http://www.nu.nl/tech/3707090/facebook-neemt-whatsapp.htmlquote:Facebook neemt Whatsapp over
Facebook neemt Whatsapp over voor een bedrag van 16 miljard (11,6 miljard euro). Whatsapp wordt door de overname volledig eigendom van Facebook.
Dat meldt Business Insider.
Facebook betaalt 4 miljard dollar in contanten en 12 miljard in Facebook-aandelen.
http://tweakers.net/nieuw(...)-miljard-dollar.htmlquote:Facebook heeft WhatsApp overgenomen voor het bedrag van 16 miljard dollar. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt. Voor gebruikers verandert er niets, belooft de populaire berichtendienst zijn klanten: WhatsApp blijft een aparte dienst.
WhatsAppHet overnamebedrag van 16 miljard dollar bestaat voor 12 miljard dollar uit aandelen van Facebook en voor 4 miljard dollar uit geld. De medewerkers en ontwikkelaars van WhatsApp kunnen nog eens 3 miljard dollar extra krijgen, afhankelijk van de resultaten die het bedrijf de komende jaren behaalt.
Het overnamebedrag van 16 miljard dollar komt neer op 11,6 miljard euro. Voor de overname van een tech-startup is dat een recordbedrag.
Ja, want je had al privacy met whatsappquote:
quote:Waarom wij geen advertenties verkopen
Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need.
– Tyler Durden, Fight Club
Brian en ik bij elkaar opgeteld 20 jaar voor Yahoo gewerkt, waar we hard werkten om de site draaiende te houden. En ja, dus hard aan het werk waren om advertenties te verkopen. Want dat is waar Yahoo zich mee bezig hield: het verzamelen van informatie, het aanbieden van internetpagina’s en het verkopen van advertenties.
We zagen hoe Yahoo zowel in grootte als in bereik langzaam overschaduwd werd door Google… een efficiëntere en winstgevendere advertentieverkoper. Zij wisten waar je naar op zoek was, konden de informatie efficiënter verzamelen en dus betere advertenties verkopen.
Tegenwoordig weten bedrijven echt alles over jou, je vrienden en je interesses. En ze gebruiken al deze kennis om advertenties te verkopen.
Toen we drie jaar geleden samenkwamen om aan ons eigen project te beginnen wilden met iets komen dat niet het zoveelste advertentie-verkoopkanaal zou worden. Wij waren van plan onze tijd te besteden aan het bouwen van een dienst die mensen zouden willen gebruiken omdat het goed zou werken, het ze geld zou besparen en het hun leven op een bescheiden manier wat aangenamer zou maken. We wisten zeker dat we dit allemaal zouden kunnen bereiken wanneer we klanten direct zouden laten betalen. Dat we op die manier konden doen wat iedereen iedere dag probeert te doen: advertenties vermijden.
Niemand kijkt ‘s ochtends reikhalzend uit naar nieuwe advertenties en niemand valt in slaap terwijl hij of zij denkt aan de advertenties die ze morgen zullen zien. Waar mensen wel mee in slaap vallen? Met de gedachte aan de personen met wie ze die dag een leuk gesprek hebben gehad (en degenen die ze maar wat graag hadden willen spreken). In onze visie moest WhatsApp een product worden dat je ‘s nachts wakker zou houden… en dat er ‘s ochtends meteen weer voor je zou zijn. Niemand springt enthousiast uit bed om naar de zoveelste advertentie te kijken.
Maar advertenties zijn meer dan alleen een verstoring van de esthetiek, een belediging van je intelligentie en een onderbreking van je gedachtengang. Bij ieder bedrijf dat advertenties verkoopt werkt een aanzienlijk deel dat van de programmeurs dagelijks aan het onderscheppen van je gegevens, het aanpassen van de programmatuur om je gegevens nog beter te kunnen verzamelen en het plaatsen van nieuwe servers om ervoor te zorgen dat alles netjes wordt verzameld, opgeslagen, verwerkt en doorgestuurd. En het uiteindelijke resultaat van dit alles? Een net iets andere reclame-banner in je browser of op het scherm van je mobiele apparaat.
Vergeet niet dat wanneer er ergens advertenties te zien zijn jij als gebruiker het eigenlijke product bent.
De programmeurs bij WhatsApp besteden al hun tijd aan het oplossen van problemen, het toevoegen van nieuwe mogelijkheden en aan het soepel laten verlopen van alles dat komt kijken bij het aanbieden van zo’n uitgebreide, betaalbare en betrouwbare berichtendienst naar iedere telefoon waar ook ter wereld. Dat is ons product en onze passie. Jouw gegevens hebben daar dan ook helemaal niets mee te maken. Ze interesseren ons simpelweg niet.
Wanneer mensen ons vragen waarom we geld vragen voor WhatsApp is ons antwoord “Heb je wel eens over het alternatief nagedacht?”
Ik zeg dan ook 'NOG minder'quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:29 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ja, want je had al privacy met whatsapp
gelukkig zat whatsapp niet al in de vsquote:
In principe niet tochquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
gelukkig zat whatsapp niet al in de vs
Van 0 privacy naar minder 0 privacy? Whatsapp is Amerikaans, je hebt nooit privacy daar gehad, minder dan niks kan nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 23:33 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook 'NOG minder'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |