quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Boschker, Sander (NED) Keeper
22 Marsman, Nick (NED) Keeper
? Stevens, Sonny (NED) Keeper
2 Koppers, Dico (NED) Verdediger
3 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Martina, Cuco (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
7 Mokhtar, Youness (NED) Aanvaller
9 Djordjevic, Luka (MON) Aanvaller huurling
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
12 Hölscher, Tim (DUI) Aanvaller
24 Promes, Quincy (NED) Aanvaller
26 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
Ben het gewoon met ze eens.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:24 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Je kunt zo aanschuiven bij Studio Voetbal.
Opeens roepen dat we kampioen gaan worden omdat Amsterdammers dat zo graag willen, dat is natuurlijk de weg voorwaarts!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ben het gewoon met ze eens.Zo krampachtig vasthouden aan het "we moeten niks" omdat je anders niet vrijuit kan spelen vind ik echt bijzonder vreemd.
Je hoeft ook niet te roepen dat je het gaat worden, maar je kan toch gewoon zeggen dat je er voor speelt?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef huffderobot het volgende:
Opeens roepen dat we kampioen gaan worden omdat Amsterdammers dat zo graag willen, dat is natuurlijk de weg voorwaarts!![]()
Dat doe ik niet, ik heb een mening en beargumenteer deze.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef huffderobot het volgende:
Waarom maak jij je hier zo druk over, trouwens?
Daar heb ik helemaal geen invloed op. Je begint nu zelf onzin uit te kramen. Misschien moet je het eens bij inhoud houden ipv deze randzaken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef huffderobot het volgende:
Ik zou me meer zorgen maken over hoe Ajax de komende maand doorkomt.
Ah, onze Rotterdamse pokeraar. Verbaast me niks. Gewoon heel goed spelen, kan hij ons niets maken.quote:
Rotterdamse pokeraar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:34 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Ah, onze Rotterdamse pokeraar. Verbaast me niks. Gewoon heel goed spelen, kan hij ons niets maken.
Maar dan kan je er nog wel over lullen, net zoals voetbal.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:36 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Exact. En hierop dus ook niet.
Er was ooit een gerucht dat hij met Feyenoorders pokert. Bleek onzin te zijn.quote:
http://www.pokercity.nl/s(...)rcity.nl+pokernieuwsquote:
Daarom. Domineren!!! (oh, verkeerde topicquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:39 schreef ReMcOrE het volgende:
ach, we zien het zondag wel; als we spelen zoals afgelopen weekend, komt het goed
En wat verandert daar nou wezenlijk mee dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:31 schreef GGMM het volgende:
Je hoeft ook niet te roepen dat je het gaat worden, maar je kan toch gewoon zeggen dat je er voor speelt?Dát wordt nu niet toegegeven. En nogmaals; dan gaat het me om de spelers en staf, niet om de fans.
Als het niks verandert kan je het net zo goed zeggen toch? Snap niet dat er zo krampachtig over gedaan wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:15 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
En wat verandert daar nou wezenlijk mee dan?
Ah, nog meer Ajacieden in de voorselectie!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So confused when you're lost in the groove
Kuipers ook, ook een twentefan, maar daar is iedereen dan juist blij mee..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Maar dan kan je er nog wel over lullen, net zoals voetbal.
Voel je niet gelijk zo aangevallen.
[..]
Er was ooit een gerucht dat hij met Feyenoorders pokert. Bleek onzin te zijn.
Zou er als fan van Twente sowieso niet over klagen als Nijhuis wel wedstrijden van concurrenten mag fluiten.
Je kunt het ook net zo goed laten, ik snap niet dat daar zo krampachtig over gedaan wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als het niks verandert kan je het net zo goed zeggen toch? Snap niet dat er zo krampachtig over gedaan wordt.
Je draait de boel om. Als je continu meedraait in de top wil je gewoon de titel winnen, niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:26 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je kunt het ook net zo goed laten, ik snap niet dat daar zo krampachtig over gedaan wordt.
En zij snappen niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Natuurlijk gaan ze voor het kampioenschap, dat doet iedereen als ze die kans krijgen. Ze zien het alleen niet direct als reden om de officiële doelstellingen daarom aan te passen. Nog irritanter is het dat ze dit na elke overwinning weer moeten benadrukken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als het niks verandert kan je het net zo goed zeggen toch? Snap niet dat er zo krampachtig over gedaan wordt.
Het gaat ook niet om de doelstelling aanpassen; ze spreken nu helemaal niet uit dat ze er voor gaan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Natuurlijk gaan ze voor het kampioenschap, dat doet iedereen als ze die kans krijgen. Ze zien het alleen niet direct als reden om de doelstellingen daarom aan te passen
Waarom zou je externe partijen zo graag willen betrekken bij een intern proces?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de doelstelling aanpassen; ze spreken nu helemaal niet uit dat ze er voor gaan.
Ja, alleen is het allemaal schijn, want stiekem speel je er toch voor.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou je externe partijen zo graag willen betrekken bij een intern proces?
Naar mijn mening legt Twente zichzelf altijd zo weinig mogelijk druk op van buitenaf.
En als je dus niet hoog van de toren blaast wil je niet winnen. Helder.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je draait de boel om. Als je continu meedraait in de top wil je gewoon de titel winnen, niet meer dan logisch.
Ik zeg niet dat ze het niet willen. Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Never mind man.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
En als je dus niet hoog van de toren blaast wil je niet winnen. Helder.
Het zal dus wel te maken hebben met zo min mogelijk druk van buitenaf willen creëren. Dat is hun visie, staat dus haaks op die van jou, dat kan. Het zal mij persoonlijk een worst zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het niet willen. Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Never mind man.
Waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Je gebruikt alleen argumenten die nergens op slaan. Je verzint ter plekke dat ik zou hebben gezegd dat de spelers het niet willen; dat is nogal raar natuurlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:41 schreef Solstice1 het volgende:
Begrijp je prima, ben het alleen met je oneens, daar kun je blijkbaar niet zo goed tegen...
Naja, je vindt het nogal belangrijk dat het uitgesproken wordt, alsof je d'r anders niet voor zou gaan. Dat komt min of meer op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Je gebruikt alleen argumenten die nergens op slaan. Je verzint ter plekke dat ik zou hebben gezegd dat de spelers het niet willen; dat is nogal raar natuurlijk.
Mwa, ik snap niet dat het niet gedaan wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef Solstice1 het volgende:
Naja, je vindt het nogal belangrijk dat het uitgesproken wordt,
Nee, dat zeg ik helemaal niet...... Dat verzin jij.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:44 schreef Solstice1 het volgende:
alsof je d'r anders niet voor zou gaan
Dan snap ik je inderdaad niet. Waarom zou je dan in vredesnaam uit moeten spreken dat je kampioen wilt worden? Wat heeft dat precies voor extra nut?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mwa, ik snap niet dat het niet gedaan wordt.
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet...... Dat verzin jij.
Maar zoals gezegd; je snapt het niet helemaal, laten we dan niet verder discussiëren als we langs elkaar heen aan het praten zijn.
Omdat je dan van dat constante gezeik af bent en omdat er werkelijk geen enkele reden is he tniet te doen. Dit komt zo wijverig over. Het niet willen uitspraken omdat je dan de druk niet meer aan kan...quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:51 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dan snap ik je inderdaad niet. Waarom zou je dan in vredesnaam uit moeten spreken dat je kampioen wilt worden? Wat heeft dat precies voor extra nut?
...quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Overigens geen Marsman in de voorselectie van Oranje.![]()
Van Gaal.![]()
![]()
Als je dan toch 6 keepers opneemt kan nummer 7 d'r ook nog wel bij.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Van Gaal.![]()
![]()
Haten op Marsman.quote:
Of Vermeer thuislaten, speelt al weken óf dramatisch, of niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:56 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Als je dan toch 6 keepers opneemt kan nummer 7 d'r ook nog wel bij.
Dan krijg je wel weer ander gezeik over of een titel al dan niet realistisch etc. Hoog van de toren blazen past sowieso niet bij de gemiddelde tukker. Vind het wel prima zo.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Omdat je dan van dat constante gezeik af bent en omdat er werkelijk geen enkele reden is he tniet te doen. Dit komt zo wijverig over. Het niet willen uitspraken omdat je dan de druk niet meer aan kan...
[..]
...![]()
Is Vermeer opgeroepen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Haten op Marsman.
Wel Vermeer en Schaars oproepen als bondscoach.
Boeie, dat kunnen ze dan zelf bewijzen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:00 schreef Solstice1 het volgende:
Dan krijg je wel weer ander gezeik over of een titel al dan niet realistisch etc
Vind dit niet onrealistsich hoog van de toren blazen; Twente is gewoon een reëele kandidaat.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:00 schreef Solstice1 het volgende:
Hoog van de toren blazen past sowieso niet bij de gemiddelde tukker. Vind het wel prima zo.
Uit de mond van GGMM nog wel.quote:
En Vermeer wel.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Van Gaal.![]()
![]()
Dat is GGMM niet maar Kapiteintje, kijk maar naar z'n UIquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Uit de mond van GGMM nog wel.![]()
Wat deed je van gedachten veranderen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is GGMM niet maar Kapiteintje, kijk maar naar z'n UI
Rene zou nooit zulke gekke dingen zeggen
Ja. Neem dan de Valdes van de lage landen mee.quote:
Ik snap hem niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is GGMM niet maar Kapiteintje, kijk maar naar z'n UI
Rene zou nooit zulke gekke dingen zeggen
Bij mij stond gewoon zijn eigen. :Squote:
quote:Tadic: "Ik kon ook naar Ajax, maar ik hou van rust"
Dusan Tadic maakt een uitstekend seizoen door met FC Twente. De Tukkers strijden mee om de Nederlandse landstitel, Tadic zelf kan prima cijfers weerleggen: elf goals en elf assists heeft de aanvaller achter zijn naam staan.
Niet alleen vanwege zijn voetballende kwaliteiten is Tadic geliefd in Enschede, ook de persoon Tadic ligt uitstekend bij de Tukkers. "Ik praat veel en let goed op mijn lichaam. In de vier jaar tijd dat ik nu in Nederland zit ben ik misschien zes keer wezen stappen. Ik kon ook naar Ajax, maar ik hou van rust. Ik ga wel vaak uit eten. In Hengelo en Borne zitten twee goede restaurants. Meer heb ik niet nodig", zegt Tadic in gesprek met Sp!ts.
Tadic verruilde FC Groningen enkele seizoenen eerder voor de club uit Enschede met maar één doel voor ogen: kampioen worden. "Ik dacht dat hier die mogelijkheid het grootst was... Ik sta achter mijn keuzes. Maar het is tot nu toe anders gelopen dan verwacht. Vorig seizoen stonden we halverwege bovenaan. Ik dacht dat we kampioen zouden worden", aldus Tadic, die momenteel met FC Twente op een tweede plek achter Ajax in de Eredivisie staat.
"We schreeuwen het alleen niet van de daken"
"Teleurgesteld ben ik niet", zegt Tadic, met zijn ervaring belangrijk binnen de jonge ploeg van FC Twente. "We zijn dan wel niet dé titelfavoriet, maar we kunnen de titel wél winnen. We schreeuwen het alleen niet van de daken. We bekijken het van wedstrijd tot wedstrijd. Dat is genoeg druk voor een jonge ploeg. We moeten, mochten we winnen van Feyenoord, er dan ook voor waken niet vooruit te kijken naar 30 maart (Ajax – FC Twente, red.)."
Tadic lijkt bezig aan zijn laatste maanden als speler van FC Twente. De interesse in de Serviër groeit met de dag. Een transfer lijkt komende zomer onafwendbaar. "Daar ben ik echt niet mee bezig. Of mijn tijd bij Twente mislukt is zonder titel? Zo wil ik niet denken. Iedere speler wil prijzen pakken en wij hebben de mogelijkheid om dat te doen", besluit Tadic in Sp!ts.
http://www.voetbalprimeur(...)k-hou-van-rust-.html
Keer handtekening vragen. Biertje voor hem kopen? O nee, hij drinkt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vraag me af welk restaurant in Borne hij bedoelt
Dorset denk ikquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Stond in de Spits vanmorgen! Hij noemde een restaurant in Hengelo en in Borne. Ben alleen de namen vergeten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
quote:
Gutiérrezquote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:38 schreef Solstice1 het volgende:
Begint langzaam op stoom te komen die Tadic. Wel onzin verder dat hij onze beste speler is, dat is een andere linkspoot.
Vind je? Vind Tadic echt niet met afstand slechter.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:48 schreef Q. het volgende:
Guti! De beste speler van de eredivisie. Met afstand!
t pannenkoekenhuis natuurlijk!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ajax is nooit concreet geweest.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:23 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Keer handtekening vragen. Biertje voor hem kopen? O nee, hij drinkt natuurlijk niet.![]()
Geweldige voetballer, fantastische kerel. En hij heeft dus niet gekozen voor de gebruikelijke "Groningen scout en Ajax koopt"-route. Als hij nog een jaar blijft ben ik een zeer gelukkig mens, voor nu geniet ik van elke wedstrijd, elke minuut, elke actie.![]()
En dat een topspeler Twente boven Ajax zou verkiezen, wie had dat tien jaar geleden gedacht?
In Borne Kir Royal denk ik, Hengelo noemde hij ook. Dat is Umami daar kom je geregeld een speler van twente tegen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik in ieder geval nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:59 schreef Stienn het volgende:
[..]
Gaan er nog mensen naar de training waarvoor vak p een oproep heeft gedaan?
Ze zijn naar mijn inziens ook allemaal net te vroeg weggegaan, als ze een seizoen of 2 langer waren gebleven was dat voor henzelf ook beter geweest.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:49 schreef De_Pel het volgende:
Promes zou in de belangstelling staan van Liverpool. Zou denk ik wel bij hun passen, op dezelfde manier dat spelers als Assaidi en Babel dat daar in het verleden ook al deden op de flanken. Liverpool is al tijden de club van de veel te duur betaalde net-niet aankopen.
Heel opmerkelijk dat Twente door de jaren heen heel wat aardige spelers heeft gehad, maar vooral een team wat dermate in balans is dat die spelers kunnen exceleren. Na een dure transfer bakken ze er bij andere clubs niet veel meer van. Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor andere clubs dat gaan inzien.
Dit is overigens niet bedoeld als troll reactie, ik vind het gewoon een hele opmerkelijke constatering,
Door de jaren heen toch aaardig wat centen gepakt op spelers die daarna hun transfersom niet meer waarmaken, als De Jong, Ruiz, Chadli, John, Arnautovic
Tioté is volgens mij de uitzondering.
Ik betwijfel of ze het anders wel zouden halenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze zijn naar mijn inziens ook allemaal net te vroeg weggegaan, als ze een seizoen of 2 langer waren gebleven was dat voor henzelf ook beter geweest.
Nu komen ze inderdaad in het buitenland, waar ze net niet mee komen en op de bank komen waarna het ook meteen afgelopen is natuurlijk.
Wat ze vergeten is dat je in Engeland of Duitsland er meteen moet staan, je hebt geen 10 wedstrijden om je vorm te vinden of extra kansen wanneer het even tegenzit.
Een paar keer vaker in Nederland meedoen om de titel, Europees net iets verder komen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze het anders wel zouden halen
Ruiz natuurlijk sowieso niet, die is ook gewoon al 28,5.
Mee eens hoor, zouden de talentvolle spelers van nu eens bij mogen stilstaan. Al denk ik dat Ruiz het nooit zou halen, van Chadli heb ik altijd het idee gehad dat zijn lichaam ook niet geschikt is voor topsport, en Luuk heeft gewoon optimaal gepresteerd van de vleugelspelers.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Een paar keer vaker in Nederland meedoen om de titel, Europees net iets verder komen.
Of ze het wel of niet zouden halen zullen we nu nooit weten natuurlijk, maar de kans wordt er niet minder om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |