Anarchie en tienduizenden doden vooral.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon de schuld van de VS en bondgenoten, zonder hun wapens was er geen oorlog. Waar heeft regime change in Libië nou toe geleid of in Irak?
De reden van de rellen waren dat de president weigerde een overeenkomst met de EU te sluiten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:24 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het gaat echt niet enkel om dat lidmaatschappij. Het gaat om veel meer issues. Oekraïne kan niet eens zomaar lid worden in zijn huidige staat. Het gaat om corruptie en zelfbeschikking van Oekraïense volk.
Minder controle en meer vrijheid. Al kunnen die landen daar slecht mee omgaan na een verleden van centraal gezag.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waar heeft regime change in Libië nou toe geleid of in Irak?
Er waren al wapens dus een burgeroorlog was al een feit. Ik ben er zelf ook niet voor om meer wapens te sturen. Maar als het aan Rusland ligt onderdrukt en moord Assad lekker wat hij wil. Dat lijkt me ook niet okay. Wat ik al eerder zei beide kampen moeten een oplossing zoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon de schuld van de VS en bondgenoten, zonder hun wapens was er geen oorlog. Waar heeft regime change in Libië nou toe geleid of in Irak?
Welke vrijheid? In Libië kwam maar 30% opdagen bij de verkiezingen pas, kritiek op de "revolutie" is verboden, positief spreken over Gadaffi is verboden, verschillende tv kanalen zijn verboden enz. Libië is nu een grote chaos.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Minder controle en meer vrijheid. Al kunnen die landen daar slecht mee omgaan na een verleden van centraal gezag.
Hoe bedoel je er waren al wapens? Het lijkt me logisch dat een leger wapens heeft. Assad vermoord geen onschuldige burgers alleen rebellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:27 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Er waren al wapens dus een burgeroorlog was al een feit. Ik ben er zelf ook niet voor om meer wapens te sturen. Maar als het aan Rusland ligt onderdrukt en moord Assad lekker wat hij wil. Dat lijkt me ook niet okay. Wat ik al eerder zei beide kampen moeten een oplossing zoeken.
Ja een overeenkomst inderdaad, maar je zij eerder lidmaatschap. Dit zijn toch echt twee hele andere dingen. Deze overeenkomst staat symbool voor zelfbeschikking omdat Oekraïne altijd erg afhankelijk is geweest van Rusland en onder Russisch bewind geleden heeft. Het gaat niet per se om de EU maar om het feit dat ze los kunnen komen van Rusland en echt zelf kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De reden van de rellen waren dat de president weigerde een overeenkomst met de EU te sluiten.
Dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kunnen we de algemene discussies over dictaturen in een ander topic doen? Dan kunnen we hier van de actuele gebeurtenissen genieten.
Mee eens, maar een aantal personen hier wil graag scheve vergelijkingen maken om zinloos punt duidelijk te maken, helaasch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kunnen we de algemene discussies over dictaturen in een ander topic doen? Dan kunnen we hier van de actuele gebeurtenissen genieten.
Maar dat is ook zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Djibril het volgende:
Gewoon de boel plat bombarderen want hoe je het went of keert Westerse media is altijd tegen je is de gedachte daar.
Dat lijkt me logisch, welke Spanjaard gaat er positief spreken over Franco? Of wie spreekt er positief over Duitsers vlak na de oorlog? Bijna iedereen heeft wel een bekende verloren, dan ga je daar niet positief over spreken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:28 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Welke vrijheid? In Libië kwam maar 30% opdagen bij de verkiezingen pas, kritiek op de "revolutie" is verboden, positief spreken over Gadaffi is verboden, verschillende tv kanalen zijn verboden enz. Libië is nu een grote chaos.
Wat is er nou positief veranderd in Irak, politieke vrijheid is er nog steeds niet maar wel vele doden en onveiligheid.
Het doel van die overeenkomst is uiteindelijk een EU lidmaatschap. Er was een pro-westerse president maar die is in 2010 weer weggestemd. De USSR was geen Russisch bewind maar een unie van 15 republieken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:29 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ja een overeenkomst inderdaad, maar je zij eerder lidmaatschap. Dit zijn toch echt twee hele andere dingen. Deze overeenkomst staat symbool voor zelfbeschikking omdat Oekraïne altijd erg afhankelijk is geweest van Rusland en onder Russisch bewind geleden heeft. Het gaat niet per se om de EU maar om het feit dat ze los kunnen komen van Rusland en echt zelf kunnen kiezen.
Veel mensen hadden het goed onder Ghaddafi. Het was het rijkste land van Afrika en de levensstandaard lag hoger dan is bepaalde MOE-landen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, welke Spanjaard gaat er positief spreken over Franco? Of wie spreekt er positief over Duitsers vlak na de oorlog? Bijna iedereen heeft wel een bekende verloren, dan ga je daar niet positief over spreken.
Misschien waren de Libiërs wel tevreden over Gadafi?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, welke Spanjaard gaat er positief spreken over Franco? Of wie spreekt er positief over Duitsers vlak na de oorlog? Bijna iedereen heeft wel een bekende verloren, dan ga je daar niet positief over spreken.
Dat zijn geen personen, dat zijn Trollen of betaalde sockpuppets van belanghebbenden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:32 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Mee eens, maar een aantal personen hier wil graag scheve vergelijkingen maken om zinloos punt duidelijk te maken, helaasch.
Blijkbaar niet dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Misschien waren de Libiërs wel tevreden over Gadafi?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn geen personen, dat zijn Trollen of betaalde sockpuppets van belanghebbenden.
Hoezo? Dat blijkt nergens uit. Vele rebellen kwam uit het buitenland. 1,5 miljoen Libiers demonstreerde voor hemquote:
ik ben er ook bang voor, Hij laat dit niet toequote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Djibril het volgende:
Oekranie is de geboorteplaats van de Russen en daarom ben ik benieuwd wat Putin gaat doen.
Gaat hij weer genadeloos toeslaan zoals in Georgie? En laat hij zien dat er niet gespeeld mag worden met Rusland? Of laat hij zoals het is en verliest Rusland zijn gezicht?
Doe je de groeten aan je collega's van Monitor?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Veel mensen hadden het goed onder Ghaddafi. Het was het rijkste land van Afrika en de levensstandaard lag hoger dan is bepaalde MOE-landen.
Grappig zodra het om geld gaat in EU verband zie je enorm veel belangenverstrengeling en corruptie. Maar zodra Rusland met geld strooit in Oekraïne ga je er vanuit dat het geheel filantropisch en belangeloos is. Erg geloofwaardig..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef IPA35 het volgende:
Welke macht oefent Rusland nu concreet uit in de Oekraïne?
Naar mijn weten heeft Rusland een schuld kwijtgescholden en een grote lening verstrekt aan de huidige regering, maar daarmee houd de Russische steun ook wel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |