quote:Op maandag 17 februari 2014 19:57 schreef zwartja het volgende:
Naar aanleiding van een nieuwsbericht over Benno L. zat ik op Wikipedia een stukje te lezen over pedofilie. Daar las ik het volgende: "Pedofilie wordt als psychische aandoening gezien". Dit vind ik vreemd en in hetzelfde straatje staan als de bewering dat homoseksualiteit een psychische aandoening is, wat nu gelukkig niet altijd meer zo wordt gezien. Wat maakt dat pedofilie gezien wordt als psychische aandoening? Het wijkt af? Ja het wijkt af maar homoseksualiteit wijkt ook af. Iemand kan niets doen aan zijn of haar seksuele geaardheid en een pedofiel zal hier waarschijnlijk zelf ook niet blij mee zijn. Laat het duidelijk zijn dat ik seksuele handelingen tussen een volwassenen en een kind alles behalve goedkeur. Iemand kiest er niet voor om pedofiel te zijn (en daarom kan ik dat ook niet goed of afkeuren) maar iemand kiest er wel voor om seksuele handelingen te verrichten.
Wat zijn jullie meningen hier over?
Dat, jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Onvolledigheid en slordigheid vanwege luiheid dus?![]()
Klopt ook, maar in dit geval boeit dat me weinig omdat deze discussie sowieso nergens meer over gaat.quote:Tsja, jammer wel want dan word je gelijk ook minder serieus genomen of in elk geval verkeerd begrepen.
Het is in elk geval op z'n minst gezien...verwarrend daar jouw posts dus op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden, al dan niet opzettelijk.
leuk zon forum waar iedereen het eens is, dan ga ik wel naar vivaforumquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:04 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat, ja
[..]
Klopt ook, maar in dit geval boeit dat me weinig omdat deze discussie sowieso nergens meer over gaat.
Iedereen is het in grote lijnen met elkaar eens maar toch is er ineens een soort flame-war gaande ofzo
Dus dan heb ik ook niet echt de behoefte meer om moeite te doen om een serieus lange post te maken waarin ik alles wat ik gezegd heb nog even extra verduidelijk. Zo veel neuks geef ik nou ook weer niet
Dan gaan we er dus maar van uit dat je er naast zit. Kunnen we weer verder.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:04 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat, ja
[..]
Klopt ook, maar in dit geval boeit dat me weinig omdat deze discussie sowieso nergens meer over gaat.
Iedereen is het in grote lijnen met elkaar eens maar toch is er ineens een soort flame-war gaande ofzo
Dus dan heb ik ook niet echt de behoefte meer om moeite te doen om een serieus lange post te maken waarin ik alles wat ik gezegd heb nog even extra verduidelijk. Zo veel neuks geef ik nou ook weer niet
Dat is ook een vrij domme aanname om te doen jegens iemand die zich gewoon te weinig interesseert in deze discussie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan gaan we er dus maar van uit dat je er naast zit. Kunnen we weer verder.
Hier stopte ik met lezen. Regelrechte onzin. Iedereen is biseksueel in aanleg, alleen is het bij de 1 maar voor 0,00000000001% en bij de ander 99,999999999% dat mannen alleen met vrouwen kunnen voortplanten heeft verder geen invloed op de oriëntatie. Alleen op procreatie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Toont meer de domheid van jou.
Jij hebt het over pedoseksueel. Dan is het schadelijk. Maar in basis zijn pedo en homo gewoon afwijkingen in de hersenen. Dat we het ene als erger ervaren dan de ander komt tot uiting wanneer het uitgevoerd wordt. Omdat we 18 jaar als meerderjarig e.d. hebben gekozen o.a.
dat is net als stellen dat iedereen een beetje vrouw is, ook al ben je een manquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef GhpH het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Regelrechte onzin. Iedereen is biseksueel in aanleg, alleen is het bij de 1 maar voor 0,00000000001% en bij de ander 99,999999999% dat mannen alleen met vrouwen kunnen voortplanten heeft verder geen invloed op de oriëntatie. Alleen op procreatie.
Jammer dat iedereen zo zwart-wit denkt...
Ik heb het niet punt, dat er anderen zijn welke dat overduidelijk wel hebben, uiteraard. Maar niet alles is zwart-wit. Was het maar zo was het leven veel gemakkelijker.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef Life2.0 het volgende:
we kunnen het ook nog hebben over ajummi wel of neit een trauma moet hebben, elvi vind van wel, ik vind van niet
Helemaal niet. Jij poneert een stelling, ik val die aan en vervolgens kun je of wil je die stelling niet verdedigen. Dat maakt jouw hele stelling waardeloos. En dus is de enige conclusie dat je er gewoon naast zit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is ook een vrij domme aanname om te doen jegens iemand die zich gewoon te weinig interesseert in deze discussie.
We beginnen allemaal als XX natuurlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is net als stellen dat iedereen een beetje vrouw is, ook al ben je een man
Tot hier ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helemaal niet. Jij poneert een stelling, ik val die aan en vervolgens kun je of wil je die stelling niet verdedigen. Dat maakt jouw hele stelling waardeloos.
En dat is dan dus gewoon een domme conclusie.quote:En dus is de enige conclusie dat je er gewoon naast zit.
Daar heb je idd wel een punt en eigenlijk deel ik je mening ook welquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:04 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat, ja
[..]
Ben je het dan oneens met mijn onderbouwing?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
En dat is dan dus gewoon een domme conclusie.
heb je geblowed dat je zo hapt?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:10 schreef Moira. het volgende:
Ik zei dat je me niet snapt en ik heb verder geen zin om het uit te leggen.
Wie van ons 2 er dan naast zit blijft dus in het midden liggen.
de vergelijking was inderdaad ongepast, mijn excuses. Verder begrijp ik je stelling en je gevoelens (het is altijd traumatisch). Echter ben ik het oneens. We kunnen hier lang en kort over hebben, maar blijkbaar zijn we het niet eens. Dat hoeft wmb ook niet. let's agree to disagree.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Een trauma loopt je niet op omdat een ander geschokt reageert. Een trauma loop je op als je beseft wat er is gebeurd en het niet kan verwerken.
Daarbij is seksueel misbruik bij kinderen ALTIJD traumatisch. En vind ik het belachelijk dat je het met een aanranding van een volwassen vrouw vergelijkt.
Inderdaad niet altijd op de eigen voortplanting, maar wel zeker op zijn (genetische) naasten. Anders zou ie verdwijnen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wederom, dat is een misvatting. Zie ook mijn eerdere post, niet alles in de evolutie/natuurlijke selectie is rechtstreeks gericht op voortplanting.
Ja dat is lekker makkelijk zeg.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:10 schreef Moira. het volgende:
Ik zei dat je me niet snapt en ik heb verder geen zin om het uit te leggen.
Wie van ons 2 er dan naast zit blijft dus in het midden liggen.
trouwens je ui is freakyquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef aijumu het volgende:
[..]
Ik heb het niet punt, dat er anderen zijn welke dat overduidelijk wel hebben, uiteraard. Maar niet alles is zwart-wit. Was het maar zo was het leven veel gemakkelijker.
Hartstikke leuk dat jij wel moeite wil doen voor een zinloze discussie op een internetforum, maar ik wil dat nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja dat is lekker makkelijk zeg.
Ik stel dat jij fout zit. Dat heb ik onderbouwd. Jij onderbouwt niets. Occam's Razor, baby.
als pedo/homo je aandacht trekt, zijn heteros de afwijking, wat nuquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Inderdaad niet altijd op de eigen voortplanting, maar wel zeker op zijn (genetische) naasten. Anders zou ie verdwijnen.
Maar ik moet zeggen dat ik dit niet een heel belangrijk punt vind. Het interessantste vind ik het onderscheid in (ab)normaliteit tussen homofilie en pedofilie. Als je buiten maatschappelijke gevolgen kijkt, zijn voor homofilie en pedofilie exact dezelfde argumenten te geven. Dus zijn ze ofwel beide een afwijking, ofwel beide niet. Waarbij ik dus in het midden laat of ze dat zijn.
Ben je dat met me eens?
Maar je vind wel dat ze zelf moeten kunnen beslissen, je wil liever niet nadenken over waarover ze dan zouden moeten beslissen... Ok... Want ik denk dat als je dat wel doet dat je niet anders kan dan tot de conclusie komen dat kinderen daar zelf niet voor zouden kiezen, ook niet als ze weten waar ze voor kiezen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik bespreek dergelijke onderwerpen niet met kinderen, gelukkig
buzzkill!quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij wel moeite wil doen voor een zinloze discussie op een internetforum, maar ik wil dat niet
Reltopics zijn leuker als ze ergens over gaan waar je lijnrecht tegenover elkaar kan staan.quote:
Tsja wat nu.. Ik zou zeggen denk voortaan na voor je wat typt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als pedo/homo je aandacht trekt, zijn heteros de afwijking, wat nu
nee dat is mijn punt JUISTquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar je vind wel dat ze zelf moeten kunnen beslissen, je wil liever niet nadenken over waarover ze dan zouden moeten beslissen... Ok... Want ik denk dat als je dat wel doet dat je niet anders kan dan tot de conclusie komen dat kinderen daar zelf niet voor zouden kiezen, ook niet als ze weten waar ze voor kiezen.
Nogmaals, het gaat eigenlijk altijd over de volwassene die initieert, die druk geeft in meer of mindere mate en zodra het verder gaat dan wat bepotelen kan iedereen die een beetje wat weet van de bouw van kinderen en volwassenen dat het geen fijn gebeuren gaat zijn.
Stel het gaat om handelingen die niet pijnlijk zijn, dan is de praktijk nogsteeds zo dat het onder valse voorwendselen gaat, de volwassene doet net alsof het iets anders is, alsof het gewoon knuffelen is, of een spelletje is. Kortom, er is helemaal geen echte keuze.
Nee. Het is namelijk wel een heel belangrijk punt dat mensen vergeten. Evolutie en natuurlijke selectie is niet puur gericht op voortplanting. Sterker, het is helemaal niet gericht. 99.9% van alle soorten die ooit geleefd hebben zijn al uitgestorven. Soorten kunnen zich zo evolueren dat zij uiteindelijk uitsterven. De panda is die kant op gegaan maar heeft geluk dat hij toevallig voor mensen aantrekkelijk is en dus door ons in stand wordt gehouden. De 'blobfish' heeft min of meer hetzelfde gedaan maar ziet er lelijk uit en is dus over een jaar of vijf uitgeroeid. Dat was ook gebeurd als mensen er niet zouden zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Inderdaad niet altijd op de eigen voortplanting, maar wel zeker op zijn (genetische) naasten. Anders zou ie verdwijnen.
Maar ik moet zeggen dat ik dit niet een heel belangrijk punt vind. Het interessantste vind ik het onderscheid in (ab)normaliteit tussen homofilie en pedofilie. Als je buiten maatschappelijke gevolgen kijkt, zijn voor homofilie en pedofilie exact dezelfde argumenten te geven. Dus zijn ze ofwel beide een afwijking, ofwel beide niet. Waarbij ik dus in het midden laat of ze dat zijn.
Ben je dat met me eens?
gelukkig bepaal jij datquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:17 schreef Elvi het volgende:
Alle topics over pedofilie kunnen per definitie meteen dicht.
Deponeer dan ook geen boute stellingen die je niet kunt verdedigen in enigszins serieuze topics. Dank je.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij wel moeite wil doen voor een zinloze discussie op een internetforum, maar ik wil dat niet
over zwemleraren ging het al een poosje niet meer, juist door dit allemaal bespreekbaar te maken kun je pedoseksuelen aanpakken, door het allemaal vies en stiekem te maken los je niets opquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Reltopics zijn leuker als ze ergens over gaan waar je lijnrecht tegenover elkaar kan staan.
Pedoseksualiteit is iets waar geen van ons achter staat, dus dat maakt die hele discussie een beetje lauw.
Wat jij in eerste instantie citeerde was mijn reactie op Westerling, die met die 'boute stelling' kwam waar ik het mee eens was.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deponeer dan ook geen boute stellingen die je niet kunt verdedigen in enigszins serieuze topics. Dank je.
Que?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We beginnen allemaal als XX natuurlijk.
Dat maakt dit nog steeds geen leuk reltopic, maar nog steeds een matig reltopic waar iedereen het in grote lijnen gewoon met elkaar eens is maar omdat internetdiscussie graag willen flamen op elkaar.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
over zwemleraren ging het al een poosje niet meer, juist door dit allemaal bespreekbaar te maken kun je pedoseksuelen aanpakken, door het allemaal vies en stiekem te maken los je niets op
Maakt niet uit. Jij stelde hem nog wat sterker. Het gaat erom dat je je mening niet kunt of wil verdedigen. Zeg dan niks.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat jij in eerste instantie citeerde was mijn reactie op Westerling, die met die 'boute stelling' kwam waar ik het mee eens was.
Waarom hebben mannen anders tepels?quote:
volgens is juist niemand het met elkaar eens, zelfs over welke geslacht mensen hebben nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat maakt dit nog steeds geen leuk reltopic, maar nog steeds een matig reltopic waar iedereen het in grote lijnen gewoon met elkaar eens is maar omdat internetdiscussie graag willen flamen op elkaar.
Ik zag er later inderdaad op terug dat ik het niet wilde verdedigen, omdat het toch niet gesnapt wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Jij stelde hem nog wat sterker. Het gaat erom dat je je mening niet kunt of wil verdedigen. Zeg dan niks.
Eigenlijk is het stiekem ook wel een beetje vermakelijk jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgens is juist niemand het met elkaar eens, zelfs over welke geslacht mensen hebben niet
cant beat em, join em!quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het stiekem ook wel een beetje vermakelijk ja
Dat is geen antwoord op m'n vraag.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom hebben mannen anders tepels?
Daar doe je me toch echt te kort. Ik wil simpelweg weten wat jouw motieven zijn, waarom je die stelling onderschreef. Als je dat niet wil uitleggen kun je ook gewoon stoppen met reageren. Mijn vermoeden is dat je het niet goed uit kunt leggen en dan is zo'n mening niets waard. Vandaar mijn hameren op het feit dat ik gelijk heb. Ik wil juist dat je dat aanvalt, met jouw onderbouwing.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik zag er later inderdaad op terug dat ik het niet wilde verdedigen, omdat het toch niet gesnapt wordt.
Als ik een reactie kon verwijderen had ik dat gedaan, dat jij er nu in het 2e topic nog steeds over door gaat heeft niks meer met mijn reactie te maken, maar met jouw 'internetheld-op-sokken' gedrag.
Dat weet ik, de PI zou aan moeten geven dat ik niet serieus wasquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:29 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op m'n vraag.
Een man heeft als karyotype XY en begint bij XY, niet eerst XX wat spontaan verandert in XY.
3 tepels of geen tepels doet niets af aan het feit dat mannen XY zijn.
Dat mijn mening niks waard is omdat ik geen zin heb om die te onderbouwen, zegt nog steeds niet dat jij gelijk hebt. En dan ook je gelijk een 'feit' noemenquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar doe je toch echt te kort. Ik wil simpelweg weten wat jouw motieven zijn, waarom je die stelling onderschreef. Als je dat niet wil uitleggen kun je ook gewoon stoppen met reageren. Mijn vermoeden is dat je het niet goed uit kunt leggen en dan is zo'n mening niets waard. Vandaar mijn hameren op het feit dat ik gelijk heb. Ik wil juist dat je dat aanvalt, met jouw onderbouwing.
Maar goed, dat lijkt er niet van te komen.
Evolutie is inderdaad ongestuurd. Maar het resultaat dat nu op aarde leeft, is wel een resultaat van het succesvol afleveren van nageslacht in het verleden. En dan zijn afwijkingen van de norm die daar niet toe leiden, best wel opmerkelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Het is namelijk wel een heel belangrijk punt dat mensen vergeten. Evolutie en natuurlijke selectie is niet puur gericht op voortplanting. Sterker, het is helemaal niet gericht. 99.9% van alle soorten die ooit geleefd hebben zijn al uitgestorven. Soorten kunnen zich zo evolueren dat zij uiteindelijk uitsterven. De panda is die kant op gegaan maar heeft geluk dat hij toevallig voor mensen aantrekkelijk is en dus door ons in stand wordt gehouden. De 'blobfish' heeft min of meer hetzelfde gedaan maar ziet er lelijk uit en is dus over een jaar of vijf uitgeroeid. Dat was ook gebeurd als mensen er niet zouden zijn.
Goed, dat was even een evolutielesje. Klinkt irrelevant, maar dat is het absoluut niet.
Geaardheid gaat om geslachten en pedofilie is een attractie tot een bepaalde leeftijdsgroep. Dat homoseksualiteit minder voorkomt dan heteroseksualiteit geen reden is om het maar als afwijking af te doen, dat heb ik al aangetoond. Homoseksualiteit valt onder de kenmerken die bij een (grote) minderheid van de mensen voorkomen. Net als rood haar en linkshandigheid. En pedofilie. Tot zover zijn ze te vergelijken, maar ook al die andere dingen dus. Als je daarna gaat categoriseren vallen pedofilie en homofilie in compleet andere categorieën en zijn de meeste vergelijkingen niet meer in evenwicht.
Waarom reageer je nog met dit soort onzin? Kun je überhaupt een discussie voeren?quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat mijn mening niks waard is omdat ik geen zin heb om die te onderbouwen, zegt nog steeds niet dat jij gelijk hebt. En dan ook je gelijk een 'feit' noemen![]()
En waarom zou ik dat moeten aanvallen als ik daar geen zin in heb?
Niet iedereen vindt een discussie op een internetforum zo belangrijk als jij
Tering
zeg dan nietsquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat mijn mening niks waard is omdat ik geen zin heb om die te onderbouwen, zegt nog steeds niet dat jij gelijk hebt. En dan ook je gelijk een 'feit' noemen![]()
En waarom zou ik dat moeten aanvallen als ik daar geen zin in heb?
Niet iedereen vindt een discussie op een internetforum zo belangrijk als jij
Tering
Ik kan prima een discussie voeren, maar zoals ik al heb aangegeven heb ik geen zin om discussies te voeren die toch nergens over gaan, en waar ik frankly gewoon geen reet om geef.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom reageer je nog met dit soort onzin? Kun je überhaupt een discussie voeren?
Als je mijn onderbouwing niet verder aan gaat vallen heeft ons gesprek weinig zin. Ik zal niet meer reageren.
Niks persoonlijks hier, hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:37 schreef aijumu het volgende:
Kan de persoonlijke vete, misschien na een vredespijp en hashbrownies gesloten worden? Wij danken u hartelijk
Ik begon me ook ineens af te vragen hoe ik in deze discussie beland ben :p .quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik kan prima een discussie voeren, maar zoals ik al heb aangegeven heb ik geen zin om discussies te voeren die toch nergens over gaan, en waar ik frankly gewoon geen reet om geef.
Als jij er dan telkens een onderbouwing uit blijft proberen te trekken heeft dat inderdaad weinig zin, kudo's voor jou dat je daar nu eindelijk achter komt
De tering
Niet mijn topic, vriend.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen pedoseksueel en pedofiel.
Mag, mag.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Niks persoonlijks hier, hoor.
En is een jointje ook goed?
Goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen dus dat is verder zinloos. Nog wat denkstof voor je: mocht je je nog eens mengen in een discussie waar je weinig verstand van hebt en weinig interesse in hebt, kijk of je er misschien eens van op kan steken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:34 schreef Westerling het volgende:
[..]
Evolutie is inderdaad ongestuurd. Maar het resultaat dat nu op aarde leeft, is wel een resultaat van het succesvol afleveren van nageslacht in het verleden. En dan zijn afwijkingen van de norm die daar niet toe leiden, best wel opmerkelijk.
Maargoed, tot zover datgene wat ik dus niet zo interessant vond.
Over het verschil in classificatie tussen homofilie en pedofilie. Het zijn wel allemaal seksuele voorkeuren. En zolang je vanuit de persoon zelf kijkt (dus de pedofiel,/homofiel) zie ik nog steeds het verschil niet. Zodra je de maatschappij of de tegenpartij erbij betrekt kom je anders uit, maar het lijkt mij wat vreemd om dat mee te nemen bij het classificeren van iemands geestesgesteldheid.
Eigenlijk vind ik het in het geheel niet zo interessant meer, dus bespaar je de moeite van het reageren.
Omdat sommige mensen nogal overtuigd zijn van hun gelijk en het ongelijk van een ander, en daardoor dan komen met kortzichtige reacties als dezequote:Op woensdag 19 februari 2014 20:38 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik begon me ook ineens af te vragen hoe ik in deze discussie beland ben :p .
quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen dus dat is verder zinloos. Nog wat denkstof voor je: mocht je je nog eens mengen in een discussie waar je weinig verstand van hebt en weinig interesse in hebt, kijk of je er misschien eens van op kan steken.
En dit komende van iemand die hier al die tijd nog geen enkele moeite heeft gedaan om mijn ongelijk of haar gelijk te onderbouwen of bewijzen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen nogal overtuigd zijn van hun gelijk en het ongelijk van een ander, en daardoor dan komen met kortzichtige reacties als deze
Zodra ik aan een discussie heb deelgenomen, is dat al gebeurd. Of iets opsteken moet betekenen iemands standpunt overnemen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed, ik ga je niet op andere gedachten brengen dus dat is verder zinloos. Nog wat denkstof voor je: mocht je je nog eens mengen in een discussie waar je weinig verstand hebt en weinig interesse in hebt, kijk of je er misschien eens van op kan steken.
Dat zeker. En ik heb hier interesse in en enige kennis.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:47 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zodra ik aan een discussie heb deelgenomen, is dat al gebeurd. Of iets opsteken moet betekenen iemands standpunt overnemen.
Voor de rest prefereer ik discussies/kennis waar ik wel interesse in heb, maar dat is eigenlijk wel heel vanzelfsprekend.
jij niet natuurlijkquote:Op woensdag 19 februari 2014 20:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen nogal overtuigd zijn van hun gelijk
maar wel mij juridisch advies geven?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik geef te weinig neuks om aan dode paarden te blijven trekken
Huh?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar wel mij juridisch advies geven?
Tot op 1 deeltje van 1 chromosoompje na ben je volledig man en vrouw. T is hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is net als stellen dat iedereen een beetje vrouw is, ook al ben je een man
voetvolk logicaquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:09 schreef GhpH het volgende:
[..]
Tot op 1 deeltje van 1 chromosoompje na ben je volledig man en vrouw. T is hoe je het bekijkt.
Daarbij, de laatste jaren zijn er chemische stoffen in de lucht die zich gedragen als oestrogenen. Dus eigenlijk wordt elke generatie gemodificeerd vrouwelijker. Laat me even duidelijk maken (voordat je in de war raakt) dat dit niet met homo's te maken heeft.
Wat jij zegt heeft helemaal geen betrekking op mijn post. Ik weet niet hoe je het leest of wat je denkt maar ja.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:07 schreef GhpH het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Regelrechte onzin. Iedereen is biseksueel in aanleg, alleen is het bij de 1 maar voor 0,00000000001% en bij de ander 99,999999999% dat mannen alleen met vrouwen kunnen voortplanten heeft verder geen invloed op de oriëntatie. Alleen op procreatie.
Jammer dat iedereen zo zwart-wit denkt...
Ik snap echt wel dat je niks tegen homo's hebt maar ik ben het hier niet mee eens. In Nederland is homo zijn gewoon normaal althans dat zou het moeten zijn. Over iets normaals kan je simpelweg niet zeggen dat het een afwijking is? Dat is toch raar? Dat is toch juist denigrerend? Je bent homo's dan nog steeds in een apart hokje aan het plaatsen. Jammer dat je dat niet door hebt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Moira. het volgende:
[..]
Idd een veelvoorkomende misconceptie.
Homoseksualiteit IS een afwijking. Maakt het niet denigrerend ofzo. Het is gewoon zo, verder niks mis mee.
Homoseksualiteit is niet normaal, omdat het niet als de norm gezien wordt en in die zin ook als een afwijking (van die norm) wordt beschouwd. Al zal het in eerste instantie niet vriendelijk overkomen door dat te zeggen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik snap echt wel dat je niks tegen homo's hebt maar ik ben het hier niet mee eens. In Nederland is homo zijn gewoon normaal althans dat zou het moeten zijn. Over iets normaals kan je simpelweg niet zeggen dat het een afwijking is? Dat is toch raar? Dat is toch juist denigrerend? Je bent homo's dan nog steeds in een apart hokje aan het plaatsen. Jammer dat je dat niet door hebt.
Is rood haar hebben een afwijking? Is een donkere huidskleur hebben een afwijking? NEE. Dan ben je gewoon een rooie of een donker persoon en als je homo bent dan ben je homo. Het is dus NORMAAL. Klaar.
Jij ziet het niet als de norm. Ik vind dat je het niet eens over een norm moet hebben. Ik beschouw het als net zoiets als bijvoorbeeld haarkleur. Er zijn meer homo's dan mensen met rood haar op deze wereld. Volgens jullie manier van beredeneren is het hebben van rood haar dan dus ook abnormaal? Maar dat zullen jullie vast niet vinden / op die manier zeggen. Waarom doen we dat met homoseksueel zijn dan wel?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:22 schreef ECL1P53 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is niet normaal, omdat het niet als de norm gezien wordt en in die zin ook als een afwijking (van die norm) wordt beschouwd. Al zal het in eerste instantie niet vriendelijk overkomen door dat te zeggen.
Trouwens, homo's plaats je al in een apart hokje door ze als homo te benoemen. Daarmee creëer je automatisch een onderscheid tussen hetero en homo (idem voor lesbisch en biseksueel).
Objectief gezien is het ook niet de norm. Het woordje "abnormaal" heeft meer een negatievere lading dan "niet de norm" en is denk ik niet waar ECL1P53 op doelde (correct me if I'm wrongquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:03 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Jij ziet het niet als de norm. Ik vind dat je het niet eens over een norm moet hebben. Ik beschouw het als net zoiets als bijvoorbeeld haarkleur. Er zijn meer homo's dan mensen met rood haar op deze wereld. Volgens jullie manier van beredeneren is het hebben van rood haar dan dus ook abnormaal? Maar dat zullen jullie vast niet vinden / op die manier zeggen. Waarom doen we dat met homoseksueel zijn dan wel?
Je zegt zelf al dat het niet vriendelijk is om zoiets te zeggen. Waarom dat dan blijven doen? Heb het over een verschil en niet over een afwijking. Het een is namelijk niet beter dan het ander.
Dat kun je niet stellen. Objectief gezien gaat namelijk niet op in dit verhaal omdat de context op sociaal vlak is; we hebben het over de maatschappij. De norm is hetgeen dat wij als maatschappij als normaal beschouwen. Zeggen dat homoseksualiteit niet de norm is betekent gewoon dat homoseksualiteit niet als net zo normaal als heteroseksualiteit wordt gezien. Natuurlijk zijn er meer heteroseksuelen dan homoseksuelen maar volgens die beredenatie kan je niet zeggen dat homoseksualiteit een afwijking is cq niet normaal is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Objectief gezien is het ook niet de norm. Het woordje "abnormaal" heeft meer een negatievere lading dan "niet de norm" en is denk ik niet waar ECL1P53 op doelde (correct me if I'm wrong)
Het is duidelijk dat het een verschil is, maar het is ook een verschil dat afwijkt van wat het meeste voorkomt of van wat gangbaar is
Als je west-europa vergelijkt met Afrika kan je toch ook zeggen dat hier blank de norm is en in Afrika negroïde de norm is? Blank zijn is daar een 'afwijking' van de norm.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:28 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat kun je niet stellen. Objectief gezien gaat namelijk niet op in dit verhaal omdat de context op sociaal vlak is; we hebben het over de maatschappij. De norm is hetgeen dat wij als maatschappij als normaal beschouwen. Zeggen dat homoseksualiteit niet de norm is betekent gewoon dat homoseksualiteit niet als net zo normaal als heteroseksualiteit wordt gezien. Natuurlijk zijn er meer heteroseksuelen dan homoseksuelen maar volgens die beredenatie kan je niet zeggen dat homoseksualiteit een afwijking is cq niet normaal is.
Nee nee, ik heb het puur over de biologiequote:Op donderdag 20 februari 2014 12:28 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat kun je niet stellen. Objectief gezien gaat namelijk niet op in dit verhaal omdat de context op sociaal vlak is; we hebben het over de maatschappij. De norm is hetgeen dat wij als maatschappij als normaal beschouwen. Zeggen dat homoseksualiteit niet de norm is betekent gewoon dat homoseksualiteit niet als net zo normaal als heteroseksualiteit wordt gezien. Natuurlijk zijn er meer heteroseksuelen dan homoseksuelen maar volgens die beredenatie kan je niet zeggen dat homoseksualiteit een afwijking is cq niet normaal is.
Nee. Het woord afwijking gebruik je alleen als het een normaal is en het ander niet. Zelfde als het woordje norm. Als je Europa en Afrika met elkaar gaat vergelijken praat je over verschillen niet over afwijkingen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:33 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Als je west-europa vergelijkt met Afrika kan je toch ook zeggen dat hier blank de norm is en in Afrika negroïde de norm is? Blank zijn is daar een 'afwijking' van de norm.
Ja, in die zin zijn roodharigen ook een afwijking van de norm.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:03 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Jij ziet het niet als de norm. Ik vind dat je het niet eens over een norm moet hebben. Ik beschouw het als net zoiets als bijvoorbeeld haarkleur. Er zijn meer homo's dan mensen met rood haar op deze wereld. Volgens jullie manier van beredeneren is het hebben van rood haar dan dus ook abnormaal? Maar dat zullen jullie vast niet vinden / op die manier zeggen. Waarom doen we dat met homoseksueel zijn dan wel?
Je zegt zelf al dat het niet vriendelijk is om zoiets te zeggen. Waarom dat dan blijven doen? Heb het over een verschil en niet over een afwijking. Het een is namelijk niet beter dan het ander.
Idd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Objectief gezien is het ook niet de norm. Het woordje "abnormaal" heeft meer een negatievere lading dan "niet de norm" en is denk ik niet waar ECL1P53 op doelde (correct me if I'm wrong)
Het is duidelijk dat het een verschil is, maar het is ook een verschil dat afwijkt van wat het meeste voorkomt of van wat gangbaar is
Dus alles op sociaal-maatschappelijk vlak valt niet objectief te bepalen? Homoseksualiteit is gewoon niet de norm. Het komt voor (het is normaal dat het voorkomt) en je accepteert het of niet, maar het is wederom niet de norm (in het geheel genomen) en dus een afwijking van de algehele norm. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze minderwaardig zijn ten opzichte van heteroseksuelen als jij dat impliceert.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:28 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Waarom is pedofilie een afwijking en homoseksualiteit niet? Ik zou zeggen dat homoseksualiteit een min of meer geaccepteerde afwijking is van de norm en pedofilie een niet-geaccepteerde afwijking is van de norm.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:35 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Nee. Het woord afwijking gebruik je alleen als het een normaal is en het ander niet. Zelfde als het woordje norm. Als je Europa en Afrika met elkaar gaat vergelijken praat je over verschillen niet over afwijkingen.
Pedofilie is een afwijking. Homoseksualiteit is (tegenwoordig) slechts een verschil in geaardheid.
Neen, er is maar 1 normaal mens op deze aardkloot en dat ben ik zelfquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:44 schreef Fir3fly het volgende:
Alleen donkerharige vrouwen met schoenmaat 39 en 1.68 meter lischaamslengte zijn normaal. De rest van de mensen in Nederland zijn afwijkingen.
Goed ik realiseer me dat ik aan het doordrammen benquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:14 schreef ECL1P53 het volgende:
[..]
Ja, in die zin zijn roodharigen ook een afwijking van de norm.
Het is niet 'vriendelijk', omdat mensen met 'niet normaal' veronderstellen dat je tegen homoseksuelen bent, wat niet zo hoeft te zijn. Dat ben ik niet, maar dat maakt homoseksualiteit nog niet normaal/de norm, zowel maatschappelijk als biologisch. Het gaat mij meer om het besef van de betekenis van het woord 'normaal'.
[..]
Idd.
[..]
Dus alles op sociaal-maatschappelijk vlak valt niet objectief te bepalen? Homoseksualiteit is gewoon niet de norm. Het komt voor (het is normaal dat het voorkomt) en je accepteert het of niet, maar het is wederom niet de norm (in het geheel genomen) en dus een afwijking van de algehele norm. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze minderwaardig zijn ten opzichte van heteroseksuelen als jij dat impliceert.
[..]
Waarom is pedofilie een afwijking en homoseksualiteit niet? Ik zou zeggen dat homoseksualiteit een min of meer geaccepteerde afwijking is van de norm en pedofilie een niet-geaccepteerde afwijking is van de norm.
Ik snap dat het goed bedoelt maar laat ik je er dan op wijzen dat het woord afwijking wellicht een ongelukkige woordkeuze is. Ik associeer afwijking en zeker het afzonderlijke woord afwijking namelijk met iets negatiefs en ik ben daar vast niet de enige in. Je zou net zo goed verschil kunnen zeggen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:34 schreef Moira. het volgende:
Het is gewoon een afwijking in je brein, van de natuur, dat je op hetzelfde geslacht valt in plaats van op het andere geslacht waar je je mee kunt voortplanten.
Dat zegt niet dat homo's daarmee downies zijn of dat homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt, het is tegenwoordig gewoon normaal en maatschappelijk gezien gewoon gelijk aan heteroseksualiteit.
Maar er werkt gewoon iets anders in je hersens waardoor je op hetzelfde geslacht valt en dát maakt het een afwijking.
Het gaat niet om 'afwijking van de norm'. Dan bekijk je het op maatschappelijk/moreel vlak, en dat moet je bij deze uitspraak juist niet doen.
Maargoed, ik zou me hier verder eigenlijk niet meer in mengen omdat ik geen zin heb om hele verhalen te typen over dit onderwerp en het schijnt dat wat ik zeg daardoor gelijk niks meer waard is en onzin is, puur omdat ik geen zin heb om wetenschappelijke bronnen erbij te zoeken omdat deze discussie me daarvoor te weinig interesseert
Zelfs veel homo's zeggen dat hun geaardheid 'een foutje van de natuur' is, dan snap ik niet waarom anderen dat niet willen snappen.
Dat is het er juist mee, mensen blijven het verkeerd associëren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik snap dat het goed bedoelt maar laat ik je er dan op wijzen dat het woord afwijking wellicht een ongelukkige woordkeuze is. Ik associeer afwijking en zeker het afzonderlijke woord afwijking namelijk met iets negatiefs en ik ben daar vast niet de enige in. Je zou net zo goed verschil kunnen zeggen.
homo's zijn geen norm; dus een afwijkingquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik snap echt wel dat je niks tegen homo's hebt maar ik ben het hier niet mee eens. In Nederland is homo zijn gewoon normaal althans dat zou het moeten zijn. Over iets normaals kan je simpelweg niet zeggen dat het een afwijking is? Dat is toch raar? Dat is toch juist denigrerend? Je bent homo's dan nog steeds in een apart hokje aan het plaatsen. Jammer dat je dat niet door hebt.
Is rood haar hebben een afwijking? Is een donkere huidskleur hebben een afwijking? NEE. Dan ben je gewoon een rooie of een donker persoon en als je homo bent dan ben je homo. Het is dus NORMAAL. Klaar.
Oh mijn god, jij weerquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:34 schreef Moira. het volgende:
Het is gewoon een afwijking in je brein, van de natuur, dat je op hetzelfde geslacht valt in plaats van op het andere geslacht waar je je mee kunt voortplanten.
Dat zegt niet dat homo's daarmee downies zijn of dat homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt, het is tegenwoordig gewoon normaal en maatschappelijk gezien gewoon gelijk aan heteroseksualiteit.
Maar er werkt gewoon iets anders in je hersens waardoor je op hetzelfde geslacht valt en dát maakt het een afwijking.
Het gaat niet om 'afwijking van de norm'. Dan bekijk je het op maatschappelijk/moreel vlak, en dat moet je bij deze uitspraak juist niet doen.
Maargoed, ik zou me hier verder eigenlijk niet meer in mengen omdat ik geen zin heb om hele verhalen te typen over dit onderwerp en het schijnt dat wat ik zeg daardoor gelijk niks meer waard is en onzin is, puur omdat ik geen zin heb om wetenschappelijke bronnen erbij te zoeken omdat deze discussie me daarvoor te weinig interesseert
Zelfs veel homo's zeggen dat hun geaardheid 'een foutje van de natuur' is, dan snap ik niet waarom anderen dat niet willen snappen.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:02 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is het er juist mee, mensen blijven het verkeerd associëren.
Zo'n uitspraak moet je niet maatschappelijk/moreel zien, maar biologisch/neurologisch/whatever.
Het is niet gewoon een verschil, het is gewoon een afwijking in je hersenen.
Afwijking kan ook wijzen op, gehandicaptquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:56 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik snap dat het goed bedoelt maar laat ik je er dan op wijzen dat het woord afwijking wellicht een ongelukkige woordkeuze is. Ik associeer afwijking en zeker het afzonderlijke woord afwijking namelijk met iets negatiefs en ik ben daar vast niet de enige in. Je zou net zo goed verschil kunnen zeggen.
Nee, dat heb je niet uitgelegd. Daar valt ook weinig aan uit te leggen omdat een homobrein gewoon anders is dan een heterobrein.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
Ok, even serieus, je zegt zelf totaal geen interesse te hebben en er geen verstand van te hebben. Hoe kun je dan zulke uitspraken doen? Biologisch gezien snijdt jouw stelling nog veel minder hout, dat heb ik ook al uitgelegd? Waarom blijf je terugkomen als een soort hardnekkig virus dat niet veel meer te melden heeft dan 'homo's zijn een afwijking!!111eins'?
Bronquote:De hersenen van homoseksuele mannen
Dick Swaab kijkt terug op geruchtmakend onderzoek
25 februari 2009
Dick Swaab was precies twintig jaar geleden het middelpunt van hoon en debat na zijn constatering dat de hersenen van homoseksuele en heteroseksuele mannen van elkaar verschillen. In Andere Tijden kijkt hij deze week terug op deze periode. “Ik dacht toen dat je kon spreken over alle aspecten van seksueel gedrag. En daar heb ik me in vergist.”
Dick Swaab kijkt terug op geruchtmakend onderzoek
`Honderd telefoontjes per dag, stapels dreigbrieven en tien bommeldingen. Dat was het directe effect toen Dick Swaab, directeur van het Nederlands Instituut voor Hersenonderzoek, in februari 1989 bekend maakte dat de hersenen van homoseksuele en heteroseksuele mannen verschillen.
Swaab deed zijn ontdekking bij toeval. In het kader van onderzoek naar aids constateerde hij bij vijftien overleden patiënten een vergroot gedeelte van de hersenen (de hypothalamus). De afwijking bleek echter niet kenmerkend te zijn voor aidspatiënten, maar voor homo’s in het algemeen.
Vanaf het moment dat de wetenschappelijke vondst in de publiciteit kwam, brak een felle discussie los. Het COC was verbijsterd. Henk Krol van de Gay Krant maakte zich zorgen dat homoseksualiteit zou worden teruggebracht tot een hersenafwijking. Volgens Krol is homoseksualiteit net zo normaal als heteroseksualiteit, dus onderzoek naar het ontstaan was overbodig. In Avro’s Televizier vergeleek Rob Tielman, voorzitter van Homostudies, het onderzoek van Swaab met het onderzoek naar joden en niet-joden.
Swaab had de commotie niet voorzien en was zeer verbaasd en getroffen. Er werd zelfs gedemonstreerd voor zijn huis in Amstelveen. “Ik dacht toen dat je kon spreken over alle aspecten van seksueel gedrag. En daar heb ik me in vergist.”
Bronquote:Homohersenen
Brein homoseksueel lijkt op dat van andere sekse
brein & gedrag
Homohersenen lijken meer op vrouwenhersenen dan op een heteromannenbrein en de hersenen van een lesbiënne vertonen meer overeenkomsten met die van een heteroman dan met een heterovrouw.
Pakweg honderd telefoontjes per dag, stapels dreigbrieven en bommeldingen kreeg Dick Swaab toen hij in 1989 wereldkundig maakte dat de hersenen van homo’s en hetero’s er anders uitzagen. En suggereerde dat homofilie niet is aangeleerd, maar aangeboren. De Amsterdamse hersenonderzoeker had het destijds over een specifiek deel van het brein, de hypothalamus. Ivanka Savic en Per Lindström, neurowetenschappers aan het Karolinska Instituut in Stockholm, hebben nu ontdekt dat de hersenen van homo’s en hetero’s in meer opzichten van elkaar verschillen. Die vondst publiceren ze deze week in het wetenschappelijke tijdschrift PNAS.
Savic en Lindström lichtten niet het hele brein door, maar keken – net als Swaab – naar specifieke delen. Zo vergeleken ze de omvang van de beide hersenhelften van homo’s met die van hetero’s, bepaalden ze de grootte van de kleine hersenen en keken naar de amygdala, een amandelvormige concentratie van hersencellen. Die speelt een belangrijke rol bij de verwerking van emoties. Of beter gezegd: zé spelen een belangrijke rol bij de verwerking van emoties, want een mens heeft twee amydala’s. In elke hersenhelft één.
De onderzoekers bestudeerden de hersenen van in totaal negentig mannen en vrouwen met behulp van MRI en PET-scans. De resultaten zijn verbazingwekkend eenduidig. Net als heteromannen bleken lesbiënnes asymmetrische hersenen te hebben. De rechterhelft was net wat groter dan de linker. Bij homo’s en heterovrouwen waren de beide hersenhelften gelijk. Ook als het ging om de amygdala en verbindingen daarvan met andere hersengebieden, leken de hersenen van homofiele proefpersonen meer op die van het andere geslacht, dan op die van de heteroseksuele seksegenoten. Metingen aan de kleine hersenen leverden niks opvallends op. Die waren bij alle proefpersonen symmetrisch en ongeveer even groot. De structurele verschillen tussen de hersenen van homoseksuelen en die van heteroseksuele proefpersonen van hetzelfde geslacht kunnen niet simpelweg het resultaat zijn van aangeleerd gedrag, schrijven de onderzoekers in PNAS.
Aldus is het artikel een stevige ondersteuning voor wat Swaab jaren geleden al beweerde: homofilie is aangeboren. Bombrieven zal deze bewering anno 2008 niet veel meer opleveren, zegt Dick Swaab. “Nee, dat was toen. Ik ken Ivanka Savic en heb haar wel eens gevraagd of ze er last van heeft. Maar dat viel erg mee, zei ze. Nauwelijks.”
Remy van den Brand
Ivanka Savic en Per Lindström: ‘PET and MRI show differences in cerebral asymmetry and funciotnal connectivity between homo- and heterosexual subjects’, PNAS Early Edition, 17 juni 2008
Ik ken de theorie. Goed dat je dat in ieder geval probeert te begrijpen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet uitgelegd. Daar valt ook weinig aan uit te leggen omdat een homobrein gewoon anders is dan een heterobrein.
Een neurologische afwijking ten opzichte van de heterobreinen, dus.
Dat is gewoon een fucking feit, maar ik vind je verder wel schattig, hoor.
Ik zou niet snappen waarom heterohersenen niet de standaard zouden zijn, als homohersenen de standaard zouden zijn zou er allang geen fauna meer zijn op deze aardkloot.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ken de theorie. Goed dat je dat in ieder geval probeert te begrijpen.
Volgens mij snap je het woord 'afwijking' gewoon niet. Hersenen zijn compleet onafhankelijk van elkaar. Leg een stel hersenen van een homoman en van een heteroman naast elkaar en ze zullen van elkaar verschillen. Jij gaat er vanuit dat de heterohersenen de standaard zijn en dat er iets is 'misgegaan' in de hersenen van de homo's. Maar daar is dan weer helemaal geen bewijs voor. Hoe die verschillen precies gevormd worden is onbekend. Daarom is het woord afwijking dus ook gewoon fout. Snap je het nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |