uit te leggen. Maar je weigert gewoon in te zien dat sommigen niks moeten hebben van jouw supranationalistische behemoth van een Unie.
Mensen die waarde hechten aan soevereiniteit zijn in jouw ogen allemaal fascisten, en onderbuikroepers, dat zegt toch al genoeg over jouw idiote standpunt?
Je maakt de typische fout die alle EU lovers maakt, je gaat er vanuit dat zonder EU die samenwerking er niet was.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je Mercosur, een douane-unie van bananenrepublieken, met de EU gaat vergelijken is er echt een steekje bij je los.
Bovendien valt die markt qua bestedingen in het niets bij de EU.
Je wil de EU met iets vergelijken en je komt alleen met handelsorganisaties. Die fase is de EU al lang voorbij.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want ik had het over het aantal landen?
Lees je überhaupt wat ik schrijf?
Ik geef genoeg argumenten, sterker nog ik geef zelfs actuele voorbeelden van andere samenwerkingsverbanden tussen landen die ook enorm succesvol zijn maar niet vereisen dat er een soort statenloosheid ontstaat.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet, maar het valt me wel op dat ze alleen maar roepen en niet met steekhoudende argumenten komen. Dan lijkt het wel heel erg op onderbuikgeroeptoeter.
Bovendien is die groep helemaal niet zo groot, het is zelfs een minderheid, ze schreeuwen alleen het hardst.
Ja godverdomme zeg, waarom denk je dat mensen negatieve gevoelens krijgen bij de EU dan?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Je wil de EU met iets vergelijken en je komt alleen met handelsorganisaties. Die fase is de EU al lang voorbij.
Ik weet het niet, veel verder dan "de EU is ondemocratisch" en "ze duwen ons rechte bananen door de strot" komen de meesten niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja godverdomme zeg, waarom denk je dat mensen negatieve gevoelens krijgen bij de EU dan?
De VS is al een verband van 50 'landjes' die samen het machtigste handelsblok ter wereld vormen. De EU wordt toch ook de Verenigde Staten van (Noord) Amerika genoemd?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja een handelsorganisatie van 3 landen vergelijken met een statenverband van 28 landen. Je argumenten worden er niet beter op.
Argument #1 is gewoon (deels) waar, en #2 is een metafoor waar jij mee aankomt nu, daar kan ik niks mee.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet het niet, veel verder dan "de EU is ondemocratisch" en "ze duwen ons rechte bananen door de strot" komen de meesten niet.
Ja, dat is geweldig inderdaad. Want anders hadden we nog op een continent gewoond waar om de 100km totaal andere wetten en regels gelden en de overheden varieerden van fascistisch tot stalinistisch, met alle onderlinge schermutselingen die daarbij komen kijken.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja godverdomme zeg, waarom denk je dat mensen negatieve gevoelens krijgen bij de EU dan?
Jij komt iedere keer met je "handelsvoordelen" terwijl talloze andere landen dat ook hebben, en voor reizen heb je gewoon je paspoort, en voor werken heb je gewoon je visum, en voor justitie heb je je eigen rechtbank. Nou poe poe, wat is de rest van de wereld slecht af zeg, wij hebben het allemaal naar Brussel geschopt, geweldig.
Die 50 staten gaan dan ook mede zo goed samen omdat ze een gezamenlijke grondwet hebben.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:16 schreef Individual het volgende:
[..]
De VS is al een verband van 50 'landjes' die samen het machtigste handelsblok ter wereld vormen. De EU wordt toch ook de Verenigde Staten van (Noord) Amerika genoemd?
Als Duitsers andere wetten willen dan mogen ze wat mij betreft prima andere wetten aannemen ja, daar zijn ze Duitsers voor en wij Nederlanders, daar hebben we niks mee te maken. Maar dat jij een stramme pener krijgt van het idee dat Brussel alles en iedereen in een gelijke linie schopt was al wel duidelijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is geweldig inderdaad. Want anders hadden we nog op een continent gewoond waar om de 100km totaal andere wetten en regels gelden en de overheden varieerden van fascistisch tot stalinistisch, met alle onderlinge schermutselingen die daarbij komen kijken.
Maar ik begrijp dat jij dat liever hebt?
Dat "de EU is ondemocratisch" is gewoon pertinent onwaar, dat is ook hier al een paar keer uiteengezet maar dat lees jij kennelijk niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Argument #1 is gewoon (deels) waar, en #2 is een metafoor waar jij mee aankomt nu, daar kan ik niks mee.
Verder geef ik hierboven al genoeg argumenten die jij iedere keer ontwijkt met je semi-leuke opmerkingen.
De EC en Europese ministers zijn niet gelieerd aan welke partij dan ook, en hebben derhalve nooit stemmen ontvangen, ook niet indirect. Wat is daar democratisch aan?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat "de EU is ondemocratisch" is gewoon pertinent onwaar, dat is ook hier al een paar keer uiteengezet maar dat lees jij kennelijk niet.
De Raad van Europa en het Europees parlement zijn de belangrijkste instrumenten en die zijn gewoon direct of indirect verkozen.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De EC en Europese ministers zijn niet gelieerd aan welke partij dan ook, en hebben derhalve nooit stemmen ontvangen, ook niet indirect. Wat is daar democratisch aan?
Geef maar op ja.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:22 schreef remlof het volgende:
En verder bekijk je het maar, want ik heb geen zin mezelf 100x te moeten herhalen tegen iemand die niet wil lezen en niet luistert.
Nou en? Die noemde ik niet, ze zijn een onderdeel maar niet het gehele plaatje. Je ontwijkt gewoon elke keer de EC en aanverwanten omdat je weet dat het inderdaad ondemocratisch is, hetgeen de EU deels ondemocratisch maakt.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:22 schreef remlof het volgende:
[..]
De Raad van Europa en het Europees parlement zijn de belangrijkste instrumenten en die zijn gewoon direct of indirect verkozen.
Partijloze ministers in Nederland? Wie dan, noem maar 1.quote:En op ministers in Nederland kan je ook niet stemmen, die worden ook vaak gewoon als partijlozen uit het bedrijfsleven geronseld. Maar daar hoor ik je niet over.
Je kan het alleen niet vergelijken met de EU; 'de oude wereld'.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Die 50 staten gaan dan ook mede zo goed samen omdat ze een gezamenlijke grondwet hebben.
Dit was de laatste: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Willem_Beyenquote:Op maandag 24 februari 2014 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou en? Die noemde ik niet, ze zijn een onderdeel maar niet het gehele plaatje. Je ontwijkt gewoon elke keer de EC en aanverwanten omdat je weet dat het inderdaad ondemocratisch is, hetgeen de EU deels ondemocratisch maakt.
[..]
Partijloze ministers in Nederland? Wie dan, noem maar 1.
65 jaar terug de laatste dus, nou een prima argument van remlof merk ik.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit was de laatste: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Willem_Beyen
Het kan nog steeds en ook in andere EU-landen gebeurt het regelmatig. Dus het is een kul-argument om daarom de EU ondemocratisch te noemen.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit was de laatste: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Willem_Beyen
Omdat het in andere landen gebeurt is het democratisch?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Het kan nog steeds en ook in andere EU-landen gebeurt het regelmatig. Dus het is een kul-argument om daarom de EU ondemocratisch te noemen.
Omdat het volgens onze wet ook mag. Lezen is nooit je sterkste punt geweest hè?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat het in andere landen gebeurt is het democratisch?
Laten we bommen gooien op mensen, of chemische wapens inzetten ook maar democratisch noemen dan.
Je maakt iedere keer de fundamentele fout door te stellen dat omdat iets gedaan wordt in democratische landen of omdat het in een wet staat het meteen fundamenteel democratisch is. Hetgeen totale onzin is, en enkel weergeeft dat je geen enkele kaas gevreten hebt van wat democratie nou is.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het volgens onze wet ook mag. Lezen is nooit je sterkste punt geweest hè?
Ik ben hier klaar met je totdat je met echte argumenten komt.
Helemaal mee eens, wat ook zo een zot principe is, is dat landen met meer inwoners ook meer zetels krijgen, zo hebben Polen en Roemenië dus meer te vertellen dan Nederland in het Europees parlement.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je maakt iedere keer de fundamentele fout door te stellen dat omdat iets gedaan wordt in democratische landen of omdat het in een wet staat het meteen fundamenteel democratisch is. Hetgeen totale onzin is, en enkel weergeeft dat je geen enkele kaas gevreten hebt van wat democratie nou is.
Correct, je ziet het eigenlijk constant, met alles neemt meteen Merkel of Hollande de leiding, en we hebben het maar te slikken. Het is meer een unie tussen Frankrijk en Duitsland waar de rest van ons maar aan vast bungelt zonder werkelijke inbreng. Afgezien van de boetes hier en daar of kleine aanpassingen omdat een Nederlandse minister wat zeikt. Maar de gewichtige beslissingen over buitenlands beleid of economische bestedingen gaat allemaal via Berlijn en Parijs.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, wat ook zo een zot principe is, is dat landen met meer inwoners ook meer zetels krijgen, zo hebben Polen en Roemenië dus meer te vertellen dan Nederland in het Europees parlement.
Ook dat is inherent aan democratie. Grote provincies in Nederland hebben ook meer statenleden en dus meer invloed bij de samenstelling van de Eerste Kamer.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, wat ook zo een zot principe is, is dat landen met meer inwoners ook meer zetels krijgen, zo hebben Polen en Roemenië dus meer te vertellen dan Nederland in het Europees parlement.
Echter daar waar Berlijn en Parijs zich voornamelijk zelf bedienen heeft een Zuid-Hollands statenlid weinig met lokale politiek en meer met partijpolitiek.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook dat is inherent aan democratie. Grote provincies in Nederland hebben ook meer statenleden en dus meer invloed bij de samenstelling van de Eerste Kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |