Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil van Schiphol naar Rotterdam. Op de ns site staat dat ik moet reserveren, maar op de website van Thalys kan dat niet Hoe kan ik het juiste kaartje bemachtigen?
Ik wil van Schiphol naar Rotterdam. Op de ns site staat dat ik moet reserveren, maar op de website van Thalys kan dat niet Hoe kan ik het juiste kaartje bemachtigen?
Het gaat om de thalys over een half uur.
Ik wil dus van Schiphol naar Rotterdam. Ik denk niet dat je een kaartje achteraf mag kopen.
Is er een reden waarom je met de Thalys van Schiphol naar Rotterdam wilt? Zo'n boeiend stuk is het niet terwijl je de hoofdprijs betaalt voor een kaartje.
Op donderdag 20 februari 2014 16:41 schreef James1988 het volgende: Is er een reden waarom je met de Thalys van Schiphol naar Rotterdam wilt? Zo'n boeiend stuk is het niet terwijl je de hoofdprijs betaalt voor een kaartje.
Voor de geïnteresseerde, de defecte wissels: Te Den Haag Centraal ; 61/63A en de sporen 1 & 2 zijn ook buiten dienst. Te Rotterdam Centraal; 255B/257 en 243B/281.
Note: denk erom dat van een A of B wissel het broertje of zusje ook buiten dienst is. Dus te Den Haag is bijvoorbeeld 63B ook niet te gebruiken.
Te Rotterdam werkt alles weer overigens, na metingen vannacht die uitwezen dat er geen norm was overschreden. Te Den Haag C zijn ook 1 & 2 weer in dienst, en blijft 61/63A buiten dienst, incl. spoor vier.
Op donderdag 20 februari 2014 16:50 schreef b2py het volgende: Voor de geïnteresseerde, de defecte wissels: Te Den Haag Centraal ; 61/63A en de sporen 1 & 2 zijn ook buiten dienst. Te Rotterdam Centraal; 255B/257 en 243B/281.
Note: denk erom dat van een A of B wissel het broertje of zusje ook buiten dienst is. Dus te Den Haag is bijvoorbeeld 63B ook niet te gebruiken.
Te Rotterdam werkt alles weer overigens, na metingen vannacht die uitwezen dat er geen norm was overschreden.
Op donderdag 20 februari 2014 16:50 schreef b2py het volgende: Voor de geïnteresseerde, de defecte wissels: Te Den Haag Centraal ; 61/63A en de sporen 1 & 2 zijn ook buiten dienst. Te Rotterdam Centraal; 255B/257 en 243B/281.
Te Rotterdam werkt alles weer overigens, na metingen vannacht die uitwezen dat er geen norm was overschreden.
Ofwel, paniek en overlast voor niets omdat iemand een bril nodig heeft? Ja nee, daar heb ik echt begrip voor.
Klopt. De ProRail-baas die mij dit vanmorgen in vertrouwen meldde, schaamde zich diep hiervoor. Een hoop reizigershinder die achteraf dus niet nodig was geweest.
Jammer dat de doorloopkoppen allemaal dichtzitten, anders bouwde je daar gewoon een lange wandeltrein.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 20 februari 2014 18:30 schreef JDude het volgende: Jammer dat de doorloopkoppen allemaal dichtzitten, anders bouwde je daar gewoon een lange wandeltrein.
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom, dan kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom.
Ondanks dat treinen vaker vertraagd zijn, is het aantal claims bij vertraging afgenomen. In totaal kreeg het spoorbedrijf 458.886 claims wegens vertragingen. Die claims kostten NS 4,3 miljoen euro. In 2012 waren dat er nog 538.856. Toen bedroeg het totale compensatiebedrag 5 miljoen euro.
Tussen Den Haag en Utrecht zullen ook vrijdag de hele dag minder treinen rijden, niet vier maar twee per uur. Reizigers moeten daardoor rekening houden met vertragingen.
Mooi man. Om één defect wissel. Van woensdagmiddag af.
ik zag trouwens niemand werken aan welk wissel dan ook tussen Den Haag CS, HS en Voorburg. Er zal wel weer gewacht moeten worden op een tandwieltje uit Zweden.
Op donderdag 20 februari 2014 18:54 schreef Dr_Flash het volgende: ik zag trouwens niemand werken aan welk wissel dan ook tussen Den Haag CS, HS en Voorburg. Er zal wel weer gewacht moeten worden op een tandwieltje uit Zweden.
Wat jij wil joh. Ik vind het HET wissel. DE wissel is een waardepapier van vroegah. Maar waarschijnlijk mag het gewoon allebei. Net als bij affiche, pastille, mens, en topic. Poteeto potaato. Boeiend.
Op donderdag 20 februari 2014 18:58 schreef Dr_Flash het volgende: Wat jij wil joh. Ik vind het HET wissel. DE wissel is een waardepapier van vroegah. Maar waarschijnlijk mag het gewoon allebei. Net als bij affiche, pastille, mens, en topic. Poteeto potaato. Boeiend.
Op donderdag 20 februari 2014 18:58 schreef Dr_Flash het volgende: Wat jij wil joh. Ik vind het HET wissel. DE wissel is een waardepapier van vroegah. Maar waarschijnlijk mag het gewoon allebei. Net als bij affiche, pastille, mens, en topic. Poteeto potaato. Boeiend.
Mooi joh, reizigers opzadelen met een uur extra reistijd. De ICd uit Amsterdam kwam 3 minuten te laat binnen in Rotterdam, d'n Brusselaar was op tijd vertrokken. Om straks bijna 10 minuten stil te gaan staan in Roosendaal
Op donderdag 20 februari 2014 19:20 schreef Dr_Flash het volgende: Klopt trouwens niet b2py, ik moest wel een kwartier eerder van mn werk weg, om een kwartier in Den Haag HS stil te gaan staan.
Nou behoorlijk ja. Als je om 15:50 station Delft Zuid oploopt en je bent om 16:54 wel 9 km opgeschoten (wat volgens sporenplan trouwens ruim meer dan 10 km is, maar okee)
Nou behoorlijk ja. Als je om 15:50 station Delft Zuid oploopt en je bent om 16:54 wel 9 km opgeschoten (wat volgens sporenplan trouwens ruim meer dan 10 km is, maar okee)
Maar dat was vanmiddag toch? Niet gisteren? Laat maar, ik dacht dat ik specifiek gisteren in de omschrijving had gezet.
Ah, er bestaat ook nog zoiets als vriendelijke conducteurs.
Gisteren moest ik van Gouda naar Delft retour. Maar op de terugweg reden er geen treinen van Delft. Dus opgehaald vanuit Gouda en naar Gouda gereden. Dus slechts 'een enkeltje' gebruikt, maar een retour gekocht.
Vanochtend hetzelfde gezeik. Dus besloot een enkeltje te halen naar Delft. Kwam niet verder dan Rotterdam. Daar opgehaald om toch op tijd op m'n werk te komen. Dus eigenlijk maar weer de helft van m'n enkeltje gebruikt.
Besloot dus nu net geen kaartje te kopen van Rotterdam naar Gouda (was naar Rotterdam gebracht door collega).
Word ik gecontroleerd en leg uit dat ik bewust geen kaartje heb gehaald omdat zowel mijn retourkaartje als enkeltje niet volledig werden benut vanwege de slechte reisomstandigheden.
Ik vreesde natuurlijk een lange preek en gezeik over zwartrijden enzo...zegt de conducteur: 'mevrouw, u heeft helemaal gelijk', en loopt weer vriendelijk verder
Authorities are investigating after a cargo train derailed along the Housatonic River in New Milford around noon on Wednesday.
Police said the train’s front engine came off the tracks and traveled 10 feet to the right before coming to a halt.
No passengers and no hazardous materials were on board the train, which is owned by the Housatonic Valley Railroad Company and was traveling southbound through New Milford.
No employees were injured during the derailment, according to police.
The train did not reach the roadway, but New Milford police are on scene to direct traffic while railroad officials investigate.
No road closures are currently in effect, but police said the intersection of Housatonic Avenue and Boardman Road could close later on.
Klopt. De ProRail-baas die mij dit vanmorgen in vertrouwen meldde, schaamde zich diep hiervoor. Een hoop reizigershinder die achteraf dus niet nodig was geweest.
Wat jij vindt is niet relevant. En het mag niet allebei. Groet.
9 juni 2013 tussen Olen en Geel, België, toen ik niet een week later hierheen had moeten gaan, want op 10 juni 2013 werd op dit stuk gestart met de bovenleidingswerkzaamheden. NMBS 4194 + 4108 Op de heerlijke zomerse 9 juni 2013 passeerden tussen Olen en Geel de 4194 + 4108 als IR-trein naar Neerpelt.
NMBS 4189+4174 (3234) Vanaf de andere kant kwamen ook nog 2 MW41'en, ditmaal als IR-trein naar Antwerpen.
Goed getimed dus. Bovenleiding hoort bij een spoorsysteem, maar zijn best wel beeldverstorend voor een fotograaf. Vooral als er heel veel palen staan, zoals hier:
Ik heb nog een filmpje gevonden over de treinen op je foto's:
Op donderdag 20 februari 2014 21:37 schreef James1988 het volgende: Goed getimed dus. Bovenleiding hoort bij een spoorsysteem, maar zijn best wel beeldverstorend voor een fotograaf. Vooral als er heel veel palen staan, zoals hier:
Mol - Neerpelt - Hamont staat gepland om rond 2020 geëlektrificeerd te worden. Nu ga je dus Antwerpen - Mol dieselen onder de draad, en dan verder naar Neerpelt (- Hamont). Er zou enkel op maandag t/m vrijdag een extra trein komen die dan vanuit de richting Brussel richting Mol rijdt. Mogelijk een IC die splitst in Herentals, een deel naar Turnhout en een deel naar Mol. Maarja, daar zijn nog geen officiële dingen over gezegd door NMBS / Infrabel. Zoals al eerder gezegd, de draad hangt er al bijna geheel, maar het onderstation moet nog gebouwd worden (problemen met bouwvergunningen enzo)
Liever niet, het vierde spoorwegpakket bevat ook een aantal zeer goede punten over verdere standaardisatie (ERTMS) en het onderbrengen van meer bevoegdheden (bijvoorbeeld over materieeltoelating) bij het ERA.
Ik denk wel dat het stuk over "onderhands gunnen mag niet, alleen verplicht aanbesteden" verder wordt afgezwakt.
Liever niet, het vierde spoorwegpakket bevat ook een aantal zeer goede punten over verdere standaardisatie (ERTMS) en het onderbrengen van meer bevoegdheden (bijvoorbeeld over materieeltoelating) bij het ERA.
Ik denk wel dat het stuk over "onderhands gunnen mag niet, alleen verplicht aanbesteden" verder wordt afgezwakt.
Het is vooral treurig dat vanuit een soort 'overheid' standaardisatie moet worden aangedragen en niet uit de markt.
Het is vooral treurig dat vanuit een soort 'overheid' standaardisatie moet worden aangedragen en niet uit de markt.
Helemaal mee eens.
De markt wordt echter gedomineerd door staatsbedrijven of bedrijven die volledig in handen van de staat zijn, juist die partijen hebben geen belang bij standaardisatie omdat dit bedreigend is voor hun positie.
standaardisatie hoef je niet uit "de markt" te verwachten. In de hand gewerkt door de Heilige Koe die "Aanbesteding" heet worden marktpartijen gedwongen zich van elkaar te onderscheiden.
In zo'n klimaat gaan huilen om "standaarden" is een beetje als vragen of Obama en Kim Yong-Un samen willen gaan ganzeborden, omdat dat zo leuk staat op de foto. Behalve totaal onrealistisch, gewoon een beetje jammer
De markt heeft in eerste instantie helemaal geen belang bij standaardisatie en standaarden vloeien over het algemeen voort uit 'die ene met het grootste marktaandeel's product'.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ook heel toepasselijk op Europa's spoor, want ik geloof nooit dat de Fransen of de Duitsers bezig zijn met het vervangen van hun nationale systemen door ETCS in het hele land. Alleen op de goederenassen die zijn gedefinieerd in het TEN-T-programma verwacht ik dat er ERTMS wordt weggelegd. Met flinke subsidie vanuit de EU.
Gisteren moest ik van Gouda naar Delft retour. Maar op de terugweg reden er geen treinen van Delft. Dus opgehaald vanuit Gouda en naar Gouda gereden. Dus slechts 'een enkeltje' gebruikt, maar een retour gekocht.
Vanochtend hetzelfde gezeik. Dus besloot een enkeltje te halen naar Delft. Kwam niet verder dan Rotterdam. Daar opgehaald om toch op tijd op m'n werk te komen. Dus eigenlijk maar weer de helft van m'n enkeltje gebruikt.
Besloot dus nu net geen kaartje te kopen van Rotterdam naar Gouda (was naar Rotterdam gebracht door collega).
Word ik gecontroleerd en leg uit dat ik bewust geen kaartje heb gehaald omdat zowel mijn retourkaartje als enkeltje niet volledig werden benut vanwege de slechte reisomstandigheden.
Ik vreesde natuurlijk een lange preek en gezeik over zwartrijden enzo...zegt de conducteur: 'mevrouw, u heeft helemaal gelijk', en loopt weer vriendelijk verder
Maar tegenwoordig heb je ook diensten met vijf of meer slagen Zwolle - Kampen achter elkaar
Ben ze nog niet tegengekomen. Wel eentje met 3 maal Utrecht - Woerden
Tegenwoordig is Zl - Kpn trouwens ook maar one-way voor de machinist. Dus machinist A rijdt van Zwolle naar Kampen en machinist B van Kampen naar Zwolle. Mooie maar wel dure oplossing voor de (te) krappe keertijd in Kampen.
Ben ze nog niet tegengekomen. Wel eentje met 3 maal Utrecht - Woerden
Tegenwoordig is Zl - Kpn trouwens ook maar one-way voor de machinist. Dus machinist A rijdt van Zwolle naar Kampen en machinist B van Kampen naar Zwolle. Mooie maar wel dure oplossing voor de (te) krappe keertijd in Kampen.
En die andere zit dan een half uur koffie te lurken in Kampen of zo?
Die blijft 'achterin' hangen op de terugweg, denk ik? Evt. met of zonder koffie.
---
Vanmiddag poosje (14:38 eerste melding, 15:08 voorbij) even geen treintjes tussen Gramsbergen en Coevorden, volgens Arriva ivm een sein- en wisselstoring, volgens de reisplanner een gestrande trein.
Wat bleek: loc 1835 kon te Coevorden 'zijn' goederenspoor niet op omdat loc 9903 daar nog stond. De onfortuinlijke 1835 kwam daardoor op een spoor zonder draad terecht en blokkeerde daarbij een wissel.
1 punt voor de reisplanner, een halve voor Arriva. Toeters.
Op donderdag 20 februari 2014 22:54 schreef greavy het volgende: Heb daar idd wel meegemaakt dat je altijd +2 ofzo had bij vertrek. Erg strak gepland, maar ruimer kon het ook niet.
Dat wordt Velaro rijden als je ook nog in Stadshagen moet gaan stoppen
vier minuten is toch genoeg om op een rustig moment een DM'90 om te bouwen en weer te vertrekken?
Verder zou een minuut eerder uit Zwolle vertrekken in de toekomst best mogelijk moeten zijn wanneer die perrontunnel gereed is. Heb je vaak geen tweede mcn meer nodig.
Nu ik er over nadenk: je zou voor dat lijntje bijna de combifunctie in gaan voeren, zodat op de ene rit de mcn HC is en op de andere rit de andere mcn de HC
qua snel optrekkend materieel is Velaro natuurlijk kut, dat weet ik ook wel. Het snelst optrekkende railmat voor normaal reizigersverkeer is volgens mij de RegioSprinter http://de.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter
Op donderdag 20 februari 2014 23:01 schreef GlenSpey het volgende: De keertijd moet gewoon langer, maar dat kon geloof ik niet. Iets met de spoorbezetting in Zwolle
Aansluitingen in Zwolle. (Spoorbezetting niet, bij gebrek aan kruisende treinen.)
Een rennende machinist staat gewoon niet zo professioneel, alsof ie te laat voor zn eigen trein komt en alles haastig af moet ronden (met alle risico's van dien).
qua snel optrekkend materieel is Velaro natuurlijk kut, dat weet ik ook wel. Het snelst optrekkende railmat voor normaal reizigersverkeer is volgens mij de RegioSprinter http://de.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter
Een rennende machinist staat gewoon niet zo professioneel, alsof ie te laat voor zn eigen trein komt en alles haastig af moet ronden (met alle risico's van dien).
Ik denk dat de reizigers het wel kunnen waarderen. Hee een machinist die zijn best doet. En als je dan in cabine zit natuurlijk gewoon de tijd nemen. Met +1 vertrekken op die lijn zal waarschijnlijk geen ramp zijn
3 minuten voor 40 meter, dat haal ik op mn handen nog wel.
enneh "staat niet zo professioneel", sinds wanneer is dat een issue dan? Weet je wat niet zo professioneel staat?
• Treinen opheffen 80 km voor hun eindstation omdat ze 10 minuten vertraging hebben. • Treinen opheffen omdat je denkt dat er misschien weleens een paar centimeter sneeuw zou kunnen gaan vallen. • Treinen opheffen omdat wat debielengeklieder in een toilet je niet aanstaat. • Zakken met korrels gaan uitdelen aan mensen omdat je te gierig was om een toilet in je trein te bouwen • Hogesnelheidstreinen "besluiten" uit dienst te nemen nadat je door de werkelijkheid en besluiten van de Belgen feitelijk niet anders kon • Treinen "op tijd" weg sturen om op het volgende station 10 minuten stil te gaan staan, zonder een heus wel mogelijke aansluiting over te nemen. • Beweren dat mensen "de reisplanner moeten checken" terwijl ze daar alleen te zien krijgen dat hun trein niet rijdt. Wat er wel rijdt staat in de sterren. • 300 miljoen per jaar winst maken en toch steeds weer de tarieven "moeten" verhogen.
Nee, een rennende machinist is echt het allergrootste onheil wat NS op PR-gebied kan overkomen denk ik
Op vrijdag 21 februari 2014 00:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Je vergeet: Een kapotte HSL-treindienst invoeren en daarnaast de oude dienstregeling niet continueren en mooi weer blijven spelen.
En daarna een plan presenteren waarmee de reiziger alleen maar slechter af is, en daar gejuich voor ontvangen.
Waar het gaat om PR zet NS uiteraard de pet van staatsbedrijf op, gaatmet de armen over elkaar staan en zegt: "Gegarandeerde onderhandse gunning. Problemen mee?".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
3 minuten voor 40 meter, dat haal ik op mn handen nog wel.
enneh "staat niet zo professioneel", sinds wanneer is dat een issue dan? Weet je wat niet zo professioneel staat?
• Treinen opheffen 80 km voor hun eindstation omdat ze 10 minuten vertraging hebben. • Treinen opheffen omdat je denkt dat er misschien weleens een paar centimeter sneeuw zou kunnen gaan vallen. • Treinen opheffen omdat wat debielengeklieder in een toilet je niet aanstaat. • Zakken met korrels gaan uitdelen aan mensen omdat je te gierig was om een toilet in je trein te bouwen • Hogesnelheidstreinen "besluiten" uit dienst te nemen nadat je door de werkelijkheid en besluiten van de Belgen feitelijk niet anders kon • Treinen "op tijd" weg sturen om op het volgende station 10 minuten stil te gaan staan, zonder een heus wel mogelijke aansluiting over te nemen. • Beweren dat mensen "de reisplanner moeten checken" terwijl ze daar alleen te zien krijgen dat hun trein niet rijdt. Wat er wel rijdt staat in de sterren. • 300 miljoen per jaar winst maken en toch steeds weer de tarieven "moeten" verhogen.
Nee, een rennende machinist is echt het allergrootste onheil wat NS op PR-gebied kan overkomen denk ik
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
True. Wij hebben een soms een kering van 5 minuten op Winschoten. Als ik met +2 vertrek uit Scheemda, dan bel ik de treindienstleider op en dan vraag ik of hij mij uit ARI wilt halen. Overweg gaat pas dicht op het moment dat ik mij gereed voor vertrek meld.
Vind het helemaal niets als ik net in de andere cabine zit, en ik zie de overweg al dicht en het sein al veilig, nog voor ik mijn rem en beproevingen heb gedaan. Dan ga je haasten, en haast is niet goed in dit vak Rust, overzicht, alert en ontspannen rijden. Dat is mijn motto
/liefdagboek
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 10:30:49 ]
Op vrijdag 21 februari 2014 10:30 schreef Monopoly het volgende: Ik heb een tijd in zowel Lelystad, Zwolle als Hasselt gewoond. Dan woon je er natuurlijk zowat naast
Goede arbeidsvoorwaarden als je drie huizen kan betalen. Nu is Lelystad natuurlijk wel goedkoop...
Op donderdag 20 februari 2014 23:01 schreef GlenSpey het volgende: De keertijd moet gewoon langer, maar dat kon geloof ik niet. Iets met de spoorbezetting in Zwolle
Nee, de aansluitingen in Zwolle. De aansluitingen richting Hanzelijn zijn al onhaalbaar en richting Amersfoort en Groningen ook verschrikkelijk krap. Dan telt iedere seconde dat je eerder aankomt voor de haalbaarheid van overstappen. Dus ga je zo kort mogelijk keren in Kampen.
Enterprise, de enige internationale trein van Ierland
Yup en geen waslijn, eergisteren naar Derry geweest geen waslijn. Hier in Dublin heeft de DART en de Luas wel bovenleiding en verder niks geloof ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hier een linkje naar een pagina van Het Belang van Limburg over het Spartacusproject. De tramlijn die de twee Limburge hoofdsteden met elkaar zal verbinden.
Nou ja, het is niet zo handig om je online te laten vertegenwoordigen door het soort sociale werkplaats waar Eva nog intelligent bij af zou steken, maar dat kan je natuurlijk niet het hele bedrijf aanrekenen.
De kusttram willen ze ook vervangen. Dat is een lijn van 67km. En als ik het goed heb zijn dat eigenlijk Bombardier/Siemens stadstramstellen
Hoe groot zijn de halte-afstanden daar? Ik geloof dat de tram Maastricht - Hasselt tussen Maastricht en Hasselt een heel eind doorkachelt met 80 à 100 km/u, dat haalt een stadstram niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maar eens een update van mijn opleiding, voor de geïnteresseerden:
Vandaag eindelijk het 'school-gedeelte' afgerond na anderhalf jaar. Ik hoef niet meer naar Amsterdam Over 2 weken heb ik theorie-examens voor de railvakken en als dat is afgesloten mag ik beginnen aan mijn vijftig praktijkdagen als machinist. Vijftig praktijkdagen houden in: vijftig diensten die sterk op elkaar lijken en grofweg over dezelfde trajecten gaan, om je optimaal voor te bereiden op je proefrit ( = praktijkexamen). We hebben er zin in
komt ook nog eens bij dat de scholen rond Den Haag aankomende week ook weer gaan beginnen na een week vakantie, ze draaien gelukkig wel de 9800 (Utrecht-Den Haag Centraal) op volle sterkte.
Rail Away was bijzonder contrastrijk vandaag. En dan heb ik het over het contrast tussen het idyllische landschap en de achterlijke kleurstelling van het GTW'tje dat er doorheen toerde...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ach, bij ons is vorige week een wissel gerepareerd dat sinds Hilversum was geklemd. En dat was een situatie dat daadwerkelijk directe invloed op de treindienst had.
Ach, bij ons is vorige week een wissel gerepareerd dat sinds Hilversum was geklemd. En dat was een situatie dat daadwerkelijk directe invloed op de treindienst had.
Als ze het nu al over 2 maart hebben dan wordt het daar ook wel augustus hoor
Hoe kan de CityNight naar Praag al vanaf starttijd in Amsterdam uberhaupt +120 hebben? Vertrekt dus om 21u ipv 19u vanaf Amsterdam... Niet dat ik hem moet hebben gelukkig
Hoe groot zijn de halte-afstanden daar? Ik geloof dat de tram Maastricht - Hasselt tussen Maastricht en Hasselt een heel eind doorkachelt met 80 à 100 km/u, dat haalt een stadstram niet.
Sorry voor late reactie. De kustlijn heeft inderdaad een enorm aantal haltes, eentje per kilometer ongeveer.
De Spartacuslijn heeft er 12 voorzien, waarvan 3 in het centrum van Hasselt en 2 in het centrum van Maastricht. Dus ja er zitten veel meer kilometers tussen de haltes.
Sorry voor late reactie. De kustlijn heeft inderdaad een enorm aantal haltes, eentje per kilometer ongeveer.
De Spartacuslijn heeft er 12 voorzien, waarvan 3 in het centrum van Hasselt en 2 in het centrum van Maastricht. Dus ja er zitten veel meer kilometers tussen de haltes.
Dus 69 haltes voor 67 km vs 12 haltes voor 35 km
Ah ja, dat is wel een verschil. Ik heb geen idee wat voor materieel ze gaan kopen, maar het zal niet hetzelfde zijn, de kusttram is smalspoor, de tram Hasselt - Maastricht niet (want die moet over ProRail-spoor als ik me niet vergis).
Op vrijdag 21 februari 2014 21:01 schreef Deezertje het volgende: Hoe kan de CityNight naar Praag al vanaf starttijd in Amsterdam uberhaupt +120 hebben? Vertrekt dus om 21u ipv 19u vanaf Amsterdam... Niet dat ik hem moet hebben gelukkig
Om 21:10 werd er nog omgeroepen dat het nog ~45 minuten zou duren.
Op vrijdag 21 februari 2014 13:18 schreef tupolev141 het volgende: Hier een linkje naar een pagina van Het Belang van Limburg over het Spartacusproject. De tramlijn die de twee Limburge hoofdsteden met elkaar zal verbinden.
Is ook een filmpje bij met een voorproefje van hoe her er zou uit kunnen zien.
Heb nog altijd geen zicht op welk materieel ze nou gaan gebruiken. En is dit nu een tram of een light rail?
Had weinig gescheeld of die brug in het fotoalbum was er niet meer geweest, ze hadden die willen slopen voor de verbreding van het kanaal maar dat is er na een hoop gedoe uiteindelijk niet van gekomen... en dat is maar goed ook, anders was die tram gegarandeerd te duur geweest.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 21:44:18 ]
Een stakende prorailer is er met de bedrijfs-OV-chipkaart vandoor en staat nu ergens op een grensstation met Het Benodigde Onderdeel onder zijn arm, maar ja. Kaart geblokkeerd.
Op vrijdag 21 februari 2014 22:23 schreef Basekid_NZ het volgende: Hm vraag ze af waar ze in Maastricht de Maas willen oversteken. Wilhelminabrug ofzo? Moet er wel veel straatwerk open.
Nou in ieder geval, de IC143 naar Berlijn van vanochtend om 10:15 uit Deventer kreeg tussen Bad Bentheim en Rheine last van Auserplanmaßige bauarbeiten dus +30. Met +22 in Hannover aangekomen, ik had daar slechts 8 minuten overstaptijd dus trein naar Nürnberg gemist. Zou je denken, over een uur kan je nog een keer MAAR NEE!!! 15:26 eerste nieuwe reismogelijkheid en dan is er ook nog iets aan de hand met de RegionalExpressen waardoor mijn uiteindelijke aankomsttijd door een vertraging van 22 minuten 2:24 later is. JA KUT NS EN DOOD EN BOM EROP, Nou, geef mij Nedelrand maar.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Ja al een paar uur maar we kwamen een restaurant tegen onderweg en toen een bar en toen nou jah, de hotellobby waar we onze eigen meuk mogen drinken. Dus dat.
Van afgelopen zondag nog: NMBS 358 + 439 Te Berlaar passerden tijdens een zonnewolk 2 ongereviseerde Breaks, die wonderwel aan deze kant vrijwel geen graffiti hadden (enkel één tag op de neus van de 358 voorop). De trein is opweg als IR-trein naar Liège-Guillemins.
NMBS 08052 Ter hoogte van Berlaar passeert de L-trein naar Leuven met een Desiro-stel, tegenwoordig op deze verbinding ook al regelmatig aanwezig.
Ja al een paar uur maar we kwamen een restaurant tegen onderweg en toen een bar en toen nou jah, de hotellobby waar we onze eigen meuk mogen drinken. Dus dat.
Nou dan. Alles wat je hartje maar begeert, en maar kankeren op het spoor. Buuhuu etc
Nou in ieder geval, de IC143 naar Berlijn van vanochtend om 10:15 uit Deventer kreeg tussen Bad Bentheim en Rheine last van Auserplanmaßige bauarbeiten dus +30. Met +22 in Hannover aangekomen, ik had daar slechts 8 minuten overstaptijd dus trein naar Nürnberg gemist. Zou je denken, over een uur kan je nog een keer MAAR NEE!!! 15:26 eerste nieuwe reismogelijkheid en dan is er ook nog iets aan de hand met de RegionalExpressen waardoor mijn uiteindelijke aankomsttijd door een vertraging van 22 minuten 2:24 later is. JA KUT NS EN DOOD EN BOM EROP, Nou, geef mij Nedelrand maar.
De regels zijn dat je binnen 30 minuten na inchecken vertrokken moet zijn van je beginstation, er staat niks over tussenstops. Daarnaast ben ik nog nooit een conducteur tegengekomen die daar moeilijk over deed.
Een paar weken terug wel eentje die opmerkte dat ik was ingecheckt in Breda, en op dat moment in een trein zat van Gouda richting Den Haag Centraal. "Je moet onderweg wel uitchecken, je mag niet richting je incheckstation reizen" zei ze. Helemaal juist, maar ik zat in die trein omdat er tussen Rotterdam en Den Haag HS iets naar de tyfus was gegaan
De regels zijn dat je binnen 30 minuten na inchecken vertrokken moet zijn van je beginstation, er staat niks over tussenstops. Daarnaast ben ik nog nooit een conducteur tegengekomen die daar moeilijk over deed.
Een paar weken terug wel eentje die opmerkte dat ik was ingecheckt in Breda, en op dat moment in een trein zat van Gouda richting Den Haag Centraal. "Je moet onderweg wel uitchecken, je mag niet richting je incheckstation reizen" zei ze. Helemaal juist, maar ik zat in die trein omdat er tussen Rotterdam en Den Haag HS iets naar de tyfus was gegaan
das mooi. Ik twijfel dus tussen 1ste klas dalvrij, 2de klas dalvrij of motor rijden.
das mooi. Ik twijfel dus tussen 1ste klas dalvrij, 2de klas dalvrij of motor rijden.
1e of 2e klas, tsja... 1e klas is vooral rustiger. Het verschil met 2e klas is niet zo heel groot, afgezien van het stopcontact en de iets ruimere stoelen. Het is aan jou of je dat ervoor over hebt.
1e of 2e klas, tsja... 1e klas is vooral rustiger. Het verschil met 2e klas is niet zo heel groot, afgezien van het stopcontact en de iets ruimere stoelen. Het is aan jou of je dat ervoor over hebt.
Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef b2py het volgende: Overigens was de nachttrein naar Praha om half 12 nog niet vertrokken uit Amsterdam.
Oeps.
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 00:37 schreef Yreal het volgende: 2de klas trein reizen vind ik eigenlijk altijd zo vermoeiend, waar 1ste klas altijd erg relaxt is.
Reis je doordeweeks veel met de trein? Als dat niet het geval is is Weekend Vrij misschien interessanter.
Ik reis nu 2 tot 4 voor de studie zoetermeer -> amsterdam. 1-5x per maand voor werk zoetermeer -> amsterdam. Date bovendien met een meisje uit Leeuwarden...
De laatste maanden eigenlijk steeds ov omdat dat gratis is. Daarvoor eigenlijk altijd motor, maar dat begon aardig in de papieren te lopen.
"Dames en heren, de CityNightLine naar Praag rijdt vandaag niet. De eerstvolgende trein naar Praag vertrekt over 24 uur. Houdt u de omroepberichten en de reisplanner in de gaten"
"Dames en heren, de CityNightLine naar Praag rijdt vandaag niet. De eerstvolgende trein naar Praag vertrekt over 24 uur. Houdt u de omroepberichten en de reisplanner in de gaten"
*ting ding dong* "Wij vinden de huidige overlast zeer vervelend. Daarom kunt u bij de Kiosk terecht voor een gratis kopje koffie of thee." "Jsme přesvědčeni, že aktuální obtěžování velmi nepříjemné. Proto, když Kiosk vychutnat zdarma ¨álek kávy nebo čaje."
*ting ding dong* "Wij vinden de huidige overlast zeer vervelend. Daarom kunt u bij de Kiosk terecht voor een gratis kopje koffie of thee." "Jsme přesvědčeni, že aktuální obtěžování velmi nepříjemné. Proto, když Kiosk vychutnat zdarma ¨álek kávy nebo čaje."
Weet u nog? 10 oktober 2010. 10-10-10. We gaan vandaag doen alsof het keihard sneeuwt en shit! Gratis koffie en erwtensoep, en maar pendeltjes testen bij stralend weer. Lachen man Heb nog een mooie rit gemaakt die dag. En de proef was geslaagd! Maar toen het 6 weken later echt ging vriezen ging de hele zooi alsnog de puinpoeier in natuurlijk, net als de 2 winters ervoor en de 2 winters er na.
Weet u nog? 10 oktober 2010. 10-10-10. We gaan vandaag doen alsof het keihard sneeuwt en shit! Gratis koffie en erwtensoep, en maar pendeltjes testen bij stralend weer. Lachen man Heb nog een mooie rit gemaakt die dag. En de proef was geslaagd! Maar toen het 6 weken later echt ging vriezen ging de hele zooi alsnog de puinpoeier in natuurlijk, net als de 2 winters ervoor en de 2 winters er na.
Volgens ov-tijden is de vertraging van de CNL naar Praag te wijten aan een vertraging uit het buitenland. Die moet dan wel heel groot zijn geweest aangezien die trein een halve dag in Amsterdam staat.
Op zaterdag 22 februari 2014 01:35 schreef remcoP het volgende: Volgens ov-tijden is de vertraging van de CNL naar Praag te wijten aan een vertraging uit het buitenland. Die moet dan wel heel groot zijn geweest aangezien die trein een halve dag in Amsterdam staat.
ergens een stickertje op plakken kan elke dooie lul he Het ligt aan de Euro of aan Al-Qaeda of aan vertraging in het buitenland of aan m'n schoonmoeder of gewoon een rooie sticker DEFECT, doet ook wonderen.
Bottom line:
JA we verschaffen je Informatie Kijk ons goed zijn
ergens een stickertje op plakken kan elke dooie lul he Het ligt aan de Euro of aan Al-Qaeda of aan vertraging in het buitenland of aan m'n schoonmoeder of gewoon een rooie sticker DEFECT, doet ook wonderen.
Bottom line:
JA we verschaffen je Informatie Kijk ons goed zijn
Welke informatie dan?
HET LIGT ERGENS AAN!! Heus waar
Laats ook een mooie gehoord in de trein: "Dames en Heren, we komen met enkele minuten vertraging aan op Utrecht Centraal. Dit komt doordat we te laat van ons beginstation waren vertrokken en dit komt weer door een eerdere verstoring."
Laats ook een mooie gehoord in de trein: "Dames en Heren, we komen met enkele minuten vertraging aan op Utrecht Centraal. Dit komt doordat we te laat van ons beginstation waren vertrokken en dit komt weer door een eerdere verstoring."
Dat had ik ook "Dames en Heren wij rijden Gouda binnen met een vertraging van 10 minuten in verband met een eerder opgelopen vertraging"
Omg, het is gewoon een hele nagesynchroniseerde Comedy Central. Hier ga ik me echt uitstekend mee vermaken. Nou nog ff kijken of ik Führerstandsmitfahrt kan vinden
Op zaterdag 22 februari 2014 01:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Omg, het is gewoon een hele nagesynchroniseerde Comedy Central. Hier ga ik me echt uitstekend mee vermaken. Nou nog ff kijken of ik Führerstandsmitfahrt kan vinden
Zoek maar op "Hitler stands with Fart" dat moet wel lukken
Op zaterdag 22 februari 2014 08:25 schreef greavy het volgende: Hmm, NSR heeft een drukke omloop in de IC Den Haag - Venlo nu met 2xDDZ (dus DDZ8) gepland, solo DDZ is in een paar treinen te krap. Doen ze goed
Het heeft gelukkig maar 3 maanden geduurd voordat ze daar achterkwamen.... Nu de IC vlissingen nog verlengen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat had ik ook "Dames en Heren wij rijden Gouda binnen met een vertraging van 10 minuten in verband met een eerder opgelopen vertraging"
Blijf van mijn zuurstof af idioot
Het andere uiterste heb ik ook eens meegemaakt, vorig jaar ergens (voordat de Hanzelijn reed):
• Trein kom te laat aan in Zwolle en bij vertrek direct de omroep: "Goedemorgen dames en heren, welkom in de intercity naar Den Haag. Wij zijn helaas te laat vertrokken uit Zwolle, de reden hiervoor is dat wij in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva"
• Vlak voor Amersfoort: "Goedemorgen dames en heren, het volgende station is Amersfoort, u kunt hier nog overstappen etc. Wij komen hier helaas te laat aan, doordat wij in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva"
• Bij vertrek uit Amersfoort: "Voor degenen die zojuist zijn ingestapt, wij zijn helaas te laat vertrokken uit Amersfoort, omdat we in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva"
• Vlak voor Utrecht... afijn u raadt het al, ik denk dat de beste man is blijven omroepen tot Den Haag. Kutvriendjes van mono die je de pas afsnijden
Lekker handig als je een belangrijke afspraak hebt. Hoe ging de slogan ook al weer: "Wie op tijd wil zijn, neemt de trein!"
Maar wat doen ze nou echt in zo'n geval? Als de wiedeweerga een stel touringcars optrommelen?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2014 09:40:53 ]
Het andere uiterste heb ik ook eens meegemaakt, vorig jaar ergens (voordat de Hanzelijn reed):
• Trein kom te laat aan in Zwolle en bij vertrek direct de omroep: "Goedemorgen dames en heren, welkom in de intercity naar Den Haag. Wij zijn helaas te laat vertrokken uit Zwolle, de reden hiervoor is dat wij in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva"
• Vlak voor Amersfoort: "Goedemorgen dames en heren, het volgende station is Amersfoort, u kunt hier nog overstappen etc. Wij komen hier helaas te laat aan, doordat wij in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva"
• Bij vertrek uit Amersfoort: "Voor degenen die zojuist zijn ingestapt, wij zijn helaas te laat vertrokken uit Amersfoort, omdat we in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva"
• Vlak voor Utrecht... afijn u raadt het al, ik denk dat de beste man is blijven omroepen tot Den Haag. Kutvriendjes van mono die je de pas afsnijden
Kinderachtig gedoe.
Lijkt me ook de enige mogelijkheid. De bedding volgt dus, in het centrum, voor een groot deel de busroute richting België. Die Belvédère halte kan ik niet plaatsen, daar moet ik eens gaan kijken. Dat lijkt me zo'n stop die ze evengoed kunnen overslaan. En het traject was een stukje korter geweest als de het hadden getrokken via BrusselsePoort, Via Regia naar Veldwezelt. Maar dan had Lanaken geen stop gehad. Is wel goed voor al de Nederlanders die in Lanaken wonen maar in Maastricht moeten zijn.
Op zaterdag 22 februari 2014 10:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Duidelijk, thanx. Ik ga maar eens shoppen bij Ryanair, die hebben ons ook al eens voor twee eurocent naar Italië gevlogen.
Op zaterdag 22 februari 2014 10:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Duidelijk, thanx. Ik ga maar eens shoppen bij Ryanair, die hebben ons ook al eens voor twee eurocent naar Italië gevlogen.
Kan je met je ProRail kaartje niet korting verschaffen enzulks bij Eurostar?
"Dames en heren, ondanks de idiote verruiming van de rijtijden, is de NSR-machinist van deze trein er niet in geslaagd om in 250 km een vertraging van 2 minuten weg te werken."
Weet u nog? 10 oktober 2010. 10-10-10. We gaan vandaag doen alsof het keihard sneeuwt en shit! Gratis koffie en erwtensoep, en maar pendeltjes testen bij stralend weer. Lachen man.
Jazeker, als de dag van gisteren.
Ik heb nog zo goed mogelijk mee getest...
(foto gemaakt door een conducteur die er de humor wel van inzag)
Op zaterdag 22 februari 2014 11:14 schreef dennistd het volgende: 19800 bedoel je denk ik, zonder 9800 worden alle stopstation tussen Den Haag en Gouda niet bediend
Idd, maar reed die tussenstopper gisteren wel dan? Ik dacht van niet.
Op zaterdag 22 februari 2014 11:14 schreef dennistd het volgende: 19800 bedoel je denk ik, zonder 9800 worden alle stopstation tussen Den Haag en Gouda niet bediend
Op zaterdag 22 februari 2014 11:27 schreef Bitlord het volgende: Manmanman wat een "niet-trein" volk vandaag op Utrecht Centraal. Zijn er weer kruidvatkaartjes ofzo?
In VIRM kun je tenminste je benen nog kwijt als je tegenover iemand zit, in SLT is het echt dramatisch. Wat een krappe butt-trein.
True. Ik pak altijd zo'n klapstoeltje op de "balkons". Kun je je benen tenminste nog strekken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag eindelijk het 'school-gedeelte' afgerond na anderhalf jaar. Ik hoef niet meer naar Amsterdam Over 2 weken heb ik theorie-examens voor de railvakken en als dat is afgesloten mag ik beginnen aan mijn vijftig praktijkdagen als machinist. Vijftig praktijkdagen houden in: vijftig diensten die sterk op elkaar lijken en grofweg over dezelfde trajecten gaan, om je optimaal voor te bereiden op je proefrit ( = praktijkexamen). We hebben er zin in
Mooi man. Ik heb vast nog wel een shitload aan oefentoetsen voor je mocht je daar wat aan hebben? Leuke tijden zijn dit. Zometeen lekker knallen met je praktijkdagen. Als je klaar bent, ga je dan eerst RET doen in Arnhem? Hoe doen ze dat bij NS? Ik werd gelijk losgelaten de baan op (gelukkig!).
Op zaterdag 22 februari 2014 14:26 schreef Monopoly het volgende: Ik vind het erg jammer dat er nooit DDZ is op Groningen. Mooi spul, comfortabel en reizigersvriendelijk.
Klopt, ik zou er ook graag vaker mee reizen, alleen zit het nooit in mijn treinseries
helaas is er een auto voor de trein gekomen bij oudesluis. daardoor geen treinverkeer tussen schagen en anna paulowna. verwachting is dat om 21:00 de treinen weer rijden op dat stuk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef spectrumanalyser het volgende: helaas is er een auto voor de trein gekomen bij oudesluis. daardoor geen treinverkeer tussen schagen en anna paulowna. verwachting is dat om 21:00 de treinen weer rijden op dat stuk.
RRF 4401 + 1107 & Dolimetrein De Zaterdagse Dolimetrein uit België richting de Nedmag-fabriek in Veendam passeert zeer stipt op tijd station Weert met als tractie de RRF 4401 (ex-HTRS 1606) en de RRF 1107 (ex-HTRS 1446) in opzending. Helaas had de VIRM rechts in beeld 2 minuten vertraging, waardoor deze in beeld kwam.
NMBS 410 Te Maastricht Randwyck arriveert de Break 410 als L-trein naar Liège-Guillemins.
CrossRail PB14 + Novara-shuttle Te Maastricht Randwyck passeert in een strak zonnetje de strak op tijd rijdende Novara-shuttle vanaf de Rail Terminal Chemelot richting Novara.
Mono had het eerder deze week over het verplaatsen van het opstelterrein in Groningen. Op 5 en 11 maart zijn er inloopavonden in Haren ivm de plannen om het terrein naar de vork te verplaatsen
Het bovenste deel is voor werken, muziek luisteren, filmpje kijken etc. maar het is niet direct een stiltecoupé. De stiltecoupés zijn echter wel op de bovenverdieping, maar hebben de duidelijke Stiltecoupé-aanduiding naast de gewone bestickering.
Het bovenste deel is voor werken, muziek luisteren, filmpje kijken etc. maar het is niet direct een stiltecoupé. De stiltecoupés zijn echter wel op de bovenverdieping, maar hebben de duidelijke Stiltecoupé-aanduiding naast de gewone bestickering.
God wat heerlijk. Een hokjesdouwtrein, die hadden we nog niet