abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137100948
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zonder de jaarlijkse afdracht van 3 miljard euro zou onze staatsschuld minder snel stijgen inderdaad.
Met minder welvaart, een gegarandeerd gevolg daarvan, zal dat lastig worden.
pi_137100976
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt me een belangrijke overweging voor IJsland in deze. Naast de belangen van de visserijsector die geen zin hebben in vangstbeperkingen.
Precies, en waarom zouden wij moeten bepalen wat IJslandse vissers wel of niet gaan vangen?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137100988
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met minder welvaart, een gegarandeerd gevolg daarvan, zal dat lastig worden.
Hoe precies zorgt niet meer jaarlijks 3 miljard euro gratis aan buitenlandse volkeren weggeven voor minder welvaart?
pi_137101098
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, en waarom zouden wij moeten bepalen wat IJslandse vissers wel of niet gaan vangen?
Vrij simpel, visquota beschermen de visstand en zorgen dat de commerciële visvangst ook op langere termijn een rendabele sector blijft.
Het bleek niet zo heel lastig om bv de Noordzee grotendeels te ontdoen van bepaalde soorten.
pi_137101099
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

In hoe verre is de visstand in de wateren waar IJslanders vissen (on)afhankelijk van de visstand bij ons? Want... <zie 99.999's post hierboven>

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 19:38:47 ]
pi_137101120
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe precies zorgt niet meer jaarlijks 3 miljard euro gratis aan buitenlandse volkeren weggeven voor minder welvaart?
Uit de EU stappen zorgt voor veel minder welvaart. Dat is toch wel duidelijk?
pi_137101123
Gaat het er bij de structuur fondsen niet om dat de landen die dat geld ontvangen zonder de EU niet in staat zouden zijn om dat geld zelf op te halen ?

Zonder de EU zouden Spanje Portugal Polen enz. Oekraine zijn.. ?
  maandag 24 februari 2014 @ 19:39:35 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137101172
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:27 schreef Basterds het volgende:

[..]

Op welk gebied hebben we volgens jou soevereiniteit weggegeven waar dat niet had gemoeten?
Drugsbeleid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137101175
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef arjan1112 het volgende:
Gaat het er bij de structuur fondsen niet om dat de landen die dat geld ontvangen zonder de EU niet in staat zouden zijn om dat geld zelf op te halen ?

Zonder de EU zouden Spanje Portugal Polen enz. Oekraine zijn.. ?
Nee, ook zat projecten in bijvoorbeeld Nederland, Duitsland of Noorwegen krijgen geld uit die fondsen. Valt inderdaad best wat tegenin te brengen.
pi_137101217
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

In hoe verre is de visstand in de wateren waar IJslanders vissen (on)afhankelijk van de visstand bij ons? Want... <zie 99.999's post hierboven>
Het inperken van de visquota voor IJsland t.b.v. Nederlandse en Britse vissers zal hen natuurlijk aan de kont roesten, denk je niet?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:40:48 #286
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137101246
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Stoppen met die afdracht is natuurlijk niet hetzelfde als uit de EU stappen. Overigens is die welvaart er ondanks de megalomane EU. De meeste welvaart is bij ons gekomen in de tijd dat de EU nog niet zo'n log, ondemocratisch en alle landen opslokkend monster was.
pi_137101339
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Denk aan immigratie en staatsbudget.

Maar voornamelijk economisch beleid, we kunnen niet eens meer bepalen hoe we onze eigen corporaties behandelen.
Maar dat is toch allemaal door onderlinge compromissen tot stand gekomen? Hoe denk je dat dat gaat als we uit de EU stappen en zelf verdragen gaan sluiten met allerlei landen? Dan moeten we ook compromissen sluiten.

Al die kritiek over het weggeven van de soevereiniteit van Nederland en het democratisch gehalte van de EU, zijn dat niet pure gelegenheidsargumenten? Als hetgeen de EU deed je wel beviel, had je daar dan ook kritiek op gehad?
pi_137101351
Ik zie overigens net op het journaal dat de EU ook bereid is 25 miljard uit ons noodfonds over te hevelen naar Oekraine zodat ze maar niet voor Rusland kiezen. Daar hebben we ook veel uit te winnen, Oekraine keert Putin de rug toe en gaat niet failliet (hoewel, dat gaan ze sowieso niet, want Rusland geeft ook wel geld), en dan hebben we als ROI.. wat precies?

25 miljard Euro uitgeven uit onze reserves om Putin dwars te zitten, goede keuze van Brussel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137101386
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een gedeelde markt dus?
En dus intensieve samenwerking?
En ook een gedeelde arbeidsmarkt?

Of werkt marktwerking dan plots niet meer?
Sinds wanneer zorgt het toelaten van Roemeense zigeneurs tot onze grenzen tot meer handel met het buitenland?
pi_137101459
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:42 schreef Basterds het volgende:

[..]

Maar dat is toch allemaal door onderlinge compromissen tot stand gekomen? Hoe denk je dat dat gaat als we uit de EU stappen en zelf verdragen gaan sluiten met allerlei landen? Dan moeten we ook compromissen sluiten.

Al die kritiek over het weggeven van de soevereiniteit van Nederland en het democratisch gehalte van de EU, zijn dat niet pure gelegenheidsargumenten? Als hetgeen de EU deed je wel beviel, had je daar dan ook kritiek op gehad?
De EU doet niks wat me wel bevalt wat ook niet op andere manier tot stand kan komen, dus eigenlijk zie ik het punt van je argument niet. Ik bepleit geen exit uit de EU, ik vind het alleen onzinnig om alles te accepteren onder het mom van "het moet nou eenmaal zo, geloof me maar."
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137101524
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:42 schreef Voorschrift het volgende:
Ik zie overigens net op het journaal dat de EU ook bereid is 25 miljard uit ons noodfonds over te hevelen naar Oekraine zodat ze maar niet voor Rusland kiezen. Daar hebben we ook veel uit te winnen, Oekraine keert Putin de rug toe en gaat niet failliet, en dan hebben we als ROI.. wat precies?
RTL4 staat bij mij ook aan. De ROI: volgens Remlof en co. méér Europese samenwerking.

Remlof zou de ING moeten gaan leiden. Gratis hypotheken verstrekken aan burgers (te vergelijken met 3 miljard euro gratis aan buitenlandse volkeren verstrekken) en iedere burger een baan bij de ING geven (te vergelijken met elke burger uit de Unie in Nederland te laten wonen en werken). Gegarandeerd de beste ROI voor ING!
pi_137101551
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het inperken van de visquota voor IJsland t.b.v. Nederlandse en Britse vissers zal hen natuurlijk aan de kont roesten, denk je niet?
Als iedereen zo denkt dan is binnen no-time de hele zee leeg. En dat zal niemand "aan de kont roesten". De IJslanders kunnen alleen zo'n houding hanteren omdat ze aan het free-riden zijn; omdat wij wel netjes visquota hanteren. Als wij dat niet deden dan zouden zij waarschijnlijk vooraan in de rij staan om een systeem van quota in te voeren, juist omdat het in hun eigen belang is dat er op de lange termijn ook nog vis in de zee zit.
pi_137101581
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Als iedereen zo denkt dan is binnen no-time de hele zee leeg. En dat zal niemand "aan de kont roesten". De IJslanders kunnen alleen zo'n houding hanteren omdat ze aan het free-riden zijn; omdat wij wel netjes visquota hanteren. Als wij dat niet deden dan zouden zij waarschijnlijk vooraan in de rij staan om een systeem van quota in te voeren, juist omdat het in hun eigen belang is dat er op de lange termijn ook nog vis in de zee zit.
Precies, geef ze eens ongelijk.

Daarom zeg ik, de EU heeft ze niks te bieden behalve wetgeving die in hun nadeel is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137101639
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

RTL4 staat bij mij ook aan. De ROI: volgens Remlof en co. méér Europese samenwerking.

Remlof zou de ING moeten gaan leiden. Gratis hypotheken verstrekken aan burgers (te vergelijken met 3 miljard euro gratis aan buitenlandse volkeren verstrekken) en iedere burger een baan bij de ING geven (te vergelijken met elke burger uit de Unie in Nederland te laten wonen en werken). Gegarandeerd de beste ROI voor ING!
Met de verrekijker hoog in de toren turend naar de "verre toekomst van welvaart", terwijl de fundering van je toren anno nu wegrot inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137101669
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, geef ze eens ongelijk.

Daarom zeg ik, de EU heeft ze niks te bieden behalve wetgeving die in hun nadeel is.
Ja, maar dan kan je nog wel een moreel appel op ze doen.

Als je samen in een kano zit, en een iemand roeit niet, dan heeft diegene ook geen belang om wel te gaan roeien, maar de anderen hebben wél belang om die ene free-rider aan het roeien te krijgen. En als iedereen die free-rider als voorbeeld neemt en ook stopt met roeien, dan kom je niet meer vooruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 19:49:20 ]
pi_137101756
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over het uitstappen van de EU heb? Heb ik dat zojuist gezegd, nee toch?

Ik vraag je specifiek een kwantitatief rekenmodel te presenteren dat de jaarlijkse afdracht van 3 miljard euro aan Brussel de Nederlander het hoogste rendement geeft. Ik vraag niets meer, niets minder.
pi_137101799
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar dan kan je nog wel een moreel appel op ze doen.

Als je samen in een kano zit, en een iemand roeit niet, dan heeft diegene ook geen belang om wel te gaan roeien, maar de anderen hebben wél belang om die ene free-rider aan het roeien te krijgen. En als iedereen die free-rider als voorbeeld neemt en ook stopt met roeien, dan kom je niet meer vooruit.
Wat ik heb begrepen uit de OP wil IJsland best verdragen tekenen, alleen niet die enkel in hun nadeel werken. Wat dat betreft zijn ze slimmer geweest dan ons, wij gooien miljarden in de sloot om een of ander vermeend "moraal appel".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137101823
Het komt toch juist goed met de EU ? Spanje heeft veel werk verzet, overheid ingekrompen de banken gesaneerd, nu alleen de werkloosheid nog omlaag.. Italie en Frankrijk moeten nog veel doen.
Het komt allemaal wel goed volgens mij.
pi_137101861
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De EU doet niks wat me wel bevalt wat ook niet op andere manier tot stand kan komen, dus eigenlijk zie ik het punt van je argument niet. Ik bepleit geen exit uit de EU, ik vind het alleen onzinnig om alles te accepteren onder het mom van "het moet nou eenmaal zo, geloof me maar."
Het was geen argument, het was een vraag.

En er zijn natuurlijk wel degelijk geldige argumenten voor de EU te geven.
pi_137101878
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen uit de OP wil IJsland best verdragen tekenen, alleen niet die enkel in hun nadeel werken. Wat dat betreft zijn ze slimmer geweest dan ons, wij gooien miljarden in de sloot om een of ander vermeend "moraal appel".
Je bent niet slim maar gewoon een asociale eikel als je de free-rider uithangt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')