Oke thanks! Zit al aan de max van m'n schaal dus heb er in dat opzicht niets aan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dan krijgt die TL twee keer anderhalve normtrede (1 normtrede is 0,50¤ per uur extra)
Officieel ben ik gewoon een janlul.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:36 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Jij was toch "officieel" geen TL? Of haal ik nou dingen door elkaar?
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Officieel ben ik gewoon een janlul.
jij werkt bij franchise dan? Want anders krijg je als TL wel extra bij een D beoordeling hoorquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik verdien er niet meer of minder om?
Ze geven bij ons sowieso niet hoger dan een C.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:35 schreef Patrickk het volgende:
[..]
jij werkt bij franchise dan? Want anders krijg je als TL wel extra bij een D beoordeling hoor
Maar mujentas is geen TL. Hij voert wel de taken uit, maar krijgt er niet naar betaald.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:35 schreef Patrickk het volgende:
[..]
jij werkt bij franchise dan? Want anders krijg je als TL wel extra bij een D beoordeling hoor
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar mujentas is geen TL. Hij voert wel de taken uit, maar krijgt er niet naar betaald.
Lolquote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:07 schreef mujentas het volgende:
Volgens RFPG ben ik bedrijfsleider, maar ik krijg er alleen niet naar betaald
Zo eenvoudig is et niet, bij 3 B's zullen de gesprekken of je in de goede functie zit wel erg verheftigen en dus minder leuk worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:07 schreef Patrickk het volgende:
[..]
na 2 keer een B beoordeling vlieg je eruit/ wordt je in functie teruggezet. Althans dat is hier het beleid.
Bij een D beoordeling krijg je 1,5 normtrede.quote:
Wat voor plaatje maak je dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:10 schreef ikbenschipper het volgende:
Ook geen energie om een nieuw plaatje even achter de PC thuis te maken voor een medewerker die we over gaan nemen van een andere winkel en op verkoop/ verkoopafhandeling zou gaan werken.
Even in excel zetten wanneer zo iemand dan op beide afdelingen gaat werken en wat dan andere op verkoop gaan werken. Daar wil ik nooit mensen bij me om me heen hebben kan thuis gewoon even rustiger. Maar te moe en geen energie voor op het moment.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:22 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Wat voor plaatje maak je dan?
Dat ken ik van zoveel appels als je zelf in het emmertje weet op te tasten. Was bij een winkelketen die niet meer bestaan.quote:
Ik dacht dat de nazi's jullie winkel met de grond gelijk wilden maken?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:10 schreef ikbenschipper het volgende:
voor een medewerker die we over gaan nemen van een andere winkel en op verkoop/ verkoopafhandeling zou gaan werken.
Hebben ze wel goed schoongemaakt?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:16 schreef OudeBok het volgende:
Wat een stressmiddag. Ben zowaar blij dat ik eventjes een paar dagen rust heb
Heb jij liever een koud broodje dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De titel van dit topic zegt alles wat er fout is aan AH
Geweldig, zelfs.quote:
Waarom moet er altijd een maar zijnquote:
Ik kan het niet beter uitleggen dan NJ. Het probleem ligt bij de wetgeving, en de uitvoering wordt in de mik van de verkopende partijen geschoven. Dat probleem los je echt niet op met aparte kassa's. Leuk dat ze met dit idee komen, maar het lost het probleem niet op. Het pakt het hooguit van precies de verkeerde kant aan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:37 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als ik het artikel zo lees neemt de agressie aan de kassa toe (zelf geen ervaring mee) en zijn er dus caissières die of niet meer bij een supermarkt willen werken of andere werkzaamheden willen gaan doen. En daar gaat het dus mis. Iedere medewerker moet zich veilig en prettig voelen op het werk. Je komt naar je werk om je uurtjes te werken en niet om jezelf voor van alles en nog wat uit te laten maken of bekogeld te worden met een fles wijn.
Met de nieuwe regels sinds 1 januari is daarnaast de druk vanuit het kader om om een ID te vragen erg hoog. Dit is niet eerst nieuwsbericht over de alcoholverkoop (oké, meeste zijn n.a.v. vakbonden), en ik heb het idee dat er winkel(s)(ketens) zijn die dreigen met ontslag op het moment dat je de fout in gaat. Deze druk en de druk die vanuit klanten op je wordt gelegd maakt het voor caissières lastig om goed te kunnen functioneren.
Als je een kassa maakt waarbij je alcohol kunt afrekenen kun je op die kassa ook een medewerker inplannen die beter met deze druk om kan gaan. Hiermee maak je de kassa weer een prettigere werkplek voor een caissière. Je zou zo'n caissière (op de alcoholkassa) eventueel ook nog op HOMAG-1 kunnen sturen om ze nog beter voor te bereiden. Reacties als "je zit achter de kassa dus je leert er maar mee om te gaan (inb4)" zijn volledige dooddoeners.
In ieder geval slaan de huidige wetgeving en de daarbij geldende regels van het CBL door. Zoals ik gisteren al zei, je kunt niet aan iemand zien of hij 25 of 26 is, en ook niet of iemand 17 of 18 is. En daar moet dus een oplossing voor komen. Het heeft te maken met een stukje bewustwording van klanten. Maar ik denk dat je die bewustwording bijna niet kan creëren. Zeker niet onder jongeren, want die zijn al de dupe van de nieuwe wetgeving.
Een andere oplossing is algehele legitimatieplicht bij de verkoop van alcohol en tabak. Voor iedereen. Dat doen ze in Amerika ook. Maar dat gaat mij weer wat te ver. Alsof die man van 88 misschien niet echt 88 is maar 17
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |