abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136903397
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:57 schreef zwartja het volgende:
Naar aanleiding van een nieuwsbericht over Benno L. zat ik op Wikipedia een stukje te lezen over pedofilie. Daar las ik het volgende: "Pedofilie wordt als psychische aandoening gezien". Dit vind ik vreemd en in hetzelfde straatje staan als de bewering dat homoseksualiteit een psychische aandoening is, wat nu gelukkig niet altijd meer zo wordt gezien. Wat maakt dat pedofilie gezien wordt als psychische aandoening? Het wijkt af? Ja het wijkt af maar homoseksualiteit wijkt ook af. Iemand kan niets doen aan zijn of haar seksuele geaardheid en een pedofiel zal hier waarschijnlijk zelf ook niet blij mee zijn. Laat het duidelijk zijn dat ik seksuele handelingen tussen een volwassenen en een kind alles behalve goedkeur. Iemand kiest er niet voor om pedofiel te zijn (en daarom kan ik dat ook niet goed of afkeuren) maar iemand kiest er wel voor om seksuele handelingen te verrichten.

Wat zijn jullie meningen hier over?
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:04:56 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136903475
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Onvolledigheid en slordigheid vanwege luiheid dus? :P
Dat, ja :P
quote:
Tsja, jammer wel want dan word je gelijk ook minder serieus genomen of in elk geval verkeerd begrepen.

Het is in elk geval op z'n minst gezien...verwarrend daar jouw posts dus op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden, al dan niet opzettelijk.
Klopt ook, maar in dit geval boeit dat me weinig omdat deze discussie sowieso nergens meer over gaat.
Iedereen is het in grote lijnen met elkaar eens maar toch is er ineens een soort flame-war gaande ofzo :')
Dus dan heb ik ook niet echt de behoefte meer om moeite te doen om een serieus lange post te maken waarin ik alles wat ik gezegd heb nog even extra verduidelijk. Zo veel neuks geef ik nou ook weer niet :P
Fuck the EBU.
pi_136903546
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:04 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Klopt ook, maar in dit geval boeit dat me weinig omdat deze discussie sowieso nergens meer over gaat.
Iedereen is het in grote lijnen met elkaar eens maar toch is er ineens een soort flame-war gaande ofzo :')
Dus dan heb ik ook niet echt de behoefte meer om moeite te doen om een serieus lange post te maken waarin ik alles wat ik gezegd heb nog even extra verduidelijk. Zo veel neuks geef ik nou ook weer niet :P
leuk zon forum waar iedereen het eens is, dan ga ik wel naar vivaforum :')
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:06:19 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136903558
quote:

[..]

[..]

Dan gaan we er dus maar van uit dat je er naast zit. Kunnen we weer verder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136903596
we kunnen het ook nog hebben over ajummi wel of neit een trauma moet hebben, elvi vind van wel, ik vind van niet
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:07:10 #6
288245 crew  Moira
pi_136903599
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan gaan we er dus maar van uit dat je er naast zit. Kunnen we weer verder.
Dat is ook een vrij domme aanname om te doen jegens iemand die zich gewoon te weinig interesseert in deze discussie.

Maar doe wat je wilt :*
Fuck the EBU.
pi_136903605
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Toont meer de domheid van jou.

Jij hebt het over pedoseksueel. Dan is het schadelijk. Maar in basis zijn pedo en homo gewoon afwijkingen in de hersenen. Dat we het ene als erger ervaren dan de ander komt tot uiting wanneer het uitgevoerd wordt. Omdat we 18 jaar als meerderjarig e.d. hebben gekozen o.a.
Hier stopte ik met lezen. Regelrechte onzin. Iedereen is biseksueel in aanleg, alleen is het bij de 1 maar voor 0,00000000001% en bij de ander 99,999999999% dat mannen alleen met vrouwen kunnen voortplanten heeft verder geen invloed op de oriëntatie. Alleen op procreatie.

Jammer dat iedereen zo zwart-wit denkt...
pi_136903659
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef GhpH het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen. Regelrechte onzin. Iedereen is biseksueel in aanleg, alleen is het bij de 1 maar voor 0,00000000001% en bij de ander 99,999999999% dat mannen alleen met vrouwen kunnen voortplanten heeft verder geen invloed op de oriëntatie. Alleen op procreatie.

dat is net als stellen dat iedereen een beetje vrouw is, ook al ben je een man :')
pi_136903665
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef Life2.0 het volgende:
we kunnen het ook nog hebben over ajummi wel of neit een trauma moet hebben, elvi vind van wel, ik vind van niet
Ik heb het niet punt, dat er anderen zijn welke dat overduidelijk wel hebben, uiteraard. Maar niet alles is zwart-wit. Was het maar zo was het leven veel gemakkelijker.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:08:30 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136903671
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat is ook een vrij domme aanname om te doen jegens iemand die zich gewoon te weinig interesseert in deze discussie.
Helemaal niet. Jij poneert een stelling, ik val die aan en vervolgens kun je of wil je die stelling niet verdedigen. Dat maakt jouw hele stelling waardeloos. En dus is de enige conclusie dat je er gewoon naast zit.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:08:57 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136903690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat is net als stellen dat iedereen een beetje vrouw is, ook al ben je een man :')
We beginnen allemaal als XX natuurlijk.
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:09:19 #12
288245 crew  Moira
pi_136903709
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal niet. Jij poneert een stelling, ik val die aan en vervolgens kun je of wil je die stelling niet verdedigen. Dat maakt jouw hele stelling waardeloos.
Tot hier ben ik het met je eens.
quote:
En dus is de enige conclusie dat je er gewoon naast zit.
En dat is dan dus gewoon een domme conclusie.
Fuck the EBU.
pi_136903724
quote:

[..]

[..]

Daar heb je idd wel een punt en eigenlijk deel ik je mening ook wel :') :P
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:09:59 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136903740
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

En dat is dan dus gewoon een domme conclusie.
Ben je het dan oneens met mijn onderbouwing?
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:10:08 #15
288245 crew  Moira
pi_136903749
Ik zei dat je me niet snapt en ik heb verder geen zin om het uit te leggen.
Wie van ons 2 er dan naast zit blijft dus in het midden liggen.
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:10:41 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136903775
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:10 schreef Moira. het volgende:
heb je geblowed dat je zo hapt? :+
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:11:00 #17
288245 crew  Moira
pi_136903788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

heb je geblowed dat je zo hapt? :+
Nee, nog niet eens.
Fuck the EBU.
pi_136903809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:58 schreef Elvi het volgende:

[..]

Een trauma loopt je niet op omdat een ander geschokt reageert. Een trauma loop je op als je beseft wat er is gebeurd en het niet kan verwerken.
Daarbij is seksueel misbruik bij kinderen ALTIJD traumatisch. En vind ik het belachelijk dat je het met een aanranding van een volwassen vrouw vergelijkt.
de vergelijking was inderdaad ongepast, mijn excuses. Verder begrijp ik je stelling en je gevoelens (het is altijd traumatisch). Echter ben ik het oneens. We kunnen hier lang en kort over hebben, maar blijkbaar zijn we het niet eens. Dat hoeft wmb ook niet. let's agree to disagree.
And the druids turn to stone...
pi_136903823
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, dat is een misvatting. Zie ook mijn eerdere post, niet alles in de evolutie/natuurlijke selectie is rechtstreeks gericht op voortplanting.
Inderdaad niet altijd op de eigen voortplanting, maar wel zeker op zijn (genetische) naasten. Anders zou ie verdwijnen.

Maar ik moet zeggen dat ik dit niet een heel belangrijk punt vind. Het interessantste vind ik het onderscheid in (ab)normaliteit tussen homofilie en pedofilie. Als je buiten maatschappelijke gevolgen kijkt, zijn voor homofilie en pedofilie exact dezelfde argumenten te geven. Dus zijn ze ofwel beide een afwijking, ofwel beide niet. Waarbij ik dus in het midden laat of ze dat zijn.

Ben je dat met me eens?
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:11:57 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136903829
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:10 schreef Moira. het volgende:
Ja dat is lekker makkelijk zeg.

Ik stel dat jij fout zit. Dat heb ik onderbouwd. Jij onderbouwt niets. Occam's Razor, baby.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:12:24 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136903850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ik heb het niet punt, dat er anderen zijn welke dat overduidelijk wel hebben, uiteraard. Maar niet alles is zwart-wit. Was het maar zo was het leven veel gemakkelijker.
trouwens je ui is freaky :')
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:13:24 #22
288245 crew  Moira
pi_136903893
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja dat is lekker makkelijk zeg.

Ik stel dat jij fout zit. Dat heb ik onderbouwd. Jij onderbouwt niets. Occam's Razor, baby.
Hartstikke leuk dat jij wel moeite wil doen voor een zinloze discussie op een internetforum, maar ik wil dat niet :D
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:13:40 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136903904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Westerling het volgende:

[..]

Inderdaad niet altijd op de eigen voortplanting, maar wel zeker op zijn (genetische) naasten. Anders zou ie verdwijnen.

Maar ik moet zeggen dat ik dit niet een heel belangrijk punt vind. Het interessantste vind ik het onderscheid in (ab)normaliteit tussen homofilie en pedofilie. Als je buiten maatschappelijke gevolgen kijkt, zijn voor homofilie en pedofilie exact dezelfde argumenten te geven. Dus zijn ze ofwel beide een afwijking, ofwel beide niet. Waarbij ik dus in het midden laat of ze dat zijn.

Ben je dat met me eens?
als pedo/homo je aandacht trekt, zijn heteros de afwijking, wat nu
pi_136903921
quote:
11s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik bespreek dergelijke onderwerpen niet met kinderen, gelukkig
Maar je vind wel dat ze zelf moeten kunnen beslissen, je wil liever niet nadenken over waarover ze dan zouden moeten beslissen... Ok... Want ik denk dat als je dat wel doet dat je niet anders kan dan tot de conclusie komen dat kinderen daar zelf niet voor zouden kiezen, ook niet als ze weten waar ze voor kiezen.

Nogmaals, het gaat eigenlijk altijd over de volwassene die initieert, die druk geeft in meer of mindere mate en zodra het verder gaat dan wat bepotelen kan iedereen die een beetje wat weet van de bouw van kinderen en volwassenen weten dat het geen fijn gebeuren gaat zijn.

Stel het gaat om handelingen die niet pijnlijk zijn, dan is de praktijk nogsteeds zo dat het onder valse voorwendselen gaat, de volwassene doet net alsof het iets anders is, alsof het gewoon knuffelen is, of een spelletje is. Kortom, er is helemaal geen echte keuze.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:14:14 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136903925
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat jij wel moeite wil doen voor een zinloze discussie op een internetforum, maar ik wil dat niet :D
buzzkill!

woesndagavondreltopic!
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:15:08 #26
288245 crew  Moira
pi_136903963
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

buzzkill!

woesndagavondreltopic!
Reltopics zijn leuker als ze ergens over gaan waar je lijnrecht tegenover elkaar kan staan.
Pedoseksualiteit is iets waar geen van ons achter staat, dus dat maakt die hele discussie een beetje lauw.
Fuck the EBU.
pi_136903968
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

trouwens je ui is freaky :')
Als je dat eng vind :{w
pi_136904034
Nou, dan kan dit topic verder wel dicht, niet? :P
pi_136904071
Alle topics over pedofilie kunnen per definitie meteen dicht.
pi_136904105
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als pedo/homo je aandacht trekt, zijn heteros de afwijking, wat nu
Tsja wat nu.. Ik zou zeggen denk voortaan na voor je wat typt.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:20:54 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136904196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar je vind wel dat ze zelf moeten kunnen beslissen, je wil liever niet nadenken over waarover ze dan zouden moeten beslissen... Ok... Want ik denk dat als je dat wel doet dat je niet anders kan dan tot de conclusie komen dat kinderen daar zelf niet voor zouden kiezen, ook niet als ze weten waar ze voor kiezen.

Nogmaals, het gaat eigenlijk altijd over de volwassene die initieert, die druk geeft in meer of mindere mate en zodra het verder gaat dan wat bepotelen kan iedereen die een beetje wat weet van de bouw van kinderen en volwassenen dat het geen fijn gebeuren gaat zijn.

Stel het gaat om handelingen die niet pijnlijk zijn, dan is de praktijk nogsteeds zo dat het onder valse voorwendselen gaat, de volwassene doet net alsof het iets anders is, alsof het gewoon knuffelen is, of een spelletje is. Kortom, er is helemaal geen echte keuze.
nee dat is mijn punt JUIST

ik wil en moet dat ook helemaal niet kunnen, bepalen wat een kind wel of niet leuk vind, per definitie ga ik dus niet bepalen wat ze wel of niet mogen bepalen :D
waar de wet per definitie zegt dat een kind wilsonbekwaam is, stel ik dat kinderen juist prima wilsbekwaam zijn totdat de keuze verstrekkende gevolgen heeft dat een kind van die leeftijd niet kan overzien

Hoezo stellen we dat? Jij neemt op alle mogelijke manieren de kinderen hun keuzes af, kinderen moeten luisteren, kinderen kunnen niet kiezen etc
daarna stel je het fout is omdat kinderen niet kiezen, nee omdat die keuze hun ontnomen is door hun omgeving, niet door die pedo :')

En seks is toch eigenlijk niet veel meer dan knuffelen? Vergelijkbaar dat er mensen meer waarde hechten aan knuffelen dat seks...
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:21:10 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ben je dat met me eens?
Nee. Het is namelijk wel een heel belangrijk punt dat mensen vergeten. Evolutie en natuurlijke selectie is niet puur gericht op voortplanting. Sterker, het is helemaal niet gericht. 99.9% van alle soorten die ooit geleefd hebben zijn al uitgestorven. Soorten kunnen zich zo evolueren dat zij uiteindelijk uitsterven. De panda is die kant op gegaan maar heeft geluk dat hij toevallig voor mensen aantrekkelijk is en dus door ons in stand wordt gehouden. De 'blobfish' heeft min of meer hetzelfde gedaan maar ziet er lelijk uit en is dus over een jaar of vijf uitgeroeid. Dat was ook gebeurd als mensen er niet zouden zijn.

Goed, dat was even een evolutielesje. Klinkt irrelevant, maar dat is het absoluut niet.

Geaardheid gaat om geslachten en pedofilie is een attractie tot een bepaalde leeftijdsgroep. Dat homoseksualiteit minder voorkomt dan heteroseksualiteit geen reden is om het maar als afwijking af te doen, dat heb ik al aangetoond. Homoseksualiteit valt onder de kenmerken die bij een (grote) minderheid van de mensen voorkomen. Net als rood haar en linkshandigheid. En pedofilie. Tot zover zijn ze te vergelijken, maar ook al die andere dingen dus. Als je daarna gaat categoriseren vallen pedofilie en homofilie in compleet andere categorieën en zijn de meeste vergelijkingen niet meer in evenwicht.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:21:20 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136904215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:17 schreef Elvi het volgende:
Alle topics over pedofilie kunnen per definitie meteen dicht.
gelukkig bepaal jij dat
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:22:29 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904255
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Deponeer dan ook geen boute stellingen die je niet kunt verdedigen in enigszins serieuze topics. Dank je.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:23:01 #35
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136904281
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:15 schreef Moira. het volgende:

[..]

Reltopics zijn leuker als ze ergens over gaan waar je lijnrecht tegenover elkaar kan staan.
Pedoseksualiteit is iets waar geen van ons achter staat, dus dat maakt die hele discussie een beetje lauw.
over zwemleraren ging het al een poosje niet meer, juist door dit allemaal bespreekbaar te maken kun je pedoseksuelen aanpakken, door het allemaal vies en stiekem te maken los je niets op
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:23:41 #36
288245 crew  Moira
pi_136904314
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deponeer dan ook geen boute stellingen die je niet kunt verdedigen in enigszins serieuze topics. Dank je.
Wat jij in eerste instantie citeerde was mijn reactie op Westerling, die met die 'boute stelling' kwam waar ik het mee eens was.

Zo vermakelijk hoe mensen zich stoer voelen bij zo'n internetdiscussie :D
Fuck the EBU.
pi_136904333
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We beginnen allemaal als XX natuurlijk.
Que? _O-
I feel kinda Locrian today
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:24:25 #38
288245 crew  Moira
pi_136904349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

over zwemleraren ging het al een poosje niet meer, juist door dit allemaal bespreekbaar te maken kun je pedoseksuelen aanpakken, door het allemaal vies en stiekem te maken los je niets op
Dat maakt dit nog steeds geen leuk reltopic, maar nog steeds een matig reltopic waar iedereen het in grote lijnen gewoon met elkaar eens is maar omdat internetdiscussie graag willen flamen op elkaar.
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:25:30 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904388
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat jij in eerste instantie citeerde was mijn reactie op Westerling, die met die 'boute stelling' kwam waar ik het mee eens was.
Maakt niet uit. Jij stelde hem nog wat sterker. Het gaat erom dat je je mening niet kunt of wil verdedigen. Zeg dan niks.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:25:51 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904399
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:24 schreef starla het volgende:

[..]

Que? _O-
Waarom hebben mannen anders tepels?
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:26:16 #41
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136904417
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat maakt dit nog steeds geen leuk reltopic, maar nog steeds een matig reltopic waar iedereen het in grote lijnen gewoon met elkaar eens is maar omdat internetdiscussie graag willen flamen op elkaar.
volgens is juist niemand het met elkaar eens, zelfs over welke geslacht mensen hebben niet :7
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:27:02 #42
288245 crew  Moira
pi_136904459
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Jij stelde hem nog wat sterker. Het gaat erom dat je je mening niet kunt of wil verdedigen. Zeg dan niks.
Ik zag er later inderdaad op terug dat ik het niet wilde verdedigen, omdat het toch niet gesnapt wordt.
Als ik een reactie kon verwijderen had ik dat gedaan, dat jij er nu in het 2e topic nog steeds over door gaat heeft niks meer met mijn reactie te maken, maar met jouw 'internetheld-op-sokken' gedrag.
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:27:28 #43
288245 crew  Moira
pi_136904487
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

volgens is juist niemand het met elkaar eens, zelfs over welke geslacht mensen hebben niet :7
Eigenlijk is het stiekem ook wel een beetje vermakelijk ja :')
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:27:53 #44
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136904504
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het stiekem ook wel een beetje vermakelijk ja :')
cant beat em, join em!
pi_136904567
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom hebben mannen anders tepels?
Dat is geen antwoord op m'n vraag.

Een man heeft als karyotype XY en begint bij XY, niet eerst XX wat spontaan verandert in XY.

3 tepels of geen tepels doet niets af aan het feit dat mannen XY zijn.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:30:05 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904613
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zag er later inderdaad op terug dat ik het niet wilde verdedigen, omdat het toch niet gesnapt wordt.
Als ik een reactie kon verwijderen had ik dat gedaan, dat jij er nu in het 2e topic nog steeds over door gaat heeft niks meer met mijn reactie te maken, maar met jouw 'internetheld-op-sokken' gedrag.
Daar doe je me toch echt te kort. Ik wil simpelweg weten wat jouw motieven zijn, waarom je die stelling onderschreef. Als je dat niet wil uitleggen kun je ook gewoon stoppen met reageren. Mijn vermoeden is dat je het niet goed uit kunt leggen en dan is zo'n mening niets waard. Vandaar mijn hameren op het feit dat ik gelijk heb. Ik wil juist dat je dat aanvalt, met jouw onderbouwing.

Maar goed, dat lijkt er niet van te komen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:33:44 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904805
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:29 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op m'n vraag.

Een man heeft als karyotype XY en begint bij XY, niet eerst XX wat spontaan verandert in XY.

3 tepels of geen tepels doet niets af aan het feit dat mannen XY zijn.
Dat weet ik, de PI zou aan moeten geven dat ik niet serieus was :P.
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:33:58 #48
288245 crew  Moira
pi_136904823
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar doe je toch echt te kort. Ik wil simpelweg weten wat jouw motieven zijn, waarom je die stelling onderschreef. Als je dat niet wil uitleggen kun je ook gewoon stoppen met reageren. Mijn vermoeden is dat je het niet goed uit kunt leggen en dan is zo'n mening niets waard. Vandaar mijn hameren op het feit dat ik gelijk heb. Ik wil juist dat je dat aanvalt, met jouw onderbouwing.

Maar goed, dat lijkt er niet van te komen.
Dat mijn mening niks waard is omdat ik geen zin heb om die te onderbouwen, zegt nog steeds niet dat jij gelijk hebt. En dan ook je gelijk een 'feit' noemen :')
En waarom zou ik dat moeten aanvallen als ik daar geen zin in heb? :')
Niet iedereen vindt een discussie op een internetforum zo belangrijk als jij :')
Tering :')
Fuck the EBU.
pi_136904842
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. Het is namelijk wel een heel belangrijk punt dat mensen vergeten. Evolutie en natuurlijke selectie is niet puur gericht op voortplanting. Sterker, het is helemaal niet gericht. 99.9% van alle soorten die ooit geleefd hebben zijn al uitgestorven. Soorten kunnen zich zo evolueren dat zij uiteindelijk uitsterven. De panda is die kant op gegaan maar heeft geluk dat hij toevallig voor mensen aantrekkelijk is en dus door ons in stand wordt gehouden. De 'blobfish' heeft min of meer hetzelfde gedaan maar ziet er lelijk uit en is dus over een jaar of vijf uitgeroeid. Dat was ook gebeurd als mensen er niet zouden zijn.

Goed, dat was even een evolutielesje. Klinkt irrelevant, maar dat is het absoluut niet.

Geaardheid gaat om geslachten en pedofilie is een attractie tot een bepaalde leeftijdsgroep. Dat homoseksualiteit minder voorkomt dan heteroseksualiteit geen reden is om het maar als afwijking af te doen, dat heb ik al aangetoond. Homoseksualiteit valt onder de kenmerken die bij een (grote) minderheid van de mensen voorkomen. Net als rood haar en linkshandigheid. En pedofilie. Tot zover zijn ze te vergelijken, maar ook al die andere dingen dus. Als je daarna gaat categoriseren vallen pedofilie en homofilie in compleet andere categorieën en zijn de meeste vergelijkingen niet meer in evenwicht.
Evolutie is inderdaad ongestuurd. Maar het resultaat dat nu op aarde leeft, is wel een resultaat van het succesvol afleveren van nageslacht in het verleden. En dan zijn afwijkingen van de norm die daar niet toe leiden, best wel opmerkelijk.

Maargoed, tot zover datgene wat ik dus niet zo interessant vond.

Over het verschil in classificatie tussen homofilie en pedofilie. Het zijn wel allemaal seksuele voorkeuren. En zolang je vanuit de persoon zelf kijkt (dus de pedofiel,/homofiel) zie ik nog steeds het verschil niet. Zodra je de maatschappij of de tegenpartij erbij betrekt kom je anders uit, maar het lijkt mij wat vreemd om dat mee te nemen bij het classificeren van iemands geestesgesteldheid.

Eigenlijk vind ik het in het geheel niet zo interessant meer, dus bespaar je de moeite van het reageren.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:35:34 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136904895
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat mijn mening niks waard is omdat ik geen zin heb om die te onderbouwen, zegt nog steeds niet dat jij gelijk hebt. En dan ook je gelijk een 'feit' noemen :')
Niet iedereen vindt een discussie op een internetforum zo belangrijk als jij :')
Waarom reageer je nog met dit soort onzin? Kun je überhaupt een discussie voeren?

Als je mijn onderbouwing niet verder aan gaat vallen heeft ons gesprek weinig zin. Ik zal niet meer reageren.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:35:55 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136904917
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

zeg dan niets :')
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:36:36 #52
288245 crew  Moira
pi_136904944
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom reageer je nog met dit soort onzin? Kun je überhaupt een discussie voeren?

Als je mijn onderbouwing niet verder aan gaat vallen heeft ons gesprek weinig zin. Ik zal niet meer reageren.
Ik kan prima een discussie voeren, maar zoals ik al heb aangegeven heb ik geen zin om discussies te voeren die toch nergens over gaan, en waar ik frankly gewoon geen reet om geef.
Als jij er dan telkens een onderbouwing uit blijft proberen te trekken heeft dat inderdaad weinig zin, kudo's voor jou dat je daar nu eindelijk achter komt :')

De tering :')
Fuck the EBU.
pi_136904996
Kan de persoonlijke vete, misschien na een vredespijp en hashbrownies gesloten worden? Wij danken u hartelijk :@
pi_136905006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:03 schreef aijumu het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen pedoseksueel en pedofiel.
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:38:12 #55
288245 crew  Moira
pi_136905019
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:37 schreef aijumu het volgende:
Kan de persoonlijke vete, misschien na een vredespijp en hashbrownies gesloten worden? Wij danken u hartelijk :@
Niks persoonlijks hier, hoor.
En is een jointje ook goed?
Fuck the EBU.
pi_136905049
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik kan prima een discussie voeren, maar zoals ik al heb aangegeven heb ik geen zin om discussies te voeren die toch nergens over gaan, en waar ik frankly gewoon geen reet om geef.
Als jij er dan telkens een onderbouwing uit blijft proberen te trekken heeft dat inderdaad weinig zin, kudo's voor jou dat je daar nu eindelijk achter komt :')

De tering :')
Ik begon me ook ineens af te vragen hoe ik in deze discussie beland ben :p .
pi_136905103
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:37 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen pedoseksueel en pedofiel.
Niet mijn topic, vriend.

quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Niks persoonlijks hier, hoor.
En is een jointje ook goed?
Mag, mag.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:41:59 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136905207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:34 schreef Westerling het volgende:

[..]

Evolutie is inderdaad ongestuurd. Maar het resultaat dat nu op aarde leeft, is wel een resultaat van het succesvol afleveren van nageslacht in het verleden. En dan zijn afwijkingen van de norm die daar niet toe leiden, best wel opmerkelijk.

Maargoed, tot zover datgene wat ik dus niet zo interessant vond.

Over het verschil in classificatie tussen homofilie en pedofilie. Het zijn wel allemaal seksuele voorkeuren. En zolang je vanuit de persoon zelf kijkt (dus de pedofiel,/homofiel) zie ik nog steeds het verschil niet. Zodra je de maatschappij of de tegenpartij erbij betrekt kom je anders uit, maar het lijkt mij wat vreemd om dat mee te nemen bij het classificeren van iemands geestesgesteldheid.

Eigenlijk vind ik het in het geheel niet zo interessant meer, dus bespaar je de moeite van het reageren.
Goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen dus dat is verder zinloos. Nog wat denkstof voor je: mocht je je nog eens mengen in een discussie waar je weinig verstand van hebt en weinig interesse in hebt, kijk of je er misschien eens van op kan steken.
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:44:04 #59
288245 crew  Moira
pi_136905327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:38 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik begon me ook ineens af te vragen hoe ik in deze discussie beland ben :p .
Omdat sommige mensen nogal overtuigd zijn van hun gelijk en het ongelijk van een ander, en daardoor dan komen met kortzichtige reacties als deze :')
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen dus dat is verder zinloos. Nog wat denkstof voor je: mocht je je nog eens mengen in een discussie waar je weinig verstand van hebt en weinig interesse in hebt, kijk of je er misschien eens van op kan steken.
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:46:17 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136905448
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen nogal overtuigd zijn van hun gelijk en het ongelijk van een ander, en daardoor dan komen met kortzichtige reacties als deze :')

En dit komende van iemand die hier al die tijd nog geen enkele moeite heeft gedaan om mijn ongelijk of haar gelijk te onderbouwen of bewijzen.
pi_136905515
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen dus dat is verder zinloos. Nog wat denkstof voor je: mocht je je nog eens mengen in een discussie waar je weinig verstand hebt en weinig interesse in hebt, kijk of je er misschien eens van op kan steken.
Zodra ik aan een discussie heb deelgenomen, is dat al gebeurd. Of iets opsteken moet betekenen iemands standpunt overnemen.
Voor de rest prefereer ik discussies/kennis waar ik wel interesse in heb, maar dat is eigenlijk wel heel vanzelfsprekend.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:49:38 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136905629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:47 schreef Westerling het volgende:

[..]

Zodra ik aan een discussie heb deelgenomen, is dat al gebeurd. Of iets opsteken moet betekenen iemands standpunt overnemen.
Voor de rest prefereer ik discussies/kennis waar ik wel interesse in heb, maar dat is eigenlijk wel heel vanzelfsprekend.
Dat zeker. En ik heb hier interesse in en enige kennis.
pi_136906134
Dutroux - topic :r
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:59:31 #64
288245 crew  Moira
pi_136906293
_O-
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:04:06 #65
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136906524
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen nogal overtuigd zijn van hun gelijk

jij niet natuurlijk :D
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 21:05:15 #66
288245 crew  Moira
pi_136906596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

jij niet natuurlijk :D
Ik geef te weinig neuks om aan dode paarden te blijven trekken :D
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:06:36 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136906671
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik geef te weinig neuks om aan dode paarden te blijven trekken :D
maar wel mij juridisch advies geven? :')
  PR en moderator woensdag 19 februari 2014 @ 21:06:57 #68
288245 crew  Moira
pi_136906695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar wel mij juridisch advies geven? :')
Huh?
Fuck the EBU.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:07:00 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136906699
enne

dode paarden moet je duwen :~ :~
pi_136906849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Tot op 1 deeltje van 1 chromosoompje na ben je volledig man en vrouw. T is hoe je het bekijkt.
Daarbij, de laatste jaren zijn er chemische stoffen in de lucht die zich gedragen als oestrogenen. Dus eigenlijk wordt elke generatie gemodificeerd vrouwelijker. Laat me even duidelijk maken (voordat je in de war raakt) dat dit niet met homo's te maken heeft.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:10:17 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136906927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:09 schreef GhpH het volgende:

[..]

Tot op 1 deeltje van 1 chromosoompje na ben je volledig man en vrouw. T is hoe je het bekijkt.
Daarbij, de laatste jaren zijn er chemische stoffen in de lucht die zich gedragen als oestrogenen. Dus eigenlijk wordt elke generatie gemodificeerd vrouwelijker. Laat me even duidelijk maken (voordat je in de war raakt) dat dit niet met homo's te maken heeft.
voetvolk logica -O-
pi_136910848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

voetvolk logica -O-
?
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:45:02 #73
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_136915323
Ik heb een groot deel van het eerste topic doorgelezen, en het viel me op dat er HEEL veel dingen door elkaar liepen.

Een pedofiel is iemand die oprechte verliefdheid gevoelens heeft voor kinderen (onder de 12 jaar). Een pedofiel wil bij een kind zijn, tijd met hen doorbrengen, contact hebben etc. Dit is in zekere zin een geaardheid, net als homofilie en let op! heterofilie.
Het verschil wat zowel homofilie als pedofilie hebben met heterofilie is dat er in principe geen voorplanting kan plaatsvinden tussen twee "partners". Maar er is meer aan de hand, waar een homofiel houdt van een persoon, en dat over het algemeen net als een heterofiel een aardige poos/de rest van zijn/haar leven volhoudt, is een pedofiel aangetrokken tot een bepaalde leeftijdsklasse, een leeftijdsklasse die iemand ontgroeid. Bij mijn weten houdt de "liefde" dan ook op als het kind ouder wordt.
Pedofilie is dus heel wat anders dan homofilie, en de vergelijking loopt buiten "slecht geaccepteerd" en "geen voortplanting mogelijk" volledig spaak en is bovendien kwetsend voor de meeste homofielen. Een homofile relatie gaat over het algemeen, net als een heterofile relatie over 2 wilsbekwame volwassenen, niet een volwassene en een beïnvloedbaar kind (voor zover je dan uberhaupt over een relatie kunt spreken...). Daarnaast ontgroeien homofile of heterofile partners elkaar niet per definitie seksueel, waar dit bij pedofilie wel het geval is (van de ene kant, de andere kant heeft uberhaupt geen gevoelens).
Op basis daarvan zie ik echt wel een onderscheid tussen pedofilie en andere "geaardheden", en zou ik het, naast een andere geaardheid, ook wel een geestelijke aandoening willen noemen.

Los van die discussie staat het fenomeen pedoseksueel. Dat is een volwassene die seks heeft met kinderen. Dat is met enige regelmaat een pedofiel die zich niet in kan houden, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Die persoon Dat monster hoeft geen verliefde gevoelens voor kinderen te hebben, zoals een pedofiel, maar kan ook een machtswellusteling zijn. Dutroux was hier een voorbeeld van, Dutroux is een pedoseksueel, geen pedofiel.

Zie ook:
http://www.volkskrant.nl/(...)el-is-pedofiel.dhtml
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedoseksualiteit#Pedoseksualiteit

En voordat ik dreigbrieven krijg: pedofielen moeten met hun tengels van kinderen afblijven en pedoseksuelen zijn monsters die aan hun ballen aan een hoge boom geknoopt moeten worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanin op 19-02-2014 23:51:15 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:53:37 #74
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136919632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef GhpH het volgende:

[..]

Wat jij zegt heeft helemaal geen betrekking op mijn post. Ik weet niet hoe je het leest of wat je denkt maar ja.

Nog lammer dan dat je zegt dat iets onzin is zonder onderbouwing (je zegt gewoon dat iets zo is waar voor helemaal geen bewijs is) vind ik dat je zegt dat je 'stopte met lezen'. Echt zo'n zin die mensen gewoon gebruiken om maar hun stelling kracht bij proberen te zetten terwijl het nergens op slaat.

En dan afsluiten met een zin met pot en ketel zonder het door te hebben.
we dan
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:19:52 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136920027
het is natuurlijk een sociaal maatschappelijke grens

en ja er mag best wel over gediscussieerd worden maar blijf eens uit elkaars haren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_136921903
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Idd een veelvoorkomende misconceptie.
Homoseksualiteit IS een afwijking. Maakt het niet denigrerend ofzo. Het is gewoon zo, verder niks mis mee.
Ik snap echt wel dat je niks tegen homo's hebt maar ik ben het hier niet mee eens. In Nederland is homo zijn gewoon normaal althans dat zou het moeten zijn. Over iets normaals kan je simpelweg niet zeggen dat het een afwijking is? Dat is toch raar? Dat is toch juist denigrerend? Je bent homo's dan nog steeds in een apart hokje aan het plaatsen. Jammer dat je dat niet door hebt.
Is rood haar hebben een afwijking? Is een donkere huidskleur hebben een afwijking? NEE. Dan ben je gewoon een rooie of een donker persoon en als je homo bent dan ben je homo. Het is dus NORMAAL. Klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fes1-2 op 20-02-2014 10:58:38 ]
pi_136922856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik snap echt wel dat je niks tegen homo's hebt maar ik ben het hier niet mee eens. In Nederland is homo zijn gewoon normaal althans dat zou het moeten zijn. Over iets normaals kan je simpelweg niet zeggen dat het een afwijking is? Dat is toch raar? Dat is toch juist denigrerend? Je bent homo's dan nog steeds in een apart hokje aan het plaatsen. Jammer dat je dat niet door hebt.
Is rood haar hebben een afwijking? Is een donkere huidskleur hebben een afwijking? NEE. Dan ben je gewoon een rooie of een donker persoon en als je homo bent dan ben je homo. Het is dus NORMAAL. Klaar.
Homoseksualiteit is niet normaal, omdat het niet als de norm gezien wordt en in die zin ook als een afwijking (van die norm) wordt beschouwd. Al zal het in eerste instantie niet vriendelijk overkomen door dat te zeggen.

Trouwens, homo's plaats je al in een apart hokje door ze als homo te benoemen. Daarmee creëer je automatisch een onderscheid tussen hetero en homo (idem voor lesbisch en biseksueel).
pi_136924054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:22 schreef ECL1P53 het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is niet normaal, omdat het niet als de norm gezien wordt en in die zin ook als een afwijking (van die norm) wordt beschouwd. Al zal het in eerste instantie niet vriendelijk overkomen door dat te zeggen.

Trouwens, homo's plaats je al in een apart hokje door ze als homo te benoemen. Daarmee creëer je automatisch een onderscheid tussen hetero en homo (idem voor lesbisch en biseksueel).
Jij ziet het niet als de norm. Ik vind dat je het niet eens over een norm moet hebben. Ik beschouw het als net zoiets als bijvoorbeeld haarkleur. Er zijn meer homo's dan mensen met rood haar op deze wereld. Volgens jullie manier van beredeneren is het hebben van rood haar dan dus ook abnormaal? Maar dat zullen jullie vast niet vinden / op die manier zeggen. Waarom doen we dat met homoseksueel zijn dan wel?
Je zegt zelf al dat het niet vriendelijk is om zoiets te zeggen. Waarom dat dan blijven doen? Heb het over een verschil en niet over een afwijking. Het een is namelijk niet beter dan het ander.
pi_136924355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:03 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jij ziet het niet als de norm. Ik vind dat je het niet eens over een norm moet hebben. Ik beschouw het als net zoiets als bijvoorbeeld haarkleur. Er zijn meer homo's dan mensen met rood haar op deze wereld. Volgens jullie manier van beredeneren is het hebben van rood haar dan dus ook abnormaal? Maar dat zullen jullie vast niet vinden / op die manier zeggen. Waarom doen we dat met homoseksueel zijn dan wel?
Je zegt zelf al dat het niet vriendelijk is om zoiets te zeggen. Waarom dat dan blijven doen? Heb het over een verschil en niet over een afwijking. Het een is namelijk niet beter dan het ander.
Objectief gezien is het ook niet de norm. Het woordje "abnormaal" heeft meer een negatievere lading dan "niet de norm" en is denk ik niet waar ECL1P53 op doelde (correct me if I'm wrong :) )

Het is duidelijk dat het een verschil is, maar het is ook een verschil dat afwijkt van wat het meeste voorkomt of van wat gangbaar is
pi_136924823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Objectief gezien is het ook niet de norm. Het woordje "abnormaal" heeft meer een negatievere lading dan "niet de norm" en is denk ik niet waar ECL1P53 op doelde (correct me if I'm wrong :) )

Het is duidelijk dat het een verschil is, maar het is ook een verschil dat afwijkt van wat het meeste voorkomt of van wat gangbaar is
Dat kun je niet stellen. Objectief gezien gaat namelijk niet op in dit verhaal omdat de context op sociaal vlak is; we hebben het over de maatschappij. De norm is hetgeen dat wij als maatschappij als normaal beschouwen. Zeggen dat homoseksualiteit niet de norm is betekent gewoon dat homoseksualiteit niet als net zo normaal als heteroseksualiteit wordt gezien. Natuurlijk zijn er meer heteroseksuelen dan homoseksuelen maar volgens die beredenatie kan je niet zeggen dat homoseksualiteit een afwijking is cq niet normaal is.
pi_136924986
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:28 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat kun je niet stellen. Objectief gezien gaat namelijk niet op in dit verhaal omdat de context op sociaal vlak is; we hebben het over de maatschappij. De norm is hetgeen dat wij als maatschappij als normaal beschouwen. Zeggen dat homoseksualiteit niet de norm is betekent gewoon dat homoseksualiteit niet als net zo normaal als heteroseksualiteit wordt gezien. Natuurlijk zijn er meer heteroseksuelen dan homoseksuelen maar volgens die beredenatie kan je niet zeggen dat homoseksualiteit een afwijking is cq niet normaal is.
Als je west-europa vergelijkt met Afrika kan je toch ook zeggen dat hier blank de norm is en in Afrika negroïde de norm is? Blank zijn is daar een 'afwijking' van de norm.
And the druids turn to stone...
pi_136925950
quote:

[..]

Nee nee, ik heb het puur over de biologie :P

Dan ziet het er ineens heel anders uit :P
pi_136926819
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:33 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Als je west-europa vergelijkt met Afrika kan je toch ook zeggen dat hier blank de norm is en in Afrika negroïde de norm is? Blank zijn is daar een 'afwijking' van de norm.
Nee. Het woord afwijking gebruik je alleen als het een normaal is en het ander niet. Zelfde als het woordje norm. Als je Europa en Afrika met elkaar gaat vergelijken praat je over verschillen niet over afwijkingen.

Pedofilie is een afwijking. Homoseksualiteit is (tegenwoordig) slechts een verschil in geaardheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fes1-2 op 20-02-2014 13:40:44 ]
pi_136928305
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:03 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ja, in die zin zijn roodharigen ook een afwijking van de norm.
Het is niet 'vriendelijk', omdat mensen met 'niet normaal' veronderstellen dat je tegen homoseksuelen bent, wat niet zo hoeft te zijn. Dat ben ik niet, maar dat maakt homoseksualiteit nog niet normaal/de norm, zowel maatschappelijk als biologisch. Het gaat mij meer om het besef van de betekenis van het woord 'normaal'.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Idd.

quote:

[..]

Dus alles op sociaal-maatschappelijk vlak valt niet objectief te bepalen? Homoseksualiteit is gewoon niet de norm. Het komt voor (het is normaal dat het voorkomt) en je accepteert het of niet, maar het is wederom niet de norm (in het geheel genomen) en dus een afwijking van de algehele norm. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze minderwaardig zijn ten opzichte van heteroseksuelen als jij dat impliceert.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:35 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Nee. Het woord afwijking gebruik je alleen als het een normaal is en het ander niet. Zelfde als het woordje norm. Als je Europa en Afrika met elkaar gaat vergelijken praat je over verschillen niet over afwijkingen.

Pedofilie is een afwijking. Homoseksualiteit is (tegenwoordig) slechts een verschil in geaardheid.
Waarom is pedofilie een afwijking en homoseksualiteit niet? Ik zou zeggen dat homoseksualiteit een min of meer geaccepteerde afwijking is van de norm en pedofilie een niet-geaccepteerde afwijking is van de norm.
pi_136929122
Ik denk niet dat jullie 2 hier uit gaan komen :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:44:12 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136929427
Alleen donkerharige vrouwen met schoenmaat 39 en 1.68 meter lichaamslengte zijn normaal. De rest van de mensen in Nederland zijn afwijkingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 20-02-2014 14:53:12 ]
pi_136929745
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:44 schreef Fir3fly het volgende:
Alleen donkerharige vrouwen met schoenmaat 39 en 1.68 meter lischaamslengte zijn normaal. De rest van de mensen in Nederland zijn afwijkingen.
Neen, er is maar 1 normaal mens op deze aardkloot en dat ben ik zelf :Y
De rest is alleen maar vage shit :P
pi_136930120
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 14:14 schreef ECL1P53 het volgende:

[..]

Ja, in die zin zijn roodharigen ook een afwijking van de norm.
Het is niet 'vriendelijk', omdat mensen met 'niet normaal' veronderstellen dat je tegen homoseksuelen bent, wat niet zo hoeft te zijn. Dat ben ik niet, maar dat maakt homoseksualiteit nog niet normaal/de norm, zowel maatschappelijk als biologisch. Het gaat mij meer om het besef van de betekenis van het woord 'normaal'.

[..]

Idd.

[..]

Dus alles op sociaal-maatschappelijk vlak valt niet objectief te bepalen? Homoseksualiteit is gewoon niet de norm. Het komt voor (het is normaal dat het voorkomt) en je accepteert het of niet, maar het is wederom niet de norm (in het geheel genomen) en dus een afwijking van de algehele norm. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze minderwaardig zijn ten opzichte van heteroseksuelen als jij dat impliceert.

[..]

Waarom is pedofilie een afwijking en homoseksualiteit niet? Ik zou zeggen dat homoseksualiteit een min of meer geaccepteerde afwijking is van de norm en pedofilie een niet-geaccepteerde afwijking is van de norm.
Goed ik realiseer me dat ik aan het doordrammen ben :P en snap nu wat jullie bedoelen en waar het fout gaat.
Ik ben het met jullie eens dat homoseksualiteit een afwijking is van de norm. Homoseksualiteit is echter geen afwijking. Jullie snappen het verschil?
Ik denk dat in dit topic vaker het eerste bedoelt wordt maar het laatste gezegd wordt. Zoals waarschijnlijk ook in de quote in mijn eerste post in dit topic.

Pedofilie zal dus ook een afwijking van de norm zijn maar naar mijn mening tevens een afwijking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fes1-2 op 20-02-2014 15:10:19 ]
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 15:34:34 #89
288245 crew  Moira
pi_136931354
Het is gewoon een afwijking in je brein, van de natuur, dat je op hetzelfde geslacht valt in plaats van op het andere geslacht waar je je mee kunt voortplanten.
Dat zegt niet dat homo's daarmee downies zijn of dat homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt, het is tegenwoordig gewoon normaal en maatschappelijk gezien gewoon gelijk aan heteroseksualiteit.

Maar er werkt gewoon iets anders in je hersens waardoor je op hetzelfde geslacht valt en dát maakt het een afwijking.
Het gaat niet om 'afwijking van de norm'. Dan bekijk je het op maatschappelijk/moreel vlak, en dat moet je bij deze uitspraak juist niet doen.

Maargoed, ik zou me hier verder eigenlijk niet meer in mengen omdat ik geen zin heb om hele verhalen te typen over dit onderwerp en het schijnt dat wat ik zeg daardoor gelijk niks meer waard is en onzin is, puur omdat ik geen zin heb om wetenschappelijke bronnen erbij te zoeken omdat deze discussie me daarvoor te weinig interesseert :')

Zelfs veel homo's zeggen dat hun geaardheid 'een foutje van de natuur' is, dan snap ik niet waarom anderen dat niet willen snappen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Moira op 20-02-2014 15:43:50 ]
Fuck the EBU.
pi_136932102
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:34 schreef Moira. het volgende:
Het is gewoon een afwijking in je brein, van de natuur, dat je op hetzelfde geslacht valt in plaats van op het andere geslacht waar je je mee kunt voortplanten.
Dat zegt niet dat homo's daarmee downies zijn of dat homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt, het is tegenwoordig gewoon normaal en maatschappelijk gezien gewoon gelijk aan heteroseksualiteit.

Maar er werkt gewoon iets anders in je hersens waardoor je op hetzelfde geslacht valt en dát maakt het een afwijking.
Het gaat niet om 'afwijking van de norm'. Dan bekijk je het op maatschappelijk/moreel vlak, en dat moet je bij deze uitspraak juist niet doen.

Maargoed, ik zou me hier verder eigenlijk niet meer in mengen omdat ik geen zin heb om hele verhalen te typen over dit onderwerp en het schijnt dat wat ik zeg daardoor gelijk niks meer waard is en onzin is, puur omdat ik geen zin heb om wetenschappelijke bronnen erbij te zoeken omdat deze discussie me daarvoor te weinig interesseert :')

Zelfs veel homo's zeggen dat hun geaardheid 'een foutje van de natuur' is, dan snap ik niet waarom anderen dat niet willen snappen.
Ik snap dat het goed bedoelt maar laat ik je er dan op wijzen dat het woord afwijking wellicht een ongelukkige woordkeuze is. Ik associeer afwijking en zeker het afzonderlijke woord afwijking namelijk met iets negatiefs en ik ben daar vast niet de enige in. Je zou net zo goed verschil kunnen zeggen.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:02:06 #91
288245 crew  Moira
pi_136932310
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik snap dat het goed bedoelt maar laat ik je er dan op wijzen dat het woord afwijking wellicht een ongelukkige woordkeuze is. Ik associeer afwijking en zeker het afzonderlijke woord afwijking namelijk met iets negatiefs en ik ben daar vast niet de enige in. Je zou net zo goed verschil kunnen zeggen.
Dat is het er juist mee, mensen blijven het verkeerd associëren.
Zo'n uitspraak moet je niet maatschappelijk/moreel zien, maar biologisch/neurologisch/whatever.
Het is niet gewoon een verschil, het is gewoon een afwijking in je hersenen.
Niks negatiefs aan.

Mensen zoeken altijd wel iets om op te haten, ook als er niks is om op te haten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Moira op 20-02-2014 16:09:34 ]
Fuck the EBU.
pi_136932409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

homo's zijn geen norm; dus een afwijking
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:11:53 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136932697
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:34 schreef Moira. het volgende:

Oh mijn god, jij weer :'). Lekker makkelijk he, allemaal ongefundeerde dingen roepen en dan jezelf verdedigen met 'ja maar zo interessant vind in het helemaal niet'. Bah.

Wat je roept is ook nog eens onzin. De hersenen van homoseksuelen werken inderdaad anders dan die van heteroseksuelen, wat nogal logisch is. Immers, hun seksuele voorkeuren zijn compleet anders.

Hersenen van vrouwen werken ook anders dan die van mannen. Welke van de twee is dan de afwijking?
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:12:38 #94
288245 crew  Moira
pi_136932733
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 20-02-2014 16:21:56 ]
Fuck the EBU.
pi_136932758
Hou nou eens op met persoonlijke gedoe :')
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:13:49 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136932785
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zo'n uitspraak moet je niet maatschappelijk/moreel zien, maar biologisch/neurologisch/whatever.
_O-.

Ok, even serieus, je zegt zelf totaal geen interesse te hebben en er geen verstand van te hebben. Hoe kun je dan zulke uitspraken doen? Biologisch gezien snijdt jouw stelling nog veel minder hout, dat heb ik ook al uitgelegd? Waarom blijf je terugkomen als een soort hardnekkig virus dat niet veel meer te melden heeft dan 'homo's zijn een afwijking!!111eins'?

'Het is niet een verschil, maar een afwijking'. Wat de fuck betekent dat bijvoorbeeld?

[ Bericht 4% gewijzigd door Fir3fly op 20-02-2014 16:19:19 ]
pi_136932791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Afwijking kan ook wijzen op, gehandicapt :)
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:24:19 #98
288245 crew  Moira
pi_136933180
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-.

Ok, even serieus, je zegt zelf totaal geen interesse te hebben en er geen verstand van te hebben. Hoe kun je dan zulke uitspraken doen? Biologisch gezien snijdt jouw stelling nog veel minder hout, dat heb ik ook al uitgelegd? Waarom blijf je terugkomen als een soort hardnekkig virus dat niet veel meer te melden heeft dan 'homo's zijn een afwijking!!111eins'?
Nee, dat heb je niet uitgelegd. Daar valt ook weinig aan uit te leggen omdat een homobrein gewoon anders is dan een heterobrein.
Een neurologische afwijking ten opzichte van de heterobreinen, dus.
Dat is gewoon een fucking feit, maar ik vind je verder wel schattig, hoor.

quote:
De hersenen van homoseksuele mannen
Dick Swaab kijkt terug op geruchtmakend onderzoek
25 februari 2009

Dick Swaab was precies twintig jaar geleden het middelpunt van hoon en debat na zijn constatering dat de hersenen van homoseksuele en heteroseksuele mannen van elkaar verschillen. In Andere Tijden kijkt hij deze week terug op deze periode. “Ik dacht toen dat je kon spreken over alle aspecten van seksueel gedrag. En daar heb ik me in vergist.”

Dick Swaab kijkt terug op geruchtmakend onderzoek

`Honderd telefoontjes per dag, stapels dreigbrieven en tien bommeldingen. Dat was het directe effect toen Dick Swaab, directeur van het Nederlands Instituut voor Hersenonderzoek, in februari 1989 bekend maakte dat de hersenen van homoseksuele en heteroseksuele mannen verschillen.

Swaab deed zijn ontdekking bij toeval. In het kader van onderzoek naar aids constateerde hij bij vijftien overleden patiënten een vergroot gedeelte van de hersenen (de hypothalamus). De afwijking bleek echter niet kenmerkend te zijn voor aidspatiënten, maar voor homo’s in het algemeen.

Vanaf het moment dat de wetenschappelijke vondst in de publiciteit kwam, brak een felle discussie los. Het COC was verbijsterd. Henk Krol van de Gay Krant maakte zich zorgen dat homoseksualiteit zou worden teruggebracht tot een hersenafwijking. Volgens Krol is homoseksualiteit net zo normaal als heteroseksualiteit, dus onderzoek naar het ontstaan was overbodig. In Avro’s Televizier vergeleek Rob Tielman, voorzitter van Homostudies, het onderzoek van Swaab met het onderzoek naar joden en niet-joden.

Swaab had de commotie niet voorzien en was zeer verbaasd en getroffen. Er werd zelfs gedemonstreerd voor zijn huis in Amstelveen. “Ik dacht toen dat je kon spreken over alle aspecten van seksueel gedrag. En daar heb ik me in vergist.”
Bron
quote:
Homohersenen
Brein homoseksueel lijkt op dat van andere sekse
brein & gedrag
Homohersenen lijken meer op vrouwenhersenen dan op een heteromannenbrein en de hersenen van een lesbiënne vertonen meer overeenkomsten met die van een heteroman dan met een heterovrouw.
Pakweg honderd telefoontjes per dag, stapels dreigbrieven en bommeldingen kreeg Dick Swaab toen hij in 1989 wereldkundig maakte dat de hersenen van homo’s en hetero’s er anders uitzagen. En suggereerde dat homofilie niet is aangeleerd, maar aangeboren. De Amsterdamse hersenonderzoeker had het destijds over een specifiek deel van het brein, de hypothalamus. Ivanka Savic en Per Lindström, neurowetenschappers aan het Karolinska Instituut in Stockholm, hebben nu ontdekt dat de hersenen van homo’s en hetero’s in meer opzichten van elkaar verschillen. Die vondst publiceren ze deze week in het wetenschappelijke tijdschrift PNAS.

Savic en Lindström lichtten niet het hele brein door, maar keken – net als Swaab – naar specifieke delen. Zo vergeleken ze de omvang van de beide hersenhelften van homo’s met die van hetero’s, bepaalden ze de grootte van de kleine hersenen en keken naar de amygdala, een amandelvormige concentratie van hersencellen. Die speelt een belangrijke rol bij de verwerking van emoties. Of beter gezegd: zé spelen een belangrijke rol bij de verwerking van emoties, want een mens heeft twee amydala’s. In elke hersenhelft één.
De onderzoekers bestudeerden de hersenen van in totaal negentig mannen en vrouwen met behulp van MRI en PET-scans. De resultaten zijn verbazingwekkend eenduidig. Net als heteromannen bleken lesbiënnes asymmetrische hersenen te hebben. De rechterhelft was net wat groter dan de linker. Bij homo’s en heterovrouwen waren de beide hersenhelften gelijk. Ook als het ging om de amygdala en verbindingen daarvan met andere hersengebieden, leken de hersenen van homofiele proefpersonen meer op die van het andere geslacht, dan op die van de heteroseksuele seksegenoten. Metingen aan de kleine hersenen leverden niks opvallends op. Die waren bij alle proefpersonen symmetrisch en ongeveer even groot. De structurele verschillen tussen de hersenen van homoseksuelen en die van heteroseksuele proefpersonen van hetzelfde geslacht kunnen niet simpelweg het resultaat zijn van aangeleerd gedrag, schrijven de onderzoekers in PNAS.
Aldus is het artikel een stevige ondersteuning voor wat Swaab jaren geleden al beweerde: homofilie is aangeboren. Bombrieven zal deze bewering anno 2008 niet veel meer opleveren, zegt Dick Swaab. “Nee, dat was toen. Ik ken Ivanka Savic en heb haar wel eens gevraagd of ze er last van heeft. Maar dat viel erg mee, zei ze. Nauwelijks.”

Remy van den Brand
Ivanka Savic en Per Lindström: ‘PET and MRI show differences in cerebral asymmetry and funciotnal connectivity between homo- and heterosexual subjects’, PNAS Early Edition, 17 juni 2008
Bron

Hier nog wat extra leesvoer voor je, wat ik niet helemaal ga quoten.

Dat mensen het woord 'afwijking' negatief interpreteren zegt niet dat het geen (neutrale) afwijking ís.

En hardnekkig virus? Stel je niet aan, man. :') Dit topic staat nog gewoon in MyAT.
Fuck the EBU.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:29:08 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136933362
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet uitgelegd. Daar valt ook weinig aan uit te leggen omdat een homobrein gewoon anders is dan een heterobrein.
Een neurologische afwijking ten opzichte van de heterobreinen, dus.
Dat is gewoon een fucking feit, maar ik vind je verder wel schattig, hoor.

Ik ken de theorie. Goed dat je dat in ieder geval probeert te begrijpen.

Volgens mij snap je het woord 'afwijking' gewoon niet. Hersenen zijn compleet onafhankelijk van elkaar. Leg een stel hersenen van een homoman en van een heteroman naast elkaar en ze zullen van elkaar verschillen. Jij gaat er vanuit dat de heterohersenen de standaard zijn en dat er iets is 'misgegaan' in de hersenen van de homo's. Maar daar is dan weer helemaal geen bewijs voor. Hoe die verschillen precies gevormd worden is onbekend (al suggereert Swaab testosteron, wat best een mogelijkheid is). Daarom is het woord afwijking dus ook gewoon fout. Snap je het nu?
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:31:12 #100
288245 crew  Moira
pi_136933436
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het woord 'afwijking' gewoon niet. Hersenen zijn compleet onafhankelijk van elkaar. Leg een stel hersenen van een homoman en van een heteroman naast elkaar en ze zullen van elkaar verschillen. Jij gaat er vanuit dat de heterohersenen de standaard zijn en dat er iets is 'misgegaan' in de hersenen van de homo's. Maar daar is dan weer helemaal geen bewijs voor. Hoe die verschillen precies gevormd worden is onbekend. Daarom is het woord afwijking dus ook gewoon fout. Snap je het nu?
Ik zou niet snappen waarom heterohersenen niet de standaard zouden zijn, als homohersenen de standaard zouden zijn zou er allang geen fauna meer zijn op deze aardkloot.
Of er iets 'misgegaan' is laat ik dan ook in het midden, daar ga ik niet vanuit.
Jij bent er gewoon één die het woord 'afwijking' negatief ziet in dit onderwerp, dat moet je dus juist niet doen, want dan krijg je miverstanden waarbij je jezelf compleet voor lul zet.
Fuck the EBU.
pi_136933485
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het woord 'afwijking' gewoon niet. Hersenen zijn compleet onafhankelijk van elkaar. Leg een stel hersenen van een homoman en van een heteroman naast elkaar en ze zullen van elkaar verschillen. Jij gaat er vanuit dat de heterohersenen de standaard zijn en dat er iets is 'misgegaan' in de hersenen van de homo's. Maar daar is dan weer helemaal geen bewijs voor. Hoe die verschillen precies gevormd worden is onbekend (al suggereert Swaab testosteron, wat best een mogelijkheid is). Daarom is het woord afwijking dus ook gewoon fout. Snap je het nu?
Toch nog even een vraagje: Wat bepaalt volgens jou dan wel of iets een afwijking is?
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:40:34 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136933777
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zou niet snappen waarom heterohersenen niet de standaard zouden zijn, als homohersenen de standaard zouden zijn zou er allang geen fauna meer zijn op deze aardkloot.
Of er iets 'misgegaan' is laat ik dan ook in het midden, daar ga ik niet vanuit.
Jij bent er gewoon één die het woord 'afwijking' negatief ziet in dit onderwerp, dat moet je dus juist niet doen, want dan krijg je miverstanden waar je jezelf compleet voor lul zet.
Nee. Het woord afwijking heeft die betekenis. En dat je niet snapt waarom heterohersenen niet de standaard zouden zijn ligt aan je naïviteit over evolutie en natuurlijke selectie, waar iemand anders ook al last van had. De tunnelvisie dat evolutie en natuurlijke selectie puur en alleen gericht is op voortplanting is een hardnekkige misvatting. Ik heb al uitgelegd hoe het ongeveer werkt in het vorige topic. Maar er is geen standaard. Er is ongeveer een soort 'blueprint' van hoe een mens er in grote lijnen uitziet. Dat zit in je genen en dat wordt uitgewerkt in de embryonale ontwikkeling. Stel dat Swaab gelijk heeft, en dat door een verminderde invloed van testosteron de hersenen zich zo ontwikkelen dat homoseksualiteit ontstaat. Het is niet gek om te denken dat andere hormonen ook invloed hebben op die embryonale ontwikkeling. Stel een gebrek aan een bepaald hormoon zorgt voor linkshandigheid. Is dat dan ook een afwijking?

Mijn punt is, er is geen doel waar een embryo naar 'toe werkt'. Er is geen ideaal. Een embryo ontwikkelt zich zoals de omstandigheden en genen dat bepaald hebben. En waarschijnlijk hebben hormonen daar ook een deel in. Nogmaals, evolutie is niet gestuurd en heeft geen doel. Mensen zijn zo geëvolueerd dat een bepaald percentage van de mensen die geboren wordt homoseksueel is. Waarom dat zo is is heel moeilijk te bepalen. Maar het idee dat heteroseksualiteit een doel op zich is en als dat niet gebeurt dat dan een afwijking te noemen is daarom niet te onderbouwen.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:44:02 #103
288245 crew  Moira
pi_136933909
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. Het woord afwijking heeft die betekenis. En dat je niet snapt waarom heterohersenen niet de standaard zouden zijn ligt aan je naïviteit over evolutie en natuurlijke selectie, waar iemand anders ook al last van had. De tunnelvisie dat evolutie en natuurlijke selectie puur en alleen gericht is op voortplanting is een hardnekkige misvatting. Ik heb al uitgelegd hoe het ongeveer werkt in het vorige topic. Maar er is geen standaard. Er is ongeveer een soort 'blueprint' van hoe een mens er in grote lijnen uitziet. Dat zit in je genen en dat wordt uitgewerkt in de embryonale ontwikkeling. Stel dat Swaab gelijk heeft, en dat door een verminderde invloed van testosteron de hersenen zich zo ontwikkelen dat homoseksualiteit ontstaat. Het is niet gek om te denken dat andere hormonen ook invloed hebben op die embryonale ontwikkeling. Stel een gebrek aan een bepaald hormoon zorgt voor linkshandigheid. Is dat dan ook een afwijking?

Mijn punt is, er is geen doel waar een embryo naar 'toe werkt'. Er is geen ideaal. Een embryo ontwikkelt zich zoals de omstandigheden en genen dat bepaald hebben. En waarschijnlijk hebben hormonen daar ook een deel in. Nogmaals, evolutie is niet gestuurd en heeft geen doel. Mensen zijn zo geëvolueerd dat een bepaald percentage van de mensen die geboren wordt homoseksueel is. Waarom dat zo is is heel moeilijk te bepalen. Maar het idee dat heteroseksualiteit een doel op zich is en als dat niet gebeurt dat dan een afwijking te noemen is daarom niet te onderbouwen.
Oké oké ik snap je. We komen denk ik allebei van een goed punt waar gewoon even wat meer nuance bij aangebracht moest worden.
Ik ben zelf linkshandig maar ik zou dat in dat opzicht dan ook best een afwijking durven noemen ja, maar dat is meer omdat ik het woord 'afwijking' niet gelijk associeer met iets negatiefs, dat iets met een 'afwijking' maatschappelijk niet meer normaal is ofzo, want dat hoeft namelijk niet zo te zijn.

Consensus: Homobreinen (en waarschijnlijk ook pedobreinen) zijn anders dan heterobreinen. Of dat een afwijking te noemen valt nog maar even daar gelaten.
Fuck the EBU.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:44:44 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136933939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:32 schreef Westerling het volgende:

[..]

Toch nog even een vraagje: Wat bepaalt volgens jou dan wel of iets een afwijking is?
Wat mij betreft bestaan afwijkingen niet. Ieder mens begint als een klompje cellen dat gaat groeien, zonder daarvoor een einddoel te hebben. Zonder duidelijk doel kun je niet spreken van een afwijking, wat mij betreft.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:47:08 #105
288245 crew  Moira
pi_136934042
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat mij betreft bestaan afwijkingen niet. Ieder mens begint als een klompje cellen dat gaat groeien, zonder daarvoor een einddoel te hebben. Zonder duidelijk doel kun je niet spreken van een afwijking, wat mij betreft.
Maar da's dan ook weer een beetje kort door de bocht, niet?
Het is toch wel verrekte handig om als mens je handen te kunnen gebruiken, en te kunnen zien en horen. Maar toch worden er mensen (door wat in de medische wereld wél gewoon een afwijking genoemd wordt) doof en blind geboren met stompjes als handen.
Je kan toch wel raden dat dat niet echt het doel was, maar dat er ergens in dit geval wél iets mis is gegaan :P

Maar we dwalen zo tantoe hard af van het onderwerp :')
Niet dat het sowieso nog te redden viel ofzo :')
Fuck the EBU.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:48:23 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934095
quote:

[..]

ja leuk maar zo werkt het niet

afwijking zegt niets over een doel
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:48:43 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934111
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oké oké ik snap je. We komen denk ik allebei van een goed punt waar gewoon even wat meer nuance bij aangebracht moest worden.
Ik ben zelf linkshandig maar ik zou dat in dat opzicht dan ook best een afwijking durven noemen ja, maar dat is meer omdat ik het woord 'afwijking' niet gelijk associeer met iets negatiefs, dat iets met een 'afwijking' maatschappelijk niet meer normaal is ofzo, want dat hoeft namelijk niet zo te zijn.

Consensus: Homobreinen (en waarschijnlijk ook pedobreinen) zijn anders dan heterobreinen.
Kijk, het is niet zozeer het woord afwijking. Het is mensen buiten de norm plaatsen, zonder goede reden. Stel je doet een statistisch onderzoek naar het aantal linkshandigen in Nederland. Dan is dat relevant. Verder niet.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:48:50 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934115
en het doel is leven, pedos leven dus alles is koek en ei
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:49:10 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934135
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk, het is niet zozeer het woord afwijking. Het is mensen buiten de norm plaatsen, zonder goede reden. Stel je doet een statistisch onderzoek naar het aantal linkshandigen in Nederland. Dan is dat relevant. Verder niet.
zijn linkshandigen de norm?
pi_136934161
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Niks negatiefs aan.

Mensen zoeken altijd wel iets om op te haten, ook als er niks is om op te haten.
Een afwijking (zonder context) is ook iets negatiefs maar blijkbaar ben je te lui om het woordenboek er bij te pakken.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:49:58 #111
288245 crew  Moira
pi_136934166
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat wij er niet zo even een goede bron bij kunnen pakken/vinden zegt niet dat zo'n dergelijk onderzoek nooit gedaan is.
Ik vind een 'norm' ook maar een wazig iets.

Sowieso wazig dit.
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:50:37 #112
288245 crew  Moira
pi_136934198
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:49 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Een afwijking (zonder context) is ook iets negatiefs maar blijkbaar ben je te lui om het woordenboek er bij te pakken.
Dus als iets anders is dan gebruikelijk is het negatief? :')
Fuck the EBU.
pi_136934199
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zijn linkshandigen de norm?
Nee, maar het is verder ook niet schadelijk :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:51:26 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934232
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, maar het is verder ook niet schadelijk :P
DUS het is een afwijking
pi_136934233
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:49 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar dat wij er niet zo even een goede bron bij kunnen pakken/vinden zegt niet dat zo'n dergelijk onderzoek nooit gedaan is.
Ik vind een 'norm' ook maar een wazig iets.

Sowieso wazig dit.
Misschien een idee om maar even vanaf de zijlijn te staan? Niet persoonlijk bedoeld overigens :)
pi_136934242
quote:
9s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dus als iets anders is dan gebruikelijk is het negatief? :')
De betekenis van het woord afwijking is niet slechts 'anders dan gebruikelijk' .
Zonder context is het dus niet duidelijk of je het positief of negatief bedoelt.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:52:40 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:49 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

negatief??
http://www.encyclo.nl/begrip/afwijking
pi_136934296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

DUS het is een afwijking
Dat iets niet schadelijk is, betekent nog niet dat het DUS een afwijking is :P
Rechtshandigheid kan ook als een afwijking gezien worden, maar dan de afwijking die als meeste voorkomt. Wellicht was ooit 2-handigheid de norm en waren rechtshandigheid en linkshandigheid beide afwijkingen :P
pi_136934302
quote:

[..]

Dat vermoeden had ik al. Dus hier wordt over een hele kleine stelling gediscussieerd terwijl je stelling feitelijk veel sterker is.
Op deze manier is het hele verhaal ineens gedegradeerd tot een begripskwestie. Maar in ieder geval zijn we het dan wel eens dat in de indeling wel/geen afwijking, pedofilie en homofilie in dezelfde categorie vallen.
pi_136934328
quote:
Ja ik zie het volgende staan
niet volledig bij het verstand zijn.
geestelijk of lichamelijk gebrek
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:54:11 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934339
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:47 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar da's dan ook weer een beetje kort door de bocht, niet?
Het is toch wel verrekte handig om als mens je handen te kunnen gebruiken, en te kunnen zien en horen. Maar toch worden er mensen (door wat in de medische wereld wél gewoon een afwijking genoemd wordt) doof en blind geboren met stompjes als handen.
Je kan toch wel raden dat dat niet echt het doel was, maar dat er ergens in dit geval wél iets mis is gegaan :P
Dat is zo'n beetje de meest essentiële gedachtegang van evolutie: celdeling is niet perfect. In onze maatschappij is blind zijn totaal niet handig en daarom noemen wij dat 'misgaan'. Maar wij geven dat waardeoordeel er aan. Ooit zijn voorouders van ons en apen rechtop gaan lopen. Als er toen een bewuste waarnemen zou zijn geweest zou hij dat misschien ook als een fout of afwijking zien. Immers, een heleboel van onze organen moesten evolueren om daar mee om te gaan.

Mijn punt is, en dit gaat misschien een beetje te existentiële kant op, is dat waardeoordelen en normen menselijke uitvindingen zijn die we niet zomaar te pas en te onpas op dingen moeten plakken. Zeker niet als er geen enkele praktische reden voor is.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:54:17 #122
288245 crew  Moira
pi_136934344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien een idee om maar even vanaf de zijlijn te staan? Niet persoonlijk bedoeld overigens :)
Ik was het ook een beetje aan het afronden. Punt is gemaakt, homobreinen zijn anders dan heterobreinen, dat was voornamelijk waar ik op doelde, of dat een afwijking te noemen valt is dus nog maar de vraag, omdat iedereen het woord blijkbaar anders ziet en er sowieso veel nuance bij ingebracht moet worden.
Fuck the EBU.
pi_136934346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:53 schreef Westerling het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al. Dus hier wordt over een hele kleine stelling gediscussieerd terwijl je stelling feitelijk veel sterker is.
Op deze manier is het hele verhaal ineens gedegradeerd tot een begripskwestie. Maar in ieder geval zijn we het dan wel eens dat in de indeling wel/geen afwijking, pedofilie en homofilie in dezelfde categorie vallen.
Wel globaal gezien denk ik, maar we discussieren ons nu kapot over de kleine lettertjes :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:54:25 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934349
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat iets niet schadelijk is, betekent nog niet dat het DUS een afwijking is :P
Rechtshandigheid kan ook als een afwijking gezien worden, maar dan de afwijking die als meeste voorkomt. Wellicht was ooit 2-handigheid de norm en waren rechtshandigheid en linkshandigheid beide afwijkingen :P
Nee

dat het niet de norm is, betekent dat het dus een afwijking is

verdomme zeg :')

slechte ogen is ook een afwijking, en komt nog veel meer voor, so what?
pi_136934377
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik was het ook een beetje aan het afronden. Punt is gemaakt, homobreinen zijn anders dan heterobreinen, dat was voornamelijk waar ik op doelde, of dat een afwijking te noemen valt is dus nog maar de vraag, omdat iedereen het woord blijkbaar anders ziet en er sowieso veel nuance bij ingebracht moet worden.
Nuance kunnen brengen is dan ook een kunst die niet iedereen evengoed beheerst :P
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:55:42 #126
288245 crew  Moira
pi_136934388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:51 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

De betekenis van het woord afwijking is niet slechts 'anders dan gebruikelijk' .
Zonder context is het dus niet duidelijk of je het positief of negatief bedoelt.
De betekenis van het woord afwijking is volgens de Van Dale 'abnormale trek', abnormaal = anders dan gebruikelijk.
En ik heb genoeg context gegeven om duidelijk te maken dat ík het iig niet op een negatieve manier bedoel, dus als je het dan alsnog zo op vat ligt dat toch echt aan jou.
Fuck the EBU.
pi_136934406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee

dat het niet de norm is, betekent dat het dus een afwijking is

verdomme zeg :')

slechte ogen is ook een afwijking, en komt nog veel meer voor, so what?
Dus als een mol geboren wordt met goeie ogen, dan is dat de enige normale mol en alle andere mollen zijn afwijkingen?? :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:56:16 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934416
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:53 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ja ik zie het volgende staan
niet volledig bij het verstand zijn.
geestelijk of lichamelijk gebrek
dus je vind één voorbeeld die bij jouw geopperde stelling; PAK EEN WOORDENBOEK DANNN past, de rest niet, en toch blijf je erbij dat een afwijking per definitie negatief is? :')
pi_136934426
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

De betekenis van het woord afwijking is volgens de Van Dale 'abnormale trek', abnormaal = anders dan gebruikelijk.
En ik heb genoeg context gegeven om duidelijk te maken dat ík het iig niet op een negatieve manier bedoel, dus als je het dan alsnog zo op vat ligt dat toch echt aan jou.
Dat weet ik. Ik had alleen de indruk dat jij de andere kant van het woord afwijking niet kende en ik probeerde je daar op te wijzen. Sorry?
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:56:44 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934428
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus als een mol geboren wordt met goeie ogen, dan is dat de enige normale mol en alle andere mollen zijn afwijkingen?? :P
wat snap je niet?
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:56:56 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:53 schreef Westerling het volgende:

[..]

Nou ja goed, dat toont ook maar weer aan dat de hele discussie op zich onzin is. Pedofilie en pedoseksualiteit kun je best discussiëren. En daar hoef je absoluut geen homoseksualiteit bij te halen. Sterker, dat is dus alleen maar afleidend.

Waarom je dan toch constant pedofilie en homoseksualiteit in dezelfde categorie wil laten vallen is me een raadsel.
pi_136934464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel globaal gezien denk ik, maar we discussieren ons nu kapot over de kleine lettertjes :P
Ja het is alleen best onhandig om met iemand te discussieren of iets een afwijking is als die diegene als uitgangspunt heeft dat afwijkingen in het geheel niet bestaan, maar dat niet inbrengt.
pi_136934479
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat snap je niet?
Ik denk dat jij diegene bent die iets hier niet snapt, je blijft hardnekkig vastpinnen in 1 enkel ietsje. Let op je bloeddruk he? :P

Dat iets afwijkend is van de norm, wil nog niet zeggen dat het -dus- slechter is. Sommige afwijkingen zijn juist een voordeel ;)
pi_136934505
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus je vind één voorbeeld die bij jouw geopperde stelling; PAK EEN WOORDENBOEK DANNN past, de rest niet, en toch blijf je erbij dat een afwijking per definitie negatief is? :')
Niet per definitie ik heb nou al 3 x gezegd dat het tevens om de context gaat. Zonder context weet je niet of je het als 'onschuldig' of negatief moet interpreteren.
pi_136934513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:53 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Wat jij zegt heeft helemaal geen betrekking op mijn post. Ik weet niet hoe je het leest of wat je denkt maar ja.

Nog lammer dan dat je zegt dat iets onzin is zonder onderbouwing (je zegt gewoon dat iets zo is waar voor helemaal geen bewijs is) vind ik dat je zegt dat je 'stopte met lezen'. Echt zo'n zin die mensen gewoon gebruiken om maar hun stelling kracht bij proberen te zetten terwijl het nergens op slaat.

En dan afsluiten met een zin met pot en ketel zonder het door te hebben.
Als mensen het al in hun hoofd halen pedofilie en homofilie te vergelijken dan hoef ik het gesprek niet eens meer te beginnen eigenlijk. Noem het zwak, maar als jij jezelf tot winnaar van het debat wil prijzen dan mag dat, maar weet dat ik liever niet in ga op volstrekte onzin.
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 16:59:01 #136
288245 crew  Moira
pi_136934519
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik had alleen de indruk dat jij de andere kant van het woord afwijking niet kende en ik probeerde je daar op te wijzen. Sorry?
Het woord 'afwijking' blijft gewoon hetzelfde, dat mensen zo'n woord verschillend opvatten was me al duidelijk :P
Fuck the EBU.
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:59:52 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934548
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het woord 'afwijking' blijft gewoon hetzelfde, dat mensen zo'n woord verschillend opvatten was me al duidelijk :P
Mag ik dan nog vragen waarom je dan zo stellig homoseksualiteit als afwijking wil beschrijven?
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:00:53 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934582
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:58 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Niet per definitie ik heb nou al 3 x gezegd dat het tevens om de context gaat. Zonder context weet je niet of je het als 'onschuldig' of negatief moet interpreteren.
dat komt niet eens ter sprake, als men over de norm en afwijking spreekt heeft men het over een aantal eigenschappen van een soort of verschijnsel en met welke mate dit verschijnsel voorkomt bij de globale populatie

jouw persoonlijke subjectieve mening, of iets positief of negatief kan worden gezien, heeft daar niets mee te maken :{
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:01:21 #139
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934595
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mag ik dan nog vragen waarom je dan zo stellig homoseksualiteit als afwijking wil beschrijven?
omdat de meeste mensen niet homo maar hetero zijn, gokje :')
pi_136934612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:00 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat komt niet eens ter sprake, als men over de norm en afwijking spreekt heeft men het over een aantal eigenschappen van een soort of verschijnsel en met welke mate dit verschijnsel voorkomt bij de globale populatie

jouw persoonlijke subjectieve mening, of iets positief of negatief kan worden gezien, heeft daar niets mee te maken :{
Even een vraagje aan jou Life2.0: Is naar jouw mening het hebben van een blanke huid een afwijking? :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:02:22 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat de meeste mensen niet homo maar hetero zijn, gokje :')
Dat klopt. Maar waarom moet dat zo stellig duidelijk worden gemaakt door het als afwijking te bestempelen?
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:03:09 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934645
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij diegene bent die iets hier niet snapt, je blijft hardnekkig vastpinnen in 1 enkel ietsje. Let op je bloeddruk he? :P

Dat iets afwijkend is van de norm, wil nog niet zeggen dat het -dus- slechter is. Sommige afwijkingen zijn juist een voordeel ;)
als je nou gewoon leest wat ik zeg, ik neem dergelijke woorden niet eens in de mond, ik heb het enkel en alleen over norm en afwijkingen van de norm, waarom betrek jij stellingen erbij die ik niet eens wil behandelen?
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 17:03:28 #143
288245 crew  Moira
pi_136934663
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het feit dat homobreinen anders zijn dan heterobreinen mij zei dat het een neurologische afwijking is. Zo noemen sommige neurologen het zelf ook.
Dat je daarmee mensen op hun teentjes trapt en wat meer nuance in je visie kunt gebruiken voordat je het een afwijking noemt, daar ben ik nu achter.
Fuck the EBU.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:03:59 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934681
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar waarom moet dat zo stellig duidelijk worden gemaakt door het als afwijking te bestempelen?
omdat dat de feitelijke juiste classificatie is, DAT stond ter discussie
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:05:06 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934721
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Omdat het feit dat homobreinen anders zijn dan heterobreinen mij zei dat het een neurologische afwijking is. Zo noemen sommige neurologen het zelf ook.
Dat je daarmee mensen op hun teentjes trapt en wat meer nuance in je visie kunt gebruiken voordat je het een afwijking noemt, daar ben ik nu achter.
Dan zijn we dus productief geweest *O*.
pi_136934726
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als je nou gewoon leest wat ik zeg, ik neem dergelijke woorden niet eens in de mond, ik heb het enkel en alleen over norm en afwijkingen van de norm, waarom betrek jij stellingen erbij die ik niet eens wil behandelen?
Nou, laat ik het dan jou direct vragen, negeer maar de vorige vraag die ik jou stelde:

Zijn naar jouw mening...afwijkingen (van de norm dus) altijd negatief?
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:05:37 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, laat ik het dan jou direct vragen, negeer maar de vorige vraag die ik jou stelde:

Zijn naar jouw mening...afwijkingen (van de norm dus) altijd negatief?
natuurlijk niet, wat een vreemde stelling
pi_136934758
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

natuurlijk niet, wat een vreemde stelling
Dat was geen stelling, dat was een vraag :P

Edit: Maar goed, denk dat we het verder niet echt niet met elkaar eens zijn verder, lets carry on! :P
pi_136934812
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat dat de feitelijke juiste classificatie is, DAT stond ter discussie
1) Homoseksualiteit is een afwijking van de norm.
2) Homoseksualiteit is een afwijking.

Jij snapt niet dat als je alleen 2 zegt mensen dat negatief op kunnen vatten en dat je dan mogelijk mensen aan het beledigen bent?
pi_136934825
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou ja goed, dat toont ook maar weer aan dat de hele discussie op zich onzin is. Pedofilie en pedoseksualiteit kun je best discussiëren. En daar hoef je absoluut geen homoseksualiteit bij te halen. Sterker, dat is dus alleen maar afleidend.

Waarom je dan toch constant pedofilie en homoseksualiteit in dezelfde categorie wil laten vallen is me een raadsel.
Als je de maatschappij erbuiten laat, is t best een interessante kwestie. En volkomen logisch om homofilie erbij te halen, gezien dat ook een seksuele voorkeur is.

Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat de wetenschappelijke definitie hier tot stand is gekomen onder invloed van maatschappelijke druk. Dat hoort natuurlijk niet. Dat is vervuiling van de wetenschap en dat zou ik kwalijk vinden. Vandaar dat ik graag redenen voor dit verschil wilde zien, ik laat me graag overtuigen.

Verder wil ik die twee niet in dezelfde categorie laten vallen. Ik zie het vooralsnog objectief zo, daar komt geen 'willen' bij kijken. Ik denk dus juist dat anderen vooral willen dat het niet zo is.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:08:27 #151
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934845
daarbij kun je in zijn gehele nooit een ja of nee antwoord op geven, niet ten minste omdat er geen vastgesteld doel is, en dus onmogelijk bepaald kan worden of dit doel sneller of niet behaald zal worden middels de afwijking
pi_136934849
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:07 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat als je alleen 2 zegt mensen dat negatief op kunnen vatten?
Dat is helemaal waar, hier ontstaat veel verwarring door en is de drempel om te willen haten een stuk lager, wat meestal narigheid tot gevolg heeft :{
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 17:09:15 #153
288245 crew  Moira
pi_136934867
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan zijn we dus productief geweest *O*.
Hoera *O*
Fuck the EBU.
pi_136934872
quote:

[..]

Jij snapt niet dat als je alleen 2 zegt mensen dat negatief op kunnen vatten en dat je dan mogelijk mensen aan het beledigen bent?
Wat doet dat ertoe? Het zou mooi zijn als psychologen/psychiaters/wetenschappers op die manier gaan werken.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:09:47 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136934889
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:07 schreef Westerling het volgende:

[..]

Als je de maatschappij erbuiten laat, is t best een interessante kwestie. En volkomen logisch om homofilie erbij te halen, gezien dat ook een seksuele voorkeur is.

Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat de wetenschappelijke definitie hier tot stand is gekomen onder invloed van maatschappelijke druk. Dat hoort natuurlijk niet. Dat is vervuiling van de wetenschap en dat zou ik kwalijk vinden. Vandaar dat ik graag redenen voor dit verschil wilde zien, ik laat me graag overtuigen.

Verder wil ik die twee niet in dezelfde categorie laten vallen. Ik zie het vooralsnog objectief zo, daar komt geen 'willen' bij kijken. Ik denk dus juist dat anderen vooral willen dat het niet zo is.
Ik heb geen zin om mezelf nog een hele keer te gaan herhalen, laten we het er maar op houden dat ik het oneens ben met jou op dit punt. Ik zie geen reden ze met elkaar te vergelijken, jij wel.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:10:11 #156
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136934907
quote:

[..]

Ho ho

je hebt het recht je beledigd te voelen, daar ga ik mij niet mee bemoeien, als je feitelijke constateringen beledigend vind moet je echt niet bij mij wezen _O-
pi_136934936
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:09 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Het zou mooi zijn als psychologen/psychiaters/wetenschappers op die manier gaan werken.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ho ho

je hebt het recht je beledigd te voelen, daar ga ik mij niet mee bemoeien, als je feitelijke constateringen beledigend vind moet je echt niet bij mij wezen _O-
Ik vind dat Fes1-2 hier wel een punt heeft (zie mijn vorige reactie maar waarom)
  PR en moderator donderdag 20 februari 2014 @ 17:12:02 #158
288245 crew  Moira
pi_136934959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:07 schreef Westerling het volgende:

[..]

Da's het punt idd, je kunt niet 'wetenschappelijk' of 'objectief' over zoiets praten want er wordt altijd gelijk weer het maatschappelijke en morele aspect erbij gehaald.
Maar ik las net dus dat dat 20 jaar geleden ook zo al was, toen Swaab met dat hersenonderzoek kwam.
Dus ik ga er m'n vingers niet meer aan branden :')
Fuck the EBU.
pi_136934971
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ho ho

Als ik hier tegen iemand zeg dat ie een afwijking heeft ben ik hem aan het uitschelden.
pi_136934986
Homofielen zitten toch ook niet aan andere mannen zonder concent?

Ik vind het prima is iemand pedofiel, daar kan hij immers niks aan doen, maar zodra ze aan kinderen gaan zitten... Of nog erger.
Rustig aan.
pi_136934987
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:12 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Als ik hier tegen iemand zeg dat ie een afwijking heeft ben ik hem aan het uitschelden.
Ik zou het eerder scharen onder de noemer "stoot onder de gordel" oid :P
pi_136935009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
Homofielen zitten toch ook niet aan andere mannen zonder concent?

Ik vind het prima is iemand pedofiel, daar kan hij immers niks aan doen, maar zodra ze aan kinderen gaan zitten... Of nog erger.
Probleem is dat pedofielen vroeger of later wel door de mand gaan vallen. Meestal zijn de slachtoffers bekenden (zoals familieleden)
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:13:57 #163
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935013
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:12 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

werk je op het hoofdkantoor van de telegraaf? :+
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:15:18 #164
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935050
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Probleem is dat pedofielen vroeger of later wel door de mand gaan vallen. Meestal zijn de slachtoffers bekenden (zoals familieleden)
dat is toch een rede om niet door de mand te vallen? lekker makkelijk stil te houden, sociale controle, risico op stigmatisering door naasten, dader is bekende/familiie dus liever stil...
pi_136935081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

werk je op het hoofdkantoor van de telegraaf? :+
Nee hoor. Maar als je weet dat iemand zich beledigd kan voelen alleen door de manier waarop je dingen zegt wat is het dan voor moeite om je woordkeuze een beetje aan te passen.
pi_136935092
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dat wel meevalt.
Denk dat het aantal kast pedo's bijna 100% is.
Tis niet iets wat je ooit kwijt gaat kunnen in de publieke sferen namelijk.
Rustig aan.
pi_136935144
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Ik vind dat Fes1-2 hier wel een punt heeft (zie mijn vorige reactie maar waarom)
Ik kan de gedachtegang ook wel volgen hoor. Alleen tast het toch de wetenschappelijke onafhankelijkheid/vrijheid aan als je dit soort maatschappelijke argumenten gaat gebruiken in de wetenschap.

Vergeet niet dat exact het omgekeerde ook kan gebeuren als de maatschappij verandert. Zeg dat de homo acceptatie in de maatschappij achteruit gaat, dan wil je dit maatschappelijke denkbeeld ook niet terugzien in de wetenschap. Wat dat betreft is Nazi Duitsland met z'n rassenleer een mooi voorbeeld, zelfde geldt voor Copernicus en z'n ideeen. Wat mij betreft moeten maatschappij en wetenschap wat dat betreft gewoon absoluut ontkoppeld zijn.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:18:17 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935149
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:16 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar als je weet dat iemand zich beledigd kan voelen alleen door de manier waarop je dingen zegt wat is het dan voor moeite om je woordkeuze een beetje aan te passen.
als je weet dat je door feiten van slag kunt raken, wat is het dan voor moeite om tot 3 te tellen en rustig te blijven?

takes two to tango
pi_136935304
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat is toch een rede om niet door de mand te vallen? lekker makkelijk stil te houden, sociale controle, risico op stigmatisering door naasten, dader is bekende/familiie dus liever stil...
Ik had het wat onhandig verwoord, ik bedoelde dat pedo's zich vroeger of later wel zullen vergrijpen aan een kind, mits de kansen maar goed genoeg liggen.

En dat is een beetje het probleem, denk dat er heel weinig pedofielen zijn die zich totaal in zouden kunnen houden, lijkt me bijna onmogelijk.

Hopelijk wordt er snel een geneesmiddel tegen pedofilie gevonden :)
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:23:25 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het wat onhandig verwoord, ik bedoelde dat pedo's zich vroeger of later wel zullen vergrijpen aan een kind, mits de kansen maar goed genoeg liggen.

En dat is een beetje het probleem, denk dat er heel weinig pedofielen zijn die zich totaal in zouden kunnen houden, lijkt me bijna onmogelijk.

Hopelijk wordt er snel een geneesmiddel tegen pedofilie gevonden :)
bedoel je hiermee dat iedereen schijt heeft aan de wet als het die mensen maar uitkomt? uiteraard, maar dat geld voor alles en iedereen

als de kansen goed genoeg ligggen zou iedereen een moord plegen
pi_136935437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

bedoel je hiermee dat iedereen schijt heeft aan de wet als het die mensen maar uitkomt? uiteraard, maar dat geld voor alles en iedereen

als de kansen goed genoeg ligggen zou iedereen een moord plegen
Neen, niet iedereen heeft de behoefde om te moorden terwijl wel alle pedo's de behoefde hebben zich aan kinderen te vergrijpen. Belangrijk verschil ;)
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:26:02 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neen, niet iedereen heeft de behoefde om te moorden terwijl wel alle pedo's de behoefde hebben zich aan kinderen te vergrijpen. Belangrijk verschil ;)
..als de kansen maar goed genoeg liggen

of ben jij van mening dat blanken moraal superieur zijn aan nietblanken?
pi_136935506
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als je weet dat je door feiten van slag kunt raken, wat is het dan voor moeite om tot 3 te tellen en rustig te blijven?

takes two to tango
Feit is dat het woord afwijking op meerdere manieren opgevat kan worden en ik er met mijn kop niet bij kan dat je dat nog steeds niet door hebt.
pi_136935519
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hmm..

Ik denk niet dat alle pedo's behoefte hebben zich aan kinderen te vergrijpen... Denk dat er best een hele hoop tussen zitten die walgen van dat stukje van zichzelf.

Ennn... Ehh Tjah.. :')
Rustig aan.
pi_136935546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

..als de kansen maar goed genoeg liggen

of ben jij van mening dat blanken moraal superieur zijn aan nietblanken?
Zie mijn vorige post, ik denk dat die wel duidelijk genoeg is :)
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:28:11 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935576
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

schiet mij te binnen, de meeste mannen zijn niet vies van 16 jarige meisjes, toch worden die bar weinig verkracht en stelselmatig misbruikt, zou dat liggen aan 'gebrek aan goede kansen' of doen ze alsof ze 16 jarigen aantrekkelijk vinden?
pi_136935598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Feit is dat het woord afwijking op meerdere manieren opgevat kan worden en ik er met mijn kop niet bij kan dat je dat nog steeds niet door hebt.
Feiten zijn ondergeschikt aan gevoelens?
pi_136935646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm..

Ik denk niet dat alle pedo's behoefte hebben zich aan kinderen te vergrijpen... Denk dat er best een hele hoop tussen zitten die walgen van dat stukje van zichzelf.

Ennn... Ehh Tjah.. :')
Uhm...weet je? Op zich heb je hier best wel een punt :P
Maar dan volgende:

Hoeveel pedo's laten zich vrijwillig behandelen VOORDAT ze de fout ingaan? Als ze echt van zichzelf walgen, dan neem ik aan dat ze ook acties hebben ondernomen om bijvoorbeeld professionele hulp te zoeken...toch??
pi_136935713
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

schiet mij te binnen, de meeste mannen zijn niet vies van 16 jarige meisjes, toch worden die bar weinig verkracht en stelselmatig misbruikt, zou dat liggen aan 'gebrek aan goede kansen' of doen ze alsof ze 16 jarigen aantrekkelijk vinden?
Ik ehh, heb zelfs een meisje een beetje opt oog van 16... Ik blijf er maar vanaf maarja, kan mij best voorstellen dat ik daarin mee zou gaan zou er wat gebeuren...
Rustig aan.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:32:00 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Jij draagt dat aan als feit, ik ben compleet onbekend met dat verschijnsel en kan mij zeer moeilijk voorstellen dit in een vergelijkbaar milieu iemand beledigd zijn zou met een afwijking van de norm, vrijwel iedereen heeft een afwijking, hecht jij hier persoonlijk veel waarde aan of zit er meer achter?

daarbij is voor mij, en met mij vele anderen, de definitie redelijk duidelijk en voor wie deze dat niet is, kan ik toch niets betekenen, dus wat stel je voor?
pi_136935785
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan volgende:

Hoeveel pedo's laten zich vrijwillig behandelen VOORDAT ze de fout ingaan? Als ze echt van zichzelf walgen, dan neem ik aan dat ze ook acties hebben ondernomen om bijvoorbeeld professionele hulp te zoeken...toch??
Denk dat die mensen geen hulp nodig hebben..
Rustig aan.
pi_136935798
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat komt misschien omdat de meeste niet-pedo's totaal geen behoefde hebben om een 16 jarige meid te verkrachten en op andere manieren aan hun trekken kunnen komen.
Een pedo kan niet aan zijn/haar trekken komen, zelfs dergelijk fotografisch materiaal is verboden (in NL tenminste).
pi_136935828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Denk dat die mensen geen hulp nodig hebben..
Dan blijft het een tijdbom
pi_136935852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan blijft het een tijdbom
Hoezo nou weer?
Ik ben toch ook geen tijdbom om in een tunnel te wachten op een vrouw die langsfietst om haar te verkrachten?
Rustig aan.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:34:32 #185
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan volgende:

En dan komt het, op een of andere manier, uit dat je die gevoelens hebt, had, in welke mate dan ook, en kun je niet meer naar buiten, moet je verhuizen, mogelijk vluchten naar het buitenland

tegenover gewoon jezelf af en toe voor de kop slaan en jezelf vertellen niet te lang naar de kinderen verderop in de straat te staren, lijkt mij een stuk veiliger _O-

daarom moet men juist deze discussies voeren; maak het bespreekbaar ipv het te verstoppen, iedereen weet hoe de kerk dat afging...
pi_136935877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:28 schreef Westerling het volgende:

[..]

Feiten zijn ondergeschikt aan gevoelens?
Nee.

Piet en Dirk zeggen beide "Homoseksualiteit is een afwijking".
Piet bedoelt daarmee dat homoseksualiteit afwijkt van de norm en bedoelt dat geenszins negatief.
Dirk daarentegen heeft een godsgruwelijke kankerhekel aan homo's; mensen met zo'n afwijking horen niet thuis in de maatschappij.
pi_136935933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoezo nou weer?
Ik ben toch ook geen tijdbom om in een tunnel te wachten op een vrouw die langsfietst om haar te verkrachten?
Maar jij kan tenminste altijd nog naar de hoeren als de druk -te- hoog op de ketel wordt. pedo's hebben eigenlijk niet echt zo'n uitlaatklep.
Al vind ik dat je (wederom) best wel een goed punt gemaakt hebt :)
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:36:04 #188
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136935939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Nee.

Piet bedoelt daarmee dat homoseksualiteit afwijkt van de norm en bedoelt dat geenszins negatief.
Dirk daarentegen heeft een godsgruwelijke kankerhekel aan homo's; mensen met zo'n afwijking horen niet thuis in de maatschappij.
gelukkig mag je in nederland een ongefundeerde mening hebben
pi_136935957
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar jij kan tenminste altijd nog naar de hoeren als de druk -te- hoog op de ketel wordt. pedo's hebben eigenlijk niet echt zo'n uitlaatklep.
Al vind ik dat je (wederom) best wel een goed punt gemaakt hebt :)
Die druk wordt nooit te hoog, al waren er hoeren of niet.
Rustig aan.
pi_136935993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die druk wordt nooit te hoog, al waren er hoeren of niet.
Kan zijn dat de druk niet te houden wordt zodra de omstandigheden zich wijzigen
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:39:16 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936049
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat komt misschien omdat de meeste niet-pedo's totaal geen behoefde hebben om een 16 jarige meid te verkrachten en op andere manieren aan hun trekken kunnen komen.

OH?

ben je nieuw op fok ofzo? men zou maar graag zon tienersletje uit elkaar scheuren, alleen woord bij daad zetten, daar zitten nogal gevolgen aan
net als iemand vermoorden omdat hij je al 5 jaar lang lastig valt
of dat kind op de wip mee naar huis nemen en haar betasten

als je echt serieus het idee hebt dat enkel het moraal dat voorkomt ben je heel erg naief...
pi_136936081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als er 1 blinde vrouw naakt door de tunnel heenrolt in een rolstoel die aanloopt en ik weet dat er een geluidsdichte kerker verstopt zit in die tunnel, dan nog heb ik daar geen last van. :')
Iets met een geweten.
Rustig aan.
pi_136936090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:34 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Nee.

Dan verwoordt Dirk dat heel krakkemikkig.
Dit is natuurlijk gewoon diefstal van een begrip door hem in dit geval. Dat moet je gewoon negeren anders kan je elk jaar een nieuw woord verzinnen.
Homo wordt ook als scheldwoord gebruikt, dat neemt niet weg dat bepaalde mensen homo zijn en we dat woord daar ook gewoon voor gebruiken.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:40:29 #194
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

stel jij nou dat hij, als hij NIET naar de hoeren gaat, iemand moet verkrachten?

net als een pedo dat MOET omdat hij geen kinderen mag/kan krijgen?

:o
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:41:38 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als er 1 blinde vrouw naakt door de tunnel heenrolt in een rolstoel die aanloopt en ik weet dat er een geluidsdichte kerker verstopt zit in die tunnel, dan nog heb ik daar geen last van. :')
Iets met een geweten.
mogelijk ook omdat je een onrealistische situatie verzint er daarvan op de hoogte bent ;)
pi_136936148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

OH?

ben je nieuw op fok ofzo? men zou maar graag zon tienersletje uit elkaar scheuren, alleen woord bij daad zetten, daar zitten nogal gevolgen aan

als je echt serieus het idee hebt dat enkel het moraal dat voorkomt ben je heel erg naief...
Is fok een pedosite volgens jou? Of waarom doet het er anders toe hoe bekend je bent met deze site?
pi_136936212
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

mogelijk ook omdat je een onrealistische situatie verzint er daarvan op de hoogte bent ;)
:')
Dus jij zou dat wel doen?
Rustig aan.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:45:22 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936273
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:41 schreef Westerling het volgende:

[..]

Is fok een pedosite volgens jou? Of waarom doet het er anders toe hoe bekend je bent met deze site?
Nee, want het ging over 16 jarige meisjes die naaktfotos van zichzelf maken, aka jailbait, dat staat op fok, en de reacties laten weinig aan de verbeelding over, dat zijn geen reacties van 14jarigen, maar 'volwassenen'

de wens bestaat, de handeling is echter uit den boze, net als het misbruiken van een kind van 8 uit den boze is, er moet een goede enabler aanwezig zijn om toch die wens tot daad om te zetten

zoals een machtpositie, het wonen op een zeer afgelegen plek of de kennis niet vervolgd te worden, waar vind je derlijke plekken? in kerken, ontwikkelingslanden en dergelijke 6.gif
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:46:04 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936293
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:')
Dus jij zou dat wel doen?
nee, omdat ik mij ervan bewust ben dat er iets niet klopt
pi_136936322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

OH?

Fok vind ik niet bepaald een objectieve representatie van de maatschappij op dit vlak, om in elk geval de reden dat men hier op internet stukjes tekst typt. Dat is iets heel anders dan RL.

En wat dat "nieuw op fok" betreft, ben jij dan niet bekend met het verschijnsel dat fokkers vaak heel anders overkomen dan ze in werkelijkheid zijn? :P
pi_136936413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee, want het ging over 16 jarige meisjes die naaktfotos van zichzelf maken, aka jailbait, dat staat op fok, en de reacties laten weinig aan de verbeelding over, dat zijn geen reacties van 14jarigen, maar 'volwassenen'

de wens bestaat, de handeling is echter uit den boze, net als het misbruiken van een kind van 8 uit den boze is, er moet een goede enabler aanwezig zijn om toch die wens tot daad om te zetten

zoals een machtpositie, het wonen op een zeer afgelegen plek of de kennis niet vervolgd te worden, waar vind je derlijke plekken? in kerken, ontwikkelingslanden en dergelijke [ afbeelding ]
Toch geef ik de voorkeur aan iemand die min of meer mijn leeftijd is. Ik ben niet zo van de 16 jarigen. Moet er niet aan denken iets met zo'n kind te hebben :')
pi_136936437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zoals een machtpositie, het wonen op een zeer afgelegen plek of de kennis niet vervolgd te worden, waar vind je derlijke plekken? in kerken, ontwikkelingslanden en dergelijke [ afbeelding ]
Hmm die hoeken van fok ben ik dan gelukkig nooit tegengekomen. De rest ben ik het wel mee eens overigens. Ben wel benieuwd wat de ratio pedofielen/pedoseksuelen is.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:50:00 #203
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936441
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Fok vind ik niet bepaald een objectieve representatie van de maatschappij op dit vlak, om in elk geval de reden dat men hier op internet stukjes tekst typt. Dat is iets heel anders dan RL.

En wat dat "nieuw op fok" betreft, ben jij dan niet bekend met het verschijnsel dat fokkers vaak heel anders overkomen dan ze in werkelijkheid zijn? :P
daarom juist, men typt het voordat men doorheeft wat men zwart op wit zet, mensen reageren vanuit hun diepste wensen, geen ruimte voor nuance

lekker wijf; NEUKEN NEUKEN GEIL GEIL
oud wijf: :r GA DOOD GRAFTAK
een pedo in het nieuw; FAKKEL & HOOIVORKEN, BURN THE WITCH
socialisme: BLIJF VAN MIJN GELD AF
kapitalisme: GEEF MIJ GELD GIERIGAARDS
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:50:35 #204
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Toch geef ik de voorkeur aan iemand die min of meer mijn leeftijd is. Ik ben niet zo van de 16 jarigen. Moet er niet aan denken iets met zo'n kind te hebben :')
maar je sluit het niet uit he?
pi_136936490
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

daarom juist, men typt het voordat men doorheeft wat men zwart op wit zet, mensen reageren vanuit hun diepste wensen, geen ruimte voor nuance

lekker wijf; NEUKEN NEUKEN GEIL GEIL
oud wijf: :r GA DOOD GRAFTAK
een pedo in het nieuw; FAKKEL & HOOIVORKEN, BURN THE WITCH
socialisme: BLIJF VAN MIJN GELD AF
kapitalisme: GEEF MIJ GELD GIERIGAARDS
Maar goed, ik heb dan ook niet echt een hoge pet op van de gemiddelde mens, maar dat ben ik :')
pi_136936522
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar je sluit het niet uit he?
Als ik er even over nadenk...denk ik dat ik het eigenlijk wel uitsluit :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:53:43 #207
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936572
denk je
pi_136936606
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:53 schreef Life2.0 het volgende:
denk je
Tis wel een vraag die belangrijk is, dus ja, dan denk ik ja.

Problem? :P

Edit: Sowieso ben ik best wel een denker, daar zal je maar aan moeten wennen _O- :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:55:10 #209
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136936648
van mij mag je vinden wat je vind van 16 jarigen, zolang het daarbij blijft
pi_136936687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:55 schreef Life2.0 het volgende:
van mij mag je vinden wat je vind van 16 jarigen, zolang het daarbij blijft
Nou, ik vind het dus helemaal niks voor mij, geef mij maar iemand die wat volwassener is :P
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:11:30 #211
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_136937195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, ik vind het dus helemaal niks voor mij, geef mij maar iemand die wat volwassener is :P
Dat jij dat niet vindt, betekent niet dat anderen dat niet mogen vinden.

Tevens: Homofilie accepteer ik volledig en wens ik het beste, maar theoretisch zijn homofilie en pedofilie toch ook gewoon afwijkingen ?(daar bedoel ik niet meteen psychische ziekte mee)
pi_136937425
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:11 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan??
pi_136937591
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:11 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Tevens: Homofilie accepteer ik volledig en wens ik het beste, maar theoretisch zijn homofilie en pedofilie toch ook gewoon afwijkingen ?(daar bedoel ik niet meteen psychische ziekte mee)
Duuuuude, 22 pagina's (vorige topic erbij) leesvoer voor je :p
pi_136937674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:23 schreef Westerling het volgende:

[..]

Duuuuude, 22 pagina's (vorige topic erbij) leesvoer voor je :p
Je moet je instellingen is veranderen joh! Ik heb max 4 pagina's dat leest een stuk chiller :D
pi_136937783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je moet je instellingen is veranderen joh! Ik heb max 4 pagina's dat leest een stuk chiller :D
Ik heb gewoon alles op 1 pagina (behalve het vorige topic dan :P )
  vrijdag 21 februari 2014 @ 16:30:48 #216
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_136978966
Laat ook maar, leuke discussie
we dan
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:18:44 #217
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136991609
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:56 schreef complicate het volgende:
Dutroux - topic :r
Die man is eigenlijk ook een slachtoffer. Door zijn jeugd en door de indeling van zijn hersenen werken de dingen voor hem gewoon anders.
MV NS FR DS MD
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:19:55 #218
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136991688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:18 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Die man is eigenlijk ook een slachtoffer. Door zijn jeugd en door de indeling van zijn hersenen werken de dingen voor hem gewoon anders.
zijn wij niet allemaal slachtoffer van onze brein
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:20:54 #219
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136991757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zijn wij niet allemaal slachtoffer van onze brein
Ja, maar de een onmiskenbaar meer dan de ander.
MV NS FR DS MD
pi_136993182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:20 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ja, maar de een onmiskenbaar meer dan de ander.
Op zich kan men wel stellen dat men slachtoffer is van zijn/haar brein, maar dan is de vraag: Waar is de eigen wil?

Bovendien vind ik dat als men zwaarder slachtoffer wordt van ons eigen brein, dat men in zulke gevallen toch wel een soort van morele verplichting heeft om de hulp van anderen in te schakelen.

Maar goed, das hoe ik erover denk.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 21:50:24 #221
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136993627
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op zich kan men wel stellen dat men slachtoffer is van zijn/haar brein, maar dan is de vraag: Waar is de eigen wil?

Bovendien vind ik dat als men zwaarder slachtoffer wordt van ons eigen brein, dat men in zulke gevallen toch wel een soort van morele verplichting heeft om de hulp van anderen in te schakelen.

Maar goed, das hoe ik erover denk.
Die morele verplichting ontbreekt in de meeste gevallen. Ik heb tot nu toe van 2 tbs'ers gehoord dat ze langer vast willen zitten omdat ze weten dat ze opnieuw de fout in zullen gaan. Dan nog weet ik niet of ze anderen beschermen of zichzelf.
MV NS FR DS MD
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:20:02 #222
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136995252
quote:

[..]

Aan de ene kant kan je het zo zien, aan de andere kant kunnen we dan het hele rechtsysteem wel overboord gooien als we iedereen als slachtoffer gaan zien ;)
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:24:19 #223
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136995492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Aan de ene kant kan je het zo zien, aan de andere kant kunnen we dan het hele rechtsysteem wel overboord gooien als we iedereen als slachtoffer gaan zien ;)
Ik zeg ook niet dat we ze niet moeten straffen. We moeten, zoals momenteel gebeurt, rekening houden met hun psychische gesteldheid.
MV NS FR DS MD
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:26:37 #224
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136995632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:24 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we ze niet moeten straffen. We moeten, zoals momenteel gebeurt, rekening houden met hun psychische gesteldheid.
Een Dutroux moet je gewoon levenslang zijn vrijheid ontnemen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 22:28:55 #225
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_136995780
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een Dutroux moet je gewoon levenslang zijn vrijheid ontnemen.
Maar nog wel behandelen, je kunt iemand die zelf slachtoffer is niet in een cel gooien en enkel eten leveren. Het gaat om een stukje menselijkheid van onze kant die hij mist.
MV NS FR DS MD
pi_136999792
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:28 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Maar nog wel behandelen, je kunt iemand die zelf slachtoffer is niet in een cel gooien en enkel eten leveren. Het gaat om een stukje menselijkheid van onze kant die hij mist.
Een Dutroux had allang een dodelijke spuit moeten hebben. Kijk eens wat zo'n figuur veel mensen heeft aangedaan. Niks meer dan een hond is het.
pi_137001161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 22:28 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Hij had zelf kunnen ingrijpen voordat het uit de hand liep. Dat heeft ie nagelaten, in het ergste geval omdat het hem serieus niks kan schelen.

Slachtoffer van jouw eigen brein gaat maar op tot op zekere hoogte, zeker in een gaval zoals Dutroux
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:23:49 #228
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137001286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hij had zelf kunnen ingrijpen voordat het uit de hand liep. Dat heeft ie nagelaten, in het ergste geval omdat het hem serieus niks kan schelen.

Slachtoffer van jouw eigen brein gaat maar op tot op zekere hoogte, zeker in een gaval zoals Dutroux
Hoe moet iemand die geen normen en waarden heeft, daarnaast over 0,0 empathie beschikt ingrijpen in zijn eigen gedrag? Daar heeft hij totaal geen weet van. Dat het hem niets kan schelen weet ik zeker.

Zoals de situatie nu is, is het voor mij betreft klaar. Hij in een cel voor de komende tijd. Denk niet dat de rechters zo gek zijn om hem vrij te laten ondanks zijn verzoeken.
MV NS FR DS MD
pi_137001394
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Hoe moet iemand die geen normen en waarden heeft, daarnaast over 0,0 empathie beschikt ingrijpen in zijn eigen gedrag? Daar heeft hij totaal geen weet van. Dat het hem niets kan schelen weet ik zeker.

Zoals de situatie nu is, is het voor mij betreft klaar. Hij in een cel voor de komende tijd. Denk niet dat de rechters zo gek zijn om hem vrij te laten ondanks zijn verzoeken.
Zo iemand moet gewoon -nooit- meer vrij komen, echt nooit meer.
Deze man is niet in staat om weldenkend te zijn, zijn eigen gedrag is zijn verstand de baas.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:27:47 #230
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137001427
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zo iemand moet gewoon -nooit- meer vrij komen, echt nooit meer.
Deze man is niet in staat om weldenkend te zijn, zijn eigen gedrag is zijn verstand de baas.
Toch apart dat dit een dutroux-topic wordt genoemd, hij is eigenlijk geen pedofiel.
MV NS FR DS MD
pi_137001459
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:27 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Toch apart dat dit een dutroux-topic wordt genoemd, hij is eigenlijk geen pedofiel.
Klopt, maar wel een crimineel van het ergste soort :')
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:29:16 #232
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137001487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:28 schreef aijumu het volgende:

[..]

Klopt, maar wel een crimineel van het ergste soort :')
Lijkt mij apart om zo behendig te zijn in manipuleren als hij is.
MV NS FR DS MD
pi_137001532
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:29 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Op zich vrij makkelijk, het is geen gave, maar aangeleerd gedrag. Overigens genoeg boeken over, hoe je het kunt aanleren. Het moet wel in je zitten om het zo goed te kunnen, dat wel.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:33:09 #234
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137001642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:30 schreef aijumu het volgende:

[..]

Op zich vrij makkelijk, het is geen gave, maar aangeleerd gedrag. Overigens genoeg boeken over, hoe je het kunt aanleren. Het moet wel in je zitten om het zo goed te kunnen, dat wel.
Het aangeleerde gedrag komt bij lange na niet in de buurt van de 'talenten'. Alhoewel mensen zoals Dutroux het ook aanleren maar dan op zeer jonge leeftijd.
MV NS FR DS MD
pi_137001728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:33 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Het aangeleerde gedrag komt bij lange na niet in de buurt van de 'talenten'. Alhoewel mensen zoals Dutroux het ook aanleren maar dan op zeer jonge leeftijd.
Gaf het al aan het moet in je zitten, en natuurlijk getriggerd worden op een bepaalde manier, meestal dus op jonge leeftijd. Uitzonderingen houd je altijd ;)
pi_137001744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:29 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat de slimmeriken hem gewoon uit de weg gingen...en terecht :P
pi_137001772
Nee.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:37:43 #238
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137001802
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat de slimmeriken hem gewoon uit de weg gingen...en terecht :P
Denk niet dat de slimmeriken hem uit de weg gingen maar hij juist zwakkeren koos. Hij heeft over zijn vrouw gezegd dat hij haar kon laten zeggen wat hij wilde.
MV NS FR DS MD
pi_137002102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:37 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Denk niet dat de slimmeriken hem uit de weg gingen maar hij juist zwakkeren koos. Hij heeft over zijn vrouw gezegd dat hij haar kon laten zeggen wat hij wilde.
Waarom zou een slimmerik in godsnaam met zo iemand in zee willen gaan? Je merkt na een korte tijd toch dat er een steekje los moet zitten bij zo iemand?
pi_137002168
Pedofielen.. vroeg naar bed!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:50:34 #242
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom zou een slimmerik in godsnaam met zo iemand in zee willen gaan? Je merkt na een korte tijd toch dat er een steekje los moet zitten bij zo iemand?
Waaraan zou een slimmerik dat moeten merken dan? Dutroux gaat echt geen gekke toeren, uitlatingen etc. doen als iemand nabij is. Die is daar veel te gewiekst voor.
MV NS FR DS MD
pi_137002314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:50 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Waaraan zou een slimmerik dat moeten merken dan? Dutroux gaat echt geen gekke toeren, uitlatingen etc. doen als iemand nabij is. Die is daar veel te gewiekst voor.
iemand die zo ziek is als hij, kan niet eeuwig blijven faken. Hoe dichterbij een slimmerik en iemand als Dutroux elkaar naderen, hoe doorzichtiger zo iemand wordt.
pi_137002332
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

iemand die zo ziek is als hij, kan niet eeuwig blijven faken. Hoe dichterbij een slimmerik en iemand als Dutroux elkaar naderen, hoe doorzichtiger zo iemand wordt.
Blijf dat denken.
pi_137002357
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:55 schreef aijumu het volgende:

[..]

Blijf dat denken.
Jij wilt mij gaan vertellen dat bijvoorbeeld zijn vrouw niks doorhad???
Nou wil ik wel even 1 ding disclaimen, ik heb geen flauw idee hoe slim die vrouw van hem was.
pi_137002429
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij wilt mij gaan vertellen dat bijvoorbeeld zijn vrouw niks doorhad???
Nou wil ik wel even 1 ding disclaimen, ik heb geen flauw idee hoe slim die vrouw van hem was.
Die was zo trouw, daar was een golden retriever niets bij, al verklaarde ze later angst voor hem te hebben :{
pi_137002477
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:59 schreef aijumu het volgende:

[..]

Die was zo trouw, daar was een golden retriever niets bij, al verklaarde ze later angst voor hem te hebben :{
Maar zij had dus wel degelijk wat door ;)
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:04:01 #248
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002534
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Pas nadat zij totaal in zijn macht was. Zij vormde geen bedreiging meer en dat is ook gebleken.
MV NS FR DS MD
pi_137002542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Natuurlijk ze was van te voren op de hoogte gebracht van alles wat speelde door Dutroux, ze wist op voorhand wat er gebeurde en wat er speelde.Heeft niets te maken met of ze iets doorhad, het is haar verteld door hem.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:04:57 #250
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien wordt hij een keer boos, slaat met de vuist op tafel om vervolgens boos weg te lopen. Daar zoekt niemand een totaal koelbloedige psychopaat achter.
MV NS FR DS MD
pi_137002612
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:04 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Pas nadat zij totaal in zijn macht was. Zij vormde geen bedreiging meer en dat is ook gebleken.
Alleen al het feit dat je merkt dat je macht aan het verliezen bent, daaraan kun je al weten dat er een steekje los zit bij die gozer. Haar fout was dat zij daarin meeging. Je kunt wel degelijk signalen vroegtijdig oppakken dat zo iemand verrot is tot op het bot. Daarin meegaan is een keuze (of het is een zwakte).
pi_137002620
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:04 schreef aijumu het volgende:

[..]

Natuurlijk ze was van te voren op de hoogte gebracht van alles wat speelde door Dutroux, ze wist op voorhand wat er gebeurde en wat er speelde.Heeft niets te maken met of ze iets doorhad, het is haar verteld door hem.
Dus Dutroux vrouw was ook geestesziek, is dat wat je wilt zeggen??
pi_137002645
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus Dutroux vrouw was ook geestesziek, is dat wat je wilt zeggen??
Nou ze was in zijn macht, en natuurlijk zal ze vast een stoornis hebben, minderwaardigheidscomplex bijvoorbeeld. Zulke vrouwen heb je, maar ook mannen die alles doen voor hun partner, en das soms heel eng zoals dit geval ;(
pi_137002647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:04 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Misschien wordt hij een keer boos, slaat met de vuist op tafel om vervolgens boos weg te lopen. Daar zoekt niemand een totaal koelbloedige psychopaat achter.
Dit weet je niet. Je weet niet of dit zijn gedrag was of niet en bovendien...boos worden? Het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden of dit raar was of niet, even hypothetisch gezien dan he?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:10:28 #255
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002660
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je merkt dat je macht aan het verliezen bent, daaraan kun je al weten dat er een steekje los zit bij die gozer. Haar fout was dat zij daarin meeging. Je kunt wel degelijk signalen vroegtijdig oppakken dat zo iemand verrot is tot op het bot. Daarin meegaan is een keuze (of het is een zwakte).
Het proces van het verliezen aan macht gaat heel geleidelijk. Daar heb je geen vat op, op het moment dat je realiseert dat je niet meer zelfstandig bent is het al te laat. Neem vrouwen die mishandeld worden door hun man. De man slaat ook niet de eerste weken, gaat haar niet manipuleren maar langzamerhand begint hij er wel mee. Stapje voor stapje, steeds iets over haar grenzen.

Noem eens signalen waaraan je een persoon kunt herkennen die verrot is tot op het bot.
MV NS FR DS MD
pi_137002692
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:09 schreef aijumu het volgende:

[..]

Nou ze was in zijn macht, en natuurlijk zal ze vast een stoornis hebben, minderwaardigheidscomplex bijvoorbeeld. Zulke vrouwen heb je, maar ook mannen die alles doen voor hun partner, en das soms heel eng zoals dit geval ;(
Maar je weet niet wat haar mankeerde.

En om nog even terug te komen op wat ik eerder zei en waartegen jij in verzet kwam, met een slimmerik bedoelde ik dus iemand met o.a. een gezond verstand.

Je moet toch gewoon ziek zijn om met zo'n man als Dutroux mee te gaan? :')
pi_137002718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:10 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Het proces van het verliezen aan macht gaat heel geleidelijk. Daar heb je geen vat op, op het moment dat je realiseert dat je niet meer zelfstandig bent is het al te laat.
Sorry hoor, maar als bijna iedereen hier al in trapt, verbaast het me niks als mede hierdoor de mensheid verdoemd is :')
pi_137002745
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:10 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Noem eens signalen waaraan je een persoon kunt herkennen die verrot is tot op het bot.
Een mogenlijk signaal is bijvoorbeeld als zo iemand jou vraagt om mee te helpen een paar ontvoerde kinderen naar de kelder te slepen waar ze vervolgens door zelfde gozer worden verkracht en uitgehongerd :P
pi_137002749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je weet niet wat haar mankeerde.

En om nog even terug te komen op wat ik eerder zei en waartegen jij in verzet kwam, met een slimmerik bedoelde ik dus iemand met o.a. een gezond verstand.

Je moet toch gewoon ziek zijn om met zo'n man als Dutroux mee te gaan? :')
Zie jij aan de buitenkant hoe iemand is? In de meeste gevallen niet, er zijn mensen die enorm goed kunnen manipuleren en Dutroux was er een van, heeft ook niets met slimheid te maken. Zulke personen, zijn zo erg geslepen, daar trap je met beide voeten in.
pi_137002804
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:15 schreef aijumu het volgende:

[..]

Zie jij aan de buitenkant hoe iemand is? In de meeste gevallen niet, er zijn mensen die enorm goed kunnen manipuleren en Dutroux was er een van, heeft ook niets met slimheid te maken. Zulke personen, zijn zo erg geslepen, daar trap je met beide voeten in.
Alleen al het feit dat iemand jou aan het manipuleren is, valt op te merken aan onder andere een soort "druk" die iemand op je legt. Dat verschil in druk is een signaal en vaak ook het 1e signaal.

Even voor de duidelijkheid, misschien dat het voor jullie niet zo logisch is, maar voor mij is het heel logisch en natuurlijk om mn eigen grenzen te bewaken. Veranderingen merk ik heel snel op.
Misschien komt dat ook mede omdat ikzelf nogal sterk een eigen wil heb en nogal eigenwijs kan zijn :P
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:18:36 #261
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002805
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een mogenlijk signaal is bijvoorbeeld als zo iemand jou vraagt om mee te helpen een paar ontvoerde kinderen naar de kelder te slepen waar ze vervolgens door zelfde gozer worden verkracht en uitgehongerd :P
Dat vraagt hij pas als je compleet onder zijn gezag valt. Dat is dus de laatste stap.

Jij zegt dat een slimmerik iemand zoals Dutroux kan herkennen in een vroeg stadium, nou dan vraag ik je om herkenningspunten te benoemen. Ik kan er geen een opnoemen. Ze staan echt niet te grommen als je ze aankijkt.
MV NS FR DS MD
pi_137002827
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:18 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Dat vraagt hij pas als je compleet onder zijn gezag valt. Dat is dus de laatste stap.

Jij zegt dat een slimmerik iemand zoals Dutroux kan herkennen in een vroeg stadium, nou dan vraag ik je om herkenningspunten te benoemen. Ik kan er geen een opnoemen. Ze staan echt niet te grommen als je ze aankijkt.
Zoals ik hierboven al verteld heb, alleen al het feit dat zoiemand tracht je te manipuleren is een (duidelijk) signaal dat er iets niet in de haak is.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:23:26 #263
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002884
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat iemand jou aan het manipuleren is, valt op te merken aan onder andere een soort "druk" die iemand op je legt. Dat verschil in druk is een signaal en vaak ook het 1e signaal.

Even voor de duidelijkheid, misschien dat het voor jullie niet zo logisch is, maar voor mij is het heel logisch en natuurlijk om mn eigen grenzen te bewaken. Veranderingen merk ik heel snel op.
Misschien komt dat ook mede omdat ikzelf nogal sterk een eigen wil heb en nogal eigenwijs kan zijn :P
Daar heb je een punt. De druk van bepaalde dingen opgelegd krijgen zou aan te voelen moeten zijn.

Bedenk wel dat, zoals de psychiaters het zeggen, Dutroux van het zwaarste kaliber is. Net zoals Ted Bundy en Jeffrey Dahmer, die werden gezocht door de politie voor moord maar konden zich rustig onder de vragen van de politie uitlullen.
MV NS FR DS MD
pi_137002906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan ben jij de ''juiste'' persoon nog niet tegen gekomen, kan op zoveel manieren en vormen, en ook jij hebt ergens een opening in je grenzen, een zwak punt. Zo iemand zoekt die op, in alle rust en alle tijd, met precisie waar je eng van word.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:25:34 #265
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137002927
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al verteld heb, alleen al het feit dat zoiemand tracht je te manipuleren is een (duidelijk) signaal dat er iets niet in de haak is.
Als manipulatie zo makkelijk te herkennen was zouden narcisten en psychopaten geen schijn van kans maken. Het tegenovergestelde is waar, ze hebben juist zeer veel slachtoffers. Het is niet voor niets dat de hele omgeving van hen eronder lijdt. Zij voelen gewoon zwakke plekken van mensen aan en spelen daar handig op in.
MV NS FR DS MD
pi_137002978
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. De druk van bepaalde dingen opgelegd krijgen zou aan te voelen moeten zijn.

Bedenk wel dat, zoals de psychiaters het zeggen, Dutroux van het zwaarste kaliber is. Net zoals Ted Bundy en Jeffrey Dahmer, die werden gezocht door de politie voor moord maar konden zich rustig onder de vragen van de politie uitlullen.
Op zich doet het kaliber er niet zo toe, manipulatie kun je proeven. Alleen zal een zwaargewicht dat beter weten te verpakken. Uiteraard heb ik ook een kleine voorsprong op de meeste anderen waardoor in elk geval de minder ervarenen meestal hun intenties al blootgeven voor ze echt begonnen zijn...maar goed, eerlijk is eerlijk, dat waren amateurs ivm iemand als Dutroux.

Maar evengoed, manipulatie kun je (leren) aanvoelen. Maar tis wel belangrijk (of op z'n minst handig :P ) dat je geestelijk sterk in je schoenen staat :P
pi_137003013
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:24 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dan ben jij de ''juiste'' persoon nog niet tegen gekomen, kan op zoveel manieren en vormen, en ook jij hebt ergens een opening in je grenzen, een zwak punt. Zo iemand zoekt die op, in alle rust en alle tijd, met precisie waar je eng van word.
Ik ben gewoon niet de juiste persoon om te manipuleren :P
Normaalgesproken zal zo iemand (een amateur-manipulatist) mij de rug toekeren en een makkelijker slachtoffer uitzoeken (tenzij hun ego gekrengt is, dan blijven ze proberen en ik blijf vervolgens leren :P ).

Tis een spelletje :P
pi_137003031
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:25 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Als manipulatie zo makkelijk te herkennen was zouden narcisten en psychopaten geen schijn van kans maken. Het tegenovergestelde is waar, ze hebben juist zeer veel slachtoffers. Het is niet voor niets dat de hele omgeving van hen eronder lijdt. Zij voelen gewoon zwakke plekken van mensen aan en spelen daar handig op in.
Manipulatisten hebben een standaard-repetoire die ze loslaten op hun slachtoffers. Mijn mazzel is het dat juist die standaarddingen niet werken op mij, omdat ik zo anders in elkaar zit t.o.v. de meeste andere mensen.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:32:50 #269
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003044
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op zich doet het kaliber er niet zo toe, manipulatie kun je proeven. Alleen zal een zwaargewicht dat beter weten te verpakken. Uiteraard heb ik ook een kleine voorsprong op de meeste anderen waardoor in elk geval de minder ervarenen meestal hun intenties al blootgeven voor ze echt begonnen zijn...maar goed, eerlijk is eerlijk, dat waren amateurs ivm iemand als Dutroux.

Maar evengoed, manipulatie kun je (leren) aanvoelen. Maar tis wel belangrijk (of op z'n minst handig :P ) dat je geestelijk sterk in je schoenen staat :P
Dat laatste is een must, anders maak je inderdaad geen kans tegen manipulators. Vaak leren vrouwen die gemanipuleerd zijn door hun man pas na het vertrek hoe ze manipulatie kunnen aanvoelen. Helaas is dan alle schade al geleden.
MV NS FR DS MD
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:33:25 #270
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Manipulatisten hebben een standaard-repetoire die ze loslaten op hun slachtoffers. Mijn mazzel is het dat juist die standaarddingen niet werken op mij, omdat ik zo anders in elkaar zit t.o.v. de meeste andere mensen.
Waar bestaat dat standaard-repertoire uit?
MV NS FR DS MD
pi_137003065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben gewoon niet de juiste persoon om te manipuleren :P
Normaalgesproken zal zo iemand (een amateur-manipulatist) mij de rug toekeren en een makkelijker slachtoffer uitzoeken (tenzij hun ego gekrengt is, dan blijven ze proberen en ik blijf vervolgens leren :P ).

Tis een spelletje :P
Amateurs, maar we hebben het hier niet over amateurs, dit soort types waar wij het nu over hebben zijn van het allerergste soort, valt niet te vergelijken.
pi_137003067
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:32 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Dat laatste is een must, anders maak je inderdaad geen kans tegen manipulators. Vaak leren vrouwen die gemanipuleerd zijn door hun man pas na het vertrek hoe ze manipulatie kunnen aanvoelen. Helaas is dan alle schade al geleden.
Klopt. Ben zelf ook door schade en schande wijs geworden en heb naar mn eigen gevoel leren luisteren. Ook ben ik vrij gevoelig voor machtsverschillen en psychische druk (waardoor ik het vrij snel opmerk), lastig uit te leggen.
pi_137003106
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:33 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Waar bestaat dat standaard-repertoire uit?
Vaak proberen ze je te pakken op wat basic-eigenschappen die de meeste mensen wel hebben, zoals bepaalde behoefdes (en dat kan zijn behoefde aan warmte of aan geld, om maar wat te noemen).
Ook weten de ervaren manipulators wel zo'n beetje hoe de meeste mensen reageren, je moet je bedenken dat zulke mensen leven om te manipuleren.

Kijk, iemand met heeeel veel ervaring zal mij vroeger of later ook wel de baas kunnen (altijd baas boven baas he? :P ), maar dan nog kan ik altijd nog bailen, ik heb meerdere lagen.
pi_137003157
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:34 schreef aijumu het volgende:

[..]

Amateurs, maar we hebben het hier niet over amateurs, dit soort types waar wij het nu over hebben zijn van het allerergste soort, valt niet te vergelijken.
De basisprincipes blijven hetzelfde, waak over je eigen grenzen en blijf bij jezelf. Je moet ook merken wanneer er iets verandert en vergelijken met hoe je (vroeger) was. Zelfreflectie
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:41:16 #275
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003189
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. Ben zelf ook door schade en schande wijs geworden en heb naar mn eigen gevoel leren luisteren. Ook ben ik vrij gevoelig voor machtsverschillen en psychische druk (waardoor ik het vrij snel opmerk), lastig uit te leggen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vaak proberen ze je te pakken op wat basic-eigenschappen die de meeste mensen wel hebben, zoals bepaalde behoefdes (en dat kan zijn behoefde aan warmte of aan geld, om maar wat te noemen).
Ook weten de ervaren manipulators wel zo'n beetje hoe de meeste mensen reageren, je moet je bedenken dat zulke mensen leven om te manipuleren.

Kijk, iemand met heeeel veel ervaring zal mij vroeger of later ook wel de baas kunnen (altijd baas boven baas he? :P ), maar dan nog kan ik altijd nog bailen, ik heb meerdere lagen.
Ok, ik denk dat jij daarom een andere kijk hierop hebt. Jij hebt manipulatie leren aanvoelen. Zit ik in de juiste richting als je in het begin niet wist dat je gemanipuleerd werd? Tof dat je nu weet hoe je zoiets kan aanvoelen. ^O^

Ik denk dat Dutroux vooral gebruik maakte van de psychische behoeftes van Michelle Martin. Bescherming tegen de boze buitenwereld is wat Martin zocht, en Dutroux kon dat bieden.
MV NS FR DS MD
pi_137003224
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:41 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

[..]

Ok, ik denk dat jij daarom een andere kijk hierop hebt. Jij hebt manipulatie leren aanvoelen. Zit ik in de juiste richting als je in het begin niet wist dat je gemanipuleerd werd? Tof dat je nu weet hoe je zoiets kan aanvoelen. ^O^

Ik denk dat Dutroux vooral gebruik maakte van de psychische behoeftes van Michelle Martin. Bescherming tegen de boze buitenwereld is wat Martin zocht, en Dutroux kon dat bieden.
Klopt deels. het ding is, ik heb het -altijd- al heel snel opgemerkt en ik heb -jarenlang- mijn eigen gevoelens genegeert.
Ik denk dat het bij mij een mix van nurture en nature is geweest. Nogmaals, ik heb gewoon mazzel gehad.
Ik heb natuurlijk ook mn zwakke punten, maar makkelijk manipuleerbaar is daar niet 1 van :P
pi_137003377
quote:

[..]

Ik zei Dutroux-topic :r , dus ____neen!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:54:31 #278
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt deels. het ding is, ik heb het -altijd- al heel snel opgemerkt en ik heb -jarenlang- mijn eigen gevoelens genegeert.
Ik denk dat het bij mij een mix van nurture en nature is geweest. Nogmaals, ik heb gewoon mazzel gehad.
Ik heb natuurlijk ook mn zwakke punten, maar makkelijk manipuleerbaar is daar niet 1 van :P
Jij hebt precies op het juiste moment het manipuleren aangepakt.
MV NS FR DS MD
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:55:19 #279
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003392
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:54 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik zei Dutroux-topic :r , dus ____neen!
Dutroux is een psychopaat en van psychopaten is bewezen dat hun hersenen anders werken. Voor externe prikkels zijn zij veel minder gevoelig. Straf en emoties doen hen dan ook vrij weinig. Hoe kun je zo iemand zeggen dat hij schuldig is? Je kunt hem hoogstens opsluiten en de samenleving in bescherming nemen.
MV NS FR DS MD
pi_137003427
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:54 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Jij hebt precies op het juiste moment het manipuleren aangepakt.
Je moet het gewoon zo snel mogelijk opmerken voordat het uit de hand loopt. Tuurlijk twijfel ik soms, maar meestal blijft een poging van een manipulator niet bij 1 enkele keer. De meeste mensen die manipuleren doen dat zeg maar op een vrij simpele methode, bijvoorbeeld om te kijken hoeveel macht ze over jou kunnen uitoefenen. Of om te kijken hoe jij in elkaar steekt.

...maar ik moet nu echt gaan slapen want ben nogal moe aan het worden :P
  zaterdag 22 februari 2014 @ 01:58:00 #281
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003438
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je moet het gewoon zo snel mogelijk opmerken voordat het uit de hand loopt. Tuurlijk twijfel ik soms, maar meestal blijft een poging van een manipulator niet bij 1 enkele keer. De meeste mensen die manipuleren doen dat zeg maar op een vrij simpele methode, bijvoorbeeld om te kijken hoeveel macht ze over jou kunnen uitoefenen. Of om te kijken hoe jij in elkaar steekt.

...maar ik moet nu echt gaan slapen want ben nogal moe aan het worden :P
Slaap ze, ik ga ook zo. :P
MV NS FR DS MD
pi_137003450
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:55 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Dutroux is een psychopaat en van psychopaten is bewezen dat hun hersenen anders werken. Voor externe prikkels zijn zij veel minder gevoelig. Straf en emoties doen hen dan ook vrij weinig. Hoe kun je zo iemand zeggen dat hij schuldig is? Je kunt hem hoogstens opsluiten en de samenleving in bescherming nemen.
Gewoon, je bek opentrekken en zeggen dat ie schuldig is :P
En hem vervolgens in een bodemloze put flikkeren en gooi er dan gelijk nog een paar flinke keien achterna :P

Maar goed, bedtijd! :W
pi_137003465
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:55 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Amai jongen, komaan zeg.....je hebt duidelijke uitleg nodig!

To be continued....
  zaterdag 22 februari 2014 @ 02:00:18 #284
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_137003468
Hartstikke normaal, aanstellerig gedrag
  zaterdag 22 februari 2014 @ 02:00:23 #285
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003472
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 01:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gewoon, je bek opentrekken en zeggen dat ie schuldig is :P
En hem vervolgens in een bodemloze put flikkeren en gooi er dan gelijk nog een paar flinke keien achterna :P

Maar goed, bedtijd! :W
Hij zal het niet snappen, niet accepteren en gaat uiteindelijk nog meer de slachtofferrol in kruipen.
MV NS FR DS MD
  zaterdag 22 februari 2014 @ 02:01:16 #286
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137003483
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 02:00 schreef complicate het volgende:

[..]

Amai jongen, komaan zeg.....je hebt duidelijke uitleg nodig!

To be continued....
Geef mij maar even les.

Belgen vinden het nog steeds een zeer beladen onderwerp, is het niet?
MV NS FR DS MD
pi_137003564
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 02:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Geef mij maar even les.

Belgen vinden het nog steeds een zeer beladen onderwerp, is het niet?
Dat is nog maar zachtjes uitgedrukt. Ik leg het je ander keertje uit. Ik ga dodokes doen, maar ik sta zeker bij u in het krijt . :7
  zaterdag 22 februari 2014 @ 15:36:29 #288
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137015467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 00:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

zaterdag 22 februari 2014 @ 16:50:53 #289
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137018667
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

quote:
Dat het deze roofdierpsychopaten aan elk moreel gevoel ontbreekt is trouwens een onbewust proces en geen keuze van de psychopaat zelf. Dat weten de onderzoekers doordat ze een zogenaamde IAT (Implicit Association Test) gebruikten. Een IAT meet meningen of overtuigingen waarvan je jezelf niet direct bewust bent, maar die vaak wél je gedrag en je keuzes beïnvloedt. In het geval van de roofdierpsychopaten betekent dat dus dat ze wellicht helemaal niet weten dat ze een gebrekkig besef van goed en kwaad hebben.
MV NS FR DS MD
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:53:10 #290
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137018748
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:50 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

[..]

ik trok het niet in twijfel, hoor
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:53:48 #291
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137018767
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik trok het niet in twijfel, hoor
Verkeerd gezien. :X
MV NS FR DS MD
pi_137046048
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:53 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Verkeerd gezien. :X
Zo, beloofte maakt schuld.

Ik heb net deel 1 en 2 snelletjes gelezen en ik ben het eigenlijk helemaal eens met alles wat Magnetronkoffie zegt. Ik kan daar niets aan toevoegen , behalve misschien 1 ding: het verhaal van Dutroux had meer te maken met politiële corruptie hier in België :r :r :r Of ga je nu zeggen dat die ook onder zijn macht opereerden...
  zondag 23 februari 2014 @ 17:55:28 #293
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137056600
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:31 schreef complicate het volgende:

[..]

Zo, beloofte maakt schuld.

Ik heb net deel 1 en 2 snelletjes gelezen en ik ben het eigenlijk helemaal eens met alles wat Magnetronkoffie zegt. Ik kan daar niets aan toevoegen , behalve misschien 1 ding: het verhaal van Dutroux had meer te maken met politiële corruptie hier in België :r :r :r Of ga je nu zeggen dat die ook onder zijn macht opereerden...
Die corrupte mensen opereerden niet onder Dutroux' zijn macht maar hij werd wel beschermd door de mensen waarmee hij connecties had, dat deden ze niet om Dutroux te beschermen maar wel om zichzelf te beschermen.

Ik ben het ook grotendeels eens met Magnetronkoffie. Behalve op het punt van de vrije wil van Dutroux. Het is gewoon bekend dat de hersenen van psychopaten anders werken, net zoals de hersenen van homofielen anders werken. Iemand zoals Dutroux heeft nooit angst gekend, heeft nooit medeleven gevoeld voor anderen en ziet anderen als voorwerpen. Wat kan hij eraan doen dat hij geen angst kent? Dat hij geen traan kan laten om het leed van anderen? Wat kan hij eraan doen dat hij een slechte jeugd heeft gehad? Iedereen die de biologische factoren heeft van een psychopaat in combinatie met een slechte jeugd zal het verkeerde pad opgaan. Niet omdat ze dat leuk vinden maar omdat ze nooit hebben geleerd dat er anderen manieren zijn om problemen op te lossen. Meisjes die in hun jeugd mishandeld zijn door hun vaders zoeken later ook een man die losse handen heeft, dat is niet omdat ze klappen lekker vinden maar in hun jeugd is dat het beeld geworden van hoe een vader moet zijn. Of ga je zeggen dat die meisjes klappen lekker vinden? Want dat is het logische equivalent als je zegt dat Dutroux een vrije wil heeft in zijn daden.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ook dat Dutroux vast moet zitten, zolang mogelijk. Maar vergeet niet dat voor hem dingen gewoon anders werken.
MV NS FR DS MD
pi_137066590
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:55 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Meisjes die in hun jeugd mishandeld zijn door hun vaders zoeken later ook een man die losse handen heeft, dat is niet omdat ze klappen lekker vinden maar in hun jeugd is dat het beeld geworden van hoe een vader moet zijn. Of ga je zeggen dat die meisjes klappen lekker vinden? Want dat is het logische equivalent als je zegt dat Dutroux een vrije wil heeft in zijn daden.
Dutroux is vast geen hersenloze en kan vast en zeker nadenken.
Hij is zeker weten in staat om logisch na te denken en zeker ook om te plannen...maar hij plant uitsluitend naar zijn eigen geweten.
Wat hij deed was langzaamaan een situatie creëren waarin hij tot zijn daden kon komen. Kan best zijn dat ie die wens al jaaarenlang had en er naartoe bouwde.

Eigenlijk zouden alle psychopaten bij geboorte een DNA-test moeten ondergaan waarbij op psychopatie getest wordt waarna ze allemaal permanent uit de maatschappij verwijderd kunnen worden........toch?

Want naar jouw mening zijn psychopaten toch niet in staat om te kiezen :P in tegenstelling tot pedofielen schijnbaar en zo is het cirkeltje weer rond! :P

Of is er een beter idee?? Ik ben 1 en al oor :P
  zondag 23 februari 2014 @ 21:03:04 #295
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137067823
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dutroux is vast geen hersenloze en kan vast en zeker nadenken.
Hij is zeker weten in staat om logisch na te denken en zeker ook om te plannen...maar hij plant uitsluitend naar zijn eigen geweten.
Wat hij deed was langzaamaan een situatie creëren waarin hij tot zijn daden kon komen. Kan best zijn dat ie die wens al jaaarenlang had en er naartoe bouwde.

Eigenlijk zouden alle psychopaten bij geboorte een DNA-test moeten ondergaan waarbij op psychopatie getest wordt waarna ze allemaal permanent uit de maatschappij verwijderd kunnen worden........toch?

Want naar jouw mening zijn psychopaten toch niet in staat om te kiezen :P in tegenstelling tot pedofielen schijnbaar en zo is het cirkeltje weer rond! :P

Of is er een beter idee?? Ik ben 1 en al oor :P
Via DNA een psychopaat of beter gezegd een biologische basis voor psychopathie herkennen zou mooi zijn, zal nog een tijdje duren maar ik geloof ten stelligste dat het er ooit van komt.

Waar hoor je mij eigenlijk zeggen dat pedofielen kunnen kiezen en psychopaten niet?

Dat Dutroux geen hersenloze is en kan organiseren is zeker waar. Op dat punt wijkt hij zelfs af van de reguliere psychopaat, die is impulsief. Dutroux is dat niet, die kan zijn daad uitstellen tot het meest geschikte moment. Dat Dutroux kan nadenken en in staat is tot organiseren betekent nog niet dat hij normen en waarden heeft. Als iemand geen waarde hecht aan normen en waarden, al vanaf de kindertijd, dan zal hij ook niet kunnen reflecteren op zijn eigen gedachten en in het verlengstuk daarvan, zijn daden. Als jij geen of een beperkt referentiekader hebt, van dit is slecht en dit is goed, hoe moet jij dan oordelen wat wel en niet kan?
MV NS FR DS MD
pi_137068265
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Via DNA een psychopaat of beter gezegd een biologische basis voor psychopathie herkennen zou mooi zijn, zal nog een tijdje duren maar ik geloof ten stelligste dat het er ooit van komt.

Waar hoor je mij eigenlijk zeggen dat pedofielen kunnen kiezen en psychopaten niet?

Dat Dutroux geen hersenloze is en kan organiseren is zeker waar. Op dat punt wijkt hij zelfs af van de reguliere psychopaat, die is impulsief. Dutroux is dat niet, die kan zijn daad uitstellen tot het meest geschikte moment. Dat Dutroux kan nadenken en in staat is tot organiseren betekent nog niet dat hij normen en waarden heeft. Als iemand geen waarde hecht aan normen en waarden, al vanaf de kindertijd, dan zal hij ook niet kunnen reflecteren op zijn eigen gedachten en in het verlengstuk daarvan, zijn daden. Als jij geen of een beperkt referentiekader hebt, van dit is slecht en dit is goed, hoe moet jij dan oordelen wat wel en niet kan?
Dat pedofielen kunnen kiezen, was een beetje de strekking van dit topic (is geloof ik onder andere door Kingtoppie genoemd).

Hoe ik in dat geval moet oordelen is dmv m'n geweten, maar uiteraard heeft een psychopaat niet zoiets om op terug te kunnen vallen.

Nu is echter de vraag: Is het mogelijk voor een psychopaat om in deze maatschappij te functioneren? Zijn psychopaten op te voeden? Want zo ja, dan hebben ze blijkbaar wel een eigen wil, toch?? (even een open vraag hier)
  zondag 23 februari 2014 @ 21:38:58 #297
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137070290
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat pedofielen kunnen kiezen, was een beetje de strekking van dit topic (is geloof ik onder andere door Kingtoppie genoemd).

Hoe ik in dat geval moet oordelen is dmv m'n geweten, maar uiteraard heeft een psychopaat niet zoiets om op terug te kunnen vallen.

Nu is echter de vraag: Is het mogelijk voor een psychopaat om in deze maatschappij te functioneren? Zijn psychopaten op te voeden? Want zo ja, dan hebben ze blijkbaar wel een eigen wil, toch?? (even een open vraag hier)
Heb het eerste deel niet gelezen en het tweede deel slechts gedeeltelijk. Denk dat pedofielen wel kunnen kiezen in gedrag/daden maar niet in gedachten. Hoe ze van seksuele spanning af moeten komen lijkt me lastig, denk dat kinderporno toch de uitweg is voor ze.

Een psychopaat kan wel functioneren voor zover je het functioneren kan noemen. Dr. Hare heeft het over zogenaamde Snakes in Suits, psychopathische personen die zich in de top van het bedrijfsleven bevinden. Zij vechten, moorden, verkrachten weliswaar niet maar hebben geen probleem met het ontslaan van massa's mensen, risicovolle beleggingen met kans op faillissementen, het bedriegen van personen binnen het bedrijf etc. Deze psychopaten hebben een vaste baan, goed salaris maar het moge duidelijk zijn dat het op veel gebieden nog schort.

Ik denk dat de Snakes in Suits het meest in de buurt komen van opgevoede psychopaten. Deze opgevoede psychopaten hebben niets geleerd van hun opvoeding. Ja, ze hebben geleerd om nog beter te manipuleren. Net zoals het feit dat als je psychopaten een sociale vaardigheidstraining geeft, ze enkel beter kunnen manipuleren.
MV NS FR DS MD
pi_137071159
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:38 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Heb het eerste deel niet gelezen en het tweede deel slechts gedeeltelijk. Denk dat pedofielen wel kunnen kiezen in gedrag/daden maar niet in gedachten. Hoe ze van seksuele spanning af moeten komen lijkt me lastig, denk dat kinderporno toch de uitweg is voor ze.

Een psychopaat kan wel functioneren voor zover je het functioneren kan noemen. Dr. Hare heeft het over zogenaamde Snakes in Suits, psychopathische personen die zich in de top van het bedrijfsleven bevinden. Zij vechten, moorden, verkrachten weliswaar niet maar hebben geen probleem met het ontslaan van massa's mensen, risicovolle beleggingen met kans op faillissementen, het bedriegen van personen binnen het bedrijf etc. Deze psychopaten hebben een vaste baan, goed salaris maar het moge duidelijk zijn dat het op veel gebieden nog schort.

Ik denk dat de Snakes in Suits het meest in de buurt komen van opgevoede psychopaten. Deze opgevoede psychopaten hebben niets geleerd van hun opvoeding. Ja, ze hebben geleerd om nog beter te manipuleren. Net zoals het feit dat als je psychopaten een sociale vaardigheidstraining geeft, ze enkel beter kunnen manipuleren.
Alsnog een idee om dit te testen, want lijkt mij voor een bedrijf wel handig om van zo'n persoonlijkheid op de hoogte te zijn. Echt nuttig lijken psychopaten me niet voor de maatschappij :P
Maar goed, wat is het nut van pedofielen??

Ik kan me trouwens voorstellen dat pedofielen nog wel iets zouden zien zitten in behandeling (zolang het bijvoorbeeld gericht het probleem aanpakt), maar dat psychopaten dat niet zullen zien zitten.

Maar goed, zover is het nog lang niet. Beste wat je nu kunt doen is dergelijke psychopaten uit de weg gaan daar waar mogelijk is :P
  zondag 23 februari 2014 @ 22:26:58 #299
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137073108
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alsnog een idee om dit te testen, want lijkt mij voor een bedrijf wel handig om van zo'n persoonlijkheid op de hoogte te zijn. Echt nuttig lijken psychopaten me niet voor de maatschappij :P
Maar goed, wat is het nut van pedofielen??

Ik kan me trouwens voorstellen dat pedofielen nog wel iets zouden zien zitten in behandeling (zolang het bijvoorbeeld gericht het probleem aanpakt), maar dat psychopaten dat niet zullen zien zitten.

Maar goed, zover is het nog lang niet. Beste wat je nu kunt doen is dergelijke psychopaten uit de weg gaan daar waar mogelijk is :P
Een psychologe is laatst gepromoveerd op dit idee maar dan met betrekking tot narcisme. Zij had een checklist gemaakt waarmee bedrijven een sollicitant konden beoordelen op narcisme en dus schade voorkomen.

Benieuwd wat de reactie van complicate gaat worden.
MV NS FR DS MD
  zondag 23 februari 2014 @ 23:11:48 #300
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_137075419
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:26 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Een psychologe is laatst gepromoveerd op dit idee maar dan met betrekking tot narcisme. Zij had een checklist gemaakt waarmee bedrijven een sollicitant konden beoordelen op narcisme en dus schade voorkomen.

Benieuwd wat de reactie van complicate gaat worden.
Psychopaten en narcisten staan bekend om hun eerlijkheid ja. Die gaan zo'n checklist zeker wel eerlijk invullen :') Lijkt me ook niet de beste oplossing.

Edit: lees nu pas dat het bedrijf de checklist voor de betreffende persoon invult. Verkeerd gelezen.
  zondag 23 februari 2014 @ 23:52:05 #301
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_137076926
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:11 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Psychopaten en narcisten staan bekend om hun eerlijkheid ja. Die gaan zo'n checklist zeker wel eerlijk invullen :') Lijkt me ook niet de beste oplossing.

Edit: lees nu pas dat het bedrijf de checklist voor de betreffende persoon invult. Verkeerd gelezen.
Om precies te zijn vullen psychologen en psychiaters te lijst in. Zou wat zijn als een stel economen met de lijst in de weer gingen. :P
MV NS FR DS MD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')