Zet je toch even aan het denkenquote:De Olympiazaal stond vol op het grootse verjaardagsfeest van Willem van Hanegem donderdagmiddag. Het stadion was gevuld met vele oud-ploeggenoten, andere oud-Feyenoorders, supporters, leden van de directie en zelfs met Ajacieden en PSV'ers.
Hoofdtrainer Ronald Koeman en de gehele huidige selectie van Feyenoord waren echter afwezig bij de zeventigste verjaardag van één van de allergrootste Feyenoorders in de historie van de club. Columnist Sjoerd Mossou schenkt daar in het Algemeen Dagblad aandacht aan.
'Moet u zich eens voorstellen: pak hem beet Bobby Charlton wordt 80 en er is een groot feest op Old Trafford', schrijft hij. 'Iedereen die je kunt bedenken is er, behalve dan alle spelers en de hoofdtrainer, want die hebben op hun vrije donderdagmiddag wel wat beters te doen. En ze vergeten ook nog een boeketje bloemen te sturen.'
Willem van Hanegem zelf zat er gelukkig niet zo mee, maar Mossou vindt het niet kunnen. 'Dat er binnen de clubleiding van Feyenoord niemand is die Koeman en zijn spelers keihard bij de ballen pakt en meesleurt, zegt veel - en misschien zegt het ztelfs wel alles. Treurig is het.'
Ronquote:‘Ron Beton’ kan contract verlengen bij uitermate tevreden Aston Villa
Ron Vlaar valt in de smaak bij Aston Villa. De 29-jarige centrale verdediger ruilde Feyenoord in de zomer van 2012 in voor de club uit Birmingham en werd daar al na een paar weken aanvoerder. Zijn contract is al tot over de helft gevorderd en trainer Paul Lambert zou graag zien dat Ron Beton, of Concrete Ron zoals het in Engeland is geworden, zijn verbintenis bij Aston Villa verlengt.
Lambert is verguld met de aanwezigheid van Vlaar. “Hij gaat sowieso naar het WK van komende zomer, heeft steeds gespeeld in de laatste interlands. Ik zal met de clubleiding praten, dat doe ik altijd. Rons vorm dit seizoen is erg goed, mede doordat hij het WK als een worst voor zijn neus ziet hangen”, weet de trainer van the Villans. “Ik denk dat het zich vanzelf wel wijst.”
“Het laatste seizoen komt er straks aan en dan moet je er even naar kijken. Wanneer Ron niet met ons meespeelde was dat een tegenvaller, want hij brengt ons balans. Hij heeft zich dit seizoen goed aangepast aan het ritme van de Premier League, dat is de grote verandering geweest”, legt Lambert uit. Vlaar speelde tot nu toe 47 wedstrijden in de Engelse competitie en scoorde 2 keer. Hij speelt bij Villa samen met onder meer Leandro Bacuna en Karim El Ahmadi.
Dus met De Neel op Tadicquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:16 schreef De_Pel het volgende:
Goed topic, stormloop wel
Volgens het AD spelen we tegen Twente opnieuw met Kongolo voor De Thijs.
Ja dat was ook precies de reden dat ik daar nog niet met "quote:
Ik ben vooral bang dat er 3 ongelofelijk domme gele kaarten gepakt gaan wordenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:27 schreef Happel het volgende:
Ik vrees met grote vrezen voor morgen. Hopelijk blijkt dat na afloop morgen onterecht geweest te zijn...
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:27 schreef Happel het volgende:
Ik vrees met grote vrezen voor morgen. Hopelijk blijkt dat na afloop morgen onterecht geweest te zijn...
Ok stelletje pessimisten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Helpmefok het volgende:
We gaan gewoon punten verspelen Hap.
[..]
Nee, we gaan winnen daar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een 1-3 ofzo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:27 schreef Happel het volgende:
Verwacht het wel. Twente zal sowieso meer kansen krijgen dan NAC vorige week en er zeker een paar gaan benutten. Daarnaast zal Feyenoord er ook genoeg krijgen, maar of het voldoende zal zijn?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik zocht ook al.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Kan je hele column nergens vinden op de site van AD
http://www.twentefans.nl/(...)rainingscomplex.htmlquote:"The year we've became champion, also in the home game against Feyenoord you asked us to cause mayhem on the terraces and we did, and you led our team to victory. We will raise a little hell on the terraces again tomorrow, in return we want to see passion and team spirit on the pitch, and we want to see you leading our team to victory in our church against our archenemy Feyenoord."
Koeman had een afspraak 'waar hij echt niet onderuit kon komen' en wilde 's avonds Ajax gaan scouten.quote:
Moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet 1-2-3 ziequote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Kan je hele column nergens vinden op de site van AD
Niet alles wat in de papieren versie geplaatst wordt, komt (meteen) op de site.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:45 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet 1-2-3 zie![]()
True.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:47 schreef Grifte het volgende:
[..]
Niet alles wat in de papieren versie geplaatst wordt, komt (meteen) op de site.
quote:Feyenoord heeft nog geen duidelijke kandidaat in beeld als opvolger voor Ronald Koeman. Dat is de constatering van Feyenoord-clubwatcher Martijn Krabbendam. De volger van de Rotterdamse club voor Voetbal International trekt deze conclusie door de afwachtende houding van Martin van Geel.
De technisch directeur van Feyenoord wimpelt voorlopig iedere reactie af als het gaat om de opvolging van Koeman. De huidige trainer van de Rotterdammers maakte onlangs bekend dat hij zijn aflopende contract niet gaat verlengen. Dit was een tik voor Van Geel, die eerder aangaf graag met Koeman verder te willen. Krabbendam vindt het vooral opvallend dat Van Geel zwijgt, zo legt hij uit bij FC Rijnmond.
“Dat is wel opvallend. Van Geel heeft vaak overal een mening over, maar in dit geval gaat zorgvuldigheid voor snelheid. Dat duidt er eigenlijk op dat ze het niet weten.” Bert van Marwijk ziet Krabbendam niet als serieuze optie. “Hij heeft er al twee termijnen gezeten. Dat vindt hij zelf ook wel genoeg.” Wel ziet de clubwatcher een profiel voor zich. “Het is in ieder geval belangrijk dat er een trainer komt met ervaring, die de jonge jongens beter kan maken.”
Waarom niet in het Duits?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:42 schreef Grifte het volgende:
Uit den ouden doosch:
[..]
http://www.twentefans.nl/(...)rainingscomplex.html
Wie staan er allemaal op scherp?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat er 3 ongelofelijk domme gele kaarten gepakt gaan worden
Pelquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wie staan er allemaal op scherp?
't lijkt dus toch niet opgelegde afwezigheid inderdaad.quote:
Ik hoop met je meequote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:38 schreef ace_eleven het volgende:
Twente gaan we gewoon met overtuigend billenknijpen pakken hoor: 1-2
Als het niet opgelegd is zijn er toch wel een aantal jongens die van mij mogen ompleuren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:38 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
't lijkt dus toch niet opgelegde afwezigheid inderdaad.![]()
Dan is het wel schandalig dat ze er niet waren
Twente gaan we gewoon met overtuigend billenknijpen pakken hoor: 1-2
quote:Als Feyenoord nog mee wil doen om de titel, moet het toeslaan in de loodzware duels met FC Twente en Ajax. Topwedstrijden die in het debuutseizoen van trainer Ronald Koeman een kolfje naar de hand van de Rotterdammers waren. Een reuzendoder is Feyenoord nu niet meer. 'Deze duels bepalen ons seizoen', zegt spits Pellè.
Ronald Koeman knikte gisteren. FC Twente uit en Ajax thuis, die duels zullen bepalen of Feyenoord nog wel of niet in de race is voor de bovenste twee plaatsen in de eredivisie. De coach wilde er niet omheen draaien. 'Als wij nog willen denken aan een eventuele titel, dan moeten wij vier tot zes punten overhouden aan die twee wedstrijden', zei Koeman.
Anders gezegd: een nederlaag is al dodelijk. In dat geval nadert zelfs PSV met rasse schreden. De Rotterdammers zijn in topwedstrijden niet meer zo doortastend als in het seizoen 2011/2012, toen Koeman net was begonnen in de Kuip. Toen maakte Feyenoord bijvoorbeeld 21 doelpunten tegen de top vier van de eredivisie.
Vorig seizoen stokte de teller bij slechts zes doelpunten tegen acht treffers in het lopende seizoen.
'Clubs weten nu hoe we spelen'
'Waarom wij minder toeslaan in wedstrijden tegen de topclubs? Dat heeft onder meer met onze manier van spelen te maken', analyseert Koeman, die overigens wel alle jaren de thuiswedstrijden van PSV wist te winnen. 'Twee seizoenen geleden kozen wij vooral voor snelheid in de aanvalslinie. We zetten vroeg druk en dat verraste veel tegenstanders. Het verwachtingspatroon was na een slecht seizoen natuurlijk ook lager en de andere clubs onderschatten ons toen nog een beetje. Nu weten alle clubs precies waar ze ons pijn kunnen doen.'
Middenvelder Jordy Clasie is het met zijn trainer eens. De aanjager op het middenrif was er bij toen Feyenoord in het eerste jaar onder Koeman tegenstanders als Ajax, PSV en FC Twente uit en thuis de stuipen op het lijf joeg.
'Al die clubs kijken nu toch anders naar Feyenoord dan toen het geval was', zegt de international. 'Feyenoord was een jaar eerder als tiende geëindigd. De verwachtingen zijn in de laatste twee jaar flink toegenomen. Bij het publiek, maar natuurlijk verwachten ook onze tegenstanders meer van Feyenoord.'
'Guidetti pepte ploeg op, Pellè scoort meer'
Destijds speelden ook John Guidetti en Karim El Ahmadi nog bij Feyenoord. Topspelers die er vooral in topwedstrijden bovenuit staken. 'Guidetti pepte de ploeg misschien meer op dan Graziano Pellè, maar Pellè scoort weer meer', zegt Clasie. 'Het ligt volgens mij niet aan de poppetjes. We moeten er ook nu gewoon staan. Maar ik kijk absoluut niet verder dan FC Twente. Pas na zondag mag de blik naar de wedstrijd tegen Ajax. De komende duels zijn wel cruciaal om nog mee te kunnen doen, die constatering is terecht.'
Koeman heeft in elk geval de beschikking over een volledig fitte selectie. Alleen Bruno Martins Indi zit zijn laatste van drie wedstrijden schorsing uit. Ruud Vormer is hersteld van zijn liesblessure, maar hij maakt maandag in Jong Feyenoord/Excelsior pas zijn rentree.
Daryl Janmaat ontbrak gisteren op de training. De international is vader geworden van zoon Guti, maar morgen in de Grolsch Veste is hij er gewoon bij.
'Alles moet nu gericht zijn op het winnen van die wedstrijden'
Lex Immers, Graziano Pellè en Tonny Vilhena staan op scherp en zijn er tegen Ajax niet bij als ze in Enschede tegen een gele kaart oplopen. 'Dat is pas iets voor over een week', zegt Koeman. 'Dan zien we wel wie er tegen Ajax bij zijn.'
Pellè maakt zich zoals gewoonlijk geen zorgen. De Italiaan maakte in Breda tegen NAC af en toe een zeer geïrriteerde indruk. 'Maar geen probleem, ik ben er ook tegen Ajax gewoon bij', stelt de spits. 'Als wij er in slagen om die wedstrijden te winnen, dan doen wij gewoon weer volop mee. Daar moet alles nu op gericht zijn.'
hahahaha omg sooo grappih xDquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:39 schreef Helpmefok het volgende:
34.50:
"Mooie beelduh."
"Uhuh."
*Klingklingkling, honkbalknuppel die over de grond rolt*![]()
![]()
Sjoerd heeft dan ook 100% gelijk als ze vrij waren om te gaan of niet. Wanneer het protocool was uitgesproken, for whatever reason, dat ze er niet bij zouden zijn, kon ik me er nog in vinden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:47 schreef Gert het volgende:
Ah, er is dus iets te zeiken gevonden om het verjaardagsfeestje van Willem van Hanegem een negatieve sfeer te geven. Het was even zoeken maar het is gelukt. Goed gedaan Sjoerd, nu je 'punt' ook nog even scoren in Studio Voetbal.
Makkie, 0-2. En jij?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:52 schreef GwaiLow het volgende:
Wat verwachten jullie tegen het grote FC Twente? die duitsers
Na 9 woorden vind ik het al niet heel erg de moeite meer om verder te lezenquote:
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:54 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Na 9 woorden vind ik het al niet heel erg de moeite meer om verder te lezen
Ik verwacht een 3-2 zege voor Twente. Maar uiteraard zijn jullie verplicht deze wedstrijd te winnen.quote:
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is een Feyenoordfeestje, waar de verjaardag van een van de oude helden van vroeger wordt gehouden. Daar hoort de selectie + trainer i.m.o. gewoon bij aanwezig te zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:47 schreef Gert het volgende:
Ah, er is dus iets te zeiken gevonden om het verjaardagsfeestje van Willem van Hanegem een negatieve sfeer te geven. Het was even zoeken maar het is gelukt. Goed gedaan Sjoerd, nu je 'punt' ook nog even scoren in Studio Voetbal.
Dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sjoerd heeft dan ook 100% gelijk als ze vrij waren om te gaan of niet. Wanneer het protocool was uitgesproken, for whatever reason, dat ze er niet bij zouden zijn, kon ik me er nog in vinden.
Nu is het gewoon ronduit schandalig. Doet me een beetje denken aan het afscheid van Coen. Ik krijg er een beetje een nare smaak van in mijn mond.
Ook dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is een Feyenoordfeestje, waar de verjaardag van een van de oude helden van vroeger wordt gehouden. Daar hoort de selectie + trainer i.m.o. gewoon bij aanwezig te zijn.
Van een broodvoetballer die weinig met de club heeft a la, vind ik nog niet kunnen, maar zal ik me ook niet echt druk om maken. Maar eigen jeugd, aanvoerder, trainer. Schande.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is een Feyenoordfeestje, waar de verjaardag van een van de oude helden van vroeger wordt gehouden. Daar hoort de selectie + trainer i.m.o. gewoon bij aanwezig te zijn.
Ze hadden godverdomme als een erehaag voor 'm klaar moeten staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:03 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Van een broodvoetballer die weinig met de club heeft a la, vind ik nog niet kunnen, maar zal ik me ook niet echt druk om maken. Maar eigen jeugd, aanvoerder, trainer. Schande.
En dat een paar dagen nadat je met een leuk filmpje nog eens gewezen wordt op de grootsheid van de club, en zodoende indirect haar iconen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |