Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is die lijn op het moment gewoon toegankelijk voor goederenverkeer (ook al rijdt er niks planmatig), dus zou je die lijn ook mee kunnen pakken. Zou een leuk extraatje zijn, we gaan het wel zien (heb me ook aangemeld)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom zou je in godsnaam willen treinen over dat kutlijntje van Sittard naar Born en dat lijntje in Beatrixhaven? Rijd dan inderdaad naar Lanaken, over de Maas en langs het kanaal is wel mooi
Op zondag 16 februari 2014 00:21 schreef J.B. het volgende: Waarom zou je in godsnaam willen treinen over dat kutlijntje van Sittard naar Born en dat lijntje in Beatrixhaven?
Omdat het kan. We zijn ook al eens met een Plan U de productiehal van een zinkfabriek in gereden. Dat is gewoon tof.
Op zondag 16 februari 2014 12:24 schreef dennistd het volgende: Is wel de ultieme test voor die poortjes natuurlijk. Als ze dat overleven kunnen ze alles aan
Op zondag 16 februari 2014 12:24 schreef dennistd het volgende: Is wel de ultieme test voor die poortjes natuurlijk. Als ze dat overleven kunnen ze alles aan
je denkt dat ze met al die tassen klem komen te zitten tussen de poortjes?
je denkt dat ze met al die tassen klem komen te zitten tussen de poortjes?
sowieso gaat het enorm vertragen en opstropen aangezien die koeien niet alleen met VEEL zijn, ze moeten ook nog uitzoeken hoe zoiets werkt. Tas neerzetten, portemonnee opduiken, daaruit de OVC opduiken, dan eens drie minuten dom kijken hoe dat werkt etc.
sowieso gaat het enorm vertragen en opstropen aangezien die koeien niet alleen met VEEL zijn, ze moeten ook nog uitzoeken hoe zoiets werkt. Tas neerzetten, portemonnee opduiken, daaruit de OVC opduiken, dan eens drie minuten dom kijken hoe dat werkt etc.
allemaal.
Dus dat wordt een zootje
Kan ook zo zijn voordelen hebben. Ze gaan hun trein missen en jij zit dan in een trein met veel minder kwebbelende huisvrouwen
Gister even Parijs op en neer geweest met een paar vrienden (waren met 9 man totaal), en even de menukaart van de Thalys bestudeerd. Ben ikzelf meer te spreken over de menukaart van het BordRestaurant of BordBistro in de IC/ICE's in Duitsland..
Gisterenavond en vanmorgen vroeg even het treinvervangend vervoer (lees : bus) uit geprobeerd tussen gouda en woerden, gisterenavond was het eigenlijk niet de bedoeling, maar omdat de IC direct uitviel toch maar gekozen voor de bus.
Het was prima geregeld op de tijden dat ik ging (20:15 en 07:30), bussen stonden gereed bij aankomst station, en er was voldoende speling bij aankomst voor de aansluitende trein op zowel heen en terugweg.
Extra reistijd was ongeveer 30 min, enige jammer was kiosk niet open was op gouda voor een bakkie koffie vanmorgen, want het was snijdend koud.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zondag 16 februari 2014 16:28 schreef _serial_ het volgende: Gisterenavond en vanmorgen vroeg even het treinvervangend vervoer (lees : bus) uit geprobeerd tussen gouda en woerden, gisterenavond was het eigenlijk niet de bedoeling, maar omdat de IC direct uitviel toch maar gekozen voor de bus.
Het was prima geregeld op de tijden dat ik ging (20:15 en 07:30), bussen stonden gereed bij aankomst station, en er was voldoende speling bij aankomst voor de aansluitende trein op zowel heen en terugweg.
Extra reistijd was ongeveer 30 min, enige jammer was kiosk niet open was op gouda voor een bakkie koffie vanmorgen, want het was snijdend koud.
Goed geregeld dus. Dat is altijd wel chill. Hoe was ASOT? Zag op Facebook wat foto's van vrienden, zag er tof uit!
TUC-rail 5519 + Engema-bvl trein Te Herentals (B) staat de fraaie 5519 met de bovenleidingstrein van Engema te wachten op de volgende inzet, die op de diesellijn richting Mol zal zijn. De lijn Herentals - Mol wordt geëlektrificeerd, en is al erg ver gevorderd. Tussen Olen en Mol hangt er al draad.
Infrabel 6292 + 6295 + 6291 Te Lier stonden 3 fraaie HLD62'en opgesteld, te wachten op een volgende inzet. Van voor naar achter waren het de 6292+6295 (gekoppeld) en vlak daarachter stond de 6291 los.
Op zondag 16 februari 2014 17:23 schreef greavy het volgende: In Duitsland zijn ze een treinstel kwijt, en nu wordt er aan alle machinisten in die regio gevraagd om te melden als ze het treinstel gezien hebben: [ afbeelding ]
Hoe weet jij nou weer zo snel of er GPS-zendertjes in de stellen van de S-Bahn Rhein-Main zitten?
Nou, of ze specifiek in die treinstellen zitten, weet ik niet. Maar ik heb in Duisburg bij de Betriebszentrale(bijsturing NRW) gezien hoe ze een specifiek treinstel kunnen traceren. Ik ging er dus vanuit dat zij dat daar ook hebben.
Jawel, maar ik gok dat ze hem niet getraceerd krijgen.
Als dat ding ergens geparkeerd staat met z'n stroomafnemers omlaag zal zo'n GPS-ding er ook wel mee stoppen. Misschien dat hij nog even wat uitzendt totdat één of andere accu leeg is.
Als dat ding ergens geparkeerd staat met z'n stroomafnemers omlaag zal zo'n GPS-ding er ook wel mee stoppen. Misschien dat hij nog even wat uitzendt totdat één of andere accu leeg is.
klopt, maar dan moet je nog altijd een laatste melding vastgelegd kunnen hebben, inclusief tijdstip. Heb je altijd een indicatie waar het stel zich ongeveer zou kunnen bevinden, zelfs als die laatste melding op de vrije baan was.
Nou, of ze specifiek in die treinstellen zitten, weet ik niet. Maar ik heb in Duisburg bij de Betriebszentrale(bijsturing NRW) gezien hoe ze een specifiek treinstel kunnen traceren. Ik ging er dus vanuit dat zij dat daar ook hebben.
Ah, da's wel gaaf dan, dat je daar eens hebt kunnen kijken.
Aan de andere kant is Duitsland zo versnipperd... het zal je nog verbazen hoeveel dingen eigenlijk ergens in een of andere centrale database zouden moeten zitten, maar als je er naar vraagt het antwoord iets is van "Geen idee, we zouden eigenlijk eens iemand op pad sturen om ter plekke te kijken hoe het ervoor staat". Of ook wel netjes in de database zitten, al naar gelang waar in het land je bent.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2014 17:37:04 ]
Ik heb toen de Betriebszentrale mogen bezichtigen (met rondleiding) met een groep, tijdens het Bahn.Backstage, waarbij ik ook werkplaats Aken bezocht had. Ik dacht dat Dennis toen naar werkplaats Münster ging.
Tja, de bus die ik gister moest hebben na mijn pauze was ook nergens te bekennen... Uiteindelijk verkeersleiding maar gebeld: blijkt ie gewoon onderweg te zijn. Collega was even vergeten dat ie van bus moest wisselen op het station
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag de foto nog even geregeld. Te zien is het betonnen gevaarte die de gemeente Zwijndrecht naast het spoor heeft gezet. Op de foto is de aansluiting naar Ashland en Univar te zien. Die 2 bedrijven liggen enkele tientallen meters achter de fotograaf (ik)
ProRail weet hier niet vanaf. En ze staan er nu ongeveer 4-5 maanden. Er hebben daar al jaren (zeker 8) geen treinen meer gereden, maar het spoor is volgens ProRail nog wel in dienst. Het wissel die hier naartoe leidt, krijgt het nodige onderhoud (simpel trapwissel). De rest wordt niks aan gedaan, totdat er een bedrijf zich meldt om hier weer goederentreinen te laten rijden.
Je hebt even iemand met een snoeischaar, een grasmaaier of whatever enzo nodig.
Daar hebben ze Sloop- en Tuinbouwbedrijf Greavy toch voor?
Maar als het spoor nog in dienst is heeft de gemeente hier toch een fout gemaakt, omdat die plaat binnen PVR staat en dus het spoorverkeer hindert? Dat is volgens de Spoorwegwet verboden...
Op zondag 16 februari 2014 19:17 schreef greavy het volgende: [..] De rest wordt niks aan gedaan, totdat er een bedrijf zich meldt om hier weer goederentreinen te laten rijden.
Je hebt even iemand met een snoeischaar, een grasmaaier of whatever enzo nodig.
Maar als het spoor nog in dienst is heeft de gemeente hier toch een fout gemaakt, omdat die plaat binnen PVR staat en dus het spoorverkeer hindert? Dat is volgens de Spoorwegwet verboden...
Er klopt hier wel meer niet volgens de wet dan alleen dat betonnen gevaarte..
Er klopt hier wel meer niet volgens de wet dan alleen dat betonnen gevaarte..
Er ligt een Red Bull-blikje te dicht op het spoor? De fotograaf staat in het spoor? Er staan geen andreaskruisen bij de toegang tot het bedrijfsterrein?
Er ligt een Red Bull-blikje te dicht op het spoor? De fotograaf staat in het spoor? Er staan geen andreaskruisen bij de toegang tot het bedrijfsterrein?
Andreassen, begroeiing, afscherming autoweg van spoor etc etc ...
Op zondag 16 februari 2014 18:46 schreef dennistd het volgende: Tja, de bus die ik gister moest hebben na mijn pauze was ook nergens te bekennen... Uiteindelijk verkeersleiding maar gebeld: blijkt ie gewoon onderweg te zijn. Collega was even vergeten dat ie van bus moest wisselen op het station
Nee, gewoon terug de kantine in tot hij weer terug was op het station (half uurtje later). Zijn bus meenemen kon niet: ik wist immers niet of hij pauze had of een buswissel. En ook al wist ik het wel: het rondje dat hij had moeten rijden duurde langer dan mijn eigen rondje, dus dan was ik weer te laat terug.
Op zondag 16 februari 2014 19:45 schreef dennistd het volgende: Nee, gewoon terug de kantine in tot hij weer terug was op het station (half uurtje later). Zijn bus meenemen kon niet: ik wist immers niet of hij pauze had of een buswissel. En ook al wist ik het wel: het rondje dat hij had moeten rijden duurde langer dan mijn eigen rondje, dus dan was ik weer te laat terug.
Op zondag 16 februari 2014 19:54 schreef Peter het volgende: Bestaat er nog straatspoor voor treinvervoer in NL? En moet daar officieel nog iemand met een vlag voor lopen dan?
Volgens mij is er niet echt straatspoor meer of je moet de goederensporen die in de berm liggen mee willen rekenen. Voor de rest heb je natuurlijk nog wel kruisingen met het wegverkeer, zoals hier bij Shunter in Rotterdam http://goo.gl/maps/fYdKh
Die bus die nu niet reed rijdt elke 10 minuten, dus de reizigers moesten hooguit 10 minuten wachten op de volgende bus. In dit geval helaas geen andere oplossing mogelijk: als ik weer terug zou zijn op het station met die lijn zou ik eigenlijk met die andere bus alweer in de wijk moeten rijden.
Ook bij een vertraging van >10 minuten valt een rit wel eens uit, aangezien je dan toch achter de volgende bus aan blijft rijden. Of je gaat leeg naar een ander punt op de lijn toe om hem daar weer op tijd op te pakken (indien mogelijk).
Die bus die nu niet reed rijdt elke 10 minuten, dus de reizigers moesten hooguit 10 minuten wachten op de volgende bus. In dit geval helaas geen andere oplossing mogelijk: als ik weer terug zou zijn op het station met die lijn zou ik eigenlijk met die andere bus alweer in de wijk moeten rijden.
Ook bij een vertraging van >10 minuten valt een rit wel eens uit, aangezien je dan toch achter de volgende bus aan blijft rijden. Of je gaat leeg naar een ander punt op de lijn toe om hem daar weer op tijd op te pakken (indien mogelijk).
Op zondag 16 februari 2014 19:54 schreef Peter het volgende: Bestaat er nog straatspoor voor treinvervoer in NL? En moet daar officieel nog iemand met een vlag voor lopen dan?
Hier op de Zwijndrechtse stamlijn ligt straatspoor, maar ook bij Dordrecht Zeehaven (thv Van der Wees) ligt nog straatspoor. En nog wel op enkele stamlijnen. Daar rijdt de goederentrein dus tussen het autoverkeer.
Andreassen, begroeiing, afscherming autoweg van spoor etc etc ...
missende Andreassen heb ik geen antwoord op. Begroeiing: Rijdt al enige tijd niks meer (zie hierboven in een eerdere reactie), wordt dus nu niet echt onderhouden. En waarom afscheiden van de autoweg? Veel van zulke stamlijnen hebben zulke situaties. En daar komen nog steeds treinen.
Omzeilen van de drempels vermijden. Links van de fotograaf, naast de weg, ligt een voetpad die afgezet is met linten (niet in beeld). Daar lopen bij de ploegwissel van Heerema een man of 200 in nog geen halfuur langs (en vertrekken er ook zo'n 150 auto's). Nu kan je niet met 2 auto's tegelijk over de drempel, je moet op elkaar wachten.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-02-2014 20:34:33 ]
Wat van belang zou kunnen zijn voor de reglementen omtrent veiligheid is of deze aansluiting geldt als hoofdspoor. Dat is denk ik niet het geval.
Is geen hoofdspoor. Nergens staan seinen, is niet centraal bediend, zodra je bij station Zwijndrecht (vanaf Rotterdam pal voor het station) de aansluiting pakt, ben je van de schermen verdwenen.
In dit geval wel: de haltes op de lijn zijn voorzien van panelen met vertrektijden en de reiziger ziet dus vanzelf de vertraging oplopen: elke minuut een minuut erbij. Die weet dan al wel voldoende
Amsterdam Westpoort, daar zijn meedere goederenlijnen die tussen het verkeer door gaan. sporadisch merken automobilisten het te laat op..... vooral de afvaltrein naar de vuilverbranding is een lijn die over de weg komt zonder spoorbomen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
In dit geval wel: de haltes op de lijn zijn voorzien van panelen met vertrektijden en de reiziger ziet dus vanzelf de vertraging oplopen: elke minuut een minuut erbij. Die weet dan al wel voldoende
Wauw.
En dan klagen dat de NS het goed doet. Hier heb je nog meer 'krijg de tyfus' gevoel
Donderdag met de bediening van Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht nog straatspoor: DBS 6478 + 9 lege rongenwagens Maar daar rijdt-ie naast de weg, en is het straatspoor omdat de vrachtwagenparkeerplaats aan de andere kant van het spoor ligt.
In Dordrecht, voor de bediening van Standic en de werkplaats van VolkerRail rijdt je letterlijk tussen het reguliere verkeer: DBS 6436 + 1x Zaces en 1x Zans voor Standic Trein wordt geduwd, Mcn+Rangeerder staan voorop.
Op zondag 16 februari 2014 20:37 schreef greavy het volgende: Donderdag met de bediening van Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht nog straatspoor: [ link | afbeelding ] DBS 6478 + 9 lege rongenwagens Maar daar rijdt-ie naast de weg, en is het straatspoor omdat de vrachtwagenparkeerplaats aan de andere kant van het spoor ligt.
In Dordrecht, voor de bediening van Standic en de werkplaats van VolkerRail rijdt je letterlijk tussen het reguliere verkeer: [ link | afbeelding ] DBS 6436 + 1x Zaces en 1x Zans voor Standic Trein wordt geduwd, Mcn+Rangeerder staan voorop.
Rangeerbeweging is dit volgens de regeltjes. Dan hebben ze de frontseinen vrijwel altijd aan. De Machinist had zijn 'knipperlicht' op de lok alleen niet aan, de 2 lampjes links en rechts van het bovenste frontsein.
Op zondag 16 februari 2014 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Amsterdam Westpoort, daar zijn meedere goederenlijnen die tussen het verkeer door gaan. sporadisch merken automobilisten het te laat op..... vooral de afvaltrein naar de vuilverbranding is een lijn die over de weg komt zonder spoorbomen
Bij die oversteek bij de Donauweg toeteren zeg zich echt een ongeluk. Eerste keer dat ik daar een trein zag was ik ook tamelijk verbaasd. Je verwacht zo'n kreng daar niet zo snel. Dacht eerst dat het oud spoor was.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
En dan klagen dat de NS het goed doet. Hier heb je nog meer 'krijg de tyfus' gevoel
Tja, hoe zou zoiets in zo'n geval beter opgelost kunnen worden? Tegen de tijd dat duidelijk is wat er precies aan de hand is ben je ook zeker 10-15 minuten verder.
AMERSFOORT - In Amersfoort is een historisch treinstel beklad. De trein, een zogenoemde hondekop van bijna zestig jaar oud, is bespoten met graffiti.
De trein is eigendom van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier. Die probeert het voertuig met tientallen vrijwilligers weer rijvaardig te maken. Het is de bedoeling dat de hondekop eind dit jaar ingezet kan worden voor museumritjes en evenementen.
De graffiti werd dit weekend ontdekt. Een woordvoerder van de stichting zegt tegen RTV Utrecht dat de vrijwilligers vooral boos zijn over de bekladding op het deel dat inmiddels gereviseerd en in de originele kleur groen geschilderd was.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bij zo'n beetje elke container terminal is het ook straatspoor. Hoeft niet meer met een vlag. De knipperlichten moeten wel aan staan en je rijdt op zicht (max 10 km/h) en je moet stoppen als het wegverkeer hier om vraagt.
(nu zijn bij de containerterminals vaak extra regels voor het 'wegverkeer'. Die mogen alleen oversteken bij overwegen op het eigen terrein. Die zijn afgedekt met rode verkeerslichten)
Op maandag 17 februari 2014 06:26 schreef _serial_ het volgende: Jawel ! Hij is er weer ! De 200.000ste seinstoring na werkzaamheden tussen Rotterdam en Utrecht, ik had het kunnen weten ....
Uitloop werkzaamheden...?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zo noemt NS het, machinist noemde het wisselstoring, de werkzaamheden waren uren daarvoor al afgemeld, en later weer aangemeld als uitloop. Uiteindelijk +15 opgelopen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zo noemt NS het, machinist noemde het wisselstoring, de werkzaamheden waren uren daarvoor al afgemeld, en later weer aangemeld als uitloop. Uiteindelijk +15 opgelopen
Herkenbaar beeld. Niemand weet het
Zit nu ook weer in een trein met 10 minuten vertraging, die de andere kant op heeft er 25. God mag weten waarom of waardoor, want omroepen ho maar.
Ik zat net in dubbeldekker 8728 die tot mijn kleine verbazing aan de buitenkant er als nieuw uitzag. Worden die oudste wagens opnieuw gespoten in afwachting van de revisie?
Op maandag 17 februari 2014 08:19 schreef Bitlord het volgende: Ik zat net in dubbeldekker 8728 die tot mijn kleine verbazing aan de buitenkant er als nieuw uitzag. Worden die oudste wagens opnieuw gespoten in afwachting van de revisie?
87xx is niet de oudste serie toch?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Voor de fans: 8 bakken van die opgekalefaterde ouwe dubbeldekkers in de IC naar Den Haag, 8:55 uit Tilburg.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
wisselstoring tussen enschede en hengelo. De machinist heeft veel gecommuniceerd (sowieso tm almelo) erg netjes.
Dat hoorden we bij Utrecht ook ja. Inmiddels een staaltje reisinfo nieuwe stijl: "We bereiken station Gouda met een vertraging van ongeveer tien minuten, in verband met eerder opgelopen vertraging"
Op maandag 17 februari 2014 08:59 schreef JDude het volgende: Voor de fans: 8 bakken van die opgekalefaterde ouwe dubbeldekkers in de IC naar Den Haag, 8:55 uit Tilburg.
9:09 uit Breda.
Volgens OVtijden waren het slechts 4 bakken, groot was mijn verbazing toen er ineens 8 voor kwamen gereden.
als ik lees oude dubbeldekkers, dan denk ik aan dubbeldekker agglo-regiomaterieel (DDAR). waarom het woord Agglo-Regio? De NS wilde af van het woord stoptrein. daarom werd het woord Agglo-Regio geintroduceerd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Northern heeft stokoud materieel (ze hebben zelfs nog Pacers) en het zou mij niet verbazen als Network Rail het Northern-netwerk minder aandacht geeft dan de boel rondom Londen/Kent "want het is toch maar het noorden".
Op maandag 17 februari 2014 08:52 schreef spectrumanalyser het volgende: wellicht net door de wasstraat gegaan? geen idee eigenlijk hoe een net gewassen trein eruit ziet hoor, maar 't zou kunnen
De wasinstallaties verwijderen alleen het grove vuil. Als je dichtbij kijkt dan zitten er nog steeds allemaal zwarte strepen en vlekken op
Heb alleen iets over de Haak om Leeuwarden waarvan er binnenkort tezamen met de Westelijke invalsweg een stukje open gaat. Raakt dat het spoor? Jazeker, want het project kruist ook meermalen het spoor naar Harlingen en Sneek via spoorviaducten die in het afgelopen jaar zijn aangelegd. Ook worden bij Werpsterhoek (spoor naar Heerenveen) binnenkort in de nacht de leggers van een viaduct over het spoor geplaatst.
Eind dit jaar moet het project af zijn, waarna oude wegen opgeruimd kunnen worden.
Op maandag 17 februari 2014 11:46 schreef _JdM_ het volgende: Oh, en mijn lintje reed bij Markelo via de toeristische route via het zijspoor ipv via hoofdspoor.[/dagboek]
Uhm... Bij Markelo zit een kruising met de tegentrein (op zondag met een uurs-dienstregeling misschien wel niet trouwens), daar rijdt altijd 1 van die 2 treinen over het 'zijspoor'
--edit-- hmm.. zit even op sporenplan te kijken en begin toch te twijfelen...
Uhm... Bij Markelo zit een kruising met de tegentrein (op zondag met een uurs-dienstregeling misschien wel niet trouwens), daar rijdt altijd 1 van die 2 treinen over het 'zijspoor'
--edit-- hmm.. zit even op sporenplan te kijken en begin toch te twijfelen...
Dan is er een bakwisseling geweest. Want het nummer wordt afgeleid van het middenrijtuig waar de stroomafnemers op zitten. Vaak heeft een 95xx of 87xx nieuwere stoelen maar dat is dus geen zekerheid.
Vanochtend kwam ik in Zutphen met de IC Roosendaal-Zwolle netjes binnenrollen. De afgelopen weken(!) was er steeds een ATB-remming bij de brug.
Oh, en mijn lintje reed bij Markelo via de toeristische route via het zijspoor ipv via hoofdspoor.[/dagboek]
Inrijder bij Zutphen vanaf de brug is een beruchte Er ligt daar een v.v. baken welke heel strak is afgesteld. Een snelheid die andere v.v. bakens gewoon accepteren kan maar zo te hoog zijn voor die in Zutphen, en dan zet ie je dus stil
Op maandag 17 februari 2014 16:55 schreef Monopoly het volgende: Dat hele VV is een aanfluiting. Ze hadden gelijk overal NG ETCS moeten aanleggen. Veiliger dan EG, en minder irritant dan VV
Uiteraard! Ben benieuwd wanneer men nou eindelijk eens gaat uitrollen. Ik verwacht bij ons in het noorden wel als één van de eerste ETCS. Paar mooie losse baanvakjes om mee te beginnen.
Juist als er al NG ligt is er geen winst van level 1 en voor level 2 is de enige winst meer info voor de treindienstleiding en snellere doorgave van een langere rijtoestemming. Daar heb je op die nevenlijnen vrijwel niets aan.
Behalve dat je kunt testen, en de bugs eruit kunt halen, voordat je het op een drukke hoofdlijn neerplempt. Even heel optimistisch gezegd, dan. Want we weten allemaal dat het alsnog enorm mis gaat, natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Ik denk eigenlijk dat die baanvakjes als laatste aan de beurt gaan komen.
Als eerste uitrol op de baanvakken waar het nodig is voor ETMET (Amsterdam - Eindhoven en Amsterdam - Arnhem), daarna op de internationale corridors (Amsterdam - Hoofddorp, rond Rotterdam, goederencorridors enz), en daarna geleidelijke uitrol naar de rest van het land.
Op maandag 17 februari 2014 17:06 schreef V2 het volgende: Behalve dat je kunt testen, en de bugs eruit kunt halen, voordat je het op een drukke hoofdlijn neerplempt. Even heel optimistisch gezegd, dan. Want we weten allemaal dat het alsnog enorm mis gaat, natuurlijk.
Ik denk dat dit het vooral gaat worden. Qua prioriteit is het natuurlijk verwaarloosbaar. Maar het is wel ideaal voor testen en bugs etc.
Als eerste uitrol op de baanvakken waar het nodig is voor ETMET (Amsterdam - Eindhoven en Amsterdam - Arnhem), daarna op de internationale corridors (Amsterdam - Hoofddorp, rond Rotterdam, goederencorridors enz), en daarna geleidelijke uitrol naar de rest van het land.
....en dan weten we meteen ook WAAROM het alsnog enorm mis gaat
Er is natuurlijk al wel praktijkervaring met ETCS: de HSL, de Hanzelijn, Amsterdam Bijlmer - Utrecht, de Betuweroute, de Havenspoorlijn, en veel projecten in het buitenland.
Op maandag 17 februari 2014 16:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: Dan ligt er waarschijnlijk een baken op de verkeerde locatie want ze zenden een eenduidig signaal uit.
Blijkbaar niet, daar deze toch echt sneller reageert dan andere bakens. En voor zover ik weet liggen bakens op een vaste afstand van het sein.
Ik bedoelde eigenlijk richting HSL, zodat Thalys de ATB-apparatuur uit hun treinen kan gaan slopen.
Tweede nadeel. Bij omleidingen door werkzaamheden of storingen kan je niks met dat ding. Die installatie zal er heel lang in blijven zitten, ook al is Amsterdam - Schiphol - Brussel ERTMS.
Tweede nadeel. Bij omleidingen door werkzaamheden of storingen kan je niks met dat ding. Die installatie zal er heel lang in blijven zitten, ook al is Amsterdam - Schiphol - Brussel ERTMS.
Als de volgende routes ERTMS hebben kan die ATB-installatie eruit: Watergraafsmeer - Amsterdam Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp Hoofddorp - Den Haag - Rotterdam Rotterdam - Barendrecht Barendrecht - Roosendaal
En eventueel nog Rotterdam - Breukelen
De route Amsterdam - Roosendaal staat dacht ik op de TEN-T-routes (i.v.m. goederen o.i.d.), die zal dan ook wel redelijk snel ERTMS krijgen.
Als de volgende routes ERTMS hebben kan die ATB-installatie eruit: Watergraafsmeer - Amsterdam Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp Hoofddorp - Den Haag - Rotterdam Rotterdam - Barendrecht Barendrecht - Roosendaal
De route Amsterdam - Roosendaal staat dacht ik op de TEN-T-routes (i.v.m. goederen o.i.d.), die zal dan ook wel redelijk snel ERTMS krijgen.
Bijlmer ArenA - Amsterdam CS, Zaanstraat en Watergraafsmeer natuurlijk
Roosendaal - Antwerpen. Zeer incidenteel gaat hij om via 's-Hertogenbosch. De zuidtak in verband met driehoeken. En die kosten van ombouw vs het laten zitten van ATB installatie gaat echt niet in het voordeel van ERTMS vallen
Nantes - Châteaubriant tram-train launches this month
FRANCE: Tram-train services on a 64 km route linking Nantes and Châteaubriant are to be launched by SNCF on February 28.
The tram-train service will use part of a former Nantes - Rennes railway route which originally opened in 1877. The Nantes - Châteaubriant section closed to passenger traffic in 1980 and to freight in 2008. This section has now been completely modernised in preparation for the tram-train services, with the track replaced and the 11 stations gaining new platforms, shelters, ticket machines and car parking.
Tramway signalling has been fitted, except at Nantes station, and automatic half-barriers have been installed at 30 level crossings, with 11 crossings closed.
Op maandag 17 februari 2014 16:55 schreef Monopoly het volgende: Dat hele VV is een aanfluiting. Ze hadden gelijk overal NG moeten aanleggen. Veiliger dan EG, en minder irritant dan VV
Dat was voor Alstom, de IB's, Nedtrain, aannemers etc. inderdaad stukken beter geweest. Die hadden daar nog jaren leuk werk aan gehad, maar ja... mocht niet van Europa.
Ik vraag me af wat je irritant vind aan Vv ten opzichte van NG, Vv heeft tenminste niet vier remcurves.
Godsamme, die wilde ik zo vanaf Utrecht pakken. Beter rijdt er een vervangende trein.
nee maar serieus, een trein heeft 10 minuten vertraging en dat is reden genoeg om hem TACHTIG kilometer in te korten? Word dan lekker cargovervoerder joh vuile hoere NS
Over Gouda van afgelopen week: Te Gouda betrof het de wissels 225A en 195B maar voor werkzaamheden door PCA (Proces aannemer) moesten wel 7 sporen BD (buiten dienst) worden genomen en dat vond de VL (verkeersleiding) een beetje veel want betekende een totale stremming van Gouda! Het is idd ge-escaleerd en tegen 16.00 uur is geheel Gouda buiten dienst gegaan waardoor de PCA metingen kon verrichten en die werkzaamheden waren om 16.30 gereed waarna het station weer in dienst kon worden genomen met echter een SB (snelheidsbeperking) voor de betrokken wissels. De wissels zouden in een reguliere onderhoudsrooster of andere buitendienststellingen worden gerepareerd.
Ik vind van niet, want een extra controle op veiligheid naar aanleiding van vragen over beelden VideoSchouwTrein is niet verkeerd. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Jezus Christus wat een gefaal weer. Zeker Rijswijk - Delft had meteen meegepakt moeten worden.
Moah, valt wel mee. Rijswijk - Delft is stationloos en daar zou je in theorie met knappe aansluitingen te Delft zeker de 18 treinen per uur wel halen hoor, zelfs met die extra stop te Delft-Zuid.
Ik vind van niet, want een extra controle op veiligheid naar aanleiding van vragen over beelden VideoSchouwTrein is niet verkeerd. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Eens, veiligheid is belangrijk, maar men moet ook rekening houden met de reizigers. Na een paar van dit soort geintjes ben je echt wel een hoop mensen kwijt, ondanks de beste bedoelingen.
De kans dat er iets fout gaat nadat men een mogelijk gebrek heeft geconstateerd is zo ontzettend klein dat er best gewacht had kunnen worden met een algehele lamlegging tot na de avondspits. Tot die tijd had er met een TSB nog gewoon gereden kunnen worden.
Moah, valt wel mee. Rijswijk - Delft is stationloos en daar zou je in theorie met knappe aansluitingen te Delft zeker de 18 treinen per uur wel halen hoor, zelfs met die extra stop te Delft-Zuid.
Op papier is dat inderdaad zo, maar er hoeft maar iets te gebeuren waarna de stiptheid van minstens de eerste 5 treinen die daarna komen in de war wordt gegooid.
Viersporigheid t/m Delft Zuid zou al veel schelen.
Eens, veiligheid is belangrijk, maar men moet ook rekening houden met de reizigers. Na een paar van dit soort geintjes ben je echt wel een hoop mensen kwijt, ondanks de beste bedoelingen.
De kans dat er iets fout gaat nadat men een mogelijk gebrek heeft geconstateerd is zo ontzettend klein dat er best gewacht had kunnen worden met een algehele lamlegging tot na de avondspits. Tot die tijd had er met een TSB nog gewoon gereden kunnen worden.
Uit het bericht begrijp ik dat er tot dat moment geen TSB op de wissels heeft gezeten. Maar het bericht is dubbel interpretabel wat dat betreft.
quote:
[..]
Op papier is dat inderdaad zo, maar er hoeft maar iets te gebeuren waarna de stiptheid van minstens de eerste 5 treinen die daarna komen in de war wordt gegooid.
Viersporigheid t/m Delft Zuid zou al veel schelen.
Die een of twee minuten die je verliest door achter de sprinter te hangen te Delft Zuid is wel te overzien door buffer in Rotterdam of Den Haag HS.
Uit het bericht begrijp ik dat er tot dat moment geen TSB op de wissels heeft gezeten. Maar het bericht is dubbel interpretabel wat dat betreft.
Had men wel kunnen doen i.p.v. meteen een paniekreactie en de hele boel recht voor de avondspits platgooien.
quote:
Die een of twee minuten die je verliest door achter de sprinter te hangen te Delft Zuid is wel te overzien door buffer in Rotterdam of Den Haag HS.
Waarschijnlijk wel, maar dat kan net het verschil maken tussen een gehaalde of gemiste aansluiting (bijvoorbeeld de overstap van de IC Dordrecht - Amsterdam op de sprinter Dordrecht - Den Haag).
--- edit: Ik heb weer eens een ICd te pakken met een rijtuig dat denkt dat het wel leuk is om koude lucht naar binnen te gaan blazen. Gare kutzooi dat het is.
Waarschijnlijk wel, maar dat kan net het verschil maken tussen een gehaalde of gemiste aansluiting (bijvoorbeeld de overstap van de IC Dordrecht - Amsterdam op de sprinter Dordrecht - Den Haag).
Je zorgen maken over aansluitingen als treinen acht keer per uur rijden lijkt mij nogal overdreven
Je zorgen maken over aansluitingen als treinen acht keer per uur rijden lijkt mij nogal overdreven
Euh, nee.
Als er op papier een aansluiting wordt geboden dan is het wel zo fijn als dat ook geleverd wordt. Als je 3x per week die aansluiting mist door een vertraging van 1 a 2 minuten is het aanbod niet realistisch.
Maar zolang dat niet overal het geval is kun je wel 8x per uur een verbinding hebben, maar door trein A daar te missen en daardoor trein B te nemen haal je de aansluiting op een andere 2x per uur rijdende trein weer niet.
Als er op papier een aansluiting wordt geboden dan is het wel zo fijn als dat ook geleverd wordt. Als je 3x per week die aansluiting mist door een vertraging is het aanbod niet realistisch.
Verwacht jij dan dat de reisplanner hetzelfde genereerd als nu en dat op dezelfde wijze bepaald? Spoorboekloos reizen heet het toch niet voor niets?
Verwacht jij dan dat de reisplanner hetzelfde genereerd als nu en dat op dezelfde wijze bepaald? Spoorboekloos reizen heet het toch niet voor niets?
Spoorboekloos reizen is niets meer dan een mooi praatje voor "we gaan die infra helemaal volplempen met treinen in de hoop dat er meer mensen op af komen, maar garanderen doen we niks meer".
Persoonlijk heb ik liever 4x per uur een trein met een gegarandeerde aansluiting dan 6x/8x per uur een trein met een "je moet maar zien of je de volgende trein nog wel haalt"-aansluiting, want vaak betekent dat ook weer dat je aansluitend OV mist. Als ik wil gokken koop ik wel een Lotto-ticket.
Hey, het rijtuig heeft besloten dat koude lucht blazen toch niet zo'n jofel idee is als het buiten 9 graden is. Helaas beslist hij dat pas wanneer het perron al in zicht is.
Spoorboekloos reizen is niets meer dan een mooi praatje voor "we gaan die infra helemaal volplempen met treinen in de hoop dat er meer mensen op af komen, maar garanderen doen we niks meer".
Persoonlijk heb ik liever 4x per uur een trein met een gegarandeerde aansluiting dan 6x/8x per uur een trein met een "je moet maar zien of je de volgende trein nog wel haalt"-aansluiting, want vaak betekent dat ook weer dat je aansluitend OV mist. Als ik wil gokken koop ik wel een Lotto-ticket.
De aanname dat je je met 8 keer per uur je aansluiting niet gaat halen is al nonsens natuurlijk.
Op maandag 17 februari 2014 18:58 schreef b2py het volgende: Over Gouda van afgelopen week: Te Gouda betrof het de wissels 225A en 195B maar voor werkzaamheden door PCA (Proces aannemer) moesten wel 7 sporen BD (buiten dienst) worden genomen en dat vond de VL (verkeersleiding) een beetje veel want betekende een totale stremming van Gouda! Het is idd ge-escaleerd en tegen 16.00 uur is geheel Gouda buiten dienst gegaan waardoor de PCA metingen kon verrichten en die werkzaamheden waren om 16.30 gereed waarna het station weer in dienst kon worden genomen met echter een SB (snelheidsbeperking) voor de betrokken wissels. De wissels zouden in een reguliere onderhoudsrooster of andere buitendienststellingen worden gerepareerd.
Nee juist niet. Want bij het goederenvervoer heeft men wel respect voor de klant. Immers worden goederentreinen niet om dit soort wisse-wasjes opgeheven. De goederen moeten toch naar de plaats van bestemming. Lang leve cargo dus.
De aanname dat je je met 8 keer per uur je aansluiting niet gaat halen is al nonsens natuurlijk.
De kans dat je hem wel haalt wordt er in ieder geval niet groter op, want volgens de planners hoef je aansluitingen niet te garanderen omdat de volgende trein er toch binnen 10 minuten staat.
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar met zo'n loterij maak je reizigers echt niet blij.
Over enkele maanden zou de elektrificatie van Herentals - Mol (B) al voltooid moeten zijn. De laatste draad tussen Herentals en Olen wordt inmiddels opgehangen (of de rijdraad er al hangt weet ik niet zeker). Er moet nog wel een onderstation komen. Dat onderstation is er nog niet, en ze zijn er nog niet mee gestart. Er zijn problemen met de bouwvergunningen
De kans dat je hem wel haalt wordt er in ieder geval niet groter op, want volgens de planners hoef je aansluitingen niet te garanderen omdat de volgende trein er toch binnen 10 minuten staat.
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar met zo'n loterij maak je reizigers echt niet blij.
Scheelt voor jou dat je trein uit Breda naar Den Haag C direct gaat rijden, over de HSL nog wel!
Lijkt me een heel redelijke verwachting. Bij metronetwerken heb je immers ook gegarandeerde aansluitingen (Van der Madeweg in Amsterdam bijv, of Wuhletal in Berlijn).
Lijkt me een heel redelijke verwachting. Bij metronetwerken heb je immers ook gegarandeerde aansluitingen (Van der Madeweg in Amsterdam bijv, of Wuhletal in Berlijn).
De overstappen op Van der Madeweg zijn verre van gegarandeerd. Wellicht de laatste van de dag maar verder niet hoor. Net zo min als de cross-platform overstappen te Utrecht/Amersfoort en weet ik veel nog waar.
De overstappen op Van der Madeweg zijn verre van gegarandeerd. Wellicht de laatste van de dag maar verder niet hoor. Net zo min als de cross-platform overstappen te Utrecht/Amersfoort en weet ik veel nog waar.
In de praktijk gaat het nog wel eens fout, maar Van der Madeweg heeft in zelfs een speciale seininstallatie om de overstap te coördineren. Het is zeker geen 'spoorboekjeloos rijden'.
Ik hoop in elk geval minder tunnels dan Würzburg-Kassel, dat was meer tunnel dan wat anders. Ben je de ene tunnel uit, heb je 100m geen tunnel en ga je de volgende al weer in....
Ik snap nog niet echt wat ze hiermee willen bereiken. De directe treindienst tussen Antwerpen en Neerpelt (- Hamont) blijft de komende jaren, en dat gaan ze niet voor 2020 elektrificeren. Of Mol krijgt meer treinen per uur, of het is leuk maar we doen er voorlopig niks mee?
Doe dan iets geks als Parijs - Calais-Fréthun - Brussel - Parijs, dan heb je een gevarieerder uitzicht. Of stuiterballen tussen Parijs en Londen :p
Jammer dat er niet nog een HSL is tussen Lyon en Bordeaux, had je een mooi rond kunnen maken. Opzich kan Amsterdam - Bern - Basel - Amsterdam misschien ook wel
Jammer dat er niet nog een HSL is tussen Lyon en Bordeaux, had je een mooi rond kunnen maken. Opzich kan Amsterdam - Bern - Basel - Amsterdam misschien ook wel
Amsterdam - Parijs - Genčve - Frankfurt - Amsterdam komt misschien een beetje in de buurt?
Daar zit ook een rit Oldenzaal-Arnhem-Tilburg en Den Bosch-Utrecht-Oldenzaal bij, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk meer
Ik pas het plan voor morgen trouwens toch aan: er is nauwelijks tijd om ergens wat te eten... Hamburg laat ik zitten en ik ga op Berlin Hbf foto's maken.
Op maandag 17 februari 2014 21:48 schreef dennistd het volgende: Daar zit ook een rit Oldenzaal-Arnhem-Tilburg en Den Bosch-Utrecht-Oldenzaal bij, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk meer
Ik pas het plan voor morgen trouwens toch aan: er is nauwelijks tijd om ergens wat te eten... Hamburg laat ik zitten en ik ga op Berlin Hbf foto's maken.
He bah. Ik heb geen tijd om even wat te eten, daarom ga ik maar even naar Berlijn om foto's te schieten. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is
HAFAS geeft mij die TGV niet, maar je moet het net redden. (19:08 aankomst, via Basel) 19:29 gaat de laatste ICE uit Franfkurt (Die HAFAS mij ook niet geeft..)
HAFAS geeft mij die TGV niet, maar je moet het net redden. (19:08 aankomst, via Basel) 19:29 gaat de laatste ICE uit Franfkurt (Die HAFAS mij ook niet geeft..)
Ik krijg ze wel te zien, over Mulhouse maar niet met overstap aldaar:
Ik zit even te kijken naar midweekje Londen met Eurostar, moet toch eens gebeuren. Ik klik heen goed, terug fout en dan gaat hij terug naar beginscherm. Nog een keer. Is mijn heenreis ineens ¤54,50 ipv ¤53,00. Kaffers..
Op maandag 17 februari 2014 22:09 schreef b2py het volgende: Ik zit even te kijken naar midweekje Londen met Eurostar, moet toch eens gebeuren. Ik klik heen goed, terug fout en dan gaat hij terug naar beginscherm. Nog een keer. Is mijn heenreis ineens ¤54,50 ipv ¤53,00. Kaffers..
Op maandag 17 februari 2014 22:12 schreef b2py het volgende: Het is dat ik geen Fles heet maar anders had ik nu die midweek Londen geboekt... ¤109 retour.
Op maandag 17 februari 2014 22:12 schreef b2py het volgende: Het is dat ik geen Fles heet maar anders had ik nu die midweek Londen geboekt... ¤109 retour.
Heb ik dinsdag al gehad: ik stap in Hannover uit de IC om de ICE te nemen, de IC rijdt weg. Dan komt pas de ICE op de borden (niet zoals in NL alvast de volgende trein eronder), en die bleek +15 te hebben. Alsnog later in Berlijn dan met de IC....
quote:
Op maandag 17 februari 2014 22:14 schreef Dr_Flash het volgende: is het trouwens niet stampend druk in al die treinen trouwens Dennis? Met goudschooiers?
Valt hard mee, in de 1e klas in elk geval maar een enkeling wat ik zo merk. Tweede klas vertoon ik me niet
Heb ik dinsdag al gehad: ik stap in Hannover uit de IC om de ICE te nemen, de IC rijdt weg. Dan komt pas de ICE op de borden (niet zoals in NL alvast de volgende trein eronder), en die bleek +15 te hebben. Alsnog later in Berlijn dan met de IC....
[..]
Valt hard mee, in de 1e klas in elk geval maar een enkeling wat ik zo merk. Tweede klas vertoon ik me niet
Tja, ik moet het doen met het werk dat ik krijg als uitzendkracht en op het moment is het niet heel druk. Zaterdag en vandaag heb ik wel gewerkt. De enige dag die ik tot nu toe gemist heb is vorige week maandag, toen moest ik ook werken.
Dat was voor Alstom, de IB's, Nedtrain, aannemers etc. inderdaad stukken beter geweest. Die hadden daar nog jaren leuk werk aan gehad, maar ja... mocht niet van Europa.
Ik vraag me af wat je irritant vind aan Vv ten opzichte van NG, Vv heeft tenminste niet vier remcurves.
Bij NG kan je de remcurve zien op je scherm. Bij VV zie je niets, en als je 'boven' je remcurve uit komt krijg je een ATB snelremming. Ik heb zelf in de praktijg amper last van NG omdat ik mijn rempunten zo neer heb gelegd dat ik én op tijd rij én EZR rijdt, zonder boven mijn remcritirium uit te komen. Op het moment dat het 'anders' gaat (seinen die normaliter altijd groen tonen en opeens geel bij verstroringen etc) dan is het soms wel vervelend, maar zolang je maar weet waar je bakens liggen kan je een hoop spelen met NG. Dat gezegd hebbende, dat is mijn ervaring, ik kan me best indenken dat veel meesters het klote vinden als ze van EG naar NG gaan. Ik heb in mijn opleiding gereden met level 1, level 2, VV, EG, NG en zelfs 3 ritten zonder uberhaupt een vorm van ATB beveiliging op de hoofdbaan,
Nus, hoe oud is dit script? T doet me denken aan een oud screenshot van de allereerste versie die nog op AW draaide. xD. (Niet iets voor je ipad in tafel social screen?)
Op maandag 17 februari 2014 23:33 schreef Crientj het volgende: Nus, hoe oud is dit script? T doet me denken aan een oud screenshot van de allereerste versie die nog op AW draaide. xD. (Niet iets voor je ipad in tafel social screen?)
Op maandag 17 februari 2014 23:33 schreef Crientj het volgende: Nus, hoe oud is dit script? T doet me denken aan een oud screenshot van de allereerste versie die nog op AW draaide. xD. (Niet iets voor je ipad in tafel social screen?)
Wat was nou het probleem met die tijd eigenlijk? je kan toch gewoon time.windows.com instellen of zo?
Op dinsdag 18 februari 2014 07:02 schreef _serial_ het volgende: Hmm een snelheidsbeperking tussen Gouda en Utrecht, iemand wat gehoord ? Dit keer +6 (voor 2e keer deze week voor niets vroeg op dus)
Voor Woerden ergens?
Op Rotterdam Alexander gaan(of zijn, zou gepland 17-2-2014 gebeuren) de ov-chippoortjes ook dicht in de spits. Mensen met een papieren vervoersbewijs worden geholpen door een NS-medewerker.
Blijkbaar niet, daar deze toch echt sneller reageert dan andere bakens. En voor zover ik weet liggen bakens op een vaste afstand van het sein.
Wat ik bedoel: het eerste baken, tweede baken en derde baken hebben altijd het eigen signaal dat voor alle eerste, tweede en derde bakens gelijk is. De remcurve wordt vervolgens aan de hand van die bakens bepaald. Als de remcurve anders is dan elders betekent dat simpelweg dat de bakens anders liggen dan ze zouden moeten liggen.
Daar remde mijn trein ook af, maar ik liep geen vertraging op daardoor. Kan zijn na werkzaamheden van dit weekend dat er een stuk spoor moet worden ingereden.
07:14 Binnenland - De honderd belangrijkste spoorlijnen zullen er in de nieuwe dienstregeling van eind dit jaar gemiddeld 3,3 procent langer over doen. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols in Het Nieuwsblad en De Standaard.
Voor het eerst is tot op de minuut bekend hoe veel langer de treinen vanaf december over hun traject zullen doen. Dat blijkt uit de gelekte dienstregeling die de NMBS vanaf eind dit jaar wil invoeren. Dat alle treinen trager zouden rijden om stipter te kunnen zijn, was al bekend. Nu blijkt ook hoe veel trager. Zo gaat het om tot zeven minuten extra van Brugge naar Brussel-Centraal, tot tien minuten extra van Gent-Sint-Pieters naar Kortrijk en tot 29 minuten extra van De Panne naar Brussel-Centraal.
Vooral voor de as tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord wil men meer tijd nemen. Het is er zo druk dat de meeste vertragingen daar ontstaan. En daardoor zijn de treinen in theorie momenteel misschien sneller, maar in praktijk halen ze dat vaak niet. "Liever een realistische uurregeling dan een regeling waardoor je je overstap alleen in theorie haalt", luidt het bij de NMBS.
Terecht wel, niet echt de bedoeling om een trein rond te laten rijden met portretten van de Führer of dergelijke afbeeldingen.
Ging om een hakenkruis. Ik ben het er trouwens niet mee eens, maar goed. Het signaal wat je hiermee afgeeft is "je hoeft maar een hakenkruis op de muur te kladden en hoppa, trein opgeheven." Zo wordt het echt een zootje natuurlijk
Ja, maar als dat nodig is, klopt de planning van Brussel ook niet. Je zou een soort Schipholplanning verwachten: met de dikke duim bepalen wat er doorheen past, niet meer dat dat doen per deel van het uur, dat zo strak mogelijk inplannen om de opvolgingen zo kort mogelijk te maken en vervolgens na Brussel een paar minuten speling. Maar 29 minuten? Duur grapje ook, want zo stijgt de materieelbehoefte.
[..] Duur grapje ook, want zo stijgt de materieelbehoefte.
En de bezetting van je infra stijgt, want die extra 29 minuten staat je trein spoor bezet te houden dat je anders voor andere treinen had kunnen gebruiken.
Terecht wel, niet echt de bedoeling om een trein rond te laten rijden met portretten van de Führer of dergelijke afbeeldingen.
Precies. Hoe korter die treinen zo rondrijden, hoe beter. Goed gehandeld van het NS-personeel, zeker omdat ze ook duidelijk de reden van het opheffen van de trein gemeld hebben.
Goed nieuws voor de reizigers tussen Nijmegen en Wijchen. Vanaf december gaan daar in de brede spits vier treinen per uur rijden. Is toch wel een traject waar in de spitsuren de treinen af en toe uitpuilen.
Precies. Hoe korter die treinen zo rondrijden, hoe beter. Goed gehandeld van het NS-personeel, zeker omdat ze ook duidelijk de reden van het opheffen van de trein gemeld hebben.
Niet mee eens, door laten rijden tot een punt waar het stel omgewisseld kan worden lijkt mij een betere oplossing.
En de bezetting van je infra stijgt, want die extra 29 minuten staat je trein spoor bezet te houden dat je anders voor andere treinen had kunnen gebruiken.
Is die 29 minuten extra ook alleen voor speling of wordt er bijvoorbeeld vaker gestopt of een andere route gereden? Brussel-DePanne is nu al een trage verbinding met onderweg twee keer een tussenstop van 7 minuten.
Op dinsdag 18 februari 2014 10:36 schreef Peterselieman het volgende: Goed nieuws voor de reizigers tussen Nijmegen en Wijchen. Vanaf december gaan daar in de brede spits vier treinen per uur rijden. Is toch wel een traject waar in de spitsuren de treinen af en toe uitpuilen.