Ligt eraan waarom ze het ongewenst vindt.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan is het toch júíst krom om iemand preuts te noemen als diegene het onbeschoft vindt als iemand ongewenst een hand op haar arm legt?
Er zijn zoveel dingen "ongewenst" in het leven.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo is het preuts als je het onbeschoft vindt als iemand je ongewenst aanraakt?
We zitten in een topic waar het gaat over waar de grens van 'aanranding' ligt, zij geeft aan een ietwat mildere situatie als onbeschoft te ervaren, als het deze onderwerpen betreft is het toch vreemd als je van een normale situatie uit gaat?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ligt eraan waarom ze het ongewenst vindt.
Er komt geen graantje nuancering vanaf dus ik ga uit van een normale situatie.
(ik vind het dan ook raar dat ik volgens jou erbij moet verzinnen dat het gaat om een vreemdeling bijvoorbeeld)
Jij, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen "ongewenst" in het leven.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, als je mij niet mag dan doe ik het goed.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:43 schreef Moira. het volgende:
[..]
We zitten in een topic waar het gaat over waar de grens van 'aanranding' ligt, zij geeft aan een ietwat mildere situatie als onbeschoft te ervaren, als het deze onderwerpen betreft is het toch vreemd als je van een normale situatie uit gaat?
Als het een normale situatie was is het toch niet onbeschoft of aanranding?
En dat van die vreemdeling was mijn eigen voorbeeld, wanneer ik op Dipkip's uitspraak doelde heb ik altijd 'iemand' gezegd.
[..]
Jij, bijvoorbeeld.
Sorry, die was zó makkelijk![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, als je mij niet mag dan doe ik het goed.
Ben hier namelijk niet om vriendjes te maken, maar om mijn mening te geven.
Met je poten aan iemand zitten terwijl diegene dit niet wil ook. Of zou jij het wel toelaten bij jezelf?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:31 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn zoveel dingen "ongewenst" in het leven.
Ik vind het niet erg als een man of vrouw aan mijn arm zit om even duidelijk te maken dat hij/zij er bijvoorbeeld langs wil.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:48 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Met je poten aan iemand zitten terwijl diegene dit niet wil ook. Of zou jij het wel toelaten bij jezelf?
Ik ga altijd uit van een normale situatie als er geen schets wordt gemaakt van een alternatieve situatie, lijkt mij heel normaal, ook in zo een topic, als het geen normale situatie was dan vertel je er namelijk vaak bij waarom die niet normaal was.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:43 schreef Moira. het volgende:
[..]
We zitten in een topic waar het gaat over waar de grens van 'aanranding' ligt, zij geeft aan een ietwat mildere situatie als onbeschoft te ervaren, als het deze onderwerpen betreft is het toch vreemd als je van een normale situatie uit gaat?
Als het een normale situatie was is het toch niet onbeschoft of aanranding?
En dat van die vreemdeling was mijn eigen voorbeeld, wanneer ik op Dipkip's uitspraak doelde heb ik altijd 'iemand' gezegd.
En waar je me nou eigenlijk op wilde wijzen, was dat ik het niet goed gelezen had omdat ik het vreemd vond dat wat zij omschrijft 'preuts' benoemd wordt. Ik zie nog steeds geen manier waarop het preuts zou zijn als je het onbeschoft vindt als iemand ongewenst een hand op je arm legt.
[..]
Jij, bijvoorbeeld.
Sorry, die was zó makkelijk![]()
Omdat bij minimaal en ook nog eens doodnormaal contact al terug wordt gedeinst allicht? (maar jij hebt het niet zo gelezen dus ik snap de ''clash'' wel)quote:Ik zie nog steeds geen manier waarop het preuts zou zijn als je het onbeschoft vindt als iemand ongewenst een hand op je arm legt.
Dat was niet het soort aanraking dat in de TT werd beschreven.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het niet erg als een man of vrouw aan mijn arm zit om even duidelijk te maken dat hij/zij er bijvoorbeeld langs wil. The horror !!! @@
Goed, het heeft weinig zin om hier over door te gaan gezien Dipkip zelf geen duidelijke situatie bij heeft geschetst.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van een normale situatie als er geen schets wordt gemaakt van een alternatieve situatie, lijkt mij heel normaal, ook in zo een topic, als het geen normale situatie was dan vertel je er namelijk vaak bij waarom die niet normaal was.
En inderdaad, als het een normale situatie was zou het niet onbeschoft of aanranding zijn, daarom wordt ze preuts genoemd, want zij heeft daar een alternatieve mening in.
[..]
Omdat bij minimaal en ook nog eens doodnormaal contact al terug wordt gedeinst allicht? (maar jij hebt het niet zo gelezen dus ik snap de ''clash'' wel)
Dat was iets wat kingtoppie noemde, en misschien zou Dipkip dat ook wel niet erg vinden.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg als een man of vrouw aan mijn arm zit om even duidelijk te maken dat hij/zij er bijvoorbeeld langs wil.
The horror !!! @@![]()
Ik reageer op een post...quote:Op zondag 16 februari 2014 20:52 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat was iets wat kingtoppie noemde, en misschien zou Dipkip dat ook wel niet erg vinden.
Je weet niet waar ze het over heeft, dus kun je het moeilijk preuts noemen.
Juist wel, ik vind het altijd wel interessant om te lezen dat sommige mensen ergens een beetje appart in zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Goed, het heeft weinig zin om hier over door te gaan gezien Dipkip zelf geen duidelijke situatie bij heeft geschetst.
Maar ik ga er gewoon niet vanuit dat ze het had over 'doodnormaal contact', anders zou het niet noemenswaardig zijn in dit topic imo.
Je oordeelt over een situatie waarvan je de nuancering niet weet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik reageer op een post...
Als er nog nuancering aan de post te geven was, dan moet diegene dat zelf doen.
Dat sowieso, maar ik denk dat daar hier geen sprake van wasquote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Juist wel, ik vind het altijd wel interessant om te lezen dat sommige mensen ergens een beetje appart in zijn.
Ehh...quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
Je oordeelt over een situatie waarvan je de nuancering niet weet.
Dat getuigt doorgaans van kortzichtigheid.
Maar dat is jou niks nieuws.
Wat een heerlijk vaag gesprek hebben we zeg.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar ik denk dat daar hier geen sprake van was
Nee, ik reageer op een post.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
Je oordeelt over een situatie waarvan je de nuancering niet weet.
Dat getuigt doorgaans van kortzichtigheid.
Maar dat is jou niks nieuws.
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Dipkip in normale situaties het erg zou vinden als iemand perongeluk haar arm aan raakt, of dat bewust doet om te laten weten dat diegene haar wil passeren.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ehh...
De meeste mensen gaan gewoon uit van normale situaties als er geen nuancering wordt gegeven.
Dat kun je kortzichtig noemen maar zo werkt het 99% van de keren volgens mij gewoon in de realiteit...
En mensen die rare reacties geven op posts krijgen daar dan ook weer een reactie op.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik reageer op een post.
Dat is de bedoeling van een discussieforum.
Uiteraard, heeft iemand daar soms bezwaar tegen?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
En mensen die rare reacties geven op posts krijgen daar dan ook weer een reactie op.
Zo werkt dat op een discussieforum.
Goede reden om het te posten toch? Dat je daar iets vreemd in bent? Gebeurt genoeg.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Dipkip in normale situaties het erg zou vinden als iemand perongeluk haar arm aan raakt, of dat bewust doet om te laten weten dat diegene haar wil passeren.
Omdat je gewoon vreemd bent als je dat erg zou vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |