abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:07:34 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136865427
Wat doe je als je geen dieselloc beschikbaar hebt, maar wel met een BR628 op pad gaat, en er ook nog een IC achteraan moet?
Juist, je koppelt de bende, en laat de br628 de trein trekken. Met gewoon de IC-reizigers in de IC, en de RE-reizigers in de 628.
pi_136865496
en de zwartrijders in de schuifwandwagen. Hey het blijven Duitsers he :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136865504
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
en de zwartrijders in de schuifwandwagen. Hey het blijven Duitsers he :P
:o _O-
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:13:54 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136865714
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
en de zwartrijders in de schuifwandwagen. Hey het blijven Duitsers he :P
Vanuit Dagebüll rijdt er regelmatig met de trein zo'n wagentje mee, maar het doel daarvan is mij niet geheel duidelijk.

Ik zie echter ook dat dit standaard is: 4 treinen per richting per dag rijden met deze samenstelling. Getrokken door een trein van de NEG gaat de IC van/naar Dagebüll

  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:19:26 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136866026
Edit: Alleen in de zomerperiode(begin april-eind oktober) is deze combinatie aanwezig. Dan is er meer vraag naar de veerboten, en gaan er 2 IC-rijtuigen (enkel 2e klas) mee naar Dagebüll.
pi_136866303
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
en de zwartrijders in de schuifwandwagen. Hey het blijven Duitsers he :P
Held _O- _O-
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:29:21 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136866602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:06 schreef b2py het volgende:
James, hoe hoog zijn die geluidsschermen waar ze het over hebben?
En noteer maar vast, Q3-Q4 2015 twee weekenden Breda niet bereikbaar uit 1 richting. ;)
Welke geluidsschermen?

En welke richting, Tilburg denk ik? Dat ligt er wel vaker een weekend uit, boeiend :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:30:26 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136866663
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
en de zwartrijders in de schuifwandwagen. Hey het blijven Duitsers he :P
_O-
pi_136866688
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welke geluidsschermen?

En welke richting, Tilburg denk ik? Dat ligt er wel vaker een weekend uit, boeiend :P
Waar ze het over hebben?
"De reeds geplaatste geluidsschermen" Ik ben wel benieuwd hoe hoog die krengen zijn..
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:32:58 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136866806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar ze het over hebben?
"De reeds geplaatste geluidsschermen" Ik ben wel benieuwd hoe hoog die krengen zijn..
Wie zijn 'ze' en over welke geluidsschermen heb je het?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:51:15 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136868123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar ze het over hebben?
"De reeds geplaatste geluidsschermen" Ik ben wel benieuwd hoe hoog die krengen zijn..
fotootje hebben morgen? :+
pi_136868175
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:55 schreef Maegrim het volgende:

[..]

fotootje hebben morgen? :+
Neuh, lengte is voldoende :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:57:14 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136868209
Maar over welke geluidsschermen heb je het nou?
pi_136868649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:57 schreef James1988 het volgende:
Maar over welke geluidsschermen heb je het nou?
Oh fuck. Ik zie net dat ik vergeten ben de link erbij te plakken.. 8)7 8)7
Ik snapte je reactie ook al totaal niet :')

https://www.tenderned.nl/(...)a39988c3f/cid/127266
pi_136868727
da's een meter of 7, 8 hoog...
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07:57 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136868808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh fuck. Ik zie net dat ik vergeten ben de link erbij te plakken.. 8)7 8)7
Ik snapte je reactie ook al totaal niet :')

https://www.tenderned.nl/(...)a39988c3f/cid/127266
Ah, bedankt. Nu snap ik je post wel :Y

Er gaan dus nog veel meer van die gedrochten komen. :r

Niemand die in de buurt woont heeft last van het geluid. Echt helemaal niemand.


edit: Fotootje gevonden op SSC:

pi_136869199
Bewoners in Zwolle die langs de vork naar Meppel wonen krijgen ook een geluidsscherm en die zijn (of waren) aan het procederen om te voorkomen dat daar een geluidswal komt.
Bier.
pi_136869290
Ik vermoed dat trillingshinder veel irritanter is dan geluid. En dan >90% van de mensen liever geen geluidswal zit, of een lagere dan zo'n unit tussen de anderhalf en veertien meter..
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:17:24 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136869378
Ik woon op nog geen 100 meter van het spoor, er is absoluut niks te merken van trillingen.
pi_136869440
Anyone know how to electrify a railway without knocking down bridges?

Network Rail and the Department of Transport are calling for ideas on how they can electrify the railway network without having to demolish bridges.

A huge railway electrification programme is about to start but bridges and tunnels pose problems, since catenary may not suit the original gauging to fit underneath the old structures.

As part of the electrification programme, FutureRailway, Network Rail and the Department for Transport are planning a competition to develop technology-enabled solutions addressing the avoidance of bridge reconstruction.

The competition aims to find solutions and ideas to harness novel methods of increasing the clearance below the bridge whilst avoiding reconstruction, minimising the cost of the works and disruption to the service beneath and across the bridge.

A competition briefing/partnership forming event will be held on Tuesday 25 February 2014 to allow bidders to gain more information about the competition and seek partners to form a consortium. To register for this event, contact bridgereconstruction@futurerailway.org

Any solution proposed has to be deliverable within conventional bridge reconstruction railway possession times. Techniques which require full bridge reconstruction are out of scope for this project.

Bron
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:19:33 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136869486
Misschien het spoor ter plekke verder uitgraven/verlagen?
pi_136873137
Vandaag deed de verkeersleiding wel iets heel onbegrijpelijks. Bij Oudewater werd mijn IC (Rotterdam - Utrecht) stil gezet. Na enkele minuten passeerde ons een andere IC (Den Haag - Amersfoort) Hierdoor liepen wij uiteindelijk 7 minuten vertraging op, terwijl dit helemaal onnodig was. Beide treinen reden immers op tijd. Ik kan nog steeds niet bedenken wat het nut van deze passeeractie was. :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:32:20 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136873921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef b2py het volgende:

[..]

BR101 met PZB & LZB is voldoende hoor.. :P
Nee, die is kut. Taurus of goede modellen van VR hebben betere implementatie. Bij de Taurus-makers kun je een ook een fix downloaden voor de 500Hz-magneet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136874424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef remcoP het volgende:
Vandaag deed de verkeersleiding wel iets heel onbegrijpelijks. Bij Oudewater werd mijn IC (Rotterdam - Utrecht) stil gezet. Na enkele minuten passeerde ons een andere IC (Den Haag - Amersfoort) Hierdoor liepen wij uiteindelijk 7 minuten vertraging op, terwijl dit helemaal onnodig was. Beide treinen reden immers op tijd. Ik kan nog steeds niet bedenken wat het nut van deze passeeractie was. :')
Je moet niet alles willen weten natuurlijk.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')