abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137284873
God ja, steeeentjes!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137285285
Schiet mij maar lek. Een tijdje geleden vertelde ik dat de oudste panisch is van het potje. Gisteravond riep ze door de babyfoon dat ze op het potje moest. En idd ging ze plassen. Net waren we uit en zei ze: Mama ik moet naar de wc. En idd ze ging plassen op de wc. Nu zijn we nog bij mijn schoonouders (ze heeft vanmiddag geslapen dus die krijg ik met geen mogelijkheid naar bed) en ze plast alles zo onder dat heel dr kleding nat is. -O-
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137285487
Putdeksels zijn hier de nieuwste hit ja!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137285583
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:13 schreef Tally het volgende:
Schiet mij maar lek. Een tijdje geleden vertelde ik dat de oudste panisch is van het potje. Gisteravond riep ze door de babyfoon dat ze op het potje moest. En idd ging ze plassen. Net waren we uit en zei ze: Mama ik moet naar de wc. En idd ze ging plassen op de wc. Nu zijn we nog bij mijn schoonouders (ze heeft vanmiddag geslapen dus die krijg ik met geen mogelijkheid naar bed) en ze plast alles zo onder dat heel dr kleding nat is. -O-
Vervelend -O- had je geen extra kleding bij je zeker?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137285741
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:19 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vervelend -O- had je geen extra kleding bij je zeker?
Oma heeft altijd wat liggen en gelukkig gebeurt het hier en niet net in het restaurant. Maar waarom zo moeilijk doen in zo'n restaurant op de wc terwijl ze net zat te spelen NAAST een potje. :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 maart 2014 @ 21:25:25 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137285832
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Oma heeft altijd wat liggen en gelukkig gebeurt het hier en niet net in het restaurant. Maar waarom zo moeilijk doen in zo'n restaurant op de wc terwijl ze net zat te spelen NAAST een potje. :{
te druk in haar spel om het aan te komen voelen wellicht?? Heeft geert ook nog wel eens last van helaas (meestal op de psz :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_137286127
Mijn baby (ja echt met haar 10 maanden) poept sinds vorige week zaterdag op het potje. Ze geeft aan wanneer ze moet en wij zetten dr op de pot. Waarschijnlijk is Zoë jaloers dat wij er zo blij mee zijn en wil zij het nu ook proberen. Uiteraard zijn wij daar net zo blij mee. En misschien is het inderdaad dat ze te druk was net. Maar dat was ze in het restaurant/bowlen ook en toen gaf ze het wel aan. Trouwens voor het eerst dat ze op de wc geplast heeft.
pi_137286279
Baby van 10 maanden op het potje :o tof!!

Hier geeft ze het niet altijd aan...soms zeg ik "R heb je gepoept?" dan roept ze nee en rent ze weg :+ en andere keren komt ze naar me toe met de mededeling dat er poep in haar luier zit!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137286357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:34 schreef bitterend het volgende:
Baby van 10 maanden op het potje :o tof!!

Hier geeft ze het niet altijd aan...soms zeg ik "R heb je gepoept?" dan roept ze nee en rent ze weg :+ en andere keren komt ze naar me toe met de mededeling dat er poep in haar luier zit!
Mijne zei vorige week: Mama ik heb een gehaktbal voor je gemaakt. Ik ging er vanuit dat het in het keukentje was dat midden in de kamer stond zei ze: Neehej in mn luier!
pi_137286380
_O-
pi_137286439
Hij was nog lekker warm zei ze met een boevenhoofd :X
pi_137286451
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijne zei vorige week: Mama ik heb een gehaktbal voor je gemaakt. Ik ging er vanuit dat het in het keukentje was dat midden in de kamer stond zei ze: Neehej in mn luier!
_O-

LOL
:)
pi_137286486
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef Tally het volgende:
Hij was nog lekker warm zei ze met een boevenhoofd :X
:D
Lief!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137286571
Ja ze is echt leuk/lief/mooi O+
Mijn prinsesje. En dat is ze ook }:| een prinsesje
pi_137286668
Het ging afgelopen woensdag trouwens ontzettend vooruit bij fysio therapie. Ik mocht niet mee naar binnen van de therapeut. Pas als zij zelf aangaf dat ze het goed ging gaan. Ik kwam binnen en wist niet wat ik zag. Mevrouw klom zo in het wandrek op en neer zonder hulp. :o
pi_137286722
Waarvoor krijgt ze fysio?
pi_137286781
Iets met haar voeten toch? dacht ik :@
pi_137286793
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
Iets met haar voeten toch? dacht ik :@
Ja idd :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 00:12:51 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137292429
Dat je je ex belt om hem te feliciteren met de verjaardag van z'n zoon en hij Papabear feliciteert met z'n stiefzoon :') O+ _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 2 maart 2014 @ 07:49:44 #220
30252 Soempie
Procreating
pi_137296970
Gefeliciteerd DJMO. :)

Vraagje, m'n lief gaat komende maanden best regelmatig weg voor werk en sport. Paar dagen tot 2 weken, enz. Nu wil ik het voor m'n peuter wat makkelijker maken dat z'n papa zoveel weg is. Ik had al een kalender bedacht. Iemand verder nog leuke en goede ideeën? Ook voor de kalender zijn suggesties welkom.

Skype gaat helaas regelmatig niet. Misschien dat z'n papa wel een filmpje kan maken waarin hij een verhaal voorleest, zodat we dat af en toe voor het slapen gaan af kunnen spelen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137297027
Soempie, wij hebben met kleurtjes en stickertjes gewerkt op onze zelfgemaakte 'wanneer komen de babies, wanneer moet ik naar de basisschool, wanneer ben ik jarig' kalender. We hebben niet alleen aangegeven wanneer de babies komen, maar dus ook wanneer ze naar het kdv moet, wanneer ze gaat oefenen op school etc. Allemaal met kleurtjes en stickers en ze weet feilloos te vertellen wat wanneer gaat gebeuren.
Misschien een tip, onze kalender gaat nu van links naar rechts en dan in 4/5 regels zodat je de weken hebt, maar dat is nog een beetje verwarrend voor peuter. Het is wellicht handiger voor de overzichtelijkheid voor je peuter om de dagen onder elkaar te zetten. Mijn peuter is wel echt fan van de kalender en geeft zelf elke dag aan dat er nog een kruisje gezet moet worden.
pi_137297309
DJMO gefeliciteerd!
pi_137297319
Soempie dapper jij met een baby en een peuter alleen!

Vraagje R is bezig met lichaamsdelen benoemen en wat ze doen gisteren zei ze :neus! ruiken! bloem!

Dus ik zoek een boek die dat ook leuk kan vertellen? dat we samen kunnen lezen? bestaat zo iets?
pi_137297543
Wij gaanook maar eens zo'n kalender maken. Er komt voor sofie een roerige tijd aan. Veel logeren, naar de opvang en spelen bij anderen.

Gefeliciteerd djmo
*poef* nu is het weg
pi_137297782
Deze lijkt me leuk:
  zondag 2 maart 2014 @ 09:20:14 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137297819
Ziet et leuk uit bitterend! Ik moet binnenkort echt weer even naar de bieb.

Soemp, pittig hoor zo alleen met baby en peuter. Ik ben echt wel blij als man weer thuis is aan het einde van de dag :@
  zondag 2 maart 2014 @ 09:20:49 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137297830
DJMO gefeliciteerd!
  zondag 2 maart 2014 @ 11:58:33 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_137301094
Bitterend, lijkt me een leuk boekje! Ik zal vanmiddag ook eens kijken of ik iets kan vinden.

Nikki bedankt voor de tips! De kleurtjes vind ik vooral een heel goed idee, omdat M. natuurlijk nog niet kan lezen. Verder wilde ik met plaatjes werken: vliegtuigje bij vertrek en terugkomst, bijvoorbeeld. Goed om te lezen dat de kalender bij jullie een succes is! Het duurt ook echt niet lang meer he? Hoe vindt je meisje het nu?

Het lijkt me aan de ene kant inderdaad best pittig met z'n drietjes. We gaan hem echt missen die weken en dagen. Dan mag ik alle wilde spellen met M. doen. En dat vindt hij ook leuk, maar met z'n papa is het nog veel toffer, natuurlijk.
En aan de andere kant lijkt het me ook wel weer even fijn. Als m'n man weg is onderneem ik zelf ook meer (voor mezelf en met de kindjes), heb ik gemerkt. :@

En de twee weken dat hij in Amerika zit gaan wij een paar dagen naar zijn ouders. Het is daar altijd zo fijn. O+ Daar verheug ik me nu al op. ^O^

Maar ik kan ook wel tips gebruiken denk ik hoor. :o Want aan het eind van de dag ben ik vaak genoeg ook afgedraaid en dan neemt O+ het normaal gesproken over. Dat wordt wel even puzzelen. Ik kan toch een stuk minder hebben van M. als ik moe ben. -O- Dan kost het me heel veel energie om niet te mopperen over lawaai, speelgoedhopen, eten in haar, sudocreme op de bank, enz. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 02-03-2014 12:35:26 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 2 maart 2014 @ 13:42:35 #229
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_137304000
Soemp. Mijn man was laatst 5 dagen weg. Ik was ook wel "bang" voor dat laatste stukje dag. Maar ik denk doordat je weet dat je moet, wil het wel lukken, ik vond toch dat potje energie nog wel. Eigenlijk had ik nu minder gemopper bij het avondeten en naar bed brengen dan normaal. Nu is mijn oudste 6, dus die kan ook zelf genoeg doen. Met een kleintje is het wel weer even meer aanpoten misschien.
Daan heeft verder weinig gemerkt dat pap weg was. Alleen af en toe een "papa werken", maar dat was misschien 3 keer.
Ik had makkelijk eten, de week ervoor iets teveel gekookt voor nood in de vriezer gestopt. Eten voorbereid op de momenten dan Daan sliep en Chris op school zat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 16:26:42 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137311412
Thnx iedereen :) Geert heeft een topdag gehad .. vanmorgen eerst rustig onze cadeautjes uitgepakt, daarna kwam de visite (in totaal zes kindjes, dus met die van mezelf erbij had ik er acht rondbanjeren O+) (gelukkig waren hun ouders er ook bij :+ ) nog meer cadeautjes, taart en kaarsjes uitblazen .. en als kers op de taart mogen ze bij de overbuurvrouw wraps gaan eten (zodat ik ongestoord de rommel kan opruimen :') ) morgen nog trakteren op de psz en dan is het weer een poosje klaar :P

zondag 2 maart 2014 @ 18:27:59 #231
30252 Soempie
Procreating
pi_137316765
Een geslaagde dag dus DJMO. Klinkt wel heel gezellig, met al die kindjes. En wat tof van de overbuurvrouw. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Soemp. Mijn man was laatst 5 dagen weg. Ik was ook wel "bang" voor dat laatste stukje dag. Maar ik denk doordat je weet dat je moet, wil het wel lukken, ik vond toch dat potje energie nog wel. Eigenlijk had ik nu minder gemopper bij het avondeten en naar bed brengen dan normaal. Nu is mijn oudste 6, dus die kan ook zelf genoeg doen. Met een kleintje is het wel weer even meer aanpoten misschien.
Daan heeft verder weinig gemerkt dat pap weg was. Alleen af en toe een "papa werken", maar dat was misschien 3 keer.
Ik had makkelijk eten, de week ervoor iets teveel gekookt voor nood in de vriezer gestopt. Eten voorbereid op de momenten dan Daan sliep en Chris op school zat.
Ah ja, slim om eten in te vriezen! Daarvoor ga ik m'n man lief aankijken. We hebben een grote vriezer, dus die kan hij vast wel vullen (ik kook eigenlijk nooit en zag daar al wat tegenop). :Y)

En ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk dat ik het vaak makkelijker vind als ik vooraf al weet dat ik het zelf moet doen. Het kost vaak meer energie als ik denk dat m'n man wel helpt, terwijl hij net iets anders heeft bedacht. :+
pi_137318029
djmo gefeliciteerd en dat klinkt erg geslaagd.

soempie het gaat je zeker lukken al snap ik goed dat je er wel tegenop ziet. Ik vond de eerste nacht helemaal alleen met ean ook super spannend en toen moest ik haar 's morgens ook nog naar de gastouder brengen en daarna zelf gaan werken. Is was helemaal trots toen dat gelukt was.

Ik weet niet of je per se ergens naar toe moet die dagen maar voor mij helpt het dan altijd om alles de avond van te voren al klaar te hebben liggen. kleding voor kinderen en mezelf. Tas ingepakt met voedingen, drinken, eten, fles enz enz.

Mijn peuter kan echt fietsen op een 12 of 14 inch fietsje geen idee welke maat het precies is.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:15:24 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137318530
Gefeliciteerd DJMO! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 2 maart 2014 @ 19:18:24 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137318661
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:27 schreef Soempie het volgende:
En ik denk dat je gelijk hebt. Ik merk dat ik het vaak makkelijker vind als ik vooraf al weet dat ik het zelf moet doen. Het kost vaak meer energie als ik denk dat m'n man wel helpt, terwijl hij net iets anders heeft bedacht.
Herkenbaar inderdaad :Y
Als je er op voorbereid bent dan lukt het prima maar als mijn man vertraging heeft dan ben ik aan het eind van mijn latijn :') en dat terwijl man om 18:30 uur thuis komt en de kinderen om 19:00 uur in bed liggen... Sowieso werkt bij mij alles een stuk beter als ik dingen van te voren plan (in mijn hoofd). Zoals FR al zegt maar ook hoe ik het wel aan pakken (wanneer de auto inruimen, kinderen een voor een naar de auto of met de buggy etc).

Klinkt als een geslaagde dag DJMO!

Wat knap FR!
pi_137318698
Ik heb nog een vraag voor de mama's met al zindelijke peuters of die er mee bezig zijn.
Wat leggen jullie als bescherming op het matras? Er ligt nu een gewone molton onder het hoeslaken maar die houdt geen plas tegen. Nu heb ik nog wel de molton die helemaal waterdicht is van mijn kraamtijd maar die vond ik zelf onwijs zweten.
pi_137318781
Ik zet zelf al vaak spullen in de auto die ik 's morgens niet nodig heb maar die absoluut niet mag vergeten. vaak de luiertas met thermosfles gekookt water, fles en voeding oke die heb je bij een peuter niet meer nodig maar bijvoorbeeld wel het cb boekje als je daar naar toe moet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:30:19 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319223
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog een vraag voor de mama's met al zindelijke peuters of die er mee bezig zijn.
Wat leggen jullie als bescherming op het matras? Er ligt nu een gewone molton onder het hoeslaken maar die houdt geen plas tegen. Nu heb ik nog wel de molton die helemaal waterdicht is van mijn kraamtijd maar die vond ik zelf onwijs zweten.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)hte+matrasbeschermer

zijn ideaal!

pi_137319284
quote:
en dan welke van de 4?
ze slaapt trouwens in een gewoon bed 90x200
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:32:25 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319311
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

en dan welke van de 4?
ze slaapt trouwens in een gewoon bed 90x200
in dat geval, de tweede laatste dus ;)

pi_137319339
en die zweet niet zo?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:35:02 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319403
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:33 schreef ferrari_rood het volgende:
en die zweet niet zo?
de kinderen van Papabear (15 en 13) slapen er ook, en onlangs heb ik er zelf even op gelegen (omdat PB niet te stoppen was met snurken :') ) en ik vond het heerlijk liggen! helemaal niet warm ofzo,. er moet natuurlijk nog wel een normale matrashoes overheen

pi_137319457
dat snap ik.
bedankt ik wil dinsdag toch naar de Ikea gaan.

skydda dus?
en wat is dan het verschil met de 2e? omdat daarbij staat voor kinderen vanaf 24mnd
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 maart 2014 @ 19:41:37 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137319696
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
dat snap ik.
bedankt ik wil dinsdag toch naar de Ikea gaan.

skydda dus?
en wat is dan het verschil met de 2e? omdat daarbij staat voor kinderen vanaf 24mnd
de skydda gebruik je net als een gewone matrashoes, die andere moet je er met een elastiekje omheen vouwen. blijft niet zo fijn zitten als de skydda

pi_137319728
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

de skydda gebruik je net als een gewone matrashoes, die andere moet je er met een elastiekje omheen vouwen. blijft niet zo fijn zitten als de skydda
ah oke.
komt helemaal goed dan/
  maandag 3 maart 2014 @ 08:09:18 #245
30252 Soempie
Procreating
pi_137336653
Ik had de babyspullen van zolder gehaald en daar zat onder andere een loopkarretje bij met nog wat blokjes in het karretje. M. loopt er al een week mee rond. Het blauwe vierkante blokje is een pak melk, de gele zijn bananen, enz. Een stukje karton is z'n pinpas, de tv kast de kassa en z'n knuffel de caissière: 'en een tasje, alstublieft'. :D

Het is zo mooi en grappig om te zien dat hij van heel andere spullen zo'n verhaal maakt. O+
  maandag 3 maart 2014 @ 08:14:45 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_137336710
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar inderdaad :Y
Als je er op voorbereid bent dan lukt het prima maar als mijn man vertraging heeft dan ben ik aan het eind van mijn latijn :') en dat terwijl man om 18:30 uur thuis komt en de kinderen om 19:00 uur in bed liggen... Sowieso werkt bij mij alles een stuk beter als ik dingen van te voren plan (in mijn hoofd). Zoals FR al zegt maar ook hoe ik het wel aan pakken (wanneer de auto inruimen, kinderen een voor een naar de auto of met de buggy etc).

Zo herkenbaar. :') En het van tevoren in m'n hoofd plannen hoe ik het aan wil pakken werkt hier ook goed. :Y
pi_137336743
FR hier ook de ikea matrasbeschermer in een 90x200 formaat. Geen idee of het zweterig is voor de peuter eigenlijk. Zelf vind ik het een onding, want ik zweet me dood nu hij als vruchtwatervangnet op mijn bed ligt. Bij ons ligt dat ding er eigenlijk voor jan doedel op want L. heeft vanaf dag 1 nog nooit in bed geplast.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:23:18 #248
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137336783
Wij hebben ook de skydda hogt. NaNathaNathan heeft denk ik eeen keer of 8 in zz'n bbed gepgeplast afafgelopenafgelopen jjaar. Hij doe het priprima alsals plas cvangnet vvind ik
pi_137336963
:D Pessie
pi_137336983
Pessie, nog niet helemaal wakker?
*poef* nu is het weg
pi_137338249
_O-
pi_137341684
pessie wat heb je op???

En nog een plaatje bij mijn praatje van gisteren

starten is nog moeilijk en ze wilde hem mee naar buiten. Toen hebben wij toch maar even de driewieler gepakt maar daar is ze eigenlijk wel te groot voor nu.

[ Bericht 92% gewijzigd door F_r op 03-03-2014 12:20:38 ]
pi_137342462
Wat knap FR!
  maandag 3 maart 2014 @ 14:05:44 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137344824
Pessie, je bent dronken!
  maandag 3 maart 2014 @ 14:16:10 #255
30252 Soempie
Procreating
pi_137345120
Jeetje, f_r echt een grote fiets al! Knap hoor. ^O^
pi_137345384
Ik heb dus geen idee hoeveel inch het is.
Vorig jaar op de vrijmarkt gekocht voor 10euro en ik vind hem er nog prima uitzien.
  maandag 3 maart 2014 @ 18:21:01 #257
30252 Soempie
Procreating
pi_137353113
Nou, inderdaad. Goede koop!
  maandag 3 maart 2014 @ 19:49:28 #258
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137356558
Hoi !

pi_137357565
wat een schatje pe
pi_137358312
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:05 schreef Kyara het volgende:
Pessie, je bent dronken!
_O-
  maandag 3 maart 2014 @ 22:12:51 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137363923
Oh PE! Peuter al?! Gefeliciteerd! Wat een moppie O+
pi_137364829
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:23 schreef pessie het volgende:
Wij hebben ook de skydda hogt. NaNathaNathan heeft denk ik eeen keer of 8 in zz'n bbed gepgeplast afafgelopenafgelopen jjaar. Hij doe het priprima alsals plas cvangnet vvind ik
even quoten :+
pi_137371249
Wat knap FR!

Welkom met je peuter, PE! *O* Mocht je het verschil willen weten tussen een dreumes en een peuter: het is nog net zo eigenwijs maar in plaats van "NEE!" en "DIE!" krijg je nu hele verhandelingen over wat je wel en niet moet doen :+ Vandaag had M hele duidelijk ideeën over wat er moest gebeuren. "Nee mama, brood niet daar. Oppe blauwe tafeltje!" (hij wilde zijn ontbijt op de bank eten) en daarna: "Nee, nee, laten staan. Mama die opruimen" En als hij iets ander wil dan ik, dan zegt hij om de Grote Noodzaak van zijn wens te onderstrepen, dingen als : "Mita MOET spelen mama!' 8-) En als hij boos is trekt hij tegenwoordig een duckface :+ Zo hilarisch O+
pi_137371295
En als ze nog wat ouder zijn gaan ze dreigen :o :
"Oma ik vind jou niet lief. Ik ga weg!"
Oma: "Oh waar ga je dan naar toe?"
"Naar andere oma!"
pi_137371320
Sofie vindt ons geregeld stom. Vooral als ze iets niet mag.
*poef* nu is het weg
pi_137371500
Of ze krijgen zo hun voorkeuren.

Op de fiets naar Oma herkende Anne ineens de route. 'Mama, waarom gaan we naar oma I? Ik had toch gezegd dat ik naar Oma G wilde!'

Gefeliciteerd met je peuter PE!
pi_137371528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie vindt ons geregeld stom. Vooral als ze iets niet mag.
Hier vindt ie alles stom...
'Nee, dat wil ik niet!' 'Waarom niet?'' Omdat ik dat stom vind'.
:')
pi_137371747
:D eva vindt alles gemeen: "das ook gemeen!"
pi_137371759
Van de week toen ze me stom vond eb weg wilde heb ik gevraagd of ze dan ook een andere mama wilde? Maar dat wilde ze niet. Ze had toch al een mama *;

ze vraagt me nu de oren van mijn hoofd over het nieuwe huis. "Gaat mijn bedje ook mee naar het nieuwe huis? " " en de keuken? Gaat die ook nee?"
*poef* nu is het weg
pi_137371771
Alles is ook saai. "Ik wil niet naar de winkel, dat is saai"

Mijn kleine puber.
*poef* nu is het weg
pi_137371829
Ze zijn toch wel leuk he, die grote peuters O+

Ik mocht zijn bed verkopen. Hij ging wel op de bank slapen :')
Hij was vanochtend om half 7 uitgeslapen. Ik probeerde hem te motiveren nog even te gaan slapen. En toen bleef hij zeggen dat hij uitgeslakopen was. Dus ik: dan kunnen we je bed verkopen (altijd al eens willen zeggen :+ ultieme ouderopmerking, na het is elke dag kinderdag ;)).
Dus hij: is goed. Ik: waar g je dan slapen. Hij: op de bank :D
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:56:26 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137371836
"Nee mama, niet leuk" "Mama, bumba nouhouhou!?!?' En als ik vervolgens niet snel genoeg bumba tevoorschijn haal is het brullen.... het is weer zo'n dag. }:|
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:57:58 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137371853
"Mama, dat moet ik niet in mijn mond doen, stukgemaakt" Om vervolgens een puzzelstukje te laten zien die dus stuk is....
pi_137371884
Geweldig die grote peuters...

ik vind het steeds zoveel leuker worden. Denk wel dat het lang gaat duren voordat het oktober is. Want ze heeft al zoveel zin om naar school te gaan. We rijden er regelmatig langs en dan vraagt ze steevast of ze al mag.
*poef* nu is het weg
pi_137372616
Mijn peuter vindt het hilarisch om snot op mijn kleding te smeren :X :X
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:50:32 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137372751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:43 schreef bitterend het volgende:
Mijn peuter vindt het hilarisch om snot op mijn kleding te smeren :X :X
Oh bah. Ze kan t beter zelf opeten, lekker zout :P :7

Hier is bijna niks goed momenteel, alles is NEE. En ze wil vooral papa, want mama kan dus niks goed doen bij dr (ze duwt me ook gewoon weg)

Wel kan ze al een heleboel kletsen, en zingen, dansen, springen. O+
En ze heeft een groot bed, maar dat is nog niet zo'n heel erg groot succes, al slaapt ze er wel goed in, maar dan gaat (8> bij dr liggen 's avonds tot ze slaapt. Anders is t geen doen.
's middags slaapt ze niet meer iig.
pi_137373659
Mijn vreet het op, waarbij hij genietend verzucht "mmmmm, letter" }:|

Oh, de stom-fase, daar verheug ik me op! Net als de "jij doet flaaaaauw"-fase O+
pi_137375750
En dan krijg je ook nog de waarom??? fase die is ook zo leuk.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:06:51 #279
30252 Soempie
Procreating
pi_137376099
De waarom-fase is hier al begonnen. ;( :') O+ Ik sta regelmatig met m'n mond vol tanden.

PE, gefeliciteerd! *O*
pi_137376169
Hier is het vooral "Wat gaan we nu doen?" O+
pi_137378087
Ja ja na bijna 3 jaar is die er dan eindelijk de babykrul bij ean O+
pi_137381977
Haha FR, wij hebben er ook bijna zo lang op moeten wachten. Met als gevold dat L. meestal ondanks roze kleertjes voor een jongetje werd aangezien.

Maar wel een mooie krul. O+
pi_137382102
zo frustrerend he dat ze voor een jongen worden aangezien.
Zo liep ik een keer met ean op een rommelmarkt in een knalroze broek en groen shirt met fel roze letters. Zei iemand ook is hartstikke leuk voor hem hoor. Ik was toen zwanger en hormonaal dus beet haar toe het is een meisje hoor. Die mevrouw :@
pi_137382213
Haha die mevrouw. :D Ik zei ook altijd expres even extra hard: " ja ZE is erg lief hè!" of whatever de context dan ook was. Zelfs met jurkje/rokje aan kregen mensen het voor elkaar om hij te zeggen, dat snapte ik echt niet. :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 maart 2014 @ 15:26:04 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137382377
of dat ze aan je vragen of het een jongetje of meisje terwijl ze een mutsje ophebben waarop duidelijk in et blauw staat BOY :')

Hoewel de buurman van mijn ex een knulletje heeft, dat sprekend een meid is, omdat zijn moeder hem altijd een staartje indoet (rasta haartjes) :') ( maar zij heeft altijd meiden willen hebben en kreeg dus een zoontje :P )

pi_137382465
Ik vind het ook niet altijd leuk dat ze zo weinig haar heeft. Nu heb ik zelf ook weinig haar en had dus ook heel lang coupe warboel aka jongen. Ik had het bij mijn dochter gewoon graag anders gezien.

een voordeel ze haat haren wassen ed en dat hoeft dus ook niet zo vaak.
pi_137390094
Oooh mag ik even hyperen! Eva krijgt van ons een fiets voor dr verjaardag. Dus ik dacht....ik kijk ook even op marktplaats.
Staat daar zo'n übercute fietsje! Met mienie muis (aldus eva) afbeelding, wit/rood met mandje voorop en poppen zitje achterop O+
In onze woonplaats voor een leuke prijs.
Duimen jullie mee?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:16:40 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137391925
Hoezo duimen? Gewoon bellen en zeggen dat je er nu aankomt met het geld op zak :P

Kan iemand met een oudere peuter mij svp gerust stellen dat die driftbuien en gehuil echt eerder overgaat dan dat ze het huis uit gaan? Word er wat wanhopig van eigenlijk. Niets is goed, eten doet ze niet, maar wel een koekje willen die ze dan dus niet krijgt en opgevolgd door een flinke hysterische driftbui.... :{ Dus please vertel mij even dat het en faaaaaaaaseeeeeeee is -O-
pi_137392010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:16 schreef Susie het volgende:
Hoezo duimen? Gewoon bellen en zeggen dat je er nu aankomt met het geld op zak :P

Kan iemand met een oudere peuter mij svp gerust stellen dat die driftbuien en gehuil echt eerder overgaat dan dat ze het huis uit gaan? Word er wat wanhopig van eigenlijk. Niets is goed, eten doet ze niet, maar wel een koekje willen die ze dan dus niet krijgt en opgevolgd door een flinke hysterische driftbui.... :{ Dus please vertel mij even dat het en faaaaaaaaseeeeeeee is -O-
Is ook een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaseeeeeeeeeeee. Maar wel een lange :P
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:22:48 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137392221
Euh, ja, niet het antwoord wat ik wil he? Graag met een einddatum :P
pi_137392375
Susie :* einddatum hmmm 18? :D

Mijn peuter wordt hysterisch als iets over haar hoofd moet...shirtje/romper...ze wil echt niks hebben -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 maart 2014 @ 20:35:15 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137392707
quote:

als ze haar brood niet opeet en vraagt om een koekje, boterham aanbieden. Weigert ze, antwoorden dat ze dan ook geen honger heeft, maar lekkere trek en dat ze die maar moet bewaren voor het avondeten. klaar. en ja het is een fase .. met een jaar of vijf is het wel over, maar dan blijven ze om brood of crackers zeuren omdat ze in een groeispurt zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:26 schreef bitterend het volgende:
Susie :* einddatum hmmm 18? :D

Mijn peuter wordt hysterisch als iets over haar hoofd moet...shirtje/romper...ze wil echt niks hebben -O-
wat hier hielp is (vooral met truien met capuchons) is eerst jezelf aankleden en dan zeggen: kijk , mama ook trui over hoofd, nu jij je wil er toch net zo stoer uitzien?? en als dat niet helpt, dreigen dat je ze in de blote kont meeneemt .. dan willen die van mij ineens héél snel hun kleren aan :') :P >:)

dinsdag 4 maart 2014 @ 20:38:23 #293
30252 Soempie
Procreating
pi_137392843
Een dubbele babykrul zelfs, FR! O+

Hier laatst ook opeens drama bij het aantrekken van shirts en truien. Bleek dat ik gewoon te gave rompers had gekocht: 'niehieeet de bulldohooozeer wegmaken, mama.' :'(
:')
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:41:54 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137392992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:35 schreef DJMO het volgende:

wat hier hielp is (vooral met truien met capuchons) is eerst jezelf aankleden en dan zeggen: kijk , mama ook trui over hoofd, nu jij je wil er toch net zo stoer uitzien?? en als dat niet helpt, dreigen dat je ze in de blote kont meeneemt .. dan willen die van mij ineens héél snel hun kleren aan :') :P >:)
Die van mij niet :P Die loopt het liefst de hele dag in dr blootje :')
pi_137393026
_O- precies...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 maart 2014 @ 20:45:50 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137393196
bij mij ook hoor, maar in hun blootje naar buiten?? dat durven ze toch niet hoor :P

dinsdag 4 maart 2014 @ 20:59:17 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137393861
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier is het vooral "Wat gaan we nu doen?" O+
De hele dag vermaakt willen worden :P
Check!

Mijn kind zingt O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:03:41 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137394116
Luier omdoen...trappen alsof ze Pelle is!

Die is lief Lazy! O+
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:05:53 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137394253
Wat een schattig stemmetje heeft O. Knap hoor O+

Welkom PE en nog gefeliciteerd met je mooie dametje!

Waarom fase hebben we hier nog niet. M weet het nog steeds beter en dat vertelt hij dan ook de hele dag. "Is Jonijntje!, nee, is Daffy. Nee, is Jonijntje :N " Die arme kinderen krijgen nog een identiteitscrisis van hun broer }:|

M ging vandaag een paar keer volledig uit zijn plaat. Vooral als de meiden met zijn speelgoed spelen. En dan met speelgoed dat bewaard is voor de meiden omdat M er te oud voor is. Was echt NIET de bedoeling. Was wel sneu want hij trok dat echt niet. ;( En daar kan hij honderd keer aan moeten wennen, dat veranderd zijn gevoel niet (vooralsnog) niet en dat is wel heel sneu.

En hij had vandaag ook hele verhalen met andere kindjes in de speeltuin. Samen met een (ouder) meisje in een huisje. En maar "hallo" blijven zeggen O+
pi_137396915
quote:

Hmmja maar er stond geen telefoonnummer bij. Alleen email. Daar moet ze dan wel op reageren }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')