Wat is in feite doet, is een "bouwval" weer bewoonbaar maken. Een soort groot onderhoud plus.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:49 schreef DJNHZ het volgende:
Als ik ¤30.000 aan materiaal verbruik zie je dat dan terug in de waarde stijging van het huis?
Allicht wel wat maar hoeveel procent mag ik rekening mee houden zodat het niet 'weggegooid' geld is.
Allereerst complimenten met dit goede voornemen!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:49 schreef DJNHZ het volgende:
Als ik ¤30.000 aan materiaal verbruik zie je dat dan terug in de waarde stijging van het huis?
Allicht wel wat maar hoeveel procent mag ik rekening mee houden zodat het niet 'weggegooid' geld is.
Ja dat is wel een goed punt. Ik zou nog niet weten hoe ik het beter moet gaan isoleren en wat er bij komt kijken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef blomke het volgende:
P.S.: ik mis je investering in isolatie!!
Zover ik gezien heb hoeven kunststof kozijnen niet mega duur te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:18 schreef CafeRoker het volgende:
Zit je normaal met alleen al nieuwe kozijnen niet een heel eind richting die 30k?
Valt me reuze mee. Ik heb laatst eens een offerte opgevraagd en die was veel hoger dan ik hier zie staan.. Wat misschien wel een aandachtspunt is, is de kwaliteit. Ik heb een vriend helpen klussen waarbij we het stucwerk in het hele huis weggeklopt hebben dus dan zag je de kozijnen bloot komen te liggen en dat was echt eersteklas rotzooi. Zonder er verstand van te hebben kon je zien dat dat echt niet de bedoeling kon zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2014 06:54 schreef DJNHZ het volgende:
[..]
Zover ik gezien heb hoeven kunststof kozijnen niet mega duur te zijn.
(vb. http://www.creon-kozijnen.nl/)
Gaat om 2 grote kozijnen en een paar kleine op de beneden verdieping. Boven zijn er rond 200* nieuwe dakkapellen opgezet. Alleen hier hebben ze daarna niks meer mee gedaan qua onderhoud.
Kunststof kozijnen passen niet bij ieder huis even goed. Bovendien vinden sommige mensen het zelfs erg lelijk. Kan je beter investeren in hout. Voordeel daarvan is dat je niet alles hoeft te doen maar de goede kozijnen kan laten zitten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 06:54 schreef DJNHZ het volgende:
[..]
Zover ik gezien heb hoeven kunststof kozijnen niet mega duur te zijn.
(vb. http://www.creon-kozijnen.nl/)
Gaat om 2 grote kozijnen en een paar kleine op de beneden verdieping. Boven zijn er rond 200* nieuwe dakkapellen opgezet. Alleen hier hebben ze daarna niks meer mee gedaan qua onderhoud.
naar ik meen is de WOZ waarde gebaseerd op bepaalde gestandaardiseerde modellen (gemiddelde prijzen in die buurt, woonoppervlak, tuid e.d.) en weegt men daarbij bv niet zomaar de renovatiestand van het interieur mee (omdat een taxateur dat ook niet kan zien en dus niet kan meewegen in de schatting).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:49 schreef DJNHZ het volgende:
kopen voor ¤125.000. (WOZ waarde is ¤158.000)
Voordat je "blind" de boel vol gaat hangen met isolatie, lees je eerst heel goed in in de techniek. Het kan zijn dat bij verkeerd isoleren de boel gaat rotten en/of schimmelen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 06:46 schreef DJNHZ het volgende:
Ja dat is wel een goed punt. Ik zou nog niet weten hoe ik het beter moet gaan isoleren en wat er bij komt kijken.
Nah, niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:24 schreef simmu het volgende:
als goede isolatie, rioolaansluitingen enzo, dat levert je wel een waardevermeerdering. keuken en badkamer niet, want dat gooien mensen er zo weer uit (en nemen ze mee in de te bieden prijs) wanneer ze het willen kopen.doe het gewoon lekker als je er zelf in gaat wonen. wij hebben dus wel een felblauwe badkamer, want die vinden wij mooi en wij gaan er wonen
Laat ze daarna schilderen met lijnolieverf, kan je ook weer een jaartje of 20/30 vooruit als je ze goed schoon houdt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:02 schreef Plankje55 het volgende:
Kunststof kozijnen passen niet bij ieder huis even goed. Bovendien vinden sommige mensen het zelfs erg lelijk. Kan je beter investeren in hout. Voordeel daarvan is dat je niet alles hoeft te doen maar de goede kozijnen kan laten zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |