kirgizie en kaczachstanquote:Op zondag 23 februari 2014 21:30 schreef J.B. het volgende:
Vrijwel de volledige oorspronkelijke bevolking van de Krim (Krimtataren) is onder Stalin gedeporteerd naar Siberi, en er werden Russen voor in plaats gedropt.
Onzin.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Elke andere peilingen geeft hetzelfde beeld
Een opdeling van Ukraine in 2 of meerdere delen zou goed zijn voor het land zelf, maar het zal inderdaad niet gebeuren.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Andersom is er ook geen interesse voor afscheiding.
Zo zo, tussen 21:27:14 en 21:30:45 heb jij even de hele geschiedenis van Oekrane tot je genomen, bijzonder.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:30 schreef Lagrinta het volgende:
Heb net informatie opgezocht en niks schokkends gevonden. Dus aan jou?
Wie was hier verantwoordelijk voor dan? Dat zijn gewoon misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:30 schreef J.B. het volgende:
Vrijwel de volledige oorspronkelijke bevolking van de Krim (Krimtataren) is onder Stalin gedeporteerd naar Siberi, en er werden Russen voor in plaats gedropt.
Waarom zou dat goed zijn als de bevolking het zelf niet wil?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een opdeling van Ukraine in 2 of meerdere delen zou goed zijn voor het land zelf, maar het zal inderdaad niet gebeuren.
Een onafhankelijke Krim (of verdere autonomie) is wel mogelijk.
Internationaal lijkt het idee te zijn dat landen kost wat kost bij elkaar gehouden moeten worden, wat het zelfbeschikkingsrecht belemmert.
Stalin. Zelfde is overigens gebeurd met Tsjetjenen en een handvol andere volken.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wie was hier verantwoordelijk voor dan? Dat zijn gewoon misdaden tegen de menselijkheid.
Ach, zo hebben die ook weer hun straf gekregen voor hun massale slavenhandel.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:30 schreef J.B. het volgende:
Ik heb jou heel veel te melden, je weigert het alleen aan te nemen, dat is iets anders.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:33 schreef Lagrinta het volgende:
DeParo
Als je niks te melden hebt neem ik jou ook niet serieus. Gebeurtenissen uit vorige eeuwen die zorgen voor een blijvende haat. Dat soort mensen zijn jammerlijk.
Stalinquote:Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wie was hier verantwoordelijk voor dan? Dat zijn gewoon misdaden tegen de menselijkheid.
(Relatief kleine) delen van de Oekranse, Litouwse, Letse en Estse bevolking is hetzelfde lot ten deel gevallen, de Krim haalde ik aan vanwege het extreme voorbeeld.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:33 schreef Lagrinta het volgende:
Krimtataren werden gedeporteerd? Dus ik begrijp dat Oekraners nu haat tegenover Russen hebben omdat een Turkse volk werd gedeporteerd en Oekraners een Slavisch volk zijn. Goed verhaal man!
Ik dacht dat je niet meer zou reageren.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:35 schreef Lagrinta het volgende:
Mij verwijten dat ik geen kennis heb en dan zelf niet met inhoudelijke tekst komen maar wel heel veel weten van de historie. Gaap!
Dat bedoel ik niet, het is belangrijk dat de mogelijkheid er is.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zou dat goed zijn als de bevolking het zelf niet wil?
maar goed Stalin is een afgesloten donker tijdvak heeft Poetin gezegdquote:
De DDR staat er toch bij? Net als Hongarije? Als je het RT artikel bedoeld: in de peiling werden alleen ex-Sovjet staten ondervraagt. Maar in me Wikipedia tekst staat de DDR en Hongarije gewoon. In Tsjechi krijgt de CP 20% van de stemmen dus ook daar zijn er genoeg mensen die het vroeger beter vonden. En in Letland, Estland en Litouwen wonen vele etnische Russen die na 1991 hun burgerrechten kwijt zijn geraakt. En maar een klein deel ze weer terug heeft verdient. Er zijn nu 297.883 staatloze in Letland. Dus ook is lijkt me genoeg nostalgie.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:31 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Onzin.
Vooral ook boeiend hoe ze Tsjechi, Polen, oostduitsland, Letland, Estland, Litouwen en Hongarije weglaten.
Daar kregen ze het zelfs niet voor elkaar om de juiste 1000 mensen te krijgen voor hun resultaten.
Je oordeel onderbouwen, is dat niet een beter idee? Kan niet zo moeilijk zijn met zoveel inhoudelijke kennis en verstandquote:Op zondag 23 februari 2014 21:36 schreef Lagrinta het volgende:
Dus vertel eens wat belangrijks ik hoor het graag namelijk. Als ik dingen lees die ik niet wist ben ik de eerste om toe te geven dat ik belangrijke info heb gemist om een mening te vormen.
De mogelijkheid is er ook, zie Zuid-Soedan, en Koerdistan in Noord-Irak en wie weet een gedeelte van Syrie gaat er vrijwel zeker komen, en natuurlijk is de internationale gemeenschap huiverig, je kan het niet altijd toelaten, het zorgt soms voor meer onrust dan dat je er mee probeert te verhelpen (zie misschien opnieuw Zuid-Soedan), het kan andere groepen inspireren, het kan mensen inspireren die een kleine gemeenschap vertegenwoordigen en worden omringd door tegenstanders van hun idee.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, het is belangrijk dat de mogelijkheid er is.
En tsja, soms weet de bevolking zelf niet wat goed voor ze is door het vasthouden aan nationalistische ideen.
Wat weet je wel over de geschiedenis van Oekrane?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:36 schreef Lagrinta het volgende:
Dus vertel eens wat belangrijks ik hoor het graag namelijk. Als ik dingen lees die ik niet wist ben ik de eerste om toe te geven dat ik belangrijke info heb gemist om een mening te vormen.
De Krim was vanaf de middeleeuwen Tartaars. Dat volk zijn verdreven en de meerderheid is er tegenwoordig Russisch. Het is in principe geen Ukrains gebied en enkel door een administratieve herindeling bij de Ukraine terecht gekomen.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:38 schreef UpsideDown het volgende:
Dus Krim is gekoloniseerd door de Russen. Ik zag net een filmpje waarin aanhangers van de revolutie in elkaar werden geslagen in Krim, door etnische Russen dus blijkbaar.
Stalin was een Georgir als je het nog niet wist, dat verklaard dus geen haat tegen de Russen.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
Stalin. Zelfde is overigens gebeurd met Tsjetjenen en een handvol andere volken.
Op dat vlak zijn we het met elkaar eens. Toch zie ik in bepaalde gevallen dat het vasthouden aan territoriale integriteit de pragmatische oplossing van een conflict bemoeilijkt.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
De mogelijkheid is er ook, zie Zuid-Soedan, en Koerdistan in Noord-Irak en wie weet een gedeelte van Syrie gaat er vrijwel zeker komen, en natuurlijk is de internationale gemeenschap huiverig, je kan het niet altijd toelaten, het zorgt soms voor meer onrust dan dat je er mee probeert te verhelpen (zie misschien opnieuw Zuid-Soedan), het kan andere groepen inspireren, het kan mensen inspireren die een kleine gemeenschap vertegenwoordigen en worden omringd door tegenstanders van hun idee.
Op het moment dat Stalin de macht had was hij wel wat meer dan Georgir.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Stalin was een Georgir als je het nog niet wist, dat verklaard dus geen haat tegen de Russen.
Zozo, dus wanneer volgen de Nederlanders?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach, zo hebben die ook weer hun straf gekregen voor hun massale slavenhandel.
In Kiev kunnen ze de Krim dus sowieso wel op hun buik schrijven.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Krim was vanaf de middeleeuwen Tartaars. Dat volk zijn verdreven en de meerderheid is er tegenwoordig Russisch. Het is in principe geen Ukrains gebied en enkel door een administratieve herindeling bij de Ukraine terecht gekomen.
Dan is hij opeens Rus geworden? Of wat wil je zeggen?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op het moment dat Stalin de macht had was hij wel wat meer dan Georgir.
Stalin regeerde uit het Kremlin in Moskou in Rusland.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Stalin was een Georgir als je het nog niet wist, dat verklaard dus geen haat tegen de Russen.
Klopt ook, maar ik vermoed dat veel politieke leiders vrezen dat als ze toegeven bij de ander, het een volgende keer (hoe anders die context dan wellicht ook is) moeilijker wordt om dan wel te weigeren.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op dat vlak zijn we het met elkaar eens. Toch zie ik in bepaalde gevallen dat het vasthouden aan territoriale integriteit de pragmatische oplossing van een conflict bemoeilijkt.
Dat verklaard nog geen haat tegen Russen, alleen maar omdat in Moskou de leider zit.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Stalin regeerde uit het Kremlin in Moskou in Rusland.
Hij was op dat moment leider van een voornamelijk Russisch systeem inderdaad, hoe universeel het in Oost-Europa dan ook mocht lijken, de Russische dominantie kan je niet ontkennen.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dan is hij opeens Rus geworden? Of wat wil je zeggen?
Dat komt omdat de Russische SSR de grootste was, niet omdat etnische Russen meer kans hadden op hogere posities in de CPSU.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij was op dat moment leider van een voornamelijk Russisch systeem inderdaad, hoe universeel het in Oost-Europa dan ook mocht lijken, de Russische dominantie kan je niet ontkennen.
Helemaal gelijk, net zoals die haat richting de Duitsers terwijl we eigenlijk Oostenrijk moeten hebben!'!,quote:Op zondag 23 februari 2014 21:45 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat verklaard nog geen haat tegen Russen, alleen maar omdat in Moskou de leider zit.
Onzin vergelijkingquote:Op zondag 23 februari 2014 21:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, net zoals die haat richting de Duitsers terwijl we eigenlijk Oostenrijk moeten hebben!'!,
Binnen het Russische rijk zijn altijd etnische groepen geweest die streefden naar onafhankelijkheid, van Polen en Oekrane tot en met de Kaukasus en verder, de overgang van een tsjaar naar de bolsjewieken was geen nationale veranderingen, het was een politiek inhoudelijke verandering, dat al die verschillende groepen nog steeds bij het grote Sovjetrijk moesten horen viel niet te ontkennen volgens de Sovjets, de strijd die na de Russische Revolutie volgde trok dan ook door alle moderne Oost-Europese landen, opnieuw werden de volkeren daar gedwongen zich te schikken naar de orders uit het Kremlin in Moskou.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:45 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat verklaard nog geen haat tegen Russen, alleen maar omdat in Moskou de leider zit.
Wat ongelooflijk zielig, en dan ook nog wat mensen daar achter die staan te lachentwitter:mrbenn27 twitterde op zondag 23-02-2014 om 17:59:06MT va @javier_parra Ukrainian 'democrats' beating up an old woman leaving flowers at a monument to Lenin. http://t.co/kaC4lQk7h6" reageer retweet
Eens, wat er verder nog mee zal spelen is de vrees voor onafhankelijk binnen de eigen territoriale grenzen.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt ook, maar ik vermoed dat veel politieke leiders vrezen dat als ze toegeven bij de ander, het een volgende keer (hoe anders die context dan wellicht ook is) moeilijker wordt om dan wel te weigeren.
In zekere zin wel degelijk, etnische groepen met eigen belangen en wensen werd niet naar geluisterd, dus dan krijg je wel degelijk een Russische dominantie die weinig te maken heeft met omvang van een groep.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Russische SSR de grootste was, niet omdat etnische Russen meer kans hadden op hogere posities in de CPSU.
Naar nationalisme werd niet geluisterd nee. Dat is dan ook niet zo vreemd, als iemand voorstelt om Rusland onafhankelijk te laten worden van de USSR wordt er ook niet naar geluisterd..quote:Op zondag 23 februari 2014 21:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
In zekere zin wel degelijk, etnische groepen met eigen belangen en wensen werd niet naar geluisterd, dus dan krijg je wel degelijk een Russische dominantie die weinig te maken heeft met omvang van een groep.
De wereld gaat ten onder aan mensen die geen verstand hebben van het verleden.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:41 schreef Lagrinta het volgende:
Je oordeel onderbouwen is altijd goed. Maar haat tegenover Russen over zaken uit het verleden? Lijkt me tamelijk onnozel en onzinnig. Nu zijn mensen emotioneel en dat begrijp ik volledig maar daarom is het wel onzinnig. De wereld die telt is alleen de wereld van nu en van morgen.
ouwe mensen die zijn dat gewendquote:Op zondag 23 februari 2014 21:48 schreef WitteMuur het volgende:
[ afbeelding ]Wat ongelooflijk zielig, en dan ook nog wat mensen daar achter die staan te lachentwitter:mrbenn27 twitterde op zondag 23-02-2014 om 17:59:06MT va @javier_parra Ukrainian 'democrats' beating up an old woman leaving flowers at a monument to Lenin. http://t.co/kaC4lQk7h6" reageer retweet
Behalve naar Jeltsin dan.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:51 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Naar nationalisme werd niet geluisterd nee. Dat is dan ook niet zo vreemd, als iemand voorstelt om Rusland onafhankelijk te laten worden van de USSR wordt er ook niet naar geluisterd..
quote:Op zondag 23 februari 2014 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouwe mensen die zijn dat gewend
, laat het mens,
Helaas wel ja...quote:
In de eerste jaren van de USSR was dit nog anders echter met de Korenizatsiya pas na 1932 slaat het bewind over naar volledige Russificatie.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:49 schreef DeParo het volgende:
In zekere zin wel degelijk, etnische groepen met eigen belangen en wensen werd niet naar geluisterd, dus dan krijg je wel degelijk een Russische dominantie die weinig te maken heeft met omvang van een groep.
Sorry hoor maar dit lijkt echt in scene gezetquote:Op zondag 23 februari 2014 21:48 schreef WitteMuur het volgende:
[ afbeelding ]Wat ongelooflijk zielig, en dan ook nog wat mensen daar achter die staan te lachentwitter:mrbenn27 twitterde op zondag 23-02-2014 om 17:59:06MT va @javier_parra Ukrainian 'democrats' beating up an old woman leaving flowers at a monument to Lenin. http://t.co/kaC4lQk7h6" reageer retweet
Het klinkt hard, maar nadat Stalin kwam te overlijden en afstand werd genomen van zijn beleid, was de Sovjet-Unie gedoemd te falen, dus nee, dat de Sovjet-Unie in delen opsplitste was voor iedereen beter ook voor de communisten.quote:
neequote:Op zondag 23 februari 2014 21:52 schreef WitteMuur het volgende:
[..]![]()
Jij mishandeld ook altijd oudere mensen, als je zegt dat ze dat gewend zijn?
Ik ben blij dat je toegeeft het heden niet te begrijpen.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef Lagrinta het volgende:
Het verleden kennen is belangrijk om het heden te begrijpen. Mee eens alleen je kunt het zo moeilijk maken als je wilt. Als je liever je buurman haat zoals op de Balkan dan zul je het wel ver schoppen.
Wantquote:Op zondag 23 februari 2014 21:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit lijkt echt in scene gezet
Jij kent mij. Praat niet zo dom.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben jij een kloon van knuffelmuur ??
Jij hebt duidelijk geen kinderen, alleen een uitkering
Het is ook interessant te zien uit wie de groep Bolsjewieken bestond, zeer internationaal gezien vanuit een modern perspectief, Stalin was in zijn vroege jaren ook een voorstander van Georgisch nationalisme (dit werd hem niet in dank afgenomen door andere Bolsjewieken en hij moest hier openlijk afstand van nemen wat hij ook deed).quote:Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In de eerste jaren van de USSR was dit nog anders echter met de Korenizatsiya pas na 1932 slaat het bewind over naar volledige Russificatie.
kan best waar ziijn ,de haat tegen de russen is enormquote:Op zondag 23 februari 2014 21:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit lijkt echt in scene gezet
Ik wil het je best vertellen maar ik snap simpelweg niet dat je met zo'n grote mond een topic binnenstormt en nu pas begint toe te geven dat het je qua achtergrondinformatie simpelweg ontbreekt.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:57 schreef Lagrinta het volgende:
Ik wil het wel begrijpen maar jij wilt het niet vertellen. Jouw keuze.
Het begon er mee Chroesjtsjov een deel van het kapitalisme opnieuw invoerde. Het eindigde met Gorbatsjov wiens doel het was om het communisme te vernietigen. http://www.revolutionarydemocracy.org/rdv6n1/gorbach.htmquote:Op zondag 23 februari 2014 21:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het klinkt hard, maar nadat Stalin kwam te overlijden en afstand werd genomen van zijn beleid, was de Sovjet-Unie gedoemd te falen, dus nee, dat de Sovjet-Unie in delen opsplitste was voor iedereen beter ook voor de communisten.
En terecht. Die mensen zijn die Russische schimmel wat over die Oostbloklanden woekert meer dan zat.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:48 schreef WitteMuur het volgende:
Lekker een oud vrouwtje schoppenquote:Op zondag 23 februari 2014 22:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
En terecht. Die mensen zijn die Russische schimmel wat over die Oostbloklanden woekert meer dan zat.
Dat is wat ik zeg (behalve wellicht het gedeelte over Gorbatsjov, of echt zijn doel was, maar hij heeft in ieder geval te veel kapitalistische invloeden toegestaan om het communisme nog genoeg basis te geven om te blijven staan).quote:Op zondag 23 februari 2014 21:59 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het begon er mee Chroesjtsjov een deel van het kapitalisme opnieuw invoerde. Het eindigde met Gorbatsjov wiens doel het was om het communisme te vernietigen. http://www.revolutionarydemocracy.org/rdv6n1/gorbach.htm
In die link staat een interview met hem, waarin hij zegt dat het zijn doel was om het communisme te vernietigen.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg (behalve wellicht het gedeelte over Gorbatsjov, of echt zijn doel was, maar hij heeft in ieder geval te veel kapitalistische invloeden toegestaan om het communisme nog genoeg basis te geven om te blijven staan).
Waarom zoek je het dan niet op, als zo ontzettend veel Oekraners Russen haten, lijkt het me sterk dat als je echt hebt gezocht je nog niets op het internet hebt gevonden.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:01 schreef Lagrinta het volgende:
Ik wil alles toegeven maar ik kan niet iets toegeven waarvan ik niet weet dat ik het niet weet. Ja ik storm af en toe een topic binnen. Dat klopt zeker. Omdat ik vind dat het Russen bashen vaak zonder argumenten gebeurd en zonder concrete redenen.
Dat zei hij in 2000 schijnbaar, nou ja als hij dat heeft gezegd, nog steeds twijfelachtig en dat komt hem vast goed uit, hoe dan ook, zijn beleid heeft het in ieder geval niet verbeterd.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:02 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
In die link staat een interview met hem, waarin hij zegt dat het zijn doel was om het communisme te vernietigen.
Moet je adblock uitzetten.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:02 schreef Lagrinta het volgende:
gebeurd = gebeurt
PS Kan niet quoten of wijzigen
of gewoon betalen , zoals ik doequote:
twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 23-02-2014 om 20:21:59Unconfirmed #Photo allegedly showing #Russia|n troops heading toward borders with #Ukraine. #US #EU http://t.co/wpYj24Dxw4 reageer retweet
Drie hele vrachtwagens?quote:Op zondag 23 februari 2014 22:14 schreef sonnyspek het volgende:
Jongens zijn dit soort filmpjes nep of...?twitter:RamiAlLolah twitterde op zondag 23-02-2014 om 20:21:59Unconfirmed #Photo allegedly showing #Russia|n troops heading toward borders with #Ukraine. #US #EU http://t.co/wpYj24Dxw4 reageer retweet
Dit zijn dan ook van die malloten wiens voorouders de komst van de Nazi's alleen maar konden toejuichen.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:48 schreef WitteMuur het volgende:
Oeps verkeerd gezienquote:Op zondag 23 februari 2014 22:18 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook van die malloten wiens voorouders de komst van de Nazi's alleen maar konden toejuichen.
De Sovjetperiode is voor veel Oekraners te recent om te kunnen vergeten, dat zij zich daadwerkelijk Oekraners mochten noemen en voelen is er ook nog niet zo lang, dat werd hen verboden vanuit Moskou, door de Russische Sovjetstructuren, met hun onafhankelijkheid kwam er verandering, ze konden hun eigen lot bepalen, dat weigeren ze zich te laten afnemen en zeker niet door de Russen die het hen al zo veel eerder hebben proberen af te nemen, en ja dat zit diep, heel erg diep.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:08 schreef Lagrinta het volgende:
@ DeParo
Ik kom telkens uit bij Holodomor en dat Oekrane zichelf willen presenteren als een onafhankelijke staat. Verdere onderdrukking vroeger speelt ook een rol. Ik begrijp dat in het westen van Oekrane er een haat is maar om eerlijk te zijn twijfel ik altijd aan dit soort begrippen.
Als een Oekranse acteur uit Lviv en een acteur uit Moskou elkaar ontmoeten op een filmset lijkt het me sterk dat ze elkaar bij voorbaat haten. Daarom vind ik het altijd zo vaag als gezegd wordt dat volken elkaar haten. Het is niet concreet met persoonlijke voorbeelden te beargumenteren en men richt zich vaak op een persoon of een gebeurtenis uit het verleden ipv de gewone Rus in dit geval.
quote:Op zondag 23 februari 2014 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Drie hele vrachtwagens?
Hier ben ik regelmatig vrachtwagens met militairen tegengekomen (wel twee basissen in de buurt) en ik heb geen oorlog gemist
Als jullie ook even die tweet zagen met dat plaatje erbij...Maar ik weet het niet hoor.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:18 schreef arjan1112 het volgende:
Die paar trucks who cares , als het een invasie was waren het er 50.000 keer zoveel
De vrachtwagens zullen er wel rijden maar waarschijnlijk niet eens richting de grens met Oekrane!quote:Op zondag 23 februari 2014 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Drie hele vrachtwagens?
Hier ben ik regelmatig vrachtwagens met militairen tegengekomen (wel twee basissen in de buurt) en ik heb geen oorlog gemist
De grote strijd tegen Belgi gemist?quote:Op zondag 23 februari 2014 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Drie hele vrachtwagens?
Oorlog om de Krim komt er zeker wel als Oekrane er een probleem van maakt, daar is namelijk de Russische Zwarte Zee Vloot gevestigd.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Kiev kunnen ze de Krim dus sowieso wel op hun buik schrijven.
Duidelijk. Ik begrijp het sentiment. Alleen best veel bekende mensen uit wat nu Oekrane is werken en wonen in Rusland. Tatiana Navka, Igor Krutoy, Nikolaj Davydenko. Hoe moet ik dat zien dan?quote:Op zondag 23 februari 2014 22:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Sovjetperiode is voor veel Oekraners te recent om te kunnen vergeten, dat zij zich daadwerkelijk Oekraners mochten noemen en voelen is er ook nog niet zo lang, dat werd hen verboden vanuit Moskou, door de Russische Sovjetstructuren, met hun onafhankelijkheid kwam er verandering, ze konden hun eigen lot bepalen, dat weigeren ze zich te laten afnemen en zeker niet door de Russen die het hen al zo veel eerder hebben proberen af te nemen, en ja dat zit diep, heel erg diep.
Dus mocht die acteur uit Lviv zich een trotse Oekraner noemen en voelen dan is het niet zo vreemd dat hij wat moeite heeft met een Rus, iemand die onderdeel is van een groep die hem dat heeft proberen af te nemen, dit is een uitgebreide discussie en gaat wellicht voorbij aan het punt, maar de emoties die veel Oekraners wat betreft dit onderwerp hebben zijn nog te vers, om zo maar even als onzin af te doen.
http://www.spiegel.de/pol(...)nieren-a-955191.htmlquote:Op zondag 23 februari 2014 22:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
[..]
Als jullie ook even die tweet zagen met dat plaatje erbij...Maar ik weet het niet hoor.
Dat is toch normaal, hoe meer tijd erover heen gaat hoe minder zichtbaar de wonden zijn, men pakt het leven weer op, en Rusland speelt daar een minder centrale rol in (althans niet zoals in het verleden), men blijft niet altijd hangen, maar men zal evenmin vergeten.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik begrijp het sentiment. Alleen best veel bekende mensen uit wat nu Oekrane is werken en wonen in Rusland. Tatiana Navka, Igor Krutoy, Nikolaj Davydenko. Hoe moet ik dat zien dan?
Het lijkt me dat mensen die na 1991 zijn geboren meer met Oekrane hebben maar aan de andere kant is het langer geleden wat er allemaal gebeurd is. Hoe moet ik dit zien?
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is toch normaal, hoe meer tijd erover heen gaat hoe minder zichtbaar de wonden zijn, men pakt het leven weer op, en Rusland speelt daar een minder centrale rol in (althans niet zoals in het verleden), men blijft niet altijd hangen, maar men zal evenmin vergeten.
Valt wel mee toch, de Krim was al autonoom dus Oekrane zaal daar weinig vrij te vertellen hebben.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:25 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Oorlog om de Krim komt er zeker wel als Oekrane er een probleem van maakt, daar is namelijk de Russische Zwarte Zee Vloot gevestigd.
twitter:Hest_ebooks twitterde op zondag 23-02-2014 om 20:53:51Huge demonstration in Odessa today against the current events in Kiev http://t.co/reEiU5qSdy reageer retweet
Het is wel zaak dat de Krim bij Oekrane blijft, mochten ze echt voor afscheiding gaan (wat overigens nog niet echt de verwachting is) dan is een Russisch-Oekraens conflict vrijwel onvermijdbaar, de Krim vormt de machtsbasis voor Moskou in Oekrane.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, de Krim was al autonoom dus Oekrane zaal daar weinig vrij te vertellen hebben.
dan gaan ze 25 mei maar stemmenquote:Op zondag 23 februari 2014 22:32 schreef WitteMuur het volgende:
twitter:Hest_ebooks twitterde op zondag 23-02-2014 om 20:53:51Huge demonstration in Odessa today against the current events in Kiev http://t.co/reEiU5qSdy reageer retweet
Ik durf wel met 99% zekerheid zeggen dat de Krim en Oekrane nog dit jaar afscheid van elkaar zullen nemen.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is wel zaak dat de Krim bij Oekrane blijft, mochten ze echt voor afscheiding gaan (wat overigens nog niet echt de verwachting is) dan is een Russisch-Oekraens conflict vrijwel onvermijdbaar, de Krim vormt de machtsbasis voor Moskou in Oekrane.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |