Wat een onzin, je kunt ook gewoon naar de hoeren gaan of een lelijke vrouw trouwen. Er is geen reden om aan kinderen te zitten behalve dat je ook echt tot kinderen aangetrokken voelt.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef drs-know-how het volgende:
Niet mee eens, vaak zijn het oerlelijke mannen die bij gewone vrouwen geen kans maken en zich dus maar aan kinderen vergrijpen.
Bewuste keuze dus.
Ik maak geen kans bij homo's dus neuk ik maar katten, iets in die strekking.... jezusquote:Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef drs-know-how het volgende:
Niet mee eens, vaak zijn het oerlelijke mannen die bij gewone vrouwen geen kans maken en zich dus maar aan kinderen vergrijpen.
Bewuste keuze dus.
Zet 20 hetero mannen in de cel, moet eens zien hoe snel ze elkaar.........................quote:Op maandag 17 februari 2014 20:07 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik maak geen kans bij homo's dus neuk ik maar katten, iets in die strekking.... jezus![]()
Ah maar waarom pakken die pedo's dan kinderen als ze geen kans hebben bij een vrouw terwijl ze volgens jou dan ook gewoon een vent zouden kunnen neuken? Om jouw logica maar even te blijven volgen hoor.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:08 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Zet 20 hetero mannen in de cel, moet eens zien hoe snel ze elkaar.........................
Dat doen ze alleen om zichzelf seksueel te ontladen. Daar komt geen seksuele aantrekkelijkheid bij kijken. Als er een vrouw in die cel aanwezig was dan was zij de pineut.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:08 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Zet 20 hetero mannen in de cel, moet eens zien hoe snel ze elkaar.........................
Heeft 1 op 10 mannen geen homoseksuele gevoelens? Op zich niet onlogisch dan... Maar de situatie van een gevangenis zonder vrouwen is niet vergelijkbaar met een samenleving waar je voor 50 euro al een vrouw kunt neuken...quote:Op maandag 17 februari 2014 20:08 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Het idee dat Wikipedia artikelen niet betrouwbaar zijn is achterhaald. Voor de artikelen worden gewoon betrouwbare bronnen gebruikt en dat zijn de boeken waar jij het over hebt.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:16 schreef SugeLucky het volgende:
Waarom hecht je waarde aan wat er over op wikipedia staat?
Lees er eens boeken over geschreven door deskundigen als je er bruikbare informatie over wilt hebben.
Als het alleen een kwestie van macht zou zijn zouden ze niet perse naar kinderen hoeven grijpen. SM biedt dan ook een uitkomst. Een veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:19 schreef Salvad0R het volgende:
Machtsgeil heeft niets met de sexuele geaardheid te maken. Het blijven zielige psychopaten.
Nu zeg je wat anders. Net zei je dat je geen waarde kon hechten aan artikelen op Wikipedia omdat er geen bruikbare informatie op zou staan. Nu zeg je dat je er voor de basis wel terecht kan wat voor mij ook genoeg is aangezien het me alleen om het gegeven ging dat pedofilie een psychische aandoening is.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:26 schreef SugeLucky het volgende:
Nogmaals, lees er eens boeken over door deskundigen geschreven als je dieper op de materie in witl gaan en niet enkel de basis ervan wilt weten zoals op Wikipedia beschreven staat.
Tja. Zo kunnen seriemoordenaars best het leger in om hun moordlust te bevredigen voor corporatieve belangen. Veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef zwartja het volgende:
[..]
Als het alleen een kwestie van macht zou zijn zouden ze niet perse naar kinderen hoeven grijpen. SM biedt dan ook een uitkomst. Een veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
Ik denk niet dat een seriemoordenaar er bevrediging uit haalt om op bevel van hoger af iemand van een afstand neer te schieten. Die wilt moorden wanneer hij of zij dat wilt. De ziekelijke manier waarop zij vaak hun moorden plegen (en dat doen ze niet voor niets) kunnen zij ook niet toepassen in het leger. Dus ik denk dat een seriemoordenaar vriendelijk bedankt voor een plek in het leger.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tja. Zo kunnen seriemoordenaars best het leger in om hun moordlust te bevredigen voor corporatieve belangen. Veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
uhm. juist ja... alsof het brein van een seriemoordenaar zo werkt.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tja. Zo kunnen seriemoordenaars best het leger in om hun moordlust te bevredigen voor corporatieve belangen. Veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
quote:Op maandag 17 februari 2014 20:44 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
uhm. juist ja... alsof het brein van een seriemoordenaar zo werkt.
Precies mijn punt. Denk je dat de macht over een kind voor een pedo hetzelfde is als macht over volwassen iemand die (contractueel) toestemming geeft voor de aparte praktijkjes?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:42 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een seriemoordenaar er bevrediging uit haalt om op bevel van hoger af iemand van een afstand neer te schieten. Die wilt moorden wanneer hij of zij dat wilt. De ziekelijke manier waarop zij vaak hun moorden plegen (en dat doen ze niet voor niets) kunnen zij ook niet toepassen in het leger.
Jij slaat echt als een tang op een varken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat zal er vermoedelijk mee te maken hebben.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
Precies mijn punt. Denk je dat de macht over een kind voor een pedo hetzelfde is als macht over volwassen iemand die (contractueel) toestemming geeft voor de aparte praktijkjes?
Gaan we weerquote:Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Bart.Sch het volgende:
zieke mannetjes als ze iets flikken gelijk kapot slaan zo'n gast
Daar gaat de discussie niet over.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Bart.Sch het volgende:
zieke mannetjes als ze iets flikken gelijk kapot slaan zo'n gast
Wat jij wil joh.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:49 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Jij slaat echt als een tang op een varken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat zal er vermoedelijk mee te maken hebben.
Ja lekker voor je.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:52 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Moet je niet over praten maar doen, had benno ook zijn flatje niet gehad.
haha idd ik kan er gewoon niet tegen dat ze er zijn hahaquote:Gaan we weer![]()
had ie wel verdiend vieze benno eigenlijk moeten ze er een speciaal bureau voor maken voor pedofielenquote:Moet je niet over praten maar doen, had benno ook zijn flatje niet gehad.
Sommige mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Een van mijn grootste ergernissen..quote:Op maandag 17 februari 2014 20:57 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het is nog veel erger dan ik dacht, als je serieus uit 1984 komt. Maar goed, i rest my case.
Ja, meestal kunnen ze er overigens niets aan doen. Wellicht kan Wikipedia het ook vermelden als psychische aandoeningquote:Op maandag 17 februari 2014 20:58 schreef zwartja het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Een van mijn grootste ergernissen..
Heb je niks daaraan ergerenquote:Op maandag 17 februari 2014 20:58 schreef zwartja het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Een van mijn grootste ergernissen..
conclusie? alle mannen zijn beesten?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:12 schreef Voszje het volgende:
Laatst nog dezelfde discussie met een klasgenoot gehad.
macht over een kind is helemaal geen vereist bij pedofilie, maar verkrachting, waar hebben we het over?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
Precies mijn punt. Denk je dat de macht over een kind voor een pedo hetzelfde is als macht over volwassen iemand die (contractueel) toestemming geeft voor de aparte praktijkjes?
Als het geen bewuste voorkeur is, wat is het dan? En als jij nou eerst eens hoofdletters, leestekens e.d. gaat gebruiken, ga dan pas beginnen over iemand anders zijn Nederlands.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:14 schreef Life2.0 het volgende:
er staat toch niet dat het een bewuste voorkeur is
verdomme ts leer nederlands
een psychische aandoening?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:17 schreef zwartja het volgende:
[..]
Als het geen bewuste voorkeur is, wat is het dan? En als jij nou eerst eens hoofdletters, leestekens e.d. gaat gebruiken, praat dan verder.
Nee hoor. In ons college van een paar uur daarvoor werd aangehaald dat de hersenen van zowel een homofiel als een pedofiel er anders uitzien dan het brein van een hetero. Ik gaf aan dat ik het daardoor vreemd vind dat wanneer het over pedofielen gaat het meteen zieke mensen zijn, en bij homofielen is dit niet het geval, dat is geaccepteerd. Echter wilde zij niet aannemen dat pedofilie ook een geaardheid is en die mensen zijn dus gewoon ziek. Dat was het, verder geen discussie mogelijk. Ook was ik meteen anti-homo.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
conclusie? alle mannen zijn beesten?
Ik kan me voorstellen dat de hersenen er inderdaad anders uit zien. Maar zien de hersenen van een vrouwelijke hetero en een mannelijke hetero er ook niet anders uit? En zagen de hersenen van de homo en de pedo er hetzelfde uit of ook allebei anders?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:19 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee hoor. In ons college van een paar uur daarvoor werd aangehaald dat de hersenen van zowel een homofiel als een pedofiel er anders uitzien dan het brein van een hetero. Ik gaf aan dat ik het daardoor vreemd vind dat wanneer het over pedofielen gaat het meteen zieke mensen zijn, en bij homofielen is dit niet het geval, dat is geaccepteerd. Echter wilde zij niet aannemen dat pedofilie ook een geaardheid is en die mensen zijn dus gewoon ziek. Dat was het, verder geen discussie mogelijk. Ook was ik meteen anti-homo.
ach idioten hebben ook recht op scholingquote:Op maandag 17 februari 2014 21:19 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee hoor. In ons college van een paar uur daarvoor werd aangehaald dat de hersenen van zowel een homofiel als een pedofiel er anders uitzien dan het brein van een hetero. Ik gaf aan dat ik het daardoor vreemd vind dat wanneer het over pedofielen gaat het meteen zieke mensen zijn, en bij homofielen is dit niet het geval, dat is geaccepteerd. Echter wilde zij niet aannemen dat pedofilie ook een geaardheid is en die mensen zijn dus gewoon ziek. Dat was het, verder geen discussie mogelijk. Ook was ik meteen anti-homo.
Al dan niet MEER rechtquote:Op maandag 17 februari 2014 21:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ach idioten hebben ook recht op scholing
Dit kan ik niet geloven, want dat wil zeggen dat er in Leiden een tijdbom zit, die hoe dan ook weer toeslaat, omdat hij er niets aan kan doen?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:19 schreef Voszje het volgende:
[..]
Aan zijn geaardheid kan hij niets doen, aan zijn daden wel.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:24 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Dit kan ik niet geloven, want dat wil zeggen dat er in Leiden een tijdbom zit, die hoe dan ook weer toeslaat, omdat hij er niets aan kan doen?
wacht, ben jij overtuigd dat iedere heteroman iedere vrouw verkracht?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:24 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Dit kan ik niet geloven, want dat wil zeggen dat er in Leiden een tijdbom zit, die hoe dan ook weer toeslaat, omdat hij er niets aan kan doen?
Schijnbaar niet zo afwijkend als het brein van de hetero in vergelijking met het brein van een pedofiel en homofiel. Of de hersenen van een homofiel en pedofiel er anders uitzien van elkaar weet ik zo niet, ik zal het artikel dat we kregen nog eens opzoeken. Het was van Dick Swaab.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:21 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de hersenen er inderdaad anders uit zien. Maar zien de hersenen van een vrouwelijke hetero en een mannelijke hetero er ook niet anders uit? En zagen de hersenen van de homo en de pedo er hetzelfde uit of ook allebei anders?
Als jij een lekkere vrouw op straat ziet lopen waar je geil van wordt, betekent het dan dat je haar gaat verkrachten, of kan je jezelf inhouden?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:24 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel. Wat geloof je niet? Het verschil in de hersenen?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:24 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Hij heeft het eerder gedaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:26 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als jij een lekkere vrouw op straat ziet lopen waar je geil van wordt, betekent het dan dat je haar gaat verkrachten, of kan je jezelf inhouden?
ik zou niet weten waarom niet, pedofiel zegt namelijk niets over welk geslacht, de meeste vallen namelijk niet op jongens..quote:Op maandag 17 februari 2014 21:26 schreef Voszje het volgende:
[..]
Of de hersenen van een homofiel en pedofiel er anders uitzien van elkaar weet ik zo niet
Een pedo blijft een pedo dat heeft de geschiedenis wel bewezen.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:27 schreef Voszje het volgende:
[..]
Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel. Wat geloof je niet? Het verschil in de hersenen?
Nu suggereer je dat iemand die iets heeft gedaan, het per definitie nog eens zal doen..quote:Op maandag 17 februari 2014 21:28 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Hij heeft het eerder gedaan.
maar als jij je fakkel pakt en hem vermoord, moet jij ook dood, en die jou vermoord ook, maw; iedereen moet dood! alles en iedereenquote:Op maandag 17 februari 2014 21:28 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Hij heeft het eerder gedaan.
BEN JIJ EEN PEDO ZELF OFZO DAT JE ZO PEDOS VERDEDIGDquote:Op maandag 17 februari 2014 21:29 schreef zwartja het volgende:
[..]
Nu suggereer je dat iemand die iets heeft gedaan, het per definitie nog eens zal doen..
Dat is waar. Een afwijkende geaardheid schijnt hoe dan ook een 'defect' te zijn.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom niet, pedofiel zegt namelijk niets over welk geslacht, de meeste vallen namelijk niet op jongens..
Nee hoor, alleen sommigen wil je gewoon niet meer in de maatschappij hebben.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar als jij je fakkel pakt en hem vermoord, moet jij ook dood, en die jou vermoord ook, maw; iedereen moet dood! alles en iedereen
pracht dergelijke logica
Het is gewoon raar om aan te nemen dat wanneer iemand iets heeft gedaan, hij of zij het per definitie nog eens gaat doen. In deze discussie gaat het over pedofilie maar mijn uitspraak heeft natuurlijk betrekking op andere gevallen van daden en herhaling. Blijkbaar ben jij zo kortzichtig dat je niet voor rede vatbaar bent omdat jij pedo's nou eenmaal vieze mannetjes vindt. Je moet eens verder kijken. Maar nee, meneer VINDT PEDO"S VIEZE MANNETJES EN BLABLABLA IK LUISTER NIET NAAR JE ARGUMENTEN WANT ZE DOEN ER NIET TOE WANT ZE ZIJN VIEZE MANNETJESBAB;VSDOIDHquote:Op maandag 17 februari 2014 21:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
BEN JIJ EEN PEDO ZELF OFZO DAT JE ZO PEDOS VERDEDIGD![]()
liever 30 pedofieltjes dan één achterlijkequote:Op maandag 17 februari 2014 21:33 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen sommigen wil je gewoon niet meer in de maatschappij hebben.
Neem jij hem dan als buurman? Of heb je geen kinderen?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:33 schreef zwartja het volgende:
[..]
Het is gewoon raar om aan te nemen dat wanneer iemand iets heeft gedaan, hij of zij het per definitie nog eens gaat doen. In deze discussie gaat het over pedofilie maar mijn uitspraak heeft natuurlijk betrekking op andere gevallen van daden en herhaling. Blijkbaar ben jij zo kortzichtig dat je niet voor rede vatbaar bent omdat jij pedo's nou eenmaal vieze mannetjes vindt. Je moet eens verder kijken.
Trollquote:Op maandag 17 februari 2014 21:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
liever 30 pedofieltjes dan één achterlijke
Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Zou ik een pedofiel als buurman willen als ik kinderen zou hebben? Nee. Het is een risico maar het feit blijft nou eenmaal dat een daad niet garant staat voor herhaling.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:35 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Neem jij hem dan als buurman? Of heb je geen kinderen?
nou ben ik geen kenner op dit gebied, zou ik even na moeten vragen, maar volgens mij is het wel redelijk geaccepteerd dat het een te groot evolutionair voordeel moet hebben om maar als afwijking te boek te staan, immers homos kunnen zich niet voortplanten... vragen vragen..quote:Op maandag 17 februari 2014 21:33 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat is waar. Een afwijkende geaardheid schijnt hoe dan ook een 'defect' te zijn.
tuurlijk wel; altijd iemand die op je kinderen past voor de sociale controle, geen concurrentie van andere pedo's uit de wijk, deze zijn bezet, en altijd iemand die op het laatste moment kan komen oppassenquote:Op maandag 17 februari 2014 21:37 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Zou ik een pedofiel als buurman willen als ik kinderen zou hebben? Nee. Het is een risico maar het feit blijft nou eenmaal dat een daad niet garant staat voor herhaling.
Wat doe je hier dan nog?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:39 schreef SugeLucky het volgende:
Ik voer in ieder geval liever met een intelligente pedo een discussie dan met een domme hetero.
Als je geen tegenargument kan geven, zeg dan niets.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tuurlijk wel; altijd iemand die op je kinderen past voor de sociale controle, geen concurrentie van andere pedo's uit de wijk, deze zijn bezet, en altijd iemand die op het laatste moment kan komen oppassen
dat zijn toch prachtige voordelenquote:Op maandag 17 februari 2014 21:42 schreef zwartja het volgende:
[..]
Als je geen tegenargument kan geven, zeg dan niets.
Ga je nou nog eens keuzes maken?quote:Op maandag 17 februari 2014 21:43 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
haha bedankt voor deze mooie reactie. daarom was ik hier nog.
http://boylinks.net/discussion_boards.html hier zitten zequote:Op maandag 17 februari 2014 21:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wachten tot er een pedo komt discussieren
Que? Wat zit je nou zoal te ijlen?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:57 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het is nog veel erger dan ik dacht, als je serieus uit 1984 komt. Maar goed, i rest my case.
Over smeerbatjes.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
macht over een kind is helemaal geen vereist bij pedofilie, maar verkrachting, waar hebben we het over?
Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel. Wie heeft het dan bij pedofilie over seks? Het is dus ook gewoon een geaardheid.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:56 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik vind pedofilie wel een ziekte en geen geaardheid. Je geaardheid gaat nou niet bepaald over seks; bij verliefde gevoelens (geaardheid) moet ik niet direct aan seks denken.
Homoseksuelen worden net als heteroseksuelen verliefd op iemand met wie zij een volwaardige en volwassen relatie aan kunnen gaan. Daarin dus geen verschil tussen homo's en hetero's. Dat homoseksualiteit een afwijking zou zijn (als in pedofilie) is naar mijn mening dus geen geldig argument in deze discussie. Belachelijk om dat als overeenkomst aan te merken zelfs.
Bij pedofielen is het eenrichtingsverkeer… Je kan geen volwassen relatie aangaan met een kind. Er is alleen maar de pedofiel en een onschuldig kind. Als iemand dan seksueel opgewonden raakt van kinderen dan is er volgens mij dus gewoon wat mis met je.
Wat is het verschil, dan?quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Voszje het volgende:
[..]
Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel. Het is dus ook gewoon een geaardheid.
Dat is inderdaad het verschil. Wanneer een pedofiel geen seksuele handelingen met een kind verricht, is hij geen pedoseksueel. Wat de pedofiel wel doet wil ik niet eens weten, ik wil het ook niet bagatelliseren, maar niet iedere pedofiel vergrijpt zich aan een kind.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat is het verschil, dan?
De één sjort zich alleen af bij het idee van kinderen terwijl de ander de daad bij het woord voegt?
Zo kan je alles ontleden tot een geaardheid. Beter houden ze die Romeinse pedo steez beneden de rivieren anders laat ik mijn wilde barbarengeaardheid op ze los.
Nee, want er is nog altijd prostitutie. Ik vind het overigens nogal beledigend dat mannen die weinig/geen succes met vrouwen dan maar meteen op dezelfde hoop als pedoseksuelen gegooid worden. Ikzelf, als autist, heb nog nooit onbetaald contact gehad met een vrouw, maar ik interesseer me niet voor kinderen en zal me er ook nooit aan vergrijpen. Pedo's moeten wat mij betreft gewoon aan hun balzak opgehangen worden.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef drs-know-how het volgende:
Bewuste keuze dus.
Dit dus, de zoveelste die het niet snapt hoor....*zucht*quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Voszje het volgende:
[..]
Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel. Wie heeft het dan bij pedofilie over seks? Het is dus ook gewoon een geaardheid.
Maar het hersenwerk van iemand met een psychische aandoening ziet er ook anders uit dan het hersenwerk van een "gezond" mens. Bij verschillende aandoeningen zien we verschillende dingen.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:19 schreef Voszje het volgende:
[..]
Hangt er erg vanaf, heeft iemand 1 keer iets gedaan en is daar zelf ook erg van geschrokken dan wil ik best geloven dat dat bij 1 keer blijft.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:37 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Zou ik een pedofiel als buurman willen als ik kinderen zou hebben? Nee. Het is een risico maar het feit blijft nou eenmaal dat een daad niet garant staat voor herhaling.
Prima dat het over seks gaat. Maar kom is met een bron van die scans dan? Absurd wat je zit te roepen echt waar. Ik dacht dat het wat beter gesteld was met de homo-emancipatie op dit forum. Valt me mee dat er nog geen homo is die hier zich wat van aan heeft getrokken. Pedofilie eenzelfde afwijking als homoseksualiteit... Wat de fuck.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Voszje het volgende:
[..]
Een pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel. Wie heeft het dan bij pedofilie over seks? Het is dus ook gewoon een geaardheid.
Waarom is het een belachelijke overeenkomst wanneer beiden een afwijkend brein hebben? Dit is gewoon te zien op scans.
Ik zeg nergens dat ik tegen homo's ben. Die scans zoek ik op. Het stond gewoon in een artikel van Dick Swaab. Ik zeg niet dat het dezelfde afwijking is, maar beiden zijn een afwijkende geaardheid. Bij een homofiel heeft niemand het over seks, bij een pedofiel ook niet. Bij een homoseksueel en pedoseksueel wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:27 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Prima dat het over seks gaat. Maar kom is met een bron van die scans dan? Absurd wat je zit te roepen echt waar. Ik dacht dat het wat beter gesteld was met de homo-emancipatie op dit forum. Valt me mee dat er nog geen homo is die hier zich wat van aan heeft getrokken. Pedofilie eenzelfde afwijking als homoseksualiteit... Wat de fuck.
En trouwens. Wie heeft het bij een homofiel over seks?
Nogmaals, wat zegt dat dan? Want een psychische aandoening geeft ook een ander hersenbeeld.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Voszje het volgende:
[..]
Waarom is het een belachelijke overeenkomst wanneer beiden een afwijkend brein hebben? Dit is gewoon te zien op scans.
Joh dat verschil tussen pedofiel / pedoseksueel maakt me niet eens uit. Maar bedenk is hoe een homo zich voelt als jij zegt dat ze eenzelfde afwijking hebben als een pedofiel danwel pedoseksueel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:30 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik tegen homo's ben. Die scans zoek ik op. Het stond gewoon in een artikel van Dick Swaab. Ik zeg niet dat het dezelfde afwijking is, maar beiden zijn een afwijkende geaardheid. Bij een homofiel heeft niemand het over seks, bij een pedofiel ook niet. Bij een homoseksueel en pedoseksueel wel.
Dat zeg ik niet. Ik heb het over een afwijkende geaardheid, niet dat het één en dezelfde afwijking is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:37 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Joh dat verschil tussen pedofiel / pedoseksueel maakt me niet eens uit. Maar bedenk is hoe een homo zich voelt als jij zegt dat ze eenzelfde afwijking hebben als een pedofiel danwel pedoseksueel.
Oh sorry hoor. Ik denk nu inderdaad dat alle homofielen het roerend met je eens zijn. Echt jammer dat je het niet snapt. Homofilie moet je niet zien als een afwijkende geaardheid. Waarom niet? Zie mijn eerste post.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:37 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik heb het over een afwijkende geaardheid, niet dat het één en dezelfde afwijking is.
Nee. Het onderzoek van Dick Swaab, dat is wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:45 schreef Fes1-2 het volgende:
Trouwens als je dit bedoelt
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)egt-de-scanner.dhtml
Dat is gewoon een EEG scan en ze meten dat de hersenactiviteit omhoog gaat bij het zien van naakte kinderen. Dat is geen afwijking in de hersenen he.
Zelfs als pedofilie aangeboren zou zijn is het nog stom om het homofilie te vergelijken want dan kun je het immers net zo goed met heterofilie vergelijken. Misschien snap je mn punt nu een beetje?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee. Het onderzoek van Dick Swaab, dat is wat ik bedoel.
Persoonlijk zie ik een homofiel niet als afwijkend.
Ik begrijp je punt, maar eens zullen we het verder niet worden. Jij hebt nu het idee dat ik van mening ben dat homofielen hetzelfde zijn als pedofielen, of niet? Dit impliceer ik allerminst.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:50 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Zelfs als pedofilie aangeboren zou zijn is het nog stom om het homofilie te vergelijken want dan kun je het immers net zo goed met heterofilie vergelijken. Misschien snap je mn punt nu een beetje?
Ik denk dat jij geen onderscheid maakt tussen pedoseksualiteit en pedofiliequote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar eens zullen we het verder niet worden. Jij hebt nu het idee dat ik van mening ben dat homofielen hetzelfde zijn als pedofielen, of niet? Dit impliceer ik allerminst.
Misschien moet je dan even mijn eerdere post lezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk dat jij geen onderscheid maakt tussen pedoseksualiteit en pedofilie
quote:Op maandag 17 februari 2014 23:29 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik ga niet alle pagina's langs om het ene kleine informatief stukje eruit te halen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:11 schreef Voszje het volgende:
[..]
Misschien moet je dan even mijn eerdere post lezen.
[..]
Prima, maar je nam dus iets aan wat niet helemaal klopte. Dat is misschien een beetje jammer in deze discussie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ga niet alle pagina's langs om het ene kleine informatief stukje eruit te halen.
Dat denk ik niet hoor en ik ga ervan uit dat je bedoelingen goed zijn. Ik hoop je er alleen van overtuigd te hebben dat die vergelijking dus niet op gaat en niet gemaakt zou moeten worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar eens zullen we het verder niet worden. Jij hebt nu het idee dat ik van mening ben dat homofielen hetzelfde zijn als pedofielen, of niet? Dit impliceer ik allerminst.
Weer die domme vergelijking met homoseksualiteit. Vergelijk het nou is met heteroseksualiteit en bedenk je dan nog is of het normaal is of dat ze er niks aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:10 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Op mijn opleiding hebben we het hier ook over gehad en discussies over gevoerd.
Ook heb ik hier een goede documentaire over gezien. Ik kan er zo niet meer op komen waar je die kan vinden, maar als ik er weer eens op stuit, zal ik het hier posten.
Mijn mening is dat pedofilie (net als homoseksualiteit) een seksuele voorkeur is.
Echter, als je homoseksueel bent, doe je je 'doelgroep' geen pijn en dit is niet schadelijk voor je sekspartner.
Wanneer je een pedofiel bent ligt dit dus heel anders. En dan bedoel ik de pedofielen die seksueel actief zijn (pedoseksuelen).
Er zijn ook genoeg pedofielen die hun behoeften niet uiten. Hier ligt dus het verschil.
Eigenlijk is het dus gewoon heel sneu, want ze voelen zich oprecht aangetrokken tot jonge kinderen. Daar kunnen ze zelf niks aan doen.
wat?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:11 schreef Vida. het volgende:
Maar mijn persoonlijke gevoel en mening is dat pedofilie een ziekelijke voorkeur is.
Ik kan verstandelijk best snappen dat een mens een lichamelijk (bijna)volledig ontwikkeld meisje/jongen van 12 zou kunnen ''liefhebben''(begeren).
Ik snap de denkwijze wel maar het is gewoon fout. Als je even goed nadenkt begrijp je dat toch hopelijk ook? De gevoelens die een hetero- of homoseksueel voor zijn/haar partner heeft beschouwen we als normaal. De gevoelens die een pedofiel heeft voor een kind kunnen we toch zeer zeker niet als normaal beschouwen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:12 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Well, excuse me!
Ik zal er voortaan op letten maar ik probeer alleen wat uit te leggen.
Op die manier werd het ook aan mij uitgelegd omdat homoseksualiteit (of je dat nou leuk vind of niet) nog steeds op verschillende plaatsen in de wereld ook een taboe is.
maar homos verkrachten dus niet? of misbruiken geen kinderen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:10 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Op mijn opleiding hebben we het hier ook over gehad en discussies over gevoerd.
Ook heb ik hier een goede documentaire over gezien. Ik kan er zo niet meer op komen waar je die kan vinden, maar als ik er weer eens op stuit, zal ik het hier posten.
Mijn mening is dat pedofilie (net als homoseksualiteit) een seksuele voorkeur is.
Echter, als je homoseksueel bent, doe je je 'doelgroep' geen pijn en dit is niet schadelijk voor je sekspartner.
Wanneer je een pedofiel bent ligt dit dus heel anders. En dan bedoel ik de pedofielen die seksueel actief zijn (pedoseksuelen).
Er zijn ook genoeg pedofielen die hun behoeften niet uiten. Hier ligt dus het verschil.
Eigenlijk is het dus gewoon heel sneu, want ze voelen zich oprecht aangetrokken tot jonge kinderen. Daar kunnen ze zelf niks aan doen.
voor alleen alcoholisme?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:22 schreef Fes1-2 het volgende:
Er bestaat echter ook een genetische aanleg voor alcoholisme
quote:Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef drs-know-how het volgende:
Bewuste keuze dus.
Feit blijft dat niemand ervoor kiest, niet om pedofiel te zijn, niet om homofiel te zijn en niet om heterofiel te zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:06 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Weer die domme vergelijking met homoseksualiteit. Vergelijk het nou is met heteroseksualiteit en bedenk je dan nog is of het normaal is of dat ze er niks aan kunnen doen.
Ja fucking dus?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:32 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Maar homoseksualiteit is ook heel lang als 'niet normaal' beschouwd.
Een pedofiel voelt zich gewoon aangetrokken tot jonge kinderen. Net zoals ik verliefd ben geworden op jongens, ook al heb ik toen nog nooit seks gehad met een jongen.
Je kiest zelf niet op wie/wat je verliefd word.
Er zijn zelfs mensen die verliefd worden op levenloze objecten.
Daar zou ik het mee eens kunnen zijn. Maar om dan ook maar gelijk te zeggen dat een pedofiel eigenlijk hetzelfde is als een homofiel of heterofiel.......? Pedofilie is een abnormale voorkeur. Homofilie en heterofilie zijn geen abnormale voorkeuren. Daar ging het mij om. Als iemand dan toch die vergelijkingen gaat maken ben je naar mijn idee of aan het insinueren dat pedofilie normaal is of dat homofilie toch een afwijking is. Misschien onbewust hoor maar je doet het dan toch.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
Feit blijft dat niemand ervoor kiest, niet om pedofiel te zijn, niet om homofiel te zijn en niet om heterofiel te zijn.
Homofilie vind ik geen abnormale voorkeur, daarin ben ik het met je eens. Echter, alles wat niet heterofiel is, wijkt af. Dit puur volgens de theorie dan. Nergens zal ik pedofilie goedkeuren. Helaas is homofilie voor veel mensen in vele landen nog wél een taboe, en daarom dus ook een abnormale voorkeur. Dat is erg jammer.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:08 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Daar zou ik het mee eens kunnen zijn. Maar om dan ook maar gelijk te zeggen dat een pedofiel eigenlijk hetzelfde is als een homofiel of heterofiel.......? Pedofilie is een abnormale voorkeur. Homofilie en heterofilie zijn geen abnormale voorkeuren. Daar ging het mij om. Als iemand dan toch die vergelijkingen gaat maken ben je naar mijn idee of aan het insinueren dat pedofilie normaal is of dat homofilie toch een afwijking is. Misschien onbewust hoor maar je doet het dan toch.
Ook hier, wie kiest er dan wel voor een psychische afwijking, ben nog nooit iemand tegen gekomen die zei, weet je wat, vanaf morgen heb ik een psychose.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
Feit blijft dat niemand ervoor kiest, niet om pedofiel te zijn, niet om homofiel te zijn en niet om heterofiel te zijn.
Je gelooft dus niet dat een geaardheid aangeboren is?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook hier, wie kiest er dan wel voor een psychische afwijking, ben nog nooit iemand tegen gekomen die zei, weet je wat, vanaf morgen heb ik een psychose.
Maar ook met andere zaken die niet kwalijk zijn, bv een fetish, dat is niet aangeboren, komt meestal uit een associatie die in de jeugd is gelegd. Daar kiezen mensen ook niet zelf voor.
Dat niemand er zelf voor kiest is wat anders dan dat het een geaardheid is die aangeboren is.
Niemand kiest voor een psychische afwijking.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook hier, wie kiest er dan wel voor een psychische afwijking, ben nog nooit iemand tegen gekomen die zei, weet je wat, vanaf morgen heb ik een psychose.
Maar ook met andere zaken die niet kwalijk zijn, bv een fetish, dat is niet aangeboren, komt meestal uit een associatie die in de jeugd is gelegd. Daar kiezen mensen ook niet zelf voor.
Dat niemand er zelf voor kiest is wat anders dan dat het een geaardheid is die aangeboren is.
tuurlijk wel. je vergeet even dat ons landje pas net vindt dat homofilie normaal is, en dat het merendele van de rest van de wereld homofilie helemaal niet normaal vindt, maar net zo verwerpelijk als pedofilie. de vergelijking slaat dan dus ook op het oordeel dat erover wordt geveld, niet of het precies hetzelfde is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:08 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Daar zou ik het mee eens kunnen zijn. Maar om dan ook maar gelijk te zeggen dat een pedofiel eigenlijk hetzelfde is als een homofiel of heterofiel.......? Pedofilie is een abnormale voorkeur. Homofilie en heterofilie zijn geen abnormale voorkeuren. Daar ging het mij om. Als iemand dan toch die vergelijkingen gaat maken ben je naar mijn idee of aan het insinueren dat pedofilie normaal is of dat homofilie toch een afwijking is. Misschien onbewust hoor maar je doet het dan toch.
Maw: Pedofilie kan je niet vergelijken met homofilie of heterofilie en dat moet je ook niet willen vergelijken.
Niet alleen dat. Dit vond ik ook wel een interessant artikel: http://www.psyblog.nl/201(...)zing-van-dick-swaab/quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Anmer het volgende:
Pin me er niet op vast, maar ik meen me te herinneren dat uit het onderzoek van Swaab alleen maar bleek dat de hersenen van een homoseksuele man in bepaalde gebieden overeenkomsten vertonen met die van een heteroseksuele vrouw, daar waar een heteroseksuele man dat niet heeft.
Ik bedoelde 'alleen dat' over het brein van de homoseksuele man, maw dat er geen overeenkomsten waren tussen de hersenen van een pedofiel en een homo, maar dat dit gewoon een ander onderzoek was.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:04 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Dit vond ik ook wel een interessant artikel: http://www.psyblog.nl/201(...)zing-van-dick-swaab/
Aha, oké. Excusez-moi.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:08 schreef Anmer het volgende:
[..]
Ik bedoelde 'alleen dat' over het brein van de homoseksuele man, maw dat er geen overeenkomsten waren tussen de hersenen van een pedofiel en een homo, maar dat dit gewoon een ander onderzoek was.
vraag t me af... wordt niet het meeste misbruik gepleegd door familieleden, vaak zelfs de vader? alleen komen dat soort zaken nooit of pas 20 jaar later uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:40 schreef DemonRage het volgende:
Wat opmerkelijk is, is dat pedofielen over zichzelf altijd een beeld afroepen als lelijk, zwak, introvert, sociaal incapabel figuur dat altijd het onderspit delft t.o.v. andere (alfa-)mannen, waardoor de drempel extra laag ligt er agressie en geweld tegen te gebruiken. Men zal dan ook verwachten dat een pedofiel in feutus-houding op de grond gaat liggen bij de eerste uithaal, dan dat deze terugvecht.
Een agressieve pedofiel die in staat is om zonder te aarzelen een volwassene om te brengen zal gelukkig erg zeldzaam zijn.
Over hoeveel "pas" praat je dan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuurlijk wel. je vergeet even dat ons landje pas net vindt dat homofilie normaal is, en dat het merendele van de rest van de wereld homofilie helemaal niet normaal vindt, maar net zo verwerpelijk als pedofilie. de vergelijking slaat dan dus ook op het oordeel dat erover wordt geveld, niet of het precies hetzelfde is.
quote:dat gezegd hebbende, snap ik ook wel weer dat veel pedos gek worden. nooit aan je sexuele behoefte kunnen voldoen, lijkt me verschrikkelijk en behoorlijk gekmakend.
ik lees net; sinds 1911 is sodomie niet meer strafbaar in nederland, dat valt dus mee. tot 1911 golden nog wel andere regels voor homos (geen contact tussen 16 en 18 jaar).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:39 schreef zusterclivia het volgende:
Over hoeveel "pas" praat je dan als ik vragen mag?
dus levenslange straf? gaat dat niet veel te ver? dat doen we niet eens voor moordenaars.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:39 schreef zusterclivia het volgende:
Voor de pedoseksueel die overschrijdend- en bij wet verboden gedrag heeft vertoond ten aanzien van kinderen zie ik persoonlijk graag permanent uit de samenleving gehaald. Voor deze mensen zou een instituut mogen komen waar ze opgevangen, beziggehouden en beveiligd worden.
Gecontroleerd internetgebruik en gecontroleerd gebruik mbt het kijken van bepaalde dvd's.
43 jaar geleden vind ik niet echt " pas" te noemen, maar eerder een gebrek aan de opvoeding wanneer men de scheiding, nu na 43 jaar nog niet kan maken tussen 2 totaal andere voorkeuren.....en voel ik hierdoor wel mee met de homofielen die zich aangesproken voelen wanneer men het in één zin over een homofiliteit en pedofiliteit heeft, ik begrijp dat dit hen enorm frustreert.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik lees net; sinds 1911 is sodomie niet meer strafbaar in nederland, dat valt dus mee. tot 1911 golden nog wel andere regels voor homos (geen contact tussen 16 en 18 jaar).
maar de echte bevrijding van homo's begon natuurlijk pas in de jaren 60-70 van de vorige eeuw.
Of de persoon nu 5 hoog weggestopt zit in een appartementje, niet de straat op durven of kunnen gaan, of de persoon leeft verder een veilig leven?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus levenslange straf? gaat dat niet veel te ver? dat doen we niet eens voor moordenaars.
en en belangrijke reden om zoiets te doen zou zijn om ze te beschermen, ofterwijl, niet omdat zij en gevaar zijn, maar omdat zij gevaar lopen... dat is raar. misschien zou je wel kunnen zeggen, dat deze mensen, indien nodig (en dat is het vaak, blijkt nu maar weer met benno..) ze anomiem op een afgezonderde plek moeten kunnen wonen, soort van slachtoffer/ getuige bescherming- achtige regeling, of zelfs met een nieuwe identiteit. want als iemand zn straf heeft uitezeten, en deskundigen vinden de kans op herhaling klein, dan moet ie toch echt de kans krijgen om verder te leven, vind ik. wat ie ook gedaan heeft.
Ik geloof niet zomaar dat pedofilie een geaardheid is. Dat mensen er niet zelf voor kiezen maakt het nog geen geaardheid.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:52 schreef Voszje het volgende:
[..]
Je gelooft dus niet dat een geaardheid aangeboren is?
Ok, duidelijke uitleg.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik geloof niet zomaar dat pedofilie een geaardheid is. Dat mensen er niet zelf voor kiezen maakt het nog geen geaardheid.
Ik heb daar grote twijfels over omdat vele pedofielen wel degelijk ook gewone volwassen relatie's aan kunnen gaan en daar ook gelukkig mee zijn bv. Ik heb ook grote twijfels omdat bij vele pedofielen er een achtergrond is met misbruik of andere ellende, die een oorzaak kan zijn van de pedofilie, ook is er vaak sprake van ander probleemgedrag op sociaal gebied.
Natuurlijk kan ik niet zomaar de pedofiel hierin samenvatten, maar er zijn erg vaak meerdere dingen die spelen die mij meer doen denken aan een afwijking die ontstaan is dan een aangeboren geaardheid.
maar hun strijd voor normalisering is nog steeds bezig, en zal misschien zelfs elke generatie opnieuw moeten worden gevoerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:06 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
43 jaar geleden vind ik niet echt " pas" te noemen, maar eerder een gebrek aan de opvoeding wanneer men de scheiding, nu na 43 jaar nog niet kan maken tussen 2 totaal andere voorkeuren.....en voel ik hierdoor wel mee met de homofielen die zich aangesproken voelen wanneer men het in één zin over een homofiliteit en pedofiliteit heeft, ik begrijp dat dit hen enorm frustreert.
een serie moordenaar heeft aangetoond dat de moord niet een incident was. een serie verkrachter krijgt waarschijnlijk ook levenslang TBS. en een serie-kinderverkrachter ook. maar als iemand 1 keer in de fout gaat zn straf uitzit en berouw toont, moet ie gewoon nog een kans krijgen. zo werkt het gewoon.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Of de persoon nu 5 hoog weggestopt zit in een appartementje, niet de straat op durven of kunnen gaan, of de persoon leeft verder een veilig leven?
Ik denk dat serie-moordenaars ook niet meer vrijkomen, de daad is Te verachtelijk.
Iemand die een kinderlichaam gebruikt heeft om aan zijn eigen genot te komen, voor mij en vele met mij......Te verachtelijk.
Ja klopt het is ook raar, maar soms zijn gedane daden Te verachtelijk om geaccepteerd te krijgen in onze samenleving waardoor men de dader moet beveiligen ipv andersom.
Nu kunnen we daarbij iedere keer een leger ME klaar zetten, maar denk je daar de kosten eens van in.Als je de plek ruim opzet kan er best iets van te maken zijn waardoor zij wel zichzelf kunnen zijn.
1 plek met voldoende beveiliging en weinig tot geen dure specialisten, die zich door de vrijgekomen tijd kunnen gaan richten op mensen die nog wel terug kunnen in de samenleving.
Om hoeveel pedoseksuelen gaat het eigenlijk, is dat bekent?
Neem daarin dan ook mee dat om actief te worden, om pedoseksueel te worden er heel wat realiteitszin losgelaten moet worden. Om te geloven dat een kind seks met jou wil, dat je die geen schade aan doet met die daad, die maant tot stilte e.d. moet je wel een stevig stapje verder gaan dan een geaardheid.quote:
Heb je daar een bron van? Die problemen op sociaal gebied kunnen namelijk best het gevolg zijn van iemands pedofiele gevoelens en pedo's kunnen best een relatie faken. Heel veel mensen houden de schone schijn op op dat gebied.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik geloof niet zomaar dat pedofilie een geaardheid is. Dat mensen er niet zelf voor kiezen maakt het nog geen geaardheid.
Ik heb daar grote twijfels over omdat vele pedofielen wel degelijk ook gewone volwassen relatie's aan kunnen gaan en daar ook gelukkig mee zijn bv. Ik heb ook grote twijfels omdat bij vele pedofielen er een achtergrond is met misbruik of andere ellende, die een oorzaak kan zijn van de pedofilie, ook is er vaak sprake van ander probleemgedrag op sociaal gebied.
Natuurlijk kan ik niet zomaar de pedofiel hierin samenvatten, maar er zijn erg vaak meerdere dingen die spelen die mij meer doen denken aan een afwijking die ontstaan is dan een aangeboren geaardheid.
Faal van die huisarts, hopelijk heeft men hiervan geleerd als zijnde mede huisartsen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Overigens heeft M. dat op zeker moment wel gedaan. Hij wilde een middel om zijn seksuele aandrang te onderdrukken, maar de huisarts zou hem niet serieus hebben genomen.
Ik vind dit "mosterd na de maaltijd"quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:22 schreef Lynn_Bailey het volgende:
Robert M.: 'Ik heb nooit om pedoseksuele gevoelens gevraagd'
Heb niet zomaar een bron bij de hand en kan ook niet met zekerheid zeggen of het een een gevolg is van het ander of andersom. Het maakt dat ik erg twijfel of het een geaardheid is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Die problemen op sociaal gebied kunnen namelijk best het gevolg zijn van iemands pedofiele gevoelens en pedo's kunnen best een relatie faken. Heel veel mensen houden de schone schijn op op dat gebied.
Ik ben het hierin geheel met je eensquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat de pedoseksueel juist meer keuzes heeft gehad en dat het misbruik van de kinderen meer richting incest gaat, terwijl de pedofiel juist geen seks kan hebben met een volwassene, lukt het de pedoseksueel vaak wel om beiden te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Die problemen op sociaal gebied kunnen namelijk best het gevolg zijn van iemands pedofiele gevoelens en pedo's kunnen best een relatie faken. Heel veel mensen houden de schone schijn op op dat gebied.
Grooming heet zo ietsquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:53 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ik denk dat de pedoseksueel juist meer keuzes heeft gehad en dat het misbruik van de kinderen meer richting incest gaat, terwijl de pedofiel juist geen seks kan hebben met een volwassene, lukt het de pedoseksueel vaak wel om beiden te doen.
Natuurlijk zal je ook geslepen pedoseksuelen hebben die een heel toneelstuk opvoeren om hun uiteindelijke doel te behalen.
Je bent nooit te oud om te leren heb ik hier geleerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:01 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ja ik ben nu eenmaal nog van de Hollandse pot, maar bedankt weer wat geleerd
Ik kan het niet anders dan met je eens zijn en leren doen we tot de laatste snik. Echt inmiddels ben ik er achter dat het niet anders gaat worden dan leren totquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:04 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om te leren heb ik hier geleerd.
Zo lang er maar wel dingen bij zitten die leuk zijn om bij te leren. Anders gaat het heel erg vervelenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:06 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ik kan het niet anders dan met je eens zijn en leren doen we tot de laatste snik. Echt inmiddels ben ik er achter dat het niet anders gaat worden dan leren tot
Zolang je geïnteresseerd blijft in de mensen en omgeving is leren nooit echt een straf te noemen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:09 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Zo lang er maar wel dingen bij zitten die leuk zijn om bij te leren. Anders gaat het heel erg vervelen
Ja welkom op het fenomeen wat internet heet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:20 schreef chucky1987 het volgende:
Ik ben was 1 weekje actief hier op het forum dit account bestaat al zins 2012 maar nog nooit echt iets mee gedaan. Wat mij hier wel heel erg opvalt is dat er best nog wat mensen zijn die vrij genuanceerd en zonder al teveel emotie hun mening kunnen geven over pedofielen. Op Facebook staan alleen maar berichten over dood met die pedofielen.
Leren uit boeken heb ik nooit leuk gevonden. Andere manieren van leren is dan weer wat anders inderdaadquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:37 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Zolang je geïnteresseerd blijft in de mensen en omgeving is leren nooit echt een straf te noemen.
Leren uit leerboeken bedoel ik natuurlijk niet
[..]
Ja welkom op het fenomeen wat internet heet.
Het is anoniem waardoor openlijk mensen beledigen een makkie is.
Ik stoor me er soms weleens aan, maar gezien dit onderwerp, wel begrijpelijk.
Vergeet ik niet hoor en ik ben het volledig met je eens. Feit dat de vergelijking pedofilie / homofilie op deze manier wordt gemaakt bewijst eigenlijk alleen maar dat ons landje homofilie pas net normaal vind.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuurlijk wel. je vergeet even dat ons landje pas net vindt dat homofilie normaal is, en dat het merendele van de rest van de wereld homofilie helemaal niet normaal vindt, maar net zo verwerpelijk als pedofilie. de vergelijking slaat dan dus ook op het oordeel dat erover wordt geveld, niet of het precies hetzelfde is.
en het zijn beiden sexuele voorkeuren net als heterofilie. logischerwijs kun je dus concluderen dat als 2, nu beiden geaccepteerde, sexuele voorkeuren na acceptatie als aangeboren en geen ziekte worden gezien, dat de derde dan dus ook aangeboren en geen ziekte is.
anders denk je gewoon onlogisch, en laat je de verwerpelijkheid van de daad je oordeel bepalen, in plaats van een simple 1+1+1 =3.
en natuurlijk vormen pedos een uitzondering bla bla, want de sexuele partner is wilsonbekwaam en ondergeschikt en heeft niet ens een sexuele voorkeur want die is te jong. je kan daarom, volgens mij, wel stellen dat een pedo-sexueel (iemand die daadwerkelijk sex met kinderen zoekt) een psychische afwijking heeft. normale mensen snappen dat je dat niet moet doen.
dat gezegd hebbende, snap ik ook wel weer dat veel pedos gek worden. nooit aan je sexuele behoefte kunnen voldoen, lijkt me verschrikkelijk en behoorlijk gekmakend.
Hier ben ik het dan niet mee eens. Misschien wel met het feit dat pedofilie aangeboren is maar dat het eenzelfde seksuele voorkeur is als heterofilie? Het een gaat om geslacht het ander gaat over leeftijd en dat zijn toch echt twee hele aparte dingen.quote:en het zijn beiden sexuele voorkeuren net als heterofilie. logischerwijs kun je dus concluderen dat als 2, nu beiden geaccepteerde, sexuele voorkeuren na acceptatie als aangeboren en geen ziekte worden gezien, dat de derde dan dus ook aangeboren en geen ziekte is.
anders denk je gewoon onlogisch, en laat je de verwerpelijkheid van de daad je oordeel bepalen, in plaats van een simple 1+1+1 =3.
Tja ze zien er aan de buitenkant uit als gewone mensen........het duveltje zit dan ook in het doosjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:46 schreef chucky1987 het volgende:
[..]
Leren uit boeken heb ik nooit leuk gevonden. Andere manieren van leren is dan weer wat anders inderdaad
Nou met dit onderwerp valt het hier dus wel mee heb wel anders gezienOp Facebook dus verdien je per direct de strop als je alleen al durft te zegen dat pedofielen gewoon mensen zijn.
Als het al gebeurd zal dat wel via PB gaan neem ik aan ?? Dat is op alle andere forums waar ik ooit actief ben geweest wel zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:01 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Tja ze zien er aan de buitenkant uit als gewone mensen........het duveltje zit dan ook in het doosje![]()
Hier heeft iedereen best wel de ruimte om zijn mening erover neer te zetten gelukkig en of er hier wel of geen notes of bans uitgedeeld worden bij doodsbedreigingen kan ik niet over oordelen, daar let ik nooit zo op.
Niet per definitie. Bij concrete plannen ja, maar wat je aan een huisarts vertelt is in principe vertrouwelijk. Dan is het aan de huisarts om te bepalen of het ethisch is om in zo'n geval het beroepsgeheim te verbreken, maar dat wordt zeker niet altijd gedaan. Zelfs niet als een kind vertelt dat hij door een ouder wordt misbruikt, bijvoorbeeld. Althans, dat is bij psychologen zo. Ik neem aan dat het bij huisartsen ook op een dergelijke manier gaat.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
Stel dat iemand naar de huisarts gaat en zegt dat ie zin heeft om mensen te vermoorden...als dat een beetje serieus is, komt zo iemand toch gelijk in de psychiatrie terecht?
Dit. Je gaat heterofilie ook niet vergelijken met pedofilie. Vergelijk het dan met bestialiteit of necrofilie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:51 schreef GhpH het volgende:
De pedo en homofiel vergelijkingen van de achterlijkste vergelijkingen ooit. Hoop dat er ooit een ban op komt.
de vergelijking gaat ook niet om de verschillen, maar om de overeenkomsten. natuurlijk is het heel wat anders. maar beiden komen uit de illegaliteit en zijn/ werden niet geaccepteerd door de massa. er is nu geen enkel begrip voor pedos, net als er vroeger geen enkel begrip was voor homos. en daar houdt inderdaad de vergelijking op, homos hebben zich kunnen bevrijden, pedos zullen dat nooit kunnen doen (gelukkig).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:46 schreef Fes1-2 het volgende:
Hier ben ik het dan niet mee eens. Misschien wel met het feit dat pedofilie aangeboren is maar dat het eenzelfde seksuele voorkeur is als heterofilie? Het een gaat om geslacht het ander gaat over leeftijd en dat zijn toch echt twee hele aparte dingen.
Hier ben ik het ook inderdaad mee eens. Psychiaters zijn er ook over eens dat er een te grote kans is op herhaling.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ik vind dit "mosterd na de maaltijd"
Dat hij het niet getroffen heeft met zijn komaf, kan nooit goedpraten wat hij heeft aangericht.
Dat hij verandert is van baby naar psychopaat is zijn ouders aan te rekenen, maar ik hoop echt dat dit mens nooit meer vrij gaat komen, het zal de samenleving te veel onrust brengen.
watquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit. Je gaat heterofilie ook niet vergelijken met pedofilie. Vergelijk het dan met bestialiteit of necrofilie.
Ik heb zelf diverse mensen gekend die misbruikt waren en allen waren ze beschadigd door het misbruik zelf -en- liepen er in de meeste gevallen ook niet mee te koop. In veel gevallen hebben ze zelf nooit hulp gezocht wegens dat misbruik en dus nooit met zulke aanpratende hulpverleners in aanraking gekomen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:52 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben sterk van mening dat pedofilie een geaardheid is, maar dat deze zo ongewenst is dat we actieve pedoseksuelen buiten de maatschappij moeten plaatsen.
Ik wil nog wel even een knuppel in het hoenderhok gooien. Ik stoor me mateloos aan de heksenjacht, de massahysterie en en publieke vervolging van pedoseksuelen. Kinderen zijn zo heilig verklaard dat ik ergens het idee heb dat het kinderen vooral wordt aangepraat hoe erg het is wat ze is overkomen, en dat ze worden overspoeld met goedbedoelende hulpverleners. Is er onderzoek gedaan naar wat al die hysterie met kinderen doet? Praten we in sommige gevallen geen trauma's aan?
Toont meer de domheid van jou.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:15 schreef GhpH het volgende:
Hetero mannen neuken vrouwen.
Natascha Kampusch werd geneukt door pedofiel W. Priklopil.
Zullen we eens alle hetero mannen vergelijken met pedo mannen?
edit: deze vergelijking ziet er heel dom uit, maar het illustreert daarmee dus ook de domheid van de homo-pedo vergelijking.
naar aanleiding van je vraag over de beleving van jonge kinderen/mensen moest ik aan dit (9 jaar oude) topic denken http://forum.fok.nl/topic/688747quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:52 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben sterk van mening dat pedofilie een geaardheid is, maar dat deze zo ongewenst is dat we actieve pedoseksuelen buiten de maatschappij moeten plaatsen.
Ik wil nog wel even een knuppel in het hoenderhok gooien. Ik stoor me mateloos aan de heksenjacht, de massahysterie en en publieke vervolging van pedoseksuelen. Kinderen zijn zo heilig verklaard dat ik ergens het idee heb dat het kinderen vooral wordt aangepraat hoe erg het is wat ze is overkomen, en dat ze worden overspoeld met goedbedoelende hulpverleners. Is er onderzoek gedaan naar wat al die hysterie met kinderen doet? Praten we in sommige gevallen geen trauma's aan?
Heb je daar een argument voor?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:08 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Maar om dan ook maar gelijk te zeggen dat een pedofiel eigenlijk hetzelfde is als een homofiel of heterofiel.......? Pedofilie is een abnormale voorkeur. Homofilie en heterofilie zijn geen abnormale voorkeuren. vergelijken.
Heterofilie en homofilie hebben te maken met het geslacht waar je op valt. Pedofilie met leeftijd. Je kan een homofiele pedofiel zijn of een heterofiele pedofiel. Daar zijn ook weer termen voor. Het heeft geen zin om pedofilie met homofilie te vergelijken, behalve dat het tweede in onze cultuur ook lange tijd (onterecht) is afgekeurd. Daarna houdt de vergelijking op.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:39 schreef Westerling het volgende:
[..]
Heb je daar een argument voor?
Ik zou de indeling anders maken. Heterofilie sowieso normaal, en dan pedofilie en homofilie allebei abnormaal of normaal. Ik zie geen reden voor onderscheid tussen die laatste twee, anders dan gevolgen als iemand er wat mee doet. De eerste is ontegenzeggelijk normaal, immers de manier die tot nageslacht leidt.
Nee, maar je aangetrokken voelen tot kinderen of babies en er seks mee hebben is wel beestelijk.quote:
Wat is daar "beestelijk" aan?quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, maar je aangetrokken voelen tot kinderen of babies en er seks mee hebben is wel beestelijk.
Ik schaar pedofilie wel in dat rijtje van perverse geaardheden ja.
Ik stoor mij er juist helemaal niet aan, hardop je afkeer uiten in een tijd als deze is nog nooit zo makkelijk geweest.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:52 schreef Mystikvm het volgende:
nou ja kort gezegd zijn de slachtoffers vaak wel monddood.quote:
Niet zo letterlijk nemen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is daar "beestelijk" aan?
Heterofilie en homofilie heeft ook met leeftijd te maken, namelijk dat er juist wel secundaire geslachtskenmerken aanwezig moeten zijn waar die bij pedofilie juist ontbreken. Maar goed, dat zijn maar detailsquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heterofilie en homofilie hebben te maken met het geslacht waar je op valt. Pedofilie met leeftijd. Je kan een homofiele pedofiel zijn of een heterofiele pedofiel. Daar zijn ook weer termen voor. Het heeft geen zin om pedofilie met homofilie te vergelijken, behalve dat het tweede in onze cultuur ook lange tijd (onterecht) is afgekeurd. Daarna houdt de vergelijking op.
Heterofilie, homofilie, necrofilie, pedofilie... Allemaal seksuele voorkeuren, waarbij heterofilie de normale variant is. Ik zie niet in waarom homofilie en pedofilie wat dat betreft niet met elkaar vergeleken zouden kunnen worden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heterofilie en homofilie hebben te maken met het geslacht waar je op valt. Pedofilie met leeftijd. Je kan een homofiele pedofiel zijn of een heterofiele pedofiel. Daar zijn ook weer termen voor. Het heeft geen zin om pedofilie met homofilie te vergelijken, behalve dat het tweede in onze cultuur ook lange tijd (onterecht) is afgekeurd. Daarna houdt de vergelijking op.
Zeker, die van de katholieke kerk. Dan mag je namelijk niet je pener in vagijntjes stoppen, maar wel in mannelijke kontjes.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heterofilie en homofilie heeft ook met leeftijd te maken, namelijk dat er juist wel secundaire geslachtskenmerken aanwezig moeten zijn waar die bij pedofilie juist ontbreken. Maar goed, dat zijn maar details
Overigens, vallen pedo's eigenlijk specifiek op mannelijke kinderen of op vrouwelijke kinderen of maakt dat hun niet uit??
Zijn er pedo's die de voorkeur geven aan uitsluitend mannelijke kinderen bijvoorbeeld??
Omdat homofilie geen strafbaar feit is.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:26 schreef Westerling het volgende:
[..]
Heterofilie, homofilie, necrofilie, pedofilie... Allemaal seksuele voorkeuren, waarbij heterofilie de normale variant is. Ik zie niet in waarom homofilie en pedofilie wat dat betreft niet met elkaar vergeleken zouden kunnen worden.
Ik weet niet man. Ik heb er geen andere woorden voor dan ff serieus? Lees de rest van het topic / mijn reacties. Vaak genoeg herhaalt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:26 schreef Westerling het volgende:
[..]
Heterofilie, homofilie, necrofilie, pedofilie... Allemaal seksuele voorkeuren, waarbij heterofilie de normale variant is. Ik zie niet in waarom homofilie en pedofilie wat dat betreft niet met elkaar vergeleken zouden kunnen worden.
Juist, dat is een mooie omkering van zaken. Maar precies degene die ik in mijn eerste post hier probeerde te laten zien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat homofilie geen strafbaar feit is.
Seks met mensen van hetzelfde geslacht is niet strafbaar, omdat beide partijen (2 mannen bijv.) in staat zijn om zelf te zeggen "Ja, ik wil seks met deze man."
Seks met kinderen is wél strafbaar, omdat kinderen niet ontwikkeld genoeg zijn om te zeggen "Ja, ik wil seks met deze volwassen man"
Het heeft allebei te maken met je seksuele voorkeuren, dat is ook de enige vergelijking die je kunt maken.
Maar dat het terecht is maakt het weer krom om pedofilie met homofilie te vergelijken, dus kan men dat beter gewoon los van elkaar blijven zienquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:32 schreef Westerling het volgende:
[..]
Juist, dat is een mooie omkering van zaken. Maar precies degene die ik in mijn eerste post hier probeerde te laten zien.
Maar dat betekent niet dat er in beginsel een verschil is tussen pedofilie en homofilie, slechts dat we er (terecht) compleet anders mee omgaan.
Je kan ze in principe prima hetzelfde indelen, maar om de gevolgen het een strafbaar stellen en het ander niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar dat het terecht is maakt het weer krom om pedofilie met homofilie te vergelijken, dus kan men dat beter gewoon los van elkaar blijven zien
Ik heb alles van je gelezen en weinig gezien waar ik wat mee kon.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:28 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik weet niet man. Ik heb er geen andere woorden voor dan ff serieus? Lees de rest van het topic / mijn reacties. Vaak genoeg herhaalt.
En mocht je dat gedaan hebben is het enige wat ik kan bedenken is dat je homo's ook abnormaal vind / niet accepteert. Doe je dat wel dan maak je die vergelijking namelijk niet.
Idd een veelvoorkomende misconceptie.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:43 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik heb alles van je gelezen en weinig gezien waar ik wat mee kon.
En wat betreft dat laatste, spreek voor jezelf. Voor mij betekent een afwijking niet dat ik iemand niet accepteer.
Ik vind de enige relevante vraag of er (fysieke) dwang of bedreiging bij te pas kwam. Dat is ook waar trauma's uit voortkomen. (Ook bij verkrachtingszaken tussen heteroseksuelen, of bij slachtoffers van overvallen of inbraken).quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Omdat homofilie geen strafbaar feit is.
Seks met mensen van hetzelfde geslacht is niet strafbaar, omdat beide partijen (2 mannen bijv.) in staat zijn om zelf te zeggen "Ja, ik wil seks met deze man."
Seks met kinderen is wél strafbaar, omdat kinderen niet ontwikkeld genoeg zijn om te zeggen "Ja, ik wil seks met deze volwassen man"
Het heeft allebei te maken met je seksuele voorkeuren, dat is ook de enige vergelijking die je kunt maken.
Dat is ook een relevante vraag in alle gevallen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik vind de enige relevante vraag of er (fysieke) dwang of bedreiging bij te pas kwam. Dat is ook waar trauma's uit voortkomen. (Ook bij verkrachtingszaken tussen heteroseksuelen, of bij slachtoffers van overvallen of inbraken).
Nee, dan was het een verkrachting. Althans, ik ga ervan uit dat er dan al wel wat geweld of dwang bij is komen kijken, want een normale 10-jarige laat dat niet zomaar toe. Vandaar het trauma.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:53 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is ook een relevante vraag in alle gevallen.
Alleen seks met jonge kinderen is bij voorbaat al gewoon fout, want ook als een kind van 10 zegt "Ja maar ik wilde zelf graag seks met deze 40 jarige man", 'telt' dat eigenlijk niet, omdat een kind van 10 gewoon nog niet goed doordacht na kan denken.
ja net zoals jij de perverse voorkeur hebt een vrouwtje te zijnquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, maar je aangetrokken voelen tot kinderen of babies en er seks mee hebben is wel beestelijk.
Ik schaar pedofilie wel in dat rijtje van perverse voorkeuren.
Ik snap niet zo goed wat je nu precies bedoelt te zeggen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, dan was het een verkrachting. Althans, ik ga ervan uit dat er dan al wel wat geweld of dwang bij is komen kijken, want een normale 10-jarige laat dat niet zomaar toe. Vandaar het trauma.
jouw mening is niet van toepassing, maar bedankt voor je inputquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:18 schreef zusterclivia het volgende:
Ik schaar pedoseksualiteit ook onder necrofiliteit en bestialiteit......... hun raakvlakken liggen m.i. in het feit dat de misbruikte niet kan praten of dat er ooit toestemming is gegeven het te ondergaan. Machtsmisbruik is altijd kotswaardig.
Het is m.i. meer een stoornis veroorzaakt door veelal externe factoren in de vroege kindertijd, ik twijfel sterk of het een geaardheid is, terwijl ik geen enkel tegen argument zie om tegen te spreken dat homofilie net als heterofilie in aanleg ontstaat, net zoals ik dat niet zal doen als het om genderproblematiek gaat.
Yepquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Moira. het volgende:
[..]
Idd een veelvoorkomende misconceptie.
Homoseksualiteit IS een afwijking. Maakt het niet denigrerend ofzo. Het is gewoon zo, verder niks mis mee.
Ja, precies. Appels met peren enzo.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik snap eigenlijk die hele discussie met homoseksualiteit verder niet...er is toch niemand die daar echt last van heeft?
En bij pedoseksualiteit is dat natuurlijk wel overduidelijk het geval.
Graag gedaan mijn beste.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jouw mening is niet van toepassing, maar bedankt voor je input
Het idee is volgens mij een beetje dat kinderen niet/verminderd toerekeningsvatbaar zijn en daarom daar geen geldige toestemming voor kunnen geven. Vandaar dat het verboden is. Om praktische redenen is de grens op basis van leeftijd gelegd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, dan was het een verkrachting. Althans, ik ga ervan uit dat er dan al wel wat geweld of dwang bij is komen kijken, want een normale 10-jarige laat dat niet zomaar toe. Vandaar het trauma.
Dat het strafbaar is, maakt nog niet dat iemand er last van heeftquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik snap eigenlijk die hele discussie met homoseksualiteit verder niet...er is toch niemand die daar echt last van heeft?
Dat iets -anders- is, wil nog niet zeggen dat het een probleem is.
wilsbekwaam, maar dat bedoel je vastquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Het idee is volgens mij een beetje dat kinderen niet/verminderd toerekeningsvatbaar zijn en daarom daar geen geldige toestemming voor kunnen geven. Vandaar dat het verboden is. Om praktische redenen is de grens op basis van leeftijd gelegd.
preciesquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wilsbekwaam, maar dat bedoel je vast
Het is strafbaar juist omdat mensen er last van hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat het strafbaar is, maakt nog niet dat iemand er last van heeft
bron?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is strafbaar juist omdat mensen er last van hebben.
Nee, was ook slecht verwoord. Ik bedoelde eigenlijk vooral dat keiharde pedoseksualiteit waarschijnlijk meestal wel trauma's zal opleveren. Omdat het geweld en dwang inhoudt. Soldaten komen meestal ook heel anders terug na een oorlog.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je nu precies bedoelt te zeggen.
Zoek zelf maar een bron, je begon notabene zelf over strafrechtquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bron?
dan zou het namelijk gewoon in het civiele recht vallen, en niet strafrecht
Ja maar wat is nou je standpunt in dit alles dan?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:16 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, was ook slecht verwoord. Ik bedoelde eigenlijk vooral dat keiharde pedoseksualiteit waarschijnlijk meestal wel trauma's zal opleveren. Omdat het geweld en dwang inhoudt. Soldaten komen meestal ook heel anders terug na een oorlog.
Maar er wordt vaak nog meer bijgesleept tegenwoordig en dat vind ik soms wel onzin.
jij stelt dat het zo is, kom maar met argumenten voor je stellingquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zoek zelf maar een bron, je begon notabene zelf over strafrechtIk zei alleen maar dat mensen er last van hadden
Hee, anders maak je daar even een apart topic over!
Wat stel ik dan volgens jou?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij stelt dat het zo is, kom maar met argumenten voor je stelling
Jij ziet kinderen dus niet als mensen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bron?
dan zou het namelijk gewoon in het civiele recht vallen, en niet strafrecht
het strafrecht gaat niet over mensen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jij ziet kinderen dus niet als mensen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het strafrecht gaat niet over mensen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat stel ik dan volgens jou?
Mja, ik stoor me gewoon al aan de berichtgeving er rond sinds de zaak-Dutroux in België. Zogezegd een "pedofiel". Terwijl hij eigenlijk gewoon een psychopatische moordenaar was die een vrouw als slavin hield en niet te beroerd was om een mannelijke handlanger eigenhandig te vermoorden en onder de grond te stoppen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja maar wat is nou je standpunt in dit alles dan?
Pedoseksualiteit is toch gewoon in álle gevallen slecht?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is strafbaar juist omdat mensen er last van hebben.
Oja je hebt gelijk, vorige week werd mn wasmachine aangeklaagd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het strafrecht gaat niet over mensen?
Dat het éne geval erger is dan de ander maakt het ander niet minder fout, natuurlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:24 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Mja, ik stoor me gewoon al aan de berichtgeving er rond sinds de zaak-Dutroux in België. Zogezegd een "pedofiel". Terwijl hij eigenlijk gewoon een psychopatische moordenaar was die een vrouw als slavin hield en niet te beroerd was om een mannelijke handlanger eigenhandig te vermoorden en onder de grond te stoppen.
Als ik dat moet vergelijken met een zwemleraar die zijn handen een paar keer niet kon thuis houden, dan weet ik wel wat het minst erge zou vinden.
Ben je nou serieus?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:26 schreef aijumu het volgende:
Misschien zijn er wel kinderen die de omgang op deze manier wel leuk vonden/vinden, met ouderen, weet je veel
Ik weet heel goed wat ik stelde. Ik begrijp alleen niet waarom jij ineens het strafrecht erbij haalde, want daar had ik het toch helemaal niet over?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
lees je eigen qoute dan, niet die van een ander, dan weet je wat JIJ stelde
Dus oordeel jij voor mij, of ik het wel of niet prettig vondquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?![]()
Een kind kan dat toch helemaal niet inschatten. Die begrijpt toch niet wat er allemaal gebeurd. Pas veel later. Dan besef je wat er is gebeurd en dan komen de trauma's los.
Wel een heeeele grote gok om daarop te hopen vlak voordat je je vergrijpt aan een kind dat in dit opzicht compleet verdedigingsloos isquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:26 schreef aijumu het volgende:
Misschien zijn er wel kinderen die de omgang op deze manier wel leuk vonden/vinden, met ouderen, weet je veel
Je bent ervan op de hoogte dat het meest traumatiserende aan dat alles is, de reactie van buitenstaanders is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?![]()
Een kind kan dat toch helemaal niet inschatten. Die begrijpt toch niet wat er allemaal gebeurd. Pas veel later. Dan besef je wat er is gebeurd en dan komen de trauma's los.
Bron?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat het meest traumatiserende aan dat alles is, de reactie van buitenstaanders is?
Het gaat er toch niet om of je het fijn vond of niet? Het gaat erom dat die situatie helemaal niet had mogen voorkomen omdat een kind de gevolgen niet kan overzien en geen bewuste keuze kan maken door het machtsverschil. Dat staat totaal los van of het nou prettig was of niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:28 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dus oordeel jij voor mij, of ik het wel of niet prettig vond
Juist dank u.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat het meest traumatiserende aan dat alles is, de reactie van buitenstaanders is?
Dat vind jij.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of je het fijn vond of niet? Het gaat erom dat die situatie helemaal niet had mogen voorkomen omdat een kind de gevolgen niet kan overzien en geen bewuste keuze kan maken door het machtsverschil. Dat staat totaal los van of het nou prettig was of niet.
jij stelt dat het strafbaar is (= strafrecht, duh!) omdat het per definitie schadelijk is, je doet er per definitie kwaad meequote:Op woensdag 19 februari 2014 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat ik stelde. Ik begrijp alleen niet waarom jij ineens het strafrecht erbij haalde, want daar had ik het toch helemaal niet over?
Er zijn waarschijnlijk ook wel kinderen die te kennen geven het leuk te vinden. Maar ja dan nog is het verre van verstandig om daar ook op in te gaan. Als volwassene weet je waar je aan begint en wat je doet kinderen weten dit absoluut niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel een heeeele grote gok om daarop te hopen vlak voordat je je vergrijpt aan een kind dat in dit opzicht compleet verdedigingsloos is
Ik ben ervan op de hoogte dat het meest traumatische de flashbacks zijn en de schaamte die je voelt. Er zijn genoeg mensen met een trauma die aan niemand hebben verteld wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar een kind mag wel een studiekeuze maken die de rest van zijn leven gaat beinvloeden? Of kiezen of het bij mama of papa gaat wonen? gewoon voor de beeldvorming, welke keuzes kan een kind wel maken en welke niet?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of je het fijn vond of niet? Het gaat erom dat die situatie helemaal niet had mogen voorkomen omdat een kind de gevolgen niet kan overzien en geen bewuste keuze kan maken door het machtsverschil. Dat staat totaal los van of het nou prettig was of niet.
Er wordt natuurlijk wel meer voor kinderen besloten dan alleen dit. Bijvoorbeeld hoe laat je naar bed mag, of je nog een snoepje mag en of je mag buiten spelen. Bijna altijd met het idee dat dat de goede beslissing is voor het kind is. Dat is hierbij natuurlijk niet anders.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:28 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dus oordeel jij voor mij, of ik het wel of niet prettig vond
en laten kinderen daar prima zelf een mening over kunnen vormenquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:32 schreef Westerling het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk wel meer voor kinderen besloten dan alleen dit. Bijvoorbeeld hoe laat je naar bed mag, of je nog een snoepje mag en of je mag buiten spelen. Bijna altijd met het idee dat dat de goede beslissing is voor het kind is. Dat is hierbij natuurlijk niet anders.
Dus een pedofiel kan de beslissing nemen een kind te misbruiken omdat het kind dat zelf niet kan en de pedofiel de volwassene is en het daarom beter weet? Want anders slaat deze vergelijking helemaal nergens op.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar een kind mag wel een studiekeuze maken die de rest van zijn leven gaat beinvloeden? Of kiezen of het bij mama of papa gaat wonen? gewoon voor de beeldvorming, welke keuzes kan een kind wel maken en welke niet?
Nee, IK reageer met volgende reactie:quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij stelt dat het strafbaar is (= strafrecht, duh!) omdat het per definitie schadelijk is, je doet er per definitie kwaad mee
volgens jouw is DAT de reden
en dat is simpelweg niet waar
Zie je? -Nergens- heb ik het over strafrechtquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat iets -anders- is, wil nog niet zeggen dat het een probleem is.
JIJ haalt er vanuit het niets strafbaarheid bij.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat het strafbaar is, maakt nog niet dat iemand er last van heeft
Je spreekt nu over een situatie met ouders erbij, ja leuk maar niet altijd relevant.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:32 schreef Westerling het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk wel meer voor kinderen besloten dan alleen dit. Bijvoorbeeld hoe laat je naar bed mag, of je nog een snoepje mag en of je mag buiten spelen. Bijna altijd met het idee dat dat de goede beslissing is voor het kind is. Dat is hierbij natuurlijk niet anders.
Over de genoemde voorbeelden of over een volwassene met seksuele avances?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en laten kinderen daar prima zelf een mening over kunnen vormen
Dus dat... en elke keer weer zijn er weer een paar mensen die het goedpratenquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:36 schreef Moira. het volgende:
Mensen die pedoseksualiteit op welke manier dan ook proberen goed te praten hebben het niet helemaal begrepen
Of ze zijn er zelfs voorstander van, om wat voor reden dan ook die ik verder niet ga toelichten omdat ik geen zin heb me op dat glibberige pad te gaan begeven.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:36 schreef Moira. het volgende:
Mensen die pedoseksualiteit op welke manier dan ook proberen goed te praten hebben het niet helemaal begrepen
Ja als een kind geen ouders heeft, krijgt iemand anders die rol toebedeelt. Je punt?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:36 schreef aijumu het volgende:
[..]
Je spreekt nu over een situatie met ouders erbij, ja leuk maar niet altijd relevant.
klopt nietquote:Op maandag 17 februari 2014 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
immers homos kunnen zich niet voortplanten... vragen vragen..
Ik word hier ook een beetje gallisch van.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:36 schreef Moira. het volgende:
quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus dat... en elke keer weer zijn er weer een paar mensen die het goedpratenEng eigenlijk...
quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of ze zijn er zelfs voorstander van, om wat voor reden dan ook die ik verder niet ga toelichten omdat ik geen zin heb me op dat glibberige pad te gaan begeven.
Als mensen pedoseksualiteit gaan zitten goedpraten, gaan bij mij alle alarmbellen gelijk al af
Dit, jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:39 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik word hier ook een beetje gallisch van.
waar is de optie dat het kind gewoon bepaald wat het wel of niet leuk vind? waarom moet een ander dat gaan bepalen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus een pedofiel kan de beslissing nemen een kind te misbruiken omdat het kind dat zelf niet kan en de pedofiel de volwassene is en het daarom beter weet? Want anders slaat deze vergelijking helemaal nergens op.
Nogal een boute stelling. Dat kun je alleen doen als je heteroseksualiteit als 'normaal' neerzet. Of als je elke eigenschap die een minderheid van de mensheid bezit als afwijking gaat neerzetten. Die redenering kan natuurlijk nooit tot goede dingen leiden. Heteroseksualiteit is gewoon een seksualiteit. Daar zijn er een paar van, en dan maakt het geen reet uit waar de meeste mensen dan onder vallen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:52 schreef Moira. het volgende:
[..]
Idd een veelvoorkomende misconceptie.
Homoseksualiteit IS een afwijking. Maakt het niet denigrerend ofzo. Het is gewoon zo, verder niks mis mee.
Dus jij vind dat pedofilie gewoon moet kunnen als een kind van 4 het leuk vind? Ongeacht dat een kind van 4 niet goed weet wat sex is en wat er gebeurd en zich niet bewust is van de gevaren?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar is de optie dat het kind gewoon bepaald wat het wel of niet leuk vind? waarom moet een ander dat gaan bepalen?
Ik werd een keertje lastig gevallen door 3 homo's.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:39 schreef Manke het volgende:
[..]
klopt niet
vader van een vriend heeft 5 kinderen
en toen ontdekten ze een videoband in z'n tas...
Nu bekijk je het vanuit een moreel standpunt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogal een boute stelling. Dat kun je alleen doen als je heteroseksualiteit als 'normaal' neerzet. Of als je elke eigenschap die een minderheid van de mensheid bezit als afwijking gaat neerzetten. Die redenering kan natuurlijk nooit tot goede dingen leiden. Heteroseksualiteit is gewoon een seksualiteit. Daar zijn er een paar van, en dan maakt het geen reet uit waar de meeste mensen dan onder vallen.
Ik vind er wel een enorm verschil in zitten, namelijk dat geslachtsrijp zijn of niet. Dat enorme machtsverschil waar dan bij een actieve pedofiel(pedoseksueel) misbruik van gemaakt wordt. Het geen gelijkwaardige relatie willen, geen echte partner willen enz enz enz.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:32 schreef Westerling het volgende:
[..]
Juist, dat is een mooie omkering van zaken. Maar precies degene die ik in mijn eerste post hier probeerde te laten zien.
Maar dat betekent niet dat er in beginsel een verschil is tussen pedofilie en homofilie, slechts dat we er (terecht) compleet anders mee omgaan.
Dus ik moet mij maar schamen, en iedere keer aangeven hoe erg het voor mij was? Als dat niet zo is dan is dat niet zo voor mij, en zeker genoeg gevallen waar dat weer wel het geval is en er zeker sprake is van, een traumatische ervaringen. En nergens stel ik dat het allemaal prima is als het gebeurt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus dat... en elke keer weer zijn er weer een paar mensen die het goedpratenEng eigenlijk...
Ik begrijp Moira wel, alleen is haar visie wel wat beperkt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogal een boute stelling. Dat kun je alleen doen als je heteroseksualiteit als 'normaal' neerzet. Of als je elke eigenschap die een minderheid van de mensheid bezit als afwijking gaat neerzetten. Die redenering kan natuurlijk nooit tot goede dingen leiden. Heteroseksualiteit is gewoon een seksualiteit. Daar zijn er een paar van, en dan maakt het geen reet uit waar de meeste mensen dan onder vallen.
Was jij het niet zelf die net met 'wilsbekwaam' kwam?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar is de optie dat het kind gewoon bepaald wat het wel of niet leuk vind? waarom moet een ander dat gaan bepalen?
jij zegt dat het per definitie kwaad zou doenquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, IK reageer met volgende reactie:
[..]
Zie je? -Nergens- heb ik het over strafrecht
Vervolgens kom jij met dit:
[..]
JIJ haalt er vanuit het niets strafbaarheid bij.
De door jou in de 1e quote van deze reply genoemde post is een reactie naar aanleiding van bovenstaande quote
Volgende keer iemand anders iets in de mond leggen gaarne, bij mij werken dat soort techniekjes niet zo goed als de "technicus" zelf hoopt
Het is namelijk gewoon fout. 'De natuur' zegt niets. En als ze al wat zou zeggen is het niet zomaar voortplanten. De enige reden dat homoseksualiteit überhaupt bestaat in de natuur is omdat de evolutie dat toe laat. Datzelfde geldt voor een hoop aantal andere dingen die wellicht in eerste instantie voortplanting in de weg zitten. Evolutie en natuurlijke selectie terugbrengen tot 'gaat heen en vermenigvuldigt u' is naïef en kan leiden tot jouw soort denkbeelden die vervolgens weer mensen wegzetten als een afwijking.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu bekijk je het vanuit een moreel standpunt.
Zo bedoel ik het dan ook niet.
Het is een afwijking omdat mannen of vrouwen onderling zich niet kunnen voortplanten, de natuur zegt dat wij ons moeten voortplanten, dus in alle diersoorten zijn de homoseksuelen 'afwijkend'.
Dat mensen het feit dat het een afwijking is verkeerd opvatten, en het als een belediging zien, doet daar niet aan af.
Het is namelijk geen belediging.
Dan hebben we het toch niet meer over kinderen die onder de norm van pedofilie vallen? Dat gaat over zonder secundaire geslachtskenmerken, dus onder de 11/12 jaar.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar een kind mag wel een studiekeuze maken die de rest van zijn leven gaat beinvloeden? Of kiezen of het bij mama of papa gaat wonen? gewoon voor de beeldvorming, welke keuzes kan een kind wel maken en welke niet?
Laat maar, je snapt me niet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is namelijk gewoon fout. 'De natuur' zegt niets. En als ze al wat zou zeggen is het niet zomaar voortplanten. De enige reden dat homoseksualiteit überhaupt bestaat in de natuur is omdat de evolutie dat toe laat. Datzelfde geldt voor een hoop aantal andere dingen die wellicht in eerste instantie voortplanting in de weg zitten. Evolutie en natuurlijke selectie terugbrengen tot 'gaat heen en vermenigvuldigt u' is naïef en kan leiden tot jouw soort denkbeelden die vervolgens weer mensen wegzetten als een afwijking.
Verder heeft voortplanting an sich weinig met seksuele voorkeur te maken, jongen kunnen net zo goed grootgebracht worden door volwassenen die niet hun ouders zijn.
Ja, vanuit de wet, niet mijn persoonlijke overtuigingenquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:46 schreef Westerling het volgende:
[..]
Was jij het niet zelf die net met 'wilsbekwaam' kwam?
Waarom wil je dan zo nodig homoseksualiteit neerzetten als afwijking? Wat is het motief dan?quote:
Als jij het echt heb meegemaakt en dit is jouw reactie, dan heb je nog een lange weg te gaan en wens ik je veel sterkte.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:44 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dus ik moet mij maar schamen, en iedere keer aangeven hoe erg het voor mij was? Als dat niet zo is dan is dat niet zo voor mij, en zeker genoeg gevallen waar dat weer wel het geval is en er zeker sprake is van, een traumatische ervaringen. En nergens stel ik dat het allemaal prima is als het gebeurt.
Nee, ik zei dat mensen daar last van hebbenquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij zegt dat het per definitie kwaad zou doen
dat is niet zo
we gaan er juist per definitie vanuit dat het ongewenst is, en daarom staat het in het strafrecht en niet in het civiele recht
hoezo haal ik nou uit het niets de strafbaarheid erbij, het is toch gewoon strafbaar?
dat sluit niets uit.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan hebben we het toch niet meer over kinderen die onder de norm van pedofilie vallen? Dat gaat over zonder secundaire geslachtskenmerken, dus onder de 11/12 jaar.
Vertel me eens, hoeveel kleine kinderen ken jij waarvan je verwacht dat die zelf op het idee komen om seksuele handelingen met een volwassen persoon te verrichten. Waarbij de daad zelf niet wat anders zal zijn als naar en pijnlijk?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar we gaan toch ook niet alle linkshandigen als afwijking classificeren simpelweg omdat de rechtshandigen in de meerderheid zijn?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik begrijp Moira wel, alleen is haar visie wel wat beperkt.
Homoseksualiteit is een afwijking............van het gemiddelde, van de normaal en -dat- word er voor het gemak vaak niet bij gezet
-Daarom- zei ik iets eerder ook dat homoseksualiteit gewoon anders is. Dat het om een afwijking gaat komt alleen maar omdat homofielen gewoonweg in de minderheid zijn.
Was 90% van de wereldbevolking homofiel en slechts 10% heterofiel, dan was -heterofilie- de afwijking geweest
last bestaat niet in de wet, men spreekt over schade, dus jij hebt het over last zonder schade (daar kan ik mij geen enkel voorstelling van maken) of je snapt het nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat mensen daar last van hebben
Wel beter gaan lezen hoor, anders nemen mensen je straks minder serieus enzo
Dat heb ik dus niet, en wederom bepaal jij voor mij dat ik nog een lange weg te gaan heb, wat bezielt jou juist, en vooral met je sterkte. En direct erachteraan, dat ik dus uit mijn nek lul, dus daarmee zeg je juist, je moet je kapot schamen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als jij het echt heb meegemaakt en dit is jouw reactie, dan heb je nog een lange weg te gaan en wens ik je veel sterkte.
Maar het is waarschijnlijker dat je nu uit je nek lult. Triest dat je daarover gaat liegen.
Ik bespreek dergelijke onderwerpen niet met kinderen, gelukkigquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel me eens, hoeveel kleine kinderen ken jij waarvan je verwacht dat die zelf op het idee komen om seksuele handelingen met een volwassen persoon te verrichten. Waarbij de daad zelf niet wat anders zal zijn als naar en pijnlijk?
voila, en DIT is dus exact de reactie die mensen een trauma geven; persoon heeft een verleden, accepteerd het verleden en leeft ermee, en nu kom jij bepalen dat de persoon liegt of een psychose heeftquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als jij het echt heb meegemaakt en dit is jouw reactie, dan heb je nog een lange weg te gaan en wens ik je veel sterkte.
Maar het is waarschijnlijker dat je nu uit je nek lult. Triest dat je daarover gaat liegen.
Ik volg je, maar vind het enigzins gekunsteld.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind er wel een enorm verschil in zitten, namelijk dat geslachtsrijp zijn of niet. Dat enorme machtsverschil waar dan bij een actieve pedofiel(pedoseksueel) misbruik van gemaakt wordt. Het geen gelijkwaardige relatie willen, geen echte partner willen enz enz enz.
Een homo zoekt lust, zoekt liefde, zoekt dat bij een geslachtsrijp persoon, in een gelijkwaardige situatie, dat zonder een verwrongen wereldbeeld te moeten creeren waardoor ze in fantasiewereld leven ipv in de werkelijkheid waarin ze het object van hun lust/liefde kwaad doen.
Alle "normale" geaardheden gaan over geslacht bij geslachtsrijpe mensen. Pedofilie gaat daar niet over, die hebben naast hun pedofilie ook een geaardheid(als in hetero, bi, homo).
Dat is het enorme verschil tussen een homo en een pedo in mijn ogen, de homo hoeft geen zeer verwrongen wereldbeeld te creeren om een relatie aan te kunnen gaan, een pedo moet dat wel, die moet afstand nemen van de werkelijkheid.
Ik denk dat je kinderen een beetje te hoog inschat.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat sluit niets uit.
ook kinderen van 8 hebben verantwoordelijkheid voor hun gedrag
Dus toen jij 8 was kon jij al jij van al je beslissingen al inschatten wat de uitkomst zou zijn? Je weet dat mensen dat pas echt voor de volle 100% op hun 23ste kunnen omdat dan de hersenen pas volgroeit zijn?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat sluit niets uit.
even inkoppen:quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:36 schreef Moira. het volgende:
Los van of hij trollt of de waarheid spreekt, vind ik jouw reactie ook tekenend. Je gaat ervan uit dat het traumatisch is. Iedereen kan een ervaring toch op zijn eigen manier meemaken? Waarom iets willen problematiseren? Wanneer een vrouw wordt aangerand kan dat voor nachtmerries zorgen de rest van haar leven, of een weekje gefrustreerd zijn dat het haar overkomen is, en daarna weer door met leven. Zo kan een kind iets meemaken, dat niet specifiek ervaren als 'onprettig' en gewoon doorgaan met leven. Wanneer anderen (volwassenen, of later vrienden of leraren) erachter komen wordt er zo geschokt gereageerd dat je er best alsnog 'iets' aan over kan houden uit schaamte. (schaamte dat je het niet vervelend vond bijv.).quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus toen jij 8 was kon jij al jij van al je beslissingen al inschatten wat de uitkomst zou zijn? Je weet dat mensen dat pas echt voor de volle 100% op hun 23ste kunnen omdat dan de hersenen pas volgroeit zijn?
Als we homofielen wel als afwijking gaan bestempelen maar linkshandigen niet (trouwens, prachtig voorbeeld door jou aangebracht, kudo's daarvoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar we gaan toch ook niet alle linkshandigen als afwijking classificeren simpelweg omdat de rechtshandigen in de meerderheid zijn?
Moeten ze wel de kennis hebben om te kunnen kiezen, wel de vrijheid hebben te kunnen kiezen. Dat is meestal niet zo met pedoseksuelen, die vaak niet alleen een hogere machtspositie hebben door het leeftijdsverschil, maar erg vaak ook door de verhoudingen met dat kind(vader/oom/leraar enz).quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat sluit niets uit.
fixedquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind persoonlijk dat kinderen chronisch onderschat worden, en dat ze geacht kunnen worden zelf beslissing te nemen over dingen als seks, maar dat ze alle gevolgen overzien zou ik niet zeggen.
Wederom, dat is een misvatting. Zie ook mijn eerdere post, niet alles in de evolutie/natuurlijke selectie is rechtstreeks gericht op voortplanting.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:53 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik volg je, maar vind het enigzins gekunsteld.
Het zijn allemaal geaardheden, waarbij er maar een tot nageslacht leidt. Dat lijkt mij biologisch/evolutionair gezien toch het meest relevante criterium.
Ja oke, maar over het algemeen is toch vooral dat laatste leidend in hoe we kinderen opvoeden/behandelen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja, vanuit de wet, niet mijn persoonlijke overtuigingen
Een kind kan prima inschatten wat hij of zij leuk vindt, dat dit een uiteindelijk verstandige keuze is of niet, heeft daar niets mee te maken
Mijn visie is niet beperkt, ik heb gewoon geen zin om me compleet te mengen in deze discussie omdat ik geen zin heb om tantoe veel woorden te moeten typen voor iets dat me verder weinig interesseertquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik begrijp Moira wel, alleen is haar visie wel wat beperkt.
Btw, niet iedereen zou daar (met handen voor de mond en ogen opengesperd van verbazing) op zo'n manier op reagerenquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:54 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Los van of hij trollt of de waarheid spreekt, vind ik jouw reactie ook tekenend. Je gaat ervan uit dat het traumatisch is. Iedereen kan een ervaring toch op zijn eigen manier meemaken? Waarom iets willen problematiseren? Wanneer een vrouw wordt aangerand kan dat voor nachtmerries zorgen de rest van haar leven, of een weekje gefrustreerd zijn dat het haar overkomen is, en daarna weer door met leven. Zo kan een kind iets meemaken, dat niet specifiek ervaren als 'onprettig' en gewoon doorgaan met leven. Wanneer anderen (volwassenen, of later vrienden of leraren) erachter komen wordt er zo geschokt gereageerd dat je er best alsnog 'iets' aan over kan houden uit schaamte. (schaamte dat je het niet vervelend vond bijv.).
Jij moet eens stoppen met denken dat je het allemaal zo goed weetquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Btw, niet iedereen zou daar (met handen voor de mond en ogen opengesperd van verbazing) op zo'n manier op reageren
Dit iddquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is er in dit topic überhaubt wel iemand die vindt dat sexueel contact van een volwassene met een prepuber (dus iemand zonder secundaire geslachtskenmerken) prima vindt???
iemand?...
Want zo niet, dan snap ik niet waar deel van deze discussie überhaubt nog over gaat![]()
dat is exact hetzelfde als je pedo voor ouder vervangt; kinder hebben geen rechten ze worden zo klein mogelijk gehouden, misschien is dat wel de reden dat pedo's zo succesvol zijn; die machtpositie is geconditioneerd door hun oudersquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Moeten ze wel de kennis hebben om te kunnen kiezen, wel de vrijheid hebben te kunnen kiezen. Dat is meestal niet zo met pedoseksuelen, die vaak niet alleen een hogere machtspositie hebben door het leeftijdsverschil, maar erg vaak ook door de verhoudingen met dat kind(vader/oom/leraar enz).
Aangezien het eigenlijk altijd gaat over de volwassene die initieert vraag ik me af hoe jij bij deze gedachtegang komt.
Een trauma loopt je niet op omdat een ander geschokt reageert. Een trauma loop je op als je beseft wat er is gebeurd en het niet kan verwerken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:54 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Los van of hij trollt of de waarheid spreekt, vind ik jouw reactie ook tekenend. Je gaat ervan uit dat het traumatisch is. Iedereen kan een ervaring toch op zijn eigen manier meemaken? Waarom iets willen problematiseren? Wanneer een vrouw wordt aangerand kan dat voor nachtmerries zorgen de rest van haar leven, of een weekje gefrustreerd zijn dat het haar overkomen is, en daarna weer door met leven. Zo kan een kind iets meemaken, dat niet specifiek ervaren als 'onprettig' en gewoon doorgaan met leven. Wanneer anderen (volwassenen, of later vrienden of leraren) erachter komen wordt er zo geschokt gereageerd dat je er best alsnog 'iets' aan over kan houden uit schaamte. (schaamte dat je het niet vervelend vond bijv.).
Onvolledigheid en slordigheid vanwege luiheid dus?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Mijn visie is niet beperkt, ik heb gewoon geen zin om me compleet te mengen in deze discussie omdat ik geen zin heb om tantoe veel woorden te moeten typen voor iets dat me verder weinig interesseert
Ik zou zeggen nooit. Zoals gezegd heeft het geen zin en worden er alleen maar mensen mee gemarginaliseerd. Het is voor statistische belangen vaak handig en ook belangrijk om mensen of dingen te selecteren (en niet te selecteren) op bepaalde kenmerken maar praktisch gezien is dat onnodig en zelfs schadelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als we homofielen wel als afwijking gaan bestempelen maar linkshandigen niet (trouwens, prachtig voorbeeld door jou aangebracht, kudo's daarvoor), waar leggen we dan die grens?
Is bijvoorbeeld blauwe of groene oogkleur een afwijking?? Bruin is veruit in de meerderheid, mondiaal gezien dan. Maar in sommige landen juist weer niet.
Wanneer is iets dan een afwijking?
Ik ken mezelf wel beter dan jij in elk gevalquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:57 schreef aijumu het volgende:
[..]
Jij moet eens stoppen met denken dat je het allemaal zo goed weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |