abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137079806
:O

Iemand nog een goeie mop te melden?
Of dat er een versch kindje geboren is mag ook...

Ben al sinds 3 uur wakker en zou graag nog wat extra willen slapen. Maar lig nu al die tijd wakker te genieten van een buik die verbouwd wordt O+
pi_137079861
Nou BlueEyes, dan meld ik me maar (al heb ik even geen mop voor je)
Ik gluur al een tijdje mee in jullie topic, maar het leek me wel zo eerlijk om me dan ook maar even te melden. Ik ben Dodoria, vandaag 36+3. Dit is mijn eerste zwangerschap en op wat probleempjes in het vroege begin na, verloopt alles prima. Ik werk nog 2 weken door en dan gaat mijn verlof in. Ik heb ondertussen echt zin in de bevalling, al lijkt het me ook wel fijn om echt nog even van mn verlof te genieten.
pi_137079908
BE dat klinkt als een ruknacht. :*

:W Welkom Dodoria.

Nee Burdie ik wil je niet inhalen. :{w ;) Ik sta wel open voor een datumdrieling op 28-02-14. :)
pi_137079980
Pfffft zonder reden wakker om 5:50... Waar slaat dat op }:|

Welkom Dodoria.
S. 2014
J. 2016
pi_137080093
Dodoria welkom! Maar waarom zo lang door werken? :o
pi_137080151
RFR wat een prachtige naam voor een prachtig meisje! Gefeliciteerd!!

Kim 37 weken *O* *O* *O*
pi_137080263
Welkom Dodoria! En ik had dezelfde vraag als Twinkle :P Ik moet er niet aan denken om tot 38 weken te moeten werken! Bij peuter was ik 5 weken van tevoren gestopt en ik vond dat echt heerlijk, kon me goed cocoonen en nog wat laatste klusjes doen.

Vannacht weer een rotnacht gehad. Ik slaap geen nacht meer echt door, ik word vaak rond 3 uur, half 4 wakker en kom dan niet meer in slaap. Dan zit er bijvoorbeeld een stom irritant rotliedje in m'n hoofd (in mijn geval de tune van Igam Ogam - mensen met kinderen weten wellicht wat ik bedoel, mensen zonder kinderen: HOU HET ZO!) en wat ik dan ook doe, het gaat niet weg en daarbij ga ik zitten malen.
Nouja, hopelijk slaap ik binnenkort weer wat beter...
Tralalalaaa
  maandag 24 februari 2014 @ 07:55:53 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_137080292
Ik denk dat dodoria niet in Nederland woont, ze zijn lang niet overal zo royaal met verlof ;)
disclaimer
pi_137080301
Dat klopt, in het ene land totaal niet royaal tegenover een land dat megaroyaal is. Wel apart, al die verschillen.
Tralalalaaa
pi_137080302
Early Birds vannacht!

Welkom Dodoria, ben nu ook nieuwsgierig naar waar je woont idd
pi_137080346
TAP ook al ruk geslapen. -O-
Ik lag net om kwart over 7 weer lekker te slapen nadat man naar zijn werk was gegaan toen de peuter me erop wees dat het al licht was, dat de zon scheen en dat ze wakker was, lekkerding. :)
Eerst maar eens ontbijten en dan gaan we weer aan de slag met de to-do list die weer langer is geworden in plaats van gekrompen.
pi_137080464
Het was dat ik dat gespartel erbij had in mijn buik dat het dragelijk maakte zeg maar.
Had laatst ergens gelezen dat een kleintje 200 buitelingen per dag maakt.
Volgens mij heb ik ze alle 200 +meer al gehad en ik heb nu ook alweer een uitpuilende alienbuik.
Actief ding daarbinnen.
  maandag 24 februari 2014 @ 08:20:00 #263
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137080482
Klaproos, hoe is het met je?
pi_137081023
Oeh ja Klap, zou die stiekem aan het babyknuffelen zijn?
  maandag 24 februari 2014 @ 09:05:13 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137081082
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 05:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
BE dat klinkt als een ruknacht. :*

:W Welkom Dodoria.

Nee Burdie ik wil je niet inhalen. :{w ;) Ik sta wel open voor een datumdrieling op 28-02-14. :)
Mijn baby komt pas in maart, als het zo door gaat :').
Ik werd vannacht wel wakker van één pijnlijke voorwee, maar daarna weer alles rustig.
Straks maar eens een to-do lijstje maken voor de rest van de week.
KuikenGuppy
pi_137081757
Bedankt voor t warme welkom! Ik woon inderdaad in het buitenland, daarom reageer ik vooral op rare tijdstippen. De verlofregeling hier is nogal mager (al vinden de mensen hier dat het heel royaal is) Ik krijg een eenmalige vergoeding die voor mij gelijk staat aan anderhalf maandinkomen. Verder mag ik tot 52 weken verlof opnemen, maar dat is wel onbetaald. Dus mn verlof is best 'duur' voor ons. Vandaar dat ik doorwerk tot 38 weken. En als het echt niet meer gaat mag ik van mn baas wel onbetaald verlof opnemen.

Ik denk dat klaproos ondertussen fijn met haar baby op de borst ligt!
  maandag 24 februari 2014 @ 09:45:11 #267
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_137081802
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:42 schreef RunForrestRun het volgende:
Ze is er!

Vannacht om 02:32 is onze dochter N.ora geboren, 3150 gram schoon aan de haak. Bevalling was heftig en het had niet veel gescheeld of ik had een keizersnee moeten krijgen, maar gelukkig mocht ik het op eigen kracht doen.
Nu nog in het ziekenhuis wegens overmatig bloedverlies, hopelijk mag ik straks naar huis.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens mij zijn de foto's heel groot maar ik zit mobiel dus kan ze niet aanpassen, sorry.
gefeliciteerd! dat je gelijk al naar huis mag, wij mochten pas na 3 dagen naar huis, en zelf dat was vanwege de "schade" bij vrouwlief eigenlijk te vroeg (hoorden we vrijdag toen we voor controle bij de vroedvrouw waren, die wist niet eens dat we al thuis waren haha. die was not amused.... maar het heelt goed, dus mochten we thuisblijven
pi_137081911
Gateway, is het niet een beethe vreemd dat de vk niet wist dat jullie thuis waren. Hoort de kraamhulp die niet in te seinen of iets dergelijks? En ze moeten toch ook op de 5e dag langskomen voor de hielprik of heb ik dat mis?

Dodoria dat klinkt inderdaad niet als een heel royale verlofregeling. Is het nog wel een beetje te doen met werken?
pi_137082055
quote:
3s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gateway, is het niet een beethe vreemd dat de vk niet wist dat jullie thuis waren. Hoort de kraamhulp die niet in te seinen of iets dergelijks? En ze moeten toch ook op de 5e dag langskomen voor de hielprik of heb ik dat mis?

Dodoria dat klinkt inderdaad niet als een heel royale verlofregeling. Is het nog wel een beetje te doen met werken?
klopt, hielprik mag na 72 uur gedaan worden. Meestal wordt ie op de 4e dag gedaan.
Normaal gesproken bij een ziekenhuisopname moet het ziekenhuis bellen als er iemand met ontslag gaat. Alleen als het heel druk is dan is dat prioriteit 8776, en gebeurt het wel eens dat er pas 's avonds of de volgende dag gebeld wordt. Verloskundigen zijn daar idd niet blij mee, terecht. Ik snap dan niet zo dat ze mensen niet instructies mee geven om zelf ook even te bellen, maar goed. Komt vaker voor dus.

Gateway opnameduur is helemaal afhankelijk van wat er allemaal aan de hand is en ook van de lokale protocollen. Teveel bloedverlies is een ruim begrip. 1100 cc bij iemand die het klinisch prima maakt dan kun je best met instructies naar huis sturen na 12 uur verblijf bijvoorbeeld. Je kunt ook bloedverlies van 3200 cc hebben met iemand die een transfusie gehad heeft en alles erop en eraan. Dan is langer observeren gewenst. Situaties zijn meestal niet 1 op 1 te vergelijken ;)
:)
pi_137082111
Klinkt pittig zeg, voor zowel gateway als dodoria!

En Burdie, geloof dat je mini het gewoon nog goed heeft bij je! Je zorgt gewoon voor alles en dat lijkt mini erg aan te staan.
Hoop dat je afleiding kan vinden, ben benieuwd hoe ik in jouw situatie zou reageren.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:21:25 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137082512
Mini kan het wel goed hebben, maar met mama moet het ook goed gaan ;). Ik zie erg op tegen evt. inleiden, omdat ik in het verleden niet altijd even goed heb gereageerd op medicijnen en ik haat een infuus. Dat moeten we vrijdag maar heel goed doorspreken in het ziekenhuis.
KuikenGuppy
  maandag 24 februari 2014 @ 10:22:34 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137082536
Gateway, fijn dat jullie weer thuis zijn en alles goed gaat :).
KuikenGuppy
pi_137082550
dooddoender #1 er is er nog nooit 1 blijven zitten burdie :P
Sorry meid, ik hoop dat de kleine snel tevoorschijn komt :*

Ik kom net bij de fysio vandaan, lekker los gemasseerd en oefeningen meegekregen. De steken die ik vaak voel zijn mn banden...
S. 2014
J. 2016
  maandag 24 februari 2014 @ 10:26:04 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  maandag 24 februari 2014 @ 10:32:57 #275
390026 Aisly
A flower a day..
pi_137082804
RFR, gefeliciteerd met jullie mooie dochter! *O*

Welkom Dodoria!

Burdie :*

KP 37 weken *O*
En Nikki morgen 37 weken *O*

Verder erg benieuwd naar Klap!

Even een korte bijleespost.. laatste drukke week voor de boeg. Vrijdag verlof :)
En verder gisteren verrast door vriendinnen met een high tea aan huis + kadooooos! :D Echt super lief O+ En vanwege mijn zwangerschapsdementie ook een complete verrassing, alle hints en dergelijke had ik niet eens door 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')