Omdat jij het over stress had, dacht ik dat er iets was gebeurd ofzo.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:37 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Waarom moet er altijd een maar zijn. Die is er niet, haha.
Oh nee, dat was eerder op de middag. Twee nieuwe caissières moesten de drie opleidingstoetsen maken. Moest ze voor ze klaarzetten en laten maken van TL, dus prima. Eentje haalt ze alledrie, eentje in twee keer, maar prima. Andere haalt ze alledrie niet. TL reageert superlangzaam en vaag op de app en ze deden er samen 2 uur over, maar moest wel geregeld checken of 't goed ging, omdat ze er wel erg lang over deden. Dat + drukte = stressquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:48 schreef Donald250 het volgende:
[..]
Omdat jij het over stress had, dacht ik dat er iets was gebeurd ofzo.
Ja, die opleidingstoetsen heb ik voor bijdraaier ook moeten doen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:56 schreef d4v1d het volgende:
Een van die toetsen is toch hoe je moet omgaan met de klant enzo? Als je die niet haalt ben je wel een behoorlijke droeftoeterOf gebruikt franchiser andere toetsen?
Ik bedoelde de toets die elke medewerker kreeg. (toch?) Over hoe je met klanten om gaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:07 schreef Donald250 het volgende:
[..]
Ja, die opleidingstoetsen heb ik voor bijdraaier ook moeten doen.
Of zijn het voor medewerkers van VA uitgebreidere en andere soms?
Zijn idd erg makkelijk, makkelijk te halen ook lijkt mij.
Oh, dat weet ik niet, denk idd wel dat die "klantvriendelijkheidtoets" iedereen zou krijgen ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik bedoelde de toets die elke medewerker kreeg. (toch?) Over hoe je met klanten om gaat.
Ik heb enkel toetsen voor verkoop gemaakt verder. Nooit iets voor VKK op de computer gedaan
Was een middag. Ze hadden een andere groenteman gefixt gelukkig. Dus kon ik lekker rusitg aan doen op zuivelquote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:14 schreef Donald250 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik niet, denk idd wel dat die "klantvriendelijkheidtoets" iedereen zou krijgen ja.
Maar sowieso die vragen over alcohol enzo en over hoeveel geld je in je kassalade mag hebben, lijkt me niet al te moeilijk.
Hoe is eigenlijk je avondje op AGF gegaan van de week?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef Questionmarks het volgende:
Ik ben aangenomen als teamleider! Jep jeppppp happy, aardig pittig gesprek was het
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef Questionmarks het volgende:
Ik ben aangenomen als teamleider! Jep jeppppp happy, aardig pittig gesprek was het
Ja hoi hier ben ikquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:54 schreef MisterPK het volgende:
Zit het meisje van de broodafdeling AH spui Den Haag ook hier?
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef Questionmarks het volgende:
Ja wat. Beter als je hand ophouden toch?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef MisterPK het volgende:
Stoere jongen hoor Schuimpjes, bij de AH werken enzo!
Sterkte.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:22 schreef Gezicht het volgende:
Zometeen voor het eerst een paar uurtjes kassa draaien. Ik heb nu al spijt dat ik ja heb gezegd.
Ja, dat maakt mij zoooo stoer.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:58 schreef MisterPK het volgende:
Stoere jongen hoor Schuimpjes, bij de AH werken enzo!
Jup. Kreeg er een keer eentje die voorzichtig vroeg of ze mocht vragen welke opleiding ik deed. Euh.. nou, ik zit in m'n eerste jaar Duits aan de UvA. Waarom dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er zijn trouwens nog steeds een boel mensen die neerkijken op winkelpersoneel. Of je bent dom, of je hebt je school niet afgemaakt en dus geen diploma's, je hebt geen zin in school gehad dus lui, etc. Die mensen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou juist die mensen wel een dagje willen zien meelopen bij ons
Ik ben anders ontzettend blij dat ik mijn zwakstroom diploma heb weten te behalen hoorquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er zijn trouwens nog steeds een boel mensen die neerkijken op winkelpersoneel. Of je bent dom, of je hebt je school niet afgemaakt en dus geen diploma's, je hebt geen zin in school gehad dus lui, etc. Die mensen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze denken ook altijd dat het heel slecht betaald is(minimum loon ¤8 p/uur ofzo). Als ik dan zeg dat ik ¤12 p/uur krijg zijn ze altijd verbaasdquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Als normale "volwassen" baan ook niet hoor. Ik werk 12 uur in de week en verdien daar echt niet slecht mee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:54 schreef OudeBok het volgende:
Supermarkt is zé-ker geen slecht baantje qua salaris etc.. Echt niet. Er wordt een beetje op neergekeken, maar men moest eens weten.
- als bijbaan, tijdens bijv. studententijd dan -
Inderdaad. Ik werk 30 uur en mijn vriend 40 uur en we kunnen heel wat leuke dingen doen als we zouden willen. Wel zonder kinderen momenteel, maar toch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:48 schreef Bamba het volgende:
[..]
Als normale "volwassen" baan ook niet hoor. Ik werk 12 uur in de week en verdien daar echt niet slecht mee.
Als ze dat denken denken ze dat maar. Aan dat soort mensen vertel ik echt niet hoeveel ik verdien hoor. Aan geen ene klant trouwens.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:52 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ze denken ook altijd dat het heel slecht betaald is(minimum loon ¤8 p/uur ofzo). Als ik dan zeg dat ik ¤12 p/uur krijg zijn ze altijd verbaasd. Plus de vele extra's is het zeker geen slechte baan in deze tijd
.
Precies. Hier wel 1 kind, daarom ook ideaal die 12 uur. Ik heb er nog wel een eigen bedrijfje ernaast. Kan het prima combinerenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik werk 30 uur en mijn vriend 40 uur en we kunnen heel wat leuke dingen doen als we zouden willen. Wel zonder kinderen momenteel, maar toch.
Die mensen komen zichzelf echt nog wel een keer tegenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Bamba het volgende:
[..]
Precies. Hier wel 1 kind, daarom ook ideaal die 12 uur. Ik heb er nog wel een eigen bedrijfje ernaast. Kan het prima combinerenIk baal alleen wel idd van mensen die op ons werk neerkijken. Dat zijn van die mensen die ook neerkijken of plantsoenwerk bijv. Ik
echt op zulke mensen.
Viel me best mee eigenlijk. Tussendoor wat houdbaar kunnen doen op de minder drukke momenten. Ik krijg wel echt ziekelijke rugtyfus van die kut stoeltjes.quote:
In Nieuw Zeeland hebben ze een vier ogen principe, en bij twijfel legitimerenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:37 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als ik het artikel zo lees neemt de agressie aan de kassa toe (zelf geen ervaring mee) en zijn er dus caissières die of niet meer bij een supermarkt willen werken of andere werkzaamheden willen gaan doen. En daar gaat het dus mis. Iedere medewerker moet zich veilig en prettig voelen op het werk. Je komt naar je werk om je uurtjes te werken en niet om jezelf voor van alles en nog wat uit te laten maken of bekogeld te worden met een fles wijn.
Met de nieuwe regels sinds 1 januari is daarnaast de druk vanuit het kader om om een ID te vragen erg hoog. Dit is niet eerst nieuwsbericht over de alcoholverkoop (oké, meeste zijn n.a.v. vakbonden), en ik heb het idee dat er winkel(s)(ketens) zijn die dreigen met ontslag op het moment dat je de fout in gaat. Deze druk en de druk die vanuit klanten op je wordt gelegd maakt het voor caissières lastig om goed te kunnen functioneren.
Als je een kassa maakt waarbij je alcohol kunt afrekenen kun je op die kassa ook een medewerker inplannen die beter met deze druk om kan gaan. Hiermee maak je de kassa weer een prettigere werkplek voor een caissière. Je zou zo'n caissière (op de alcoholkassa) eventueel ook nog op HOMAG-1 kunnen sturen om ze nog beter voor te bereiden. Reacties als "je zit achter de kassa dus je leert er maar mee om te gaan (inb4)" zijn volledige dooddoeners.
In ieder geval slaan de huidige wetgeving en de daarbij geldende regels van het CBL door. Zoals ik gisteren al zei, je kunt niet aan iemand zien of hij 25 of 26 is, en ook niet of iemand 17 of 18 is. En daar moet dus een oplossing voor komen. Het heeft te maken met een stukje bewustwording van klanten. Maar ik denk dat je die bewustwording bijna niet kan creëren. Zeker niet onder jongeren, want die zijn al de dupe van de nieuwe wetgeving.
Een andere oplossing is algehele legitimatieplicht bij de verkoop van alcohol en tabak. Voor iedereen. Dat doen ze in Amerika ook. Maar dat gaat mij weer wat te ver. Alsof die man van 88 misschien niet echt 88 is maar 17
Supervet! Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:34 schreef Questionmarks het volgende:
Ja, wat dat betreft ben ik er ook niet blij mee maar dit is voor betreffende medewerker en de twee SMM's een tijdelijke oplossing. Aangezien er bij haar huidige overplaatsing fouten zijn gemaakt en ze vanwege de geloofwaardigheid eigelijk niet terug kan naar haar oude winkel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:04 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik dacht dat de nazi's jullie winkel met de grond gelijk wilden maken?
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:05 schreef SLP_ het volgende:
Da's best wel lullig als je de enige bent die niet door is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:28 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Bij ons ook 2 van de 3 benoemd.
Tja, je bent daar natuurlijk uiteindelijk zelf voor een groot deel bij. Tuurlijk is het lullig als er vervolgens in de nieuwsbrief wel de naam van 2 collega's worden genoemd die benoemd zijn en dat jij daar niet staat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Da's best wel lullig als je de enige bent die niet door is.
Tuurlijk, als je erdoor bent is dat iets om trots op te zijnquote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Tja, je bent daar natuurlijk uiteindelijk zelf voor een groot deel bij. Tuurlijk is het lullig als er vervolgens in de nieuwsbrief wel de naam van 2 collega's worden genoemd die benoemd zijn en dat jij daar niet staat.
Laat ik wel zeggen dat ik het er om die reden niet uit ga laten.
Omdat ik vind dat hun wel die extra aandacht verdienen!!
Ik ga er niet inzetten dat iemand het niet gehaald heeft natuurlijk.
Bij ons wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:57 schreef mujentas het volgende:
Zijn de kaiserbroodjes sesam uit het assortiment?
Bij ons zijn de kaisersesam broodjes vervangen door speltbroodjes. Verkopen niet zo goed, veel te duur.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bij ons wel.
Binnenkort ook kwarkbroodjes en milk muffins.
Iemand hier had er 6 toch?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:15 schreef ikbenschipper het volgende:
Oei heb trouwens wel een moeilijke vraag gesteld aan het SSC. Hij staat al 3 dagen op nieuw.
Ik vraag me namelijke af waar mijn veilingkist blijft....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |