Tsja, shoarma gegeten en nu zit ik in slaap te vallenquote:
After dinner trip ^^quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, shoarma gegeten en nu zit ik in slaap te vallen
Ja. En met nog 1 uur werken te gaan wil ik eigenlijk een uur vrij nemen maar dat vind ik dan ook weer zondequote:
Gewoon blijven zitten. Uur is zo voorbij. Ik heb het opgegeven voor vandaag doe van het weekend wel wat ben toch alleen thuis. Net een uurtje wat uit mijn handen gekregen en toen was het weer klaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja. En met nog 1 uur werken te gaan wil ik eigenlijk een uur vrij nemen maar dat vind ik dan ook weer zonde
Ik ga straks wel vroeg naar huis en tot die tijd FOK!kenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gewoon blijven zitten. Uur is zo voorbij. Ik heb het opgegeven voor vandaag doe van het weekend wel wat ben toch alleen thuis. Net een uurtje wat uit mijn handen gekregen en toen was het weer klaar.
Goede besteding van de dag.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga straks wel vroeg naar huis en tot die tijd FOK!ken
Zo hardgelopen, gedoucht en zelfs nog wat meegekregen van het schaatsenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:26 schreef Mironda90 het volgende:
Ik ga maar even hardlopen aangezien ik nu weekend hebeen 5 kilometer en dan heb ik echt weekend
Snel een nieuwe kopen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef xuryah het volgende:
Mijn auto is verkocht en ik vind het helemaal niet leuk
Dat was toch de bedoeling? Het geld wat je ervoor hebt gekregen opzij zetten kun je later een nieuwe kopenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:59 schreef xuryah het volgende:
Mijn auto is verkocht en ik vind het helemaal niet leuk
Klopt. Maar doet wel pijn hoor! Ik hield van mijn autootje. Maar rekeningen kunnen betalen is belangrijker.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:23 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
Dat was toch de bedoeling? Het geld wat je ervoor hebt gekregen opzij zetten kun je later een nieuwe kopen
dat is wel waar..gelukkig kun je nu je rekeningen betalenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:28 schreef xuryah het volgende:
[..]
Klopt. Maar doet wel pijn hoor! Ik hield van mijn autootje. Maar rekeningen kunnen betalen is belangrijker.
Yep! En als ik eenmaal een baantje heb koop ik wel weer een leuk autootjequote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:34 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
dat is wel waar..gelukkig kun je nu je rekeningen betalen
Grote lichtbron, liefst 5500k. Kun je doen door een flitser te bouncen op een a2/a3 vel papier, of natuurlijk een muur/plafond. Dit gebruiken als main lichtbron. Verder kun je het zo gek maken als je wilt. Schaduwen iets opvullen met een reflector of extra flitser. Wat felle catchlights in het reflecterende voedsel (zoals olie) door een flitser ook rechtstreeks te laten flitsen etc.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Yep! En als ik eenmaal een baantje heb koop ik wel weer een leuk autootje
Even een vraagje over fotografie. Jaja.
Voor mn foodblog wil ik mooie foto's maken van mn gerechten, maar omdat t steeds donker is wanneer ik eet krijg ik niet zulke mooie foto's.. hoe kan ik zo natuurlijk mogelijk licht krijgen/maken om mn foto's zo mooi mogelijk te maken? Iemand die mij daarmee kan helpen?
Oke thanks! Een externe flitser heb ik nog niet, maar ik ga kijken of ik daar voorlopig even iets anders voor kan vindenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
Grote lichtbron, liefst 5500k. Kun je doen door een flitser te bouncen op een a2/a3 vel papier, of natuurlijk een muur/plafond. Dit gebruiken als main lichtbron. Verder kun je het zo gek maken als je wilt. Schaduwen iets opvullen met een reflector of extra flitser. Wat felle catchlights in het reflecterende voedsel (zoals olie) door een flitser ook rechtstreeks te laten flitsen etc.
Beetje color grading en je bent klaar!
Misschien iets van een nachtlampje erbij zetten ofzo?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:47 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oke thanks! Een externe flitser heb ik nog niet, maar ik ga kijken of ik daar voorlopig even iets anders voor kan vinden
Ja dat zou op zich ook kunnen. Ga het morgen eens proberen!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 01:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien iets van een nachtlampje erbij zetten ofzo?
Bouwlamp (liefst met CTB filter) kan ook prima werken! Zolang de lichtbron maar een beetje sterk is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:47 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oke thanks! Een externe flitser heb ik nog niet, maar ik ga kijken of ik daar voorlopig even iets anders voor kan vinden
Een witte CTB filter dan neem ik aan? Want die dingen heb je volgens mij in verschillende kleuren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Bouwlamp (liefst met CTB filter) kan ook prima werken! Zolang de lichtbron maar een beetje sterk is.
Dat laatste natuurlijk!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:08 schreef andreas612 het volgende:
Moet morgen 5 uur s ochtends taxi naar vliegveld hebben.. twijfel of ik vanaaf braaf ga slapen of dat ik 'm door haal en dan party pakken
Yep daar ben ik al mee aan t spelen. Wilt niet echt beter worden. We hebben niet zo goed licht in huis, allemaal eigenlijk sfeerlicht.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:19 schreef xepera9 het volgende:
Over food en CTB: volgens mij wordt dit een beetje ingewikkeld, moet je eigenlijk kleurtemperatuur gaan meten, maar dat lijkt met niet nodig, toch (zo professioneel)?
Ik zou eerst de meest geschikte locatie in je huis zoeken. Dan eerst gaan experimenteren met hoge iso-waarde, groot diafragma, een vaste hand (of statief) en eventueel klein (invul)flitsje van de interne flitser.
Als het dan nog niet lukt zou ik gaan investeren in betere spullen.
Dat is ook een idee jaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:24 schreef Puala het volgende:
Ik zou beginnen met een grote doos bekleden met allemaal wit papier en daar je eten in zetten. Dan een bureaulamp er op en kijken wat dan het resultaat is.
En als het weer licht word zorg je dat de zon er op gaat schijnen en fotografeer je da.
Nee een blauwe uiteraard.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef xuryah het volgende:
[..]
Een witte CTB filter dan neem ik aan? Want die dingen heb je volgens mij in verschillende kleuren.
Voor echt frisse foto's als dit is het echt nodig dat het omgevingslicht (bijv. zonlicht) en het flitslicht/de lamp de zelfde kleurtemperatuur hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:19 schreef xepera9 het volgende:
Over food en CTB: volgens mij wordt dit een beetje ingewikkeld, moet je eigenlijk kleurtemperatuur gaan meten, maar dat lijkt met niet nodig, toch (zo professioneel)?
Ik zou eerst de meest geschikte locatie in je huis zoeken. Dan eerst gaan experimenteren met hoge iso-waarde, groot diafragma, een vaste hand (of statief) en eventueel klein (invul)flitsje van de interne flitser.
Als het dan nog niet lukt zou ik gaan investeren in betere spullen.
Een paar cheap ass lampen bij de ikea, online daglichtlampen kopen en je eten tussen platen piepschuim zetten (paar euro bij gamma). Veel MacGyver kijken helpt ook.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:47 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dit kan uiteraard ook! Voor fellere reflectie kun je zelfs gaan voor isolatiemateriaal of zilverfolie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:00 schreef freud het volgende:
[..]
Een paar cheap ass lampen bij de ikea, online daglichtlampen kopen en je eten tussen platen piepschuim zetten (paar euro bij gamma). Veel MacGyver kijken helpt ook.
Uiteraard ben ik het met je eens, maar de vraag is wel of je een professionele aanpak (+ investering) nodig hebt als je begint met een foodblog. Het ligt eraan wat je daarvan verwacht en wat je doelgroep is. Als het hobby-matig en puur informatief is, is een serieuzere aanpak misschien wat overkill.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:58 schreef Susteren het volgende:
[..]
Voor echt frisse foto's als dit is het echt nodig dat het omgevingslicht (bijv. zonlicht) en het flitslicht/de lamp de zelfde kleurtemperatuur hebben.
[ afbeelding ]
Anders krijg je met tungsten light een gele teint, of als je je witbalans op tungsten zet wordt de omgeving erg blauwig. Dit kan echter bij sommige dingen zoals films een sjiek effect geven: mensen worden beetje oranje en achtergrond vanzelf blauw omdat de mensen met tungsten zijn belicht en de achtergrond daylight. Teal and orange noemen ze dit.
[ afbeelding ]
Nja een paar bouwlampen heeft ze wellicht al, en CTB gel kost ook geen fortuin.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:04 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik het met je eens, maar de vraag is wel of een professionele aanpak (+ investering) nodig hebt als je begint met een foodblog. Het ligt eraan wat je daarvan verwacht en wat je doelgroep is. Als het hobby-matig en puur informatief is, is een serieuzere aanpak misschien wat overkill.
Wil je opvallen als blogger of als fotograaf zul je inderdaad wat meer moeite moeten doen, want er zijn al veel aantrekkelijk uitziende blogs, met inderdaad frisse foto's zoals hierboven.
(En laten we het maar niet over tungsten hebben, want dat is weer een vak apart).
Als je zeker weet welke je moet hebben...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja een paar bouwlampen heeft ze wellicht al, en CTB gel kost ook geen fortuin.
Ballin'? Gemaakt na het zien van YouTube videos van van die straat verkopers. In drie minuten klaar, leuk om te doen en lekkerder dan hoe ik de nasi meestal maak.quote:
Ballin iddquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:20 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Ballin'? Gemaakt na het zien van YouTube videos van van die straat verkopers. In drie minuten klaar, leuk om te doen en lekkerder dan hoe ik de nasi meestal maak.
Moest aan deze denken:quote:
Het voordeel met piepschuim vind ik dat je met sateprikkers je opstelling erg snel kan fixeren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dit kan uiteraard ook! Voor fellere reflectie kun je zelfs gaan voor isolatiemateriaal of zilverfolie.
Zelf nooit mee gewerkt, gebruik meestal gewoon 5-1 reflectoren. Heerlijk om altijd een blackboard, witte reflector, zilvere reflector, goude reflector en diffuser bij je te hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:05 schreef freud het volgende:
[..]
Het voordeel met piepschuim vind ik dat je met sateprikkers je opstelling erg snel kan fixeren.
idd handigquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:05 schreef freud het volgende:
[..]
Het voordeel met piepschuim vind ik dat je met sateprikkers je opstelling erg snel kan fixeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |