Een vrouw die tegelijkertijd wel blijft zitten en rustig verder gaat met met je flirten, ondanks de hand.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Risico's nemen is wat anders dan meerdere malen grijpen naar de kruis terwijl de vrouw al duidelijk heeft gemaakt het niet op prijs te stellen (en zelfs een poging doet om te slaan).
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:25 schreef zarGon het volgende:
Risico's nemen is wat anders dan meerdere malen grijpen naar de kruis terwijl de vrouw al duidelijk heeft gemaakt het niet op prijs te stellen (en zelfs een poging doet om te slaan).
Ik zet dus mijn twijfels bij hoe ze dat kenbaar gemaakt heeft.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ik weet niet hoe de situatie zich heeft gevormd, maar ik zou dit geen aanranding noemen maar gewoon horkerig gedrag.
Die jongen die kijkt gewoon hoe ver hij kan gaan bij jou, dat het in een club was maakt het alleen maar leuker voor hem, dat verhoogd de moeilijkheidsgraad.
Een ''nee'' van een vrouw wordt enorm vaak gebracht als een: ''nog niet, je moet harder proberen''
En dat jij hem zo leuk vindt lijkt daar een beetje in mee te gaan, laat staan dat je allicht ook gewoon lekker zat te kreunen in de kroeg.
Nee dat sloeg op ongewenst betasten en dat je als vrouw anders maar in het klooster moest gaan als dat je niet beviel. Dat scheelt!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:26 schreef kingtoppie het volgende:
Ik probeerde iemands reactie te nuanceren dus dit slaat op zijn reactie en niet op mishu haar verhaal.
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee dat sloeg op ongewenst betasten en dat je als vrouw anders maar in het klooster moest gaan als dat je niet beviel. Dat scheelt!
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:11 schreef kingtoppie het volgende:
Tis altijd een risico of het gewenst of ongewenst is, kun je het wel not-done noemen maar dan moet je maar op safe leven en in een klooster gaan wonen.
En dít is zo vaak waar het mis gaat.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ik weet niet hoe de situatie zich heeft gevormd, maar ik zou dit geen aanranding noemen maar gewoon horkerig gedrag.
Die jongen die kijkt gewoon hoe ver hij kan gaan bij jou, dat het in een club was maakt het alleen maar leuker voor hem, dat verhoogd de moeilijkheidsgraad.
Een ''nee'' van een vrouw wordt enorm vaak gebracht als een: ''nog niet, je moet harder proberen''
En dat jij hem zo leuk vindt lijkt daar een beetje in mee te gaan, laat staan dat je allicht ook gewoon lekker zat te kreunen in de kroeg.
Dat gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:46 schreef Musil het volgende:
Daarom moeten mensen gewoon zeggen wat ze bedoelen; het is enorm irritant dat een nee van iemand bij wie nee gewoon nee is minder serieus genomen wordt omdat er zoveel mensen rondlopen die mixed signals geven.
Ja en dan komt nog de nuance dat een ''nee'' van een meisje geldt voor dat specifieke moment wat zelfs binnen een paar minuutjes kan omslaan in een ''ja''.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk zou jij eerst moeten uitleggen wat je onder aanleiding tot de actie verstaat, maar ik zal even voor je denken. Denk dat je bedoelt dat als de vrouw heel flirterig doet, wat natuurlijk perceptie-afhankelijk is, en je daarop handelt je niet zou moeten worden beticht van aanranding. Maar mocht zo'n actie inderdaad ongewenst zijn bij de ontvanger, dan zal daar in de regel afwijzend op worden gereageerd zodat het duidelijk is voor de pleger dat hij moet stoppen. Voor mij is dat dat ook geen aanranding, tenzij je doorgaat en haar wens dus niet respecteert.
Ja, klopt ook, heb ik ook meegemaakt.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja en dan komt nog de nuance dat een ''nee'' van een meisje geldt voor dat specifieke moment wat zelfs binnen een paar minuutjes kan omslaan in een ''ja''.
De manier waarop zegt veel meer dan de loze woorden.
WTF, jij maakt een geintje hoop ik?quote:Op zondag 16 februari 2014 14:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hij stond achter mij. De eerste keer deed ik een stap naar voren nadat ik zijn hand had weggedaan.
Ik kon niet goed reageren omdat ik met een date was (om hem jaloers te maken) en dat werkte blijkbaar... of hij had niet door dat ik met een jongen was ofzo.
Hoezo is het preuts als je het onbeschoft vindt als iemand je ongewenst aanraakt?quote:
Heb je uberhaupt gelezen waar hij op reageerde?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo is het preuts als je het onbeschoft vindt als iemand je ongewenst aanraakt?
Ja, hij reageerde op Dipkip die zei dat ze een hand op een arm al over de grens vond gaan (ongewenst, dus), geen aanranding, maar wel onbeschoft.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt gelezen waar hij op reageerde?
Omdat er kleinzeerig gedaan wordt over een hand op je arm, lijkt mij heel normaal dat dat gebeurt in sociale situaties.
Oh bij een hand over je arm denk ik aan normaal sociaal contact eigenlijk en niet aan een vreemdeling die je arm wilt betasten...quote:Op zondag 16 februari 2014 20:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, hij reageerde op Dipkip die zei dat ze een hand op een arm al over de grens vond gaan (ongewenst, dus), geen aanranding, maar wel onbeschoft.
Daar is niks preuts aanNatuurlijk kan dat perongeluk gebeuren als je op een drukke plek staat, maar ik ga er vanuit dat ze bedoelt dat iemand doelbewust aan je arm zit, een vreemdeling bijv, terwijl je dat niet wilt.
Dat ís ook onbeschoft, je gaat niet zomaar aan mensen zitten.
We hebben het natuurlijk niet meer over aanranding/onbeschoftheid als een kennis van je in een sociaal gesprek aan je arm zit om bijv. medeleven te tonen of als reactie op jouw verhaal.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh bij een hand over je arm denk ik aan normaal sociaal contact eigenlijk en niet aan een vreemdeling die je arm wilt betasten...
Ja, duh. Maar je kan toch wel begrijpen dat ze niet dát bedoeldequote:Op zondag 16 februari 2014 20:23 schreef kingtoppie het volgende:
Als je door een drukke kroeg loopt raak ik constant de armen aan van mensen, man en vrouw, dan weten ze aan welke kant ik wil passeren.
Lijkt mij dat ze sprak over haar grenzen en dan vind ik het eigenlijk helemaal niet raar dat ik er gewoon een normale situatie bij verzin eigenlijk...quote:Op zondag 16 februari 2014 20:24 schreef Moira. het volgende:
[..]
We hebben het natuurlijk niet meer over aanranding/onbeschoftheid als een kennis van je in een sociaal gesprek aan je arm zit om bijv. medeleven te tonen of als reactie op jouw verhaal.
Dus logischerwijs moet je het ook niet zo interpreteren.
[..]
Ja, duh. Maar je kan toch wel begrijpen dat ze niet dát bedoelde
Da's leuk voor je, maar dit topic gaat natuurlijk niet over normale situaties.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ze sprak over haar grenzen en dan vind ik het eigenlijk helemaal niet raar dat ik er gewoon een normale situatie bij verzin eigenlijk...
Das leuk voor je maar het verschilt voor iedereen wat zij normaal vinden.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:26 schreef Moira. het volgende:
[..]
Da's leuk voor je, maar dit topic gaat natuurlijk niet over normale situaties.
Dan is het toch júíst krom om iemand preuts te noemen als diegene het onbeschoft vindt als iemand ongewenst een hand op haar arm legt?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Das leuk voor je maar het verschilt voor iedereen wat zij normaal vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |